- Reviews
- Assassin's Creed Nexus
Assassin's Creed Nexus
HotΟι αγαπημένοι μας Assassins...σε VR.
Οι αγαπημένοι μας Assassins...σε VR.
Το Νοέμβριο του 2007 ακούστηκε για πρώτη φορά το όνομα του θρυλικού video game Assassin's Creed. Ο τίτλος, που κυκλοφόρησε από την Ubisoft, έφερε μια νέα διάσταση στα action-adventure, συνδυάζοντας με επιτυχία την ιστορική αναδρομή με τη δράση και την περιπέτεια. Το πρώτο Assassin's Creed απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία, καθιερώνοντας τη σειρά ως μία από τις πιο δημοφιλείς στη βιομηχανία του gaming. Στα επόμενα χρόνια, η σειρά επεκτάθηκε σε διάφορες χρονικές περιόδους, από την αρχαία Αίγυπτο μέχρι τη βιομηχανική επανάσταση.
Δεκαέξι χρόνια μετά την κυκλοφορία του αρχικού τίτλου της σειράς και μετά από διάφορα σκαμπανεβάσματα η Γαλλική εταιρία δοκιμάζει να κάνει κάτι καινούργιο, φέρνοντας τον κόσμο του Assassin's Creed στην εικονική πραγματικότητα. Στις 3 Ιουνίου του 2023 η Ubisoft ανακοίνωσε το Assassin's Creed Nexus κατά τη διάρκεια του Meta Quest Gaming Showcase.
Τρεις γνωστοί ήρωες σε νέες περιπέτειες
Oι παίκτες αναλαμβάνουν το ρόλο ενός χάκερ Assassin, ο οποίος διεισδύει στην Abstergo και ξαναζεί τις αναμνήσεις τριων από τους πρωταγωνιστές της σειράς. Η Abstergo έχει βαλθεί να ψάξει στις αναμνήσεις των τριων assassin, για να βρει κομμάτια του μηχανισμού των Αντικυθήρων. Πιστεύουν πως πίσω από το μηχανισμό κρύβεται το μυστικό της αιώνιας ζωής.
Στο Assassin's Creed Nexus, ενσαρκώνεστε τους ρόλους τριων διαφορετικών Assassin's: του Ezio, της Κασσάνδρας και του Connor. Ο Ezio Auditore da Firenze, γεννημένος στη Φλωρεντία το 1459, ήταν ένας κορυφαίος Assassin κατά την Ιταλική Αναγέννηση. Δύο χρόνια μετά τις περιπέτειές του στη Ρώμη, το Nexus φέρνει τον Ezio σε μια αφήγηση γεμάτη συγκρούσεις, κλεμμένους θησαυρούς και εκδίκηση. Η Κασσάνδρα, γεννημένη στη Σπάρτη το 458 π.Χ., ήταν μια μίσθια κατά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Είκοσι χρόνια μετά τη μάχη της Αμφίπολης, φέρνει την Kassandra σε μια νέα μάχη μεταξύ Αθηνών και Σπάρτης, κατά την περίοδο που οι "Τριάντα Τύραννοι" κυβερνούν με βία την Αθήνα. Ο Connor Kenway, γεννημένος στη Βρετανική Αμερική το 1756, ήταν μέλος των Mohawk και έλαβε μέρος στην Αμερικανική Επανάσταση. Στο Nexus, ο Connor αναλαμβάνει μια νέα περιπέτεια, για να σώσει ένα φυλακισμένο Υιό της Ελευθερίας στη Βοστώνη, βυθιζόμενος συνεχώς σε έναν κόσμο κατασκοπείας, συνωμοσίας και προδοσίας.
Μία τέλεια μετάφραση στον εικονικό κόσμο
Πρόκειται για ένα Action-Adventure τίτλο, ο οποίος μεταφράζει τέλεια τη γνωστή σειρά στην εικονική πραγματικότητα. Επανέρχονται πολλά κομμάτια κλειδιά τα οποία έχουμε δει τόσα χρόνια στους τίτλους της Γαλλικής εταιρείας. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία μάστιγα καθώς πολλοί τίτλοι εικονικής πραγματικότητας είναι σαν tech demos, Δεν ακολουθεί αυτό το μοτίβο το Nexus, αλλά είναι μία ολοκληρωμένη εμπειρία. Καταφέρνει να αποτυπώσει επιτυχώς την ουσία της σειράς, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων parkour και διακριτικότητας, μαζί με μια αξιόλογη ιστορία.
Ο κάθε ένας από τους assassin έχει ένα διαφορετικό οπλοστάσιο το οποίο του δίνει διαφορετικές επιλογές, για να κατατροπώσει τους αντιπάλους του. O Ezio διαθέτει δύο hidden blades, το ξίφος του και ένα crossbow, που μπορεί να χρησιμοποιήσει, για εξολόθρευση γρήγορα και ήρεμα τους εχθρούς του. O Connor, έχει δύο μεγαλύτερα hidden blades, που μπορεί να χρησιμοποιήσει, για να επιτεθεί σε εχθρούς σε open combat, ένα τόξο και το θρυλικό του tomahawk τα οποίο μπορεί κιόλας να πετάξει σε εχθρούς, για να τους εξολοθρέψει από απόσταση. Τέλος, η Κασσάνδρα έχει τόξο και για πρώτη φορά hidden blade, αλλά είναι μόνο ένα στο αριστερό της χέρι. Έχει και ένα ξίφος, το οποίο είναι πιο ευέλικτο από τον Ezio, μιας και μπορεί να αλλάξει τη λαβή της κατά τη διάρκεια της μάχης. Πέρα από τα παραπάνω όλοι οι χαρακτήρες έχουν throwing knife και smoke bomb.
Το combat αποτελείται από κινήσεις που πρέπει να κάνει ο παίκτης με τα χέρια του, για να αποκρούσει τις επιθέσεις και τα χτυπήματα, όταν βρίσκει ευκαιρία. Επίσης, υπάρχουν επιθέσεις τις οποίες πρέπει να αποφύγει ο παίκτης κινώντας το σώμα του στον πραγματικό χώρο. Οι κινήσεις πρέπει να είναι γρήγορες και στοχευμένες, όμως δε θα σας το κρύψω, πολλές φορές έτυχε να χτυπήσω κάποιο έπιπλο, επειδή ήμουν τόσο συγκεντρωμένος στη μάχη. Όταν ο εχθρός χάσει την ορμή του, μπορεί ο παίκτης, επίσης, να χρησιμοποιήσετε τη δυνατότητα dash, για να του επιτεθείτε με το hidden blade του. Ήταν πάρα πολύ ικανοποιητικές οι μάχες και δεν ήταν περίεργες, όπως σε άλλους τίτλους VR.
Οι εχθροί, που αντιμετωπίζετε, έχουν επίπεδα δυσκολίας όπως και στην υπόλοιπη σειρά. Ανάλογα με τη χρονική εποχή που παίζεται έχουν και διαφορετικά όπλα, όπως αρχαία ελληνικά ξίφη και ασπίδες, όπλα με ξιφολόγχη, σπαθιά της αμερικανικής επανάστασης, ξίφη της αναγέννησης, σφυριά, τόξα ή άλλα όπλα της εποχής. Η νοημοσύνη τους δεν είναι πολύ υψηλή, αλλά είναι αξιοσημείωτη. Όταν κυκλοφορείτε στο χώρο, σας καταλαβαίνουν και σας ψάχνουν, έχουν μία σχετική οργάνωση στον τρόπο που επιτίθενται, και κατά τη διάρκεια της στενής μάχης δεν μπορείτε να τους κοροϊδέψετε, επειδή εσείς έχετε όπλο που δεν έχει βάρος στην πραγματική ζωή.
Τα boss figth, παρόλο που ήταν λίγα, ήταν αξιοσημείωτα, μιας και ήταν πρόκληση και διαρκούσαν ένα ικανοποιητικό χρονικό διάστημα. Χρειάζονταν να προσέχετε και να απομνημονεύετε τις επιθέσεις του αντιπάλου σας και πώς να τις αποκρούσετε, έτσι ώστε, όταν σας δίνεται το παράθυρο για επίθεση, να έχετε την πιο σωστή θέση, για να επιτεθείτε άμεσος. Πολλές φορές μαζί με τα boss υπιρχαν και μερικοί φυσιολογικοί εχθροί τους οποίους έπρεπε να καθαρίσετε γρήγορα, γιατί παίζανε με μεγάλη εμβέλεια.
Δε θα ήταν Assassin's Creed, εάν δεν είχε και το κομμάτι του stealth. Επιστρέφουν πολύ οι κλασικοί τρόποι, για να εξουδετερώσετε τους εχθρούς σας χωρίς να σας καταλάβουν. Με τα throwing knife μπορείτε να εξουδετερώσετε σχεδόν οποιοδήποτε εχθρό με εξαίρεση μερικούς που θέλουνε δύο, όμως αυτό δεν είναι πρόβλημα, μιας και πια έχετε δύο χέρια και μπορείτε να τα πετάξετε ταυτόχρονα. Επίσης, αφού εξουδετερώσετε κάποιον, μπορείτε να πάτε στο πτώμα του και να ξεκαρφώσετε από πάνω του το μαχαίρι σας και να το ξαναβάλετε στο inventory σας.
Τα Assassinations δε λείπουν. Σας δίνει δυνατότητες να κάνετε double assassination σχεδόν από την αρχή του, εάν έχετε 2 hidden blades και εάν κουνήσετε αρκετά γρήγορα τα χέρια σας. Μπορείτε, επίσης, να κρυφτείτε σε άχυρα ή πίσω από κάποια γωνία και να ξεκινήσετε να σφυρίζετε, για να σας πλησιάσει ο εχθρός και να τον δολοφονήσετε, επίσης, ενδιαφέρον ήταν ότι για να σφυρίξετε πρέπει να ενώσετε το δείκτη σας με τον αντίχειρα και να τον πλησιάσετε κοντά στο πραγματικό σας στόμα. Τέλος, τα air assassinations είναι ακριβώς ίδια με τα υπόλοιπα της σειράς.
Φυσικά, για να κάνετε air assassination, χρειάζεται να ανεβείτε σε ένα ψηλό σημείο, οπότε και το κομμάτι του parkour μεταφέρθηκε στην εικονική πραγματικότητα. Έχετε τη δυνατότητα με τα χέρια σας να πιάσετε σχεδόν οποιοδήποτε κομμάτι ενός τοίχου ή στύλου και να το ανεβείτε. Μπορείτε, επίσης, να κάνετε δυναμικές κινήσεις σπρώχνοντας όλο σας το βάρους με τα δύο σας χέρια αφήνοντάς τα και πιάνοντας το επόμενο κομμάτι. Μπορείτε, επιπλέον, να πηδάτε από οροφή σε οροφή, είτε πηδώντας στην πραγματική ζωή ή πηδώντας με το πάτημα ενός κουμπιού. Είναι πολύ ικανοποιητικός ο τρόπος με τον οποίο κινείστε στο χώρο και σας δίνει γρήγορα πλεονεκτήματα, μιας και η ταχύτητα με την οποία ανεβαίνετε ένα κτίριο περιορίζεται από την ταχύτητα με την οποία μπορείτε εσείς οι ίδιοι να κουνηθείτε.
Οι αποστολές είχαν διάφορους χαρακτήρες παλιούς και καινούριους και ακολουθούσαν τα κλασικά μοτίβα αποστολών της σειράς. Ήταν αποστολές στις οποίες έπρεπε να πάτε σε κάποιο κάστρο ή φρούριο και να εξολοθρεύσετε κάποιον στόχο, ο οποίος είχε υψηλή δυσκολία. Έπρεπε να μπείτε σε κάποιο κάστρο ή φρούριο πάλι, το οποίο είχε κάποια αντικείμενα μέσα, που έπρεπε να κλέψετε ή καταστρέψετε χωρίς να σας εντοπίσουν. Είχε και τα γνωστά σε όλους follow missions, δηλαδή να ακολουθείτε έναν στόχο χωρίς να σας εντοπίζει. Τέλος, είχε και κάποιες πιο ξεχωριστές αποστολές, που είχαν πιο μοναδικά objective. Βλέποντας αυτές τις κλασσικές αποστολές που κάνουμε τόσα χρόνια μέσα από τα μάτια του ίδιου του assassin, ήταν πολύ διασκεδαστικές, μιας και τώρα πια κρύβεστε εσείς οι ίδιοι και δεν έχετε την κάμερα τρίτου προσώπου να σας βοηθάει στο πού βρίσκονται οι αντίπαλοί και πρέπει εσείς οι ίδιοι να βγάλετε το κεφάλι σας λίγο έξω από την κρυψώνα σας. Οι μεγάλες μάχες με πολλούς αντιπάλους είναι πραγματική γυμναστική, μιας και δε σταματούν να έρχονται και πρέπει συνέχεια να είστε σε εγρήγορση και να κάνετε επιθέσεις.
Αυτές είναι οι κυρίες αποστολές. Πέρα από αυτές υπάρχουν και πιο μικρές αποστολές που είναι σαν challenges. Αυτά τα challenges ήταν του τύπου ότι πρέπει να ολοκληρώσετε ένα συγκεκριμένο parkour σε ένα μικρό χρονικό διάστημα ή να ανεβείτε σε ένα πολύ ψηλό κτίριο ή αναμετρήσεις μάχης. Ήταν τελείως προαιρετικά και δεν άλλαζαν τίποτα στη ροή της ιστορίας ούτε σας έδιναν κάποια αναβάθμιση.
Πέρα από αυτό υπάρχουν και οι αποστολές στις οποίες παίζετε σαν τον κύριο hacker που έχει μπει στο σύστημα της Astergo. Eκεί πέρα υπάρχουν κάποια minigame τα οποία θεωρούνται hacking. Το εντυπωσιακό με αυτές τις σκηνές είναι το γεγονός ότι χρησιμοποιεί τις κάμερες του Quest, για να σας δείξει το δωμάτιό σας. Ουσιαστικά κάνετε όλα τα hacking γίνονται μέσα από το δωμάτιό σας, όπως τα έκανε και ο hacker πρωταγωνιστής.
Όλα αυτά είναι πολύ ωραία, όμως, τι γίνεται με το πρόβλημα της ναυτίας που δημιουργείται στην εικονική πραγματικότητα; Η Ubisoft το έχει σκεφτεί πάρα πολύ καλά αυτό και έχει προσθέσει μία πληθώρα από ρυθμίσεις προσβασιμότητας, περισσότερες από όσες έχουμε δει ποτέ σε οποιοδήποτε άλλο VR τίτλο. Όλα αυτά γίνονται, για να είναι σίγουρο ότι η εμπειρία θα είναι προσβάσιμη σε όλους. Έχει ρυθμίσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα κουνήθητε, την ταχύτητα και πόσο θα σας δείχνει, ενώ κινείστε. Επίσης, έχει ρυθμίσεις για ανθρώπους με υψοφοβία, που δημιουργεί ένα μικρό εικονικό πάτωμα που βοηθάει, για να μη νιώσετε ότι πέφτετε. Τέλος, διαθέτει ακόμα και μία ψηφιακή μύτη την οποία μπορείτε να ενεργοποιήσετε.
Η συνολική διάρκεια του Assassin's Creed Nexus κυμαίνεται στις 12 με 15 ώρες. Για κάποιον που θέλει να κάνει όλες τις προκλήσεις του μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 25. Αυτό το καθιστά το μεγαλύτερο, μέχρι στιγμής, triple-a τίτλο με ιστορία, πράγμα που κάνει τη χαμηλή του σχετικά τιμή στα 40 ευρώ πολύ ελκυστική.
Το Animus ήρθε στην πραγματική ζωή
Μία βόλτα σε ιστορικούς δρόμους
Το οπτικό κομμάτι του Assassin's Creed Nexus είναι εκεί που χάνει λίγο λόγω του hardware. Πραγματικά, λυγίζει το Quest και το φτάνει στα όριά του. Παρόλο που είναι αρκετά εμφανίσιμα, υπήρχαν στιγμές που μπορούσα να δω texures να αλλάζουν μπροστά μου. Οι οθόνες αναμονής ήταν σχετικά μεγάλες. Οι σκιές στους χαρακτήρες ήταν αρκετά αδύναμες. Οι άνθρωποι, παρόλο που μοιάζανε με ανθρώπους, όσο πιο πολύ δέρμα έδειχναν, τόσο πιο πολύ έμοιαζαν με πλαστελίνη.
Παρόλα αυτά δεν πάει να πει ότι ήταν κακό. Διαθέτει από τους μεγαλύτερους ανοιχτούς χάρτες που έχουμε δει ποτέ σε VR, ειδικά με τους περιορισμούς του Quest. Το μοντέλο σώματος και τα χέρια τα οποία έχει ο χαρακτήρας σας είναι εντυπωσιακά υψηλής ανάλυσης. Επίσης, τα περιβάλλοντα είναι εκπληκτικά. Τα νερά και οι νύχτες της Βενετίας έβγαζαν ένα αίσθημα ρομαντισμού και μυστηρίου, όπως είναι αυτό που περιμένει κάποιος από την Ιταλία εκείνου του αιώνα. Η Αμερική είναι σκοτεινή και δίνει μία αίσθηση ότι είναι καινούργια με όλα τα κτίρια να μοιάζουν λες και έχουν φτιαχτεί πριν από 5 χρόνια. Όμως, η αρχαία Ελλάδα και ιδιαίτερα η αρχαία Αθήνα, ήταν από τα καλύτερα θεάματα σε VR, που μπορεί να αντικρίσει ένας Έλληνας. Με τεράστιους κίονες στο προσκήνιο την Ακρόπολη και ακόμα και μία σκηνή στην οποία βρισκόταν η Κασσάνδρα στην αγορά του δήμου. Τεράστιες αγορές και εκθαμβωτικά αρχιτεκτονικά σπίτια. Επίσης, αν κάποιος παρατηρήσει καλά, μπορεί να δει εργάτες να γκρεμίσουν τα μακρά τείχη, αφού βρισκόμαστε στο τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου. Τέλος, το νερό στην Ελλάδα έχει το γνωστό σε όλους μας γαλαζοπράσινο χρώμα και είναι ρεαλιστικό.
Τριπλή επιστροφή και στις φωνές
O Roger Craig Smith,ο Noah Watts και η Melissanthi Mahut επιστρέφουν στις φωνές τους ως Ezio, Connor και Κασσάνδρα. Ήταν μία πολύ ευχάριστη έκπληξη, γιατί κατευθείαν μας έβαζε στον ήδη γνωστό κόσμο που αγαπάμε. Πέρα από αυτές τις φωνές που κάνουνε για άλλη μία φορά εντυπωσιακή δουλειά, έχουμε την επιστροφή άλλων γνωστών ταλέντων, για να παίξουν τους προηγούμενούς τους ρόλους στη σειρά. Όλες οι ερμηνείες είναι εντυπωσιακές και έχουν πραγματικό συναίσθημα, ταιριάζουν γάντι στους χαρακτήρες τους οποίους παίζουν.
Η μουσική του Assassin's Creed Nexus είναι ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του. Ο Chris Tilton, ο οποίος έχει συνθέσει μουσική για πολλούς τίλους της σειράς Assassin's Creed, επιστρέφει για να δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό και συναρπαστικό μουσικό θέμα. Η μουσική είναι εμπνευσμένη από τη μουσική των ιστορικών περιόδων στις οποίες διαδραματίζεται η ιστορία. Στην αρχαία Ελλάδα, η μουσική είναι ατμοσφαιρική και μυστηριώδης. Στην Ιταλία της Αναγέννησης, η μουσική είναι παθιασμένη και ρομαντική. Στην Αμερικανική Επανάσταση, η μουσική είναι δυναμική και ενθουσιώδης. Ταιριάζει στην κάθε κατάσταση και κατά τη διάρκεια των αναμετρήσεων δίνει πραγματική δύναμη.
Ένα ριψοκίνδυνο βήμα, μία φανταστική εμπειρία
Το Assassin's Creed Nexus αποτελεί ένα ριψοκίνδυνο βήμα για τη σειρά, φέρνοντας την εμβληματική δράση και την πλούσια ιστορική αφήγηση στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας. Η εμπειρία είναι φανταστική, με την Ubisoft να εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες της VR τεχνολογίας, για να προσφέρει μια βυθιστική και διαδραστική περιπέτεια. Οι παίκτες βρίσκονται στην καρδιά της δράσης, με την ελευθερία να εξερευνούν λεπτομερείς κόσμους και να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον με τρόπους που δεν ήταν δυνατοί σε προηγούμενες εκδόσεις της σειράς. Η εμπειρία αυτή, παρόλο που είναι εντυπωσιακή, φέρνει και τον κίνδυνο της αποξένωσης κάποιων παραδοσιακών θαυμαστών της σειράς, καθώς η VR τεχνολογία απαιτεί συγκεκριμένο εξοπλισμό και προσαρμογή στον τρόπο παιξίματος.
Συγκρίνοντάς το με το Half-Life: Alyx, τον άλλο τίτλο ναυαρχίδα στο VR χώρο, είναι εμφανές ότι και οι δύο τίτλοι έχουν θέσει υψηλές προσδοκίες στον τομέα του VR. Το Half-Life: Alyx, ως πρωτοπόρος VR εμπειρία, έχει καθορίσει τον πήχη, με την εκπληκτική του γραφική ποιότητα και την εξαιρετικά διαδραστική φυσική του, στον πιο ψηλό σημείο. Το Assassin's Creed Nexus, από την άλλη πλευρά, φέρνει την πλούσια ιστορική αφήγηση και την εξερευνητική φύση της σειράς στον κόσμο του VR, προσφέροντας μια πιο περιπετειώδη και εξερευνητική εμπειρία. Και οι δύο τίτλοι αποδεικνύουν ότι η VR μπορεί να είναι πολύ περισσότερο από ένα γυμναστήριο για τα μάτια και τα χέρια, προσφέροντας βαθιές, πλούσιες και συναρπαστικές εμπειρίες που αλλάζουν τον τρόπο που βιώνουμε τα βιντεοπαιχνίδια σε γνωστές IP.
Θετικά:
- Ζωντανή αναπαράσταση ιστορικών περιόδων
- Καθηλωτική και ρεαλιστική εμπειρία VR
- Εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες του VR
- Πρόσβαση σε τρεις εμβληματικούς πρωταγωνιστές της σειράς
- Αυξημένη διαδραστικότητα με το περιβάλλον
- Επιστροφή τριων θρυλικών Voice actors
- Μεγάλη διάρκεια για VR τίτλο
- Πολλές ρυθμίσεις προσβασιμότητας για τη ναυτία
Αρνητικά:
- Η ανάγκη για μόνο Meta VR εξοπλισμό μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο
- Απαιτείται επαρκής χώρος για την ασφαλή χρήση
- Τα γραφικά είναι λίγο απαρχαιωμένα
- Μεγάλες οθόνες φόρτωσης
- Δε βλέπουμε καινούργιους χαρακτήρες
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8
Σενάριο: 7.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8
Ανανεωτική VR εμπειρία με προκλήσεις και δυνατότητες για τους φανατικούς θαυμαστές της δράσης.
Μιχάλης Τσακίρογλου
NEWS VIEW ALL
Assassin's Creed Nexus
[Αρχική δημοσίευση: 3/6/23] Η Ubisoft ανακοίνωσε το Assassin's Creed Nexus, το οποίο θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά για VR μέσα στο 2023. Κατά τη διάρκεια του Meta Quest Gaming Showcase, η Ubisoft αν...Posted (14 Jun 2023)
Comments