Οι τρεις ενάγοντες που είχαν καταθέσει αγωγή κατά της EA με τον ισχυρισμό ότι προσαρμόζει κρυφά την δυσκολία του FIFA Ultimate Team προκειμένου οι παίκτες να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε packs, απέσυραν τελικά την αγωγή τους.
Το Νοέμβριο του 2020, τρεις πολίτες της Καλιφόρνια είχαν ισχυριστεί ότι η ΕΑ τους χειραγωγούσε, με την αγωγή να επικεντρώνεται γύρω από μια πατέντα τεχνητής νοημοσύνης γνωστή ως dynamic difficulty adjustment. Γνωστή περισσότερο με τους όρους scripting ή momentum, η τεχνολογία επηρεάζει άδικα τα αποτελέσματα των αγώνων σε μία προσπάθεια να ενθαρρύνει την αγορά packs. Η ΕΑ είχε ομολογήσει ότι η πατέντα είναι στο όνομά της, ωστόσο είχε αρνηθεί επανειλημμένα ότι την χρησιμοποιεί στο Ultimate Team. Σήμερα, η ΕΑ ανακοίνωσε ότι οι ενάγοντες απέσυραν πλέον την αγωγή τους αφότου η εταιρεία μοιράστηκε λεπτομερείς πληροφορίες πάνω στο FIFA και τους έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουν με τους προγραμματιστές. Η δήλωση της EA, με την οποία η εταιρεία ορκιζόταν ότι δεν θα χρησιμοποιήσει ποτέ το dynamic difficulty adjustment στο Ultimate Team έχει ως εξής:
“Το να διασφαλίσουμε ότι το παιχνίδι είναι δίκαιο συνιστά κάτι κρίσιμο για όλους εμάς στην ΕΑ και προσπαθήσαμε να είμαστε όσο πιο ξεκάθαροι γίνεται ότι αυτή η αφοσίωση έχει εφαρμογή σε εμάς όσο και στους παίκτες μας. Έχουμε πει δημόσια στο παρελθόν ότι δεν χρησιμοποιούμε scripting ή 'Dynamic Difficulty Adjustment' (DDA) ή οτιδήποτε παρόμοιο που θα προσάρμοζε αυτόματα την δυσκολία του gameplay στους αγώνες Ultimate Team του FIFA, του Madden και του NHL.”
“Οι ξεκάθαρες δηλώσεις μας πρόσφατα αμφισβητήθηκαν στα πλαίσια αγωγής που ισχυριζόταν ότι χρησιμοποιήσαμε πράγματι το DDA στα Ultimate Team modes. Με χαρά μας μοιραζόμαστε την είδηση ότι οι ενάγοντες πλέον απέσυραν την αγωγή τους. Τους παρείχαμε λεπτομερείς τεχνικές πληροφορίες και πρόσβαση να μιλήσουν με τους προγραμματιστές μας, όλα εκ των οποίων επιβεβαίωσαν (ξανά) ότι δεν υπάρχει DDA ή scripting στα Ultimate Team modes. Αυτό είναι το σωστό αποτέλεσμα.”
“Αν και η ΕΑ κατέχει την πατέντα για την τεχνολογία DDA, η τεχνολογία αυτή δεν υπήρχε ποτέ στο FIFA, το Madden ή το NHL και δεν θα υπάρξει ποτέ. Δεν θα χρησιμοποιούσαμε την τεχνολογία DDA για να δώσουμε πλεονέκτημα ή μειονέκτημα στους παίκτες στα online multiplayer modes κανενός από τα games μας και απολύτως δεν το συμπεριλάβαμε στο FIFA, το Madden ή το NHL. Η ΕΑ και οι ομάδες του FIFA, του Madden και του NHL παραμένουν αφοσιωμένες στο fair play. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για αυτή μας την δέσμευση στο Positive Play Charter μας.”
Ο δηλωμένος σκοπός του DDA είναι “η μεγιστοποίηση της ενασχόλησης του παίκτη κατά την διάρκεια όλου του παιχνιδιού” και παρέχεται ένα παράδειγμα του πως θα μπορούσε να λειτουργεί. “Κάποια άλλα μη-περιοριστικά παραδείγματα από features του παιχνιδιού που μπορεί να τροποποιηθούν, τα οποία μπορεί ή όχι να γίνουν αντιληπτά από τον χρήστη, μπορούν να περιλαμβάνουν επιπλέον ταχύτητα σε κάποιον χαρακτήρα του παιχνιδιού, βελτιωμένη ακρίβεια στο σημάδι ενός χαρακτήρα του παιχνιδιού, βελτίωση του μήκους ή ύψους που μπορεί να πηδήξει κάποιος χαρακτήρας του παιχνιδιού, η αλλαγή της ανταπόκρισης του χειριστηρίου και ούτω καθεξής. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι προσαρμογές μπορούν επιπλέον ή εναλλακτικά να περιλαμβάνουν την μείωση της ικανότητας ενός χαρακτήρα του παιχνιδιού αντί για την βελτίωση της ικανότητάς του. Για παράδειγμα, ο χαρακτήρας μπορεί να γίνει ταχύτερος, αλλά να έχει μειωμένη ακρίβεια στο σημάδι του.”
Η πατέντα πυροδότησε συζητήσεις το 2018 που εγκρίθηκε, με ορισμένους παίκτες να υποψιάζονται ακόμη και χρόνια πριν ότι το FIFA έκλεβε. Θεωρούν ότι κάπου βαθιά στον κώδικα του παιχνιδιού υπάρχει ένα κρυφό scripting που βοηθάει τους παίκτες εάν χάνουν ή κάνει το παιχνίδι δυσκολότερο όταν κερδίζουν. Είναι μια πεποίθηση που τροφοδοτείται από αποκρούσεις που οδηγούν σε tap-ins, κορυφαίους επιθετικούς που αστοχούν μπροστά σε άδειο τέρμα και δραματικά γκολ ισοφάρισης την τελευταία στιγμή μετά από ένα παιχνίδι όπου κυριαρχούσατε. Η κοινότητα του FIFA ονομάζει αυτό το λεγόμενο scripting με τον όρο “momentum”.
Στις αρχές του 2017, ένας χρήστης του Reddit ισχυρίστηκε ότι βρήκε αναφορά του momentum σε αρχεία του FIFA 17. Αυτό οδήγησε διάφορους FIFA YouTubers σε καταγγελίες, ακόμη και μια προσπάθεια συλλογής υπογραφών που απέτυχε. Τον καιρό εκείνο είχε ερωτηθεί για το ζήτημα και ο creative director του FIFA, Matt Prior.
“Είναι κάτι που μας ρωτάνε συχνά, αν υπάρχει κάτι που αλλάζει τα πράγματα. Μπορώ να σας βεβαιώσω ότι δεν υπάρχει. Είναι απλά ποδόσφαιρο. Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν στο ποδόσφαιρο” είχε απαντήσει. Ο Prior ωστόσο είχε πει ότι το FIFA έχει περιθώριο για ανθρώπινο λάθος. Αλλά αντί αυτό να είναι αποτέλεσμα κάποιου κώδικα, είναι βασισμένο στα στατιστικά του κάθε παίκτη και άλλους παράγοντες, όπως η κούρασή τους.
“Υπάρχει ένα λάθος σε μερικούς αλγόριθμους που αφορούν το παγίδεμα της μπάλας. Αυτό είναι μέσα στο παιχνίδι, αλλά μετριέται σε ατομικό επίπεδο. Δεν λαμβάνει υπόψη του ότι α, είναι 1-0 στο 90, ας βάλουμε παραπάνω σφάλμα σε αυτόν. Είναι πάρα πολύ εξατομικευμένο, Κι ως εκ τούτου μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε στιγμή. Αυτό είναι μέρος της ομορφιάς του αθλήματος. Μπορεί να είναι εκνευριστικό κάποιες φορές, αλλά αυτή είναι η φύση του ποδοσφαίρου.”
“Είμαι οπαδός της Manchester City. Στον τελευταίο αγώνα, μας είδα να έχουμε 80% κατοχή μπάλας. H Middlesbrough έκανε αντεπίθεση, πρώτο της σουτ στον αγώνα, γκολ. Για εμένα, αυτό είναι εκνευριστικό. Αν συνέβαινε στο FIFA θα υπήρχε η υποψία ότι είναι scripted. Αλλά η αλήθεια είναι ότι γίνονται λάθη στο ποδόσφαιρο κι αυτό κάνει το ποδόσφαιρο αυτό που είναι. Αν όλα ήταν προβλέψιμα και ομοιόμορφα, θα χάναμε την καρδιά και την ψυχή του ποδοσφαίρου. Εκπροσωπούμε το άθλημα του πραγματικού κόσμου και αυτό μπορεί να συμβεί καί στο παιχνίδι μας καί στο πραγματικό ποδόσφαιρο” είχε πει ο Prior.
Το νόημα των λεγομένων του εν προκειμένω ήταν ότι το περιθώριο για σφάλμα υπάρχει μεν στο FIFA, αλλά δεν εφαρμόζεται βάσει κάποιου άλλου παράγοντα, όπως το σκορ ή τον χρόνο του αγώνα. “Δεν θέλετε κάποιον αμυντικό τέταρτης εθνικής να παγιδεύει τη μπάλα το ίδιο καλά όπως ο Μέσι, σωστά; Ένα μεγάλο κομμάτι αυτού βασίζεται στα attributes. Ένα μέρος του εξαρτάται από την κόπωση. Αν ένας παίκτης έχει κουραστεί, θα κάνει λάθος. Υπάρχουν πολλά πράγματα που παίζουν ρόλο για να το κάνουν να συμβεί. Αλλά στην ουσία, αυτό είναι το ποδόσφαιρο. Δεν κλέβουμε, σε καμία περίπτωση. Μπορεί όμως να το νιώθετε έτσι όταν βρίσκεστε στην αντίπερα όχθη. Πάντα υπάρχει δικαιολογία. Όταν κερδίζω είναι ικανότητα, όταν χάνω είναι επειδή ο άλλος έκλεψε” κατέληξε.