- Reviews
- Ghostrunner 2
Ghostrunner 2
HotΓια πόσα deaths έχετε υπομονή;
Για πόσα deaths έχετε υπομονή;
Τα First-Person games με parkour αποτελούν μία πολύ περιορισμένη κατηγορία που ουσιαστικά ξεκίνησε να υφίσταται το 2008 με το Mirror's Edge. Στο πιο mainstream κοινό έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής με τη σειρά Dying Light, αλλά η πιο απροσδόκητη έκπληξη που μας ήρθε από την συγκεκριμένη κατηγορία ήταν το Ghostrunner το 2020 από την εταιρεία ανάπτυξης One More Level και την 505 Games. Φυσικά το Ghostrunner έκανε αίσθηση όχι για το parkour του ή τον κόσμο του αλλά για το δύσκολο gameplay του.
Το Ghostrunner, παρότι δεν ακούστηκε ιδιαίτερα λόγω της εποχής που κυκλοφόρησε (λίγες εβδομάδες πριν το Cyberpunk 2077) κατάφερε εν τέλει να κάνει ικανοποιητικές πωλήσεις και να αποκτήσει φανατικό κοινό και απέκτησε και ένα μεγάλο expansion το 2022. Το sequel ανακοινώθηκε από νωρίς το 2021 αλλά αποκαλύφθηκε πλήρως τον Μάιο του 2023. Τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς, μόλις 3 χρόνια μετά τον προκάτοχό του και χωρίς αναβολές, το Ghostrunner 2 ήρθε στα χέρια μας.
Το σενάριο διαδραματίζεται περίπου ένα χρόνο μετά το πρώτο Ghostrunner και ο Jack καλείται να αντιμετωπίσει τους Asura, μια ομάδα μηχανικών όντων που απειλούν ότι έχει μείνει από την ανθρωπότητα. Το σενάριο δεν προσφέρει κάποια βαθιά αφήγηση ή κάτι αντίστοιχο και ο σκοπός του είναι ξεκάθαρα να συνοδεύσει το gameplay. Παρόλα αυτά κάνει φιλότιμες προσπάθειες στο να αναπτύξει το lore του συγκεκριμένου κόσμου και να δώσει περισσότερες απαντήσεις. Συνολικά η ιστορία μας πήρε γύρω στις 8 ώρες για να την ολοκληρώσουμε (περίπου όσο και το πρώτο Ghostrunner).
Άφθονο πετσόκομμα και parkour
Το βασικό gameplay παραμένει το ίδιο με το αρχικό Ghostrunner, άλλα έχει μερικές αρκετά safe προσθήκες που το δισφοροποιούν. Η οπτική είναι First-person σχεδόν παντού κινείστε με parkour. Θα κρεμαστείτε από αρκετούς σωλήνες, θα περπατήσετε σε τοίχους θα κάνετε slide σε κατηφόρες. Βασική ικανότητα είναι πάλι το Sensory Boost το οποίο χρησιμοποιείτε για να κάνετε dash, να επιβραδύνετε τον χρόνο για να αποφεύγετε σφαίρες ή να στοχεύσετε με ακρίβεια το σημείο που θα πιαστείτε. Όσο προχωράτε το parkour γίνεται όλο και πιο περίπλοκο με πολλά εμπόδια, απαραίτητο συγχρονισμό κινήσεων και σε κάθε δευτερόλεπτο υπάρχει πιθανότητα να αποτύχετε αν δεν είστε προσεκτικοί.
Το βασικό σας όπλο είναι το katana και οι melee επιθέσεις του. Σταδιακά θα αποκτήσετε και Shuriken τα οποία πετάτε και σκοτώσετε τους απλούς εχθρούς και ακινητοποιείτε τους μεγάλους. Με τα Shuriken χτυπάτε επίσης και διακόπτες που βρίσκονται μακριά ή σε μεγάλο ύψος. Επιπλέον επιστρέφει και το Tempest το οποίο είναι ουσιαστικά οστικό κύμα που απωθεί εχθρούς. Ένα νέο ability είναι το Shadow Skill, το οποίο σας κάνει αόρατο προσωρινά και αφήνει ένα αντίγραφό σας στο σημείο που το ενεργοποιήσατε. Με το συγκεκριμένο μπορείτε να αιφνιδιάζετε εχθρούς και να λύνετε puzzles που απαιτούν να βρίσκεστε σε διάφορα σημεία ταυτόχρονα. Όσο προχωράτε θα μαζεύετε πόντους τους οποίους εξαργυρώνετε σε stations για να ξεκλειδώνετε upgrades, τα οποία μπορούν να κάνουν μεγάλη ή μικρή διαφορά στις επιδώσεις σας. Τα upgrades μπορείτε να τα αλλάζετε όποτε σας βολεύει, ανάλογα τα ξεκλειδωμένα slots σας την κάθε δεδομένη στιγμή. Τα slots ξεκλειδώνουν όσο βρίσκετε chips, τα οποία είναι διάσπαρτα collectables.
Όλοι οι εχθροί πεθαίνουν με ένα χτύπημα (ή μάλλον πετσόκομμα) αλλά το ίδιο ισχύει και για εσάς. Πέρα απο τα να αποφύγετε χτυπήματα μπορείτε και ορισμένα να τα αποκρούσετε αλλά με κάθε απόκρουση ξοδεύετε stamina. Σε κάθε μάχη όσους εχθρούς και αν έχετε σκοτώσει, αν καταφέρει να σας χτυπήσει ένας τότε πεθαίνετε και πάτε από την αρχή. Φυσικά πρόκειται για ένα από τα πιο γρήγορα respawns, καθώς γίνεται κυριολεκτικά σε κλάσματα του δευτερολέπτου, οπότε αν πεθαίνετε πολλές φορές δεν είναι τόσο εκνευριστικό. Απ την άλλη αυτό σημαίνει ότι μέχρι να βρείτε έναν μπούσουλα θα πεθάνετε πραγματικά πολλές φορές. Η διαφορά με το πρώτο Ghostrunner είναι ότι έχετε μεγαλύτερη ελευθερία στο πως θα αντιμετωπίσετε κάθε μάχη και δεν είναι απαραίτητο να βρείτε την σωστή χορογραφία. Έτσι μπορείτε να πειραματιστείτε και να βρείτε τις μεθόδους που σας βολεύουν και όταν ολοκληρώνετε μία μάχη η αίσθηση είναι αρκετά ικανοποιητική.
Οι εχθροί έχουν μεγαλύτερη ποικιλία και άλλοι σας ρίχνουν σφαίρες με αυτόματα ή ημιαυτόματα, άλλοι έρχονται για mellee επιθέσεις, ενώ κάποιοι καινούργιοι σας ρίχνουν μπάλες με οξύ ή φωτιά από μακριά. Όπως αναφέραμε όλοι πεθαίνουν με ένα χτύπημα, αλλά ορισμένοι μπορεί να έχουν ασπίδας και πρέπει να πάτε γρήγορα από πίσω τους, ενώ κάποιοι κινούνται πολύ γρήγορα και πρέπει να τους προλάβετε ή να τους ακινητοποιήσετε. Σε κάποιος πίστες υπάρχουν και bosses και οι μάχες μαζί τους έχουν πολλά στάδια, αλλά ευτυχώς εκεί υπάρχουν checkpoints. Τα bosses παρότι είναι αρκετά απλά, οι μάχες μαζί τους πραγματικά θα τεστάρουν τις ικανότητές σας ως εκείνη την δεδομένη στιγμή.
200 στη στροφή…
Ίσως η πιο μεγάλη και αξιόλογη προσθήκη είναι η χρήση μίας μηχανής, η οποία γίνεται όμως σε συγκεκριμένα chapters. Η μηχανή είναι αρκετά γρήγορη από μόνη της αλλά έχει και boost το οποίο έχει και cooldown και σας βοηθάει στο να κάνετε επιτυχημένα άλματα, να ξεφύγετε από εχθρούς που σας κυνηγούν ή να φτάσετε πιο γρήγορα σε στόχους. Ο χειρισμός της χρειάζεται λίγη εξάσκηση για να τον συνηθίσετε αλλά δεν θα σας δυσκολέψει. Οι περισσότερες πίστες που οδηγείτε την μηχανή έχουν την ίδια λογική με το υπόλοιπο παιχνίδι, δηλαδή κυριολεκτικά περνάτε από puzzles θανάτου, ενώ αν χτυπήσετε σε οποιοδήποτε εμπόδιο ή πέσετε στο κενό πεθαίνετε ακαριαία και επιστρέφετε στο checkpoint.
Σχεδόν απαράλλακτο εμφανισιακά
Στον τομέα των γραφικών το Ghostrunner 2 δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα από τον προκάτοχό του, πράγμα που δεν ήταν απαραίτητο. Φυσικά η ανάλυση είναι λίγο πιο καθαρή ενώ οι αντανακλάσεις και οι φωτισμοί έχουν λάβει μεγαλύτερη περιποίηση. Το φουτουριστικό -cyberpunk στυλ παραμένει απαράλλαχτο ειδικά στους εσώτερους χώρους, ενώ οι νέες εξωτερικές περιοχές δίνουν επιτυχημένα την αίσθηση ενός σχεδόν εγκαταλελειμμένου κόσμου. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων, ειδικά των NPCs, είναι προσεγμένος, αλλά κάπως ξεπερασμένος σε σχέση με άλλα games που έχουμε δει πρόσφατα. Frame drops δεν εντοπίσαμε σε κάποιο, πράγμα που θα έκανε αίσθηση σε ένα τέτοιο παιχνίδι με τόσο γρήγορα ρυθμό. Σε γενικές γραμμές το οπτικό αποτέλεσμα δεν είναι τρομερά εντυπωσιακό αλλά είναι όμορφο και ταιριαστό στην συνολική εμπειρία.
Ο ηχητικός τομέας είναι αρκετά γνώριμος με πολλά από τα ηχητικά εφέ να είναι ίδια χωρίς να είναι κάτι απαρατήρητα κακό. Αυτό που ξεχώρισε στο πρώτο Ghostrunner ήταν το εξαιρετικό και ρυθμικό soundtrack, του οποίου τα κομμάτια ήταν πολύ ταιριαστά και έδιναν ακόμη περισσότερη ένταση στις μάχες. Ευτυχώς στο sequel αυτό δεν άλλαξε και κάθε κομμάτι είναι εξίσου διασκεδαστικό.
Άξιζε η αναμονή αλλά θέλουμε περισσότερα στο μέλλον
Το Ghostrunner 2 είναι αυτό ακριβώς που περιμέναμε από ένα sequel του αρχικού, το οποίο είχε αποτελέσει μία αρκετά ευχάριστη έκπληξη. Οι αλλαγές και οι προσθήκες του είναι αρκετά safe, χωρίς μεγάλα ρίσκα και αυτός είναι ίσως και λόγος που κυκλοφόρησε τόσο σύντομα μετά το πρώτο. Αυτό που προσπαθεί να κάνει όμως το καταφέρνει. Το συγκεκριμένο gameplay πιθανότατα δεν αφορά το ευρύ κοινό, αλλά όλοι μπορούν να του δώσουν μία ευκαιρία. Η σειρά και γενικώς ο συγκεκριμένος κόσμος έχουν ακόμα μέλλον, αλλά η One More Level θα χρειαστεί να πειραματιστεί περισσότερο σε μελλοντικές προσθήκες. Αν σας άρεσε το πρώτο Ghostrunner ή γενικώς παίζετε απαιτητικά games που σας δοκιμάζουν τότε σας το προτείνουμε ανεπιφύλακτα.
Θετικά:
- Εθιστικό και απαιτητικό gameplay
- Όμορφος τεχνικός τομέας
- Διασκεδαστικό και προσεγμένο soundtrack
- Ιδανική διάρκεια χωρίς να αρχίσει να κουράζει
Αρνητικά:
- Σχετικά λίγες νέες προσθήκες στο gameplay
- Η διαρκής επανάληψη λόγω της υψηλής δυσκολίας ίσως ξενίσει κάποιους
- Αρκετά απλοϊκό σενάριο
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Σενάριο: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.8
Από τα καλύτερα First-person parkour games.
Ερμής Δερβίσης
NEWS VIEW ALL
Ghostrunner 2
[Αρχική δημοσίευση: 14/5/21] H 505 Games ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει ένα sequel του Ghostrunner για PC, PS5 και Xbox Series X/S. Εταιρεία ανάπτυξης θα είναι η One More Level, η οποία ανέπτυξε και το ...Posted (22 Aug 2023)