- Reviews
- Starfield
Starfield
HotΤο Skyrim στο διάστημα.
Το Skyrim στο διάστημα.
Μετά από 25 χρόνια η Bethesda, δημιουργός επιτυχημένων Action RPG, όπως τα Elder Scrolls και Fallout, δημιουργεί επιτέλους ένα καινούριο κόσμο. Η πασίγνωστη εταιρεία στον κόσμο του gaming, που έχει δημιουργήσει πολύ γνωστούς τίτλους, όπως το Skyrim και το Fallout, αποφάσισε να απομακρυνθεί από τον πλανήτη Γη και να εξαπλωθεί στο διάστημα.
Το Starfield είναι ο νέος τίτλος από την περίφημη Αμερικάνικη εταιρεία, ο οποίος διαδραματίζεται το 2330, σε ένα άγνωστο μέλλον, όπου η ανθρωπότητα ζει, σε εκατοντάδες ηλιακά συστήματα και χιλιάδες πλανήτες και φεγγάρια. Το "διαστημικό Skyrim", όπως έχει χαρακτηριστεί από τους περισσότερους, ακολουθεί πολλά από τα βήματα της Bethesda και είναι ένα ακόμα Action RPG στο κλασικό της στυλ.
Σπίτι στα αστέρια, επειδή η γη καταρρέει
Σύμφωνα με το σενάριο, η ανθρωπότητα έχει καταφέρει να πατήσει το πόδι της στον Άρη το 2050 και το πήγαινε-έλα στο φεγγάρι είναι κάτι καθημερινό πια. Με την ανακάλυψη του Grav Drive στα μέσα του 22ου αιώνα, η μεταφορά από πλανήτη σε πλανήτη είναι πολύ απλή πια και έτσι σιγά-σιγά οι άνθρωποι ξεκινάνε να ζούνε στα αστέρια. Δυστυχώς, αυτή η νέα τεχνολογία δεν είναι η καλύτερη, μιας και από τις πολλές δοκιμές ξεκινάει να καταρρέει το μαγνητικό πεδίο της γης. Έτσι, καλείται όλη η ανθρωπότητα να εκκενώσει το μπλε πλανήτη της. Δημιουργείται ένας καινούριος οργανισμός ο οποίος λέγεται United Collonies, που αναλαμβάνει να μετακινήσει όλη την ανθρωπότητα στον καινούριο πλανήτη, τον Άλφα του Κενταύρου, ο οποίος βρίσκεται 4,3 έτη φωτός μακριά. Το 2203 η γη δεν κατοικείται πια από ανθρώπους και έχει γίνει τελείως αγνώριστη, με τόνους άμμου σε όλη την επιφάνεια και μοιάζει πολύ περισσότερο με τον Άρη από ό,τι τη γη, μιας και δεν έχει σχεδόν καθόλου μπλε χαρακτηριστικά.
Δίνεται η ευκαιρία ελεύθερα, σε κάθε άνθρωπο ή εταιρεία, να ξεκινήσει να ζει ή να εκμεταλλευτεί οποιοδήποτε πλανήτη θέλει. Μετά από μερικές δυσκολίες, οι οποίες είναι ανθρώπινες, και μερικούς διαγαλαξιακούς πολέμους, βρίσκονται πια σε μία περίοδο σχετικής ειρήνης το 2330.
Ο πρωταγωνιστής μας, ξεκινάει ως ένας απλός εργαζόμενος σε μία εταιρεία, η οποία πηγαίνει σε φεγγάρια και πλανήτες και κάνει εξορύξεις. Στις πρώτες στιγμές του game ο πρωταγωνιστής μας καλείται από το αφεντικό του να πάει να εξορύξει ένα περίεργο αντικείμενο, που βρίσκετε σε ένα βράχο. Τραβάει, λοιπόν, με το όπλο laser που έχει, και πάει να κάνει εξόρυξη σε αυτό το περίεργο artifact. Όμως, με το που το αγγίζει, βλέπει περίεργα οράματα, τα οποία αποτελούνται από αστέρια, Γαλαξίες, μαύρες τρύπες και πολλά ακόμα. Όταν ξυπνήσει μετά το όραμα, βρίσκεται ακόμα σε αυτό το ορυχείο και εκείνη τη στιγμή ο παίκτης καλείται να αποφασίσει πώς θα μοιάζει ο πρωταγωνιστής.
Έπειτα από αυτό, μετά από μία μάχη με διαστημικούς πειρατές, ο παίκτης δανείζεται ένα διαστημόπλοιο, για να παραδώσει αυτό το artifact σε μία ομάδα ανθρώπων, που λέγεται The Constellation. Μαζί με αυτούς τους ανθρώπους ξεκινάνε το ταξίδι στο άγνωστο, για να μάθουν τις δυνάμεις και τα μυστικά αυτών των artifacts.
Η ιστορία είναι μία που θα ικανοποιήσει οποιονδήποτε θαυμαστή του sci-fi. Έχει πάρα πολλές ορολογίες επιστημονικές και ο κόσμος του Starfield είναι πλούσιος. Πίσω από κάθε πλανήτη μετεωρίτη και άνθρωπο κρύβεται μία ιστορία που μπορείτε να ανακαλύψετε. Θυμίζει ένα κόσμο που είναι, όντως, φτιαγμένος από την Bethesda, από τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται η ιστορία και τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούσατε με τον κόσμο. Δυστυχώς, η κύρια ιστορία έχει πολλές αποστολές που παρόλο που έχουν διαφορετικά αποτελέσματα, ο σκελετός τους είναι παρόμοιος.
Μάχες με βαρύτητα και χωρίς
Όταν ξυπνήσετε από το λήθαργό, είναι ώρα να επιλέξετε το χαρακτήρα σας και να τον φτιάξετε ανάλογα. Η Betheda και στο παρελθόν ήταν αρκετά πλούσια σε αυτές τις επιλογές. Αλλά, αυτή τη φορά πραγματικά ξεπέρασε τον εαυτό της. Υπάρχουν 21 διαφορετικά backgrounds, τα οποία αντιπροσωπεύουν διαφορετικές επαγγελματικές ή προσωπικές εμπειρίες. Για παράδειγμα, το background "Spacer" δίνει στο χαρακτήρα σας τα skills "Repair" και "Sneak", ενώ το background "Soldier" δίνει τα skills "Guns" και "Melee Weapons". Στη συνέχεια, αφού αποφασίσετε το ιστορικό, προχωράτε στα traits. Τα traits είναι επιπλέον χαρακτηριστικά, που μπορείτε να προσθέσετε στον χαρακτήρα σας. Υπάρχουν 17 διαφορετικά traits, τα οποία παρέχουν διάφορα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Για παράδειγμα, το trait "Fast Learner" αυξάνει την ταχύτητα με την οποία ο χαρακτήρας σας μαθαίνει νέα skills, ενώ το trait "Clumsy" μειώνει την ακρίβειά του με τα όπλα. Μέσα στα traits υπάρχει και μία κλασική αναφορά στο γνωστό adoring fan, που υπάρχει σε όλα τα Bethesda games. Το Starfield έχει σε σύνολο 5 skill trees Physical, Social, Combat, Science και Tech. Σε σύνολο και τα 5 έχουν 82 skills. Επίσης, κάθε ένα από αυτά τα 82 έχει τέσσερα επίπεδα αναβάθμισης. Όσο πιο πολύ οι επενδυτές σε ένα skill tree τόσο πιο εύκολη θα γίνεται η ζωή σας Στην αντίστοιχη κατηγορία. Για παράδειγμα, εάν είσαστε κάποιος ο οποίος θέλει να αποφεύγει τις μάχες και να τα λύνει όλα με διπλωματία το social skill tree με skills όπως το “Persuasion” σας δίνει τη δυνατότητα να βγάλετε γλώσσα στον αντίπαλο και να λύσετε τα θέματα σας μόνο με λεκτική βία.
Πέρα από αυτά μπορείτε να αλλάξετε την εμφάνιση του χαρακτήρα σας με πολλές λεπτομέρειες. Μπορείτε να επιλέξετε το στιλ του σώματός του, πώς μοιάζει το χρώμα ματιών, μαλλιών και δέρματος και το στυλ τους. Μπορείτε να φτιάξετε οποιοδήποτε βδέλυγμα θέλετε, συνδυάζοντας θηλυκά και αρσενικά χαρακτηριστικά σε ένα χαρακτήρα, μιας και ο χαρακτήρας σας πια δεν έχει φύλο. Όταν βάζετε το όνομά σας, δίνεται η δυνατότητα να επιλέξετε μονάχα τις αντωνυμίες με τις οποίες θα σας προσφωνούν, ανάμεσα σε he/him, she/her και they/them.
Αφού δημιουργήσετε, λοιπόν, το χαρακτήρα σας, είναι η ώρα που αντιμετωπίζετε τους πρώτους διαστημικούς πειρατές. Εδώ παρουσιάζεται ένα από τα μεγαλύτερα αρνητικά του Starfield, το A.I. των αντιπάλων που είναι πραγματικά βλακώδες. Ακόμα και στη hard δυσκολία οι αντίπαλοι είναι κουφοί, αστοχούν πολύ συχνά και κινούνται στο χώρο σαν κάβουρες. Υπήρχαν πάμπολλες φορές που πραγματικά μπορούσε ο παίκτης να τρέξει μπροστά από τους αντιπάλους με μέγιστη ταχύτητα και να μην καταλάβουν καν ότι πέρασε από μπροστά τους. Επίσης, υπάρχουν στο χώρο με έναν πολύ άβολο τρόπο σα να μην είναι κομμάτι του. Ενώ γενικά είναι πολύ σύγχρονο το game, όλοι οι αντίπαλοι είναι κινούνται στο χώρο, σα να είναι τυφλοί, πηγαίνοντας από τοίχο σε τοίχο και περπατώντας πολύ τετραγωνισμένα σα να είναι κάποιο βιντεοπαιχνίδι από 90s ή τσα 00s.
Οι παίκτες θα αντιμετωπίσουν μια ποικιλία εχθρών, από απλούς ληστές και άγρια ζώα, έως εξωγήινους, πολεμιστές και γιγάντια ρομπότ. Οι απλοί εχθροί είναι οι πιο συνηθισμένοι που θα συναντήσετε στο Starfield. Αυτοί οι εχθροί είναι συνήθως ληστές, άγρια ζώα ή απλοί κακοποιοί. Μπορούν να βρεθούν σε όλο τον κόσμο, από πόλεις και χωριά έως δάση και ερήμους. Οι εξωγήινοι εχθροί είναι μια πιο επικίνδυνη απειλή. Αυτοί οι εχθροί προέρχονται από διάφορους εξωγήινους κόσμους και έχουν διαφορετικές ικανότητες. Μπορούν να βρεθούν σε διαστημικά λιμάνια, αποικίες και άλλα εξωγήινα περιβάλλοντα. Επίσης, μεγάλο πρόβλημα είναι οι εχθροί, οι οποίοι καρτερούν. Εάν έχετε κάποια βεντέτα με μία ομάδα ανθρώπων, τότε σε κάθε γωνιά του Γαλαξία κάποιος θα σας την έχει στήσει, και μπορεί να σας επιτεθεί.
Τα bosses σε όλες τις παραπάνω κατηγορίες δεν ξεχωρίζουν από τον μέσο εχθρό. Συνήθως είναι ένας ακόμα εχθρός που είναι μεγαλύτερο επίπεδο, και κάποιες φορές έχει μεγαλύτερο μέγεθος, πού πάει να πει ότι έχει περισσότερη ζωή. Ο τρόπος να τα αντιμετωπίσετε συνήθως είναι να ρίξετε παραπάνω σφαίρες από ότι θα ρίχνεται στον μέσο εχθρό. Δε χρειάζονται κάποια συγκεκριμένη στρατηγική απλά να κάνετε μεγάλη ζημιά.
Στο έδαφος που συναντάμε αυτό τον τύπο, έχουμε πολλούς τρόπους να τους αντιμετωπίσουμε. Καταρχάς όλα τα όπλα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες τα κοντινής απόστασης και τα πυροβόλα. Το σύστημα μάχης στο Starfield είναι αρκετά απλό, αλλά είναι αποτελεσματικό. Η στόχευση είναι ακριβής και η συμπεριφορά των όπλων είναι ρεαλιστική. Από τη μία πλευρά τα όπλα κοντινής απόστασης malee weapons είναι φυσιολογικά αντικείμενα, τα οποία υπάρχουν και στη σύγχρονη εποχή, όπως μαχαίρια τσεκούρια και άλλα. Οι melee επιθέσεις είναι επίσης δυνατές και ικανοποιητικές. Από την άλλη τα πυροβόλα όπλα είναι πιο περίπλοκα και φουτουριστικά.
Τα πυροβόλα όπλα είναι τα κλασικά, όπως pistols, shotguns, rifles και snipers, αλλά, έχουν ένα μελλοντικό αέρα. Πολλά από αυτά έχουν επάνω οθόνες, που δείχνουν το πόσες σφαίρες έχουν περισσέψει, σκοπευτές laser, για να γνωρίζετε πού πυροβολάτε και άλλες αναβαθμίσεις, που έχουν φτιάξει οι άνθρωποι του μέλλοντος. Τα περισσότερα όπλα έχουν μία πολύ μελλοντική εμφάνιση επιστημονικής φαντασίας, αλλά, υπάρχουν και μερικά σπάνια όπλα τα “old time”, όπλα τα οποία είναι χειριστικά και εμφανισιακά σαν τα σύγχρονα όπλα.
Βέβαια, δεν υπάρχουν μονό αυτά τα κλασσικά πυροβόλα. Υπάρχουν όπλα τα οποία πυροβολούν ακτίνες laser, όπως πιστόλια laser ή αυτόματα laser. Επίσης, υπάρχουν όπλα με ακτίνα laser, τα οποία χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο για την εξόρυξη πόρων, αλλά, μπορεί να χρησιμοποιηθούν και ως κανονικά όπλα. Κάποια άλλα πυροβόλα που χρησιμοποιεί η ανθρωπότητα στο μέλλον είναι πυροβόλα, τα οποία εκτοξεύουν ακτίνες, οι οποίες επηρεάζουν το μυαλό του αντιπάλου, και πολλές ακόμα τεχνολογίες που θα χρησιμοποιήσει η ανθρωπότητα στο μέλλον, για να μάχεται.
Πέρα από αυτά υπάρχουν και κάποια άλλα gadgets τα οποία σας βοηθάνε στην αντιμετώπιση των εχθρών. Για παράδειγμα, υπάρχουνε χειροβομβίδες, προγραμματιζόμενες βόμβες και jetpacks τα οποία βοηθάνε τόσο στην αντιμετώπιση των εχθρών για να αποκτήσετε καλύτερες γωνίες, όσο και στην εξερεύνηση για να μπορέσετε να κινηθείτε καλύτερα στο περιβάλλον και άλλες μικρές προσθήκες.
Υπάρχουν και μερικές ακόμα δυνατότητες, τις οποίες ξεκλειδώνει ο παίκτης, που θυμίζουν τα shout από Skyrim. Είναι ειδικές δυνατότητες που χρησιμοποιούν μία ξεχωριστή μπάρα η οποία λέγεται energy και έχουν πολύ μεγαλύτερη δύναμη.
Φεύγοντας, λοιπόν, από τους πλανήτες, στο διάστημα υπάρχουν άλλοι εχθροί, οι οποίοι σας επιτίθενται με τα διαστημόπλοιά τους. Εδώ, παραδόξως, οι εχθροί φαίνεται ότι τους κόβει και χρησιμοποιούσαν πιο έξυπνες μανούβρες, κινούνται και εκμεταλλεύονται το χώρο καλύτερα. Στις αερομαχίες τις οποίες κάνετε με αυτούς τους αντιπάλους καλείστε να ελέγξετε το διαστημόπλοιο σας. Η κύρια αποστολή σας είναι όσο πολεμάτε στον αέρα κινείστε και πυροβολάτε με τα κατάλληλα όπλα τους αντιπάλους σας και ταυτόχρονα να δίνετε το σωστό ποσοστό ενέργειας στο αντίστοιχο σύστημα στο διαστημόπλοιό σας, για να μπορείτε να έχετε τη βέλτιστη απόδοση.
Από την πρώτη στιγμή, που θα προσεδαφιστείτε σε έναν πλανήτη, έχετε τη δυνατότητα να αλλάξετε το διαστημόπλοιο σας δίνοντάς σας έναν χείμαρρο από επιλογές από την πρώτη στιγμή κιόλας. Τα διαστημόπλοια δέχονται αναβαθμίσεις και αλλαγές σε κάθε το σημείο τους. Μπορείτε να αλλάξετε τους κινητήρες σας, τον καυστήρα σας, τα όπλα σας, ακόμα και το πώς είναι από μέσα και από έξω. Μπορείτε να πάρετε όλα τα υλικά και να φτιάξετε το δικό σας με ό,τι σχήμα θέλετε. Επίσης, να μεγαλώσετε τον αποθηκευτικό χώρο στα διαστημόπλοιά σας, έτσι ώστε να μπορείτε να κουβαλάτε περισσότερα πράγματα στις περιπέτειές σας. Ο editor, οποίος σας δίνει τη δυνατότητα να φτιάξει το διαστημόπλοιό σας, είναι αρκετά foolproof, επιτρέπει να δημιουργήσετε κάποιο διαστημόπλοιο και ελέγχει, εάν θα είναι πλήρως λειτουργικό. Μπορείτε να έχετε μέχρι 10 από αυτά.
Αφού φτιάξετε το διαστημόπλοιό σας και το κάνετε, ακριβώς όπως θέλετε εσείς, ξεκινάει η εξερεύνηση. Ο κόσμος του Starlield έχει διαθέσιμα 100 ηλιακά συστήματα από το Γαλαξία μας, εκ’ των οποίων μπορείτε να εξερευνήσετε 1000 φεγγάρια και πλανήτες. Ένα από αυτά είναι και το ηλιακό μας σύστημα. Βέβαια, θα ακούσετε από πολλά npc να λένε ότι είναι ένα από τα χειρότερα ηλιακά συστήματα και όποιος δουλεύει εκεί, δουλεύει σαν αγγαρεία. Μπορείτε να επισκεφτείτε πολλές τοποθεσίες από το ηλιακό μας σύστημα και τον πλανήτη μας. Νέα πρωτεύουσα ουσιαστικά του ηλιακού μας συστήματος είναι ο Άρης και μία ωραία λεπτομέρεια σχετικά με αυτόν είναι ότι σχεδόν όλα τα texures του είναι φωτογραφίες, τις οποίες έχει δώσει η NASA. Θα περάσετε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι να πηγαίνετε από πλανήτη σε πλανήτη και να εξερευνήσετε τις γωνίες στο σύμπαντος.
Δυστυχώς, δε δίνεται απόλυτη ελευθερία στον κάθε παίκτη. Οι πλανήτες είναι πιο πολύ σαν περιορισμένα επίπεδα παρά σαν πραγματικό open world. Επιλέγετε έναν πλανήτη και πού θα προσγειωθείτε σε αυτόν και σας βάζει σε ένα σημείο προσγείωσης σε αυτόν. Υπάρχουν ήδη προκαθορισμένα σημεία προσγείωσης, οπότε, αν π.χ. βάλετε να προσγειωθείτε πάνω στην Αθήνα, στη Σοφία, στα Τυράννα ή την Κωνσταντινούπολη, ανεξάρτητα με το τι θα κάνετε, θα σας τοποθετήσει στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, πολλές φορές, δε θα μπορείτε να περπατήσετε καν μέχρι ένα σημείο, το οποίο να έχει μεγάλη απόσταση όπως, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα σας περιορίσει ο χάρτης. Έτσι χαλάει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του ανοιχτού κόσμο και φαίνεται πιο πολύ σαν να είναι πολλά κουτάκια στα οποία προσγειωνόμαστε ανάλογα με το πού θέλετε να πάτε. Βέβαια, εάν εξαιρέσετε αυτό το κομμάτι της εξερεύνησης, είναι πολύ ωραίο, μιας και οι πλανήτες έχουν ενδιαφέρουσα χλωρίδα και πανίδα και φαίνεται ότι είναι φτιαγμένη με πολύ προσοχή.
Φτάσαμε στο διάστημα και ακόμα η Bethesda να φτιάξει καλό A.I.
Ένα, ακόμα, σύστημα πυλώνας είναι το companion system. Όπως σχεδόν σε οποιοδήποτε άλλο τίτλο της Bethesda, δε θα μπορούσε να λείπει και από δω. Έχετε στη διάθεση σας 26 διαφορετικούς companions. O ένας από αυτούς ένα ρομποτάκι εν’ ονόματι Vasco που σας δίνεται από τα πρώτα λεπτά κιόλας. Μία ωραία λεπτομέρεια σχετικά με αυτό το ρομποτάκι είναι ότι έχει περασμένα στη μηνύμη 1.013 ονόματα, για παράδειγμα εγώ έβαλα για όνομα “Mike”, την πρώτη φορά που μπήκα σε διαστημόπλοιό μου είπε “Welcome aboard Captain Mike”, με τη φωνή του μέσα στο κόσμο, πράγμα που εντάσσει τον κάθε παίκτη στον κόσμο του. Τέσσερεις από αυτούς τους companions, δύο γυναίκες και δύο άντρες, έχετε την επιλογή για ρομαντισμό και τη δυνατότητα να τους παντρευτείτε ανεξαρτήτως με το δικό σας φύλο / αντωνυμίες. Όλους αυτούς θα τους χρειαστείτε για να γεμίσετε τα διαστημόπλοιά σας, να τους πάρετε μαζί σας σα βοηθούς σε αποστολές και να τους βάλετε σε πιθανές βάσεις, για να βοηθούν με την εξόρυξη των πόρων.
Ένα νέο σύστημα, το οποίο βλέπουμε είναι το σύστημα για την ανάκριση/ πείθω. Έχετε τη δυνατότητα να πείσετε κάποιους χαρακτήρες, για να μη χρειαστεί να τους δωροδοκήσετε ή να ασκήσετε βία. Σας δίνονται τρεις σειρές, για να πείτε πράγματα σε αυτούς, τα οποία θα τους πείσουν. Πρέπει να συμπληρώσετε ένα συγκεκριμένο αριθμό από πόντους πειθούς, για να είναι επιτυχής. Κάθε σειρά σας δίνονται μερικές επιλογές για πόντους από έναν μέχρι έξι. Όσο πιο πολλούς πόντους σας δίνει μία πρόταση τόσο πιο ριψοκίνδυνη είναι. Εάν αποτύχετε, μπορεί να μη συμβεί κάτι ή να νευριάσετε τε το χαρακτήρα οπότε να σας επιτεθεί αυτός ή να κοστίσει περισσότερα χρήματα η δωροδοκία του.
Βλέπουμε, επίσης, ένα καινούργιο σύστημα στο lockpick, το οποίο είναι πολύ πιο περίπλοκο και δύσκολο. Ένα μεγάλο κομμάτι της λύσης του το κάνετε στο μυαλό σας. Χρειάζεται μεγάλη διορατικότητα και να μπορείτε να σκεφτείτε αρκετά στο μέλλον, έτσι ώστε να μη χρησιμοποιήσετε λάθος συνδυασμό. Για να ξεκλειδώσετε ένα λουκέτο χρησιμοποιείτε ένα αντικείμενο που λέγεται dogpick. Κάθε ένα λουκέτο αποτελείται από τουλάχιστον 5 συνδυασμούς. Κάθε φορά που χρησιμοποιείτε ή αναιρείται ένα, χρησιμοποιείτε ένα dogpick, οπότε, αν ξεκινήσετε να παραβιάζετε ένα λουκέτο, φροντίστε να έχετε αρκετά στην άκρη.
Το crafting system σας επιτρέπει να δημιουργήσετε τα δικά σας όπλα, πανοπλίες, τρόφιμα, φάρμακα και άλλα αντικείμενα. Το crafting system βασίζεται σε δύο βασικά στοιχεία: έρευνα και κατασκευή. Για να δημιουργήσετε ένα αντικείμενο, πρέπει πρώτα να το ερευνήσετε. Αυτό γίνεται βρίσκοντας τα απαραίτητα σχέδια και υλικά. Τα σχέδια μπορούν να βρεθούν σε όλο τον Γαλαξία, ενώ τα υλικά μπορούν να βρεθούν εξερευνώντας πλανήτες και άλλους κόσμους. Μόλις αποκτήσετε τα απαραίτητα σχέδια και υλικά, μπορείτε να ξεκινήσετε την κατασκευή. Η κατασκευή γίνεται σε ειδικά εργαστήρια που βρίσκονται σε όλο το Γαλαξία.
Το UI του Starfield έχει πάρει τη σύγχρονη προσέγγιση του μινιμαλισμού. Δίνει όσες πληροφορίες χρειάζεται, αλλά είναι λίγο ασυνήθιστο. Δεν υπάρχει κάποιου είδους minimap υπάρχει μονάχα μία προσομοίωση του πλανήτη που είσαστε και σε ποιο σημείο του κύκλου ημέρας του είναι μαζί με μία πυξίδα που δείχνει προς τα πού είναι ο βορράς. Πέρα από αυτό έχει τρεις μπάρες: μία για τη ζωή, μία για την ενέργεια και μία για το οξυγόνο, η μπάρα του οξυγόνου δρα σαν stamina αλλά είναι από την άλλη πλευρά του HAD οπότε είναι περίεργο.
Η κυρία ιστορία είναι αρκετά μεγάλη και πολύ διασκεδαστική. Αποτελείται κατά κύριο λόγο από εξερεύνηση σε πολλά κομμάτια του Γαλαξία μας. Έχει πάρα πολύ μυστήριο και πολύ δυνατές μάχες, παρόλο που κατά κύριο λόγο οι εχθροί είναι χαζοί, το game σας πετάει τόσους πολλούς από αυτούς προς το μέρος, σας όπου πραγματικά γίνονται πρόκληση. Συνήθως ο τρόπος που λειτουργούν είναι, σας δίνεται ένα waypoint σε έναν πλανήτη η φεγγάρι, ανοίγετε το map σας ταξιδεύετε εκεί, προσεδαφίζεστε και ακολουθείτε το waypoint μέχρι να φτάσετε σε μία τοποθεσία ή ένα npc εκεί πέρα. Όλες οι κύριες αποστολές έχουν πολλούς τρόπους, για να τις εκτελέσετε. Μπορείτε να κάνετε τεχνική dine-and-dash, δηλαδή να μπείτε όσο πιο γρήγορα γίνεται σε μία εχθρική βάση, να πάρετε αυτό που χρειάζεται και να φύγετε ή να πάτε τελείως σιωπηλά και από δρόμους, που δε θα σας εντοπίσουν ή ακόμα και να εκμεταλλευτείτε φυσικά φαινόμενα και το περιβάλλον, όπως ντόπια ζωή και σεισμούς και άλλα.
Ένα από τα πιο απροσδόκητα κομμάτια ήταν τα side quests. Πραγματικά, ξεχείλιζαν από χαρακτήρα σε σημείο που κάποιος θα μπορούσε να πει ότι ήταν πιο καλά από την κύρια ιστορία. Έδιναν πραγματικό βάρος σε μικρές ιστορίες, οι οποίες είχαν μεγάλο ενδιαφέρον. Είχαν πολύ μεγαλύτερη ανταμοιβή κιόλας και σε αντικείμενα και σε προσόντα, τα οποία σας δίναν. Για παράδειγμα, ένα από τα πιο βασικά, σας δίνει τη δυνατότητα να γίνετε πολίτης σε μία από τις μεγαλύτερες συμμαχίες ηλιακών συστημάτων. Έτσι μπορείτε με ευκολία να μετακινείστε από το ένα ηλιακό σύστημα στο άλλο, εάν ανήκουν σε αυτή, και να αγοράσετε και εκτάσεις αυτά.
Υπάρχουν προβλήματα, όμως, στον τίτλο. Μικρά bugs, όπως οι χαρακτήρες να τρέχουνε πάνω σε τοίχους, οι αντίπαλοι να πέφτουνε μέσα από το πάτωμα και κάποιες φορές να εμφανίζεται ένας χαρακτήρας δύο φορές, αλλά και πιο μεγάλα, όπως ένα glitch στο οποίο έπεσα πάνω που δε μου επέτρεπε να προσγειώσω το διαστημόπλοιο μου σε κανέναν πλανήτη. Όπως είπε και ένας φίλος μου “Αυτό είναι σαν στο Call of Duty και να μην μπορείς να πυροβολήσεις”. Επίσης, πολλές φορές το game σε τυχαία loading screens έκλεινε και επέστρεφε στο desktop.
Triple-A με υποσημείωση
Το Starfield έχει triple-A production values αλλά δεν μπορεί να μπει στα games πρώτης γραμμής της Bethesda. Η ιστορία του είναι σχετικά απλή και προβλέψιμη. Δεν έχει την ίδια εμβέλεια και το ίδιο βάθος με τις ιστορίες των προηγούμενων τίτλων της Bethesda. Το gameplay είναι άνισο. Κάποιες πτυχές του είναι εξαιρετικές, όπως οι αερομαχίες, κάποιες άλλες καλές, όπως το σύστημα μάχης στο έδαφος, ενώ άλλες είναι μέτριες, όπως το σύστημα εξερεύνησης. Κάποιοι χαρακτήρες είναι αδιάφοροι.
Οι χαρακτήρες του Skyrim είναι πολύπλοκοι και ενδιαφέροντες, ενώ κάποιοι χαρακτήρες του Starfield, και ιδιαίτερα οι δευτερεύοντες, είναι αρκετά μονοδιάστατοι. Δεν έχει την ίδια πρωτοτυπία και καινοτομία με τα προηγούμενους τίτλους. Τέλος, δεν είναι πραγματικό open world, μιας και σε αντίθεση με παρελθοντικούς τίτλους δε δίνεται στον παίκτη ένας τεράστιος χάρτης όπου μπορεί να εξερευνήσει, αλλά πολλά μικρά επίπεδα από τα οποία μπορεί να πάει από το ένα στο άλλο. Είναι ένα Action RPG που θα σας προσφέρει πολλές ώρες διασκέδασης, αλλά δε θα σας αφήσει με την ίδια αίσθηση ικανοποίησης όπως τα Skyrim, Oblivion ή Fallout 3.
Ρεαλιστικοί ξένοι κόσμοι
Τα γραφικά στο Starfield είναι εντυπωσιακά, με φωτεινά χρώματα, λεπτομερή περιβάλλοντα και ρεαλιστικές μορφές, χρησιμοποιεί την τελευταία τεχνολογία της Bethesda, όπως το Creation Engine 2, για να δημιουργήσει έναν Γαλαξία που είναι τόσο όμορφος όσο και ρεαλιστικός. Όπως προαναφέρθηκε, πολλές εικόνες είναι από τηλεσκόπια και φωτογραφίες της NASA. Είναι μία πολύ ωραία αναπαράσταση μερικών ηλιακών συστημάτων στο Γαλαξία μας. Έχει μερικά από τα καλύτερα γραφικά που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής. Είναι τόσο ρεαλιστικό όσο και συναρπαστικό το να το κοιτάς.
Είναι γεμάτο με κόσμους, που φαίνεται ότι δεν είναι φτιαγμένοι από κάποιον αλγόριθμο, όπως στο No Man's Sky, αλλά, έχουν το άγγιγμα ενός ανθρώπου. Τα τοπία των πλανητών είναι γεμάτα με λεπτομέρειες, όπως ψηλά βουνά, σπηλιές (όχι σαν αυτές τις απαράδεκτες, που είχε το Skyrim), πρασινάδες, με εξωγήινα δέντρα και βλάστηση και άγριες έρημους. Είναι ακόμα ωραίες και οι πόλεις τις οποίες επισκέπτεστε κατά τη διάρκεια του, που έχουν ψηλά κτίρια από γυαλί και αρχιτεκτονική, που μοιάζει πραγματικά κατάλληλη στην εποχή της.
Οι χαρακτήρες είναι ρεαλιστικοί και πάρα πολύ υψηλής ανάλυσης. Οι κινήσεις τους στο χώρο είναι λίγο περίεργες. Πάντα, όταν ξεκίναγε μια συζήτηση με αυτούς, ξεκίναγε πρώτα να ανοιγοκλείνει το στόμα του και μετά να μιλάει, αλλά, όση ώρα μίλαγε δεν ήταν εκτός συγχρονισμού η ομιλία του. Επίσης, και οι χαρακτήρες companions είχαν ένα περίεργο και άβολο τρόπο να κινούνται στο χώρο, όπως και οι εχθροί. Μάλιστα, υπήρχε ένα glitch, που καμιά φορά έτρεχαν μόνοι τους και συνήθως εβρίσκαν πάνω σε κάποιον τοίχο, στον οποίο έτρεχαν ασταμάτητα. Επίσης, πολλές φορές, όταν μιλάγανε και έκανε zoom σε αυτούς η κάμερα, ήταν σε κάποιο σημείο τελείως διαφορετικό ή πίσω από κάποιο τοίχο, το οποίο ήταν πολύ περίεργο.
Μουσική στα αστέρια
Η μουσική του Inon Zur είναι εκπληκτική, και δημιουργεί μια ατμόσφαιρα, που είναι ταυτόχρονα οικεία και ξένη. Τα ηχητικά εφέ είναι επίσης πολύ ρεαλιστικά, και βοηθούν να δημιουργηθεί μια αίσθηση immersion, που είναι απαραίτητη για ένα τίτλο με τόσο μεγάλο ανοιχτό κόσμο. Το soundtrack έχει από συμφωνική μουσική έως και ηλεκτρονική μουσική. Τα ηχητικά εφέ του Starfield είναι, επίσης, πολύ ρεαλιστικά. Τα όπλα ακούγονται δυνατά και καταστροφικά. Τα πλάσματα ακούγονται τρομακτικά και ο κόσμος ακούγεται ζωντανός. Οι ηθοποιοί κάνουν εξαιρετική δουλειά στο να δώσουν ζωή στους χαρακτήρες και να κάνουν τον κόσμο να φαίνεται πιο ζωντανός. Οι διάλογοι είναι γραμμένοι σωστά και είναι εύκολο να καταλάβουμε τι λένε οι χαρακτήρες.
Άξιζε η αναμονή 20 χρόνων;
Το Starfield έχει μεγάλη δυνατότητα επαναπαιξιμότητας, χάρη στον τεράστιο κόσμο του, την εκτενή προσαρμογή και την ποικιλία των επιλογών του. Ο τεράστιος κόσμος του Starfield είναι γεμάτος με μυστικά και ανακαλύψεις. Οι παίκτες μπορούν να εξερευνήσουν πόλεις, βραχώδεις τοπία, παγωμένες εκτάσεις και πολλά άλλα. Υπάρχουν, επίσης, πολλά να δουν και να κάνουν εκτός της κύριας ιστορίας, όπως side quests, δραστηριότητες, outpost και crafting.
Ο καλύτερος τρόπος να χαρακτηριστεί αυτός ο νέος τίτλος είναι ένας γάμος μεταξύ του Elite Dangerous και του Skyrim. Είναι μία πολύ αξιόλογη προσπάθεια και κάθε θαυμαστής της εταιρείας και των τίτλων της θα νιώσει ότι βρίσκεται σε ένα πολύ γνώριμο περιβάλλον. Η Bethesda έχει χτίσει έναν κόσμο με μία πάρα πολύ ωραία ιστορία, ο οποίος κρύβει πολλά μυστικά για να βρει ο κάθε παίκτης. Το Starfield είναι ένα εξαιρετικό game, που προσφέρει πολλά περισσότερα από τα προηγούμενα games της Bethesda. Ωστόσο, δεν είναι τέλειο και υπάρχει περιθώριο βελτίωσης σε ορισμένα σημεία.
Θετικά:
- Ρεαλιστικά και όμορφα γραφικά
- Εκτεταμένη προσαρμογή του χαρακτήρα και του αεροσκάφους
- Ενδιαφέρουσα ιστορία με πολλές επιλογές
- Ενδιαφέροντα side-quests
- Πλούσιος και ποικιλόμορφος κόσμος για εξερεύνηση
- Προσεγμένο voice acting και soundtrack
Αρνητικά:
- Μερικά bugs και glitches
- Ο κόσμος μπορεί να είναι λίγο άδειος σε ορισμένα σημεία
- Δεν είναι τόσο open world όσο δείχνει
- Χαζό AI στους εχθρούς
- Θέλει υποχρεωτικά SSD σκληρό δίσκο
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Σενάριο: 9
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.4
Η κατάλληλη επιλογή για τους θαυμαστές των sci-fi RPGs και του Skyrim.
Μιχάλης Τσακίρογλου
NEWS VIEW ALL
Το Starfield έχει παιχτεί από 12 εκατομμύρια gamers
[Αρχική δημοσίευση: 8/9/23] Η Bethesda ανακοίνωσε ότι το Starfield έχει παιχτεί από έξι εκατομμύρια gamers και ότι αποτελεί το πιο επιτυχημένο λανσάρισμα στην ιστορία της εταιρείας. Σε αυτό τον αριθμ...Posted (05 Dec 2023)
Ο Phil Spencer είχε δηλώσει ότι η αναβολή του Starfield ήταν καταστροφική για το Xbox Game Pass
Ανάμεσα στα έγγραφα της Microsoft που διέρρευσαν πρόσφατα, βρισκόταν και ένα email του Phil Spencer από τον Μάιο του 2022, στο οποίο εξέφραζε την δυσαρέσκεια του για την τότε αναβολή του Starfield, κα...Posted (20 Sep 2023)
Το 1/4 των παικτών του Starfield δεν έχουν βγάλει ούτε την πρώτη αποστολή
Σύμφωνα με το TrueAchievements, το 25% των παικτών του Starfield δεν έχουν βγάλει ούτε την πρώτη αποστολή, κάτι που χρειάζεται μόλις 30 λεπτά παιχνιδιού! Μάλλον ο κόσμος είναι...πολυάσχολος στις μέρε...Posted (18 Sep 2023)
Mod του Starfield σας επιτρέπει να το τρέξετε σε PC παλιών δεκαετιών
Νέο mod του Starfield από τον modder BulwarkHD σας επιτρέπει να το τρέξετε σε PC παλιότερων δεκαετιών. Η περιγραφή του mod είναι η εξής: "Το PC σας έχει 1GB VRAM; Είναι τόσο παλιό που το χρησιμοποιού...Posted (14 Sep 2023)
Το Starfield έχει bug με το οποίο δεν μπορείτε να πυροβολήσετε
Η Bethesda μας έχει συνηθίσει στα bugs και αυτό έλειπε ένα ολόκληρο Starfield να μην είχε! Υπάρχει ένα bug με το οποίο δεν μπορείτε να πυροβολήσετε. Για να το φτιάξετε θα πρέπει να μπείτε στο charact...Posted (13 Sep 2023)
Comments
Τόση διαφήμιση ολα αυτα τα χρόνια.Παιζω τις πρωτες ωρες. Ναι μεν καλό αλλά χάνεται χρόνος άσκοπα σε περιπλανήσεις και οπως σωστα ειπες λιγο αδειος κοσμος.
Ουτε τα τρομερά boss fights, ουτε αυτή η γρήγορη δράση που εχει το Skyrim ή το Fallout.
Μάλλον *μπασταρδεμένο Skyrim στο διάστημα! Εξώγαμο, κατι αλλο παντως!
Ωραιο και αναλυτικο review παντως.
Αλλά το AI κοιμαται όρθιο και οι αερομαχίες δεν με τρελαναν και τοσο.
Γενικά περίμενα το κάτι παραπάνω από την Bethesda και νομίζω οτι αν δεν μπορει να τα καταφερει ουτε αυτη τοτε σε space Action RPG ισως το Mass Effect παραμεινει αξεπεραστο.