Το Path of Exile είναι ίσως η καλύτερη indie προσπάθεια των τελευταίων ετών στον τομέα των RPG.
Όταν το πρωτοέπαιξα το χλεύαζα. Σκεφτόμουν ότι έπεσα πάνω σε ένα Diablo 2,5 clone αναλογιζόμενος τα απαρχαιωμένα γραφικά και το inventory. Λίγη ώρα μετά όμως, όταν είδα το αχανές skill tree και το economy system, κατάλαβα ότι κάτι άλλο παίζει εδώ. Πράγματι, το loot που συλλέγετε και που βασίζεται σε salvage (όχι σε gold) που παραδίδετε στους NPC, καθώς και τα gems που κερδίζετε από αυτούς κάνοντας quests δίνουν τελείως διαφορετικό νόημα στο gameplay.
Η Grinding Gear χρησιμοποίησε επιτυχώς την λογική των socketed items του Diablo 2 για να δώσει ιδιότητες στα όπλα σας, οπότε αυτή η ενέργεια δίνει έναν άλλο αέρα στα trades. Και στην Community εδώ που τα λέμε, γιατί το target group του PoE είναι πιο ώριμο.
Το highlight είναι το skill tree καθώς όποιον χαρακτήρα κι αν επιλέξεις, melee, ranged, mage ή ενδιάμεσα classes, σου δίνει περίπου 5 υποκατηγορίες από skills που καταλήγουν σε άλλα 10 skills που έχουν επίσης υπεπιλογές κ.ο.κ. Υπάρχουν 1.350 skills οπότε καταλαβαίνετε για ποιο λόγο οι developers χρειάστηκαν τόσο καιρό για να το δημιουργήσουν. Γιατί πολύ απλά βασίζεται στο gameplay και όχι στον τεχνικό τομέα.
Κατά τα άλλα, οι μάχες είναι απολαυστικές, τα dungeons ατμοσφαιρικά, τα bosses αποτελούν υψηλή πρόκληση και γενικά έχουμε ένα απλό Hack 'n' Slash RPG που με λίγο παραπάνω farming/grinding μπορεί να τερματιστεί. Το levelling/skill system του καθώς και το economy θα σας κρατήσει για δεκάδες ώρες, ενώ το PvP αποτελεί ένα καλό συμπλήρωμα.
Πάνω απ' όλα πάντως ας μην ξεχνάμε ότι είναι free-to-play χωρίς κανένα pay-to-win στοιχείο. Οι Νεοζηλανδοί κερδίζουν από μένα ένα τεράστιο respect!