- Reviews
- Dead Space (2023)
Dead Space (2023)
HotΕπιστροφή στο πιο αφιλόξενο διαστημόπλοιο του μέλλοντος.
Επιστροφή στο πιο αφιλόξενο διαστημόπλοιο του μέλλοντος.
Όταν μιλάμε για Horror games πάντα το μυαλό μας πάει πρώτα στις σειρές Resident Evil και Silent Hill. Ίσως η μοναδική σειρά που ακούστηκε αρκετά ώστε να μπει στην συγκεκριμένη κατηγορία (έστω και για μικρό χρονικό διάστημα) είναι τα Dead Space. Το πρώτο Dead Space κυκλοφόρησε το 2008 από την Visceral Games (τότε γνωστή ως EA Redwood Shores) και την EA και αμέσως έγινε κλασσικό και πολύ αγαπητό στους horror fans. Η επιτυχία του οδήγησε στο εξαιρετικό sequel Dead Space 2 το 2011 καθώς και σε αρκετά spin-offs, όπως anime και comics. Παρότι η σειρά είχε αποκτήσει μεγάλο και φανατικό κοινό, τα νούμερα που έκανε δεν έφταναν τα "standards" της EA με αποτέλεσμα η ίδια να πιέσει ώστε η επόμενη προσθήκη να φτιαχτεί ώστε να προσελκύσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό.
Το αποτέλεσμα ήταν το Dead Space 3, το οποίο όχι μόνο δεν απέκτησε νέους fans, αλλά αποξένωσε και τους ήδη υπάρχοντες, διότι το στοιχείο του τρόμου είχε σχεδόν εξαφανιστεί και αντικαταστάθηκε από δράση. Το Dead Space 3 δεν πούλησε όσο αναμενόταν με αποτέλεσμα η σειρά να μείνει στον πάγο για σχεδόν μία δεκαετία. Το μέλλον έγινε ακόμα πιο αβέβαιο το 2017, όταν η EA έκλεισε οριστικά την Visceral Games. Το 2021, πιθανότατα λόγω της πρόσφατης επιτυχίας της σειράς Resident Evil, η EA ανακοίνωσε την κυκλοφορία ενός remake του αρχικού Dead Space από την EA Motive. Μετά από λίγες αναβολές το νέο Dead Space ήρθε στα χέρια μας τον Ιανουάριο του 2023 φέρνοντας μαζί και μία νεα ελπίδα για την επαναφορά της αγαπημένης σειράς στο προσκήνιο.
Μία απλή μέρα στη δουλειά μετατρέπεται στον απόλυτο εφιάλτη
Η ιστορία είναι παραμένει η ίδια με μικρές αλλαγές, κυρίως στους διαλόγους και σε κάποιες λεπτομέρειες. Βρισκόμαστε στο έτος 2508, όπου η ανθρωπότητα έχει εξαντλήσει τους πόρους στην Γη και έχει στραφεί σε άλλους πλανήτες για να τους αντλήσει. Για να το κάνε αυτό χρησιμοποιεί κάποια τεράστια διαστημόπλοια τα οποία ονομάζονται Planetcrackers. Ένα από αυτά είναι το USG Ishimura, το οποίο κάποια στιγμή σταματάει να δίνει σημεία ζωής. Πρωταγωνιστής είναι ο Isaac Clarke, ένας μηχανικός, ο οποίος μαζί με τους συνεργάτες του πάνε να ερευνήσουνε το Ishimura και να επισκευάσουν τυχόν βλάβες. Πολύ σύντομα μετά την άφιξή τους ανακαλύπτουν ότι όλος ο πληθυσμός του αεροσκάφους είναι νεκρός και τα πτώματά τους έχουν μετατραπεί στα εξωγήινα τέρατα Necromorphs.
Έτσι σκοπός του Isaac, πέρα από το να επιβιώσει και να δραπετεύσει, είναι να ανακαλύψει τι προκάλεσε αυτή την κατάσταση αλλά και τι απέγινε η σύντροφός του Nicole, η οποία βρισκόταν στο Ishimura. Μία βασική αλλαγή σε σχέση με το πρώτο Dead Space είναι ότι ο Isaac πλέον μιλάει και δεν είναι silent protagonist. Αυτό βοηθάει πολύ στο να μάθουμε περισσότερα για τον χαρακτήρα του και τις γνώσεις του ως μηχανικός. Πέρα από την βασική ιστορία έχουμε πλέον και ορισμένα sidequests, τα οποία εμπλουτίζουν όσο χρειάζεται το σενάριο και δείχνουν να αποτελούν αξιόλογη προσθήκη στο remake. Συνολικά η ιστορία μας πήρε γύρω στις 11 ώρες να την ολοκληρώσουμε.
Οι διαμελισμοί των εχθρών δεν ήταν ποτέ τόσο εθιστικοί
Στο gameplay το Dead Space παραμένει αυτό που ξέραμε όσοι έχουμε παίξει την αρχική έκδοση. Πρόκειται για ένα Survival Horror, όπου ελέγχουμε τον Isaac από Third person οπτική ενώ προσπαθεί να επιβιώσει από τα Necromorphs. Τα περισσότερα όπλα που θα χρησιμοποιήσετε δείχνουν σχεδόν αυτοσχέδια, όμως οι δυνατότητές τους είναι αντίστοιχες με το κλασσικό σετ όπλων που έχουμε δει σε αμέτρητα games. Το Plasma Cutter, ίσως το πιο γνωστό όπλο της σειράς, επιστρέφει ακριβώς όπως το γνωρίζαμε. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα πιστόλι με λέιζερ, το ποίο μπορεί να πυροβολήσει κάθετα ή οριζόντια, ανάλογα τη θέση του εχθρού. Σύντομα θα βρείτε και ένα αυτόματο, το οποίο αρχικά είναι αρκετά αδύναμο και τρώει πολλές σφαίρες για να κάνει αξιοπρεπή ζημιά.
Ένα ακόμα γνωστό όπλο που επιστρέφει απαράλλακτο είναι το Ripper, τα οποίο λειτουργεί ως τροχός και κόβει σιγά-σιγά τους εχθρούς σε κομμάτια. Στη συνέχεια θα αποκτήσετε και φλογοβόλο αλλά και το Force Gun, το οποίο ρίχνει ωστικά κύματα. Τα συγκεκριμένα είναι αρκετά χρήσιμα για crowd control. Ακόμα θα έρθει το Line Gun, που είναι ουσιαστικά ένα μεγάλο, πιο δυνατό, αλλά πιο αργό Plasma Cutter και το Contact Beam, το οποίο πετάει συνεχόμενες ακτίνες λέιζερ. Όλα τα όπλα έχουν και εναλλακτικές επιθέσεις οι οποίες συνήθως είναι πιο αποτελεσματικές αλλά χρειάζονται περισσότερα πυρομαχικά. Με τα Nodes, τα οποία βρίσκετε από loot θα πρέπει να πηγαίνετε benches και να αναβαθμίζετε την χωρητικότητά τους, το damage, την ταχύτητα reload και τον ρυθμό των επιθέσεων.
Για όλα τα όπλα βρίσκουμε πυρομαχικά διάσπαρτα στα δωμάτια του Ishimura, σκοτώνοντας και ποδοπατώντας εχθρούς, η αγοράζοντάς τα από τα stores με credits που βρίσκουμε επίσης από loot. Στα stores θα βρείτε επίσης αναβαθμίσεις για τα όπλα, νέες στολές για τον Isaac αλλά και την δυνατότητα να αποθηκεύετε items αν έχει γεμίσει το inventory σας. Για παράδειγμα τα όπλα που μπορείτε να έχετε εύκαιρα κάθε φορά είναι 4 και συνολικά θα βρείτε πάνω 6, οπότε πρέπει να ζυγίσετε ποιο σας αρέσει περισσότερο ή για πιο έχετε περισσότερα πυρομαχικά Καθώς τα stores δεν τα βρίσκουμε κάθε λίγα λεπτά να πρέπει να σκέφτεστε παραπάνω τις κινήσεις σας κάθε φορά.
Πέρα από τα όπλα έχουμε και τις ικανότητες των Kinesis και Stasis. Το Kinesis μας επιτρέπει να σηκώνουμε και να μετακινούμε αντικείμενα από απόσταση, όπως μπαταρίες για να ενεργοποιήσουμε μηχανισμούς ή κουτιά για να ανοίξουμε δρόμους. Επιπλέον μπορούμε να φέρουμε μακρινά αντικείμενα πιο κοντά μας ή να τα πετάξουμε με μεγάλη ώθηση σε εχθρούς και να τους διαμελίσουμε ή να τους καρφώσουμε σε τοίχους. Το Stasis έχει περιορισμένο αριθμό χρήσεων με κάθε γέμισμα και μπορεί να επιβραδύνει προσωρινά τον χρόνο έτσι ώστε να εξοντώσουμε εχθρούς πιο εύκολα ή να περάσουμε μέσα από μηχανισμούς, οι οποίοι διαφορετικά θα μας έκοβαν σε κομματάκια. Οι melee επιθέσεις επιστρέφουν αλλά όπως και στο αρχικό Dead Space δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές αλλά σχεδόν αχρείαστες, πράγμα που άλλαξε αρκετά στο Dead Space 2.
Η ιδιαιτερότητα που έχουν τα Necromorphs ως εχθροί, είναι ότι για να τους σκοτώσετε πρέπει να τους διαμελίσετε πυροβολώντας τα χέρια και τα πόδια τους και όχι απαραίτητα στο κεφάλι. Σαν ποικιλία έχουν αρκετή και οι περισσότεροι χρειάζονται συγκεκριμένες στρατηγικές για να εξοντωθούν. Οι βασικοί εχθροί είναι ανθρωπόμορφοι και δεν θα σας δυσκολέψουν ιδιαίτερα. Ίσως οι πιο ενοχλητικοί είναι οι μικρότεροι σε μέγεθος διότι μπορούν να κινηθούν αρκετά γρηγορότερα από τους υπόλοιπους αλλά και να σας επιτεθούν και από ταβάνια και τοίχους. Άλλοι εχθροί είναι ιδιαίτερα εύκολοι διότι απλά χρειάζεται να τους πυροβολήσετε σε συγκεκριμένα σημεία. Οι πιο αγχωτικοί από όλους ονομάζονται Hunters και έχουν την ιδιαιτερότητα ότι είναι αθάνατοι με την λογική ότι όσες φορές και να τους διαμελίσετε, το σώμα τους αναπλάθεται, οπότε το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να τους καθυστερήσετε για να ξεφύγετε.
Πέρα από τους απλούς εχθρούς υπάρχουν και διάφορα mini bosses, τα οποία είναι αρκετά μεγαλύτερα σε μέγεθος, ενώ χρειάζονται και πολλά περισσότερα πυρομαχικά. Οι συναντήσεις μαζί τους είναι λίγες, όμως κάθε φορά υπάρχει το άγχος για το παραμικρό χτύπημά τους. Τέλος έχουμε τα bosses, τα οποία είναι μετρημένα στα δάχτυλα, όμως οι μάχες μαζί τους είναι μεγάλη διάρκειας και με περισσότερα από ένα στάδια. Το A.I. των εχθρών είναι πάλι αρκετά επιθετικό, ενώ δεν υπάρχει η δυνατότητα για να κρυφτείτε ή να σας χάσουν. Αυτό μπορεί να σας δυσκολέψει όταν είστε αντιμέτωποι με ολόκληρες ομάδες, διότι θα πρέπει να οργανώσετε ποιο όπλο θα χρησιμοποιήσετε σε ποιον εχθρό, να κάνετε σωστή διαχείριση των πυρομαχικών σας και όλα αυτά μέσα σε δευτερόλεπτα.
Εκτός από το να σκοτώνετε εχθρούς θα πρέπει να λύσετε και μερικούς πολύ απλούς γρίφους, όπως το να βρείτε την σωστή μπαταρία για μία πόρτα ή να επαναφέρετε το ρεύμα σε ένα δωμάτιο. Εκεί πολλές φορές θα σας δίνεται η επιλογή για παράδειγμα να δώσετε ρεύμα στα φώτα αλλά να κλείσετε το οξυγόνο ή το αντίστροφο. Έτσι θα πρέπει να επιλέξετε αν θέλετε η συνέχεια να είναι πιο δύσκολη ή πιο τρομακτική. Επίσης επιστρέφουν τα σημεία με μηδενική βαρύτητα, όμως αντί απλώς να κάνετε άλματα από το ένα σημείο στο άλλο, έχετε τον πλήρη έλεγχο του Isaac και μπορείτε να κινηθείτε ελεύθερα. Πάντα με ένα κλικ του δεξιού μοχλού το παιχνίδι σας εμφανίζει το μονοπάτι που πρέπει να πάρετε, οπότε πολύ δύσκολα θα χαθείτε.
Ο τρόμος είναι πάντα καλύτερος σε 4Κ
Στο τομέα των γραφικών το Dead Space έχει βελτιωθεί δραματικά, όμως παραμένει απόλυτα γνώριμο σε όσους είχαμε παίξει το αρχικό. Αυτό σημαίνει ότι αρχικά δεν προσέχουμε τις αλλαγές, όμως όταν τα βάλουμε δίπλα-δίπλα, το αποτέλεσμα είναι ξεκάθαρο. Σε κάθε δωμάτιο, επιφάνεια και αντικείμενο υπάρχουν πολύ περισσότερες λεπτομέρειες κάνοντας το Ishimura μία άκρως ρεαλιστική τοποθεσία. Το στυλ όμως παραμένει το ίδιο και καμία αλλαγή δεν δείχνει ξένη ή ότι δεν ταιριάζει. Εκεί που θα προσέξετε επίσης μεγάλη διαφορά είναι στους πλέον εξαιρετικούς φωτισμούς. Πλέον το σκοτάδι είναι όντως σκοτάδι και όχι μία γκρι ομίχλη, οτιδήποτε βγάζει φως, όπως το κράνος του Isaac διακρίνεται έντονα στο σκοτάδι, ενώ και οι σκιές είναι άκρως ρεαλιστικές. Όλοι οι χαρακτήρες έχουν επίσης επανασχεδιαστεί. Οι στολές του Isaac πλέον έχουν τόση λεπτομέρεια και εξαρτήματα που κάνει τις αντίστοιχες στο αρχικό Dead Space να δείχνουν άδειες ή ψεύτικές. Μία μεγάλη αλλαγή είναι το πρόσωπο του Isaac, το οποίο πλέον βασίζεται στην εμφάνιση του voice actor του, Gunner Wright. Με δεδομένο ότι ο Isaac είχε σχεδόν διαφορετικό πρόσωπο σε κάθε ένα από τα 3 Dead Space, η αλλαγή αυτή είναι ευπρόσδεκτη. Οι υπόλοιποι χαρακτήρες έχουν επίσης επανασχεδιαστεί όμως όχι σε μεγάλο βαθμό ούτε με τόση λεπτομέρεια όση ο Isaac.
Στο PS5 το Dead Space διαθέτει τα δύο κλασσικά modes γραφικών, δηλαδή 4Κ-30fps με Ray Tracing και 2Κ-60fps. Το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα είναι παραπάνω από ικανοποιητικό και πολύ βελτιωμένο από το αρχικό, όμως μας άφησε την αίσθηση ότι θα μπορούσε να είναι και ένα κλικ καλύτερο, αν αναλογιστούμε, για παράδειγμα, τα εξαιρετικά γραφικά του The Callisto Protocol. Να σημειώσουμε εδώ ότι το όλο το παιχνίδι, από την αρχή μέχρι το τέλος, είναι ένα συνεχόμενο, αδιάκοπό πλάνο, όπως στα πρόσφατα God of War και όπως είχε γίνει για πρώτη φορά στο Dead Space 2.
Ο ήχος του Dead Space είναι εξαιρετικός. Από τα ουρλιαχτά στο βάθος μέχρι τις πόρτες που ανοίγουν, όλοι οι ήχοι είναι καλοδουλεμένοι και ρεαλιστικοί. Τα γνωστά ηχητικά εφέ, όπως το άνοιγμα των πορτών, οι πυροβολισμοί των όπλων, το γέμισμα του hp κλπ παραμένουν τα ίδια, ή τουλάχιστον ακούγονται ίδια, πράγμα που μας προκάλεσε ιδιαίτερη νοσταλγία. Η 3D ήχος επίσης είναι πολύ προσεγμένος και δίνει πολύ στην συνολική ατμόσφαιρα (παίξτε με ακουστικά). Όπως αναφέραμε και πριν, ο Isaac πλέον μιλάει και ευτυχώς ο voice actor, Gunner Wright από τα Dead Space 2 και 3 επιστρέφει στον ρόλο και το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα οικείο για τους παλιούς fans. Κάτι πολύ θετικό είναι ότι μιλάει μόνο όταν είναι απαραίτητο και ποτέ μόνος του για να κάνει παρατηρήσεις ή να μας δώσει έμμεσα την λύση σε κάτι. Η ερμηνεία του είναι ικανοποιητικότατη. Η Tanya Clarke επιστρέφει επίσης στον ρόλο της Nicole δίνοντας επίσης μία πολύ καλή ερμηνεία. Οι υπόλοιποι voice actors κάνουν επίσης καλή δουλειά χωρίς όμως κάτι το αξιοσημείωτο.
Ένα μπράβο στην ΕΑ Motive
Το Dead Space αποτελεί ένα υποδειγματικό remake, το οποίο κάνει τις αλλαγές και βελτιώσεις που χρειάζονται, πάντα όμως με σεβασμό στην αρχική κυκλοφορία. Ο οπτικός και ο ακουστικός τομέας έχουν βελτιωθεί δραματικά, ενώ το gameplay που αγαπήσαμε έχει μείνει σχεδόν απαράλλακτο, πέρα από μερικές πινελιές. Η EA Motive έκανε εξαιρετική δουλειά και μας αφήνει παραπάνω από αισιόδοξους που το μέλλον του Dead Space βρίσκεται στα χέρια της. Το πιο σημαντικό αγκάθι με τη συγκεκριμένη κυκλοφορία είναι η αρκετά υψηλή, αλλά αναμενόμενη πλέον, αρχική τιμή, οπότε αν δεν είστε fans της σειράς θα προτείναμε να περιμένετε λίγο. Οι υπόλοιποι μπορείτε να γιορτάσετε την επιστροφή την επιστροφή μιας αγαπημένης και αδικημένης σειράς.
Θετικά:
- Πολύ βελτιωμένα γραφικά που διατηρούν το χαρακτηριστικό στυλ του αρχικού
- Εξαιρετικός ηχητικός τομέας
- Βελτιώσεις και προσθήκες στο gameplay όπου ήταν απαραίτητο
Αρνητικά:
- Η υψηλή αρχική τιμή
- Η ποιότητα των γραφικών θα μπορούσε να είναι ένα κλικ καλύτερη με τα σημερινά δεδομένα
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Σενάριο: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.2
Υποδειγματικό remake και ταυτόχρονα επιστροφή μίας αγαπημένης και αδικημένης σειράς.
Ερμής Δερβίσης
NEWS VIEW ALL
Η EA Motive θέλει να ασχοληθεί περισσότερο με τη σειρά Dead Space στο μέλλον
O senior producer του Dead Space, Phil Ducharme και ο creative director, Roman Campos-Oriola, δήλωσαν ότι θα ήθελαν να εξερευνήσουν νέες ιδέες για την σειρά μετά το remake. Στην συνέντευξή τους με τ...Posted (01 Feb 2023)
Dead Space remake: Ημερομηνία κυκλοφορίας
[Αρχική δημοσίευση: 6/8/21] Σύμφωνα με αναφορά του GamesBeat, η εταιρεία ανάπτυξης EA Motive στοχεύει να κυκλοφορήσει το Dead Space remake το φθινόπωρο του 2022. Το σχέδιο της EA είναι η κυκλοφορία τ...Posted (12 Jan 2023)
Dead Space remake gameplay video
Το νέο βίντεο 8 λεπτών του Dead Space remake δείχνει άφθονες πληροφορίες για το gameplay του παιχνιδιού. Στο βίντεο θα δείτε καταρχήν τον Isaac Clarke να αιωρείται στο Hangar Bay και μετά να πηγαίνει...Posted (14 Oct 2022)
Dead Space remake gameplay trailer
Η EA Motive παρουσίασε το gameplay trailer του Dead Space remake. Όπως θα παρατηρήσετε, υπάρχει μια ολοκαίνουργια μηχανή γραφικών, πολύ platter, ακρωτηριασμοί (τόσο των εχθρών, όσο και δικοί σας) και...Posted (04 Oct 2022)
Dead Space remake
[Αρχική δημοσίευση: 22/7/21] Το μέχρι πρότινος φημολογούμενο Dead Space remake είναι γεγονός καθώς ανακοινώθηκε και επίσημα από την EA στα πλαίσια του EA Play 2021. Το Dead Space remake αναπτύσσεται ...Posted (31 Aug 2021)
Comments