Star Wars: The Old Republic PvP και PvE
Ανάλυση στο PvP και PvE κομμάτι του παιχνιδιού.
Ενώ το
Star Wars: The Old Republic
είναι ένα τεράστιο παιχνίδι με φαινομενικά ατελείωτη προσφορά περιεχομένου για να εξερευνήσετε, οι πιο ανταγωνιστικοί παίκτες σίγουρα θα θέλουν να δοκιμάσουν τις προκλήσεις που θέτει το PvP και το PvE μέρος του παιχνιδιού. Αν το
ταξίδι μέχρι το μέγιστο level
σας φάνηκε παιχνιδάκι, τότε αρπάξτε τα φωτόσπαθα και τα πιστόλια σας για ένα ταξίδι στα βαθιά, σκοτεινά λημέρια του πρώτου MMORPG της BioWare.
PvP
Από τη στιγμή που θα φτάσετε στο level 10 μπορείτε να συμμετάσχετε στα Warzones, αρένες όπου θα έρθετε αντιμέτωποι με την αντίπαλη παράταξη. Το να μπείτε σε κάποιο Warzone είναι εύκολο, καθώς η Bioware έχει φροντίσει να μπαίνετε στην ουρά αναμονής για νέα αρένα με το πάτημα ενός κουμπιού από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου. Τα άτομα που θα συναντήσετε μέσα στα Warzones μπορεί να είναι οποιουδήποτε level αλλά τα στατιστικά όλων των παικτών εξισορροπούνται έτσι ώστε το επίπεδο να μην παίζει τόσο μεγάλο ρόλο. Εκτός από την τεράστια ικανοποίηση που παίρνετε από τη νίκη σε ένα παιχνίδι εναντίον της άλλης ομάδας, τα Warzones προσφέρουν επίσης μια αρκετά μεγάλη πληθώρα ανταμοιβών, όπως εξοπλισμό, αναλώσιμα αντικείμενα, τίτλους, experience και λεφτά, όλα με βάση το επίπεδό σας.
Την δεδομένη στιγμή υπάρχουν τρία διαφορετικά Warzones που μπορείτε να πάρετε μέρος. Η επιλογή της αρένας γίνεται τυχαία, δηλαδή δεν μπορείτε να διαλέξετε το Warzone που επιθυμείτε. Τα τρία Warzones είναι τα Voidstar, Alderaan-Civil War και Huttball.
Voidstar
To Voidstar αποτελεί ένα Warzone δύο γύρων, όπου κάθε γύρος κρατάει 15 λεπτά. Κάθε ομάδα αποτελείται από 8 παίκτες και σκοπός της είναι να διεκδικήσει ή να υπερασπιστεί έναν τερματικό σταθμό που βρίσκεται στο βάθος τριών δωματίων. Όσοι ανήκουν στην γραμμή άμυνας πρέπει να αποτρέψουν την αντίπαλη ομάδα να φτάσει στο τερματικό. Αυτό θα το πετύχουν «καμπερώνοντας» σε σημεία-κλειδιά και απωθώντας τους εχθρούς τους μέχρι να τελειώσει ο χρόνος. Η δουλειά της ομάδας που βρίσκεται στην επίθεση είναι να καταστρέψει τις πόρτες που βρίσκονται στα πρώτα δύο δωμάτια, τοποθετώντας μια βόμβα την οποία η αμυνόμενη ομάδα θα προσπαθήσει να αφοπλίσει και να φτάσει στο δωμάτιο του τερματικού πριν τελειώσει ο χρόνος. Με το που τελειώσει ο πρώτος γύρος, οι ομάδες αλλάζουν πλευρές και αρχίζει ο δεύτερος. Η νικήτρια ομάδα στο Voidstar είναι αυτή που θα φτάσει στο τερματικό στον μικρότερο δυνατό χρόνο.
Alderaan-Civil War
Το Alderaan-Civil War είναι ένα 8 vs 8 Warzone στην οποία καταλαμβάνετε σημεία (capture point). Η αρένα αυτή είναι η πιο κλασική στο είδος της και θυμίζει αρκετά το Arathi Basin battleground από το World of Warcraft. Οι ομάδες ξεκινάνε μέσα σε ένα σκάφος και σκοπός τους είναι να καταστρέψουν το πλοίο της αντίπαλης ομάδας. Αυτό θα το καταφέρουν παίρνοντας υπό τον έλεγχό τους και προστατεύοντάς τρία κανόνια που βρίσκονται στο έδαφος. Ο χάρτης του Warzone αυτού δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος, δίνοντάς σας την δυνατότητα να τρέξετε προς υπεράσπιση ενός σημείου σε μικρό χρόνο. Κάθε κανόνι που έχει μια ομάδα υπό την κατοχή της την στέλνει ένα βήμα πιο κοντά στη νίκη. Νικήτρια είναι όποια ομάδα καταφέρει να καταστρέψει το αντίπαλο σκάφος.
[youtube:1imdvwnd]
[/youtube:1imdvwnd]
Huttball
Μία από τις πιο διασκεδαστικές και πρωτότυπες αρένες που έχω δει ποτέ σε MMORPG, το Huttball είναι ένα 7vs7 Warzone που μοιάζει πολύ με το ράγκμπι. Ο κύριος στόχος κάθε ομάδας είναι να πάρει μια μπάλα από το κέντρο του χάρτη (!) και να περάσει τις γραμμές των περιοχών για να σκοράρει, αποφεύγοντας την αντίπαλη ομάδα και το επικίνδυνο περιβάλλον. Διάσπαρτα σε όλο τον χάρτη βρίσκονται λάκκοι γεμάτοι οξύ και πλατφόρμες που βγάζουν φωτιά, που πρέπει να αποφύγετε ή να χρησιμοποιήσετε όλα αυτά ενάντια στην εχθρική ομάδα. Ο παίκτης που έχει στην κατοχή του την μπάλα κινείται πιο αργά, κάτι που τον κάνει πιο ευάλωτο. Η ομαδικότητα είναι εξαιρετικά σημαντική στο Huttball, καθώς η ομάδα πρέπει να προστατεύσει τον κάτοχο της μπάλας, ενώ ο τελευταίος μπορεί να πασάρει την μπάλα αν βρίσκεται σε ιδιαίτερο κίνδυνο. Αυτό το Warzone τελειώνει όταν μία ομάδα σκοράρει έξι φορές ή μετά από 15 λεπτά. Η ομάδα με τους περισσότερους πόντους στο τέλος των 15 λεπτών έχει κηρυχθεί νικήτρια.
Όσον αφορά το experience και τα χρήματα που παίρνετε από τα Warzones, αυτά ποικίλλουν ανάλογα με το αν κερδίσετε ή χάσετε. Παρ’ όλα αυτά, μπορείτε να κερδίσετε αρκετό experience ανεξαρτήτως αποτελέσματος, αφού αποκτάτε 1/2 της μπάρας experience για κάθε νίκη και 1/4 για κάθε ήττα. Με αυτόν τον τρόπο, οι πιστοί του PvP μπορούν να φτάσουν στο μέγιστο επίπεδο κάνοντας αυτό που ξέρουν καλύτερα. Τα χρήματα εξισορροπούνται κι αυτά αναλόγως το level σας, με το level 10 να ξεκινάει με πάνω από 1.000 credits.
Εκτός από το experience και τα credits, κάθε Warzone σας ανεβάζει και το Valor rank σας. Valor είναι το σύστημα που χρησιμοποιείται στο SWTOR για να διανείμει τις ανταμοιβές από το PvP. Ξεκινάτε από το επίπεδο ένα και μπορείτε να φτάσετε μέχρι το επίπεδο 100. Κάθε 10 Valor ranks αποκτάτε έναν νέο τίτλο, ενώ στο επίπεδο 60 θα έχετε την δυνατότητα να προμηθευτείτε τον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό.
Καινούριο εξοπλισμό μπορείτε να αποκτήσετε εξαργυρώνοντας Warzone commendations που αποκτάτε μετά από κάθε Warzone που παίρνετε μέρος. Το πλήθος των commendations που κερδίζετε εξαρτάται από το αν κέρδισε ή έχασε η ομάδα σας και από τα ατομικά σας κατορθώματα, όπως το πόσους αντιπάλους σκοτώσατε ή πόσους συμπαίκτες σας σώσατε. Όταν φτάσετε στο level 50, μπορείτε να ανταλλάξετε τα commendations αυτά για καλύτερα που θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε ακόμη καλύτερο εξοπλισμό.
Τέλος, όσον αφορά το World PvP δεν έχουμε να πούμε και πολλά. Στο ταξίδι μέχρι το μέγιστο level σπάνια θα συναντήσετε παίκτη από το αντίπαλο στρατόπεδο, καθώς οι περιοχές κάθε παράταξής είναι διαφορετικές, πράγμα που κάνει την επιλογή ενός PvP server αντί ενός PvE ανούσια, ενώ πλανήτες όπως οι Tattoine και Illum όπου θα έπρεπε να ευδοκιμεί το open World PvP μένουν ερημωμένοι. Συγκεκριμένα για τον Illum, μετά τα τόσα
bugs και exploits
που βίωσαν οι παίκτες και την δυσκολία που καθιστά η χειροκίνητη δημιουργία γκρουπ και εισαγωγής παικτών σε αυτό, λίγοι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν τον πλανήτη αυτό για PvP. Βλέποντάς το παραπάνω, η Bioware μετέτρεψε κάποιες ανταμοιβές ως αποκλειστικές για τον πλανήτη, ώστε να αναγκάσει τους χρήστες να τις αποκτήσουν μέσω τωνWarzones.
PvE
Η εμπειρία του PvE αποκτάται μέσω των Flashpoints και των Operations του παιχνιδιού. Τα Flashpoints αποτελούν περιοχές γεμάτες δύσκολα mobs όπου θα χρειαστείτε τρεις φίλους σας για να συμμετάσχετε. Επί των πλείστον, οι είσοδοι των περιοχών αυτών βρίσκονται στην αστρική σας βάση. Αυτό δημιουργεί την ευκολία του ότι όλα είναι μαζεμένα σε ένα μέρος και δεν θα χρειαστείτε να ταξιδέψετε μακριά. Απ' την άλλη όμως αναπτύσσει και μια δυσκολία, καθώς η απουσία ενός συστήματος εύρεσης γκρουπ, σύστημα που η Bioware σκοπεύει να εισάγει σε μελλοντικό patch, σας καταναλώνει αρκετό χρόνο.
[youtube:1imdvwnd]
[/youtube:1imdvwnd]
Μερικά από τα Flashpoints έχουν και ένα μεγαλύτερο επίπεδο δυσκολίας, το Hardmode, που αφορά μόνο χαρακτήρες level 50. Στο επίπεδο αυτό θα χρειαστείτε καλύτερο εξοπλισμό, ενώ το πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας σας θα πρέπει να λάμψει αλλά οι ανταμοιβές σας θα είναι εφάμιλλες. Μερικά από αυτά τα Flashpoints θα πρέπει να τα έχετε ήδη ολοκληρώσει για να έχετε πρόσβαση στο Hardmode, πράγμα που καθίσταται δύσκολο αν παραλείψατε μερικά λόγω των δυσκολιών που αναφέραμε παραπάνω.
Το έτερο μέρος του PvE είναι τα Operations , γνωστά από άλλα MMORPG και ως raids. Στο The Old Republic αφορούν γκρουπ 8 ή 16 ατόμων. Την συγκεκριμένη στιγμή υπάρχουν δύο Operations, το Karagga’s Palace και το Eternity Vault, από τα οποία το καθένα έχει τρία επίπεδα δυσκολίας; Normal, Heroic και Nightmare, όπου το καθένα προσφέρει καλύτερη ποιότητα εξοπλισμού από το άλλο. Ο μόνος τρόπος για να βρείτε γκρουπ είναι με το να μπείτε σε κάποιο guild, καθώς όπως αναφέραμε παραπάνω δεν υπάρχει σύστημα εύρεσης γκρουπ.
Στην μοιρασιά των loots υπήρχε ένα πρόβλημα, καθώς το σύστημα που χρησιμοποιείται συνήθως στα Flashpoints (group loot) μπορεί να προκαλέσει προβλήματα αφού δεν υπάρχει έλεγχος, ενώ το σύστημα όπου ο αρχηγός του γκρουπ δίνει εκεί που θέλει τα αντικείμενα (master looter) δεν διέθετε αντίστοιχη εφαρμογή roll, πράγμα που διόρθωσε η Bioware με το μικρό patch που εισήγαγε την Τετάρτη που μας πέρασε. Αυτό που μου έκανε εντύπωση πάντως για τα Operations είναι τα bosses. Οι τακτικές καταπολέμησης μερικών μου ήταν γνωστές από παιχνίδια όπως το WoW, αλλά σε μερικά bosses οι τακτικές περιελάμβαναν γρίφους. Συγκεκριμένα, σε ένα boss στο Karagga’s Palace χρειάζεται να κατασκευάσετε έναν “Πύργο του Ανόι” για να καταφέρετε να του καταστρέψετε την ασπίδα, ενώ σε ένα άλλο boss θα πρέπει να σπάσετε έναν κώδικα δύο πύργων ταυτόχρονα.
Το μέλλον
Η Bioware έχει ανακοινώσει μερικές προσθήκες, τόσο στο PvE όσο και στο PvP, τα οποία όμως θα δούμε σε
μελλοντικά patch
. Αναμένεται να γίνει διαθέσιμη ακόμη και παρακολούθηση των στατιστικών PvP άλλων παικτών, Ranked Warzones, νέα Warzones, Flashpoints και Operations, guild banks, σύστημα εύρεσης γκρουπ και πολλά άλλα. Ο κόσμος του Star Wars: The Old Republic σιγά σιγά ολοένα και επεκτείνεται. Να υπενθυμίσουμε ότι από σήμερα ξεκινάει το
free trial
και θα κρατήσει μέχρι την Δευτέρα, οπότε όσοι δεν το έχετε δοκιμάσει αρπάξτε την ευκαιρία όσο είναι νωρίς.
May the Force be with you.
Γιάννης Σφηνιάς