Το PvP του Diablo 4
Οι δημιουργοί του αποκάλυψαν πώς θα λειτουργεί.
Κατά την διάρκεια της BlizzCon 2021, ο game director του Diablo 4, Luis Barriga και ο art director του, John Mueller, αποκάλυψαν το πώς θα λειτουργεί το PvP στο επερχόμενο Action RPG της Blizzard Entertainment στα πλαίσια ενός stream που ακολούθησε την τελετή έναρξης αλλά και μιας συνέντευξης τύπου αργότερα.
Το Diablo 4 θα εκτυλίσσεται σε έναν shared open κόσμο, η λειτουργία του οποίου θυμίζει MMORPG. Αυτό σημαίνει ότι ενώ θα βλέπετε και τους χαρακτήρες άλλων παικτών, στα μεγάλα story quests θα είστε μόνοι σας. Επίσης δεν θα εμπλακείτε σε PvP εάν δεν το επιθυμείτε, καθώς οι σχετικές περιοχές όπου αυτό επιτρέπεται είναι σαφώς προσδιορισμένες και με σχετική επισήμανση. Ωστόσο θα σας δίνεται το σημαντικό κίνητρο του loot προκειμένου να μπείτε σε αυτές.
Οι περιοχές PvP ονομάζονται Fields of Hatred.Εντός τους, οι παίκτες μπορούν να επιτεθούν ο ένας στον άλλον, αλλά δεν λειτουργούν ως αρένες όπου μόνο πολεμάτε άλλους παίκτες. Στα Fields of Hatred υπάρχουν και PvE δραστηριότητες, μεταξύ των οποίων events και bosses, τα οποία μπορείτε να αντιμετωπίσετε σε συνεργασία με άλλους παίκτες.
Η ανταμοιβή για την επίσκεψη σε αυτές τις περιοχές έχει την μορφή αντικειμένων που λέγονται Shards of Hatred. Αυτά θα μπορείτε να τα αποκτήσετε κάνοντας διάφορα πράγματα εντός των περιοχών PvP, όπως το να σκοτώνετε τέρατα, να ολοκληρώνετε events, να σκοτώνετε άλλους παίκτες και να ανοίγετε chests. Θα πρέπει ωστόσο να τα εξαγνίσετε σε altars προτού μπορέσετε να τα χρησιμοποιήσετε και κατά την διάρκεια αυτού του τελετουργικού, θα γίνεστε marked ως hostile, το οποίο θα επιτρέπει στους non-hostile παίκτες να σας επιτεθούν χωρίς οι ίδιοι να χαρακτηριστούν hostile. Αυτό σημαίνει ότι η σχετική διαδικασία εξαγνισμού σας μετατρέπει σε έναν από τους μεγαλύτερους στόχους στην περιοχή.
Μετά την ολοκλήρωση του εξαγνισμού, τα Shards of Hatred είναι ασφαλή και δεν κινδυνέυετε πλέον να τα χάσετε εάν ο χαρακτήρας σας σκοτωθεί, ενώ μπορούν να ξοδευτούν για την αγορά αντικειμένων όπως costumes, όπλα και mounts από ειδικούς vendors. Τα αντικείμενα αυτά δεν θα είναι κατ’ ανάγκη καλύτερα από άλλα εντός του παιχνιδιού, σύμφωνα με τον systems designer Joe Piepiora, αλλά θα είναι πράγματα που “μιλούν στην επιθυμία σας να είστε PvP player”.
Ο σκοπός, σύμφωνα με τον Piepiora, είναι να είναι balanced το PvP στο Diablo 4. Δεν θα υπάρχει arena mode στο Diablo 4 όπου οι παίκτες αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλον με ίσους όρους. Αντ’ αυτού, ενώ βρίσκεστε στα Fields of Hatred και πολεμάτε τέρατα, μπορεί να πέσετε σε ενέδρα την χειρότερη στιγμή κι ενώ περιμένετε όλα σας τα cooldown. Θα χρειαστεί να προσαρμοστείτε σε κάθε κατάσταση, ίσως να υποχωρήσετε, αλλά σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να έχετε εσείς το πλεονέκτημα, ανέφερε.
Ο Mueller ανέφερε ότι του αρέσουν τα αντικείμενα που μπορεί κανείς να αγοράσει με Shards, αλλά προτιμάει να αποφεύγει το PvP, οπότε μπαίνει διακριτικά στα Fields of Hate, κάνει PvE μάχες κι έπειτα βγαίνει προτού συναντήσει άλλους παίκτες. Για όσους προτιμούν το PvP καθαυτό, υπάρχει επίσης ένα σύστημα που λέγεται Vessel of Hatred, με το οποίο διαφημίζεται η τοποθεσία του πιο διαβόητου player killer σε μια περιοχή PvP, προκαλώντας τον να παραμείνει στην κορυφή ενώ έχει στοχοποιηθεί. Οι παίκτες που καταφέρνουν να σκοτώσουν τον Vessel of Hatred έχουν κάποιο μπόνους, πιθανόν επιπλέον Shards of Hatred.
Εάν σκοτωθείτε σε κάποιο Field of Hatred, θα χάσετε όσα μη εξαγνισμένα Shards of Hatred είχατε. “Είναι κατά βάση αρκετά casual-friendly στο normal mode. Αν και ανακαλύψαμε ότι είναι πηγή περηφάνειας, όπως όταν χάνεις το αυτί σου στο Diablo 2. Υπάρχει κάτι που πονάει σχετικά με αυτό και γεννάει αυτή την επιθυμία για εκδίκηση, παρά το γεγονός ότι δεν χάσατε κάποιο σημαντικό αντικείμενο” είπε ο Barriga.
Για όσους δεν γνωρίζουν την σχετική αναφορά, τα αυτιά των άλλων παικτών μπορούσαν να συλλεχθούν ως PvP trophies στο Diablo 2. Αυτό φαίνεται ότι θα επιστρέψει με κάποιο τρόπο στο Diablo 4. Πέρα όμως από την πληγωμένη περιφάνεια του να φύγει κάποιος παίκτης με τα Shards και το ένα σας αυτί, το open world PvP στο Diablo 4 δεν θα είναι ένα τεράστιο ρίσκο τις περισσότερες φορές.
Υπάρχουν βέβαια ορισμένες εξαιρέσεις. Για αρχή, μπορεί να σκοτωθείτε αμέσως μετά που θα κερδίσετε μπόλικα Shards. “Οι απώλειες σε Shards μπορούν να είναι υψηλές. Όπως αν σταθείτε τυχεροί και σκοτώσετε κάποιον που ήταν το Vessel of Hatred για κάποια ώρα, μπορεί να πάρετε 1.000 Shards, αλλά μετά ο φίλος του σας σκοτώσει, εκεί μπορεί να υποστείτε μεγάλη απώλεια” είπε ο Barriga. Η άλλη εξαίρεση είναι εάν παίζετε κάποιον Hardcore χαρακτήρα. Αν ο Hardcore χαρακτήρας σας σκοτωθεί σε κάποια περιοχή PvP ή οπουδήποτε αλλού στο Diablo 4, η απώλειά του είναι μόνιμη, χωρίς εξαιρέσεις στο permadeath.