- Reviews
- Homeworld Remastered Collection
Homeworld Remastered Collection
HotΕποποιία γαλαξιακών διαστάσεων.
Εποποιία γαλαξιακών διαστάσεων.
Ένα φαινόμενο που συναντώ σε κάθε μορφή τέχνης και το οποίο συνηθίζω να το λατρεύω και να αντιπαθώ ταυτόχρονα είναι η τεράστια ποικιλία αγαθών που προσφέρεται. Από την μια απολαμβάνω την ποικιλία διότι γνωρίζω ότι δεν πρόκειται ποτέ να εξαντλήσω τα αποθέματα που υπάρχουν αλλά από την άλλη με τσαντίζει το ότι, λόγω του πλήθους των προσφερόμενων προϊόντων, δεν αποκλείεται να μην προλάβω να απολαύσω πολλά αριστουργήματα λόγω ελλείψεως χρόνου.
Δοξάζω τους θεούς του gaming για την ιδιοφυή ιδέα της εταιρείας ανάπτυξης Gearbox Software (γνωστή σε όλους σας από τα Borderlands, Duke Nukem Forever και Aliens: Colonial Marines) να αγοράσει τα δικαιώματα του Homeworld franchise από τις Relic και Sierra Entertainment, κυκλοφορώντας τα Homeworld 1 – 2 με full high definition γραφικά για τους άτυχους gamers σαν τον γράφοντα που δεν ασχολήθηκαν ποτέ με τα πρωτότυπα.
Η ιστορία έχει καταγράψει το Homeworld ανάμεσα στα σπουδαιότερα games στρατηγικής που κυκλοφόρησαν την τελευταία εικοσαετία. Εξορμώντας στα ράφια των σχετικών καταστημάτων στα τέλη Σεπτέμβρη του 1999, το Homeworld ανακηρύχτηκε κορυφαίο strategy game της χρονιάς από μεγάλα ειδησεογραφικά portals και περιοδικά του χώρου και παράλληλα λιάνισε κάθε ανταγωνιστικό τίτλο στην E3 του ίδιου έτους.
Εκεί που έκανε πραγματική θραύση ήταν στο multiplayer mode. Από την ημέρα της κυκλοφορίας του, χιλιάδες παίκτες έσπευσαν να εγγραφούν στο διαδικτυακό lobby εν ονόματι WON, κατεβάζοντας παράλληλα και το απαραίτητο patch. Μια διετία αργότερα, αντί να ξεθυμάνει ο φανατισμός των gamers, έφτασε στο αποκορύφωμα του με πάνω από 18.000 μαχητές να συγκρούονται αποσκοπώντας στην multiplayer δόξα. Αν αναλογιστείτε ότι το WON κατέβασε ρολά το 2008 αλλά υπάρχουν μέχρι τις μέρες μας εκατοντάδες παίκτες και μερικές clans που συνεχίζουν να αλληλεπιδρούν διαμέσου των επίσημων forums και του IRC μπορείτε να κατανοήσετε την ποιότητα του Homeworld franchise.
Οδύσσεια στο Διάστημα
Η συλλογή του Homeworld περιλαμβάνει τα Homeworld 1 και 2, με το εκπληκτικό τους σενάριο να παραμένει αναλλοίωτο αφού, όπως λένε και οι φίλοι μας οι αμερικάνοι «If it ain't broke, don't fix it». Αμφότεροι τίτλοι έχουν στο επίκεντρο της ιστορίας τους την εξωγήινη φυλή των Kushan. Πρόκειται για έναν πολιτισμό πολυβασανισμένο από την έλλειψη καλλιεργήσιμων εκτάσεων και τις άθλιες καιρικές συνθήκες του άγονου πλανήτη τους, Kharak. Η ανεπάρκεια πρώτων υλών οδήγησε αναπόφευκτα όλες τις φυλές των Kushan σε αδιάκοπο πόλεμο για τον έλεγχο των λιγοστών πλουτοπαραγωγικών πηγών μέχρι την στιγμή της ιστορικής ανακάλυψης ενός τεράστιου διαστημόπλοιου θαμμένου κάτω από την άμμο της μεγαλύτερης ερήμου του Kharak.
Εντός του διαστημοπλοίου οι Kushan βρήκαν έτοιμη την εξελιγμένη τεχνολογία που θα τους επιτρέψει να ταξιδέψουν στο διάστημα και έναν χάρτη που δείχνει ότι στο κέντρο του Γαλαξία υπάρχει ένας πλανήτης με την επωνυμία Hiigara που σημαίνει “σπίτι” σε κάθε διάλεκτο του πλανήτη. Δουλεύοντας σκυλίσια επί έναν αιώνα, ενωμένες όλες οι φυλές των Kushan, κατασκεύασαν ένα τεράστιο διαστημόπλοιο (mothership), ικανό να μεταφέρει 600.000 άτομα στον προορισμό τους. Τον έλεγχο του διαστημοπλοίου ανέλαβε η Karan S'jet, κορυφαία επιστήμονας των Kushan, η οποία ενσωμάτωσε το νευρικό της σύστημα στο σύστημα ελέγχου του αεροσκάφους.
Πρώτος σταθμός του ταξιδιού ο διακτινισμός του τεράστιου αεροσκάφους εκτός του ηλιακού συστήματος του Kharak και η ανακάλυψη ότι ένα βοηθητικό τους αεροσκάφος καταστράφηκε από έναν άγνωστο στόλο. Στην πορεία οι Kushan μαθαίνουν ότι ο στόλος ανήκει στην διαβολική αυτοκρατορία των Taiidan και αποφασίζουν να τους εκδικηθούν. Στο Homeworld 2 η ιστορία ξεκινά με την κατοχή του Hiigara από τους Kushan και την εμφάνιση μιας νέας απειλής στο πρόσωπο του Makaan, πολέμαρχου της φυλής των Vaygr. Ο Makaan στοχεύει στην απόκτηση τριών Cores (ένας από αυτούς ήταν εκείνος που χρησιμοποιήθηκε για την ενεργοποίηση του τεράστιου αεροσκάφους των Kushan) που θεωρούνται προάγγελος του ερχομού ενός θεϊκού όντος με το όνομα Sajuuk. Για να σταματήσουν τα σχέδια του Makaan οι Kushan εξαπολύουν στο διάστημα ένα ολοκαίνουργιο mothership και μια επική αστρομαχία ξεκινά.
Για μένα η κορυφαία στιγμή του σεναρίου ήταν στην αρχή του Homeworld και συγκεκριμένα στην τρίτη αποστολή όταν το mothership επιστρέφει στον Kharak και τον βρίσκει τυλιγμένο στις φλόγες σαν να έπεσε μετεωρίτης αλλά Armageddon στην επιφάνεια του. Μια ηρωική προσπάθεια ξεκινά για την περισυλλογή των επιζώντων και την καταστροφή των αεροσκαφών των Taiidan, μια μάχη που με τοποθέτησε νοητικά στο τριπάκι ότι αγωνίζομαι για την διάσωση του πολιτισμού μου από τον ολοκληρωτικό αφανισμό.
Ένας Πόλεμος των Άστρων αλλιώτικος από τον άλλο
Το gameplay των Homeworld δεν διαφέρει σε πολλά πράγματα από ένα τυπικό real-time strategy αν εξαιρέσουμε την φουλ τρισδιάστατη απεικόνιση και κίνηση των μονάδων που απαιτεί μεγάλη προσοχή και εξοικείωση. Το mothership λειτουργεί σαν βάση επιχειρήσεων αποτελώντας το μοναδικό αναντικατάστατο αεροσκάφος του στόλου που η καταστροφή του σημαίνει αυτόματα ότι χάνετε. Πρόκειται ουσιαστικά για την μήτρα απ’ όπου ξεπηδούν δεκάδες ετοιμοπόλεμα αεροσκάφη τα οποία αφενός θα το προστατέψουν από τις εχθρικές επιθέσεις και αφετέρου θα χρησιμοποιηθούν για την διεκπεραίωση των αποστολών και την συλλογή πρώτων υλών.
Η νομισματική μονάδα του Homeworld είναι τα RUs (Resource Units) που συλλέγονται από μετεωρίτες χρησιμοποιώντας ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη. Με στενοχώρησε ιδιαίτερα το γεγονός ότι τα RUs δεν είναι άπειρα, τα νέφη μετεωριτών που τα ενσωματώνουν είναι συνήθως λιγοστά. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά τελειώνουν γρήγορα αναγκάζοντάς με να αναζητήσω άλλες πηγές που βρίσκονταν σε απόσταση αναπνοής ή και εντός της εχθρικής περιοχής.
Το τρίπτυχο απολαυστικών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνουν όλα τα RTS αποτελεί την «σπονδυλική στήλη» του Homeworld. Πρώτη ενέργεια η αποστολή των resource collectors για να συλλέξουν RUs, δεύτερη η κατασκευή διαστημοπλοίων από την μεγάλη ποικιλία που εμφανίζεται στην μπάρα Build και τρίτη η ανάπτυξη της εκάστοτε διαθέσιμης τεχνολογίας. Με το που ετοίμαζα έναν αξιοπρεπή στόλο, εντόπιζα τον στόχο της αποστολής και εξαπέλυα την διαστημική μου ορδή.
Πολυεπίπεδη δράση
Η δράση διεξάγεται σε δύο επίπεδα, με το δεύτερο να βοηθά τρομακτικά στον εντοπισμό των objectives. Στο πρώτο επίπεδο η κίνηση της κάμερας σε κάθετο και οριζόντιο άξονα μου επέτρεψε να μετατραπώ σε σκηνοθέτη της δράσης. Κεντράροντας την κάμερα σε οποιοδήποτε αεροσκάφος, αυτή το ακολουθεί και περιστρέφεται 360 μοίρες σε όλες τις κατευθύνσεις. Ταυτόχρονα, το εξαιρετικό ζουμ που υφίσταται στο Homeworld με οδήγησε σε κάτι απίθανα κοντινά πλάνα προκειμένου να θαυμάσω τα εντυπωσιακότερα αεροσκάφη ή να χαρώ από κοντά μια τιτάνια αστρομαχία. Παράλληλα, θέλοντας να παρακολουθήσω όλα τα διαστημόπλοια που συγκρούονταν στις πολυπληθέστερες μάχες, έκανα zoom out ή κατέφευγα στον αστρικό χάρτη όπου φαίνονται τα πάντα και υπάρχει επίσης η δυνατότητα zoom ενώ δίνονται κανονικότατα οι εντολές στον στόλο.
Η κίνηση στον κάθετο άξονα είναι το εκνευριστικότερο χαρακτηριστικό του Homeworld αλλά δεν θα αργήσετε να την συνηθίσετε. Αν στοχεύσετε εχθρικά διαστημόπλοια ή τα αντίστοιχα κόκκινα στίγματά τους στον αστρικό χάρτη τότε τα αεροσκάφη σας θα επιτεθούν άνετα σε αυτά ανεξαρτήτως του ύψους που βρίσκονται. Για ακριβείς κινήσεις στον κάθετο άξονα χρειάζεται το πάτημα συγκεκριμένου πλήκτρου που αλλάζει το υψόμετρο στο οποίο θα εφορμήσουν τα σμήνη σας. Αν δεν μάθετε καλά την χρήση του κάθετου άξονα και των waypoints που βοηθούν στον σχεδιασμό κινήσεων από το ένα σημείο στο άλλο τότε θα ρίξετε μπόλικο κλάμα σε κάποιες αποστολές.
Η ομαδοποίηση των αεροσκαφών εκτελείται με τον πατροπαράδοτο τρόπο του κρατημένου left mouse button και το shift για τον καθορισμό ομάδων με αντίθετες ασχολίες. Για παράδειγμα, είχα ομαδοποιήσει όλα τα επιθετικά αεροσκάφη σε ένα σμήνος, τα «αλιευτικά» σε άλλο, τα επισκευαστικά σε άλλο κ.ο.κ. Οι μάχες είναι φαντασμαγορικές. Ντουζίνες από διαστημόπλοια μικρά, μεσαία και μεγάλα συμπλέκονται δημιουργώντας μια τεράστια μάζα από ατσάλι (ή ότι μέταλλο χρησιμοποιούν οι εξωγήινοι πολιτισμοί τέλος πάντων) από την οποία εκτοξεύονται τορπίλες, ακτίνες ιόντων, λέιζερ και ότι άλλο διαθέτει το οπλοστάσιο σας, το σκηνικό είναι τόσο φαντασμαγορικό όσο μια πανδαισία βεγγαλικών!
Εσείς πως σκοπεύετε να κατακτήσετε το σύμπαν;
Η στρατηγική στο Homeworld υπεισέρχεται κυρίως στην προσέγγιση που θα επιλέξετε ανάλογα την αποστολή και στον τρόπο διεξαγωγής των αστρομαχιών. Υπάρχει πάντοτε η ανεγκέφαλη τακτική του μαζέματος όλων των αεροσκαφών σας με το ασύντακτο γιουρούσι προς τα εχθρικά αεροσκάφη να ακολουθεί. Στις πρώτες αποστολές αμφότερων των Homeworld αυτή η τακτική είναι αποτελεσματική αλλά στη συνέχεια το μόνο που πετυχαίνει είναι η μεγιστοποίηση των απωλειών σας. Μόλις συνειδητοποίησα τα παραπάνω άρχισα να ενορχηστρώνω τις αστρομαχίες όπως ακριβώς επιθυμούσα, αφενός για ελαχιστοποίηση των απωλειών και αφετέρου διότι τα αεροσκάφη που διαθέτετε πηγαίνουν από την μια αποστολή στην άλλη έτσι πρέπει να βρίσκονται πάντα επισκευασμένα και να είναι πολυπληθή.
Όταν αγνόησα τον παραπάνω κώδικα το πλήρωσα ακριβά σε δύο αποστολές. Στην μία το mothership μου τηλεμεταφέρθηκε μπροστά σε μια τεράστια πομπή μετεωριτών την οποία φυσικά έπρεπε να συντρίψω, αν όχι όλους τους μετεωρίτες τουλάχιστον όσους βρίσκονταν σε τροχιά πρόσκρουσης. Εύκολα μπορείτε να φανταστείτε το οικτρό τέλος του mothership όταν πρωτοπήγα με ελάχιστα αεροσκάφη από την προηγούμενη αποστολή, επιχειρώντας να ανατινάξω μετεωρίτες στο μέγεθος της Ρωσίας!
Η δεύτερη αποστολή είναι για μένα από τις δυσκολότερες. Είναι η τέταρτη αποστολή του Homeworld 2 όπου έπρεπε να καταστρέψω τρεις ομάδες από hyperspace inhibitors και μετά να εξαερώσω μια εχθρική βάση. Στέλνοντας τις περιορισμένες δυνάμεις μου ενάντια σε έναν inhibitor ανακάλυψα με (δυσάρεστη) έκπληξη ότι προστατεύονταν από αρκετά αεροσκάφη που πολλαπλασιάζονταν συνεχώς χάρη σε μια κοντινή hyperspace gate. Δεν έφτανε ο αφανισμός των αεροσκαφών μου, ακολούθησε και η μαζική επίθεση του εχθρικού στόλου που περιπολεί στην περιοχή με δύο carriers να γεννούν ασταμάτητα νέα αεροσκάφη.
”Είμαι ο πρώτος Αστρομαχητής και ο τελευταίος που μένει όρθιος!”
Το «ψαχνό» του Homeworld δεν είναι άλλο από την ικανότητά σας να συνδυάσετε τον στόλο σας με τρόπο ώστε όλες οι συγκρούσεις να εξελίσσονται σε διαστημικές χορογραφίες που θα ζήλευε και ο George Lucas. Αρχικά, δεν υπάρχουν παντοδύναμα αεροσκάφη, δηλαδή ένα μοντέλο που μπορεί να εξαλείψει τους εχθρούς από μόνο του. Είτε πρόκειται για frigates, corvettes, βομβαρδιστικά, αναχαιτιστικά ή destroyers, το καθένα είναι ισχυρό σε συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους και ψοφίμι μπροστά σε άλλο. Συνεπώς για να θριαμβεύσετε επιβάλλεται ένας στόλος γεμάτος με κάθε τύπο αεροσκάφους.
Στη συνέχεια έχουμε τα special abilities ορισμένων αεροσκαφών που επιτρέπουν εναλλακτικές προσεγγίσεις σε μια μάχη. Χρησιμοποίησα αποβατικά αεροσκάφη και αιχμαλώτισα carriers του εχθρού παρακάμπτοντας την χρονοβόρα διαδικασία να περιμένω πότε θα σπάσει η τεράστια ασπίδα τους. Αξιοποίησα ένα αεροσκάφος που δημιουργεί ενεργειακή ασπίδα γύρω από σμήνος διαστημοπλοίων και θριάμβευσα σε φαινομενικά χαμένη σύγκρουση. Με σωστά τοποθετημένα grav well generators μετέτρεπα ολόκληρα εχθρικά σμήνη σε target practice για τα αεροσκάφη μου κ.ο.κ.
Η παραγωγή φαντασμαγορικών διαστημικών μαχών χρειάζεται και την χειραγώγηση της ποικιλίας σχηματισμών που μπορεί να υιοθετήσουν οι δυνάμεις σας. Υπάρχουν σχηματισμοί ιδανικοί για συγκεντρωτικά πυρά σαν το wall formation, άλλοι που ταιριάζουν στις αερομαχίες με μικρά αεροσκάφη (όπως το x formation) ή ορισμένοι πιο αποτελεσματικότατοι όταν στοχεύετε μόνο έναν στόχο όπως το claw formation κ.ο.κ. Πέραν του οπτικού μεγαλείου που παρουσιάζουν εκατοντάδες αεροσκάφη όταν συγκρούονται σε περίτεχνους σχηματισμούς, η χρήση των σχηματισμών είναι απαραίτητη για να μην πάθετε ότι έπαθα σε κάποιες περιπτώσεις. Να εξαπολύσετε δηλαδή τον στόλο σας σε μπουλούκι βλέποντας κατάπληκτοι τα ταχύτερα αεροσκάφη να πλήττουν τον εχθρό και να γίνονται σκόνη μέχρι να τα υποστηρίξουν τα μεγαλύτερα αλλά πολύ βαρύτερα.
Ενθουσιάστηκα με τις αποστολές αμφότερων των Homeworld που αποτελούν συχνά παραλλαγές του ίδιου μοτίβου αλλά προσφέρουν ασυνήθιστες συγκινήσεις στην προσπάθεια αποπεράτωσής τους. Εκτός από τις αποστολές στις οποίες αναφέρθηκα ήδη, υπήρξε και μια που την θεωρώ φοβερή ως ιδέα αλλά και κυριολεκτικά τρομακτική λόγω των απωλειών που επιφέρει αν δεν προσέξετε τα βήματα σας. Το όνομα της είναι Super Nova Station και απαιτεί από εσάς την καταστροφή ενός καλά φυλασσόμενου σταθμού στην αντίπερα «όχθη» του χάρτη.
Πίσω από τον σταθμό βρίσκεται ένα πολύ όμορφο άστρο, που εντελώς τυχαία περνάει στην πιο λαμπερή στιγμή της μακραίωνης ζωής του. Αναφέρομαι στην Super Nova! Ξέρετε, όπως αντίστοιχα ο ήλιος μας θα εκραγεί μετά από εκατομμύρια χρόνια…κάτι τέτοιο. Η ακτινοβολία της προκαλεί αδιάκοπες φθορές στα αεροσκάφη που την δέχονται, γεγονός που μου έγινε οδυνηρά αισθητό όταν έχασα έναν ολόκληρο στόλο, στην προσπάθειά μου να ακολουθήσω το συντομότερο μονοπάτι προς τον στόχο μου, δηλαδή την ευθεία. Αν δεν κινηθείτε στους διαδρόμους που χαράσσει η αστρική σκόνη μέχρι να φτάσετε στον σταθμό, θα βλέπετε τα διαστημόπλοιά σας να τρώνε ζημιά και να ανατινάζονται χωρίς να τα πυροβολεί κανείς!
Με πάνω από 30 συναρπαστικές αποστολές στη διάθεσή σας (πλην μιας που ήταν περισσότερο cinematic παρά αποστολή) ετοιμαστείτε για να «καταθέσετε» τουλάχιστον 11 με 13 ώρες ελεύθερου χρόνου για τον τερματισμό και των δύο Homeworld. Σεβόμενη την παράδοση του franchise, η εταιρεία ανάπτυξης φρόντισε να περιλάβει τα Homeworld και στην αυθεντική τους μορφή με την οποία δεν ασχολήθηκα καθόλου φυσικά διότι τα είχα ζήσει στην εποχή τους. Απλά για ιστορικούς λόγους απευθύνονται στους νεότερους fans του είδους.
Multiplayer για να γουστάρετε
Παρότι έπαιξα την beta μορφή του, το multiplayer mode του Homeworld είναι μια αξέχαστη εμπειρία. Μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτό μέχρι οκτώ παίκτες, χωρισμένοι σε ομάδες ή ο καθένας για την πάρτη του, με μπόλικους χάρτες για να επιλέξετε. Μολονότι μπορείτε να ρυθμίσετε την αρχική ποσότητα και την ταχύτητα με την οποία πολλαπλασιάζονται τα RUs, προσωπικά παρατήρησα αφθονία πρώτων υλών με την έλλειψη τους να αρχίζει κατόπιν σκληρής μάχης και χασίματος πολλών αεροσκαφών.
Το Homeworld Remastered Collection πήρε δύο θρυλικά video games, τα «έντυσε» με απίθανα γραφικά, ήχο, ειδικά εφέ και cinematics και τα τοποθέτησε ανάμεσα στα καλύτερα παιχνίδια στρατηγικής όλων των εποχών.
Στο multiplayer mode μπορείτε να κατασκευάσετε αναλώσιμα motherships τα οποία κινούνται κιόλας σε αντίθεση με το mothership του πρώτου Homeworld. Εκτός από τις θρυλικές διαστημικές μάχες που θα κάνετε με τους φίλους σας, μπορείτε να χειριστείτε τα αεροσκάφη όλων των αστρικών πολιτισμών που συναντήσατε στο single-player mode, δηλαδή τους Hiigarans, τους Vaygr και της αυτοκρατορία των Taiidan.
Με την engine του sequel
Ο σπουδαιότερος λόγος για να αγοράσει κάποιος το Homeworld Remastered Collection (όποιος τουλάχιστον έχει παίξει τους πρωτότυπους τίτλους) είναι το υπερθέαμα που θα αντικρίσει χάρις στα βελτιωμένα γραφικά τα οποία βασίζονται σε αναβαθμισμένη έκδοση της μηχανής γραφικών του Homeworld 2. Αν διαθέτετε full HD μόνιτορ ετοιμαστείτε να αντικρίσετε έναν αστρικό κόσμο που θα σας κόψει την ανάσα με τα υπέροχα textures των αεροσκαφών, τα ζωντανά χρώματα των ειδικών εφέ και του διαστημικού διακόσμου καθώς και τα καλοσχεδιασμένα cinematics που αφηγούνται την ιστορία.
Η εμφάνιση του καταπληκτικού αεροσκάφους των Bentusi με άφησε με ανοικτό το στόμα. Μιλάμε για οπτική μεγαλοπρέπεια άνευ προηγουμένου και ανάλογα πολιτιστικά σοκ έπαθα την πρώτη φορά που αντίκρισα το mothership όπως και άλλα διαστημόπλοια μεγέθους των αεροσκαφών της ταινίας Independence Day! Εκεί όμως που κορυφώθηκε η ευχαρίστησή μου ήταν στο άκουσμα του πρώτου κομματιού του Homeworld. Την ώρα που παρέλαυνε από την οθόνη μου το motheship για πρώτη φορά, μια χορωδία με αγγελικές φωνές έψελναν κυριολεκτικά το χορωδιακό τμήμα του Adagio for Strings του Samuel Barber. Με κατέλαβαν ρίγη συγκινήσεως ακούγοντάς το.
Το παραπάνω κομμάτι ακούγεται στο φινάλε του αριστουργηματικού Platoon του Oliver Stone ενώ διάσημοι συνθέτες της χορευτικής και new age μουσικής έχουν συνθέσει τέλειες διασκευές του. Μιλάμε για μια αξέχαστη μουσική εμπειρία. Πέραν του Adagio for Strings, το υπόλοιπο soundtrack είναι εξίσου ατμοσφαιρικό και οι αινιγματικές του νότες αντικατοπτρίζουν το μυστήριο του διαστήματος στο οποίο ταξιδεύετε. Το μόνο μελανό σημείο στην μουσική πλευρά του Homeworld ήταν η αφαίρεση του κομματιού The Ladder της αγαπημένης ροκ μπάντας Yes που ακουγόταν στα credits του πρωτότυπου.
Το Homeworld είναι ιδανικό για τους home gamers!
Αν ανήκετε στους οπαδούς της επιστημονικής φαντασίας σε οποιαδήποτε μορφή όπως και εγώ τότε θα κλάψετε από χαρά παίζοντας το Homeworld Collection διότι για μένα η συνολική εμπειρία ήταν αντίστοιχη ενός μαραθωνίου ταινιών ή σειρών Star Trek, Battlestar: Galactica κ.ο.κ. Ασφαλώς τα 32 ευρώ που είναι το κόστος του στο Steam ακούγονται αρκετά συγκρινόμενα με την συνολική του διάρκεια αλλά θα τσακίσω κάθε ενδοιασμό σας για την αγορά του επαναλαμβάνοντας την αρχαία ρήση: ουκ εν τω πολλώ το ευ.
Θετικά:
- Εκπληκτικά γραφικά σε ένα setting που σε απορροφά στην απεραντοσύνη του
- Το Adagio for Strings για soundtrack αξίζει βραβείο
- Άπειρες αερομαχίες που μπορείτε να εκτελέσετε με διαφορετικούς τρόπους, αλλάζοντας την συνολική εμπειρία
- Αγαπητό σενάριο
- Μεγάλη ποικιλία σε αεροσκάφη
- Gameplay που επιβάλλει βαθιά στρατηγική σκέψη για να ολοκληρώσετε τις ποικίλες αποστολές του
- Multiplayer για άφθονο κάψιμο
Αρνητικά:
- “Αλμυρή” τιμή
- Μικρή διάρκεια για την πώρωση που χαρίζει
- Η δυσκολία αλλάζει δραματικά ανάλογα με τα objectives των αποστολών
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 9
Αντοχή: 6
Γενικά: 8
Ένα τέτοιο αριστούργημα θα μπορούσε άνετα να αποτελέσει έμπνευση για σειρές και ταινίες επιστημονικής φαντασίας.
Γιάννης Μοσχονάς
Comments
Kαι εγω ειχα παιξει το παλιο και σκεφτομαι να το δοκιμασω και αυτο,αλλα αυτο το 6 στο αντοχη με ανησυχει...οσο και η τιμη...