Star Wars: The Old Republic preview
Στο πρώτο της MMORPG, η BioWare ακολουθεί την συνταγή του World of Warcraft.
Για το Star Wars: The Old Republic, όλοι σας πιθανόν να έχετε να πείτε τα καλύτερα με τα μέχρι τώρα τρέιλερ που έχουν κυκλοφορήσει στο Internet. Το πρώτο μεγάλο MMORPG της BioWare και της Electronic Arts, ήταν διαθέσιμο στην Gamescom αποκλειστικά για τον τύπο. Ασχοληθήκαμε λοιπόν μαζί του με την ησυχία μας, δοκιμάζοντας τρεις από τις classes του παιχνιδιού και βγάλαμε πολλά χρήσιμα συμπεράσματα.
Δημιουργία χαρακτήρα
Ξεκινάμε καταρχήν από τα βασικά, δηλαδή στο πως δημιουργείτε έναν χαρακτήρα στο παιχνίδι. Στο Star Wars: The Old Republic θα υπάρχουν δύο βασικές φυλές. Οι Galactic Republic και οι Sith Empire. Κάθε φυλή θα έχει από τέσσερις classes. Για τους Galactic Republic θα υπάρχουν οι Trooper, Smuggler, Jedi Knight και Jedi Consular, ενώ για τους Sith θα έχουμε τους Bounty Hunter, Imperial Agent, Sith Warrior και Sith Inquisitor. Στους Galactic Republic, ο Trooper κι ο Smuggler θα χρησιμοποιούν κυρίως ranged όπλα, με τον Smuggler να ειδικεύεται σε stealth τεχνικές. Οι Jedi Knight και Jedi Consular θα έχουν τα lightsabers, άρα θα επικεντρώνονται περισσότερο σε melee επιθέσεις. Στους Sith, η σειρά θα είναι κι εδώ μία από τα ίδια. Ο Bounty Hunter θα χρησιμοποιεί οπλισμό, ο Imperial Agent stealth και όπλα όπως Rifles και Snipers, ενώ οι Sith Warrior και Sith Inquisitor επίσης τα lighsabers.
Αν κάνετε level up στον χαρακτήρα σας, τότε θα μπορείτε να επιλέξετε και Advanced Class. Ο Trooper για παράδειγμα θα μπορεί να γίνει είτε Commando, είτε Vanguard. Ως Commando θα επικεντρώνεται στη χρήση του Ηeavy Blaster Cannon και των χειροβομβίδων. Ως Vanguard, θα είναι πιο "Tank" χαρακτήρας, δίνοντας περισσότερο βάση σε Blaster Rifle και σε ασπίδες. Όσο για τους melee χαρακτήρες, τύπου Jedi Knight και Jedi Consular, εκεί θα υπάρχουν διαφορές τόσο στα σπαθιά (μονά ή διπλά σπαθιά), όσο και στο αν οι χαρακτήρες θα κάνουν buffs σε άλλους, αν θα είναι περισσότερο stealth ή tank κ.ο.κ.
Μάχη και Όπλα
Ο χειρισμός και το σύστημα μάχης θυμίζουν έντονα το World of Warcraft. Ο χαρακτήρας σας ελέγχεται με τα πλήκτρα WASD και με ένα δεξί κλικ αλλάζετε την οπτική της κάμερας. Για να επιτεθείτε, επιλέγετε το ανάλογο skill από τους αριθμούς του πληκτρολογίου σας και αντίστοιχα κάνετε κλικ. Δοκιμάσαμε το σύστημα μάχης με τον Commando στην subclass του Trooper και είδαμε ότι πυροβολώντας έχετε καλύτερο έλεγχο της κατάστασης και μπορείτε αν θέλετε να ξεφύγετε από το σημείο της μάχης. Η απόσταση παίζει επίσης ιδιαίτερο ρόλο στο αν θα βρείτε στόχο ή όχι, ενώ αν είστε χαρακτήρας που έχει στα skills του την ασπίδα, όπως ο Smuggler, μπορείτε όταν κάνετε party με άλλους παίκτες για PvE, να βγείτε μπροστά και να λειτουργήσετε αμυντικά. Υπάρχει ακόμη ένα υποτυπώδες σύστημα κάλυψης, ώστε να μπορείτε να φυλαχθείτε από τα πυρά ή τα spells του εχθρού. Δεν υπάρχει όμως εγγύηση ότι δεν θα δεχτείτε damage, καθώς τα spells -όπως στο WoW- κλειδώνουν πάνω στο χαρακτήρα σας. Με απλά λόγια η μάχη δεν είναι real-time, όπως στο Mass Effect ή το Darkfall.
Στα spells θα ξεκινάτε με 3-4 βασικές ικανότητες. Ο Trooper έχει skills που βασίζονται σε ranged όπλα, όπως το Hammer Shot, το Rifle Grenade με το οποίο πετάει χειροβομβίδα, το Fast Reload όπου φορτώνει έξι σφαίρες μαζί και το Stockstrike για melee επίθεση με την κάνη του όπλου. Στον Smuggler είδαμε ότι θα υπάρχει το skill take cover όπου θα καλύπτεται πίσω από την ασπίδα του, το Flurry of bolts και το Burst με το οποίο θα πυροβολεί και το Flash grenade που θα του επιτρέπει να ρίξει μια χειροβομβίδα κρότου-λάμψης ώστε να τυφλώσει τους γύρω του για λίγα δεύτερα και να ξεφύγει. Είδαμε επίσης και τον Sith Warrior, ο οποίος με τις melee επιθέσεις του έκανε πιο γρήγορο και άμεσο damage. Από τα skills χρησιμοποιούσε το Assault που του έδινε επιπλέον rage, το Vicious slash όπου έκανε μεγαλύτερο χτύπημα με το lightsaber και το force charge για ακινητοποίηση του αντιπάλου του.
Ασχοληθήκαμε για αρκετή ώρα με το Star Wars: The Old Republic και στο επίπεδο που βρισκόμασταν, παρατηρήσαμε πως το A.I. των εχθρών κινείται σε μέτρια επίπεδα. Οι περισσότεροι από όσους αντιμετωπίσαμε ήταν συνήθως στατικοί στις θέσεις τους, μην προβάλοντας ιδιαίτερη αντίσταση. Κανείς τους δεν επιχείρησε να μας κυνηγήσει αρκετά ή να χρησιμοποιήσει κάποια ιδιαίτερη τακτική, επομένως η δυσκολία ήταν αρκετά χαμηλή. Είδαμε επίσης ότι το περιβάλλον γύρω μας έχει διαμορφωθεί ανάλογα με την φυλή που επιλέγαμε κάθε φορά. Αν για παράδειγμα ο χαρακτήρας σας ανήκει στους Galactic Republic, τότε θα αντιμετωπίζει τις ορδές των Sith Empire, δηλαδή mobs τύπου Sith Juggernaut ή Marauder. Σε αντίθεση περίπτωση, οι Sith θα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτό που λέμε "τους καλούς" της υπόθεσης, άρα και αρκετούς εχθρούς που θα είέχουν ανθρωπόμορφη υπόσταση.
Κατά την διάρκεια των περιπλανήσεών σας, θα πρέπει να κοιτάτε τους χώρους γύρω σας για NPC που θα σας δίνουν quests. Κάθε quest σας δίνεται σε μορφή διαλόγου και κατόπιν συζήτησης. Εδώ υπάρχει και το all-time classic σύστημα του Mass Effect και των τριών επιλογών, που βλέπουμε στα περισσότερα games της BioWare. Ανάλογα λοιπόν με την συμπεριφορά σας και την στάση σας απέναντι στον NPC, θα κριθούν και τα επόμενα βήματά σας για το αν θα είστε πρόθυμοι να πάρετε quest ή όχι.
Όσο για τα όπλα, πολλά εκ των οποίων αναφέραμε και πιο πάνω, θα υπάρχουν lightsabers, φλογοβόλα, χειροβομβίδες, εκτοξευτές ρουκετών ή ακόμα και droids. Τα droids είναι μικρά ρομποτάκια που θα σας βοηθούν είτε στη μάχη, είτε σε άλλες εργασίες. Είδαμε επίσης ότι για κάθε όπλο, θα υπάρχει ένα εύρος damage που θα μπορείτε να κάνετε -με παράγοντα τύχης- ενώ κάποια συγκεκριμένα όπλα θα έχουν requirements, ώστε να μην μπορεί να τα χρησιμοποιήσει οποιοσδήποτε χαρακτήρας.
Από τα υπόλοιπα στοιχεία που συγκρατήσαμε, θα παρατηρήσουμε το μέτριο σε σχεδιασμό inventory και το call shuttle, ένα teleport skill με το οποίο μεταφέρεστε πίσω στην βάση σας. Θα υπάρχει επίσης πλοήγηση με αεροσκάφος στον κόσμο του Star Wars, καθώς και δυνατότητα για gathering και crafting. Το crafting η BioWare ακόμη το αναπτύσσει, συνεπώς δεν ήταν σε θέση να μας παρουσιάσει ένα πρώτο δείγμα γραφής. Δεν υπήρχε επίσης η δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και βίντεο, καθώς το παιχνίδι βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης.
Γραφικά
Τα Cinematics που έχει δημιουργήσει η BioWare, είναι ότι καλύτερο έχουμε δει από τις μέχρι τώρα παρουσιάσεις της. Τι ισχύει όμως για τα in-game graphics; Όταν παίξαμε το παιχνίδι, αντιληφθήκαμε γιατί δεν έχει διαρρεύσει ακόμη καμία εικόνα στο Internet. Καθότι το παιχνίδι είναι υπό ανάπτυξη, τα γραφικά του είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο, συνεπώς δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Οι διαστημικές μας μάχες διεξήχθησαν ομαλά, αν και ανά διαστήματα τα frames είχαν μια μικρή πτώση. Είδαμε ακόμη ότι το collision detection δεν λειτουργούσε σε καμία περίπτωση και οι χαρακτήρες περνούσαν κυριολεκτικά ο ένας μέσα από τον άλλο. Μένει λοιπόν να δούμε τι τακτική θα ακολουθήσει η BioWare στον οπτικό τομέα -δεδομένου του ότι είναι το πρώτο της MMO- κι αν στο μέλλον θα θυσιάσει ορισμένα frames για καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα.
Ήχος
Το Star Wars: The Old Republic έχει να καυχιέται ότι είναι το πρώτο MMORPG με πλήρες voice acting σε όλους τους χαρακτήρες. Με όποιον κι αν μιλήσετε, ότι κι αν του ζητήσετε, πάντοτε θα υπάρχει μία φωνητική απάντηση για εσάς. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι θα ικανοποιηθείτε από το voice acting, το οποίο εκ πρώτης όψεως δείχνει τελείως στημένο. Τα εφέ των όπλων έχουν κι αυτά αρκετές ελλείψεις και απειροελάχιστες διαφορές στους ήχους τους, άρα και εδώ θα πρέπει να περιμένουμε για την επόμενη beta έκδοση ώστε να δούμε τι μας επιφυλάσσουν οι developers.
Δεύτερο τρίμηνο και βλέπουμε
Το Star Wars: The Old Republic υπολογίζεται ότι θα βγει στην αγορά μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2011, αποκλειστικά για PC. Φυσικά αυτό θα ισχύσει αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρξει νέα αναβολή. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το πρώτο δείγμα της BioWare κρίνεται απλά θετικό, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζει ή να προσφέρει κάτι το πρωτότυπο.