- Reviews
- Mario + Rabbids Kingdom Battle
Mario + Rabbids Kingdom Battle
HotΟ Ιταλός και τα λυσσασμένα κουνέλια του.
Ο Ιταλός και τα λυσσασμένα κουνέλια του.
Η press conference της Ubisoft στην πρόσφατη E3 μας επιφύλασσε μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της έκθεσης, την ανακοίνωση της κυκλοφορίας του Mario + Rabbids Kingdom Battle. Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι η Nintendo με όλη την εσωστρέφεια που την χαρακτηρίζει θα έδινε τις “ευλογίες” της στις Ubisoft Paris και Ubisoft Milan για να αναπτύξουν ένα game με πρωταγωνιστή τον συμπαθή Ιταλό μουστακαλή; Συν τις άλλοις, η συνύπαρξη του Mario και των υπολοίπων χαρακτήρων της ομώνυμης σειράς με τα Rabbids της Ubisoft μόνο ως αδιανόητη μπορεί να χαρακτηριστεί. Ένα ακόμη στοιχείο που μας εξέπληξε είναι η κατεύθυνση που επέλεξαν να ακολουθήσουν οι developers σε ότι αφορά το gameplay, καθώς το Mario + Rabbids Kingdom Battle είναι τελείως διαφορετικό από τις υπόλοιπες δουλειές της Nintendo και της Ubisoft. Εάν κάποιος μας έλεγε πριν την press conference της Ubisoft, ότι το Mario + Rabbids Kingdom Battle θα ακολουθούσε τα χνάρια της σειράς XCOM τότε το πιθανότερο σενάριο είναι ότι θα τον αποκαλούσαμε τρελό ή αλλοπαρμένο.
Στην πραγματικότητα αυτή η ιδιομορφία του Mario + Rabbids Kingdom Battle είναι και ο λόγος που ο Shigeru Miyamoto (δημιουργός του Mario) και η Nintendo έδωσαν το... πράσινο φως στην Ubisoft για την ανάπτυξή του. Μάλιστα ο Shigeru Miyamoto δεν δίστασε να δώσει τα εύσημα στον Davide Soliani (υπεύθυνος παραγωγής του Mario + Rabbids Kingdom Battle) στην σκηνή της E3. Εν τω μεταξύ, η έλευση του εν λόγω turn-based Strategy αποδεικνύει περίτρανα ότι η Ubisoft είναι διατεθειμένη να στηρίξει το Switch με όλες τις δυνάμεις της, Οι δε κάτοχοι της κονσόλας μέσα σε ένα μόλις εξάμηνο από την κυκλοφορία της έχουν την ευκαιρία να παίξουν έναν ακόμη αξιόλογο αποκλειστικό τίτλο μετά τα The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Mario Kart 8 Deluxe, ARMS και Splatoon 2.
Τα κουνέλια σπέρνουν τον πανικό
Οι developers βρίσκουν έναν αρκετά έξυπνο τρόπο για να αιτιολογήσουν την παρουσία των Rabbids μέσα στο σύμπαν του Mario. Στο εισαγωγικό cutscene βλέπουμε μια νεαρή εφευρέτρια και φανατική φίλη της σειράς Mario, η οποία παρέα με ένα τρισχαριτωμένο ρομποτάκι ονόματι Beep-O έχει δημιουργήσει ένα VR headset που ονομάζεται SupaMerge. H συγκεκριμένη συσκευή μπορεί να ενώσει δύο οποιαδήποτε αντικείμενα, όπως ένα λουλούδι και μια ηλεκτρική λάμπα και να δημιουργήσει ένα νέο αντικείμενο.
Σε μια ανύποπτη στιγμή και ενώ η εφευρέτρια έχει εγκαταλείψει το υπόγειό της για να κολατσίσει, τα Rabbids μέσω του Time Washing Machine εισβάλλουν στο χώρο της και αρχίζουν να προκαλούν πανικό. Ένα από τα κουνέλια αποφασίζει να δοκιμάσει την συσκευή SupaMerge και μέσα στο χάος που επικρατεί τα υπόλοιπα Rabbids αρχίζουν να “συγχωνεύονται” με διάφορες φιγούρες από του σύμπαν του Mario που κοσμούν το εργαστήριο της νεαρής εφευρέτριας. Η... χαριστική βολή έρχεται όταν το κουνέλι που φορά το headset ενεργοποιεί άθελά του το Time Washing Machine και τότε αυτός και οι σύντροφοί του, ο Beep-O και διάφορα αντικείμενα της κοπέλας ρουφιούνται από μια δίνη στον χωροχρόνο. Στην πορεία τα Rabbids μεταφέρονται στο Mushroom Kingdom, όπου και συναντούν τους Mario, Luigi, Princess Peach και Yoshi.
Για κακή σας τύχη ο Spawny, το κουνέλι που φορά το SupaMerge, δεν είναι διατεθειμένο να σταματήσει τις σκανδαλιές, αφού συνεχίζει να συγχωνεύει διάφορα αντικείμενα και πλάσματα σπέρνοντας τον πανικό στο Mushroom Kingdom. H αποστολή σας λοιπόν είναι να τον σταματήσετε πριν “κουνελοποιήσει” ολόκληρο το βασίλειο. Ο Mario όμως δεν είναι μόνος του σε αυτή την αποστολή, καθώς πέρα από τους πιστούς φίλους του, έχει μερικούς ακόμη απίθανους συμμάχους, όπως την Rabbid Peach και τον Rabbid Luigi. H ιστορία του Mario + Rabbids Kingdom Battle μπορεί να διακρίνεται για την παιδική αφέλειά της, αλλά τουλάχιστον διαθέτει μπόλικο χιούμορ και αρκετές σπαρταριστές στιγμές. Συν τις άλλοις, ο τρόπος που στήνεται το σκηνικό πάνω στο οποίο διαδραματίζεται η εν λόγω crossover κυκλοφορία είναι αν μη τι άλλο πρωτότυπος.
Μια διαφορετική προσέγγιση στο χώρο των tactical RPG
Το Mario + Rabbids Kingdom Battle μοιάζει εκ πρώτης όψεως με μια απλοποιημένη εκδοχή της σειράς XCOM. Ο σκοπός σε κάθε μάχη είναι μετακινήσετε τις μονάδες στην κατάλληλη θέση και να καταστρέψετε τα αντίπαλα στρατεύματα. Οι μάχες είναι καθαρά turn-based οπότε θα πρέπει να σκεφτείτε πολύ καλά πριν ενεργήσετε, αλλά και να προβλέψετε μέχρις ενός σημείου τις κινήσεις των αντιπάλων σας, όπως ακριβώς συμβαίνει και σε μια σκακιστική παρτίδα. Το πεδίο της εκάστοτε μάχης είναι χωρισμένο σε “τετραγωνάκια” (grids) στα οποία μπορείτε να μετακινήσετε τους χαρακτήρες σας και παράλληλα διαθέτει συγκεκριμένα σημεία κάλυψης, αλλά και σωλήνες που σας επιτρέπουν να μετακινηθείτε σε υψηλότερα σημεία ή πίσω από τις εχθρικές γραμμές. Όπως έχουμε συνηθίσει στις δημιουργίες αυτού του είδους, κάθε μονάδα έχει ένα συγκεκριμένο movement speed που υποδηλώνει πόσα ακριβώς “τετράγωνα” μπορεί να καλύψει στον γύρο της. Ανάλογη εμβέλεια έχουν και τα όπλα, οπότε θα πρέπει να βρίσκεστε σε μια σχετικά κοντινή απόσταση από τον αντίπαλό σας για να τον πυροβολήσετε.
Οι παραπάνω μηχανισμοί, όπως αναφέραμε, συναντώνται σε όλες πάνω κάτω τις κυκλοφορίες του χώρου, εντούτοις το Mario + Rabbids Kingdom Battle καταφέρνει να διαφοροποιηθεί χάρις σε δύο μηχανισμούς, το dash και τα jumps. Για να κάνετε dash δεν έχετε παρά να μετακινήσετε την εκάστοτε μονάδα σας πάνω σε μια αντίπαλη. Η κίνηση αυτή προκαλεί αρκετή ζημιά και παράλληλα σας επιτρέπει να μετακινηθείτε μερικά ακόμη grids στον χάρτη. Στην περίπτωση των jumps τώρα δεν έχετε παρά να μετακινήσετε μια μονάδα σας πάνω σε μια άλλη συμμαχική και τότε θα παρατηρήσετε ότι η δεύτερη μονάδα εκτοξεύει την πρώτη στον αέρα επιτρέποντάς της να κινηθεί ακόμη περισσότερα grids ή να προσγειωθεί σε κάποια υπερυψωμένη πλατφόρμα. Μάλιστα ο Mario έχει την δυνατότητα να προσγειωθεί ακόμη και στα κεφάλια των ανυποψίαστων αντιπάλων σας και να τους προκαλέσει αρκετή ζημιά.
Ένας διαφορετικός, αλλά εξίσου διασκεδαστικός Mario τίτλος.
Σε αντίθεση λοιπόν με το XCOM, όπου θα πρέπει να ταμπουρωθείτε πίσω από κάποιο σημείο κάλυψης, το Mario + Rabbids Kingdom Battle σας ωθεί να αξιοποιήσετε το mobility σας και να εξολοθρεύσετε τις αντίπαλες μονάδες πριν προλάβουν να αντιδράσουν. Φανταστείτε ένα σκηνικό όπου ο Luigi κάνει dash πάνω σε έναν αντίπαλο, μετά κρύβεται πίσω από ένα σημείο κάλυψης και πυροβολεί με το όπλο του και στη συνέχεια έρχεται ο Mario για να πηδήξει πάνω στον Luigi, να σκάσει πάνω στο κεφάλι ενός εχθρού, να κάνει μετά dash σε έναν δεύτερο, να πυροβολήσει και μετά με το special ability του να πυροβολήσει τον πρώτο εχθρό που θα κινηθεί εντός της εμβέλειας του όπλου του! Να σημειώσουμε πάντως ότι και το γνωστό ταμπούρι πίσω από ένα σημείο που προσφέρει 100% κάλυψη από τα πυρά των αντιπάλων σας μπορεί να δουλέψει σε κάποιες περιπτώσεις. Θα πρέπει πάντως να έχετε στο νου σας ότι τα σημεία κάλυψης μπορούν ανά πάσα στιγμή να καταστραφούν από τους αντιπάλους σας (το ίδιο φυσικά μπορείτε να κάνετε και εσείς).
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο του Μario + Rabbids Kingdom Battle είναι ότι οι μάχες χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες. Πέρα από τις τυπικές αναμετρήσεις, στις οποίες και θα πρέπει να εξολοθρεύσετε όλες τις αντίπαλες μονάδες, υπάρχουν μάχες όπου θα πρέπει να μετακινηθείτε σε ένα συγκεκριμένο σημείο όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, να προστατέψετε κάποιον άλλον χαρακτήρα ή ακόμη και boss fights. Λόγου χάρη το πρώτο boss είναι μια κουνελοποιημένη εκδοχή του Donkey Kong. O βαθμός δυσκολίας αυξάνει σταδιακά καθώς προχωράτε στο παιχνίδι, προσφέροντας συνεχώς υψηλή πρόκληση. Μπορεί να μην υπάρχει permadeath, όπως στο XCOM, εντούτοις ακόμη και οι βετεράνοι της σειράς της Firaxis Games είναι δεδομένο ότι θα δυσκολευτούν και θα χρειαστεί να καταφύγουν σε trial-and-error τακτικές σε ορισμένες περιπτώσεις. Για τους αρχάριους υπάρχει και το Easy mode, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί πριν την έναρξη μιας μάχης με το πάτημα ενός κουμπιού. Στην περίπτωση αυτή τα hit points σας αναπληρώνονται αυτόματα πριν πολεμήσετε και παράλληλα όλες οι μονάδες κερδίζουν ένα bonus της τάξεως του 50% στα hit points τους. Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι το Α.Ι των αντιπάλων σας είναι υψηλότατο, καθώς φροντίζουν σας κάνουν flank για να σας στερήσουν το cover bonus σας, συγκεντρώνουν τα πυρά τους σε ένα χαρακτήρα μέχρι αυτός να πεθάνει και γενικώς εκμεταλλεύονται όλα τα πιθανά στρατηγικά σημεία του χάρτη (high ground, σωλήνες κτλ.).
Το σύστημα του character progression πάντως χρειάζονταν λίγη βελτίωση, αφού τα όπλα έχουν παραπλήσια attributes και παράλληλα είναι εξαιρετικά ακριβά. Επιπροσθέτως υπάρχουν περιορισμοί στην διαχείριση της ομάδας σας, αφού αυτή θα πρέπει να αποτελείται υποχρεωτικά από τον Mario και έναν τουλάχιστο Rabbid χαρακτήρα. Να προσθέσουμε ότι κάθε χαρακτήρας έχει πρόσβαση σε ένα συγκεκριμένο skill tree, εντούτοις οι επιλογές που παρέχονται είναι περιορισμένες. Αντίθετα στη σειρά XCOM ακόμη και δύο χαρακτήρες του ίδιου class, π.χ scouts, μπορούσαν να αναβαθμιστούν με διάφορους τρόπους.
Λίγα puzzles για να νοστιμίσει η συνταγή
Η διάρκεια του Μario + Rabbids Kingdom Battle κυμαίνεται στις 20 περίπου ώρες και στο διάστημα αυτό θα χρειαστεί να εξερευνήσετε διεξοδικά το περιβάλλον για να συλλέξετε όσο το δυνατόν περισσότερα coins (σας επιτρέπουν να αγοράσετε νέα όπλα) και τα διάφορα collectables. Αρκετές φορές θα χρειαστεί να επιλύσετε και κάποια απλοϊκά περιβαλλοντικά puzzles, όπως να ενεργοποιήσετε διακόπτες, να ταξιδέψετε μέσα από σωλήνες ή να εκτοξευτείτε στον αέρα χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα κανόνια. Στο κομμάτι αυτό παρατηρούνται κάποια μικρά προβλήματα, καθώς η κάμερα είναι σε κάποιες περιπτώσεις στατική και δεν σας δίνει πάντα την καλύτερη δυνατή αίσθηση του χώρου. Εν τω μεταξύ, το μοντέλο του χειρισμού δεν έχει την καλύτερη δυνατή ακρίβεια όταν μετακινείστε εκτός μάχης. Το γεγονός αυτό ενδέχεται να σας δημιουργήσει προβλήματα σε κάποια puzzles που έχουν συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο για την επίλυσή τους.
Η κάμερα παρουσιάζει προβλήματα και στο co-op mode, το οποίο είναι ουσιαστικά ένα δεύτερο campaign, όπου ελέγχετε με τον συμπαίκτη σας μια τετραμελή ομάδα (κάθε παίκτης ελέγχει δύο χαρακτήρες). Από την στιγμή που παίζετε με τα Joy-Con και ως εκ τούτου δεν έχετε πρόσβαση σε ένα δεύτερο αναλογικό μοχλό για τον έλεγχο της κάμερας είναι πολύ πιθανό να μην έχετε καλή οπτική επαφή με τις μονάδες του συμπαίκτη σας και να μην μπορείτε να συντονιστείτε μαζί του. Ένα ακόμη... φάουλ, είναι ότι το co-op mode είναι αποκλειστικά προσβάσιμο offline και δεν υποστηρίζεται καμιάς μορφής online multiplayer, είτε συνεργατικό, είτε ανταγωνιστικό.
Το βασίλειο του μανιταριού
Το Μario + Rabbids Kingdom Battle είναι η δεύτερη κατά σειρά δουλειά της Ubisoft, η πρώτη ήταν το Tom Clancy's The Division, στην οποία χρησιμοποιείται η Snowdrop engine. H συγκεκριμένη μηχανή γραφικών είχε δείξει τις αρετές της στο προαναφερθέν RPG και εδώ αποδεικνύει ότι μπορεί να αποδώσει εξίσου όμορφα ένα πολύχρωμο κόσμο καρτουνίστικης αισθητικής. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι υπέροχος από εικαστικής πλευράς και παράλληλα υπάρχει τεράστια ποικιλία στο σχεδιασμό του. Σε τεχνικό επίπεδο το Μario + Rabbids Kingdom Battle τρέχει χωρίς προβλήματα στα 1080p/60fps και παράλληλα έχει δοθεί η δέουσα προσοχή στα animations των χαρακτήρων.
Τα όποια αρνητικά στοιχεία εντοπίζονται αποκλειστικά στο χαμηλής ποιότητας anti-aliasing, για το οποίο πάντως ευθύνεται κυρίως το περιορισμένων δυνατοτήτων hardware του Switch και όχι οι developers που έκαναν ότι περνά από το χέρι τους για να μας παρέχουν ένα όσο το δυνατόν πιο όμορφο οπτικό αποτέλεσμα. Εν τω μεταξύ, η crossover δημιουργία των Ubisoft Paris και Ubisoft Milan διαθέτει μια εξαιρετική ηχητική επένδυση, για την οποία είναι υπεύθυνος ο Grant Kirkhope. O Σκοτσέζος μουσικός είχε εργαστεί με μεγάλη επιτυχία στη Rare και σε games, όπως το Banjo-Kazooie και το Golden Eye 007, ενώ φέτος “υπέγραψε” και το soundtrack του Yooka-Laylee.
Ένα ακόμη... βέλος στη φαρέτρα του Switch
Τo Μario + Rabbids Kingdom Battle καταφέρνει δίχως αμφιβολία να σταθεί αντάξιο του hype που είχε προκαλέσει όταν παρουσιάστηκε στην E3. Πρόκειται για μια κυκλοφορία που διακρίνεται για το υψηλό βαθμό πρωτοτυπίας της, η οποία καταφέρνει παράλληλα να εισάγει αρκετούς νέους μηχανισμούς στον χώρο της. Οι παραλληλισμοί με το XCOM: Enemy Unknown και τα υπόλοιπα games της σειράς είναι προφανείς, αλλά θα ήταν τουλάχιστον άδικο αν υποστηρίζαμε ότι τα δύο εσωτερικά στούντιο της Ubisoft μπήκαν στη λογική της αντιγραφής. Εάν βέβαια συγκαταλέγεστε στους φίλους του XCOM είναι δεδομένο ότι θα απολαύσετε την δουλειά της Ubisoft. Παράλληλα, η ομαλή καμπύλη εκμάθησης του Μario + Rabbids Kingdom Battle δίνει την ευκαιρία σε ένα ακόμη ευρύτερο κοινό να προσεγγίσει τον σκληροπυρηνικό χώρο των tactical RPG. To τελικό συμπέρασμα είναι ότι αν διαθέτετε το Switch δεν έχετε κάποιον ουσιαστικό λόγο για να μην αποκτήσετε το Μario + Rabbids Kingdom Battle, αφού και πρωτότυπο είναι και μπορεί να σας κρατήσει ευχάριστη συντροφιά για 20 τουλάχιστον ώρες.
Θετικά:
- Έξυπνη σεναριακή απόδοση
- Παντρεύει ιδανικά το σύμπαν του Mario με αυτό των Rabbids
- Εξελίσσει το παραδοσιακό σύστημα μάχης των tactical RPG
- Εθιστικό gameplay με μεγάλη δόση ποικιλίας
- Τεχνικά άρτιο με υπέροχη μουσική επένδυση
- Χορταστική διάρκεια
- Υψηλό Α.Ι.
- Ικανοποιητικός βαθμός πρόκλησης
Αρνητικά:
- Μικροπροβλήματα στη χρήση της κάμερας
- Δεν υποστηρίζει online multiplayer
- Αρκετά έντονο aliasing
- Υπερβολικά "ρηχό" character progression
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8
Ο Mario τα καταφέρνει μια χαρά και σε ρόλο... στρατηγού.
Ανδρέας Γρυπάρης
Comments