Pro Evolution Soccer 2012: Πρώτη παρουσίαση
Οι νέες αλλαγές και η arcade συνταγή της Konami.
Βρεθήκαμε στην παρουσίαση του Pro Evolution Soccer 2012 για τους εκπροσώπους του τύπου, που ολοκληρώθηκε πριν από λίγη ώρα στο ξενοδοχείο Intercontinental. Η Zegetron, ελληνική αντιπροσωπεία του παιχνιδιού στην Ελλάδα, ποντάρει για άλλη μια χρονιά πολλά σε έναν εκ των κορυφαίων τίτλων της. Το event αυτό ήταν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να παίξουμε την
beta
έκδοση του παιχνιδιού αλλά και να μάθουμε όσα θα έχει η τελική έκδοση. Την παρουσίαση ανέλαβε για άλλη μια χρονιά ο Ευάγγελος Γεωργόπουλος, product manager της Zegetron, μαζί με τον Πέτρο Τιτή από την
Reload Entertainment
, η οποία διοργανώνει τα επίσημα τουρνουά Pro Evolution Soccer.
Active A.I.
Ένα πολυδιαφημισμένο χαρακτηριστικό του φετινού PES, είναι η
τεχνητή νοημοσύνη
των παικτών η οποία αναβαθμίστηκε σημαντικά σε σχέση με πέρυσι. Όσο η μπάλα παίζεται ή ακόμα κι αν...δεν παίζεται και είναι σε πόδια ακίνητου παίκτη, οι συμπαίκτες και οι αντίπαλοι θα κάνουν διαρκώς κίνηση στον αγωνιστικό χώρο. Για του λόγου το αληθές, είδαμε συγκριτικά βίντεο με το PES 2011, όπου η υποστήριξη των παικτών ήτανε σχεδόν μηδαμινή. Αυτό έχει πλέον διορθωθεί φέτος.
Οι συμπαίκτες σας στο PES 2012 δεν κάνουν μόνο κάθετες κινήσεις προς το τέρμα, αλλά και διαγώνιες, πράγμα που σημαίνει ότι αρκεί να πετύχετε το σωστό timing της κίνησής τους και να τους δώσετε την μπάλα στον κατάλληλο χρόνο. Εκτελούν επίσης ψεύτικα τρεξίματα, "τραβώντας" αμυντικούς πάνω τους, κάτι που σας επιτρέπει να κάνετε προσποίηση και είτε να δώσετε πάσα σε άλλον συμπαίκτη, είτε να τρέξετε προς το τέρμα.
Η άμυνα είναι άλλος ένας τομέας που αλλάζει ριζικά, τουλάχιστον ως προς την τοποθέτηση των παικτών. Οι γραμμές άμυνας και κέντρου στο PES 2011 είχαν μεγάλη απόσταση μεταξύ τους. Στο PES 2012 όμως θα έχουν μεγαλύτερη συνοχή κι αυτό δεν θα επιτρέπει στους αντίπαλους επιθετικούς να εκτελέσουν την επίθεσή τους με την ευκολία που είχαν έως τώρα. Κάτι τέτοιο ισχύει άλλωστε και στο πραγματικό ποδόσφαιρο. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι η αλλαγή στα μαρκαρίσματα των αμυντικών. Εφόσον οι αμυντικοί μαρκάρουν με ζώνη, αν ένας παίκτης κάνει κίνηση και περάσει π.χ. από τον χώρο αρμοδιότητας του δεξιού μπακ της ομάδας σας, τότε θα δείτε το μαρκάρισμα να αλλάζει και τον επιθετικό να τον αναλαμβάνει ο κεντρικός αμυντικός σας, ενώ ο δεξιός μπακ θα συνεχίσει να μαρκάρει τον χώρο του ή να παίρνει αυτομάτως το μαρκάρισμα άλλου παίκτη αν χρειαστεί.
Κίνηση χωρίς την μπάλα
Το δεύτερο σημαντικό ατού στο νέο PES είναι το Off The Ball Control, δηλαδή η κίνηση των παικτών χωρίς την μπάλα. Στις στημένες φάσεις, θα μπορείτε πατώντας το δεξί αναλογικό stick να επιλέγετε όποιον παίκτη θέλετε και με το αριστερό αναλογικό να κινείστε στο σημείο που θέλετε. Βέβαια αντίστοιχη θα είναι και η πίεση των αμυνόμενων οι οποίοι δεν θα αφήνουν τον παίκτη σας από τα μάτια τους. Συνεπώς θα πρέπει οι κινήσεις που κάνετε να είναι γρήγορες. Η πάσα στον συμπαίκτη σας θα γίνεται είτε με συρτή πάσα (κουμπί πάσας), είτε με ψηλή (κουμπί σέντρας). Ανάλογα λοιπόν με την περίσταση κάνετε την επιλογή που σας συμφέρει.
Σε ένα κόρνερ για παράδειγμα μπορείτε να κάνετε κούρσα από πίσω και να πατήσετε την σέντρα π.χ. με τον παίκτη σας στο σημείο του πέναλτι, άρα να έχετε αρκετές πιθανότητες να πετύχετε γκολ. Φυσικά με το νέο αυτό σύστημα, πλέον δεν χρειάζεται να υπολογίσετε σέντρες και πάσες "στα τυφλά", αλλά θα τις στέλνετε συστημένες στους συμπαίκτες σας. Ακούγεται μη ρεαλιστικό, αλλά είναι σίγουρα πιο βολικό για έναν αρχάριο gamer.
[youtube:1dvg7ixh]
[/youtube:1dvg7ixh]
Επιπλέον πληροφορίες
Στη συνέντευξη τύπου μάθαμε ακόμη τα εξής σημαντικά χαρακτηριστικά:
- Οι διαιτητές θα αφήνουν το παιχνίδι να εξελιχθεί περισσότερο απ' ότι πέρυσι.
- Στην προπόνηση θα έχουμε τα "Challenges" που θα λειτουργούν σαν tutοrial. Όποτε ολοκληρώνετε ένα challenge θα περνάτε στο επόμενο. Έτσι θα μπορέσετε να εξοικειωθείτε γρήγορα με τον νέο χειρισμό του παιχνιδιού.
- Η ελληνική έκδοση έχει πολλές διορθώσεις στα μενού, όπου στο PES 2011 υπήρχε κατά λέξη μετάφραση.
- O Χρήστος Σωτηρακόπουλος κι ο Γιώργος Θαναηλάκης θα είναι και φέτος σχολιαστές, με πολλές νέες ατάκες στην περιγραφή αγώνα, αλλά και διορθώσεις στον περυσινό σχολιασμό.
- Όλα τα τρικ που είδαμε στο PES 2011, όπως η παρεμπόδιση παίκτη ή το hold up play, θα ισχύουν και φέτος.
- Θα υπάρξει ένα νέο σύστημα εκτέλεσης πέναλτι.
- Το
PESLeague.gr
θα διοργανώσει και φέτος τουρνουά με διάφορα δώρα. Χορηγός όμως αυτή τη φορά δεν θα είναι η Pepsi αλλά η Λουξ. Πέρυσι, στο PES League 2011 είχαμε 7.000 εγγραφές, εκ των οποίων οι πραγματικοί συμμετέχοντες ήταν 2.000.
- Δεν έγινε κάποια δήλωση για τα online modes και τα νέα πρωταθλήματα.
Παίζοντας το PES 2012
Μπαίνουμε πλέον στο ζουμί της όλης υπόθεσης. Πως είναι μέχρι στιγμής το Pro Evolution Soccer 2012; Η τελευταία
beta
έκδοση που παίξαμε σήμερα έχει τα εξής στοιχεία. Καταρχήν στις πάσες δεν υπάρχει η έντονη καθυστέρηση που είχαμε πέρυσι, απ' την άλλη όπως θα τις θέλαμε λίγο πιο γρήγορες. Ειδικά στις στημένες φάσεις, η καθυστέρηση είναι χαρακτηριστική, κάτι που σε παιχνίδι δύο παικτών δημιουργεί πλεονέκτημα στον αμυνόμενο. Γενικά η εκτέλεση των μεταβιβάσεων ποικίλλει, καθώς ανάλογα με την περίσταση θα δείτε πάσες ακόμα και με εξωτερικό φάλτσο ή με τακουνάκι.
Οι κινήσεις των συμπαικτών σας όντως έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ και τους βλέπετε να κάνουν overlap ή να πηγαίνουν σε σημείο για σέντρα. Δεν είδαμε όμως αρκετές διαγώνιες κινήσεις, τουλάχιστον στο βαθμό που περιμέναμε. Όσο για τα σουτ, θα πρέπει να βρείτε το timing και την σωστή δύναμη, καθώς τα συρτά πλασαριστά σουτ με μικρή δύναμη, δύσκολα θα νικήσουν τον αντίπαλο τερματοφύλακα.
Το Off The Ball σύστημα δουλεύει πολύ καλά, καθώς μπορείτε να πιάσετε κυριολεκτικά όποιον παίκτη θέλετε και να τον μετακινήσετε. Σε ένα φάουλ για παράδειγμα, αντί να ελέγξετε έναν επιθετικό, μπορεί να θέλετε να κοντρολάρετε τον αμυντικό μέσο σας, να τον στείλετε μπροστά και να κερδίσετε έναν επιπλέον παίκτη στην αντίπαλη περιοχή. Βέβαια, σε πλάγια και φάουλ, τα μαρκαρίσματα είναι πολύ δυνατά και οι αμυντικοί γίνονται η σκιά σας. Οπότε μην περιμένετε να έχετε εύκολο έργο. Η μπάλα περνάει πιο εύκολα ψηλοκρεμαστή, όταν δημιουργείτε προϋποθέσεις για κεφαλιά. Αυτό ισχύει κυρίως στα κόρνερ ή στα φάουλ από πολύ πλάγια θέση.
[youtube:1dvg7ixh]
[/youtube:1dvg7ixh]
Γενικά το A.I. των αμυνόμενων έχει βελτιωθεί σημαντικά ως προς τον τρόπο που ανταποκρίνονται, παρατηρήσαμε όμως πολλά αμυντικά κενά στις αντεπιθέσεις. Ναι μεν είναι κι αυτό ένα από τα χαρακτηριστικά του ποδοσφαίρου, αλλά ήταν κάπως αδικαιολόγητο να βλέπεις μπροστά σου μόλις 2-3 αμυντικούς την στιγμή που επιχειρείς αντεπίθεση. Το σύστημα πίεσης που ασκούμε ως αμυνόμενοι λειτουργεί πολύ καλά, μόνο που "δεν βγαίνει πάντα", καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις, ειδικά όταν γίνονται ψηλές μπαλιές, οι αμυντικοί ενδέχεται να οδεύσουν προς λάθος κατεύθυνση.
Το gameplay του PES παραμένει και φέτος σε arcade πρότυπα. Τα σουτ μπορεί να έχουν δυσκολέψει, αλλά τόσο οι πάσες που βρίσκουν πιο εύκολα συμπαίκτη, όσο και το διώξιμο της μπάλας, μαρτυρούν ότι δεν υπάρχει το simulation στοιχείο του Fifa. Εν ολίγοις, δεν λαμβάνεται τόσο υπόψη η κλήση του σώματος (αυτό ισχύει κυρίως στα σουτ), κάτι που σας προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία κινήσεων.
Στο θέμα των γραφικών, τα animations έχουν βελτιωθεί ελαφρώς ώστε οι παίκτες να είναι πιο ευέλικτοι. Ακόμα όμως παρατηρούμε κάποια περυσινά φαινόμενα αργών αντιδράσεων ή στιγμών όπου η μπάλα προσκρούει σε πόδι ή κεφάλι ποδοσφαιριστή, ο οποίος συνεχίζει να τρέχει ακάθεκτος λες και δεν τρέχει τίποτα. Ο σχεδιασμός των προσώπων είναι και φέτος εκπληκτικός, με λεπτομερέστατη καταγραφή των αντιδράσεών τους και τα ανάλογα Zoom In σε κάθε φάση να δίνουν το στίγμα τους. Τέλος, η
beta
δεν είχε σχολιασμό, επομένως δεν μπορέσαμε να έχουμε άποψη για το τι θα μας περιμένει φέτος.
Εν αναμονή
Σε πρώτη φάση, το Pro Evolution Soccer 2012 δείχνει κάποια σημαντικά σημάδια βελτίωσης σε σχέση με την περυσινή έκδοση. Θα αναμένουμε φυσικά να παίξουμε την νέα
beta
στην Gamescom, σε ένα μήνα από τώρα, για να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα. Το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει μέσα στο φθινόπωρο για
PC
,
PS3
,
Xbox 360
,
PS2
,
PSP
,
Wii
και
3DS
.
Μάνος Γρυπάρης