- Reviews
- The Callisto Protocol
The Callisto Protocol
HotΑπόδραση από την πιο θανατηφόρα φυλακή του διαστήματος.
Απόδραση από την πιο θανατηφόρα φυλακή του διαστήματος.
Τα ΑΑΑ Horror games, τα τελευταία χρόνια είναι μετρημένα στα δάχτυλα. Αυτό αναμένεται να αλλάξει, καθώς οι εταιρείες δείχνουν ότι θέλουν και αυτές την επιτυχία των Resident Evil. Πλέον αναμένουμε αρκετούς νέους τίτλους στην συγκεκριμένη κατηγορία αλλά επιστροφές των ιστορικών Silent Hill και Dead Space. Ο δημιουργός του τελευταίου, Glen Schofield, μετά την κακομεταχείριση της σειράς Dead Space, το κλείσιμο της Visceral Games από την Electronic Arts, αλλά και ένα πέρασμα από τη σειρά Call of Duty στην Activision, αποφάσισε να επιστρέψει σε αυτό που τον είχε κάνει διάσημο. Ο Schofield, μαζί με αρκετούς πρώην developers της Visceral Games, ίδρυσε την Striking Distance, υπό την αιγίδα της Krafton (PUBG) και πολύ σύντομα ανακοίνωσε το The Callisto Protocol. Από την αρχή ο εν λόγω τίτλος έδειχνε ότι έχει αρκετές ομοιότητες με τα Dead Space και διαφημίστηκε αρκετά ως ο πνευματικός διάδοχός του, δημιουργώντας έτσι αρκετό hype. Μετά από αρκετούς μήνες αναμονής, ήρθε στα χέρια μας τον Δεκέμβριο του 2022, λίγο πριν το remake του Dead Space.
Η ιστορία ξεκινάει το 2320, όπου ο μεταφορέας Jacob Lee και συνεργάτης του μεταφέρουν με το διαστημόπλοιό τους ένα απόρρητο εμπόρευμα, πάνω από την Callisto, έναν από τους δορυφόρους του πλανήτη Δία. Μετά από μία επιδρομή από μία τρομοκρατική ομάδα, το σκάφος δυσλειτουργεί και συνθλίβεται πάνω στην Callisto και συγκεκριμένα στο σημείο όπου βρίσκεται η φυλακή Black Iron. Οι διοίκηση της Black Iron, χωρίς κάποια εξήγηση πιάνει τον Jacob και του συμπεριφέρεται σαν τρόφιμο, φυλακίζοντάς τον. Ο Jacob ξυπνάει μετά από λίγο μέσα στην φυλακή, η οποία πλέον έχει κατακλειστεί από αμέτρητα μεταλλαγμένα τέρατα. Ο συγκεκριμένος κόσμος έχει αρκετό ενδιαφέρον, όμως το σενάριο, ενώ ξεκινάει καλά, καταλήγει να είναι αρκετά προβλέψιμο κάνοντας πολλά πράγματα που έχουμε ξαναδεί. Το τέλος παρότι δίνει απαντήσεις, φυλάει αρκετές για κάποιο πιθανό sequel, για το οποίο ξεκάθαρα μας προετοιμάζει. Συνολικά η ιστορία μας πήρε γύρω στις 10 ώρες για να την ολοκληρώσουμε.
Dead Space….. wannabe;
Τον Jacob τον ελέγχουμε από Third-person οπτική ενώ προσπαθούμε να επιβιώσουμε από τα τέρατα που έχουν κατακλύσει την Black Iron. HUD, όπως και στο Dead Space, δεν υπάρχει και το hp το βλέπουμε στον σβέρκο του Jacob, μέσω μίας συσκευής που χορηγείται στους φυλακισμένους της Black Iron. Βασικό μας όπλο είναι το stun baton, το οποίο είναι ουσιαστικά ένα ηλεκτροφόρο γκλοπ που χρησιμοποιούν οι φύλακες στους τροφίμους. Οι μάχες βασίζονται κυρίως στις melee επιθέσεις από εμάς και στην αποφυγή των επιθέσεων των αντιπάλων. Εδώ έρχεται και η μεγαλύτερη ιδιαιτερότητα του The Callisto Protocol: Η αποφυγή των χτυπημάτων των εχθρών γίνεται μόνο με τον αριστερό αναλογικό μοχλό και όχι με κάποιο κουμπί.
Ένας-ένας παιδιά!
Πριν από κάθε επίθεση θα πρέπει να κρατάτε τον μοχλό πατημένο δεξιά ή αριστερά και με το που την αποφύγετε θα πρέπει να τον πάτε προς την αντίθετη κατεύθυνση, ώστε να αποφύγετε και την επόμενη. Το περίεργο είναι ότι δεν έχει σημασία αν κρατάτε τον μοχλό δεξιά ή αριστερά, ασχέτως από που έρχονται οι επιθέσεις, όμως πάντα πρέπει να τον πάτε στην αντίθετη μεριά για να αποφύγετε και τις υπόλοιπες. Οι περισσότεροι εχθροί σας κάνουν 2-3 επιθέσεις μέχρι να μπορέσετε να τους χτυπήσετε, όμως μετά από μερικά χτυπήματα έχετε άνοιγμα και μπορείτε να τους πυροβολήσετε σε αδύναμα σημεία, πράγμα το οποίο ή θα τους αποτελειώσει ή θα τους κάνει πολύ damage.
Καθώς ο κάθε εχθρός αντέχει αρκετά χτυπήματα μέχρι να πεθάνει θα επαναλάβετε αρκετές φορές την διαδικασία: αποφυγές, χτυπήματα, πυροβολισμός. Το A.I. τους είναι σχετικά προβλέψιμο, όμως αρκετά επιθετικό και πάντα υπάρχει πιθανότητα να πεθάνετε πολύ εύκολα. Η ποικιλία τους δεν είναι μεγάλη, όμως αρκετή για να μην βαρεθούμε. Τα boss ήθελαν περισσότερη δουλειά, καθώς το ένα επαναλαμβάνετε πολλές φορές, ενώ το τελευταίο δείχνει εντελώς πρόχειρο στο σχεδιασμό του. Αφού σκοτώσετε κάποιον εχθρό μπορείτε να του κάνετε stomp, δηλαδή να ποδοπατήσετε το πτώμα του, όπως στο Dead Space και πάντα θα πετάξουν ή health, ή πυρομαχικά ή Callisto Credits. Το συγκεκριμένο σύστημα μάχης χρειάζεται λίγο χρόνο για να το συνηθίσετε, όμως από ένα σημείο και μετά γίνεται αρκετά βατό ως και ευχάριστο. Εκεί όμως που δείχνει τις έντονες αδυναμίες του είναι όταν βρίσκεστε αντιμέτωποι με περισσότερους από 2-3 εχθρούς.
Το σύστημα των αποφυγών δείχνει ότι έχει σχεδιαστεί για να αποφεύγετε μία επίθεση, από έναν εχθρό κάθε φορά. Όταν όμως έχετε πολλούς εχθρούς απέναντί σας, σταματάει να λειτουργεί καθώς δεν μπορεί να επιλέξει ποια επίθεση θέλετε να αποφύγετε και επιπλέον δεν σας επιτρέπει να κινηθείτε εύκολα καθώς όλα γίνονται με τον αριστερό αναλογικό μοχλό, όπως αναφέραμε και πριν. Επιπλέον δεν γίνετε να αποφύγετε καμία επίθεση από εχθρούς που βρίσκονται πίσω σας. Σε συνδυασμό με την γενικώς αργή κίνηση του Jacob και της κάμερας το αποτέλεσμα είναι εκνευριστικό. Σε αυτό παίζουν ρόλο και τα δεκάδες διαφορετικά και εξαιρετικά βίαια death animations, τα οποία είναι μεν εντυπωσιακά, όμως κρατούν αρκετά δευτερόλεπτα το καθένα και δεν μπορούμε να τα κάνουμε skip, οπότε καταντούν ενοχλητικά από ένα σημείο και μετά.
Ευτυχώς το baton δεν είναι το μοναδικό μας όπλο. Πολύ κοντά στην αρχή της ιστορίας θα βρείτε και ένα πιστόλι, το οποίο χρησιμεύει και σε συνδυασμό επιθέσεων με το baton αλλά και φυσικά σε επιθέσεις από μακριά. Αργότερα έρθει στα χέρια σας και shotgun και assault rifle. Παρότι ο κάθε εχθρός αντέχει αρκετές σφαίρες και χτυπήματα τα όπλα είναι αρκετά χρήσιμα καθώς μπορείτε για παράδειγμα να πυροβολήσετε και να κόψετε το πόδι ενός για να τον ακινητοποιήσετε ώστε να ασχοληθείτε με όσους είναι πιο κοντά σας. Παρόλα αυτά λόγω των περιορισμένων πυρομαχικών που βρίσκετε, τα όπλα λειτουργούν περισσότερο ως συμπληρωματικά για τις melee επιθέσεις παρά ως βασικά.
Τέλος θα έχετε και στη διάθεσή σας ένα γάντι GRP, το οποίο είναι πανομοιότυπο με το Kinesis του Dead Space. Μπορείτε δηλαδή να σηκώνετε εχθρούς στον αέρα και είτε να τους πετάτε πάνω σε καρφιά, ανεμιστήρες και κινούμενους μηχανισμούς για να τους κάνετε κιμά είτε απλώς να τους απομακρύνετε από κοντά σας. Επίσης μπορείτε να σηκώνετε κάποια αντικείμενα που σκάνε σαν βόμβες και να τα πετάξετε στους εχθρούς. Μετά από λίγες χρήσης θα πρέπει να περιμένετε να ξαναφορτίσει, πράγμα που μπορείτε να επισπεύσετε με μπαταρίες που βρίσκετε. Όλα τα παραπάνω, συμπεριλαμβανομένου και του baton, μπορείτε να τα αναβαθμίσετε στους Reforge Stations, κάποιους διάσπαρτους σταθμούς που θα συναντάτε στην πορεία σας, χρησιμοποιώντας τα Callisto Credits που μαζεύετε. Οι περισσότερες αφορούν περισσότερο damage, περισσότερο περιθώριο πυρομαχικών και ξεκλείδωμα νέων επιθέσεων με το baton. Οι αναβαθμίσεις είναι αρκετά χρήσιμες και καταλαβαίνετε αμέσως τη διαφορά, χωρίς όμως να γίνεται κάποιο όπλο OP.
Ο πνευματικός διάδοχος του Dead Space, δυστυχώς δεν καταφέρνει να το ξεπεράσει κάπου, πέρα από τον υπερσύγχρονο οπτικοακουστικό τομέα
Πέρα από τις μάχες με τους εχθρούς θα μπορείτε να κάνετε και μία υποτυπώδη εξερεύνηση, όμως το The Callisto Protocol είναι αρκετά γραμμικό χωρίς ιδιαίτερα περιθώρια περιπλάνησης. Αυτό που ίσως βαρεθείτε, περισσότερο από το συνηθισμένο, είναι να σέρνεστε μέσα σε αεραγωγούς και να περνάτε αργά από στενά περάσματα καθώς εδώ γίνεται λίγο παραπάνω από όσο θα θέλαμε. Στα περισσότερα δωμάτια της Black Iron θα βρείτε health injectors, πυρομαχικά, μπαταρίες για το GRP και κάποια items που μπορείτε να πουλάτε στα Reforge για να μαζεύετε περισσότερα Callisto Credits. Επιπλέον υπάρχουν και κάποια audio logs, τα οποία δίνουν μερικές παραπάνω πληροφορίες για τον συγκεκριμένο κόσμο και την φυλακή και αποτελούν και το μοναδικό είδος collectable. Δυστυχώς δεν υπάρχουν ιδιαίτερα puzzles, καθώς αυτό που θα σας ζητείται συνήθως είναι να βρίσκετε κάποιο διακόπτη ή κάποια μπαταρία, για να προχωρήσετε.
Σε γενικές γραμμές υπάρχει μία καλή Horror ατμόσφαιρα καθώς θα συναντήσετε jumpscares, δεν θα ξέρετε πάντα από που θα σας εμφανιστούν εχθροί, ενώ το περισσότερο άγχος θα έρχεται όταν δεν έχετε αρκετά supplies. Σε αυτό βοηθάει το ότι υπάρχει πολύ splatter και διαμελισμοί και τα εξαιρετικά γραφικά και ο ήχος για τα οποία θα μιλήσουμε παρακάτω. Το ειρωνικό είναι ότι το σύστημα μάχης είναι που αλλοιώνει τον τρόμο και κάνει το παιχνίδι περισσότερο Action, για ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι του gameplay.
Ο πιο όμορφος σάπιος κόσμος
Ένας τομέας που το The Callisto Protocol δεν απογοητεύει, αλλά εντυπωσιάζει είναι στα γραφικά. Η Striking Distance χρησιμοποίησε την Unreal Engine 4, όμως την τελευταία έκδοσή της, και ο αποτέλεσμα είναι αισθητά ανώτερο από άλλα games που την έχουν χρησιμοποιήσει. Τα περιβάλλοντα είναι άκρως ρεαλιστικά, με λεπτομέρεια σε κάθε επιφάνεια. Τα μοντέλα των χαρακτήρων ανθρώπων και τεράτων είναι επίσης εξαιρετικά ειδικά στα cutscenes. Αποκορύφωμα είναι ο Jacob, ο οποίος είναι μέσα στην λεπτομέρεια, από το αίμα που γεμίζει όταν σκοτώνει τέρατα, μέχρι και στις εκφράσεις αποστροφής που παίρνει.
Οι φωτισμοί είναι επίσης καλοδουλεμένοι καθώς η χρήση τους σκοταδιού ή μία μικρής πηγής φωτός βοηθάνε πολύ στην κλειστοφοβική ατμόσφαιρα της Black Iron. Τα animations είναι επίσης πολύ καλά και ρεαλιστικά, ειδικά του Jacob. Τα death animations όπως είπαμε είναι αρκετά βίαια και αιματηρά και παρότι δεν είναι για όλα τα στομάχια είναι εντυπωσιακά. Η καλύτερη έκδοση του The Callisto Protocol, στην αρχική κυκλοφορία του, ήταν η έκδοση του PS5, όπου και το παίξαμε. Τα 30, αλλά και τα 60fps τρέχουν νεράκι με ελάχιστα και πολύ σύντομα framedrops. Το μοναδικό bug που συναντήσαμε αρκετές φορές ήταν με έναν συγκεκριμένο εχθρό, ο οποίος εξαφανιζόταν, χωρίς να είναι κάποια ειδική ικανότητά του.
Ο ήχος είναι επίσης εξαιρετικός με κάθε εφέ να είναι ποιοτικό και να έχει ένταση. Παρότι δεν υπάρχει ιδιαίτερη μουσική επένδυση, η Striking Distance έχει κάνει τρομερή δουλειά με τους ambient ήχους, οι οποίοι είναι ανατριχιαστικοί και ακούγονται συνεχώς. Ο ηχητικός τομέας είναι που κάνει την περισσότερη δουλειά στο να κρατήσει το The Callisto Protocol στην κατηγορία των Survival Horror. Το cast των ηθοποιών είναι μικρό αλλά αποτελείται από αρκετά γνώριμα ονόματα. Τον Jacob υποδύεται ο Josh Duhamel, γνωστός από διάφορες ταινίες και σειρές, αλλά και από games όπως το Call of Duty:WWII. Στο cast έχουμε επίσης την Karen Fukuhara, γνωστή περισσότερο από τα The Boys και Suicide Squad. Τέλος έχουμε τον Sam Witwer, τον οποίο οι fans του PlayStation θα αναγνωρίσουν ως Deacon St John από το Days Gone, αλλά και ως Starkiller από τη σειρά Star Wars: The Force Unleashed. Όλοι οι ηθοποιοί κάνουν πολύ καλή δουλειά και σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά γραφικά είναι σαν να βλέπουμε μία Sci-fi ταινία.
Τελικά σαν το Dead Space δεν έχει
Το The Callisto Protocol σίγουρα δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στο μεγάλο hype που είχε δημιουργήσει, όμως όταν δουλεύει σωστά είναι ένα αξιοπρεπές Survival Horror. Η ατμόσφαιρά του είναι πολύ καλή, ενώ τα γραφικά και ο ηχητικός τομέας του είναι εξαιρετικά. Εκεί που απογοητεύει είναι στο σύστημα μάχης, το οποίο ήθελε περισσότερη μελέτη και προετοιμασία, και μπορεί εύκολα να δοκιμάσει την υπομονή μας. Το The Callisto Protocol, το προτείνουμε στους fans των Survival Horror αρκεί να μην έχετε υψηλές προσδοκίες και να μην περιμένετε το επόμενο Dead Space. Επίσης προτείνουμε σίγουρα να περιμένετε να πέσει η τιμή του ή να μπει σε κάποια από τις συνδρομητικές, καθώς η αρχική τιμή του είναι αρκετά υψηλή για την διάρκειά του. Επιπλέον αναμένονται αρκετά update και νέο περιεχόμενο μέσα στον επόμενο καιρό. Η Striking Distance έκανε μία αξιοθαύμαστη πρώτη προσπάθεια παρά τα ελαττώματά της και σίγουρα ο συγκεκριμένος κόσμος έχει αρκετές προοπτικές για το μέλλον.
Θετικά:
- Πανέμορφα γραφικά animations και φωτισμοί
- Εξαιρετικός ηχητικός τομέας και ερμηνείες από γνωστούς ηθοποιούς
- Καλοδουλεμένη ατμόσφαιρα τρόμου
- Ικανοποιητικό σύστημα μάχης, όταν όμως δουλεύει σωστά
Αρνητικά:
- Το σύστημα μάχης ήθελε περισσότερη δουλειά και μπορεί να καταντήσει εκνευριστικό
- Κακοφτιαγμένα και επαναλαμβανόμενα bosses
- Αρκετά προβλέψιμο σενάριο
- Σύντομη διάρκεια για την υψηλή αρχική τιμή του
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Gameplay: 6.5
Σενάριο: 6
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.3
Μετά από διορθώσεις και νέο περιεχόμενο θα αξίζει τον κόπο, όμως δυστυχώς δεν καταφέρνει να ξεπεράσει τον ιστορικό προκάτοχό του.
Ερμής Δερβίσης
NEWS VIEW ALL
Ο director του The Callisto Protocol δήλωσε ότι τα τεχνικά προβλήματά του στα PC οφείλονται σε upload λάθος αρχείου
Ο director του The Callisto Protocol, Glen Schofield δήλωσε ότι τα τεχνικά προβλήματά του στα PC οφείλονται σε upload λάθος αρχείου. Συγκεκριμένα είπε: "Ένα λάθος αρχείο μπήκε στο patch. Το λάθος έγι...Posted (08 Dec 2022)
The Callisto Protocol: Η έκδοση για Xbox Series X/S έχει θέματα, για PC είναι σχεδόν unplayable
Το The Callisto Protocol κυκλοφόρησε και χθες είχαμε την απορία γιατί τα ελληνικά gaming sites δεν έχουν λάβει κωδικό για review. Τελικά η απορία μας αυτή λύθηκε. Οι εκδόσεις του παιχνιδιού για PC και...Posted (03 Dec 2022)
The Callisto Protocol gameplay videos
[Αρχική δημοσίευση: 24/8/22] Στα πλαίσια της Gamescom η εταιρεία ανάπτυξης Striking Distance Studios παρουσίασε ένα gameplay video για το The Callisto Protocol, το οποίο θυμίζει αρκετά Dead Space, τόσ...Posted (29 Nov 2022)
Ο director του The Callisto Protocol εμπνεύστηκε από τον Μπομπ Σφουγγαράκη
Ο director του The Callisto Protocol δήλωσε ότι εμπνεύστηκε από τον Μπομπ Σφουγγαράκη για ορισμένα στοιχεία του παιχνιδιού. Ο Glauco Longhi αποκάλυψε ότι ορισμένες από τις κινήσεις και τις ενέργειες ...Posted (27 Nov 2022)
The Callisto Protocol: Οι απαιτήσεις στα PC
Η εταιρεία ανάπτυξης Striking Distance ανακοίνωσε τις ελάχιστες και τις προτεινόμενες απαιτήσεις του The Callisto Protocol στα PC. Ο...πνευματικός διάδοχος του Dead Space, ευτυχώς θα έχει λογικές απα...Posted (25 Nov 2022)
Φήμη ότι το Callisto Protocol θα σας πουλάει επιπλέον death animations ως DLC
Το Survival Horror The Callisto Protocol, το οποίο κυκλοφορεί στις 2/12 ως πνευματικός διάδοχος του Dead Space, κρύβει μέσα του...DLC. Ένα από τα DLC του παιχνιδιού θα προσθέσει επιπλέον animations...Posted (24 Nov 2022)
Η κυκλοφορία του The Callisto Protocol ακυρώθηκε στην Ιαπωνία
Ο επίσημος Ιαπωνικός λογαριασμός του Twitter του The Callisto Protocol, ανακοίνωσε ότι το επερχόμενο Survival Horror δεν θα κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία. Ο λόγος είναι ότι λόγω της βίας που περιέχει, δε...Posted (28 Oct 2022)
The Callisto Protocol
[Αρχική Δημοσίευση: 11/12/20] Η εταιρεία ανάπτυξης Striking Distance και ο publisher Krafton ανακοίνωσαν το The Callisto Protocol στα The Game Awards. Το The Callisto Protocol θα αποτελέσει ένα Survi...Posted (30 Sep 2022)
Οι developers του The Callisto Protocol δουλεύουν 6-7 ημέρες την εβδομάδα, 12-15 ώρες τη μέρα
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Striking Distance Studios που αναπτύσσει το The Callisto Protocol δήλωσε δημόσια ότι οι developers του δουλεύουν 6-7 μέρες την εβδομάδα, 12-15 ώρες την ημέρα και μετά διέγραψ...Posted (04 Sep 2022)
The Callisto Protocol gameplay trailers
[Αρχική δημοσίευση: 9/6/22 - Νέο τρέιλερ] Στο Summer Game Fest παρουσιάστηκε ένα νέο τρέιλερ για το Callisto Protocol των Striking Distance και ο publisher Krafton. https://www.youtube.com/watch?v=...Posted (18 Jul 2022)