Μαρτυρίες εργαζομένων: "Η Ubisoft καλλιεργεί κουλτούρα φόβου και καταπίεσης"
Μία ντουζίνα υπάλληλοι "καρφώνουν" τους ανώτερούς τους.
Ο Ashraf Ismail, Creative Director της Ubisoft, απολύθηκε και τυπικά αυτή την εβδομάδα, μαζί με άλλα οκτώ υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας. Ωστόσο, το Gamasutra μίλησε με μια ντουζίνα τωρινούς και πρώην εργαζόμενους της Ubisoft και διαπίστωσε πρωτοφανείς καταστάσεις.
Πιο συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι που εργάζονται στα studios Ubisoft Montreal (Valhalla), Quebec (Gods & Monsters) και Σιγκαπούρης (Skull & Bones) δήλωσαν ότι ζουν καταστάσεις φόβου και καταπίεσης. Οι μαρτυρίες ήταν ανώνυμες γιατί φοβήθηκαν αντίποινα από την εταιρεία.
Οι Hugo Giard (quest director, Gods & Monsters), Hugues Ricour (managing director, Singapore), Jonathan Dumont (creative director, Assassin's Creed Odyssey), Jordi Woudstra (former marketing product manager, Singapore), Justin Farren (former creative director, Skull & Bones), Marc-Alexis Cote (executive producer, Quebec) και and Stephane Mehay (associated producer, Quebec), κατηγορήθηκαν από τους συναδέλφους τους ότι καλλιεργούν μια κουλτούρα "φόβου και καταπίεσης" στα τρία αυτά παραρτήματα της Ubisoft. Τα στελέχη φέρεται να κατηγορούνται για ενέργειες όπως επίδειξη δύναμης για να αντιταχθούν στις γυναίκες συναδέλφους τους ζητώντας φιλιά στα events εργασίας (Hugues Ricour), χρησιμοποιούν την εξωτερική τους εμφάνιση για να εκφοβίσουν γυναίκες και ειδικά όσες είναι νέες (Jonathan Dumont) και παρενοχλούν σεξουαλικά τις συναδέλφους τους στα meetings ακουμπώντας τις ακατάλληλα τόσο κατά την διάρκεια, όσο και εκτός των meetings (σ.σ. συνέβη με πολλούς από τους παραπάνω).
Οι μάρτυρες των περιστατικών είπαν μάλιστα ότι η Ubisoft επιτρεπει αυτή την τοξική κουλτούρα γιατί επιβραβεύει όσους έχουν ένα "alpha" στυλ. Χαρακτηριστικά μία εργαζόμενη ανέφερε ότι οι προϊστάμενοι της Ubisoft είναι ψηλοί, με δυνατή φωνή και φιγούρες alpha male ώστε να επιβάλουν την παρουσία τους όταν ηγούνται σε projects και ότι κάνουν bullying και παρενόχληση σε υφισταμένους τους. Η Ubisoft δεν απέλυε κόσμο και μάλιστα κάποιοι ήταν αγενείς ή επιθετικοί ή υπερβολικά ισχυρογνόμωνες, σε σημείο που αν τα έκαναν σε άλλες εταιρείες τότε σύμφωνα με τις μαρτυρίες των συναδέλφων τους θα είχαν σίγουρα απολυθεί. Η Ubisoft, κατέληξαν, θα απέλυε κάποιον μόνο αν έκανε κάτι πολύ αρνητικό δημόσια.