Battlefield 3 beta preview
Βρεθήκαμε στο πεδίο μάχης της EA Dice και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Στα πλαίσια της
multiplayer beta του Battlefield 3
, στο GameWorld είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το κορυφαίο First-Person Shooter της EA Dice το οποίο κυκλοφορεί στα τέλη του μήνα.
Αρχικά θα πρέπει να τονίσουμε πως το παιχνίδι δεν διαθέτει ενσωματωμένο server browser! Την αναζήτηση και είσοδό σας στους servers, τις λίστες των φίλων σας και γενικώς οτιδήποτε έχει να κάνει με το παιχνίδι, τα αναλαμβάνει το Battlelog. Για να ξεκινήσετε να παίζετε δηλαδή, θα πρέπει να ανοίξετε τον όποιο Internet browser χρησιμοποιείτε και να συνδεθείτε στο Battlelog. Απο εκεί, επιλέγοντας κάποιον server, το παιχνίδι θα ξεκινήσει αυτόματα. Το ίδιο ισχύει και στο Σingle-player, αν και αυτή η δυνατότητα δεν υπήρχε στην beta.
Battle...book!
Στο Battlelog μπορειτε να αλληλεπιδράσετε με τους φίλους σας, καθώς η DICE πέρα από εναν απλό server browser δημιούργησε ουσιαστικά ένα mini social network τύπου Facebook! Έχετε λοιπόν την δυνατότητα να μπείτε σε γκρουπάκια, να δημοσιεύσετε τα κατορθώματά σας ή απλά να κάνετε "hooah!" (το αντίστοιχο του "Like") στους φίλους σας. Γενικά η υλοποίηση του Battlelog μας άρεσε αρκετά, θα προτιμούσαμε όμως όλα αυτά να ήταν ενσωματωμένα μέσα στο ίδιο το παιχνίδι. Απλά σκεφτείτε πως για να αλλάξετε server θα πρέπει ουσιαστικά να κλείσετε το παιχνίδι και να το ξανανοίξετε. Αυτό δεν είναι ότι πιο βολικό, ιδίως αν παίζετε σε διαφορετική ανάλυση από αυτή της οθόνης σας. Επίσης, τόσο το Battlelog όσο και το Origin θα πρέπει να είναι ανοιχτά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού κάτι που σίγουρα επιβαρύνει το σύστημά σας δεσμεύοντας μνήμη που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από το παιχνίδι.
Gameplay
Τα maps στα οποία έτρεξε η beta ήταν αρχικά το Operation Metro και -για τις τελευταίες ημέρες- το Caspian Border. Το Metro είναι λίγο-πολύ γνωστό από την alpha. Μπορεί βέβαια να εξυπηρέτησε τους σκοπούς της beta, αλλά ο χάρτης κάθε άλλο παρά Battlefield θύμισε. Στο ανοιχτό κομάτι του Metro είχαμε ελάχιστο χώρο για ανάπτυξη στρατηγικής, ενώ υπήρξε οπτική επαφή σε όλα τα σημεία του χάρτη. Μέσα στο μετρό, οι χώροι είναι κλειστοί και ευνοούν κυρίως το γρήγορο παιχνίδι. Σε συνδυασμό με το γεγονός πως πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, κανένας δεν έπαιζε με σωστό teamwork, δεν είναι καθολου παράξενο που αρκετοί παίκτες ξενέρωσαν με το περιορισμένο gameplay που προσέφερε το συγκεκριμένο map.
Αντίθετα, ο Caspian Border είναι ένας χάρτης που ταιριάζει "γάντι" στο Battlefield. Διαθέτει απλετο χώρο, ιδανικό για μεγάλες μάχες, χωρίς όμως να λείπουν και τα κλειστά σημεία και (το βασικότερο), τα οχήματα! Αν και δεν καταφέραμε να παίξουμε όσο θα θέλαμε, οι λίγες ώρες που περάσαμε στον Caspian ήταν αρκετά ευχάριστες, παρά το lag. Ο χειρισμός των οχημάτων θυμίζει αρκετά το Bad Company 2 με αρκετές καλοδεχούμενες προσθήκες στο gameplay. Χαρακτηριστικό είναι πως τα οχήματα δεν καταστρέφονται αμέσως όταν δεχτούν αρκετά πυρά, αλλά απενεργοποιούνται, δίνοντάς σας την ευκαιρία να...την κάνετε όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Το κερασάκι στην τούρτα (αν όχι όλη η τούρτα) είναι πως για πρώτη φορά μετά το Battlefield 2 έκαναν την επιστροφή τους τα αεροπλάνα! Με αρκετές διαφορές από το 2 βέβαια, αλλά τα jets παραμένουν σημείο αναφοράς της σειράς. Στις αερομαχίες που λάβαμε μέρος, μαζεύαμε το σαγόνι μας από το πάτωμα. Ο χειρισμός, ακόμα και με το πληκτρολόγιο ήταν ικανοποιητικός, ενώ αισθανθήκαμε πως παίζαμε έναν εξομοιωτή πτήσης, έστω σε αυτό το arcade ύφος.
Μοναδικό μείον είναι πως στα αεροπλάνα (όπως σε όλα τα οχήματα) θα ξεκινήσετε χωρίς καν πυραύλους ή flares...αλλά μόνο με πολυβόλο. Τα πύραυλοι και τα αντίμετρα των αεροπλάνων ξεκλειδώνονται όπως ακριβώς ξεκλειδώνονται και τα διάφορα παρελκόμενα στα όπλα του παιχνιδιού. Αυτό είναι αναμενόμενο, αλλά καταλαβαίνετε πως στην αρχή θα σας καταρρίψουν αρκετές φορές παίκτες μεγαλύτερου level, μέχρις ότου τα ξεκλειδώσετε. Heat seeking missiles εναντίον απλού πολυβόλου χωρίς καν flares, σημειώσατε διπλό και over. Στανταράκι.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της beta δεν ήταν τόσο τα bugs. Βεβαίως και παρουσιάστηκαν αρκετά στο gameplay, όπως για παράδειγμα σημεία στο χάρτη όπου μπορούσαν οι snipers να... κρυφτούν κάτω από αυτόν, σκοτώνοντας όποιον ήθελαν χωρίς να φαίνονται. Τα κυριότερα θέματα είχαν να κάνουν με προβλήματα σύνδεσης και lag. Συγκεκριμένα, μετά από λίγη ώρα gameplay, έπεφτε η σύνδεση με τον server ενώ σε αρκετούς servers της caspian δεν μπορούσαμε καν να περπατήσουμε από το lag! Αν και υπήρχαν αρκετοί τρόποι που ελάττωναν τις αποσυνδέσεις, ευελπιστούμε αυτό να ήταν καθαρά θέμα της beta και να έχει διορθωθεί στην τελική κυκλοφορία.
Γραφικά και ήχος
Πάμε τώρα στο θέμα που μας καίει όλους. Στα γραφικά. Δυστυχώς η DICE δεν ενσωμάτωσε στην beta τα πλήρες γραφικά του παιχνιδιού. Αυτό έγινε για να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στο gameplay και τα bugs του και όχι στην δοκιμή των γραφικών. Μάλιστα, μέλη του community της Electronic Arts, ανακάλυψαν πως η beta είχε συνολικά πέντε επίπεδα γραφικών αλλά το παιχνίδι ήταν κλειδωμένο στο τρίτο! Αυτό βέβαια οδήγησε πολλούς σε λανθασμένα συμπεράσματα, καθώς πίστευαν πως τρέχουν το παιχνίδι σε ultra quality. Στην πραγματικότητα όμως το τρέχανε σε medium, με medium textures.
[youtube:rjt9o5tk]
[/youtube:rjt9o5tk]
Ακόμα και σε medium όμως, τα γραφικά του παιχνιδιού είναι αρκετά σκαλιά πιο πάνω από οποιοδήποτε άλλο FPS. Το περιβάλλον είναι λεπτομερέστατο και σχεδιασμένο στην εντέλεια, ενώ δεν ήταν λίγοι οι παίκτες που παρατούσαν τη μάχη και χάζευαν τον ουρανό και τα σκηνικά του παιχνιδιού. Πραγματικά είναι ότι καλύτερο έχουμε δει. Τρέξαμε το παιχνίδι ακόμα και σε PC με minimum requirements, παρατηρώντας ότι και αυτό έτρεχε το παιχνίδι ικανοποιητικά χωρίς να ζορίζεται. Βέβαια αν έχετε μια απλή κάρτα γραφικών στα 512MB, τότε θα δείτε πεσμένα frames, αλλά αφού μιλάμε για beta αυτό δεν θα πρέπει να σας αποθαρρύνει. Αρκεί να αναλογιστούμε τι συνέβαινε σε beta άλλων απαιτητικών παιχνιδιών, όπως το Crysis 2. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα το ίδιο ακριβώς minimum σύστημα έτρεχε την beta με ~20fps, με τα γραφικά στο υπόγειο. Στην κυκλοφορία όμως το παιχνίδι έτρεχε απροβλημάτιστα στα ~40fps με όλα ανεβασμένα στο high. Υπομονή λοιπόν λίγες ημέρες ακόμα προτού προβείτε σε οποιαδήποτε αναβάθμιση.
Ηχητικά, το Battlefield 3 κινείται στα ίδια στάνταρ με τους προκατόχους του. Οι ήχοι των όπλων και των εκρήξεων μπορεί να μην είναι άκρως ρεαλιστικοί αλλά δεν θα μπορούσαν να αποδίδονται καλύτερα. Το voice acting, όσον αφορά στην επικοινωνία μέσω ασυρμάτου και στις κραυγές των στρατιωτών, συμβάλλει άριστα στην δράση του παιχνιδιού. Το μόνο που μας ξένισε ήταν οι βρισιές που ακούγονται από τους στρατιώτες, ακόμα και σε χαλαρές καταστάσεις. Βέβαια φανταζόμαστε πως κάτι τέτοιο είναι αναπόφευκτο στο πεδίο της μάχης.
Συνοψίζοντας
Σε γενικές γραμμές η beta του Battlefield 3 μας άφησε καλές εντυπώσεις. Δεν περιμέναμε άλλωστε ένα πλήρως λειτουργικό παιχνίδι αλλά ένα πρώτο δείγμα. Με την τελική έκδοση να κυκλοφορεί σε μόλις δυο εβδομάδες, είναι σίγουρο πως η EA DICE έχει τον απαραίτητο χρόνο να διορθώσει τα όποια προβλήματα υπάρχουν και να μας παρουσιάσει ενα First-Person Shooter που άνετα θα μπορούσε να γίνει το φαβορί για το παιχνίδι της χρονιάς.
Το Battlefield 3 θα κυκλοφορήσει για PC, PS3 και Xbox360 στις 27 Οκτωβρίου. Μείνετε συντονισμένοι καθώς το GameWorld σας ετοιμάζει αρκετές εκπλήξεις.
Αντώνης Παπαθανασίου