- Reviews
- It Takes Two
It Takes Two
HotΓια να ξαναφτιαχτεί μία σχέση, χρειάζεται προσπάθεια και απ’ τους δύο.
Για να ξαναφτιαχτεί μία σχέση, χρειάζεται προσπάθεια και απ’ τους δύο.
Ο Josef Fares έχει γίνει τα τελευταία χρόνια αρκετά αναγνωρίσιμη φιγούρα στην βιομηχανία, μεταξύ άλλων και για την δήλωσή του "Fuck the Oscars". Αρχικά ήταν σκηνοθέτης ταινιών και το 2013 δημιούργησε το πρώτο του video game, Brothers: A Tale of Two Sons, το οποίο ανέπτυξε στην Starbreeze Studios. Στο συγκεκριμένο παιχνίδι, ο παίκτης έλεγχε δύο νεαρούς αδερφούς, οι οποίοι προσπαθούσαν να βρουν θεραπεία για τον άρρωστο πατέρα τους. Έχοντας αποκομίσει την απαραίτητη εμπειρία, το 2014 ίδρυσε την δική του εταιρεία ανάπτυξης, Hazelight Studios και ξεκίνησε με την βοήθεια της Electronic Arts την δημιουργία του επόμενού του τίτλου, του A Way Out.
Στο A Way Out, το οποίο κυκλοφόρησε το 2018, ελέγχαμε δύο κατάδικους που προσπαθούν να δραπετεύσουν από μία φυλακή, όμως αυτό που το έκανε να ξεχωρίσει ήταν ότι μπορούσε να παιχτεί αποκλειστικά από δύο παίκτες. Αμέσως μετά ο Fares και η ομάδα του στην Hazelight Studios, ξεκίνησαν την ανάπτυξη του δεύτερου τίτλου της εταιρείας, ο οποίος επίσης παίζεται αποκλειστικά από δύο παίκτες, όμως έχει εντελώς διαφορετικό σενάριο και gameplay. Το It Takes Two κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2021 και ο Fares δείχνει να έχει αξιοποιήσει όλη την εμπειρία που έχει μαζέψει μέσα στην τελευταία δεκαετία, παρουσιάζοντάς μας το πιο φιλόδοξο παιχνίδι του, ως τώρα.
Συμβουλές γάμου από ένα…βιβλίο
Η ιστορία του It Takes Two ακολουθεί τον Cody και την May, ένα παντρεμένο ζευγάρι, που βρίσκεται ένα βήμα πριν το διαζύγιο. Η μικρή τους κόρη Rose έχει επηρεαστεί από αυτή την κατάσταση και είναι αρκετά στεναχωρημένη, επειδή πιστεύει ότι φταίει η ίδια για την κατάσταση του γάμου των γωνιών της. Στην προσπάθεια της να τους τα ξαναβρεί, έχει φτιάξει δύο κούκλες που τους αντιπροσωπεύουν και έχει βρει και ένα Βιβλίο της Αγάπης για να τους βοηθήσει. Στην αρχή του παιχνιδιού γίνεται μάρτυρας ενός ακόμα τσακωμού και βάζοντας τα κλάματα, τα δάκριά της πέφτουν πάνω στις δύο κούκλες. Αυτό είχε μία ανεξήγητη μαγική ιδιότητα και έτσι λίγο μετά ο Cody και η May ξυπνάνε, όμως αντί να βρίσκονται στα ανθρώπινα σώματά τους, βρίσκονται μέσα στις κούκλες.
Το Βιβλίο της Αγάπης το οποίο έχει ζωντανέψει, λέγεται Dr Hakim και παίρνει το ρόλο του σύμβουλου σχέσεων. Ο Dr Hakim τους ενημερώνει ότι για να επανέλθουν στην πραγματικότητα πρέπει να ξαναφτιάξουν τη σχέση τους και για να γίνει αυτό θα πρέπει να μάθουν να δουλεύουν ως ομαδα. Στην πορεία της περιπέτειάς του θα βρεθούν σε διάφορους κόσμους, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν μεταφορικά τις αιτίες των προβλημάτων στο γάμο τους και περνώντας την κάθε πίστα, μαθαίνουν να τα αντιμετωπίζουν. Το σενάριο παρόλο που καλύπτει ένα ζήτημα σχετικά βαρύ, δεν γίνεται ποτέ πολύ σκοτεινό και πάντα περιέχει αρκετό χιούμορ, ενώ σε κάποια σημεία είναι και συγκινητικό. Αυτό που κάνει την ιστορία αρκετά απρόβλεπτη είναι ότι ποτέ δεν θα ξέρετε σε τι κόσμο θα βρεθείτε και ποιος θα είναι ο λόγος που θα βρεθείτε εκεί. Για παράδειγμα την μία φορά θα βρίσκεστε στην αυλή του σπιτιού τους, η οποία έχει παραμεληθεί και τα λουλούδια έχουν γίνει γιγάντια τέρατα, επειδή ο Cody εγκατέλειψε το πάθος του για την κηπουρική, καθώς δεν τον υποστήριξε ποτέ η May. Ακόμα και το τέλος δεν είναι εντελώς προβλέψιμο, παρότι θα μπορούσε εύκολα να γίνει.
Η συνεργασία είναι το παν
Στο It Takes Two, όπως λέει και ο τίτλος του, χρειάζονται δύο για να παίξουν το παιχνίδι και δεν υπάρχει η επιλογή single player. Μπορείτε είτε να παίξετε με κάποιον συμπαίκτη χρησιμοποιώντας δεύτερο χειριστήριο, είτε online με κάποιον φίλο σας, στέλνοντάς του πρόσκληση, χωρίς να χρειάζεται να έχει αγοράσει και αυτός το παιχνίδι. Το It Takes Two είναι κατά βάση ένα Action-Adventure Puzzle-Platform, το οποίο χρησιμοποιεί σε κάποιες περιπτώσεις μηχανισμούς που έχουμε συναντήσει σε παρόμοιους τίτλους, όπως τα Ratchet & Clank, όμως βασικό στοιχείο του είναι η συνεργασία. Σε κάθε πίστα το It Takes Two μπορεί να πάρει εντελώς διαφορετική μορφή και από platform να γίνει Third-person Shooter, RPG στο στυλ των Diablo και άλλα, ενώ οι μηχανισμοί του gameplay έχουν τεράστια ποικιλία. Το αποτέλεσμα ήταν να μην γνωρίζουμε ποτέ τι μας περιμένει και να περιμένουμε να δούμε που έχει όρια η ευρηματικότητά της Hazelight.
Όπως αναφεραμε και πριν, κάθε πίστα αντιπροσωπεύει μεταφορικά έναν από τους λόγους που η σχέση του Cody και της May έχει πάρει την κάτω βόλτα και για να την περάσουν θα πρέπει να συνεργαστούν. Για παράδειγμα σε μία πίστα πρέπει να καταφέρουν να νικήσουν μία σφηκοφωλιά, την οποία στην πραγματική ζωή, ο Cody είχε υποσχεθεί ότι θα τακτοποιούσε και δεν το έκανε ποτέ. Στην συγκεκριμένη πίστα ο Cody έχει ένα όπλο που πετάει ένα εύφλεκτο υλικό και η May ένα που πετάει γιγάντια για αυτούς σπίρτα. Έτσι για να νικηθούν οι σφήκες θα πρέπει να υπάρχει άψογη συνεργασία και συγχρονισμός. Σε μία άλλη η May παραπονιέται ότι δεν έχει χρόνο στην πραγματική ζωή και δεν μπορεί να βρίσκεται σε δύο μέρη ταυτόχρονα και ο Cody αντιθέτως υποστηρίζει ότι υπάρχει άπειρος χρόνος, οπότε η δύναμη της May είναι να μπορεί να δημιουργεί έναν κλώνο της και του Cody να μπορεί να πηγαίνει πίσω ή μπροστά το χρόνο. Τα παραδείγματα είναι πολλά και κάθε ιδέα άψογα εκτελεσμένη, όμως θα σας αφήσουμε να ανακαλύψετε τα υπόλοιπα μόνοι σας.
Στο τέλος σχεδόν κάθε πίστας, υπάρχουν και bosses, των οποίων οι μάχες είναι εξίσου ευρηματικές καθώς σας καλούν να τεστάρετε το πόσο καλά μάθατε τις ικανότητες που σας δόθηκαν. Το πιο αξιόλογο είναι ότι όπου και να βρίσκεστε, απαιτείται να συνεργαστείτε και να συνδυάσετε τις ικανότητές σας, αλλιώς δεν θα καταφέρετε να προχωρήσετε. Οι δυνάμεις και οι ειδικές ικανότητες είναι ισάξια μοιρασμένες και δεν θα νιώσετε ποτέ να μετανιώνετε που διαλέξατε τον ένα χαρακτήρα αντί για τον άλλον. Να σημειώσουμε εδώ ότι είτε παίξετε online, είτε local με δεύτερο χειριστήριο, είναι σχεδόν απαραίτητο να μπορείτε να μιλάτε με τον συμπαίκτη σας, καθώς θα χρειαστεί αρκετή συνεννόηση.
Εκεί που αρχίζετε να νιώθετε ότι βαρεθήκατε κάτι, το σκηνικό αλλάζει εντελώς.
Το Ιt Takes Two εκτός από την τεράστια ποικιλία κόσμων και gameplay μηχανισμών έχει και αρκετά προαιρετικά mini games που βρίσκετε στις πίστες, στα οποία παίζετε όμως εναντίων του συμπαίκτη σας και έχουν επίσης μεγάλη ποικιλία. Πουθενά στο παιχνίδι δεν υπάρχουν collectables, καθώς ο Fares δεν τα συμπαθεί και τα περισσότερα trophies/achievements έχουν να κάνουν με κινήσεις ή πράξεις που πρέπει να γίνουν σε συγκεκριμένη πίστα κάθε φορά. Chapter select υπάρχει από την αρχή, όμως για να επιλέξετε μία πίστα θα πρέπει να την έχετε ολοκληρώσει πρώτα. Όπως έχουμε πει, το It Takes Two αλλάζει συνέχεια μορφή, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα δεν θα το βαρεθείτε ποτέ, όμως αφού το ολοκληρώσετε, πράγμα που εμάς μας πήρε γύρω στις 12 ώρες, δεν θα υπάρχουν και πολλά να κάνετε, πέρα από το να ξαναπαίξετε το αγαπημένο σας chapter.
Μαγευτικά τοπία και σκηνικά
Η Hazelight αξιοποίησε τέλεια την Unreal Engine 4 και έτσι το It Takes Two αισθητικά είναι ένα υπερθέαμα, αντάξιο των ταινιών της Pixar. Τα γραφικά του παρόλο που δεν στοχεύουν στον ρεαλισμό είναι σε αρκετά σημεία αψεγάδιαστα. Η λεπτομέρεια στα πολλά περιβάλλοντα που θα συναντήσετε είναι αξιόλογη και το ίδιο ισχύει για τους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες και τα πλάσματα που θα συναντήσετε οι οποίοι είναι αρκετά καλοσχεδιασμένοι. Η μεγάλη ποικιλία στις πίστες έχει το αποτέλεσμα κάποιες να δείχνουν πιο όμορφες από τις άλλες καθώς μία μπορεί να θυμίζει ένα χιονισμένο χωριό και μία άλλη το εσωτερικό ενός ρολογιού. Οι πρωταγωνιστές δείχνουν σχεδόν σαν πραγματικές κούκλες και όλα τα πλάσματα που θα συναντήσετε και θα αντιμετωπίσετε είναι επίσης γεμάτα λεπτομέρειες. Αποκορύφωμα αποτελεί ο εξαιρετικός φωτισμός που κάνει παντού τα χρώματα να ζωντανεύουν, ενώ είναι επίσης αρκετά ρεαλιστικός σε όλες τις επιφάνειες.
Τεχνικά το It Takes Two είναι επίσης άρτιο καθώς όλα τα παραπάνω γίνονται εις διπλούν. Ότι βλέπει ο κάθε παίκτης, βλέπει και ο άλλος. Το It Takes Two παίζει στα 60fps και στα δύο μισά της οθόνης, χωρίς ούτε ένα frame drop, ακόμα και σε σκηνικά που συμβαίνουν πολλά και σχεδόν απερίγραπτα πράγματα ταυτόχρονα. Bugs ή glitches δεν συναντήσαμε πουθενά, πέρα από μία φορά που κόλλησε ένας χαρακτήρας ανάμεσα σε δύο επιφάνειες. Γενικώς είναι εμφανές ότι έχει γίνει αρκετή δουλειά και ο τίτλος δουλεύει άψογα, σε ότι format και αν παίζετε.
Ρεαλιστικές ερμηνείες για κούκλες
Η μουσική του It Takes Two είναι επίσης αρκετά καλή, και ταιριαστή σε κάθε πίστα και setpiece. Σε κάθε πίστα αλλάζει για να ταιριάξει στην περίσταση και αποκορύφωμα αποτελεί μία πίστα που έχει ως κεντρικό θέμα την μουσική και το τραγούδι, όπου έχει γίνει εξαιρετεική δουλειά, όμως δεν θα σας πούμε παραπάνω λόγω spoilers.Υπάρχουν πολλά διαφορετικά soundtracks για τον κάθε κόσμο και δεν θα βαρεθείτε ποτέ να ακούτε κάποιο. Τα ηχητικά εφέ είναι επίσης αρκετά καλά και ρεαλιστικά και καθώς βρισκόμαστε σε ένα κόσμο σχεδόν καρτουνίστικο, κάνουν την κάθε κατάσταση αρκετά χιουμοριστική. Ένα παράδειγμα είναι μία ορδή από μέλισσες που έχει ήχο αεροπλάνου.
Στην συνολική εμπειρία βοηθούν επίσης οι πολύ καλές ερμηνείες των Joseph Balderrama και Clare Corbett, οι οποίοι υποδύονται τους Cody και May. Η σχέση τους δείχνει αληθινή και ο τρόπος που αντιδρούν σε όλα όσα τους συμβαίνει είναι ανθρώπινος. Ο Balderrama ερμηνεύει επίσης και τον Dr Hakim, το Βιβλίο της Αγάπης, όμως έχει κάνει εξαιρετική δουλειά και δεν υπάρχει ούτε ένα σημείο που να φαίνεται ότι πρόκειται για τον ίδιο ηθοποιό. Motion capture για το Βιβλίο έχει κάνει ο ίδιος ο Joseph Fares. Αυτό που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι και τα υπόλοιπα πλάσματα έχουν ανθρώπινες συμπεριφορές και είναι για παράδειγμα αρκετά χιουμοριστικό ένας σκίουρος να έχει την φωνή ενός σκληρού στρατιωτικού.
Θετικά:
- Πολύ όμορφα γραφικά
- Μεγάλη ποικιλία στους gameplay μηχανισμούς και στους κόσμους
- Το πάντρεμα gameplay και σεναρίου
- Οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών
- Ικανοποιητική διάρκεια
- Ο δεύτερος παίκτης παίζει δωρεάν
Αρνητικά:
- Ελάχιστο replayability
- Κάποιες πίστες είναι καλύτερες από άλλες
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 9
Gameplay: 8.5
Σενάριο: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.3
Ένα από τα καλύτερα games συνεργασίας. Μπορεί και το καλύτερο.
Ερμής Δερβίσης
NEWS VIEW ALL
Οι πωλήσεις του It Takes Two
[Αρχική δημοσίευση: 26/4/21] Η εταιρεία ανάπτυξης Hazelight Studios ανακοίνωσε ότι το It Takes Two ξεπέρασε τις 1 εκατομμύριο πωλήσεις. Στη δημοσίευσή της στο Twitter η Hazelight έγραψε: "Μόλις μάθ...Posted (27 Mar 2024)
Παίζουμε It Takes Two
[Αρχική δημοσίευση: 28/3/21] Ο Josef Fares και η Hazelight Studios δημιούργησαν το It Takes Two, το οποίο κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα και αποτελεί ένα Co-op game, όπως άλλωστε και το A Way Out. Σ...Posted (06 Jun 2021)
Το It Takes Two έχει την ατάκα "Fuck the Oscars" του Josef Fares
Το It Takes Two κυκλοφόρησε και επίσημα και σε ένα σημείο του υπάρχει easter egg, όπου ο Josef Fares λέει δημόσια την περίφημη ατάκα "Fuck the Oscars"! Ο director τρολάρει τον εαυτό του στο ίδιο του ...Posted (29 Mar 2021)
It Takes Two gameplay trailers
[Αρχική δημοσίευση: 11/12/2020] Στα πλαίσια των The Game Awards 2020, η Hazelight παρουσίασε το πρώτο gameplay trailer για το It Takes Two. Όπως θα δείτε, το Co-op στοιχείο θα έχει παρόμοιο χαρακτή...Posted (08 Mar 2021)
Josef Fares: "Το It Takes Two δεν θα έχει collectibles επειδή οι gamers δεν τερματίζουν καν τα games"
To επερχόμενο co-op Adventure με τίτλο It Takes Two, δεν θα συμπεριλαμβάνει collectibles για τους gamers, καθώς σύμφωνα με τον συνιδρυτή της Hazelight Studios, "οι gamers δεν τερματίζουν καν τα games"...Posted (04 Mar 2021)
Josef Fares: "Θα δώσω 1.000 δολάρια σε όποιον βαρεθεί το It Takes Two!"
Ο Josef Fares έχει δώσει πολλές συνεντεύξεις το τελευταίο διάστημα στα media. Έχει δηλώσει μεταξύ άλλων fan της Sony και ότι "έχει γίνει γαμημένο μπέρδεμα με τα ονόματα του Xbox". Τώρα, ο ΣουηδοΛιβα...Posted (15 Feb 2021)
It Takes Two
[Αρχική Δημοσίευση: 16/6/20] Το νέο project της Hazelight Studios θα είναι ένα από τα EA Originals games που θα γίνουν γνωστά αργότερα αυτή την βδομάδα. A short tease about the next game on #EAP...Posted (19 Jun 2020)
Comments