- Reviews
- Far Cry Primal
Far Cry Primal
HotΤο πρωτόγονο ένστικτο του κυνηγού.
Το πρωτόγονο ένστικτο του κυνηγού.
Τους τελευταίους μήνες ενδεχομένως να έχετε παρατηρήσει ότι αυξάνεται σταδιακά ο αριθμός των games που στηρίζονται σε ένα προϊστορικό setting. H αρχή έγινε με την κυκλοφορία της Early Access έκδοσης του Ark: Survival Evolved και στην πορεία αρκετές εταιρείες αποφάσισαν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Studio Wildcard παρουσιάζοντας τις δικές τους προτάσεις.
Ένα παραπλήσιο προϊστορικό setting συναντάμε και στο Far Cry Primal, το οποίο λαμβάνει χώρα στη Μεσολιθική περίοδο. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζουμε ότι η Ubisoft Montreal "εμπνεύστηκε" από την Studio Wilcard και το Ark: Survival Evolved στην περίπτωση του Far Cry Primal. To πιο πιθανό στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι απλά άκουσε το feedback των φίλων της. Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Ιανουάριο η Ubisoft ζήτησε από τους παίκτες να επιλέξουν την τοποθεσία και το setting του νέου Far Cry.
Η σειρά πάντως ούτως ή άλλως χρειάζονταν επειγόντως ανανέωση, καθώς το Far Cry 4 δεν διέφερε σημαντικά σε σχέση με τον προκάτοχό του. Προσωπικά συμφωνώ απολύτως με την κρίση του φίλου και συναδέλφου Μάνου Γρυπάρη, ο οποίος το είχε χαρακτηρίσει ως Far Cry 3.5 στο εκτενές review του. Εκ πρώτης όψεως το Far Cry Primal υπόσχεται μια διαφορετική εμπειρία, καθώς εκτυλίσσεται σε ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα είναι το πρώτο κεφάλαιο της σειράς που δείχνει να αποστασιοποιείται από την FPS φόρμουλα των προκατόχων υιοθετώντας έναν πιο παραδοσιακό Action-Adventure χαρακτήρα. Καταφέρνει άραγε η Ubisoft Montreal να μας παρουσιάσει κάτι το πραγματικά πρωτοποριακό ή πέφτει για μια ακόμη φορά στην παγίδα της επανάληψης; H απάντηση ακολουθεί παρακάτω.
Back to the primitive
Όπως αναφέραμε παραπάνω, το Far Cry Primal λαμβάνει χώρα στο 10.000 π.Χ, κατά την διάρκεια της Μεσολιθικής περιόδου. Όσοι έχετε δει την ταινία 10,000 ΒC μπορείτε πολύ εύκολα να αποκτήσετε μια γενική ιδέα για το όλο setting. Τα γεγονότα εκτυλίσσονται στην φανταστική κοιλάδα Oros, η οποία με βάση το lore βρίσκεται στην κεντρική Ευρώπη, ενώ κεντρικός πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ο Takkar, ένα από τα τελευταία μέλη της φυλής Wenja.
Η αποστολή σας σε γενικές γραμμές είναι να διασφαλίσετε την επιβίωση σας, αλλά και αυτή της φυλής σας. Με βάση το lore οι Wenja είναι φιλειρηνικοί και δυναστεύονται από δύο αντίπαλες φυλές τους Udam και τους Izila, οι οποίες ζουν στις ψυχρότερες και στις θερμότερες περιοχές της κοιλάδας του Oros. Οι αρχηγοί των Udam και Izila αποτελούν τους κεντρικούς villains της ιστορίας και όπως είναι φυσικό κάποια στιγμή θα πρέπει να τους εξολοθρεύσετε. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ubisoft Montreal προσπαθεί με διάφορους τρόπους να δημιουργήσει ένα πειστικό setting. Για παράδειγμα, τόσο ο χαρακτήρας σας, όσο και οι NPC μιλούν με μια χαρακτηριστική διάλεκτο, την οποία και δημιούργησαν οι developers με την βοήθεια έμπειρων γλωσσολόγων. Κάτι αντίστοιχο είχε κάνει στο παρελθόν η Team Andromeda στην σειρά Panzer Dragoon, αλλά και ο Tolkien όταν εμπνεύστηκε την Quenya την γλώσσα που μιλούν τα Elves στο The Lord of the Rings και στα υπόλοιπα λογοτεχνικά έργα του.
Το όλο setting πάντως σε καμία περίπτωση δεν θέτει τις προϋποθέσεις για ένα ενδιαφέρον σενάριο. Πώς θα μπορούσε άλλωστε να ισχύει κάτι διαφορετικό από την στιγμή που όλοι οι χαρακτήρες είναι πρωτόγονοι και το I.Q τους δεν ξεπερνά αυτό του πιθήκου; Πολύ σύντομα λοιπόν θα χάσετε κάθε ενδιαφέρον για τους πρωταγωνιστές και θα επικεντρωθείτε στην εξολόθρευση των αντιπάλων φυλών, στο crafting και στην διαχείριση των πολυάριθμων resources σας.
Τόσο διαφορετικό μα και τόσο γνώριμο
Το Far Cry Primal δεν είναι FPS, λαμβάνει χώρα σε ένα τελείως ξεχωριστό περιβάλλον, αλλά η βασική φόρμουλα του gameplay παραμένει δυστυχώς ίδια. Στην αρχή βέβαια, όπως είχε συμβεί και στο Valley of the Yetis DLC του Far Cry 4, υπάρχει ένας έντονος survival χαρακτήρας. Ως εκ τούτου θα πρέπει να κάνετε craft διάφορα πρωτόγονα όπλα, όπως ρόπαλα, τόξα και κοντάρια, αλλά και να χρησιμοποιήσετε την φωτιά για προστατευτείτε από διάφορα θηρία, όπως ιαγουάρους, λύκους, μαχαιρόδοντες κ.ο.κ. Το πρόβλημα είναι ότι ο Takkar γίνεται πολύ σύντομα overpowered, καθώς το Far Cry Primal είναι εξαιρετικά “γενναιόδωρο”, όσον αφορά τα exp που κερδίζετε από την ολοκλήρωση των αποστολών, αλλά και τα resources που σας παρέχονται.
Να σημειωθεί ότι το skill tree σας είναι το μεγαλύτερο από όσα έχουμε συναντήσει μέχρι στιγμής στην σειρά, αν και θα πρέπει να ολοκληρώσετε συγκεκριμένες αποστολές σώζοντας τον εκάστοτε Wenja Specialist για να αποκτήσετε πρόσβαση σε όλα τα skills. To character progression system λειτουργεί ικανοποιητικά, αφού ανά τακτά χρονικά διαστήματα ξεκλειδώνετε νέα skills για τον χαρακτήρα σας. Σύντομα λοιπόν θα έχετε την δυνατότητα να κάνετε craft διάφορες τροφές που αναπληρώνουν τα hit points σας, σας επιτρέπουν να αναπνεύσετε για περισσότερη ώρα κάτω από το νερό, αυξάνουν την αντοχή σας στην φωτιά κ.ο.κ. Αντίστοιχους μηχανισμούς φυσικά είχαμε δει και με τις σύριγγες στο Far Cry 4.
Τα skills σας βέβαια δεν περιορίζονται σε αυτό το κομμάτι, καθώς υπάρχουν άλλα που σας βοηθούν στο exploration αποκαλύπτοντας μεγαλύτερη έκταση του χάρτη και κάνοντας παράλληλα highlight τα διάφορα crafting materials και τα ζώα που μπορείτε να κυνηγήσετε. Επιπροσθέτως υπάρχουν τα λεγόμενα combat skills που σας δίνουν την δυνατότητα να κάνετε takedown πιο ισχυρούς αντιπάλους, αλλά και τα beast master skills που σας επιτρέπουν να τιθασεύσετε διάφορα άγρια θηρία.
Σπάζοντας κεφάλια
Σε σύγκριση με τα προηγούμενα Far Cry το οπλοστάσιο σας είναι κάπως περιορισμένο, αφού έχετε πρόσβαση σε μόλις τέσσερα όπλα, δύο melee και δύο ranged. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε τo club και τα spear, ενώ στην δεύτερη τα bow και τα shards. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι υπάρχει η δυνατότητα να βάλετε φωτιά σε κάθε όπλο (εκτός από τα shards). Μάλιστα κατά την διάρκεια της νύχτας ένα φλεγόμενο ρόπαλο που λειτουργεί σαν πυρσός είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να σας σώσει από τα σαγόνια του μαχαιρόδοντα και των λοιπών άγριων ζώων. Στην περίπτωση που βρείτε τα κατάλληλα resources πάντως μπορείτε να κάνετε upgrade τα όπλα σας ή να ξεκλειδώσετε διάφορες παραλλαγές τους, όπως το two-handed club ή το long bow, τα οποία όπως είναι αναμενόμενο προκαλούν μεγαλύτερο damage. Όσον αφορά τις μάχες τώρα υπάρχει η “βουρ στον πατσά” προσέγγιση όπου απλά ορμάτε στους εχθρούς σας και σπάτε τα κεφάλια τους με το ρόπαλο σας, ενώ αν το επιθυμείτε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε stealth τακτικές και να τους ξεπαστρέψετε με takedowns πλησιάζοντάς τους από πίσω. Αθόρυβο είναι και το τόξο σας, αν και θα πρέπει να τονίσουμε ότι η εμβέλειά του είναι μικρή. Το ίδιο βέβαια δεν συμβαίνει με τα τόξα ή τις σφεντόνες των αντιπάλων σας.
Οι beast taming μηχανισμοί προσπαθούν φιλότιμα να ανακατέψουν την τράπουλα, αλλά εν τέλει δεν θα συναντήσετε σημαντικές διαφορές σε σχέση με το Far Cry 4.
The Beast Master
Η μόνη ουσιαστική προσθήκη στον πυρήνα του gameplay δεν είναι άλλη από την δυνατότητα που σας παρέχεται να τιθασεύσετε την πανίδα του Oros και να την χρησιμοποιήσετε προς όφελος σας. Σε πρώτη φάση αποκτάτε μια κουκουβάγια-companion, την οποία μπορείτε να καλέσετε ανά πάσα στιγμή πατώντας το d-pad. H κουκουβάγια αρχίζει να πετά από πάνω σας, ενώ εσείς έχετε τον πλήρη έλεγχο της, οπότε μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε για να κάνετε scout τις βάσεις των Udam και των Izila. Αν ξεκλειδώσετε τα skills της κουκουβάγιας έχετε ακόμη περισσότερες δυνατότητες, καθώς μπορείτε να κάνετε tag τους εχθρούς σας, να στείλετε την κουκουβάγια να τους επιτεθεί ή να την διατάξετε να ρίξει βόμβες-σφηκοφωλιές και να προκαλέσει πανικό στις γραμμές των αντιπάλων σας. Χωρίς ίχνος υπερβολής μπορείτε να εξολοθρεύσετε ένα ολόκληρο outpost μόνο με την κουκουβάγια σας, αν και η διαδικασία αυτή απαιτεί 3-10 λεπτά καθώς το owl takedown έχει ένα αρκετά μεγάλο cooldown.
Πέρα από την κουκουβάγια όμως μπορείτε να εξημερώσετε και άλλα ζώα, όπως λύκους, jaguars, αρκούδες, μαχαιρόδοντες κτλ. Η διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή, καθώς το μόνο που απαιτείται από εσάς είναι να ρίξετε ένα δόλωμα και την στιγμή που το εκάστοτε σαρκοφάγο απολαμβάνει το γεύμα του αρκεί να κρατήσετε πατημένο το κουμπί X για να το κάνετε tame. Να τονίσουμε εδώ ότι κάθε πλάσμα έχει διαφορετικές ιδιότητες και την ανάλογη συμπεριφορά. Για παράδειγμα, τα αιλουροειδή επιτίθενται μόνο όταν υπάρχει άμεσος κίνδυνος και ως εκ τούτου δεν θα προδώσουν την θέση σας όταν επιχειρείτε να καταλάβετε ένα οχυρό με stealth. Αντίθετα οι αρκούδες ή οι λύκοι έχουν πολύ πιο επιθετική συμπεριφορά. Επιπροσθέτως, έχετε την δυνατότητα να καβαλήσετε ορισμένα από τα πιο μεγαλόσωμα ζώα, όπως τα νεαρά μαμούθ και να τα χρησιμοποιήσετε ως mounts.
Λίγη παραπάνω ποικιλία δεν θα έβλαπτε
Σε ότι έχει να κάνει με τα quests και γενικώς την εξερεύνηση του κόσμου δεν παρατηρήσαμε σημαντικές διαφορές σε σχέση με τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Φυσικά μιλάμε πάντα για έναν τεράστιο κόσμο, ο οποίος είναι ανοιχτός προς εξερεύνηση. Αρχικά βέβαια δεν μπορείτε να μεταβείτε σε όλες τις περιοχές, καθώς απαιτείται το grappling hook για να σκαρφαλώσετε στα βουνά. Να προσθέσουμε εδώ ότι στα βόρεια του Oros επικρατεί πολικό κλίμα, οπότε θα πρέπει να κάνετε craft την κατάλληλη ενδυμασία για να μην πεθάνετε από το κρύο. Μπορείτε πάντως να “παρακάμψετε” αυτή την διαδικασία αν έχετε μονίμως αναμμένο το ρόπαλο σας, χρησιμοποιώντας το σαν δαυλό.
Δυστυχώς τόσο οι βασικές, όσο και οι προαιρετικές αποστολές δεν διακρίνονται για την ποικιλία τους. Για την ακρίβεια ισχύει ότι ακριβώς είχαμε δει στο Far Cry 4. Με άλλα λόγια θα πρέπει να καταλάβετε τα outposts και τα bonfires των αντιπάλων φυλών και να αποκτήσετε τον έλεγχο της περιοχής. Υπάρχουν πάντως και κάποιες αποστολές με έντονο υπερφυσικό στοιχείο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι πίνοντας το αίμα ή τρώγοντας τα μάτια των αντιπάλων σας στην καλύβα του shaman της φυλής σας βλέπετε διάφορα οράματα. Σε μία από αυτές τις αποστολές μάλιστα καλείστε να διαλύσετε το φεγγάρι χρησιμοποιώντας ένα τόξο που εκτοξεύει πύρινα βέλη!
Νωρίτερα είχαμε αναφερθεί στην survival φύση του Far Cry Primal, η οποία γίνεται όλο και πιο ισχνή καθώς αποκτάτε περισσότερα skills και αναβαθμίζετε τα όπλα σας. Ο survival χαρακτήρας θα μπορούσε να μείνει αυτούσιος αν δεν ήσασταν σε θέση να κουβαλήσετε τόσο πολλά θεραπευτικά αντικείμενα ή αν είχατε περιορισμένα βέλη και αντίστοιχα θα υπήρχε και η ανάλογη αύξηση του βαθμού πρόκλησης. Όταν για παράδειγμα κουβαλάτε 20 κομμάτια κρέας είναι σχεδόν απίθανο να πεθάνετε, ομοίως όταν έχετε τεράστια αποθέματα από animal fat μπορείτε ανά πάσα στιγμή να κάνετε ignite το όπλο σας και να αποτρέψετε τα άγρια ζώα να σας επιτεθούν.
Τα resources σας απλά δεν τελειώνουν ποτέ, ενώ το crafting μπορεί να γίνει και κατά την διάρκεια της μάχης κάτι που αν μη τι άλλο δεν είναι καθόλου ρεαλιστικό. Ακόμη κι αν σας τελειώσουν τα βέλη λοιπόν δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού με το πάτημα ενός κουμπιού μπορείτε να ξαναγεμίσετε την φαρέτρα σας. Μάλιστα κάνοντας upgrade τα διάφορα κτήρια του χωριού των Wenja αποκτάτε σταδιακά resources σε ημερήσια βάση. Αν μάλιστα έχετε σώσει και αρκετούς χωρικούς ολοκληρώνοντας διάφορες προαιρετικές αποστολές είναι πιθανό να κερδίσετε ακόμη και σπάνια materials για crafting χωρίς να κουνήσετε το δακτυλάκι σας.
Εν τω μεταξύ, το γεγονός ότι έχετε πρόσβαση σε λίγα όπλα κάνει τις μάχες τραγικά επαναλαμβανόμενες. Το γεγονός ότι οι αντίπαλοί σας απλά ορμούν πάνω σας δεν βοηθά την όλη κατάσταση, καθώς ποτέ δεν θα νιώσετε ότι πρέπει να καταστρώσετε κάποια στρατηγική αν τα πράγματα πάνε στραβά. Γιατί να το κάνετε άλλωστε όταν αν χρειαστεί έχετε 20 heals, άπειρα πυρομαχικά και μια αρκούδα στην καβάτζα; Γιατί να πολεμήσετε γενικώς όταν μπορείτε να στείλετε την κουκουβάγια σας να ξεπαστρέψει ένα ολόκληρο οχυρό;
To τελικό συμπέρασμα είναι ότι στις 15-20 περίπου ώρες που διαρκεί το main story θα κάνετε συνεχώς τα ίδια και τα ίδια πράγματα. Αν αποφασίσετε βέβαια να επιδοθείτε στο exploration, να κάνετε craft όλα τα όπλα, να αναβαθμίσετε πλήρως το χωριό σας, να ξεκλειδώσετε όλα τα skills και να βρείτε τα εκατοντάδες collectables το Far Cry Primal μπορεί να σας κρατήσει συντροφιά για τουλάχιστον 40-50 ώρες. Να σημειωθεί πάντως ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει ούτε co-op, ούτε ανταγωνιστικό multiplayer, οπότε αν κρίνουμε καθαρά από το συνολικό περιεχόμενο που σας παρέχεται το Far Cry Primal είναι ένα σκαλί πιο κάτω από τον προκάτοχό του.
Η στασιμότητα συνεχίζεται
To Far Cry Primal χρησιμοποιεί την Dunia Engine 2, την ίδια δηλαδή μηχανή γραφικών με αυτή που είχαμε συναντήσει στα Far Cry 3, Far Cry 3: Blood Dragon και Far Cry 4. Με δεδομένο ότι το νέο κεφάλαιο της σειράς διατίθεται αποκλειστικά στις next-gen κονσόλες (σε λίγες μέρες αναμένεται και στα PC), θα περίμενε κανείς ότι οι developers θα εξέλισσαν την engine με στόχο να μας παρέχουν ένα ακόμη καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα. Σε καθαρά τεχνικό επίπεδο δεν βλέπουμε την εξέλιξη που επιθυμούσαμε, καθώς οι μόνες διαφορές εντοπίζονται στα cutscenes όπου υπάρχει σημαντική βελτίωση στο bump mapping και στα facial textures. To A.I των ζώων επίσης έχει υποστεί βελτιώσεις, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στα animations τους.
Σημαντικές διαφορές παρατηρούνται στο image quality των δύο εκδόσεων εκεί όπου η PS4 έκδοση έχει ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα. Συγκεκριμένα η ανάλυση στο PS4 είναι στα 1920x1080p, ενώ αντίστοιχα στο Xbox είναι 1440x1080p, ότι ακριβώς ίσχυε δηλαδή και στο Far Cry 4. H engine πάντως σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο “βαριά” που να δικαιολογεί την απόκλιση αυτή, οπότε είναι φανερό ότι οι developers δεν έδωσαν την δέουσα προσοχή στην έκδοση για την κονσόλα της Microsoft. Στο performance τώρα, αμφότερες οι εκδόσεις του Far Cry Primal τρέχουν στα 30fps, χωρίς να παρατηρούνται σημαντικές πτώσεις. Να σημειωθεί πάντως ότι η HRAA post processing anti-aliasing τεχνική που χρησιμοποιείται εδώ έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζονται shimmering effects σε αρκετά αντικείμενα και κυρίως στα τριχώματα των ζώων.
Το γεγονός βέβαια ότι δεν χρησιμοποιείται μια πιο σύγχρονη engine δεν σημαίνει ότι τελικό οπτικό αποτέλεσμα είναι κακό, κάθε άλλο μάλιστα. Το draw distance φτάνει στο... θεό επιτρέποντας σας να θαυμάσετε τα μαγευτικά τοπία της Μεσολιθικής εποχής, ενώ δεν συναντήσαμε καθόλου texture popping. Στο δικό μας playthrough πάντως είδαμε 2-3 bugs, όπως για παράδειγμα εχθρούς που περνούσαν μέσα από τεράστιους βράχους, ενώ κατά την διάρκεια μιας αποστολής όπου και θα έπρεπε να προστατεύσουμε ένα μέλος της φυλής μας τους Udam οι εχθροί δεν φάνηκαν ποτέ στην οθόνη μας αναγκάζοντας μας να κάνουμε restart.
Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι στο Far Cry Primal θα συναντήσετε ένα δυναμικό day/night cycle που έχει την ανάλογη επίδραση και στο gameplay. Συγκεκριμένα την νύχτα εμφανίζονται περισσότερα αρπακτικά και μάλιστα κάποια εξ΄ αυτών δεν διστάζουν να σας επιτεθούν ακόμη και αν κρατάτε έναν αναμμένο πυρσό.
Στον ηχητικό τομέα συναντήσαμε ένα άκρως ικανοποιητικό αποτέλεσμα, κυρίως στο κομμάτι του voice acting, αφού όλοι οι ηθοποιοί δίνουν πειστικές ερμηνείες στην ιδιαίτερη διάλεκτο του παιχνιδιού, η οποία όπως προαναφέραμε δημιουργήθηκε με την βοήθεια γλωσσολόγων. Στους voice actors συναντάμε και τον Ελληνοκαναδό Ηλία Τουφεξή, ο οποίος έχει δώσει τα διαπιστευτήρια του στον ρόλο του Adam Jensen στην σειρά Deus Ex. Κορυφαία είναι και τα ηχητικά εφέ, με τους βρυχηθμούς των διαφόρων ζώων να κλέβουν την παράσταση.
Κατώτερο των προσδοκιών
Η σειρά Far Cry μας έχει χαρίσει ορισμένα αριστουργήματα, αλλά είναι γεγονός ότι από το 2014 και μετά δεν διανύει τις καλύτερες μέρες της. Αυτό συμβαίνει γιατί η Ubisoft διστάζει να εγκαταλείψει... την comfort zone και να προβεί σε δυναμικούς νεωτερισμούς. Αν οι πωλήσεις του νέου Far Cry είναι χαμηλότερες ίσως πάρει το μήνυμα όπως συνέβη και στην περίπτωση του Assassin's Creed. Όσο γοητευτικό κι αν είναι το προϊστορικό setting δεν φτάνει για κάνει την διαφορά από την στιγμή που το gameplay δεν παρουσιάζει κάποιο συνταρακτικά νέο στοιχείο. Οι φίλοι της σειράς σίγουρα δεν θα περάσουν άσχημα παίζοντας το νέο δημιούργημα της Ubisoft Montreal, αλλά δύσκολα θα ενθουσιαστούν καθώς υπήρχαν προσδοκίες για κάτι καλύτερο.
Θετικά:
- H δυνατότητα του να εξημερώσετε άγρια θηρία
- Το μεγαλύτερο skill tree στην ιστορία της σειράς
- Η νέα γλώσσα που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες του παιχνιδιού
- Πανέμορφο level design
- Εξαιρετικός ηχητικός τομέας
- Σταθερό frame rate
- Τεράστιος open world κόσμος
- Το συναρπαστικό προϊστορικό setting
Αρνητικά:
- Ο Takkar γρήγορα γίνεται overpowered
- Ίδιες αποστολές με αυτές του Far Cry 4
- Η μικρή ποικιλία όπλων κάνει τις μάχες επαναλαμβανόμενες
- Αισθητά χαμηλός βαθμός πρόκλησης
- Στάσιμα γραφικά με ελάχιστες βελτιώσεις
- Δεν τρέχει στα 1080p στο Xbox One παρά την “ελαφριά” engine
- Ρηχό σενάριο
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 9
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.2
Παραμένει ποιοτικό, αλλά διστάζει να πρωτοτυπήσει.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
Παίζουμε Far Cry Primal
Το Far Cry Primal κυκλοφορεί από σήμερα για PS4 και Xbox One, επομένως στο GameWorld σας έχουμε το καθιερωμένο gameplay video. Παίξαμε το νέο First-Person Action-Adventure της Ubisoft στο Expert επίπε...Posted (23 Feb 2016)
Far Cry Primal gameplay video
[Αρχική δημοσίευση: 8/1/16] Στο παρακάτω βίντεο παρακολουθήστε 2 ώρες gameplay στο νέο Far Cry Primal, με την παρέα των developers. O καθαρός χρόνος παιχνιδιού υπολογίζεται σε κάτι παραπάνω από μία...Posted (09 Feb 2016)
Far Cry Primal PS4 bundle
Μαζί με την κυκλοφορία του Far Cry Primal, θα γίνει διαθέσιμο και ένα PS4 bundle. Στις 23 Φεβρουαρίου, όταν και το Far Cry Primal θα κυκλοφορήσει για PS4 και Xbox One (για PC θα καθυστερήσει μια εβ...Posted (21 Jan 2016)
Far Cry Primal: Διανυκτέρευση σε σπηλιά
Η Ubisoft σας δίνει την ευκαιρία να μείνετε σε σπηλιά, για τις ανάγκες του...promotion του νέου Far Cry Primal. Έχουμε δεί ουκ ολίγες φορές τις εταιρείες ανάπτυξης και publishers να σκαρφίζονται πα...Posted (18 Jan 2016)
Far Cry Primal: Η γλώσσα των Wenja
Το Far Cry Primal θα διαθέτει την δική του γλώσσα, η οποία δημιουργήθηκε από γλωσσολόγους για τις ανάγκες του παιχνιδιού. Η Ubisoft θα προσπαθήσει να κάνει κάτι διαφορετικό με το νέο μέλος της αγαπ...Posted (09 Jan 2016)
Far Cry Primal: Οι απαιτήσεις στα PC
Η Ubisoft έδωσε στη δημοσιότητα μέσω του blog της τις ελάχιστες και προτεινόμενες απαιτήσεις που θα πρέπει να πληροί ο υπολογιστής σας για να μπορέσετε να “τρέξετε” το προϊστορικό Far Cry Primal. Όπως...Posted (07 Jan 2016)
Far Cry Primal Collector's Edition
H Ubisoft ανακοίνωσε πριν από λίγα λεπτά την κυκλοφορία μιας συλλεκτικές έκδοσης για το επερχόμενο Far Cry Primal. Σήμερα τα ξημερώματα, κατά την διάρκεια των The Game Awards 2015 είχαμε την ευκαιρ...Posted (04 Dec 2015)
Far Cry Primal
[Αρχική δημοσίευση: 5/10/15] Μία αρκετά περίεργη τακτική εφαρμόζει η Ubisoft για να ανακοινώσει έναν νέο τίτλο, καθώς τη στιγμή που γράφεται το άρθρο γίνεται παράλληλα ένα stream από την εταιρεία στ...Posted (09 Oct 2015)
User reviews
Story mode: Πρώτη σκηνή; Σκυμμένοι, μια ομάδα κυνηγών εξετάζουν προσεκτικά μία αγέλη από μαμούθ. Λίγα λεπτά αργότερα, απομονώνουν ένα κακόμοιρο μικρό και το κυνηγάνε σαν τρελοί. Όλο χαρά που, στο τέλος, το καταφέρνουν, τσουπ! Ένα ωραίο sabretooth αρχίζει και σπέρνει θάνατο, με τον μόνο που να ξεφεύγει να είναι ο Takkar, Ο βασικός πρωταγωνιστής του παιχνιδιού (και αυτός που ελέγχει ο παίχτης). Βρίσκει μία κοπελιά της φυλής του, η οποία του μεταφέρει τα κακά μαντάτα: η φυλή τους ξεκληρίζεται, σιγά σιγά, από δύο αντίπαλες φυλές, οι οποίες σκοτώνουν όποιον Wenja (η φυλή του φίλου μας Takkar) βρουν στο διάβα τους, κοντεύοντας να τους οδηγήσουν σε αφανισμό. Όπως ο Bruce Wayne ορκίστηκε εκδίκηση για τον θάνατο των γονιών του και έγινε ο Batman, έτσι και ο Takkar ορκίστηκε εκδίκηση για τον θάνατο της φυλής του και έγινε ένα μείγμα Batman, Superman και όλης της DC Universe μαζί. Δηλαδή, one mean, MEAN KILLING MACHINE!
Fighting mode: Όπως και στο Far Cry 3 (από δω και στο εξής, θα συγκρίνω το Primal με το Far Cry 3, μιας και, όπως είπα πιο πριν, αυτά τα δύο έχω παίξει και για όσα παιχνίδια έχω παίξει/δοκιμάσει μου αρέσει να σχολιάζω/συγκρίνω), το σύστημα μάχης είναι ελεύθερο, ακριβώς όπως μου αρέσει. Φυσικά, μιας και βρισκόμαστε κάτι χιλιάδες χρόνια πριν, ο Takkar χρησιμοποιεί, στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, clubs (μικρά τσεκούρια προς σφυριά, δηλαδή), τόξα (με ένα βέλος, δύο βέλη, βέλη φωτιάς κτλ.) και spears (δόρατα, που, για μένα, αποτέλεσαν το πιο used weapon σε όλο το παιχνίδι, διότι έχουν το μεγαλύτερο damage όταν τα πετάς). Σίγουρα, όμως, ο συνδυασμός των όπλων, αλλά και των λοιπών "βοηθημάτων" (ναι, υπάρχουν αρχέγονες μολότοφ, δεν είναι καθόλου περίεργο), κάνει την αντιμετώπιση των εχθρών, όποιοι και να είναι αυτοί, πανεύκολη έως "a walk in the park" ή "stealing candy from a baby". Το stealth, για μία ακόμη φορά, αποτελεί μεγάλο μέρος του παιχνιδιού και συνιστώ να το χρησιμοποιήσετε (αν και είμαι λάτρης του "ντου και ξύλο"), γιατί, με αυτό το στυλ, μπορείτε να νικήσετε τον οποιοδήποτε, να καθαρίσετε όποιο camp/bonfire θέλετε και να κυνηγήσετε όποιο ζώο γουστάρετε να κάνετε ταπετσαρία στη σπηλιά σας.
Hunting mode]: Ειδική κατηγορία, μιας και, όπως είναι φυσικό αφού βρίσκεστε σε αυτή την χρονολογική περίοδο, ξοδεύετε αρκετό χρόνο καταδιώκοντας αλύπητα τα ελαφάκια και τα λυκάκια που ζουν ήρεμα και γαλήνια στο περιβάλλον που βρίσκεστε. Τα pelts πάνε για crafting, το κρέας πάει για την κατανάλωσή σας (μούρλια με λίγα πράσινα φυλλαράκια, σαν το μαγειρευτό της μαμάς) και το υπόλοιπο γίνεται παράδειγμα προς τα υπόλοιπα ζωάκια. Μη βρεθείτε στον δρόμο του Takkar, του έχει στρίψει... Είναι τρελός! Ένα tip: μην κάνετε το λάθος και ορμήσετε σε μαμούθ, αν δεν είναι απόλυτη ανάγκη. Κάτι παρόμοιο έκανα στον πρώτο giant που συνάντησα στο Skyrim και ακόμα πετάει στον ουρανό το πτώμα του χαρακτήρα μου από την ροπαλιά που έφαγε. Α, και μία χάρη: όποιο bitefish πετύχετε, σκοτώστε το και μετά βαρέστε το 2-3 φορές ακόμα. Τα μισώ τα αναθεματισμένα ψάρια!
Taming the wild beasts: Ένα στοιχείο που μου άρεσε πάρα πολύ ήταν η ικανότητά του χαρακτήρα μας να δαμάζει τα άγρια ζώα που τον περιβάλλουν, κάνοντάς τα άξιους συμμάχους κατά τη διάρκεια της μάχης. Άγρια σκυλιά (τα dhole, όπως λέγονται στο παιχνίδι), λύκοι, jaguar, λεοπαρδάλεις, cave lions και αρκούδες. Διάολε, ακόμα και ασβούς μπορείτε να δαμάσετε! Αξίζει και με το παραπάνο τον κόπο να βρείτε και να δαμάσατε όλα τα διαθέσιμα ζωάκια, αν θέλετε το ανάλογο achievement/trophy. Αν δεν είστε τέτοιου είδους hunter, περιμένετε μέχρι να εμφανιστεί το bloodfang sabertooth. Το καλύτερο και αγαπημένο μου pet του παιχνιδιού, μιας και είναι από τα πιο δυνατά και, φυσικά, μπορείτε να το καβαλήσετε και να νιώσετε τον αέρα να μαστιγώνει το πρόσωπό σας όπως τρέχετε ελεύθερα και ανέμελα ανάμεσα σε δέντρα και όμορφα τοπία, πάνω σε ένα BLOODFANG SABERTOOOOOOOOOOOTH!
Επίλογος: Η συλλογή των παιχνιδιών που έχω στην καλύτερη κονσόλα όλων των εποχών (ναι, μιλάω για το Xbox One και ναι, είμαι fanboy) είναι, ακόμα, μικρή, αλλά αποτελείται από υπέροχα διαμάντια, εκ των οποίων το ένα είναι το παιχνίδι που προσπάθησα να σας περιγράψω. Απόλαυσα όλες τις ώρες που πέρασα μαζί του (πάνω από 80, αν θυμάμαι καλά) και το μόνο που με χάλασε ήταν ένα achievement που δεν κατάφερα να πάρω, λόγω ενός αρκετά χαζού bug. Κατά τ' άλλα, το Far Cry Primal είναι ένα αξιόλογο Open-World, Action-RPG παιχνίδι και το προτείνω στους fans της σειράς και του είδους.
Βαθμός: 8,3
Comments
Αν η υπάρχει φαντασία από πλευράς των developers όλα είναι πιθανά. Για παράδειγμα θα μπορούσες να κάνεις melee επιθέσεις με πέτρες ή να κατασκευάσεις πρόχειρα τσεκούρια. Εγώ δεν κατέκρινα την μικρή ποικιλία όπλων, όσο ότι αυτή κάνει τις μάχες επαναλαμβανόμενες, κάτι που για σένα μπορεί να μην είναι κακό ενδεχομένως, αλλά για εμένα είναι.
Τα ιδια λεγανε για το Ryse. Δεν θελει πολύ να καταλάβουμε ότι το σκεφτηκαν οι δημιουργοι. Δεν εχουν λογο να κανουν τις μαχες επαναλαμβανόμενες και ουτε ειχαν σκοπο να φτιαξουν παιχνιδι για παιδια. Απλως αν κανανε ότι τους κατεβει στο μυαλο θα λεγανε τα reviews ότι δεν ταιριαζει στην εποχη. Και την ταινια να δεις 10.000πχ ετσι ειναι
Προς πληροφόρηση σου τα πρώτα τσεκούρια χωρίς handle χρονολογούνται μερικά εκατομμύρια χρόνια πριν. Ξαναλέω ότι δεν κριτίκαρα τόσο την μικρή ποικιλία, όσο το γεγονός ότι υπάρχει έντονο το αίσθημα της επανάληψης. Όσον αφορά το Ryse βρήκες συντάκτη να μιλήσεις τώρα. 7.2 του είχα βάλει και έχω παίξει πάνω από 80 ώρες. Και φυσικά δεν ανέφερα κάτι τέτοιο στο review, καθότι ο Ρωμαίος λεγεωνάριος με αυτά τα όπλα πολεμούσε.
Στο Ryse δεν ειπα για σενα. Για τους αλλους ειπα που δεν ξερουν τιποτα.
Οσο για την επαναληψη στις μαχες εξακολουθώ να διαφωνω. Δεν επικεντρωθηκαν εκει. Όλα τα Far Cry βασιζονται στην επιβιωση. Ειδικα αυτό το Far Cry δεν νομιζω να πολεμας συνεχεια.Παντως η Ubisoft με τα παιχνίδια της εχει γνωριζει καλα για την εποχη. Φαινεται ότι το εψαξε πολύ. Εδώ εκανε ολοκληρη γλωσα. Δεν νομιζω να τους διεφυγε αυτό με τα οπλα. Οι μαχες δεν μπορουν να γινουν λιγοτερο επαναλμβανομενες.
χαχα ρε φιλε πραγματικα αυτο σκεφτομουν και εγω κατι σαν φαση game of thrones
ΕΓΡΑΨΕΣ
Sorry ubisoft αλλά δεν θα δώσω πενηντάρικο για να εξημερώσω άγρια ζώα και μετά να κουραστώ κάνοντας τα ίδια και τα ίδια .