Αγωγή κατά της EA με την κατηγορία ότι το dynamic difficulty ωθεί στην αγορά loot boxes
Η εταιρεία θεωρεί αβάσιμο τον ισχυρισμό.
Η αγωγή κατατέθηκε στο δικαστήριο της Βόρειας Καλιφόρνιας και έχει ως ισχυρισμό ότι το χαρακτηριστικό Dynamic Difficulty στο FIFA ωθεί τους gamers να αγοράσουν loot boxes για να το υπερνικήσουν.
Σύμφωνα με το Games Industry, οι ενάγοντες Jason Zajonc, Danyael Williams και Pranko Lozano, κατηγορούν την ΕΑ ότι χρησιμοποιεί την τεχνολογία Dynamic Difficulty Adjustment – η οποία είναι δική της πατέντα – ώστε να αναγκάζει τους gamers να αγοράζουν loot boxes όπως τα FIFA Ultimate Team packs. Επίσης οι τρεις τους ισχυρίζονται ότι Η ΕΑ χρησιμοποιεί αυτή την τεχνολογία από τα 2017, με την εταιρεία να αρνείται ότι έχει κάνει χρήση της γενικά.
Οι ενάγοντες βασίζουν τον ισχυρισμό τους ότι το Dynamic Difficulty Adjustment, λειτουργεί αυτόματα, ανεβάζει την δυσκολία του παιχνιδιού και εν τέλει οι gamers αναγκάζονται να ξοδέψουν χρήματα για να μπορούν να ευχαριστηθούν το gaming. H προσαρμογή - όπως αναφέρουν οι Zajonc, Williams και Lozano – γίνεται με τρόπο κατά τον οποίο τα stats των gamers μειώνονται κάτω από το επίπεδο από το οποίο πραγματικά είναι. Συγκεκριμένα στο FIFA, μπορεί το DDA να κάνει τους παίκτες να τρέχουν πιο αργά ή αντίστοιχα οι αντίπαλοι να είναι πιο γρήγοροι και να τους οδηγεί σε λάθος πάσες. Αποτέλεσμα όλων αυτών θα μπορούσε να είναι η αγορά loot boxes αφού αρχικά έχει επέλθει εκνευρισμός αρχικά.
Η αγωγή αναφέρει: " Πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο κατά τον οποίο η ΕΑ αποκομίζει κέρδη μέσω του Dynamic Difficulty Adjustment και αντίστοιχα ζημιώνονται οι gamers αφού θεωρούν ότι η ομάδα τους είναι χαμηλότερου επιπέδου από ότι πραγματικά είναι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αγοράζουν πρόσθετα Player Packs για να γίνουν καλύτεροι. "
Η ΕΑ αντιμετωπίζει κατηγορίες ότι παραβιάζει τον νόμο περί προστασίας των καταναλωτών της Καλιφόρνιας, τον νόμο για ψευδή διαφήμιση και παράνομο τρόπο πλουτισμού. Οι ενάγοντες απαιτούν αποζημίωση και διορθωτικές πράξεις.
Αυτή πάντως δεν είναι η πρώτη πατέντα της ΕΑ που ωθεί τους gamers στο να αγοράζουν πρόσθετα packs. To σύστημα Engagement Optimized Matchmaking μπορεί να "μετατραπεί για διάφορους λόγους, για τον χρόνο που περνάτε στο παιχνίδι ή για το να ξοδέψετε περισσότερα".
Η Αμερικάνικη εταιρεία θεωρεί πάντως ότι "οι ισχυρισμοί είναι ψευδείς, διαστρεβλώνουν τα games της και θα αμυνθεί υπερ των θέσεών της".