- Reviews
- Skull and Bones
Skull and Bones
HotH Ubisoft επιστρέφει στην πειρατική εποχή!
H Ubisoft επιστρέφει στην πειρατική εποχή!
Η Ubisoft, γνωστή για την ανάπτυξη επιτυχημένων τίτλων, όπως το Assassin's Creed, παρουσιάζει μια προσπάθεια ανανέωσης του πειρατικού θέματος με το "Skull and Bones". O τίτλος αυτός ανακοινώθηκε ως ο πρώτος "ΑΑΑΑ", υποσχόμενο μια εμπειρία που θα ξεπερνούσε τα συνηθισμένα standards. Παρόλα αυτά, η αποστολή της Ubisoft να επαναφέρει και να ρομαντοποιήσει τη μαγεία του "Black Flag", μέσω αυτού του νέου τίτλου, δείχνει να είναι περισσότερο ένα ταξίδι με εμπόδια παρά μια άμεση επιτυχία.
Το Skull and Bones αποτελεί τίτλο περιπέτειας και ναυτικών μαχών ανοιχτού κόσμου, που επιτρέπει στους παίκτες να εξερευνούν τις θάλασσες, να συγκρούονται με άλλα πλοία και να συλλέγουν πλούτη. Δίνεται βάση στη ναυτική στρατηγική και τη διαχείριση του πλοίου, προσφέροντας μια πλούσια εμπειρία πειρατείας. Υποστηρίζει πολλαπλούς παίκτες σε διάφορα online modes, επιτρέποντας τη συνεργασία ή την ανταγωνιστική δράση μεταξύ τους, δίνοντας έτσι έμφαση στην κοινωνική αλληλεπίδραση και την ανταγωνιστικότητα μέσα στον κόσμο της πειρατείας.
Από άγνωστος μούτσος σε βασιλιάς πειρατής
Στις πρώτες ώρες του "Skull and Bones", οι παίκτες βιώνουν την έναρξη της πειρατικής τους καριέρας μέσα από ένα δυναμικό πρόλογο. Ενσαρκώνουν τον ρόλο ενός πειρατή καπετάνιου, του οποίου το πλοίο πέφτει θύμα ενέδρας και καταλήγει να βυθιστεί. Από τα απομεινάρια αυτής της καταστροφής, ο παίκτης παίρνει το ρόλο ενός ανώνυμου πειρατή, ένα χαρακτήρα που δημιουργεί ο ίδιος, αναλαμβάνοντας την αρχή μιας νέας περιπέτειας. Μαζεύοντας ό,τι χρήσιμο μπορεί να βρει από τα ερείπια του μεγάλου πλοίου, ο παίκτης κατασκευάζει το δικό του σκάφος, ένα πρόχειρο σαπιοκάραβο και ξεκινά τη δική του πειρατική πορεία με στόχο να καταστήσει το όνομά του γνωστό στις θάλασσες.
Καθ' όλη τη διάρκεια αυτής της αρχικής περιπέτειας, ο παίκτης ανακαλύπτει ένα γράμμα προορισμένο για τον John Scurlock, έναν επιφανή πειρατή, που βρίσκεται ανάμεσα στα απομεινάρια του ναυαγίου. Αυτή η ανακάλυψη οδηγεί τον πρωταγωνιστή να αναζητήσει τον John, προκειμένου να του παραδώσει το γράμμα και ταυτόχρονα να κάνει τα πρώτα του βήματα στον επικίνδυνο και ανταγωνιστικό κόσμο της πειρατείας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ο παίκτης εισάγεται στην κεντρική ιστορική γραμμή, ξεκινώντας ένα ταξίδι γεμάτο μάχες, συμμαχίες και αναζητήσεις θησαυρών.
Στο "Skull and Bones", οι παίκτες βρίσκονται να πλέουν σε ανοικτές θάλασσες, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του πειρατή σε ένα κόσμο που στοχεύει να αναπαραστήσει τη ζωή στα ανοιχτά νερά με ρεαλισμό και περιπέτεια. Η ιστορία, αν και δεν είναι το κύριο ατού του, σε βάζει στον κόσμο της πειρατείας, όπου οι ανακαλύψεις, οι μάχες και η συλλογή θησαυρών είναι καθημερινότητα. Παρά την εντυπωσιακή απεικόνιση του περιβάλλοντος και την προσθήκη στοιχείων, όπως οι θαλάσσιες μάχες και οι πειρατικοί ύμνοι, η συνολική εμπειρία μπορεί να καταστεί μονότονη, με την ιστορία να μην καταφέρνει να δεσμεύσει το ενδιαφέρον του παίκτη για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Αέρας στα πανιά…με stamina?
Το 90% του Skull and Bones θα το περάσετε κοντρολάροντας το καράβι σας, εξερευνώντας απέραντες θάλασσες, μεταξύ σφοδρών μαχών και αναζήτησης θησαυρών. Η διαδικασία ελέγχου του πλοίου στο "Skull and Bones" ξεδιπλώνεται με μια σειρά από στρατηγικές επιλογές και ενστικτώδεις αντιδράσεις, που εμπλουτίζουν την εμπειρία του. Οι παίκτες πρέπει να είναι πάντα σε εγρήγορση, λαμβάνοντας υπόψη την κατεύθυνση και την ένταση του ανέμου, που επηρεάζει την ταχύτητα και τη δυνατότητα μανούβρας του πλοίου τους. Υπάρχουν τρεις ταχύτητες για την κίνηση του πλοίου, με μία από αυτές να απαιτεί stamina στα πανιά - ναι, καλά διαβάσατε, stamina - ώστε να επιταχύνετε για ένα σύντομο διάστημα. Αυτός ο μηχανισμός προσθέτει μια δόση τακτικής, καθώς οι παίκτες πρέπει να αποφασίσουν πότε είναι σκόπιμο να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιτάχυνση, είτε για να διαφύγουν από μια απειλή, είτε για να πλησιάσουν τον εχθρό τους.
Επιπλέον, τα πλοία στο παιχνίδι κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες - DPS, SUPPORT και TANK - με κάθε κατηγορία να προσφέρει διαφορετικές δυνατότητες και προκλήσεις. Το μέγεθος και η κατηγορία του πλοίου επηρεάζουν τόσο την ταχύτητα όσο και την ευκινησία του στις μάχες και τις μανούβρες, προσδίδοντας μια βαθύτερη στρατηγική διάσταση στο gameplay. Ωστόσο, η αίσθηση του χειρισμού δεν είναι βαριά και περίπλοκη· τα πλοία ανταποκρίνονται ευκολότερα στις εντολές του χρήστη σε σύγκριση με προηγούμενους τίτλους, όπως το "Black Flag". Αυτή η πολυτέλεια ανταπόκρισης και η ελαφρότητα στο χειρισμό καθιστούν τις ναυτικές μάχες και την πλοήγηση πιο διασκεδαστικές, αν και μπορεί να μην προσφέρουν τη βαρύτητα και την πολυπλοκότητα που θα περίμενε κάποιος από την πραγματική ναυσιπλοΐα. Η Ubisoft φαίνεται να έχει επιλέξει μια προσέγγιση που τονίζει την προσβασιμότητα και τη διασκέδαση, παρά την αυθεντικότητα των ναυτικών δυναμικών.
Το σύστημα μάχης στο "Skull and Bones" είναι ένας συνδυασμός τακτικής διαχείρισης πυρομαχικών, στρατηγικής θέσης και άμεσης ανταπόκρισης στις κινήσεις του εχθρού. Οι παίκτες πρέπει να επιλέγουν με προσοχή το είδος των πυρομαχικών που θα χρησιμοποιήσουν ανάλογα με την κατάσταση της μάχης, την απόσταση του στόχου και τον τύπο του εχθρικού πλοίου. Τα όπλα ποικίλλουν από τα βαριά κανόνια για μακρινές αποστάσεις έως τους εκτοξευτές φλογών για κοντινούς στόχους. Η θέση και η κίνηση του πλοίου είναι κρίσιμες, καθώς οι παίκτες πρέπει να μανουβράρουν το πλοίο τους σε θέσεις που μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητα των επιθέσεων τους, ενώ ταυτόχρονα μειώνουν την έκθεση σε αντίποινα.
Εκτός από τη βασική τακτική μάχης, το σύστημα προσφέρει προηγμένες στρατηγικές μέσω της χρήσης ειδικών ικανοτήτων και της αναβάθμισης του πλοίου. Οι παίκτες μπορούν να εξοπλίσουν τα πλοία τους με διάφορα είδη αρματώσεων και ενισχύσεων, αναβαθμίζοντας την αντοχή τους στις ζημιές, την ταχύτητα και τη δύναμη πυρός. Αυτές οι αναβαθμίσεις επιτρέπουν στους παίκτες να προσαρμόσουν το πλοίο τους σύμφωνα με το προσωπικό τους στυλ, είτε προτιμούν ένα ταχύ και ευκίνητο σκάφος, που αποφεύγει τις συγκρούσεις, είτε ένα ισχυρά οπλισμένο καράβι, που μπορεί να αντέξει στις πιο σκληρές μάχες. Η προσαρμοστικότητα και η στρατηγική σκέψη αναδεικνύονται σε κρίσιμους παράγοντες που καθορίζουν την επιτυχία στις μάχες, προσφέροντας μια πλούσια και δυναμική εμπειρία μάχης στην ανοικτή θάλασσα.
Οι εχθροί είναι ένα ακόμα κομμάτι στο οποίο ο τίτλος της γαλλικής εταιρείας χάνει την ευκαιρία να εντυπωσιάσει. Υπάρχουν προβλήματα στην τοποθέτηση, αντιφάσεις στην επιθετικότητα και τεχνητή δυσκολία. Εχθρικά πλοία δε μανουβράρουν ικανοποιητικά, δείχνοντας επιθετικότητα υπό συγκεκριμένες συνθήκες, ενώ αγνοούν άλλες μάχες. Έχουν πολύ ζωή, που καθιστά τις μάχες μακρόχρονες χωρίς στρατηγική πρόκληση, κάνοντας κάποια εχθρικά καράβια απλά σφουγγάρια για κανονόμπαλες.
Το στοιχείο του crafting αποτελεί έναν σημαντικό πυλώνα της εμπειρίας, καθώς οι παίκτες καλούνται να συλλέγουν πόρους και χρήματα, για να αναβαθμίσουν το πλοίο τους και να εξοπλιστούν για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Ωστόσο, ο τρόπος συλλογής των πόρων μπορεί να αποδειχθεί απογοητευτικός για τους παίκτες που αναζητούν μια πιο βαθιά και εμβυθιστική εμπειρία. Αντί να κατεβαίνουν από το πλοίο για να εξερευνήσουν νησιά και να συλλέξουν πόρους με έναν πιο διερευνητικό και διαδραστικό τρόπο, οι παίκτες απλώς πλησιάζουν σε ένα νησί που διαθέτει τον απαιτούμενο πόρο και τον συλλέγουν αυτόματα ή μέσω ενός quick time event, σαν να κάνουν loot ένα πτώμα.
Αυτή η διαδικασία, αν και απλοποιεί τη συλλογή πόρων, καταλήγει να υπονομεύει το βάθος και την ποικιλομορφία του τίτλου, αφαιρώντας μια σημαντική διάσταση εξερεύνησης και αλληλεπίδρασης με τον κόσμο. Το γεγονός ότι δεν απαιτείται από τον παίκτη να ασχοληθεί περισσότερο ενεργά με το περιβάλλον για τη συλλογή των πόρων, μπορεί να οδηγήσει σε μια αίσθηση αποσύνδεσης και να χαλάσει την εμβύθιση στον πλούσιο και δυναμικό κόσμο του. Αυτό το στοιχείο του gameplay ίσως να μη συμβάλλει στην ανάδειξη της πλήρους εμπειρίας πειρατείας, που προσπαθεί να προσφέρει το "Skull and Bones", αφήνοντας τους παίκτες να επιθυμούν μια πιο συναρπαστική και εμπλουτισμένη διαδικασία εξερεύνησης και συλλογής πόρων.
Οι αποστολές ακολουθούν ένα πρότυπο που ενδέχεται να καταστεί μονότονο με την πάροδο του χρόνου. Ξεκινώντας από ένα λιμάνι, ο παίκτης καλείται να πλεύσει προς έναν άλλο προορισμό, με την επιλογή του fast travel να είναι διαθέσιμη, αλλά να στοιχίζει νομίσματα. Οι αποστολές περιλαμβάνουν συνήθως την ανάγκη να βυθίσετε εχθρικά πλοία, να συλλέξετε συγκεκριμένα αντικείμενα ή να προσεγγίσετε και να μιλήσετε σε NPCs στη στεριά. Η διαρκής ανάγκη για ταξίδι με το καράβι και η επανάληψη των ίδιων δραστηριοτήτων μπορεί να καταστεί κουραστική, χωρίς να προσφέρει την ποικιλία ή τη διασκέδαση, που θα αναζητούσε κάποιος από μια πειρατική περιπέτεια.
Ο χάρτης είναι ευρύχωρος και απλώνεται στα απέραντα νερά του Ινδικού Ωκεανού, προσφέροντας στους παίκτες μια τεράστια περιοχή για εξερεύνηση, μάχες και κυνήγι θησαυρών. Παρά τον εντυπωσιακό αυτό χάρτη, οι παίκτες αντιμετωπίζουν περιορισμούς όσον αφορά την αλληλεπίδραση με τα λιμάνια και τις παραλίες. Συγκεκριμένα, δεν είναι δυνατό να αράξει το πλοίο σε όλα τα λιμάνια που συναντά ο παίκτης στη διάρκεια του ταξιδιού του. Αυτό σημαίνει ότι η πρόσβαση σε ορισμένες περιοχές και οι δυνατότητες εμπορίου ή αναβάθμισης μπορεί να είναι περιορισμένες, αναγκάζοντας τους παίκτες να επιλέγουν στρατηγικά τα σημεία στα οποία θα επιδιώξουν να αγκυροβολήσουν.
Επιπλέον, ο περιορισμός στην εξερεύνηση δε σταματά στα λιμάνια. Οι παίκτες δεν μπορούν να εγκαταλείψουν το πλοίο τους και να περπατήσουν σε όλες τις παραλίες που ενδεχομένως θα ήθελαν να εξερευνήσουν. Αυτή η έλλειψη ελευθερίας στην αλληλεπίδραση με τον κόσμο μπορεί να φανεί απογοητευτική για εκείνους που επιζητούν μια πιο ολοκληρωμένη και βαθιά εμπειρία εξερεύνησης. Αν και ο κύριος άξονας είναι η ναυτική δράση και οι πειρατικές περιπέτειες, η αδυναμία περιπάτου εκτός του πλοίου και η αλληλεπίδραση με τα περιβάλλοντα εδάφη σε πιο προσωπικό επίπεδο, αφαιρεί ένα στοιχείο εμβάθυνσης, που θα μπορούσε να εμπλουτίσει την εμπειρία του.
Περιλαμβάνονται, επίσης, στοιχεία που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως pay-to-win, μια πρακτική που συχνά προκαλεί συζητήσεις στην κοινότητα των παικτών. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στους παίκτες να αγοράζουν με πραγματικά χρήματα προνόμια ή αντικείμενα που μπορούν να τους δώσουν σημαντικό πλεονέκτημα στην πειρατική τους περιπέτεια. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ταχύτερη πρόοδο, ισχυρότερα πλοία, καλύτερα πυρομαχικά ή ειδικές ικανότητες που δεν είναι τόσο εύκολα προσβάσιμες σε όσους επιλέγουν να μην καταφύγουν σε αγορές.
Ο τίτλος διαθέτει ένα εντυπωσιακό co-op mode για τέσσερεις παίκτες, επιτρέποντάς τους να σχηματίσουν συμμαχίες και να αντιμετωπίσουν μαζί τις προκλήσεις του. Αυτή η συνεργασία ενισχύει την εμπειρία του, καθιστώντας τις αποστολές πιο εύκολες και πιο προσοδοφόρες, όταν γίνονται με συντρόφους. Ο συνδυασμός του ανοιχτού κόσμου, της δυνατότητας προσαρμογής των πλοίων και της στρατηγικής ναυτικής μάχης με το co-op gameplay προσφέρει την τέλεια σκηνή.
Η διάρκεια του "Skull and Bones" προσφέρει μια εκτεταμένη εμπειρία για τους παίκτες, με τις κύριες αποστολές να ολοκληρώνονται σε περίπου 20 ώρες. Για όσους επιδιώκουν να εξερευνήσουν κάθε γωνιά του, η ολοκλήρωση του πλήρους περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένων των παράπλευρων αποστολών και των συμβολαίων, απαιτεί περίπου 40 ώρες. Για τους αποφασισμένους να φτάσουν στο μέγιστο βαθμό κύρους του Kingpin, να ξεκλειδώσουν όλα τα διαθέσιμα πλοία και όπλα και να ολοκληρώσουν κάθε αποστολή θησαυρού, απαιτούνται συνολικά πάνω από 70 ώρες.
Άλλος ένας πειρατικός τίτλος που ζει στη σκιά του Black Flag.
Εντυπωσιακά τροπικά τοπία και γαλάζια νερά
Τα γραφικά στο "Skull and Bones" εντυπωσιάζουν με την ποιότητα και τη λεπτομέρειά τους, προσφέροντας μια βυθιστική εμπειρία στον κόσμο της πειρατείας. Οι θάλασσες και τα τοπία αποτυπώνονται με εκπληκτική ρεαλιστικότητα, ενώ τα εφέ του καιρού και οι μεταβαλλόμενες συνθήκες φωτισμού εμπλουτίζουν την ατμόσφαιρα. Τα πλοία, από την άλλη, προσφέρουν μια αίσθηση αυθεντικότητας με την προσοχή στις λεπτομέρειες στην κατασκευή και την προσαρμοστικότητά τους, κάνοντας τη διαχείριση και την αναβάθμιση των πλοίων μια ενδιαφέρουσα και οπτικά ικανοποιητική διαδικασία.
Ενώ τα γραφικά των τοπίων και των πλοίων είναι εντυπωσιακά, οι χαρακτήρες φαίνονται να μην ακολουθούν την ίδια ποιοτική γραμμή. Παρατηρείται μια έλλειψη ρεαλισμού στην απεικόνιση των ματιών και των μαλλιών, δίνοντας μια αίσθηση προηγούμενης γενιάς στο σχεδιασμό τους. Αυτό μπορεί να απογοητεύσει τους παίκτες, που αναζητούν μια πλήρως ρεαλιστική εμπειρία σε όλα τα στοιχεία του.
Ούτε τα τραγούδια των θαλασσόλυκων…
Το soundtrack του "Skull and Bones" φαίνεται να μην αφήνει την ίδια ανάμνηση ή να διαθέτει την ίδια ενέργεια και ζωντάνια που έχουμε συνηθίσει από προηγούμενους τίτλους της Ubisoft, όπως το Assassin’s Creed: Black Flag. Ακόμα και τα τραγούδια που ερμηνεύει το πλήρωμα του πλοίου, στοιχείο που προσδοκούσαν πολλοί να προσθέσει ατμόσφαιρα και αυθεντικότητα στην πειρατική εμπειρία, φαίνεται να μην προσφέρει την αναμενόμενη εμπειρία.
Όσον αφορά το voice acting, είναι μάλλον "νεκρό", αφήνοντας πολλά να επιθυμηθούν σε ό,τι αφορά την έκφραση και την ζωντάνια των χαρακτήρων. Η έλλειψη συναισθηματικής φόρτισης και η υποβαθμισμένη ποιότητα στην ερμηνεία μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την εμπειρία του, μειώνοντας την ικανότητα των παικτών να εμβαθύνουν στην ιστορία και να συνδεθούν με τους χαρακτήρες.
Μια περιπέτεια…ναυάγιο
Στο "Skull and Bones" της Ubisoft, η προσπάθεια για μια εμπειρία πειρατείας με ΑΑΑΑ φιλοδοξίες αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Από τη μία, τα γραφικά των τοπίων και πλοίων εντυπωσιάζουν, από την άλλη, όμως, οι χαρακτήρες και η ηχητική ατμόσφαιρα δε φτάνουν στο ίδιο επίπεδο, με το voice acting να φαίνεται χωρίς ζωντάνια και τα τραγούδια του πληρώματος να μην έχουν την απαιτούμενη ενέργεια. Η ιστορία και τα gameplay mechanics πάσχουν από έλλειψη βάθους και πειστικότητας, κάτι που επισημαίνει την ανάγκη για περαιτέρω βελτιώσεις. Παρά τις φιλόδοξες προθέσεις, ο τίτλος χρειάζεται να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις, για να πραγματοποιήσει την υπόσχεση μιας αξέχαστης πειρατικής περιπέτειας.
Συγκρίνοντας το "Skull and Bones" με το "Assassin's Creed: Black Flag", το τελευταίο ξεχωρίζει για την πειρατεία που αγγίζει την τελειότητα και την αποτύπωση της θάλασσας με τρόπο που δεν έχει επαναληφθεί. Αν και έχουν περάσει περισσότερα από 10 χρόνια από την κυκλοφορία του, η Ubisoft δεν έχει καταφέρει να υπερβεί αυτό το έπος, ακόμη και με το "Assassin's Creed: Odyssey", όπου το καράβι φαίνεται επίσης μέτριο. Ο ρομαντισμός που περιβάλλει την ιδέα του πειρατή παραμένει αξεπέραστος, δείχνοντας ότι η μαγεία του "Black Flag" δεν έχει αναπαραχθεί επιτυχώς από τότε.
Θετικά:
- Εντυπωσιακά γραφικά τοπίων και πλοίων
- Co-op gameplay με δυνατότητα για ομαδικές αποστολές
- Δυνατότητα αναβάθμισης και προσαρμογής των πλοίων
- Εκτενής χάρτης για εξερεύνηση
Αρνητικά:
- Η ιστορία είναι αδύναμη και χωρίς ενδιαφέρον build-up
- Τα γραφικά των χαρακτήρων φαίνονται προηγούμενης γενιάς
- Το soundtrack και τα τραγούδια του πληρώματος είναι αδύναμα
- Περιορισμοί στην εξερεύνηση λιμανιών και παραλιών
- Μη ρεαλιστική προσομοίωση ναυτικής εμπειρίας
- Έλλειψη βάθους στο crafting και στη συλλογή πόρων
- Έλλειψη αίσθησης αυθεντικής πειρατείας και θαλασσινής περιπέτειας
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 4
Gameplay: 4
Σενάριο: 4
Αντοχή: 6
Γενικά: 5.2
H πειρατεία μπορεί να είναι μια επική περιπέτεια…αλλά κάποιες φορές χάνεται στη θάλασσα των λεπτομερειών.
Μιχάλης Τσακίρογλου
NEWS VIEW ALL
Skull and Bones: Ημερομηνία κυκλοφορίας
[Αρχική δημοσίευση: 8/7/22] Μετά από αρκετά χρόνια και πολλές αναβολές, η Ubisoft ανακοίνωσε την ημερομηνία κυκλοφορίας του Skull and Bones. Το Skull and Bones θα ξεκίνησε την ανάπτυξή του εμπνευσμ...Posted (08 Dec 2023)
Skull and Bones gameplay videos
[Αρχική Δημοσίευση: 12/6/2018] Κατά την διάρκεια της E3 2018 παρουσιάστηκε ένα τρέιλερ και ένα gameplay trailer του Skull & Bones από την Ubisoft Singapore, για το οποίο μίλησε ο Justin Farren, ...Posted (13 Jan 2023)
Η Ubisoft ακύρωσε 3 games (σύνολο 7) και μετέθεσε την κυκλοφορία του Skull and Bones
[Αρχική Δημοσίευση: 12/1/22] Η Ubisoft ακύρωσε τρία games και μετέθεσε την κυκλοφορία του Skull and Bones για άλλη μια φορά, λόγω του ότι τα οικονομικά της στοιχεία για το τελευταίο τρίμηνο έδειξαν πο...Posted (12 Jan 2023)
Comments