- Reviews
- Prince of Persia: The Lost Crown
Prince of Persia: The Lost Crown
Hot2.5D υλοποίηση με πινελιές...Metroidvania.
2.5D υλοποίηση με πινελιές...Metroidvania.
Όταν ακούτε τον τίτλο Prince of Persia σίγουρα σας έρχονται στο μυαλό πολλές αναμνήσεις και ιδιαίτερα από το εικονικό και θρυλικό Sands of Time(το remake του οποίου είναι σε ανάπτυξη εδώ και αρκετά χρόνια). Εν αναμονή όμως του remake αυτού, μπορούμε να πάρουμε μία ισχυρή δόση από το franchise μέσω της κυκλοφορίας του Prince of Persia: The Lost Crown, που είναι ένα 2D μεν game αλλά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα 3D game. Η εταιρία που το ανέπτυξε είναι η Ubisoft Montpellier η οποία είναι γνωστή για το Rayman franchise.
Ένα άλλο game που ανέπτυξε η εταιρία αυτή είναι το Valiant Hearts. Η ομάδα ανάπτυξης αυτή μπορεί να μην μας έχει συνηθίσει σε ΑΑΑ κυκλοφορίες αλλά πάντα βγάζει ποιοτικούς τίτλους με μία πιο indie αύρα. Το franchise του Prince of Persia μπορεί να είχε μείνει στην άκρη από την εταιρία για χρόνια αλλά από εδώ και πέρα ήρθε η ώρα για αναστηθεί, βέβαια κατά το πόσο το έχει καταφέρει αυτό θα το δούμε παρακάτω.
Μάχη για την σωτηρία του πρίγκιπα της Περσίας
Η αρχή της ιστορίας βρίσκει τον Sargon, τον πρωταγωνιστή μας, μαζί με τους υπόλοιπους έξι αθανάτους να έρχονται αντιμέτωποι με την εισβολή των Κοσσανών η οποία θα καταπολεμηθεί επιτυχώς. Λίγη ώρα μετά και κατά την διάρκεια των εορτασμών για την νίκη, ξαφνικά θα απαχθεί ο πρίγκιπας Ghassan από μία φαινομενικά έμπιστη πολεμίστρια της βασίλισσας και τον μεταφέρει στην αρχαία πόλη Qaf.
Από εδώ και πέρα θα ξεκινήσει και η περιπέτεια για την διάσωση του πρίγκιπα και θα ξετυλιχτεί και το κουβάρι με τους λόγους που βρίσκονται πίσω από την απαγωγή αν και μην περιμένετε ιδιαίτερες εκπλήξεις και ανατροπές στην υπόθεση. Το σενάριο όπως φαίνεται δεν στοχεύει σε βαθυστόχαστες ανατροπές καθώς δεν ξεφεύγει από τα τετριμμένα, βέβαια δεν περιμέναμε και πολλά διαφορετικά πράγματα καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα Metroidvania που στόχος είναι η ατέλειωτη και ασταμάτητη εξερεύνηση και πάνω σε αυτόν τον τομέα έχει γίνει πάρα πολύ καλή δουλειά καθώς διατηρείται πολύ και σε υψηλό επίπεδο το στοιχείο της περιπέτειας.
Αίμα και άμμος στη μαγική πόλη Qaf
Το Prince of Persia: The Lost Crown είναι ένα Action-Adventure Metroidvania Platform, που στόχος είναι να μεταφερθείτε μέσα στην αρχαία πόλη Qaf και να φτάσετε στη διάσωση του πρίγκιπα της Περσίας. Τα κομμάτια του platforming και της εξερεύνησης είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο, το Qaf προσφέρει ένα τεράστιο χάρτη για να ανακαλύψετε με ποικιλία με διαφορετικά σκηνικά όπως περσικά ανάκτορα, δάση, λιμάνια και αρχαία μπουντρούμια. Όπως είναι αναμενόμενο στα περισσότερα μέρη που θα βρεθείτε υπάρχουν διάφορες απρόσιτες υποπεριοχές, μυστικά και θησαυροί σε κοινή θέα που όμως θα χρειαστείτε νέα εργαλεία για να μπορέσετε να έχετε την πρόσβαση σε αυτούς.
Το σταδιακό ξεκλείδωμα των νέων δυνάμεων που θα σας βοηθήσουν στην εξερεύνηση και στη μάχη είναι κάτι που η ομάδα ανάπτυξης το έχει χειριστεί αριστοτεχνικά, επιτρέποντας μας στην πρώτη επίσκεψη σε κάθε περιοχή να ανακαλύπτουμε μερικά μυστικά και ουσιαστικά έτσι να αποφεύγονται συνεχή αδιέξοδα που θα έκαναν το game και την εξερεύνηση βαρετή. Η διαδικασία της εξερεύνησης γίνεται ακόμα πιο εύκολη καθώς πατώντας το κάτω πλήκτρο του σταυρού στο gamepad σας μπορείτε να έχετε διαθέσιμη μία εικόνα της περιοχής που θέλετε και έτσι να μπορείτε να προσανατολιστείτε πιο εύκολα στον αχανή χάρτη της πόλης Qaf. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να θυμηθείτε για παράδειγμα μία περιοχή που δεν μπορούσατε να έχετε πρόσβαση και έτσι με τις νέες δυνάμεις που θα έχει κερδίσει ο Sargon, ο βασικός πρωταγωνιστής δηλαδή, πλέον να μπορέσετε να ανοίξετε νέες διόδους και να πάτε σε τμήματα του χάρτη που δεν μπορούσατε.
Στα περισσότερα metroidvania συνηθίζεται να αφήνουμε δεκάδες σημάδια στο χάρτη και γενικά να γίνετε ένας χαμός στο χάρτη και στο τέλος να μην θυμόμαστε γιατί είχαμε βάλει τα συγκεκριμένα σημάδια και ως αποτέλεσμα χρειαζόταν να κάνουμε backtracking το οποίο πολλές φορές ήταν άσκοπο, διότι δεν είχαμε την συγκεκριμένη ικανότητα για να μπορέσουμε να μπούμε σε νέες απρόσιτες περιοχές. Όλα αυτά δεν συμβαίνουν στο Prince of Persia: The Lost Crown χάρη στο σύστημα που αναφέρθηκε παραπάνω διότι σημειώνοντας στο χάρτη με screenshot την κάθε περιοχή μπορούμε πιο εύκολα να θυμηθούμε τον λόγο αλλά και το τι χρειάζεται για να μπορέσουμε να έχουμε πρόσβαση σε κάθε ξεχωριστή περιοχή. Πέρα από τη συγκεκριμένη ευκολία, ο συνολικός σχεδιασμός του χάρτη είναι αριστοτεχνικός και αποτελεί παράδειγμα για το πώς πρέπει να είναι η σχεδίαση των χαρτών στα metrodivania.
Επίσης για την κατανόηση και την διευκόλυνση στη μετακίνηση είναι διαθέσιμα και διάφορα σημάδια που θα μπορείτε να βάλετε με τρόπο τέτοιο που γίνονται κατανοητά και δεν σας δυσκολεύουν αλλά και δεν σας βομβαρδίζουν με πληροφορία. Πέρα από τη βασική ιστορία, υπάρχουν και διάφορα side quests που έχουν αρκετό ενδιαφέρον και σας ωθούν στο να ανακαλύψετε διάφορα μυστικά με τρόπο ευχάριστο και όχι επαναλαμβανόμενο. Εδώ είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι τα αντικείμενα και οι θησαυροί που θα βρείτε μέσω αυτών των αποστολών θα σας προσφέρουν πολλά αντικείμενα όπως τα φυλαχτά που δίνουν αυξημένα stats στον Sargon.
Περνώντας τώρα στο κομμάτι των φυλαχτών αυτά είναι διάσπαρτα στο χάρτη και σας περιμένουν να τα ανακαλύψετε και κάθε φυλαχτό έχει και μία ξεχωριστή ιδιότητα για παράδειγμα ένα δίνει παραπάνω ζωή ενώ ένα άλλο την δυνατότητα να κάνετε παραπάνω damage. Εδώ να αναφερθεί και ότι ανα μερικά μέτρα και σε κάθε περιοχή υπάρχουν και δέντρα τα οποία λειτουργούν ως checkpoints αλλά και ως ευκαιρίες για αναπλήρωση της υγείας του Sargon. Επίσης είναι και σημεία στα οποία μπορείτε να διαχειριστείτε τα φυλαχτά και να τα αλλάξετε αναλόγως με την προτίμηση σας. Στο κομμάτι του platforming αν και δεν εφευρίσκει τον τροχό, το The Lost Crown είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο, με την μετακίνηση να είναι ομαλή και μερικές φορές απολαυστική, δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα πρέπει να αντιδράσετε άμεσα για να αποφύγετε τις πάρα πολλές παγίδες, οι οποίες προσδίδουν ένα μεγαλύτερο επίπεδο πρόκλησης και θα τεστάρουν σίγουρα τα αντανακλαστικά σας. Οι κινήσεις του Sargon γίνονται αρκετά ομαλά και χωρίς καθυστερήσεις και με γρήγορο ρυθμό όπως για παράδειγμα το σκαρφάλωμα σε τοίχο ή το slide κάτω από έναν εχθρό ή μια παγίδα να είναι άμεσες και με υψηλό ρυθμό. Σε κανένα σημείο η μετακίνηση δεν φάνηκε να κουράζει παρα μόνο σε περιπτώσεις που θα χρειαστεί να είστε πραγματικά αστραπιαίοι για να περάσετε από τις παγίδες στο σωστό χρόνο.
Το level design είναι κομμένο και ραμμένο στις ικανότητες του Sargon, με την κινητικότητα του χαρακτήρα να είναι αρκετά διασκεδαστική και δεν καταντάει ούτε βαρετή αλλά ούτε και επίπονη. Γενικότερα, ο βαθμός δυσκολίας στην μετακίνηση είναι σε ένα μέτριο επίπεδο όπου δεν είναι ούτε πολύ δύσκολος αλλά ούτε και ‘’μία βόλτα στο πάρκο’’ . Υπάρχει μια σχετικά μεγάλη ποικιλία σε παγίδες και εχθρούς που κάθε φορά απαιτούν και κάτι διαφορετικό από εσάς αλλά ευτυχώς η ομάδα ανάπτυξης δεν το παράκανε και ουσιαστικά βρήκε την χρυσή τομή μεταξύ της διασκέδασης και της πρόκλησης. Το σύστημα μάχης τώρα είναι και αυτό σε ένα καλό επίπεδο αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν προσφέρει και κάτι πραγματικά άξιο αναφοράς. Η ποικιλία των εχθρών είναι και αυτή σε αντίστοιχα υψηλό επίπεδο όπου αναλόγως το είδος των αντιπάλων πρέπει να έχετε και μία διαφορετική προσέγγιση για να τα βγάλετε πέρα. Ο Sargon έχει στη διάθεση του δύο σπαθιά και ένα τόξο το οποίο το ξεκλειδώνετε μετά από μερικές ώρες ενασχόλησης, οι επιθέσεις είναι σχετικά απλές όπου στο normal επίπεδο δυσκολίας στους περισσότερους εχθρούς δεν χρειάζεται να κάνετε και κάτι άλλο πέρα από την απλή επίθεση για να τους αντιμετωπίσετε.
Βασικό κομμάτι επίσης του συστήματος μάχης είναι το parry το οποίο αν το πετύχετε στη σωστή στιγμή θα κάνετε trigger και ένα ξεχωριστό animation που θα κάνει επιπλέον ζημιά στον εχθρό. Εδώ σημαντικό είναι να αναφερθεί και το κομμάτι των bosses τα οποία σε μεγάλο βαθμό είναι και αυτά απολαυστικά και πολλές φορές απαιτητικά και σίγουρα με την κλίμακα που έχουν θα έχετε την ευκαιρία πέρα από τα να πολεμήσετε να θαυμάσετε και τον σχεδιασμό τους.
Ένα αρνητικό κομμάτι είναι η έλλειψη του fast travel όπου σίγουρα θα διευκόλυνε και θα μας γλίτωνε χρόνο και κόπο για την μετακίνηση από τοποθεσία σε τοποθεσία. Επίσης τα checkpoints απέχουν πολύ μεγάλη απόσταση μεταξύ τους με αποτέλεσμα όταν χάσετε να πρέπει να διανύσετε μεγάλες αποστάσεις για να βρεθείτε ξανά εκεί που ήσασταν. Επίσης σημαντικό να αναφερθεί είναι ότι παρατηρήθηκαν και μερικά bugs όπου για παράδειγμα σε μία περίπτωση ο Sargon κολλούσε σε μία ψηλή πλατφόρμα και δεν μπορούσε να κουνηθεί με αποτέλεσμα να χρειαστεί να γίνει load σε προηγούμενο σημείο για να μπορέσει να ξεκολλήσει. Η συνολική διάρκεια που θα χρειαστεί κάποιος για τον τερματισμό είναι κάπου στις 15 ώρες και αν κάποιος θέλει να ανακαλύψει όλα τα μυστικά του game η διάρκεια φτάνει τις 25 ώρες.
Γίνε ο απόλυτος αθάνατος και προστάτης του πρίγκιπα της Περσίας.
Τεχνικός τομέας αντάξιος του πρίγκιπα της Περσίας
Στον οπτικό τομέα το The Lost Crown είναι σε ένα αρκετά καλό επίπεδο, όπου έχουμε ένα πολύ ελκυστικό περιβάλλον με την απεικόνιση της περσικής αρχιτεκτονικής, τεχνοτροπίας και αισθητικής. Στον τεχνικό τομέα ο τίτλος φαίνεται να έχει μείνει πίσω στην προηγούμενη γενιά αλλά χάρη στη δουλειά που έχει γίνει στο εικαστικό κομμάτι δεν έλειψαν οι φορές που συναντήσαμε ένα πολύ όμορφο εικαστικό για παράδειγμα όταν βρεθήκαμε στο δάσος όπου ακόμα και τα φύλλα των δέντρων είχαν σχεδιαστεί με απόλυτη λεπτομέρεια αλλά και το γύρω σκηνικό ήταν χάρμα οφθαλμών. Επιπλέον τα οπτικά εφέ της μάχης πολλές φορές είναι εντυπωσιακά και χρησιμοποιείται ξεχωριστή χρωματική παλέτα για κάθε είδος επίθεσης που σε πολλές στιγμές θυμίζει κάποια σκηνή από anime.
Sound Effects από μια χώρα…μαγική
Στον τομέα του ήχου δεν θα λέγαμε ότι υπάρχει κάτι το αξιοσημείωτο πέρα από τη σωστή επιλογή ήχου και κομματιών που μεταφέρουν την ατμόσφαιρα από την αραβική χώρα. Οι ερμηνείες των ηθοποιών κινούνται σε χαμηλό επίπεδο κάτι που όπως και συναντάμε και σε πολλούς άλλους τίτλους της Ubisoft με πολλές φορές οι φωνές να θυμίζουν παιδική σειρά και με το χιούμορ που υπάρχει πολλές φορές να είναι μέτριο και αταίριαστο στο γενικότερο κλίμα που υπάρχει στο παιχνίδι συνολικά. Ο ήχος των επιθέσεων είναι σε ένα πολύ καλό επίπεδο με το κάθε χτύπημα να ακούγεται και με διαφορετικό ηχητικό τόνο.
Ένα ελπιδοφόρο ξεκίνημα σε ένα θρυλικό franchise
To Prince of Persia: The Lost Crown μας δείχνει ότι η σειρά άξιζε να επιστρέψει στις δύο διαστάσεις και ουσιαστικά απέδωσε πολλά περισσότερα από τα αναμενόμενα και ξεπέρασε τις προσδοκίες πολλών. Αν εξαιρέσουμε τα προβλήματα που υπήρχαν με τον τεχνικό τομέα καθώς και την κακή δουλειά που έχει γίνει με το lip sync, αυτή η νέα προσθήκη στη σειρά αξίζει την προσοχή ακόμα και από τους πιο απαιτητικούς παίκτες των metroidvania, με αρκετά απαιτητικά bosses, με αρκετά ενδιαφέρον gameplay που θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς και με έναν οπτικοακουστικό τομέα που δουλεύει σε πλήρη αρμονία με την γενικότερη ατμόσφαιρα του τίτλου. Συνοπτικά ακόμα και αν δεν υπάρξει άμεσα η συνέχεια με κάποιο άλλο game πάνω στο franchise, η Ubisoft θα μπορέσει πολύ εύκολα να βασιστεί στο The Lost Crown για την συνέχεια δικαιολογώντας και την περιορισμένη διάρκεια του.
Θετικά:
- Διασκεδαστικό gameplay και ασταμάτητη δράση
- Δυνατότητα screenshot για την σημείωση περιοχών στο χάρτη
- Ενδιαφέρον μάχες και με πολυπλοκότητα στα bosses
- Πανέμορφος και με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική κόσμος
- Side quests με νόημα και ουσία
- Εξαιρετικό σύστημα μάχης
Αρνητικά:
- Παρουσία μερικών bugs
- Σενάριο χωρίς ιδιαίτερες ανατροπές και πολυπλοκότητα
- Μερικά θέματα στον τεχνικό τομέα
- Προβλήματα με το lip sync των χαρακτήρων
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Σενάριο: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.1
Μία διαφορετική προσέγγιση για το θρυλικό franchise.
Σωτήρης Τσόπουλος
NEWS VIEW ALL
Prince of Persia: The Lost Crown gameplay video
Η Ubisoft κυκλοφόρησε ένα gameplay video για το Prince of Persia. Σε αυτό μπορείτε να δείτε τα περιβάλλοντα που θα κρύβουν παγίδες. Η εξερεύνηση θα είναι semi open world και θα έχετε αρκετά skills κ...Posted (13 Jun 2023)
Prince of Persia: The Lost Crown gameplay trailer
Η Ubisoft παρουσίασε εκτενώς το Prince of Persia: The Lost Crown με το πρώτο gameplay trailer. Καταρχήν για το θέμα της μάχης οι developers δήλωσαν ότι προσέλαβαν έναν ειδικό σε μάχες σώμα με σώμα. Ε...Posted (12 Jun 2023)
Prince of Persia: The Lost Crown
Η Ubisoft ανακοίνωσε στο Summer Game Fest 2023 το Prince of Persia: The Lost Crown. Ένα 2.5D Hack 'n' Slash Action Platform. http://www.youtube.com/watch?v=MmX7a_e65uU Θα κυκλοφορήσει στις 28 Ιανουα...Posted (08 Jun 2023)
Comments
Βέβαια εξαρχής ήξερα ότι δεν μιλάμε για το επόμενο μεγάλο PRINCE OF PERSIA. Ωστόσο, και για να είμαι ειλικρινής δεν περίμενα να δω αυτό το αποτέλεσμα.
Απογοητευτικά πολύ όταν το είδα να τρέχει στην 65αρα 4Κ. Δεν είναι αυτό Game του 2024 ρε παιδία....... Το ότι τρέχει σε 2160p και 120fps δεν μου λέει τίποτα. Τα γραφικά του, είναι όπως όταν κάναμε την μετάβαση από το PS2 σε PS3, (για όσους θυμούνται) και παίζαμε τους πρώτους circulation titles.
Δεν μπήκαν ''καν'' το κόπο να βάλουν έστω ένα υποτυπώδες HDR και παίζει σε SDR. Τι να λέμε τώρα!!
Κρίμα απλά κρίμα γιατί το PRINCE OF PERSIA ήταν και είναι ένα πολύ ιστορικό Franchise, και σίγουρα άξιζε καλύτερη μεταχείριση!