- Reviews
- Battlefleet Gothic: Armada
Battlefleet Gothic: Armada
HotΑίρεση, χάος και πόλεμος.
Αίρεση, χάος και πόλεμος.
Τα Real-time Strategy αποτελούν εδώ και αρκετά χρόνια έναν παραμελημένο και ολίγον τι ξεχασμένο τομέα του gaming σύμπαντος. Οι μεγάλες AAA κυκλοφορίες του είδους είναι πιο σπάνιες και από θέαση πεφταστεριού και περιορίζονται πλέον σχεδόν αποκλειστικά σε expansions του Starcraft και του Company of Heroes. Ευτυχώς όμως για εμάς -τους πιστούς ακόλουθους του ένδοξου gaming ιδιώματος που κάποτε μεσουρανούσε περήφανο στον κόσμο του PC gaming- αραιά και που κάνουν την εμφάνισή τους κυκλοφορίες μικρών εταιριών ανάπτυξης που μας υπενθυμίζουν πως το εν λόγω genre είναι ακόμη ζωντανό τόσο στις καρδιές και στην μνήμη μας όσο και στο υπαρκτό παρόν.
Τέτοιες κυκλοφορίες φυσικά δεν ταράζουν τα λιμνάζοντα νερά της βιομηχανίας, ούτε σπάνε ταμία παράγοντας ανεξέλεγκτα κέρδη για τους δημιουργούς τους. Αυτό που κάνουν όμως είναι να μας υπενθυμίζουν αυτό που κάποτε ήταν και να γεμίζουν τις καρδιές μας με ελπίδα για αυτό που ίσως κάποτε θα είναι. Κυκλοφορίες όπως το Gray Goo, το Homeworld: Deserts of Kharak και το Sins of a Solar Empire αποδεικνύουν περίτρανα πως το είδος έχει ακόμα πολλά να προσφέρει αλλά ταυτόχρονα όμως αποτυγχάνουν στο να το αναστήσουν και να το επαναφέρουν στην προηγούμενή του δόξα. Πιθανώς ο κόσμος του gaming και η πραγματικότητα της βιομηχανίας να έχουν αλλάξει σε τέτοιο βαθμό που η παραπάνω ελπίδα να είναι μάταιη και να πρέπει απλά να αποδεχτούμε πως πλέον τα RTS προορίζονται για λίγους και ακόμα και οι αριστουργηματικές κυκλοφορίες τους θα αποκτούν μόνο περιορισμένη επιτυχία.
Το παραπάνω συνειρμικό παραλήρημα οφείλεται στο παιχνίδι που θα αναλύσουμε σήμερα, το Battlefleet Gothic: Armada, το οποίο αποτελεί πλέον αδιαμφισβήτητο μέλος του προμαχώνα των σύγχρονων RTS και αιτία αναπτέρωσης των ελπίδων μας για το εν λόγω genre. Ανεπτυγμένο από την όχι και τόσο γνωστή εταιρία ανάπτυξης Tindalos Interactive, το Battlefleet Gothic: Armada είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής, φορέας πομπωδών διαστημικών μαχών τοποθετημένες στο θρυλικό σύμπαν του Warhammer 40K. Συνεπώς φορέστε τις διαστημικές σας πανοπλίες, προσευχηθείτε να μας έχει ο Αυτοκράτορας καλά και ετοιμαστείτε για ένα ταξίδι γεμάτο αχαλίνωτη διαστημική δράση.
Ζήτω ο Αυτοκράτωρ, ψόφος στους αιρετικούς
Το Battlefleet Gothic: Armada είναι επηρεασμένο από το επιτραπέζιο Battlefleet Gothic της Games Workshop και τοποθετείται σεναριακά στον ευρύτερο μύθο του Warhammer 40K. Τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στο campaign είναι βασισμένα στα γεγονότα του Gothic War όπως αυτά έχουν καταγραφεί στο lore του σύμπαντος από την σχετική σειρά βιβλίων του Gordon Rennie. Όσοι είστε μυημένοι στο απύθμενο πηγάδι που είναι το lore του Warhammer 40K, πιθανώς ξέρετε ήδη πάνω κάτω περί τίνος πρόκειται η ιστορία. Επειδή όμως για όλους έχει ο θεός επιτρέψτε μου να κάνω μια πολύ περιληπτική εισαγωγή στον κόσμο του Warhammer 40K και συγκεκριμένα στα γεγονότα του Battlefield Gothic: Armada.
Το Warhammer 40K αποτελεί την φουτουριστική έκδοση του υπερεπιτυχημένου Warhammer σύμπαντος -ένα fantasy σύμπαν που έχει γεννήσει αναρίθμητα επιτραπέζια, βιβλία και φυσικά games. Παρά το γεγονός ότι εξελίσσεται στο μακρινό μέλλον και -σε πλήρη ευθυγράμμιση με το sci-fi ύφος του- πραγματεύεται διαγαλαξιακούς πολιτισμούς και τεχνολογίες, διατηρεί ταυτόχρονα πάμπολλα fantasy στοιχεία, προερχόμενα από το προγονικό Warhammer, δημιουργώντας ένα μοναδικό στο είδος του κράμα. Τα διαστημόπλοια και η ανεπτυγμένη τεχνολογία πάνε χέρι-χέρι με ένα μυστικιστικό, σχεδόν μαγικό, πέπλο πνευματισμού, φανατικά θεοκρατούμενες αυτοκρατορίες, πειρατές ορκ και μια γενικότερα fantasy μεσαιωνική κουλτούρα και αισθητική.
Στο σύμπαν αυτό λαμβάνει χώρα και το Battlefleet Gothic: Armada. Συγκεκριμένα, σε μία απομακρυσμένη περιοχή του γαλαξία, που ονομάζεται Gothic Sector, η αυτοκρατορία των ανθρώπων πασχίζει να διατηρήσει τον έλεγχο και την τάξη που απειλούνται από συνεχείς επιδρομές πειρατών και από προδότες αξιωματούχους που χάνουν την πίστη τους στον αυτοκράτορα -γεγονός που τους καθιστά άμεσα αιρετικούς και κάνει την εξολόθρευσή τους επιτακτική ανάγκη. Η αυτοκρατορία αυτή είναι στην ουσία η άρχουσα δύναμη του γαλαξία με de facto ηγέτη τον αθάνατο αυτοκράτορα της ανθρωπότητας ο οποίος και λατρεύεται με εξωφρενικό ζήλο ως θεός από τους υπηκόους του. Η λατρεία του θεού-αυτοκράτορα αποτελεί και το σημαντικότερο ειδοποιό στοιχείο της αυτοκρατορίας, μιας και όλη η κουλτούρα της και ο πολιτισμός της περιστρέφεται γύρω από την θεοκρατική αυτή αντίληψη των πραγμάτων, ενώ τα κίνητρα των χαρακτήρων που ανήκουν σε αυτήν περιορίζονται στην πιστή υπηρεσία τους στον αυτοκράτορα και στην εξάλειψη οποιασδήποτε παρέκκλισης από τη βούληση αυτού.
Ένας νέος και ταυτόχρονα παλιός εχθρός
Από την αρχή του campaign αναλαμβάνετε τον ρόλο του Captain Spire, ενός αξιωματούχου του αυτοκρατορικού στόλου του Gothic Sector. Λόγω σήματος κινδύνου που αποστέλλεται από αυτοκρατορικό διαστημικό φυλάκιο, αναλαμβάνετε να πάτε και να ελέγξετε την κατάσταση. Μόλις φτάσετε εκεί σύντομα συνειδητοποιείτε πως δεν υπάρχει κανένας επιζών και ότι η όλη κατάσταση είναι μια καλοσχεδιασμένη ενέδρα από τις δυνάμεις του Χάους. Αφού καταφέρετε να εκτελέσετε μία γρήγορη απόδραση επιστρέφετε στο τοπικό αρχηγείο της αυτοκρατορίας για να αναφέρετε πως αντιμετωπίζετε έναν καινούριο εχθρό στην περιοχή μιας και ένας τεράστιος στόλος των δυνάμεων του Χάους είναι σταθμευμένος στα σύνορα του Gothic Sector.
Ο στόλος αυτός ανήκει στον Abaddon the Despoiler, πολέμαρχο των δυνάμεων του Χάους και ορκισμένο εχθρό της αυτοκρατορίας. Οι δυνάμεις του Χάους αποτελούν το θεματικό αντίθετο της αυτοκρατορίας και τον ιστορικό εχθρό αυτής στην μάχη για την κατάκτηση του γαλαξία. Προέρχονται κατά βάση από άλλες διαστάσεις και έχουν την ικανότητα να διαφθείρουν τον ανθρώπινο νου. Λόγω της μεταφυσικής τους προέλευσης συναντώνται κατά βάση στο σημείο του γαλαξία που ονομάζεται Eye of Terror και όπου υπάρχει το μεγαλύτερο ρήγμα μεταξύ διαστάσεων. Λόγω της τεράστιας απόστασης μεταξύ Eye of Terror και Gothic Sector η ξαφνική θέαση του στόλου τους από τον Captain Spire δημιουργεί ταραχή σε έναν ήδη πολυταραγμένο τομέα του γαλαξία. Έτσι μετά την προαγωγή του σε Admiral, o Spire -δηλαδή εσείς- αναλαμβάνει να διατηρήσει την τάξη στον γαλαξία αντιμετωπίζοντας τις τακτικές επιθέσεις των πειρατών ενώ ταυτόχρονα παρακολουθεί τις κινήσεις του Abaddon και αντιδρά σε αυτές αντίστοιχα.
Όσοι πιστοί προσέλθετε
Τα γεγονότα αυτά, που συμβαίνουν στον πρόλογο του campaign, θέτουν σε εκκίνηση τη πλοκή του Battlefleet Gothic: Armada. Μια πλοκή που εκτείνεται σε ένα campaign διάρκειας δεκαπέντε με είκοσι ωρών και περιλαμβάνει επικές μάχες, συνεχείς ανατροπές, διαστημικό κυνηγητό και αστείρευτο θεματικό και αισθητικό πλούτο τον οποίο αποκτά με την πιστή υιοθέτηση των στοιχείων του Warhammer 40K σύμπαντος. Ως εκ τούτου το ενδιαφέρον σας θα μείνει αμείωτο από αρχής μέχρι τέλους της επικής αυτής περιπέτειας. Οι πιστοί φαν της σειράς θα νιώσουν το Battlefleet Gothic: Armada σαν το σπίτι τους μιας και η τεράστια προσοχή που έχει δοθεί στο να αποδοθεί σωστά ο πλούτος του Warhammer 40K lore είναι πασιφανής παντού -από την πλοκή, τους χαρακτήρες, τις ονομασίες και τους διαλόγους μέχρι τις αισθητικές επιλογές που αφορούν τον ηχητικό και οπτικό τομέα.
Δυστυχώς όμως για τους μη-μυημένους, δεν υπάρχει κάποια εισαγωγή στην προϊστορία του κόσμου που θα συναντήσετε μπροστά σας. Το παιχνίδι θα σας αφήσει να παρακολουθείτε το τι συμβαίνει κάνοντας την υπόθεση ότι ήδη γνωρίζετε κάποια πράγματα. Η απόφαση αυτή των developers λειτουργεί σαν δίκοπο μαχαίρι μιας και από την μία κάνει τον κόσμο να φαίνεται πιο αληθινός χωρίς περιττό και βεβιασμένο exposition ενώ από την άλλη δημιουργεί εμπόδιο πρόσβασης για τους παίκτες που είναι νέοι στον κόσμο αυτό. Όπως και να έχει όμως η κατάσταση, η άρτια εκτέλεση του σεναρίου και της γενικότερης ατμόσφαιρας του κόσμου θα σας συνεπάρει και προτού καν το καταλάβετε θα κυνηγάτε αιρετικούς για να του κόψετε τα κεφάλια καθώς φωνάζετε “Hail the Emperor” και με το πέρας του χρόνου σας με το Battlefleet Gothic: Armada θα θέλετε να ψαχτείτε περαιτέρω με το εν λόγω σύμπαν.
Επαναφέρετε την ισορροπία στον Gothic Sector
To campaign ως είθισται αποτελείται από δύο άξονες gameplay, το turn-based κομμάτι διαχείρισης του Gothic Sector και το real-time strategy κομμάτι των μαχών. Στο πρώτο εκ των δύο καλείστε να διαχειρίζεστε τον στόλο σας και στην συνέχεια να επιλέγετε σε ποιες μάχες να τον χρησιμοποιήσετε. Σε κάθε γύρο έχετε την δυνατότητα να συμμετέχετε σε περιορισμένο αριθμό συγκρούσεων ο όποιος πάντα είναι μικρότερος των περιοχών που δέχονται επίθεση. Έτσι θα πρέπει να επιλέγετε με προσοχή και στρατηγική ορθότητα ποιες μάχες θα αναλάβετε με βάση ποιες μπορείτε να κερδίσετε ή ποιες είναι πιο σημαντικές. Σκοπός σας είναι να διατηρήσετε μια σχετική ισορροπία στην περιοχή οπότε πρέπει να αντιμετωπίζετε σε ίσο βαθμό απειλές τόσο από Ork, όσο και από Eldar και διεφθαρμένους προδότες. Αν αρχίσετε να αγνοείτε κάποια από αυτές τις απειλές τότε το παιχνίδι αντιδρά δυναμικά σε αυτό, αυξάνοντας την συχνότητα των εν λόγω επιθέσεων. Δηλαδή αν για παράδειγμα αποφασίσετε να μην ασχοληθείτε καθόλου με τις επιδρομές των Ork για κάποιος γύρους τότε τα Ork γίνονται πιο ισχυρά και στους επόμενους γύρους θα κάνουν πιο πολλές και πιο ισχυρές επιθέσεις.
Στους περισσότερους γύρους υπάρχει και κάποια αποστολή υψηλής προτεραιότητας την οποία οφείλετε να κάνετε πρώτη, προτού ασχοληθείτε με κάτι άλλο. Οι αποστολές αυτές έχουν να κάνουν με τον πόλεμο κατά του Abaddon και των δυνάμεων του Χάους και υπάρχουν για να προωθούν το σενάριο. Σε αυτές θα πρέπει να αμυνθείτε κατά επιθέσεων που εξαπολύει ο Abaddon σε πλανήτες, να χτυπήσετε γραμμές εφοδιασμού του αντίπαλου στόλου και γενικά να αποτρέψετε τα σχέδια του αιμοβόρου πολέμαρχου του Χάους. Οι αποστολές αυτές συνήθως συνοδεύονται από cinematics και αρκετό voice acting τα οποία και θα σας βάλουν άμεσα στην ατμόσφαιρα της δράσης και της ιστορίας.
Απόλυτος έλεγχος παραμετροποιήσης
Πέραν αυτών θα πρέπει να διαχειρίζεστε και τον στόλο σας μιας και αυτόν θα χρησιμοποιείτε για να νικάτε μάχες. Καθώς θα ανεβαίνετε level μετά από κάθε μάχη, θα αποκτάτε πρόσβαση σε όλο και υψηλότερες κατηγορίες πολεμικών διαστημοπλοίων. Θα ξεκινήσετε από φυσιολογικού μεγέθους light cruisers και σιγά σιγά θα αποκτάτε πρόσβαση σε όλο και μεγαλύτερα σκάφη έως ότου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα επικά μεγαθήρια -κυριολεκτικών χιλιομέτρων σε μήκος- που είναι τα battlecruisers και τα battleships. Καθένα από αυτά θα ανεβαίνει level αυτόνομα με βάση το σε πόσες μάχες έχει λάβει συμμετοχή.
Όσο μεγαλύτερο level είναι ένα διαστημόπλοιο τόσο περισσότερες αναβαθμίσεις υπάρχουν διαθέσιμες για αυτό κάνοντας το όλο και πιο δυνατό και παραμετροποιήσιμο στις ανάγκες σας. Μέσω του συστήματος αναβάθμισης μπορείτε να καταλήξετε με έναν στόλο ειδικευμένων διαστημοπλοίων τα οποία συνδυάζετε ανάλογα σε κάθε μάχη ώστε να εκτελείτε την εκάστοτε στρατηγική σας. Από τις διάφορες αναβαθμίσεις που υπάρχουν και χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες, άλλες προσφέρουν κάποιο φλατ μπόνους (π.χ. περισσότερο HP ή damage) ενώ άλλες αλλάζουν το οπλοστάσιο και τα skills του διαστημοπλοίου. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές διαδρομές που μπορείτε να ακολουθήσετε στο πως θα αναβαθμίζετε, χωρίς κάποια από αυτές να είναι αντικειμενικά καλύτερη. Γενικά θα έχετε απόλυτο έλεγχο στο τι διαστημόπλοια διαθέτετε στον στόλο σας και πως αυτά ταιριάζουν στην στρατηγική σας και αν νιώσετε ότι δεν είστε ευχαριστημένοι με το πως έχετε φτιάξει το build ενός εξ αυτών μπορείτε ,πληρώνοντας το αντίστοιχο αντίτιμο, να το κάνετε reset και να το ξαναφτιάξετε.
Ναυμαχίες στο διάστημα
Όπως είναι προφανές από το σενάριο, στο campaign θα παίξετε αποκλειστικά ως Imperium (αυτοκρατορία των ανθρώπων) ενώ τα υπόλοιπα factions θα τα αντιμετωπίσετε ως εχθρούς. Τα factions αυτά είναι Chaos, Ork Pirates και Eldar Corsairs και είναι πλήρως ανεπτυγμένα με το καθένα από αυτά να έχει διαφορετικό αισθητικό αλλά και στρατηγικό χαρακτήρα. Ως εκ τούτου θα πρέπει να πλησιάζετε κάθε μάχη έχοντας στο μυαλό σας τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του εκάστοτε αντιπάλου σας. Στα υπόλοιπα modes του παιχνιδιού μπορείτε να παίξετε με όποιο από τα τέσσερα διαθέσιμα factions θέλετε και ταιριάζει στα γούστα σας.
Πριν από κάθε μάχη θα πρέπει να διαλέξετε ποια διαστημόπλοια του στόλου σας θα χρησιμοποιήσετε για αυτήν. Η επιλογή αυτή περιορίζεται από ένα σύστημα πόντων κατά το οποίο τα πιο ισχυρά διαστημόπλοια είναι πιο ακριβά ενώ δεν μπορείτε να ξεπεράσετε κάποια συγκεκριμένη μέγιστη τιμή πόντων. Έτσι θα πρέπει να διαλέγετε αν θα πάρετε ένα μεγαθήριο battlecruiser με άλλα δύο τρία μικρότερα να το συνοδεύουν ή αν θα προσπαθήσετε να υπερνικήσετε τον εχθρό σας χρησιμοποιώντας πολλά αλλά μικρότερα σκάφη. Σε γενικές γραμμές σπάνια θα ελέγχετε πάνω από έξι διαστημόπλοια την φορά, γεγονός που έρχεται σε άμεση αντίθεση με τα περισσότερα RTS στα οποία ελέγχετε δεκάδες μονάδες ανά πάσα στιγμή. Το γεγονός αυτό μπορεί με πρώτη ματιά να σας κάνει να νομίζετε ότι πρόκειται για ένα εύκολο παιχνίδι λοιπόν, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Σε κανένα σημείο δεν θα νιώσετε πως απλά διαλέγετε τα διαστημόπλοια σας, τους δίνετε μία εντολή και αυτά την εκτελούν καθώς εσείς κάθεστε χαλαρά και τα κοιτάτε. Ανά πάσα στιγμή έχετε απόλυτο έλεγχο των κινήσεων των μονάδων σας και πρέπει να είστε έτοιμοι να κάνετε διορθώσεις στην πορεία για να αποφύγετε κάποιο εμπόδιο ή για να αποκτήσετε στρατηγικό πλεονέκτημα. Επιπλέον μπορείτε σε κάθε διαστημόπλοιο ξεχωριστά να χρησιμοποιήσετε skills τα οποία συνήθως είναι χρονικά περιορισμένα buffs με cooldown ή κάποια πραγματικό ability όπως τορπίλες, πομπός για scouting, βόμβες με χειροκίνητη στόχευση κτλπ.
Ένα διαστημικό έπος, πομπώδες και τερπνό, γεμάτο ένταση και στρατηγική.
Επιλέγοντας ένα διαστημόπλοιο έχετε τον απόλυτο έλεγχο των κινήσεών του. Μπορείτε να επιλέξετε τι απόσταση θα κρατάει από τον στόχο επιλογής και αν θα τον πλησιάζει μετωπικά ή πλευρικά, αποφάσεις τις οποίες θα πρέπει να πάρετε με βάση του τι όπλα φέρει το εν λόγω διαστημόπλοιο και να τις προσαρμόζετε κατά την διάρκεια της μάχης ανάλογα του πως αυτή εξελίσσεται. Έχετε ακόμα τον έλεγχο του σε τι βαθμό λειτουργούν οι μηχανές, μπορώντας έτσι να επιταχύνετε πιο γρήγορα για περιορισμένες αποστάσεις ή να εκτελέσετε χειροκίνητες μανούβρες υψηλής ενέργειας . Επειδή ακόμα και ο Brainiac θα πάθαινε κοκομπλόκο με τέτοιες απαιτήσεις micromanagement -άλλωστε γίνεται μάχη και δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο και σκέψη- υπάρχει η δυνατότητα να κάνετε slow motion ανά πάσα στιγμή για να πάρετε τις αποφάσεις σας. Η χρήση του μηχανισμού αυτού είναι απολύτως απαραίτητη μιας και χωρίς αυτόν είναι αδύνατον να αντεπεξέλθετε στις απαιτήσεις των περιστάσεων, ειδικά στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας.
Συνολικά το σύστημα χειρισμού είναι εξαιρετικό και αποτελεί το πιο λαμπρό σημείο του Battlefleet Gothic: Armada. Οι μάχες δίνουν αίσθηση αμεσότητας και απαιτούν την ενεργό συμμετοχή σας ανά πάσα στιγμή ενώ ταυτόχρονα απαιτούν στρατηγική σκέψη και προσέγγιση. Τίποτα δεν γίνεται από μόνο του και έχετε απόλυτο έλεγχο των πάντων, γεγονός που ανοίγει τον δρόμο σε άπειρες δυνατότητες. Παράδειγμα, για να εκτελέσετε εμβολισμό πάνω σε αντίπαλο διαστημόπλοιο θα πρέπει μέσα στην αναμπουμπούλα της μάχης να επιλέξετε το κατάλληλο διαστημόπλοιό σας, να διορθώσετε την πορεία του χειροκίνητα ώστε να στοχεύει σωστά και να ενεργοποιήσετε την υψηλή ταχύτητα των μηχανών του ακριβώς την σωστή στιγμή ώστε να συγκρουστεί ακριβώς στο σωστό σημείο. Μόλις το καταφέρετε αυτό θα είναι από τα πιο απολαυστικά πράγματα που θα έχετε κάνει σε παιχνίδι στρατηγικής και αυτό ισχύει γενικά για το gameplay της μάχης, μιας και το παιχνίδι σας εμπλέκει άμεσα στην δράση. Το Battlefleet Gothic: Armada καταφέρνει να έχει την αμεσότητα και την ταχύτητα ενός ξέφρενου Action διατηρώντας το στρατηγικό βάθος ενός αριστουργηματικού Strategy.
Οι μάχες συμβαίνουν σε ένα δισδιάστατο τετράγωνο επίπεδο στο οποίο υπάρχουν διάσπαρτα θραύσματα από κομήτες ,νεφελώματα και νάρκες . Αν εισέλθετε σε περιοχή με κομήτες δέχεστε συνεχόμενο damage αλλά γίνεται πιο δύσκολο για τους αντιπάλους σας να σας πετύχουν και να σας ακολουθήσουν. Όσο βρισκόσαστε μέσα σε νεφέλωμα είστε αόρατοι για όσους βρίσκονται εκτός ενώ πρέπει να έχετε τα μάτια σας δεκατέσσερα για νάρκες, μιας και η σύγκρουση με μία μπορεί να αποβεί μοιραία. Παρόλο που τα στοιχεία αυτά προσθέτουν ένα παραπάνω στρατηγικό επίπεδο στο περιβάλλον γενικά το level design είναι αρκετά τεμπέλικο και δεν προσφέρει κάτι στο gameplay. Όλα τα εντυπωσιακά στοιχεία του διαστήματος όπως πλανήτες, μαύρες τρύπες, διαστημικοί σταθμοί, αστέρια κτλπ αποτελούν στατικό διάκοσμο του background ενώ η playable περιοχή είναι πάνω κάτω η ίδια κάθε φορά.
Εξίσου απογοητευτικό είναι και το γεγονός πως δεν γίνεται καμία απολύτως χρήση της τρίτης διάστασης που προσφέρει το διάστημα. Σε αντίθεση με το ιστορικό Homeworld που πρωτοτύπησε προσφέροντας έναν επιπλέον βαθμό ελευθερίας στο παραδοσιακό RTS επίπεδο gameplay, το Battlefleet Gothic: Armada επαναπαύεται στις δισδιάστατες επιτραπέζιες ρίζες του. Παρόλο που η έλλειψη αυτή αποτελεί τεράστια χαμένη ευκαιρία, το παράπονο μας είναι πιο πολύ δυνητικής φύσης. Δεν είναι ότι αυτά που υπάρχουν είναι άσχημα ή ελλιπώς εκτελεσμένα αλλά δεν μπορούμε και να αγνοήσουμε το γεγονός πως υπάρχουν επιπλέον δυνατότητες τις οποίες οι developers αγνόησαν χάριν ευκολίας. Μπορεί ο πυρήνας του gameplay που είναι οι μάχες να είναι καταπληκτικός αλλά η πλαισίωση αυτού στο επίπεδο του level design είναι απολύτως απλοϊκή.
Μάχες να φαν κι οι κότες
Όπως σε κάθε RTS που σέβεται τον εαυτό του έτσι και εδώ υπάρχει skirmish mode. Στο Skirmish του Battlefleet Gothic: Armada φτιάχνετε προφίλ, διαλέγετε faction και συμμετέχετε σε μάχες από τις οποίες ανεβάζετε level το προφίλ σας και τα διαστημόπλοια σας ακριβώς όπως στο campaign. Με λίγα λόγια το σύστημα progression που υπάρχει στο campaign επεκτείνεται αυτούσιο και στο skirmish mode μετατρέποντας το έτσι σε mini-campaign χωρίς σενάριο αλλά με την δυνατότητα να παίξετε όποιο faction θέλετε. Έτσι και εδώ θα ξεκλειδώνετε συνέχεια καινούρια, μεγαλύτερα διαστημόπλοια και θα αναβαθμίζετε τα ήδη υπάρχοντά σας ώστε να εκτελούν τον σκοπό για τον οποίο τα θέλετε. Το γεγονός αυτό εκτινάζει στα ύψη το ενδιαφέρον που προσφέρει το εν λόγω mode και αυξάνει την αντοχή του παιχνιδιού εκθετικά. Επιπλέον προσφέρει μια βιώσιμη εναλλακτική μετά τον τερματισμό του campaign σε όσους δεν θέλουν να ασχοληθούν με online multiplayer. Άλλωστε το AI λειτουργεί άψογα και προσφέρει ικανοποιητικό βαθμό πρόκλησης, ειδικά στα υψηλά επίπεδα δυσκολίας.
To multiplayer λειτουργεί ακριβώς όπως και το skirmish. Δηλαδή θα φτιάξετε προφίλ, θα διαλέξετε faction, θα κάνετε μάχες, θα αυξήσετε το level σας και θα αναβαθμίσετε τον στόλο σας, με την διαφορά πως εδώ θα αντιμετωπίζετε πραγματικούς παίκτες και όχι AI. Το matchmaking είναι αρκετά γρήγορο και οι servers ανταποκρίνονται ομαλά χωρίς αδικαιολόγητο lag, υψηλά ping, rubberbanding και τα γνωστά ευτράπελα. Το δυναμικό, γρήγορο και άμεσο gameplay του Battlefleet Gothic: Armada λειτουργεί άψογα σε online competitive περιβάλλον προσφέροντας μάχες οι οποίες θα δοκιμάσουν τις ικανότητες σας στο έπακρο. Ο υψηλός βαθμός περιπλοκότητας και βάθους επιτρέπει πληθώρα στρατηγικών προσεγγίσεων, γεγονός που φαίνεται πολύ καλύτερα εναντίων ανθρώπινων αντιπάλων παρά AI.
Μη συμμετρικό balance
Η αλληλεπίδραση μεταξύ των τεσσάρων διαθέσιμων factions έχει αρκετό ενδιαφέρον. Η προσέγγιση της Tindalos αποφεύγει την παγίδα της βαρετής ομογενοποιήσης που προκύπτει από το ασφαλές balancing του "τους κάνω όλους ίδιους". Κάθε faction είναι διαφορετικό και απαιτεί διαφορετικό τρόπο παιξίματος και επίπεδο ικανοτήτων. Το πρωταρχικό faction που είναι το Imperium είναι το πιο βασικό και κατάλληλο για αρχάριους, έχοντας πρόσβαση σε αρκετά ισορροπημένα διαστημόπλοια που προσφέρουν αρκετές επιλογές. Το δεύτερο faction, το Chaos, είναι και αυτό αρκετά προσβάσιμο και μοιάζει πολύ με το Imperium αλλά έχει λιγότερο tanky διαστημόπλοια τα οποία όμως είναι λίγο πιο γρήγορα και έχουν μεγαλύτερο range.
Τα επόμενα δύο factions είναι αρκετά ευφάνταστα στον σχεδιασμό τους και ξεφεύγουν αρκετά από την πιο τετριμμένη προσέγγιση των δύο άλλων. Οι Ork Pirates διαθέτουν διαστημικά tanks τα οποία δεν νιώθουν τίποτα, τρέχουν γρήγορα αλλά έχουν μηδενική ικανότητα για μανούβρες και κάνουν ελάχιστο damage με τα συμβατικά τους όπλα. Ως εκ τούτου οι επίδοξοι Ork πιλότοι ανάμεσά σας θα πρέπει να τελειοποιήσουν την τέχνη του εμβολισμού, μιας και εκεί ειδικεύεται το εν λόγω faction. Οι Eldar Corsairs διαθέτουν μικρά διαστημόπλοια με μηδενική θωράκιση τα οποία όμως είναι εξωφρενικά γρήγορα και ικανά στους ταχείς ελιγμούς, ενώ ταυτόχρονα κάνουν και ένα κάρο damage από κοντά. Επειδή δέχονται πολύ damage και απαιτούν γοργούς χειρισμούς είναι το πιο δύσκολο στον χειρισμό faction.
Λόγω της μη συμμετρικής φύσης του design είναι αδύνατον να μην υπάρχουν προβλήματα στο balancing, ειδικά στο multiplayer. Μπορεί οι Eldar Corsairs να είναι το πιο δύσκολο faction αλλά στα χέρια ενός ικανού παίκτη είναι μακράν το καλύτερο. Ομοίως οι Ork Pirates μπορεί να είναι άκρως διασκεδαστικοί αλλά στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι πιο αδύναμοι, ειδικά εναντίων Eldar Corsairs όπου η εκτέλεση εμβολισμού γίνεται σχεδόν αδύνατη. Παρόλο που δεν είναι απαραίτητα κακό να υπάρχει μια εκ σχεδιασμού αλληλεπίδραση μεταξύ των factions -δηλαδή να υπάρχουν προσχεδιασμένα πλεονεκτήματα στο να παίζεται ένα faction εναντίων ενός άλλου- είναι προφανές ότι το Battlefleet Gothic: Armada θέλει ακόμα δουλειά στο συγκεκριμένο τομέα. Ευτυχώς στην σήμερον ημέρα τέτοια προβλήματα λύνονται πολύ εύκολα με μερικά patches.
Το Warhammer 40K ζωντανεύει στις οθόνες μας
Το Battlefleet Gothic: Armada είναι το πρώτο Strategy που έχει αναπτυχθεί στην Unreal Engine 4 και το οπτικό αποτέλεσμα δικαιολογεί πλήρως την απόφαση αυτή των developers. Τα εφέ φωτισμού είναι άκρως εντυπωσιακά και κλέβουν τις εντυπώσεις από την πρώτη ματιά. Τα backgrounds είναι πανέμορφα και καλοσχεδιασμένα και θα σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό μιας και μεταφέρουν με τρόπο γλαφυρό την μαγεία του διαστήματος και του κόσμου του Warhammer 40K. Καταπληκτική δουλειά έχει γίνει και στις λεπτομέρειες μιας και ακόμα και μετά από αρκετό zoom τα textures διατηρούν την ποιότητά τους ενώ αξίζει να σημειωθεί πως αν κανείς πληρεί τις -λίγο τσιμπημένες- ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος θα απολαύσει το gameplay του σε ακλόνητο και υψηλό frame rate. Το μόνο αρνητικό είναι πως τα περισσότερα εντυπωσιακά στοιχεία του περιβάλλοντος αποτελούν διακοσμητικό κομμάτι του background.
Αξιέπαινη δουλειά έχει γίνει στον σχεδιασμό των διαστημοπλοίων. Κάθε διαστημόπλοιο φέρει τεράστια ποσότητα λεπτομέρειας στον σχεδιασμό του, κάνοντας το οπτικό αποτέλεσμα εξωφρενικά εντυπωσιακό. Οι φαν του Warhammer 40K θα δουν τα γιγάντια διαστημόπλοια για τα οποία φημίζεται η σειρά να αποκτούν σάρκα και οστά στις οθόνες τους και γενικά δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν θα εντυπωσιαστεί από το θέαμα. Τα σκάφη της αυτοκρατορίας μοιάζουν με τεράστιοι διαστημικοί καθεδρικοί ναοί, του Chaos μοιάζουν με ντιζαϊνάτα δαιμονικά κατασκευάσματα, των Ork μοιάζουν με διαστημικά σκουπιδαριά ενώ τον Eldar έχουν ένα αγνό εξωτικό και φουτουριστικό αέρα. Προφανώς τα χαρακτηριστικά αυτά πάνε χέρι-χέρι με το σχετικό lore που τα καθορίζει αλλά ταυτόχρονα δίνουν και έναν χαρακτήρα σε κάθε faction ο οποίος κάνει την εμφάνισή του απλά και μόνο με μια ματιά.
Η οπτική αυτή πανδαισία συνοδεύεται από γλαφυρό, γεμάτο ένταση και πάθος voice acting. Οι over the top ερμηνείες δένουν άψογα με την γενικότερη αισθητική του σεναρίου και των χαρακτήρων και αναβλύζουν μια επική διάθεση που θα σας τραβήξει ακόμη περισσότερο στα άδυτα του σύμπαντος αυτού. Ο ηχητικός τομέας συνοδεύεται από δυναμική ορχηστρική μουσική γεμάτη ένταση και ρυθμικό στόμφο, επιλογή που ταιριάζει γάντι στο ύφος του gameplay αλλά και της γενικότερης αφήγησης.
Ένα πολυδιάστατο αριστούργημα
Συνοψίζοντας -και για να κλείσω επιτέλους το εν λόγω κείμενο που κινδυνεύει να φτάσει σε μέγεθος νουβέλας- το Battlefleet Gothic: Armada είναι ένα καλοσχεδιασμένο RTS που προσφέρει άμεση δράση μέσω των διαστημικών του μαχών και τεράστιο στρατηγικό βάθος μέσω του συστήματος διαχείρισης στόλου. Επιπλέον χαρακτηρίζεται από τεράστια αντοχή μέσω του πολύωρου campaign, των γεμάτων ενδιαφέρον skirmish και multiplayer modes και των πολυάριθμων επιλογών που προσφέρονται και θα σας κάνουν να θέλετε να δοκιμάσετε καινούριους τρόπους για να προσεγγίσετε το gameplay. Τα πιο σημαντικά του ατοπήματα είναι το ελλιπές level design που προσφέρει ελάχιστα στον εμπλουτισμό του gameplay και το balancing των τεσσάρων factions που θέλει ακόμα δουλειά.
Η τιμή στην οποία κυκλοφορεί το Battlefleet Gothic: Armada -40 ευρώ πάρε δώσε- μπορεί να σας ξινίσει όμως μιας και όντως είναι αρκετά υψηλή. Παρόλα αυτά σε καμία περίπτωση δεν είναι αδικαιολόγητη μιας και το τελικό προϊόν είναι καλοδουλεμένο και φέρει ποιοτικά χαρακτηριστικά AAA κυκλοφορίας. Θα σας προσφέρει ατελείωτες ώρες διασκέδασης, επικό σενάριο πιστό στο lore του Warhammer 40K και ένα οπτικό θέαμα που θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς. Προτείνεται δίχως δεύτερη σκέψη σε φαν του RTS genre, σε φαν του Warhammer 40K -ή γενικότερα οποίον ελκύει η ιδέα αυτού- και σε όποιον αποζητά απολαυστική διαστημική δράση.
Θετικά:
- Πιστό στο lore του Warhammer 40K
- Σενάριο επικών διαστάσεων
- Διαστημικές μάχες αξεπέραστης αμεσότητας και έντασης
- Απολαυστικό σύστημα διαχείρισης στόλου με πληθώρα στρατηγικών επιλογών
- Καλοδουλεμένα factions που προσφέρουν το καθένα κάτι διαφορετικό
- Υψηλή αντοχή με πολύωρο campaign και ενδιαφέρον skirmish και multiplayer mode
- Πομπώδες voice acting και επική μουσική επένδυση
Αρνητικά:
- Τεμπέλικο level design
- Περιορισμός του gameplay στο δισδιάστατο επίπεδο
- Ελλιπές balancing
- Τσιμπημένη τιμή
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8
Ένα απολαυστικό διαμάντι gameplay και αφήγησης, προορισμένο να χαράξει το όνομά του στην ιστορία των σύγχρονων RTS.
Σωτήρης Τζατζάκης
NEWS VIEW ALL
Battlefleet Gothic: Armada
[Αρχική δημοσίευση: 11/9/15] Το Battlefleet Gothic: Armada είναι ένα διαστημικό Real-Time Strategy με Unreal Engine 4. H εκδότρια εταιρεία Focus Home Interactive έδωσε στην δημοσιότητα χτες το πρώτ...Posted (11 Jun 2016)
Battlefleet Gothic: Armada preview
Η ιστορία του Warhammer στον κόσμο του gaming είναι πολυτάραχη και περιέχει πολλά κεφάλαια. Έχουμε δει αριστουργήματα όπως η εμβληματική σειρά Dawn of War της Relic Entertainment, περιορισμένες επιτ...Posted (28 Mar 2016)
Comments
Δεν είχα τέτοιο πρόβλημα προσωπικά. Έχεις SSD ?
Τον έχω μόνο για τα Windows, όχι για παιχνίδια που βάζω/βγάζω συνέχεια.