Review Detail

9.5 1 10 0.5
Reviews
ΣΤ
ΣΤ
March 03, 2016
Darkest Dungeon
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
9.5
Ένας φίλος μου είχε ενθουσιαστεί με το συγκεκριμένο παιχνίδι, από την πρώτη του ανακοίνωση. Μου το ανέφερε την περίοδο της κυκλοφορίας του και με εντυπωσίασε το στυλ των σχεδίων και η γοτθική/λαβκραφτιανή ατμόσφαιρα. Το τσίμπησα χωρίς δεύτερη σκέψη.

Το gameplay του ήταν ο βασικότερος λόγος που με έψησε. Turn based μάχη στα πρώτυπα των j-rpgs, που για κάποιο λόγο κατάφερε να με πείσει περισσότερο από τα j-rpg.

Η ιστορία είναι αρκετά απλή. Ένας συγγενής του "παίκτη" είχε μια έπαυλη και γενικά, σας κάθε κλασικός χαρακτήρας του Λάβκραφτ, είχε ψαχτεί με μαγεία, occult κλπ και ελευθέρωσε ακατανόμαστους, απερίγραπτους τρόμους, που δεν τους χωρά ο ανθρώπινος νους. Και η λύση του; Να κληροδοτήσει την έπαυλη στον "παίκτη" και να φυτέψει μια σφαίρα στον κρόταφό του. Τώρα ο παίκτης καλείται να προσλάβει ήρωες και καιροσκόπους για να καθαραρίσουν την έπαυλη.

Υπάρχουν τρία βασικά κομμάτια στο παιχνίδι. Η πόλη, η προετοιμασία και τα dungeons. Θα τα αναλύσω ξεχωριστά το καθένα.

Η πόλη είναι το "κεντρικό μενού". Το μέρος που γίνεται η βαθύτερη στρατηγική και προετοιμασία του campaign. Έχει κτήρια τα οποία σας δίνουν καλύτερο εξοπλισμό, προσλαμβάνετε ήρωες, ηρεμείτε αγχωμένους ήρωες που έλαβαν μέρος σε dungeons κλπ. Ένας από τους γενικότερους σκοπούς του παιχνιδιού είναι και να αναπτύξετε στο έπακρο την πόλη, την οποία παραλαμβάνετε μισοκατεστραμένη στην αρχή του παιχνιδιού. Οι επιλογές που θα πάρετε στην πόλη είναι καίριες, καθώς οι πράξεις λήγουν με το που τελειώσει το επόμενο dungeon. Επίσης, σε περίπτωση λίγων χρημάτων, θα πρέπει να έχετε λάβει υπόψην σας και το κομμάτι της προετοιμασίας πριν αναθέσετε σε χαρακτήρες κάποια δραστηριότητα (πληρώνοντας το αντίστοιχο αντίτοιμο).

"Προετοιμασία" ονομάζω το κομμάτι του παιχνιδιού που βρίσκεται ανάμεσα στην πόλη και στα dungeon. Όταν αποφασίσετε πως δεν έχετε κάτι άλλο να κάνετε στην πόλη, πάτε στον χάρτη των αποστολών. Εκεί έχουν δημιουργηθεί τυχαία κάποιες αποστολές, διαφόρων δυσκολιών, σε ένα από τα τέσσερα διαφορετικά σημεία της έπαυλης. Το κάθε σημείο έχει διαφορετικούς εχθρούς και απαιτήσεις. Όταν ολοκληρώσετε έναν αριθμό αποστολών σε μια περιοχή, ξεκλειδώνετε ένα boss fight στην συγκεκριμένη περιοχή. Η αποστολή αυτή μένει ενεργή μέχρι να την ολοκληρώσετε. Υπάρχουν πολλά boss fight κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, καθώς είναι πολλαπλά για κάθε περιοχή. Αφού επιλέξετε αποστολή, καλείστε να διαλέξετε τα άτομα που θα απαρτήσουν την τετραμελή ομάδα, καθώς και τον εξοπλισμό που θα έχουν μαζί τους. Εκεί παίζει ρόλο η προετοιμασία στην πόλη. Αφενώς πρέπει να έχετε προσλάβει ήρωες, οι οποίοι καλό θα ήταν να είναι όσο πιο καλά γίνεται (χωρίς άγχος, με τα καλύτερα όπλα και πανοπλία, με level up στα skills κλπ). Αφετέρου πρέπει να έχετε κρατήσει αρκετά λεφτά για να χρηματοδοτείσετε την αποστολή. Αυτό το σημείο θεωρώ βασικότερο για την επιτυχία σας στο παιχνίδι. Πρέπει να καταφέρετε να υπολογίζετε πόσα αντικείμενα θα χρειαστείτε σε μια αποστολή και, κατ'επέκταση, πόσο loot χρειάζεστε για να βγάλετε κέρδος. Προσωπικά αποσύρθηκα από dungeons (αποτυχία θεωρητικά) και έβγαλα τα έξοδα της αποστολής και κέρδος.

Το τρίτο κομμάτι είναι το dungeon. Όταν ξεκινήσει η αποστολή καθορίζει ο παίκτης με πια σειρά θέλει να είναι οι ήρωες σε θέσεις 1 (μπροστά) ως 4 (πίσω). Αυτό επηρεάζει άμεσα τις κινήσεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι χαρακτήρες, καθώς και ποιοι θα τρώνε ξύλο από τους εχθρούς. Κάθε skill, εχθρού ή χαρακτήρα, έχει δυο βασικά στοιχεία. Από ποια/ες θέση/εις μπορεί να χρησιμοποιηθεί, και ποια/ες θέση/εις χτυπάει. Αυτό, σε συνδυασμό πως κάθε κλάση χαρακτήρα έχει ικανότητες που συνδυάζουν διαφορετικές θέσεις, δίνει τη δυνατότητα πολλών διαφορετικών συνδυασμών ομάδων. Μέσα στο dungeon υπάρχουν δυο διαφορετικά μέρη, οι διάδρομοι και τα δωμάτια. Στους διαδρόμους, οι οποίοι χωρίζονται σε τετράγωνα, μπορείτε να συναντήσετε random encounter εχθρούς, αντικείμενα για loot, events κλπ. Στα δωμάτια είναι είτε εχθροί, συνήθως πιο δυνατοί, ίσως sub-boss, ή κανονικά boss (αν είστε σε boss dungeon) και πιθανώς chests με καλό loot. Μια συμβουλή, καθώς εγώ δεν το ήξερα όταν έπαιζα. Μπορείτε να συνδυάσετε αντικείμενα που έχετε, με αντικείμενα του χώρου για καλά (ή κακά) αποτελέσματα. Π.χ. ένα locked chest, αν του βάλετε κλειδί ανοίγει. Αν το πατήσετε απλώς, το σπάτε και παίρνετε λιγότερο loot. Τα άλλα τρία πολύ σημαντικά αντικείμενα, που πρέπει να έχετε προμηθευτεί από πριν, είναι δαυλοί, τρόφιμα και υλικά campsite. Ο δαυλός είναι το πιο χρήσιμο. Το φως του σας κάνει να βλέπετε μέσα στο dungeon, μειώνει το άγχος που παίρνετε και αποφεύγονται πολλές ενέδρες εχθρών. Τα τρόφιμα σας δίνουν λίγο health, αλλά κυρίως είναι για την πείνα. Αν πεινάσουν κατά τη διάρκεια dungeon οι χαρακτήρες πρέπει να φάνε. Αυτό τους ανεβάζει το health. Αν δεν έχουν, όμως, να φάνε, τρώνε damage και στο health και στο άγχος. Τέλος, ειδικά στα μεγάλα dungeon, έχετε ανάγκη από campsites. Σε κάποιο δωμάτιο του dungeon μπορείτε να ξεκουραστείτε και να χρησιμοποιήσετε κάποιες campsite ικανότητες των χαρακτήρων, οι οποίες συνήθως δίνουν passive bonuses.

Η μάχη είναι turn based, πολύ κλασική οπότε δεν θεωρώ ότι αξίζει να αναφερθώ σε βάθος. Το μόνο άξιο αναφοράς είναι ότι υπάρχει μπάρα άγχους και permadeath. Η μπάρα άγχους γεμίζει με συγκεκριμένες κινήσεις των εχθρών και από το πόσο χαμηλά είναι η μπάρα του δαυλιού. Όταν γεμίσει η μπάρα άγχους του χαρακτήρα υπάρχει πιθανότητα είτε να φανεί γενναίος (παίρνοντας κάποιο buff που διαρκεί μέχρι να τελειώσει το dungeon) είτε να δειλιάσει (που δίνει debuff μέχρι το τέλος του dungeon). Επίσης, χαρακτήρας που πάθει πολλαπλές φορές damage στο άγχος ενώ είναι τέρμα, μπορεί να πεθάνει από καρδιακή προσβολή.

Το πιο σημαντικό στοιχείο για μένα είναι και το κουμπάκι "retreat". Αυτό σας επιτρέπει να φύγετε, είτε από τη μάχη, είτε και από όλο το dungeon. Από τη στιγμή που υπάρχει permadeath, αυτό το κουμπάκι είναι πολύ σημαντικό. Αν ένα dungeon πάει κατά διαόλου και υπάρχει κίνδυνος να πεθάνουν χαρακτήρες, ειδικά υψηλών level, το retreat είναι μονόδρομος. Ένας λόγος παραπάνω να γίνει αν το ως τότε loot δίνει κέρδος.

Τέλος, θα ήθελα να θίξω λίγο την πιο κλασική γκρίνια που έχω δει για το παιχνίδι. Ότι είναι 100% τυχαίο και δεν έχει να κάνει με το skill του παίκτη. Αν και καταλαβαίνω πως ισχύουν εν μέρη οι κατηγορίες, δεν μπορώ να μην σχολιάσω πως δεν έχουν ληφθεί υπόψην τους τα παρακάτω. Αρχικά, μπορείς να επηρεάσεις με αντικείμενα ή personalities (αρνητικά ή θετικά traits που κερδίζουν μέσω dungeon) τα στατιστικά των χαρακτήρων. Επίσης, σε ένα παιχνίδι που έχει ως κεντρική ιδέα την καταστροφή, το κάνει τελείως risk management game. Ξέρεις ότι όλα είναι ή θα γίνουν σκατά, τι θα κάνεις για αυτό; Θα χωθείς και ότι γίνει; Θα κάνεις retreat; Αυτό είναι το ζουμί του παιχνιδιού.

Συνοψίζοντας, το παιχνίδι αποτελεί για μένα την έκπληξη της χρονιάς και πολύ σοβαρή συμμετοχή για παιχνίδι της χρονιάς για μένα. Το προτείνω όπως τίποτα άλλο φέτος.

Θετικά:

- Στοιχεία και ατμόσφαιρα ιστοριών του Lovecraft
- Γοτθική αισθητική στα σχέδια
- Ατμοσφαιρική μουσική επιλογή
- Voiceacting του αφηγητή
- Μεγάλο cast ηρώων
- Δυσκολία Dark Souls σε turn-based μορφή
- Ωραία (αν και λίγο σπαστικά) bosses
- Γενικά όλο το παιχνίδι

Αρνητικά:

- Κάποια dungeon καταλαβαίνεις ότι απλά δεν θα τα βγάλεις (όλα πάνε σκατά λόγω RNG)
- Μπορεί να ξενίσει κάποιους παίκτες το σύστημα "προσπάθεια -> αποτυχία -> προσπάθεια ξανά"
Report this review Was this review helpful? 0 0

Comments

Already have an account?
Score 
0 User Score
(0  vote)
User Reviews
Genre:
Developer:
Publisher:
Διάθεση:
Players:
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)