Microsoft: "Οι publishers αρμέγουν τις σειρές τους και δεν φτιάχνουν νέες"
Email-βόμβα του Phil Spencer!
Σε συνέχεια των εγγράφων της Microsoft που έρχονται διαρκώς στη δημοσιότητα, ένα
email του Phil Spencer
που χρονολογείται από το 2020, βάζει..."βόμβα" στα θεμέλια της gaming βιομηχανίας, αφού ουσιαστικά δείχνει γιατί οι AAA game publishers δεν φτιάχνουν νέες σειρές!
Ο επικεφαλής του Xbox, είναι απίστευτα ειλικρινής, αφού δηλώνει ότι οι μεγάλοι publishers νοιάζονται μόνο για την σχέση κέρδους-απωλειών και δεν μπαίνουν στο ρίσκο δημιουργίας μιας νέας σειράς που μπορεί να μην πετύχει, αλλά βασίζονται σε σειρές που υπάρχουν εδώ και 10+ χρόνια.
Ο Phil Spencer γράφει στο email του: "Τα τελευταία 5-7 χρόνια, οι ΑΑΑ publishers προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν την κλίμακα παραγωγής ανεπιτυχώς. Πολύ λίγες εταιρείες μπορούν να αντέξουν οικονομικά να ξοδέψουν τα 200 εκατομμύρια δολάρια μιας Activision ή μιας Take-Two για να βάλουν στο ράφι έναν τίτλο όπως το Call of Duty ή το Red Dead Redemption. Αυτοί οι ΑΑΑ publishers έχουν, ως επί το πλείστον, χρησιμοποιήσει αυτήν την κλίμακα παραγωγής για να διατηρήσουν τις κορυφαίες σειρές τους και έτσι να κάνουν τα games με τις μεγαλύτερες πωλήσεις κάθε χρόνο (σ.σ. εδώ εκτός από το Call of Duty της Activision, ο Phil Spencer πιθανόν να εννοεί και το FIFA της Electronic Arts, παρακάτω βέβαια φωτογραφίζει ξανά και την Take-Two).
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αυτοί οι publishers είναι ότι η ίδια προσέγγιση κλίμακας/κόστους παραγωγής που βλάπτει την ικανότητά τους να δημιουργούν νέες σειρές. Τα εμπόδια δημιουργίας νέων σειρών σε αυτά τα υψηλά επίπεδα παραγωγής έχει οδηγήσει σε αποστροφή κινδύνου από μεγάλους publishers για νέες σειρές. Έχετε δει μια αύξηση των AAA publishers που χρησιμοποιούν ενοικιαζόμενες σειρές για να προσπαθήσουν να αντισταθμίσουν τον κίνδυνο (Star Wars με την EA, Spider-Man με την Sony,
Avatar
με την Ubisoft κτλ). Αυτή η ίδια δυναμική εμφανίστηκε προφανώς και στο Χόλιγουντ με το Netflix να δημιουργεί περισσότερες σειρές από οποιοδήποτε από τα κινηματογραφικά στούντιο.
Συγκεκριμένα, οι ΑΑΑ publishers, ξεκινώντας από μια θέση ισχύος που οδηγείται από το λιανεμπόριο, δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν καμία επίδραση για τους εαυτούς τους. Συνεχίζουν ουσιαστικά να ενδιαφέρονται μόνο για τον ισολογισμό "Κέρδος-Απώλειεας", ελπίζοντας να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη σε κάθε νέα έκδοση κάθε υπάρχουσας σειράς τους.
Στον νέο κόσμο όπου ένας AAA publisher δεν έχει πραγματική μόχλευση διανομής με τους καταναλωτές, δεν έχει αποδοτικότητα παραγωγής και το νέο ποσοστό επιτυχίας μιας σειράς δεν είναι δυσανάλογα υψηλότερο από τον μέσο όρο του κλάδου, βλέπουμε ότι οι κορυφαίες σειρές σήμερα ως επί το πλείστον δεν δημιουργήθηκαν από τους AAA game publishers.
Games όπως τα Fortnite, Roblox, Minecraft, Candy Crush, Clash Royale, DOTA2 κ.λπ. δημιουργήθηκαν όλα από ανεξάρτητα στούντιο με πλήρη πρόσβαση στη διανομή. Συνολικά αυτό είναι καλό για τη βιομηχανία, αλλά βάζει τους ΑΑΑ publishers σε μια επισφαλή θέση να προχωρήσουν στη δημιουργία νέας σειράς. Οι ΑΑΑ publishers "αρμέγουν" τις καλύτερες σειρές τους, αλλά αγωνίζονται να ξαναγεμίσουν το χαρτοφυλάκιό τους με επιτυχημένες σειρές. Οι περισσότεροι ΑΑΑ publishers ακολουθούν την επιτυχία των σειρών που δημιουργήθηκαν πριν από 10+ χρόνια.
Είναι μια βάναυση εκτίμηση αλλά δίκαιη. Τα sequels, τα
remakes
και τα
spin-offs
κυριαρχούν στους μεγάλους publishers. Εταιρείες από την Sony έως την Ubisoft περικόπτουν περισσότερα απίθανα έργα και ομάδες ανάπτυξης για να επικεντρωθούν σχεδόν αποκλειστικά σε games που έχουν πιθανότητες να πουλήσουν πάνω από 10 εκατομμύρια αντίτυπα. Εν τω μεταξύ, τα χρονοδιαγράμματα ανάπτυξης μεγαλώνουν και οι προϋπολογισμοί μεγαλώνουν, καθιστώντας όλο και πιο δύσκολο για τους μεγαλύτερους publishers να απορροφήσουν ακόμη και μια απογοητευτική κυκλοφορία, πόσο μάλλον μια καταστροφική. Εάν τίποτα από αυτά δεν ακούγεται βιώσιμο, είναι επειδή δεν είναι.
Η απάντηση της Microsoft σε αυτό είναι το Game Pass, όχι από την "καλοσύνη" της καρδιάς της, αλλά επειδή βλέπει μια νέα πλατφόρμα που μπορεί να ανέβει για να τροφοδοτήσει την οικονομική ανάπτυξη που ζητούν οι επενδυτές. «Στόχος μας είναι να βρούμε έναν τρόπο να αυξήσουμε τη συνδρομή μας (η οποία είναι η νέα μας πλατφόρμα) και να βοηθήσουμε τους AAA publishers να οικοδομήσουν προς ένα επιτυχημένο μέλλον», γράφει ο Spencer. «Για εκδότες με franchise κλίμακας 2-3, αυτή είναι μια δύσκολη μετάβαση. Και πάλι, παίρνοντας μια ιδέα από το Χόλιγουντ, δεν είναι σαφές πώς αναπτύσσεται ένας αυτόνομος publisher χωρίς προσαρμογή σε νέα πρότυπα ή εξαγορά, αλλά πιστεύουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε την Take-Two αυξάνοντας τη δυνατότητα δημιουργίας εσόδων [σε όλη την αγορά] σε περισσότερα τελικά σημεία εντός του μιας παγκόσμιας πλατφόρμας όπως το Xbox Game Pass (συμπεριλαμβανομένου του xCloud)."
Το email του Spencer γράφτηκε πριν από τρία χρόνια. Έκτοτε, η Take-Two, η Ubisoft και η Electronic Arts αποφάσισαν να συνεργαστούν με το Game Pass και η EA Play είναι πλέον μέρος της υπηρεσίας. Η Microsoft, εν τω μεταξύ, αγόρασε την ZeniMax και πρόσφατα την Activision Blizzard. Άραγε θέλει να κάνει το ίδιο και με την Take-Two;
Εν τω μεταξύ η Microsoft κάνει συχνά τα λάθη που αναφέρει ο Phil Spencer. Απόδειξη είναι οι εκδόσεις των Halo, Gears και πιο συχνά του Forza Motorsport. Τουλάχιστον η Microsoft έχει και κάποιες εξαιρέσεις, όπως το Starfield (της εξαγορασμένης πλέον Bethesda), αλλά δεν ανακοίνωσε ποτέ ότι θα σταματήσει να βγάζει π.χ. το Call of Duty, το DOOM, το Crash Bandicoot και τόσες άλλες σειρές των εταιρειών που εξαγόρασε. Αντιθέτως, θα εκμεταλλεύεται και αυτή σειρές δεκαετιών.