- Reviews
- Alan Wake II
Alan Wake II
HotΤι είναι μυθοπλασία και τι πραγματικότητα;
Τι είναι μυθοπλασία και τι πραγματικότητα;
Σε μία περίοδο που οι εξαγορές γίνονται η μία μετά την άλλη, η Φινλανδική Remedy Entertainment είναι μία από τις πλέον λίγες ανεξάρτητες εταιρείες ανάπτυξης στη βιομηχανία. Οι πρώτες της δουλειές ήταν δύο πρώτοι τίτλοι της σειράς Max Payne, ενώ το 2010 κυκλοφόρησε το Alan Wake αποκλειστικά για το Xbox 360 (και δύο χρόνια αργότερα στα PC. Στη συνέχεια ακολούθησαν δύο expansions και το spin-off Alan Wake’s American Nightmare. Η σειρά απέκτησε φανατικό κοινό όμως φαίνεται ότι δεν έφτασε τις πωλήσεις που περίμενε η Microsoft, στην οποία άνηκαν και τα δικαιώματά της και έτσι αποφάσισε να μην τη συνεχίσει.
Η Remedy στο μεταξύ κυκλοφόρησε το Quantum Break το 2016, πάλι για λογαριασμό της Microsoft, αλλά και το εξαιρετικό Control το 2019. Την ίδια χρονιά εξαγόρασε τα δικαιώματα του Alan Wake από τη Microsoft και τον έκανε το επίκεντρο του δεύτερου DLC του Control, ανακοινώνοντας έτσι ότι τα δύο games βρίσκονται στο ίδιο σύμπαν. Το 2021 κυκλοφόρησε το Alan Wake Remastered, το οποίο αποτελεί και την πρώτη επαφή της σειράς με τις κονσόλες της Sony και της Nintendo και την ίδια χρονιά ανακοίνωσε επιτέλους το πολυαναμενόμενο sequel στα The Game Awards. Τον Οκτώβριο του 2023 και μετά από αρκετά χρόνια αναμονής το Alan Wake II ήρθε στα χέρια μας.
13 χρόνια παγιδευμένος σε μία μυστήρια διάσταση
Η ιστορία του Alan Wake II ξεκινάει 13 χρόνια μετά το τέλους του πρώτου Alan Wake. Ο ομώνυμος συγγραφέας παραμένει παγιδευμένος στο The Dark Place, μία παράλληλη διάσταση, όπου ότι γράφει γίνεται πραγματικότητα. Στην προσπάθειά του να δραπετεύσει θα γράψει μία νέα ιστορία, στην οποία όμως εμπλέκει την πράκτορα του FBI, Saga Anderson που έρχεται στο Bright Falls για να ερευνήσει έναν φόνο. Το σενάριο είναι περίπλοκο, αλλά καλογραμμένο με αρκετές ανατροπές, έξυπνες ιδέες, meta αναφορές και δένει απόλυτα με το πρώτο Alan Wake.
Οι ιστορίες των δύο πρωταγωνιστών χωρίζονται σε 18 chapters και τρέχουν παράλληλα αλλά σε αρκετά σημεία συναντιούνται. Ένα από τα chapters αποτελεί μία από τις πιο ιδιαίτερες gaming στιγμές που συναντήσαμε όλη τη χρονιά. Θα συναντήσετε επίσης αρκετά ευχάριστα Easter Eggs και φυσικά άμεσες συνδέσεις με το Control. Το τέλος κλείνει ωραία την ιστορία, αλλά αφήνει αρκετά περιθώρια για τα ήδη ανακοινωμένα DLC ή κάποιο sequel. Συνολικά χρειαστήκαμε γύρω στις 16 ώρες για να ολοκληρώσουμε το Alan Wake II στο μεσαίο επίπεδο δυσκολίας, αλλά λόγω της γεμάτης πλοκής δίνει την αίσθηση ότι διήρκησε περισσότερο.
Το φως παραμένει ο καλύτερός μας φίλος
Το Alan Wake II είναι αμιγώς Survival Horror και όχι Action Adventure με στοιχεία τρόμου, όπως το πρώτο. Αυτό σημαίνει ότι η κάμερα είναι third-person, σχεδόν κολλημένη στους ώμους των χαρακτήρων μας, ενώ έχουμε να διαχειριστούμε και τα πυρομαχικά, τα heals και τον χώρο στο inventory μας. Αυτή τη φορά playable δεν είναι μόνο ο Alan, αλλά και η Saga και τους ελέγχουμε σχεδόν εξίσου σε διάρκεια, καθώς ο καθένας έχει από 9 chapters. Στα πρώτα 5 συνολικά chapters μας αλλάζει το παιχνίδι, ενώ μετά μας δίνεται η επιλογή να αλλάζουμε από τον έναν χαρακτήρα στον άλλον, σε συγκεκριμένα σημεία. Ο ρυθμός που μπορείτε να εναλλάσσετε τους χαρακτήρες είναι στο χέρι σας για το μεγαλύτερο κομμάτι και μόνο προς το τέλος θα σας αλλάξει από μόνο του το παιχνίδι, αν έχετε αφήσει αρκετά chapters ενός χαρακτήρα.
Το inventory θυμίζει αρκετά το αντίστοιχο των πρόσφατων Resident Evil, καθώς είναι χωρισμένο σε τετραγωνάκια και αλλά αντικείμενα πιάνουν μόνο ένα, ενώ άλλα χρειάζονται περισσότερα. Επιπλέον στα Save Rooms υπάρχουν κάποια… κουτιά παπουτσιών, όπου μπορείτε να αποθηκεύετε όσα items δεν χρειάζεστε μαζί σας, ώστε να ελευθερώνετε χώρο στο inventory σας. Το inventory του κάθε χαρακτήρα είναι ανεξάρτητο από του άλλου. Αυτό σημαίνει ότι πέρα από τα διαφορετικά όπλα, οι σφαίρες, οι μπαταρίες και τα heals που έχετε στον έναν δεν υπάρχουν στον άλλον. Κάθε ένας χαρακτήρας ξεκινάει ένα, όπλο χεριού (πιστόλι η Saga και περίστροφο ο Alan) και στην συνέχεια θα βρουν shotguns, ενώ ο Alan θα αποκτήσει όπλο για φωτοβολίδες και η Saga μία βαλλίστρα.
Η αντιμετώπιση των εχθρών είναι ίσως το μόνο σημείο που το Alan Wake II θυμίζει τον προκάτοχό του. Σχεδόν κάθε εχθρός έχει σκοτάδι γύρω του και για να καταφέρετε να του κάνετε damage, πρέπει να κάνετε focus επάνω του με τον φακό σας για να το εξαλείψετε. Όταν κάνετε focus σπαταλάτε την μπαταρία του φακού, η οποία αδειάζει αρκετά γρήγορα και αν αδειάσει τελείως θα πρέπει να την αλλάξετε. Μπαταρίες βρίσκετε διάσπαρτα όσο παίζετε και θα πρέπει να τις διαχειρίζεστε σωστά. Μόλις εξαλείψετε το σκοτάδι από έναν εχθρό μπορείτε να τον πυροβολήσετε και οι περισσότεροι χρειάζονται μόλις λίγες σφαίρες για να πέσουν. Οι περισσότεροι εχθροί σας προσπαθούν να έρχονται κοντά σας για να σας κάνουν melee επιθέσεις και έχετε την δυνατότητα να κάντε dodge και να τις αποφύγετε, αλλά θα πρέπει να έχετε το σωστό timing. Το dodge δουλεύει σαφώς καλύτερα από το προβληματικό του πρώτου Alan Wake, αλλά δεν είναι και το καλύτερο που έχουμε δει ποτέ, καθώς το animation είναι λίγο αργό.
Στα chapters του Alan, δηλαδή στο The Dark Place, όλοι εχθροί είναι αρχικά σκιές πριν τους ρίξετε φως και αρκετοί απλώς εξατμίζονται αν πάτε κοντά τους. Αυτό δημιουργεί μία αγωνία για το ποια σκιά είναι επιθετική και ποια άκακη, αλλά και το αν αξίζει να σπαταλήστε μπαταρία από τον φακό σας για να το μάθετε. Και στις δύο ιστορίες υπάρχουν κάποιοι εχθροί που είναι λίγο μεγαλύτεροι σε μέγεθος και χρειάζονται περισσότερες, άλλοι κάθονται μακριά και σας πετούν τσεκούρια, ενώ άλλοι κινούνται αστραπιαία και σας φτάνουν πολύ γρήγορα. Όλοι όμως έχουν την ίδια μέθοδο αντιμετώπισης και ένα παράπονο που έχουμε είναι ότι δεν έχουν μεγάλη ποικιλία. Θα συναντήσετε και μερικά boss fights αλλά είναι μετρημένα στα δάχτυλα και είναι πιο σημαντικά για το σενάριο και την αφήγηση παρά για την ποικιλία στο gameplay. Τα bosses είναι παρόμοια με τους απλούς εχθρούς, αλλά αντέχουν πολύ περισσότερο damage και οι μάχες μαζί τους έχουν πολλαπλά στάδια.
Έρευνες και συγγραφή σε ένα
Πέρα από τις μάχες, οι οποίες ευτυχώς είναι λιγότερες και πιο διάσπαρτες από το πρώτο Alan Wake θα κάνετε και αρκετή εξερεύνηση και περιοχές είναι αρκετά μεγάλες και ανοιχτές. Θα λύσετε αρκετούς γρίφους, στους οποίους θα πρέπει να βρίσκετε κωδικούς για λουκέτα, ή τρόπους να επαναφέρετε το ρεύμα. Οι πιο ενδιαφέροντες είναι αυτοί στα chapters του Alan όπου χρησιμοποιείτε το Angel Lamp. Πρόκειται για μία συσκευή με την οποία μπορείτε από συγκεκριμένα σημεία να πάρετε το φως ή να τους δώσετε φως. Κάνοντας αυτό όμως αλλάζετε και την πραγματικότητα στο συγκεκριμένο σημείο, εμφανίζοντας έτσι μονοπάτια που δεν υπήρχαν πριν και σε αρκετές περιπτώσεις θα πρέπει να παίρνετε το φως από ένα σημείο και να το πάτε στο άλλο, για να προχωρήσετε. Σε πολλά σημεία υπάρχουν jumpscares, αλλά τα περισσότερα είναι εικόνες που πετάγονται στιγμιαία στην οθόνη, με αποτέλεσμα γίνουν λίγο προβλέψιμα και χωρίς μεγάλο αντίκτυπο, από ένα σημείο και μετά.
Κάθε χαρακτήρας έχει και την δική του ειδική ικανότητα – gameplay μηχανισμό που αφορά αποκλειστικά τα chapters του. Η Saga έχει το Mind Place, ένα νοητό δωμάτιο στο μυαλό της, στο οποίο καταχωρεί τα στοιχεία που βρίσκει για να βγάζει συμπεράσματα και να προχωράει προς την επίλυση των υποθέσεών της. Έτσι κάθε στοιχείο που βρίσκετε θα πρέπει να μπαίνετε στο Mind Place και να το βάζετε με πινέζα στο σωστό σημείο του πίνακα στον τοίχο, ώστε να ξεκλειδώνετε τα επόμενα objectives. Σαν διαδικασία εξελίσσεται ελάχιστα μέχρι το τέλος, καθώς βασίζεται στο να βάλετε την σωστή φωτογραφία ή στοιχείο στο σωστό σημείο του πίνακα. Το Mind Place είναι ουσιαστικά ένα playable menu, όπου πέρα από τις υποθέσεις μπορείτε να δημιουργείτε τα ψυχολογικά profiles άλλων χαρακτήρων για την εύρεση στοιχείων, κάνετε τα upgrade σας αν έχετε πόρους, ενώ από εκεί έχετε πρόσβαση και στον χάρτη.
Αντίστοιχα ο Alan έχει το Writer’s Room, το οποίο λειτουργεί εντελώς διαφορετικά από το Mind Place, αλλά έχετε πρόσβαση με τον ίδιο τρόπο (touchpad στο PS5). Στα μέρη που εξερευνείτε με τον Alan θα βρείτε διάφορα σημεία, όπως το lobby ενώ ξενοδοχείου ή ένα υπόγειο τούνελ, τα οποία ονομάζονται Σκηνές (Scenes). Για κάθε σκηνή βρίσκετε Ιδέες (Ideas) που είναι ουσιαστικά παραλλαγές της και για να της εφαρμόσετε σε μία σκηνή πρέπει να μπείτε στο Writer’s Room. Αν σε μία σκηνή βάλετε την τάδε ιδέα, τότε το περιβάλλον αλλάζει επί τόπου σε δομή και διακόσμηση σαν να αλλάζετε πραγματικότητα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Σε κάθε σκηνή πρέπει να εφαρμόσετε την σωστή Ιδέα, η οποία θα ξεκλειδώσετε την επόμενη. Η όλη διαδικασία είναι αρκετά πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα και δεν είναι όσο περίπλοκη ακούγεται. Επιπλέον ταιριάζει απόλυτα με το σενάριο, δηλαδή ότι ο Alan είναι συγγραφέας και παγιδευμένος σε μία μεταφυσική διάσταση.
Η πιο όμορφή σκοτεινή διάσταση
Στον τομέα των γραφικών το Alan Wake II είναι ξεκάθαρα το καλύτερο video game της Remedy και από τα πιο όμορφα video games που έχουμε δει. Η μηχανή γραφικών είναι η Northlight Engine που έχει ήδη δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα στο Control και το Quantum Break και εδώ είναι πραγματικά στα καλύτερά της. Η λεπτομέρεια σε κάθε περιβάλλον, κτήριο και δωμάτιο είναι μεγάλη, ενώ και οι χαρακτήρες είναι εξαιρετικά δοσμένοι. Επιπλέον τα περιβάλλοντα έχουν αρκετή ποικιλία και δεν δίνουν την αίσθηση ότι επισκεφτήκαμε το ίδιο μέρος δύο φορές. Από δάση, υπόγεια, ξενοδοχεία, δρόμους όλα άρτια φτιαγμένα.
Φυσικά ο φωτισμός και οι αντανακλάσεις είναι που δίνουν ρέστα και κάνουν το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα τόσο καλαίσθητο στο μάτι. Να σημειώσουμε εδώ ότι η Remedy για μία ακόμη φορά έχει βάλει αρκετές live action σκηνές, αλλά δεν είναι ξέμπαρκες όπως στο Quantum Break, αλλά δένουν με τα cutscenes και το gameplay χωρίς διακοπές. Εντυπωσιακή είναι η στιγμιαίες αλλαγές στα περιβάλλοντα που γίνονται σε πραγματικό χρόνο χωρίς loading screens. Οι εναλλαγές από live action σε γραφικά γίνονται πολύ ομαλά και είναι εντυπωσιακό σαν επίτευγμα. Στον τεχνικό τομέα δεν είδαμε ιδιαίτερα bugs ή frame drops πέρα από ίσως κάποια σημεία που γινόντουσαν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, αλλά ήδη έχουν κυκλοφορήσει patches που τα διόρθωσαν.
Show me the champion of light!
Ο ηχητικός τομέας είναι επίσης εξαιρετικός με αρκετά ρεαλιστικά εφέ. Το soundtrack είναι καλοφτιαγμένο και μπορεί πολύ εύκολα να γίνει creepy και αγωνιώδες. Φυσικά η Remedy φέρνει για άλλη μία φορά το συγκρότημα Poets of the Fall ως Old Gods of Asgard και η ευχάριστη μουσική τους χρησιμοποιείται με εξαιρετικό τρόπο. Ο Mathew Porretta επιστρέφει στον ρόλο του Alan μία ακόμα εξαιρετική ερμηνεία και το ίδιο ισχύει και για την Melanie Linurd ως Saga. Ο Ilka Villi που ήταν μέχρι τώρα απλά το πρόσωπο του Alan, ερμηνεύει κανονικά τον χαρακτήρα στις line action σκηνές και κάνει αρκετά καλή δουλειά. Διάφοροι γνωστοί ηθοποιοί από προηγούμες δουλειές της Remedy επιστρέφουν επίσης, όπως ο James McCaffrey (Max Payne) και το Shawn Ashmore (Quantum Break).
Πιο Remedy δεν γίνεται
Το Alan Wake II δικαιώνει τα 13 χρόνια που περιμέναμε για την κυκλοφορία του και αποτελεί την καλύτερη δουλειά της Remedy σε όλους τους τομείς. Το σενάριο είναι περίπλοκο αλλά καλογραμμένο, το gameplay αγωνιώδες, και ορισμένες ιδέες του αρκετά πρωτότυπες. Οι fans του πρώτου Alan Wake και γενικώς της Remedy πιθανότατα θα το λατρέψετε, ενώ αποτελεί και πολύ καλή πρόταση για όσους αγαπούν τα Survival Horror γενικότερα. Η Remedy Entertainment φαίνεται να ξεπέρασε τον εαυτό της και ελπίζουμε να συνεχίσει να μας δίνει τις ιδιαιτέρες αυτές εμπειρίες για καιρό ακόμα. Οι επόμενες δουλειές της περιλαμβάνουν έξτρα περιεχόμενο για το Alan Wake II και sequel του Control και θα τις περιμένουμε με ανυπομονησία.
Θετικά:
- Πανέμορφα γραφικά και φωτισμοί
- Άρτιος ηχητικός τομέας, μουσική επένδυση και ερμηνείες
- Περίπλοκο σενάριο που κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος
- Αγωνιώδες gameplay με εξαιρετική ατμόσφαιρα
- Αρκετές πρωτότυπες και ωραία υλοποιημένες ιδέες
Αρνητικά:
- Ελάχιστη ποικιλία στους εχθρούς
- Κάποια framedrops
- Επαναλαμβανόμενα jumpscares
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Gameplay: 8.5
Σενάριο: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.5
Δικαίωση 13 χρόνων αναμονής
Ερμής Δερβίσης
NEWS VIEW ALL
Alan Wake 2: Οι απαιτήσεις στα PC
Η Remedy Entertainment ανακοίνωσε τις ελάχιστες και τις προτεινόμενες απαιτήσεις του Alan Wake 2 για τα PC. Το νέο Action-Adventure της θέλει μόνο να...ξεζουμίσει το PC σας! 16GB RAM και κάρτα γραφικ...Posted (22 Oct 2023)
Alan Wake 2 gameplay videos
[Αρχική δημοσίευση: 8/6/23] Ο Sam Lake, Creative Director της Remedy, μια αγαπητή μορφή στην gaming βιομηχανία και γνωστός από τα Max Payne και Alan Wake, ανέφερε περισσότερες πληροφορίες για το Alan ...Posted (01 Oct 2023)
Alan Wake 2
[Αρχική δημοσίευση: 10/12/21] Η Remedy Entertainment ανακοίνωσε το Alan Wake II στα The Game Awards. Το Alan Wake II θα κυκλοφορήσει το 2023. Επί σκηνής στο Microsoft Theater ανέβηκε ο Sam Lake, Cr...Posted (22 Aug 2023)
Alan Wake 2: Ημερομηνία κυκλοφορίας
[Αρχική δημοσίευση: 22/5/23] Ο Matthew Porretta, voice actor του Alan Wake 2, δήλωσε στο YouTube podcast "Monsters, Madness, and Magic" ότι το Alan Wake 2 θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο. Ο Porretta δ...Posted (17 Aug 2023)
Comments