Πρώην developer της BioWare: "Η EA νοιάζεται μόνο για το κέρδος"
Μετά το κλείσιμο της εταιρείας ανάπτυξης Visceral Games και την αλλαγή της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσει το επερχόμενο Star Wars όσον αφορά την πλοκή του, ο πρώην developer της BioWare Manveer Heir ισχυρίζεται πως τα κίνητρα της εκδότριας εταιρείας είναι με βάση το κέρδος.
Ο Heir σε μια συνέντευξη του δήλωσε πως η τάση της EA να δημιουργεί open-world κόσμους οφείλεται στο ότι είναι ευκολότερο να αυξήσει το κέρδος της από αυτά τα games. Οι gamers έχουν αφορμές για να επιστρέφουν σε αυτούς τους κόσμους το οποίο σημαίνει πως αυξάνεται ο χρόνος που ασχολούνται με αυτόν άρα και η πιθανότητα να ξοδέψουν χρήματα.
Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε: "Στην EA νοιάζονται για τις microtransactions, όπως για την αγορά καρτών στα Mass Effect και το multiplayer. Είναι ο ίδιος λόγος που προσθέσαμε κάρτες στο Mass Effect 3, να αναγκάσουμε τον κόσμο να επιστρέφει συνεχώς αντί να παίξει για 60 με 100 ώρες. Δεν νοιάζονται στ' αλήθεια για το τι θέλουν οι gamers, μόνο για το τι θα τους κάνει να πληρώσουν χρήματα. Πρέπει να καταλάβετε πως είναι τεράστιο το ποσό που αποφέρουν οι microtransactions".
Ο πρώην developer ισχυρίζεται πως αυτός ήταν ο λόγος για την αποτυχία του Mass Effect: Andromeda, καθώς το ποσό που θα αξιοποιούνταν για την ανάπτυξη κάθε τίτλου θα ξεπερνούσε τα 100 εκατομμύρια δολάρια και δεν θα υπήρχε χώρος για πιο single player και linear τίτλους. Σύμφωνα με τον ίδιο, η EA και οι μεγάλες εκδότριες εταιρείες νοιάζονται μόνο για την επίτευξη των μέγιστων δυνατών εσόδων και όσο τα open world games είναι εκείνα που φέρνουν το μεγαλύτερο κέρδος, θα είναι και εκείνα που θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται.
Στις δηλώσεις του, ο Heir αναφέρει πως υπήρξαν άτομα που πλήρωσαν 15.000 δολάρια μόνο σε multiplayer κάρτες του Mass Effect. Αφού τα προϊόντα της EA ξεκίνησαν να εισάγονται στην multiplayer εμπειρία, η εταιρεία αποφάσισε να συμπεριλάβει online modes σε τίτλους που δεν είχαν κάτι αντίστοιχο παλιότερα. Ο λόγος είναι πως τα επαναλαμβανόμενα έσοδα έφερναν υπερβολικά πολλά κέρδη σε σύγκριση με την αγορά ενός τίτλου που είχε ήδη ολοκληρωμένο περιεχόμενο. Αυτό συμβαίνει και στο Star Wars: Battlefront 2 με τα loot boxes, αν και η EA διαβεβαιώνει πως ο τίτλος δεν είναι pay-to-win.
Όσον αφορά το κλείσιμο της Visceral Games, αυτό αποτέλεσε μια απόφαση με πολλά λάθη για την EA. Όταν έγινε η σχετική ανακοίνωση την περασμένη εβδομάδα, οι μετοχές της εταιρείας έπεσαν αν και για το 2017 είχαν συνολικά μια εντυπωσιακή αύξηση κατά 42% παρά το Mass Effect: Andromeda.