Τα…παρατράγουδα της Cosmote και η δυσαρέσκεια των καταναλωτών.
Η υπηρεσία What’s up της Cosmote είναι στις μέρες μας η πιο διαδεδομένη στον χώρο των καρτοκινητών. Ο λόγος που κατάφερε να κερδίσει την πρώτη θέση και κατ’ επέκταση να μεγαλώσει την θέση της Cosmote από τους ανταγωνιστές της (Vodafone και Wind) είναι ακριβώς επειδή προσέφερε με πολύ μικρά ποσά εκατοντάδες λεπτά ομιλίας και SMS. Ειδικότερα, από τον Φεβρουάριο του 2010 όταν και ξεκίνησε η προσφορά "1500 λεπτά+1500 SMS με 5 ευρώ" εκεί πραγματικά όλη η Ελλάδα ήτανε με ένα What’s up στο χέρι. Στην ανάγκη με ένα δεύτερο κινητό στο χέρι, έχοντας το πρώτο (σύνδεση) για να καλεί τους συνδρομητές των άλλων δύο εταιρειών.
Σίγουρα η Cosmote είναι μια αξιόπιστη εταιρεία στο θέμα σήματος, αλλά και στο θέμα συνδέσεων, με ελαφρώς καλύτερες προσφορές από τους δύο ανταγωνιστές της. Επίσης, δεν κρύβει «δυσάρεστες εκπλήξεις», όπως οι...κρυφές χρεώσεις της Vodafone για συνδέσεις που δεν πραγματοποιήσατε στο Vodafone Live (σ.σ. το τελευταίο είχα αναφέρει και στην εκπομπή ότι μου είχε συμβεί προσωπικά, δηλ. να λάβω +200€ χρέωση, λόγος για τον οποίο και άλλαξα τον αριθμό σύνδεσης σε Cosmote).
Κατά τα άλλα όμως, προκύπτει ένα ζήτημα. Η Cosmote χειρίζεται σωστά το θέμα του What’s up ή…χάνει σταδιακά το κοινό που κέρδισε;
1200+1200 με 7€
Από την 1η Φεβρουαρίου 2011, η προσφορά των 1500 λεπτών + 1500 sms με 5€ έληξε και την θέση της πήρε μια νέα προσφορά. 1200 λεπτά + 1200 sms με 7€. Ναι μεν η Cosmote έχει κάθε δικαίωμα να αλλάξει μια προσφορά αν δει ότι «δεν της βγαίνουν τα μαθηματικά», αλλά υπάρχουν ορισμένα αγκάθια τα οποία κανείς από το εμπορικό τμήμα της εταιρείας του Αμαρουσίου δεν έλαβε υπόψη του.
Καταρχήν, με τα 5€, η προσφορά που έδινε η Cosmote έπεσε στα μόλις 300 λεπτά ομιλίας. Σκεφτείτε όσους δεν είχαν ενημερωθεί (τους περισσότερους δηλαδή) και που τότε βρέθηκαν προ εκπλήξεως. Καθ' ότι θα χρειάστηκε να αγοράσουν άλλη μία κάρτα των 5€ για να ενεργοποιήσουν την νέα προσφορά. Γιατί αν δεν έχεις δωρεάν SMS σαφώς και δεν σε συμφέρει η συγκεκριμένη προσφορά των 5€.
Κατά δεύτερον, για να ανανεώσει πλέον κάποιος τον χρόνο ομιλίας του θα έπρεπε να βάλει 7€ στο λογαριασμό του. Κάρτα των 7€ δεν υπάρχει και για την ακρίβεια με τον φόρο της κυβέρνησης το ποσό ανέβηκε περίπου στα 7.8€. Αυτό σημαίνει ότι αυτομάτως όλοι θα έπρεπε να τρέχουν κάθε μήνα σε κατάστημα Cosmote ή Γερμανός για να κάνουν ανανέωση. Η διαφορετικά να αγοράσουν κάρτα των 10€. Δηλαδή να πληρώσουν παραπάνω.
Ακόμα και η μεταφορά ευρώ από τον λογαριασμό σύνδεσης κάποιου στο What’s Up, κάτι που έχει αιτηθεί από χιλιάδες συνδρομητές, ακόμα δεν έχει πραγματοποιηθεί από την Cosmote. Αν δηλαδή έχεις δύο αριθμούς και θέλεις από την σύνδεση να μεταφέρεις λίγα ευρώ στο What’s Up πολύ απλά δεν μπορείς! Η επίσημη δικαιολογία των εργαζόμενων στο τμήμα εξυπηρέτησης της Cosmote για την συγκεκριμένη κατάσταση και για όσους δεν ήθελαν να τρέχουν στα καταστήματα, ήταν πολύ απλά “βάλτε κάρτα των 10€ και όταν περάσει ο μήνας βάλτε την νέα κάρτα κι ανανεώστε”. Το θέμα όμως ήταν ότι τότε η Cosmote δεν ενημέρωνε με SMS για το πότε λήγουν τα δωρεάν λεπτά, με αποτέλεσμα οι μονάδες να τελειώνουν πριν το αντιληφθείτε!
Το τεχνικό αυτό πρόβλημα πραγματικά έσπασε τα νεύρα των συνδρομητών What’s up, οι οποίοι είδαν την Cosmote να το διορθώνει γύρω στον Ιούνιο, με ορισμένα...μικροπροβλήματα.
Ενημερωτικά SMS
Απ’ την πρώτη στιγμή που θα αποκτήσει κάποιος αριθμό What’s Up, θα διαπιστώσει ότι το spam που του έρχεται μέσω SMS είναι ατελείωτο. Θα πρέπει μάλιστα να αιτηθεί μέσω του τμήματος εξυπηρέτησης ότι δεν επιθυμεί κανένα διαφημιστικό μήνυμα, ώστε να του έρχονται ενημερώσεις μόνο για τον λογαριασμό του. Και πάλι όμως, σε έκτακτους διαγωνισμούς (π.χ. συναυλίες) όλο και κάποιο spamάρισμα θα λάβει. Όπως επίσης και σε κάθε ανανέωση ή ακόμα κι όταν μπαίνει στο site του reload it για να αποκτήσει έξτρα λεπτά ή SMS. Για κάποιο λόγο η Cosmote έχει το κακό συνήθειο να στέλνει τα SMS διπλά. Στεγνό spamming δηλαδή, όπως άλλωστε συμβαίνει και στην εξυπηρέτηση πελατών, είτε στα ηχογραφημένα μηνύματα, είτε στην αυτόματη εξυπηρέτηση που (ατυχώς) σκέφτηκε η Cosmote να εισάγει πρόσφατα!
Όπως και να ‘χει, η ενημέρωση που σας στέλνει η Cosmote μέσω SMS για την λήξη του χρόνου ομιλίας σας, ναι μεν διορθώθηκε πρόσφατα, αλλά συνεχίζει να έχει προβλήματα. Καταρχήν δεν υπάρχει καμία ένδειξη για την ακριβή ημερομηνία και ώρα που θα λήξει το πακέτο. Θα πρέπει δηλαδή να καλέσετε οι ίδιοι στο 1314 και να ακούσετε το πότε ακριβώς θα λήξει. Και μάλιστα θα πρέπει να πατήσετε το 1 για να ακούσετε το υπόλοιπό σας και το 2 για να ακούσετε πότε λήγει το υπόλοιπό σας. Άλλο ένα "τέχνασμα", καθ' ότι στις άλλες εταιρείες ακούς υπόλοιπο και ημερομηνίας λήξης μαζί. Φυσικά όταν πλησιάζουν οι μέρες και με την ρουτίνα της καθημερινότητας, το τελευταίο πράγμα που θυμάται κάποιος είναι το πότε θα λήξει το πακέτο του.
Για να ακριβολογούμε, τις τελευταίες ημέρες που αναμένεται να λήξει το πακέτο What’s Up, θα σας έρχεται κάθε ημέρα από ένα SMS που θα σας λέει “Τα δωρεάν λεπτά προς What’s Up λήγουν” χωρίς να διευκρινίζεται ημέρα και ώρα. Ώσπου κάποια στιγμή θα έρθει και το πολυπόθητο SMS “Τα δωρεάν λεπτά προς What’s Up έληξαν” κι αν πήρες μυρωδιά την διαφορά έχει καλώς.
Προσφορές 1ης Ιουλίου
Από τον Ιούλιο του 2011 κι έπειτα, η Cosmote προχώρησε στις παρακάτω αλλαγές.
Καταρχήν σας επιτρέπει να ανανεώσετε τον δωρεάν χρόνο σας μόνο μετά το πέρας του μήνα. Αυτό, σε συνάρτηση με τις προβληματικές ενημερώσεις μέσω SMS που μόλις προαναφέραμε, είναι μαχαίρι στο λαιμό. Γιατί πολύ απλά, εφόσον δεν μπορείτε να ανανεώσετε το πακέτο σας λίγες μέρες πριν για να είστε σίγουροι, τώρα δεν ενημερώνεστε έγκαιρα, ο χρόνος ομιλίας σας τελειώνει και σε χρόνο Dt το υπόλοιπό σας μηδενίζεται.
Συν τις άλλοις, για να…κατευνάσει τα πνεύματα, η Cosmote δημιούργησε ένα πακέτο προσφοράς με 5€. Με το ποσό αυτό λοιπόν, έχετε 600 λεπτά χρόνο ομιλίας + 300 SMS. Καλό ακούγεται, με μια σημαντική διαφορά. Ότι με τον φόρο της κυβέρνησης, η κάρτα των 5€ δεν αρκεί σε κανέναν. Άρα για άλλη μια φορά, θα πρέπει να μεταβεί κάποιος σε κατάστημα Cosmote ή Γερμανός για να βάλει 6€ και να μπορέσει να χρησιμοποιήσει το πακέτο της προσφοράς.
Κι εδώ έρχεται το τελειωτικό χτύπημα. Ίσως η πιο παράλογη πολιτική της Cosmote είναι ότι δεν έχετε κανένα δικαίωμα να πάτε σε κατάστημα και να βάλετε κάτω από 5€ στο What’s Up σας! Το ελάχιστο ποσό που μπορεί ο υπάλληλος να βάλει είναι 5€! Καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι όλοι οι κάτοχοι What’s Up την πάτησαν τουλάχιστον μία φορά με την παραπάνω προσφορά κι αναγκάστηκαν να πληρώσουν δύο φορές από 5€ για να κάνουν την δουλειά τους. Τα ποσά αυτά για εμάς που εργαζόμαστε δεν λένε και πολλά. Για πηγαίντε όμως να τα πείτε στον μαθητή ή τον φοιτητή που δεν εργάζεται.
Εν κατακλείδι, με την παρούσα κατάσταση, εφόσον η Cosmote δεν αλλάζει πλεύση, οι κάτοχοι What’s Up θα συνεχίσουν να τρέχουν κάθε μήνα στα καταστήματα για να ανανεώσουν τον χρόνο ομιλίας τους στο κατώτερο πακέτο. Κι όλα αυτά επειδή η Cosmote δεν έχει ούτε κάρτα των 6€, ούτε σας δίνει την δυνατότητα να μεταφέρετε χρήματα από τον λογαριασμό σύνδεσής σας. Για το τελευταίο, αξίζει να πούμε ότι η εταιρεία έχει λάβει χιλιάδες αιτήματα, ειδικά από τον Φεβρουάριο του 2011 κι έπειτα, απαντώντας ότι "η αλλαγή αυτή θα γίνει μελλοντικά". Κάτι τέτοιο όμως ακόμη δεν υφίσταται.
Σκεφτείτε λοιπόν όταν όλοι έχουν τόσες δουλειές να κάνουν, να έχουν κι αυτό στο μυαλό τους κάθε μήνα. Η αντίστοιχα ελάτε στη θέση του ανθρώπου που δεν μένει σε πόλη κι απέχει αρκετά από το πλησιέστερο κατάστημα Γερμανός ή Cosmote. Από εκεί που πήγαινε στο περίπτερο κι αγόραζε την κάρτα του, τώρα θα πρέπει να κάνει ολόκληρη διαδρομή κάθε μήνα και να τρέχει στο κατάστημα για να κάνει την ανανέωση. Η να επιλέξει την διπλή ταρίφα των 10€.
Επόμενες κινήσεις
Στην παρούσα φάση, η Cosmote έχει χάσει αρκετούς κατόχους What’s Up από τον Φεβρουάριο και μετά. Όχι τόσο σε θέμα ενεργών συνδρομητών (γιατί απ’ την στιγμή που οι περισσότεροι έβαλαν What’s Up το σκέφτονται πολύ να το αφήσουν), όσο σε αυτούς που πραγματικά πληρώνουν κάθε μήνα για να κάνουν την ανανέωσή τους.
Εάν δεν διορθωθούν τα παραπάνω προβλήματα, το μόνο βέβαιο είναι ότι σε μία δυνατή προσφορά από ανταγωνιστική εταιρεία (ανάλογη ή έστω κατά προσέγγιση με τα 1500’+1500 SMS), οι κάτοχοι What’s Up θα είναι...έτοιμοι για μετακόμιση. Αν όμως η Cosmote διορθώσει τα ζητήματα που υπάρχουν, τότε θα καταφέρει να διατηρήσει το πελατολόγιό της και βέβαια να το αυξήσει, δεδομένης της πολύ καλής ποιότητας σήματος που διαθέτει εκ των προτέρων.