- Previews
- Battlefleet Gothic: Armada preview
Battlefleet Gothic: Armada preview
HotBattlefleet Gothic: Armada preview
Πληροφορίες
Πρώτες εντυπώσεις από το επερχόμενο Warhammer 40K Strategy.
Η ιστορία του Warhammer στον κόσμο του gaming είναι πολυτάραχη και περιέχει πολλά κεφάλαια. Έχουμε δει αριστουργήματα όπως η εμβληματική σειρά Dawn of War της Relic Entertainment, περιορισμένες επιτυχίες με το δικό τους κοινό όπως το Blood Bowl της Cyanide Studios και δεκάδες αδιάφορα games που απλά καταχράστηκαν το βάρος του ονόματός τους. Γενικότερα η Games Workshop, η εταιρία πίσω από τα επιτραπέζια Warhammer, φαίνεται να διατηρεί αρκετά φιλελεύθερη στάση σχετικά με τα πνευματικά της δικαιώματα με αποτέλεσμα να έχουμε δει games βασισμένα στο Warhammer και Warhammer 40K σύμπαν από δεκάδες διαφορετικές εταιρίες ανάπτυξης και σε κάθε διαφορετικό genre που μπορεί κανείς να φανταστεί.
Ειδικά για το 2016 αναμένονται οκτώ διαφορετικές κυκλοφορίες, δύο εκ των οποίων συγκαταλέγονται στο Warhammer και έξι στο Warhammer 40K σύμπαν. Η πρώτη εξ αυτών είναι το Battlefleet Gothic: Armada, ένα Real-time strategy από την εταιρία ανάπτυξης Tindalos Interactive και την εκδότρια Focus Home Interactive. Βασίζεται στο sci-fi σύμπαν του Warhammer 40K και υπόσχεται επικών διαστάσεων μάχες στο διάστημα με τεράστιους στόλους διαστημοπλοίων. Αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 21 Απριλίου και εδώ θα βρείτε τις πρώτες εντυπώσεις μας από την beta έκδοσή του η οποία περιέχει τον πρόλογο του campaign, το multiplayer και το skrimish mode.
Με τις ευλογίες του αυτοκράτορα
Πιθανόν οι μυημένοι στον αφιλόξενο και δαιδαλώδες κόσμο του Warhammer 40K να έχουν αντιληφθεί το σεναριακό πλαίσιο του Battlefleet Gothic: Armada ήδη από το όνομά του. Πρόκειται για την ιστορία του Abaddon the Despoiler, ηγέτη των δυνάμεων του Chaos, και τις προσπάθειες αυτού να κατατροπώσει την ανθρώπινη αυτοκρατορία Imperium κατά την διάρκεια των Gothic Wars. Υπό αυτό το φόντο αναλαμβάνετε τον ρόλο του Captain Spire ενός αξιωματικού της αυτοκρατορίας σταθμευμένο στο κομμάτι του γαλαξία που ονομάζεται Gothic και επιφορτισμένο με την προστασία αυτού από απειλές κατά της αυτοκρατορίας. Σε μια περιπολία ρουτίνας ανακαλύπτετε έναν πολυάριθμο στόλο των δυνάμεων του Chaos απο τον οποίο ξεφεύγετε άρον άρον ώστε να προειδοποιήσετε για την ύπαρξη του τα υψηλότερα κλιμάκια εξουσίας της αυτοκρατορίας. Στη συνέχεια και αφού λάβετε προαγωγή σε ναύαρχο αναλαμβάνετε την ευθύνη του να διατηρήσετε την ισχύ της αυτοκρατορίας στην περιοχή.
H beta έκδοση την οποία δοκιμάσαμε περιέχει μια γεύση μόνο από το campaign, έναν πρόλογο τόσο από άποψη σεναρίου όσο και από πλευράς gameplay. Το μέχρι στιγμής διαθέσιμο περιεχόμενο, αν και μικρό σε όγκο και διάρκεια, προσφέρει μια ευχάριστη εισαγωγή για το τι θα επακολουθήσει και ένα δείγμα των προκλήσεων που θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε. Στον πρόλογο αυτό λαμβάνουν χώρα τα προαναφερθέντα γεγονότα τα οποία και θέτουν τα θεμέλια για την συνέχιση και κορύφωση της διαμάχης μεταξύ Imperium και Chaos, μεταξύ Admiral Spire και Abaddon the Despoiler. Πέραν της σύγκρουσης των δύο αυτών δυνάμεων στο campaign θα κληθείτε να διαχειριστείτε ολόκληρη την περιοχή του Gothic αντιμετωπίζοντας αιρετικούς προδότες και επιδρομές Ork. Επιπλέον ανάμεσα στις μάχες καλείστε να συντηρείτε και να αναβαθμίζετε τα διαστημόπλοια του στόλου σας καθώς και να βελτιώνετε το πλήρωμα αυτών.
Μάχες με φόντο το διάστημα
Σε ένα RTS όπως το Battlefleet Gothic: Armada το πιο σημαντικό στοιχείο είναι το σύστημα μάχης και μπορεί στην δοκιμαστική έκδοση που παίξαμε να μην είδαμε πολύ από το campaign και το σενάριο αλλά λάβαμε μέρος σε αρκετές μάχες τόσο online όσο και skrimish. Οι μάχες στο Battlefleet Gothic: Armada έχουν τον δικό τους χαρακτήρα και δεν ακολουθούν την περπατημένη μέθοδο του genre. Δεν υπάρχει ούτε base building, ούτε resource mining αλλά μόνο ατόφια δράση. Πριν μπείτε σε μια μάχη διαλέγετε τον στόλο σας και αφού μπείτε σε αυτή τον παρατάσσεται ανάλογα με τη στρατηγική σας (όπως στη σειρά Total War) και στη συνέχεια τον διοικείτε με σκοπό να αντεπεξέλθετε των περιστάσεων και να υπερνικήσετε τον αντίπαλο στόλο. Το γεγονός αυτό αφαιρεί όλο το στοιχείο της οικονομίας από την στρατηγική και εστιάζει πλήρως στην στρατηγική προσέγγιση της μάχης αυτής καθαυτής.
Η λογική αυτή επεκτείνεται και στον τρόπο χειρισμού των στρατευμάτων σας πάνω στα οποία έχετε απόλυτο έλεγχο. Κάθε διαστημόπλοιο έχει τα δικά του ξεχωριστά abilities (πχ τορπίλες, βόμβες, buffs κτλπ) τα οποία μπορείτε κατά βούληση να ενεργοποιήσετε. Επιπλέον έχετε δυνατότητα ελέγχου της κάθε κίνησης και μανούβρας ελέγχοντας την ταχύτητα και τους πλαϊνούς προωθητήρες ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να ρυθμίζετε την απόσταση και κατεύθυνση που θα διατηρεί η κάθε μονάδα όταν επιτίθεται. Γενικότερα δεν θα νιώσετε σε κανένα σημείο πως απλά κάνετε δεξί κλικ πάνω στους αντίπαλους και περιμένετε από τον στόλο σας να τους κατατροπώσει. Το σύστημα μάχης σας εμπλέκει άμεσα στις συγκρούσεις και σας δίνει τον έλεγχο ώστε να εκτελέσετε ακριβώς την στρατηγική που θέλετε ανά πάσα στιγμή.
Persistent στόλοι και progression
Τόσο στο skirmish mode όσο και στο multiplayer υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά factions που μπορείτε να διαλέξετε και τα οποία είναι Imperial Navy, Chaos, Ork Pirates και Eldar Corsairs. Σε καθένα από αυτά φτιάχνετε έναν Admiral τον οποίον ονομάζετε όπως θέλετε και ο οποίος έχει στη διάθεσή του κάποια διαστημόπλοια και κάποιους πόρους. Όσο περισσότερο παίζετε με έναν συγκεκριμένο admiral τόσο περισσότερο αυξάνετε το level του και κατά συνέπεια αποκτάτε πρόσβαση σε ισχυρότερες μονάδες και upgrades. Οι στόλοι αυτοί είναι persistant και αν κάποιο διαστημόπλοιο καταστραφεί το χάνετε από τον στόλο σας για πάντα ενώ αν δεχθεί ζημιά δεν θα είναι διαθέσιμο προς χρήση για τις επόμενες μάχες. Μαζί με τον admiral σας αυξάνεται και το level των διαστημοπλοίων από μάχη σε μάχη με αποτέλεσμα οι παλιές σας μονάδες που έχουν περάσει από πολλές μάχες να είναι πιο ισχυρές και με πιο πολλά upgrades, γεγονός που θα κάνει τον πιθανό χαμό τους πιο τραγικό. Το σύστημα αυτό προσθέτει υπαρκτό progression τόσο στο multiplayer όσο και στο skirmish προσφέροντας σε αυτά ένα επιπλέον επίπεδο ενδιαφέροντος.
Από τα τέσσερα factions τα τρία πρώτα είναι διαθέσιμα προς το παρόν στην beta έκδοση. Τα τρία αυτά factions εμφανίζουν ξεχωριστό ενδιαφέρον και διαφορετικές επιλογές στρατηγικής προσέγγισης τόσο λόγω του εκ φύσεως σχεδιασμού τους όσο και λόγω διαφορετικών διαθέσιμων upgrades. Γενικά τα τρία factions είναι σχεδιασμένα με γνώμονα το lore του Warhammer 40K σύμπαντος. Το γεγονός αυτό φαίνεται και οπτικά με τις μονάδες του κάθε faction να έχουν τον δικιά τους ξεχωριστή αισθητική αλλά και από τον τρόπο με τον οποίον προσεγγίζεται μια μάχη με το κάθε faction. Το balance φαίνεται να είναι σε καλό δρόμο με το καθένα από τα τρία factions να έχει τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του χωρίς να πέφτει στην παγίδα της ομογενοποίησης. Κάθε faction είναι διαφορετικό αλλά κανένα δεν είναι de facto πιο ισχυρό ή πιο αδύναμο.
Η μαγεία της Unreal Engine 4
Το Battlefleet Gothic: Armada κάνει χρήση της Unreal Engine 4 και τα αποτελέσματα είναι μαγευτικά. Το διαστημικό setting σε συνδυασμό με τα εκπληκτικά εφέ φωτισμού της Unreal Engine δημιουργούν ένα πολύ ευχάριστο φόντο για το gameplay με πανέμορφα γραφικά τα οποία διατηρούν την ποιότητά τους ακόμα και όταν τα κοιτάμε από πολύ κοντά, γεγονός σπάνιο για ένα Strategy. Τα περιβάλλοντα στα οποία λαμβάνει χώρα το gameplay αν και λίγο μονότονα λόγω του ότι όλα συμβαίνουν αποκλειστικά και μόνο στο διάστημα είναι άρτια δημιουργημένα και συντελούν ένα πανέμορφο θέαμα με αστερισμούς, νεφελώματα, μαύρες τρύπες και κομήτες. Όλα αυτά συνοδεύονται από άριστο performance ακόμα και με στις πιο υψηλές ρυθμίσεις γραφικών με σταθερό frame rate που δεν πέφτει ούτε στιγμή κάτω από τα 60.
Γενικότερα αν και μιλάμε για beta το μοναδικό πράγμα που μας υπενθυμίζει ότι δεν παίζουμε τελική έκδοση είναι το ελλιπές περιεχόμενο. Τόσο από άποψη balance όσο και από άποψη γραφικών και performance όλα φαίνονται να έχουν μπει στην τελική ευθεία για την κυκλοφορία της 21ης Απριλίου. Το γεγονός αυτό προμηνύει μία ομαλή κυκλοφορία χωρίς τα ευτράπελα στα οποία μας έχει συνηθίσει η βιομηχανία τον τελευταίο καιρό.
Κερδίζει τον πρώτο γύρο των εντυπώσεων
Οι συνολικές πρώτες εντυπώσεις είναι στο σύνολό τους θετικές. Ο πυρήνας του gameplay φαίνεται άκρως διασκεδαστικός και με αρκετές φρέσκες πινελιές για το είδος. Η υιοθέτηση της θεματολογίας Warhammer 40K έχει γίνει με απόλυτο σεβασμό και σοβαρότητα και το μόνο που μένει να κριθεί είναι η εξέλιξη του σεναρίου στο campaign. Η συνολική παρουσίαση του Battlefleet Gothic: Armada είναι εντυπωσιακή ειδικά αν συλλογιστούμε ότι δεν πρόκειται για τελική έκδοση.
Παρόλο που τα πάντα δείχνουν προς την πλέον θετική κατεύθυνση για την εξέλιξη του συγκεκριμένου παιχνιδιού οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι οι εντυπώσεις αυτές προέρχονται από την περιορισμένη εμπειρία που προφέρει η beta έκδοση. Συνεπώς ανανεώνουμε το κριτικό ραντεβού μας με το Battlefleet Gothic: Armada για την 21η του Απρίλη όπου και θα κυκλοφορήσει το παιχνίδι για PC και συνεπώς θα το αναλύσουμε και αξιολογήσουμε πλήρως στο σχετικό review.
Δείτε τις μέχρι τώρα γνωστές πληροφορίες για το Battlefield Gothic: Armada και συζητήστε περισσότερα στο σχετικό forum topic.
Comments
HERESY!