- Reviews
- Mario + Rabbids: Sparks of Hope
Mario + Rabbids: Sparks of Hope
HotΔιαγαλαξιακές περιπέτειες.
Διαγαλαξιακές περιπέτειες.
Κατά γενική ομολογία η Nintendo χειρίζεται τα δημιουργήματα της με ιδιαίτερη προσοχή και λελογισμένα. Σπάνια επιλέγει να δανείσει το υλικό και τους χαρακτήρες της σε εξωτερικούς παράγοντες. Η ιδιαίτερα αποτελεσματική πολιτική της κατακλύζεται από εσωστρέφεια. Ωστόσο, η παραπάνω παραδοχή ανατρέπεται με το πρώτο παιχνίδι της σειράς Mario and Rabbids: Kingdom Battle, το οποίο είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο Nintendo Switch και αποτελεί ένα πετυχημένο εγχείρημα τόσο για την Ubisoft Milan/Paris, η οποία το δημιούργησε, όσο και για την ίδια την Nintendo, η οποία συμμετείχε ενεργά στην ανάπτυξη του.
Το Mario and Rabbids: Sparks of Hope είναι ένα Turn-Based Strategy και αποτελεί sequel του πρώτου τίτλου. Έχοντας το πολύ επιτυχημένο πάντρεμα των Rabbids με τους βασικούς χαρακτήρες από το σύμπαν του Super Mario στο προηγούμενο παιχνίδι, η Ubisoft Milan/Paris χρειάστηκε πέντε χρόνια για την δημιουργία της επόμενης περιπέτειας. Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι δημιουργοί πήραν πραγματικά τον χρόνο τους και δεν βιάστηκαν πυρετωδώς κυκλοφορόντας ένα τυπικό sequel, όπως συνηθίζεται. Πράγματι λοιπόν, το Mario and Rabbids: Sparks of hope, προσφέρει φρεσκάδα στο πλαίσιο των strategy και δικαιολογεί πλήρως το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε.
Α cross-over episode
Έπειτα από τα γεγονότα του Mario and Rabbids: Kingdom Battle, το Mushroom Kingdom θεωρείται ένα ήρεμο και ξέγνοιαστο μέρος, όχι για πολύ όμως. Μια τεράστια οντότητα που μοιάζει με γιγάντιο-ιπτάμενο-σαλάχι εμφανίζεται στο βασίλειο των μανιταριών και προκαλεί την καταστροφή. Η συγκεκριμένη οντότητα καταδιώκει μια ομάδα από Sparks, ένα είδος Rabbid με την μορφή αστεριών τα οποία έχουν βασικό ρόλο στο gameplay του τίτλου. Με βάση την παραπάνω συνθήκη, οι στόχοι των εμπλεκόμενων χαρακτήρων γίνονται ξεκάθαροι, θα πρέπει να σώσουν αιχμάλωτους χαρακτήρες και να επαναφέρουν την ισορροπία όχι μόνο στον τόπο τους αλλά και σε άλλους πλανήτες. Η παρέα της Nintendo και τα Rabbids αποτελείται από τους Mario, Luigi, Peach, τους αντίστοιχους Rabbids χαρακτήρες, τον Bowser την Rosalina και την Edge (δύο νέοι ιδιαίτεροι Rabbid χαρακτήρες). Η πλοκή του Sparks of Hope ξεδιπλώνεται σε συνολικά πέντε πλανήτες, οι οποίοι κρύβουν μοναδικά χαρακτηριστικά και περιπέτειες για την παρέα των Rabbids και των χαρακτήρων τις Nintendo. Έχοντας στην διάθεση σας ένα διαστημόπλοιο, καλείστε να εξερευνήσετε διαφορετικά περιβάλλοντα, να εξουδετερώσετε κάθε απειλή και να λύσετε τους δεκάδες γρίφους που θα σας παρουσιαστούν.
Η περιπέτεια θα μπορούσε να θεωρηθεί μια τυπική ιστορία που εμφανίζεται ένας κακός και η ομάδα μας κάνει τα πάντα για να τον σταματήσει. Δυστυχώς, αφηγηματικά δεν εξελίσσεται με κάποιον ιδιαίτερο τρόπο, ακολουθεί το ξύλινο μοντέλο των καλών-κακών με τις αδιαμφισβήτητα εξελιγμένες μάχες στρατηγικής του. Η παρέα σας πέρα από τον Beep-O, έχει και την υποστήριξη της JEANI, ένα a.i. σύστημα το οποίο δημιουργήθηκε για το διαστημόπλοιο των χαρακτήρων αλλά πρόκειται να σας βοηθήσει με διάφορους τρόπους.
Κάθε πλανήτης έχει μοναδική αισθητική και προσθέτει αξία στον τίτλο τόσο σε καλλιτεχνικούς όρους όσο και σε επίπεδο αφήγησης καθώς υπάρχουν αντικείμενα τα οποία παρουσιάζουν μέρος της ιστορίας του εκάστοτε πλανήτη αλλά και των χαρακτήρων τους. Οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες είναι βασικής σημασίας καθώς αντιπροσωπεύουν τον πλανήτη στον οποίο βρίσκονται, ένας σε κάθε πλανήτη, θα χρειαστεί να συνεργαστείτε μαζί τους έτσι ώστε να εκπληρώσετε τους κοινούς σας στόχους. Πέρα από τον βασικό κορμό της περιπέτειας που προσφέρει ο τίτλος, υπάρχει πληθώρα περιεχομένου που γεμίζει τους παραμυθένιους κόσμους του, τα side quests έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην αφήγηση, καθώς παρέχουν επιπρόσθετες πληροφορίες με ξεχωριστές ιστορίες και δεν λειτουργούν αρνητικά στην συνολική εμπειρία.
Guardians of the Mushroom Kingdom
Ως Turn-Based Strategy, το Mario + Rabbids: Sparks of Hope παραμένει πιστό στην φιλοσοφία του είδους και πάει το gameplay και ένα βήμα παραπέρα. Οι κινήσεις των χαρακτήρων στις μάχες δεν περιορίζονται με grids όπως στο προηγούμενο Mario + Rabbids, πλέον υπάρχει πραγματική ελευθερία κινήσεων και εντός της δράσης. Επίσης, υπάρχει ελευθερία στα άλματα μεταξύ των χαρακτήρων που σας επιτρέπει να επιλέξετε τη θέση στην οποία θα προσγειωθεί. Ο συνδυασμός της ελευθερίας κινήσεων και των slide attacks, προσφέρει μια πολύ ευχάριστη εμπειρία μάχης που προωθεί την στρατηγική σκέψη.
Οι μηχανισμοί, με κεντρικό σημείο τις μάχες, ακολουθούν τα βασικά «σφιχτά» πρότυπα ενός Turn-Based game, αλλά είναι αρκετά εμπλουτισμένοι με διαφορετικά abilities και ιδιαιτερότητες για κάθε χαρακτήρα. Αυτή η ποικιλία κινήσεων δίνει μια επιπλέον βαρύτητα στο σύστημα αναφοράς. Άξια αναφοράς είναι πλέον η κίνηση των χαρακτήρων. Ενώ στο προηγούμενο έπρεπε να προκαθορίσετε την διαδρομή των χαρακτήρων με την βοήθεια του Beep-oh πλέον μπορείτε να επιλέξετε και να κινηθείτε σε πραγματικό χρόνο ελέγχοντας άμεσα την κίνηση των χαρακτήρων που έχετε επιλέξει για την εκάστοτε αναμέτρηση.
Η παρέα μεγαλώνει
Οι χαρακτήρες του Mario and Rabbids: Sparks of Hope είναι παρόμοιοι με αυτούς της προηγούμενης παρέας, εκτός κάποιων αλλαγών και την προσθήκη ορισμένων νέων. Ο Mario είναι ένας all-rounder χαρακτήρας με όπλο, έχει ως όπλο του το Dual Slinger και Technique το Hero Sight, με το οποίo ο Mario ανιχνεύει την κίνηση του εχθρού και επιτίθεται αυτόματα. Η Peach, η οποία λειτουργεί ως protector, με όπλο την Boom-Brella της και Technique το Team Barrier λαμβάνει βασικό ρόλο στην προστασία της ομάδας. Ο Luigi, με την βοήθεια του όπλου του Sharpshooter και του Technique του Steely Stare, αποτελεί την τον Sneak Attacker της ομάδας που λειτουργεί καλύτερα από απόσταση σαν ένας γνήσιος sniper.
Ο Bowser, η νέα προσθήκη, εκτελεί επιθέσεις με το όπλο του Bowzooka, που μπορούν να προκαλέσουν ζημιά σε πολλαπλούς εχθρούς, αρκεί να βρίσκονται κοντά στον βασικό στόχο, η Technique του Rabbid Mechakoopas εμφανίζει κινούμενες βόμβες οι οποίες ακολουθούν τους εχθρούς εντός της εμβελείας τους. Η Rabbid Peach, έχει ρόλο Combat Healer καθώς η Technique της Heal επιτρέπει στους κοντινούς χαρακτήρες να ανακτήσουν μέρος της χαμένης τους υγείας, ταυτόχρονα με το Triple-Troll όπλο της, εκτελεί ισχυρές επιθέσεις. Ο Rabbid Mario, είναι Brawler, κάνει δυνατές κοντινές επιθέσεις με τα γάντια του The Dukes και την Technique αντεπίθεσης Counter Blow. Ο Rabbid Luigi, είναι Pest χαρακτήρας, δηλαδή αποδυναμώνει τους αντιπάλους με την Technique του Exhaust και με το όπλο του Discruptor, εκτελεί επιθέσεις σε πολλαπλούς εχθρούς. Νέα προσθήκη στην ομάδα είναι η Rabbid Rosalina έχει ρόλο Demotivator, με όπλο το Kaboomer που λειτουργεί σαν machine gun, προκαλεί αρκετή ζημιά στον επιλεγμένο στόχο της και με την Technique της Ennui ακινητοποιεί τους εχθρούς που βρίσκονται εντός εμβέλειας. Και τέλος, επίσης νέα προσθήκη, η Edge, η Blade Master της παρέας, με το Flying Blade της κάνει ισχυρές επιθέσεις σε εχθρούς που βρίσκονται στο πέρασμα της λεπίδας της, το Technique της είναι το Stormblade που λειτουργεί ως αυτόματη επίθεση σε εχθρό που θα κινηθεί κοντά της.
Σε κάθε περίπτωση, θα χρειαστεί να σκεφτείτε στρατηγικά σε όλους τους τομείς, στις κινήσεις και επιθέσεις όπως και στην επιλογή των χαρακτήρων και των Sparks τους. Στις περισσότερες μάχες θα πρέπει να επιλέξετε τρεις χαρακτήρες. Είναι σημαντικό να επιλέξετε χαρακτήρες με βάση τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες τους. Οι χαρακτήρες αυτή την φορά έχουν βοήθεια. Τα Sparks είναι πλάσματα που έχουν σκοπό να σας βοηθήσουν στις αναμετρήσεις σας, λειτουργούν σαν power up και προσθέτουν στους χαρακτήρες διάφορα abilities. Κάθε χαρακτήρας μπορεί να έχει έως δύο Sparks, δηλαδή δύο επιπλέον skills που μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε, με βάση το αντίστοιχο cooldown που έχουν, για να βρεθείτε σε πλεονεκτική θέση και να επιτύχετε τον στόχο σας. Για παράδειγμα οι χαρακτήρες με την βοήθεια των Spark μπορούν να προστατευτούν, να ενισχύσουν τις επιθέσεις τους, να γίνουν αόρατοι κ.α.
Όλες οι μάχες έχουν ένα βασικό στόχο που θα καθορίσει την προσέγγισή σας, την εξουδετέρωση όλων των εχθρών, την εξουδετέρωση μερικών από αυτών ή ενός (στην περίπτωση του boss fight) και το λεγόμενο reach area, όπου θα πρέπει να φτάσετε σε ένα συγκεκριμένο σημείο του πεδίου μάχης. Κατά κύριο λόγο τα boss fights είναι ιδιαίτερα απαιτητικά, στόχος τους είναι η εξουδετέρωση του εχθρού, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί με διάφορες στρατηγικές. Με την υποστήριξη των Sparks βέβαια, δεν συμβαίνει πάντα έτσι, καθώς έχετε στην διάθεση σας σημαντική βοήθεια για να προσεγγίσετε τον εχθρό, να προστατέψετε την ομάδα σας και να αναβαθμίσετε τις επιθέσεις σας.
Φέρει βελτιώσεις σε πολλούς τομείς με φρέσκιες ιδέες στο tactical gameplay του και προωθεί την εξερεύνηση των μοναδικών κόσμων του.
Οι μάχες έχουν αναβαθμιστεί σε πολλά επίπεδα σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο της σειράς και προσφέρουν μια εμπειρία η οποία απαιτεί αρκετή σκέψη για να βρείτε την κατάλληλη στρατηγική. Από μάχη σε μάχη οι χαρακτήρες σας θα δυναμώνουν και θα βελτιώνουν τις ιδιότητες τους μέσω του skill tree, όμως, κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και στους εχθρούς. Όσο προοδεύετε το επίπεδο δυσκολίας των εχθρών θα αυξάνεται σε ένα δίκαιο επίπεδο που δε θα συγχωρούνται πολλά λάθη. Το προκαθορισμένο επίπεδο δυσκολίας φέρει ιδιαίτερη πρόκληση που θα σας παροτρύνει να σκεφτείτε και να εκτελέσετε καλύτερες στρατηγικές. Ωστόσο υπάρχουν αρκετές επιλογές διαβάθμισης της δυσκολίας, για αυτούς που ψάχνουν κάτι casual.
Εξερευνήσεις και endgame
Κατά την διάρκεια του Sparks of Hope, οι χαρακτήρες δεν αποκτούν νέα όπλα. Δυναμώνουν με το πέρασμα των επιπέδων του και με βάση το δικό τους skill tree αναβαθμίζουν τις κινήσεις τους, για παράδειγμα, το team jump τους επιτρέπει να αιωρούνται για περισσότερο χρόνο. Οι στόχοι των αναμετρήσεων πολλές φορές δεν είναι ίδιοι, υπάρχουν οι κλασικές μάχες που θα χρειαστεί να εξουδετερώσετε όλους τους εχθρούς, οι μάχες που θα πρέπει να φτάσετε σε μια περιοχή και οι μάχες που θα πρέπει να εξουδετερώσετε έναν βασικό ή κάποιους βασικούς εχθρούς, στην περίπτωση boss και mini bosses αντίστοιχα.
Βασικό στοιχείο των κόσμων που διαδραματίζεται το Sparks of Hope είναι η εξερεύνηση. Υπάρχει αρκετό υλικό για εξερεύνηση που προσθέτει ευχάριστο πρόσημο στην εμπειρία και δεν κουράζει. Τέτοιο υλικό είναι οι επιπρόσθετες μάχες και τα puzzles τα οποία υπάρχουν σε κάθε πλανήτη. Οι επιπλέον μάχες που θα συναντήσετέ συνήθως έχουν κάποιον στόχο, για παράδειγμα να βοηθήσετε κάποιον Npc. Αντίστοιχα, υπάρχουν puzzles τα οποία σας εμποδίζουν από την πρόοδο σας στην ιστορία και θα πρέπει να τα λύσετε, και κάποια άλλα puzzles τα οποία βρίσκονται για δευτερεύοντα λόγο. Συνολικά οι γρίφοι είναι αρκετά ευφάνταστοι που θέλουν να τεστάρουν την παρατηρητικότητα σας, ενώ κάποιες άλλες φορές λειτουργούν απλά για να σας κουράσουν καθώς η λύση τους είναι ξεκάθαρη αλλά η υλοποίηση τους είναι κουραστική.
Συνολικά, το gameplay βασίζεται σε στιβαρούς μηχανισμούς και σε συνδυασμό με την αφήγηση της περιπέτειας του, επιτυγχάνει ένα πολύ ευχάριστο αποτέλεσμα με φοβερή ροή που δε θα σας απογοητεύσει μέχρι να συγκεντρώσετε τις 19 ώρες για την ολοκλήρωση της βασικής ιστορίας. Ωστόσο, κάτι που δε βοηθάει στην ροή, είναι τα κλιπάκια των special ιδιοτήτων των χαρακτήρων. Κάθε φορά που ενεργοποιείται κάποια special ιδιότητα, εμφανίζεται ένα βίντεο με τον χαρακτήρα, ευτυχώς υπάρχει επιλογή στις ρυθμίσεις που το απενεργοποιεί. Σε περίπτωση που δεν έχετε πρόβλημα να βλέπετε τα συγκεκριμένα βίντεο δεκάδες φορές σε μια μάχη, υπολογίστε σίγουρα παραπάνω ώρες για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού.
Οπτικά και ακουστικά παραμυθένιο
Όπως και ο πρώτος τίτλος, έτσι και το Sparks of Hope έχει αναπτυχθεί με την Shadowdrop engine της Ubisoft. Οι αναβαθμίσεις και οι βελτιώσεις που έχει φέρει το τεχνικό κομμάτι είναι ξεκάθαρες, πιο καθαρά textures, καλύτερες σκιές και πιο εμπλουτισμένη παλέτα χρωμάτων. Επίσης ξεκάθαρη, όπως αναμένεται, είναι η έλλειψη ισχύς του Switch, δεν είναι λίγα τα σημεία που εμφανίζονται διάφορα ψεγάδια τόσο στην docked λειτουργία όσο και στην handheld. Ο στόχος των 30fps είναι αρκετά αισιόδοξος καθώς τα frame drops είναι συχνό φαινόμενο. Παρά τους τεχνικούς περιορισμούς, η αισθητική και το art direction του τίτλου τραβάνε τα βλέμματα και έχουν να προσφέρουν ένα πολύ όμορφο αποτέλεσμα αντάξιο των προσδοκιών και των first party τίτλων της Nintendo. Συνολικά το Sparks of Hope προσφέρει όμορφους κόσμους με έξυπνη σχεδίαση, που σε συνδυασμό με τους χαρακτήρες επιτυγχάνεται η χαρακτηριστική ομορφιά που βρίσκεται στους τίτλους της Nintendo (Link’s Awakening, Super Mario Odyssey κ.α.).
Αντίστοιχη ομορφιά, αλλά αυτή την φορά χωρίς περιορισμούς, βρίσκεται και στην μουσική. Οι άκρως ταλαντούχοι συνθέτες και έμπειροι (Yoko Shimomura, Grant Kirkhope, Gareth Coker) που εργάστηκαν στον τίτλο, παρέδωσαν το κατάλληλο ύφος που χρειάζεται το ευφάνταστο σύμπαν των Mario + Rabbids, διατηρώντας το παραμυθένιο αποτύπωμα του Mario και της παρέας του αλλά και προσθέτοντας συνθέσεις που συνοδεύουν τις μάχες στρατηγικής. Σε γενικές γραμμές, η μουσική δεν θα σας απογοητεύσει. Οι διάλογοι γίνονται με την μορφή κειμένου και κάποιων voice over εκφράσεων κατά την διάρκεια της μάχης και μη. Ίσως να υπάρχει περιθώριο βελτίωσης στον συγκεκριμένο τομέα, αλλά δεν είναι κάτι που αφαιρεί από την συνολική εμπειρία καθώς οι χαρακτήρες της Nintendo είναι ως γνωστών αρκετά λακωνικοί.
Ποιότητα Nintendo, εκτέλεση Ubisoft
Συνοψίζοντας, το Mario and Rabbids: Sparks of Hope αποτελεί ένα εξαιρετικό sequel που αναβαθμίζει την συλλογή του Nintendo Switch καθώς απευθύνεται σε ένα τεράστιο κοινό χωρίς περιορισμούς ηλικίας. Ο τίτλος φέρει βελτιώσεις σε πολλούς τομείς με φρέσκιες ιδέες στο tactical gameplay του και προωθεί την εξερεύνηση των μοναδικών κόσμων του. Δεδομένων των κάποιων τεχνικών ζητημάτων, η ανάλαφρη περιπέτεια του, τελικά ξεδιπλώνεται με καλλιτεχνικά παραμυθένια αισθητική τόσο στο οπτικό όσο και στο ακουστικό κομμάτι. Κυκλοφορόντας το ιδανικό sequel, η φανταστική δουλειά της Ubisoft Milan/Paris σε συνδυασμό με την πινελιά της Nintendo είναι ξεκάθαρη στους περισσότερους τομείς.
Θετικά:
- Άλματα στο Gameplay
- Ευφάνταστοι κόσμοι
- Φοβερή μουσική
- Ανάλαφρο
Αρνητικά:
- Τυπική περιπέτεια
- Μικρά τεχνικά ζητήματα
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Σενάριο: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.2
Μια παραμυθένια εμπειρία με όπλα που στέκεται αντάξια δίπλα σε first-party τίτλους της Nintendo.
Ανδρέας Μουστάκας