- Reviews
- Teamfight Tactics
Teamfight Tactics
HotΜια παρτίδα «σκάκι» για 8.
Μια παρτίδα «σκάκι» για 8.
Την τελευταία δεκαετία ασχολούμαστε ολοένα και περισσότερο με τις οθόνες των κινητών μας, είτε αυτό έχει κάνει με την δουλειά είτε με την διασκέδαση. Όλοι έχουμε κάτι στο κινητό μας για να περνάει η ώρα μας και να μας απασχολεί σε βαρετές και πολύωρες αναμονές. Αν θέλετε να σκοτώσετε κάνα μισάωρο ή να γεμίσετε τις αδιάφορες παύσεις της καθημερινότητάς σας, το Teamfight Tactics (TFT) μπορεί να αποτελέσει μία καλή επιλογή για τους λάτρεις Strategy και όχι μόνο.
Η Riot Games εδραιώθηκε ως εταιρεία ανάπτυξης με την δημιουργία του League of Legends το 2009, το οποίο μονοπώλησε το ενδιαφέρον της κοινότητας καθ’όλη τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας ανάγοντάς το στον βασιλιά των esports , γεγονός που αποδεικνύεται από το πόσο δημοφιλής παραμένει ο εν λόγω τίτλος σε πλατφόρμες livestreaming περιεχομένου ακόμη και σήμερα. Το auto battler της Riot έκανε την πρώτη μεγαλοπρεπή του εμφάνιση τον Ιούνιο του 2019 και αποτελεί ένα από τα πολλά spin-offs του αρχικού Μultiplayer Οnline battle arena της εταιρείας. Πηγή έμπνευσης και άμεσος ανταγωνιστής του υπήρξε το Dota Auto Chess το οποίο κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 2019 από την κινεζική Drodo Studio, η οποία λίγους μήνες αργότερα, τον Απρίλιο, ανέπτυξε και το Auto Chess, ενώ τον Φεβρουάριο του 2020 ανακοινώθηκε από την Valve η κυκλοφορία του Dota Underlords. Ας περάσουμε, όμως, στο δια ταύτα.
Υποκατάστατο στρατηγικής σημασίας;
Μετά από μια πετυχημένη πορεία δέκα ετών, η Riot Games αποκόμισε ένα παγκοσμίου φήμης κύρος, μία άνευ προηγουμένου αποδοχή, μία πρωτοφανή για τα δεδομένα προβολή, ένα φανατικό κοινό, κεντρικό ρόλο σε διεθνείς και παγκόσμιους διαγωνισμούς και την πιο τοξική κοινότητα που υπήρξε ποτέ online. Στο σημείο εκείνο ξεπρόβαλλε το Teamfight Tactics ως μία “τονωτική ένεση” στην ήδη κορεσμένη online κοινότητα του LoL. Στην αρχή, ήταν ένα ευχάριστο διάλειμμα από τα κουραστικά, απανωτά και πολλές φορές ψυχοφθόρα games, κάτι που σταδιακά άλλαξε με τον ερχομό αυτού του νέου mode.
Οι νέες προσθήκες, οι νέες θεματικές ανά σεζόν αλλά και ο διαφορετικός χαρακτήρας του αναδυόμενου εγχειρήματος κατάφεραν να αποσπάσουν μέρος από την μερίδα του κάπως «γηραιού λέοντος». Η ανάλαφρη διάθεση, η απουσία του live chat και η ικανοποίηση της νίκης, για όσους είχαν «χοντρά δάκτυλα» ή lag, μετατράπηκαν σε κίνητρα απέναντι στο οριστικό uninstall. Για να μην τα παραφουσκώνουμε, κιόλας, δεν αποτελεί μία από εκείνες τις επιλογές που θα κρατήσουν το ενδιαφέρον σας αμείωτο, ωστόσο, ίσως σας προκαλέσει να επιστρέψετε για να δείτε το τι εισήγαγαν την τρέχουσα σεζόν, να δοκιμάσετε εκ νέου τις δυνατότητες σας αλλά και να περιηγηθείτε στο shop για να ελέγξετε τις νέες προσθήκες στις αρένες, τα avatars, τα emotes και ότι άλλο προσφέρεται.
Μία μάχη την φορά
Ξεκινώντας ο tactician μας περιμένει γύρω από μία κυκλική βάση η οποία είναι κλειδωμένη για μερικά δευτερόλεπτα έτσι ώστε να διαλέξουμε τον πρώτο μας champion ο οποίος πάνω του έχει και το πρώτο «μισό» αντικείμενο που θα αποκτήσουμε. Εδώ όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε. Ο ταχύτερος, δηλαδή, είναι αυτός θα κάνει τον σεφτέ. Στη συνέχεια μεταφερόμαστε στην αρένα μας όπου θα στήσουμε την ομάδα μας όσο πιο καλά γίνεται.
Το σύστημα μάχης δεν είναι εξαιρετικά δύσκολο αναφορικά με την κατανόησή του. Οκτώ παίκτες δημιουργούν ομάδες και μάχονται μεταξύ τους έτσι ώστε στο τέλος να μείνει μόνο ένας. Φαντάζεστε καθόλου τον Highlander ως προπονητή; Ε περίπου αυτό. There can be only one. Το πεδίο της μάχης ή η αρένα αν θέλετε αποτελείται από εξάγωνα σε συστάδες, στις οποίες ο κάθε παίκτης επιλέγει το που θα τοποθετήσει τα πιόνια του, στην προκειμένη περίπτωση τους champions του. Σε κάθε γύρο ο παίκτης εμπλέκεται σε μία τυχαία αυτοματοποιημένη μάχη η οποία μπορεί να είναι απέναντι σε έναν άλλο παίκτη ή σε έναν εχθρό που ελέγχει η CPU.
Οι γύροι συνήθως που παλεύετε με mobs είναι τυποποιημένοι διότι από αυτά πέφτουν διάφορα αντικείμενα, champions και gold. Μετά από κάθε μάχη, ο ηττημένος χάνει κάποιο από το health του. Το πόσο health χάνουμε προσμετράται από την προκαθορισμένη ζημιά στο εκάστοτε στάδιο και από το πόσοι champions έχουν επιζήσει από την ομάδα του αντιπάλου μας. Όταν ένας παίκτης χάσει όλα του hit points αποχωρεί από το παιχνίδι ή μένει και παρακολουθεί, ενώ παράλληλα εμφανίζεται και η κατάταξή του.
Στο TFT επικρατεί ο κανόνας του τυχερού εφταριού. Τι εννοούμε με αυτό; Η δομή του είναι σχεδιασμένη σε στάδια και γύρους. Τα στάδια συμπεριλαμβανομένου του καρουζέλ είναι επτά, ενώ οι γύροι στους οποίους καλούμαστε να κονταροχτυπηθούμε είτε με τον υπολογιστή είτε με έναν άλλο παίκτη σε ένα στάδιο είναι και αυτοί επτά. Κάθε τρεις γύρους έχουμε καρουζέλ, στο οποίο οι δύο παίκτες με τα λιγότερα hit points έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν πρώτοι. Στο τέλος κάθε σταδίου οι παίκτες εξουδετερώνουν προκαθορισμένους εχθρούς. Στην αρχή των τριών πρώτων σταδίων, οι παίκτες επιλέγουν πρόσθετα augments τα οποία ενισχύουν την ομάδα, ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό (trait) ή δίνουν κάποιο συγκεκριμένο buff, αντικείμενα, τη δυνατότητα να αυξήσεις το μέγεθος της ομάδας σου και άλλα πολλά.
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, ο παίκτης κερδίζει ανά γύρο xp και gold. Σε κάθε γύρο, ο κάθε παίκτης παθητικά παίρνει δύο experience points. Πέραν αυτών με βάση το gold που μαζεύουμε μπορούμε να αγοράσουμε επιπλέον xp για να ανέβουμε level πιο γρήγορα. Το gold το μαζεύουμε…με τόκο. Όσο περισσότερες νίκες ή ήττες κάνουμε τόσο αυξάνεται και ο “τόκος” πάνω στο αρχικό gold που έχουμε. Η δεύτερη λειτουργία των νομισμάτων εδώ είναι η αγορά champions. Το κατάστημα μας προσφέρει πέντε champions κάθε φορά με σκοπό να αγοράσουμε αυτόν ή αυτούς που ταιριάζουν στην ομάδα μας έτσι ώστε στην πορεία του παιχνιδιού να τους αναβαθμίσουμε. Έχουμε την δυνατότητα να ανανεώσουμε τους προσφερόμενους champions στο κατάστημα πληρώνοντας δύο gold κάθε φορά που το κάνουμε. Όσο ανεβαίνει το level μας, ανεβαίνει κι η σπανιότητα των χαρακτήρων που εμφανίζονται σε αυτό.
Κάθε χαρακτήρας, με τη σειρά του, έχει τρία στάδια που αντικατοπτρίζονται μέσα στο παιχνίδι με αστέρια. Το πρώτο υποδηλώνει ότι έχουμε ένα αντίγραφό του, το δεύτερο ότι αγοράσαμε τρία αντίτυπα του ίδιου χαρακτήρα και το τρίτο ότι καταφέραμε και συγκεντρώσαμε εννέα αντίτυπα του ίδιου χαρακτήρα. Κάθε champion ανήκει σε μία συγκεκριμένη κατηγορία. Με άλλα λόγια, διακρίνονται από δύο ή τρία traits τα οποία μας προσφέρουν συνέργειες που μας προσφέρουν ξεχωριστά stats το καθένα. Αν επιλέξουμε το ρόστερ μας μπορεί να έχει champions με ένα χαρακτηριστικό ή να κάνουμε μία μοναδική μίξη που να ταιριάζει στο δικό μας playstyle ή στις προτιμήσεις μας.
Ο δρόμος για το Platinum είναι ανοικτός και τα σκυλιά δεμένα
Ένας εναντίον…ΕΠΤΑ
Το Teamfight Tactics είναι εξ ολοκλήρου multiplayer. Τα τέσσερα modes του παιχνιδιού είναι τα Normal, Ranked, Hyper Roll και Double Up. Η διάρκεια αντίστοιχα είναι 30-40 λεπτά για τα δύο πρώτα, 10-20 λεπτά για το τρίτο και για το τελευταίο mode γύρω στα 35 λεπτά.
Κάθε mode έχει διαφορετικούς κανόνες. Για παράδειγμα, στο Hyper Roll mode δεν χρειάζεται να διαχειριστείς το level σου, αλλά ανεβαίνει αυτόματα. Οι γύροι είναι πολύ πιο σύντομοι και η διάρκειά του είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα. Ακόμη ένα θετικό είναι ότι είναι cross-platform. Παίκτες από διαφορετικές πλατφόρμες μπορούν να παίξουν μεταξύ τους χωρίς κανέναν περιορισμό. Το pool των παικτών δεν είναι περιορισμένο και μπορείς αν βαρεθείς να αλλάξεις πλατφόρμα και να παίξεις είτε από το pc είτε από το κινητό σου. Αν και στο normal η επίσημη τακτική παραμένει το «πείραμα». Μπορείς να κάνεις ότι κατεβάσει η κούτρα σου και κατιτίς παραπάνω. Στα άλλα modes υπάρχει κατάταξη και στο τέλος κάθε σεζόν υπάρχει μια μικρή ανταμοιβή ανάλογη της θέσης σου. Οι σεζόν του παιχνιδιού αλλάζουν κάθε τρίμηνο περίπου με την Riot Games να ακολουθεί την περσινή φόρμουλα και εφέτος. Αφού σκοπεύει να χωρίσει την σεζόν σε δύο κομμάτια τα οποία θα διαρκέσουν περίπου δυόμισι με τρεις μήνες το καθένα.
Από τα 30 στα 60 fps
Η Riot Games αξιοποίησε στο Teamfight Tactics την μηχανή γραφικών του League of Legends και μαζί φυσικά τα οπτικά και τα ηχητικά εφέ του παιχνιδιού, αλλά και το voice acting των ηρώων. Στα κινητά τηλέφωνα το παιχνίδι τρέχει αξιοπρεπώς, στα 30 fps και με ορισμένες τροποποιήσεις φτάνει μέχρι και τα 60 fps. Βέβαια σε όλα τα format υπάρχουν ορισμένες πτώσεις στα frames, ανά διαστήματα.
Σαφώς, το πλήθος των champions που έχουν δημιουργηθεί με τα χρόνια, τα διαφορετικά skins και cosmetics αλλά και η εναλλαγή τους κάθε τόσο έχουν δημιουργήσει ένα αξιοπρεπές ηχόχρωμα κατά την διεξαγωγή των μαχών. Κάθε champion έχει τις δικές του μοναδικές ατάκες και τα ηχητικά εφέ των κινήσεών του που δένουν αρκετά αρμονικά με όλη την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Μόνο που δεν είναι αυτό που θα τραβήξει την προσοχή του εκάστοτε παίκτη. Τα ηχητικά εφέ της ζημιάς, της αλλαγής γύρου, της μεταφοράς του avatar σου και των mobs στο τέλος του κάθε γύρου είναι επαρκώς διακριτά και έχουν μία παιχνιδιάρικη χροιά
Γιατί όχι;
Αντικειμενικά το Teamfight Tactics είναι ένα από τα καλά Auto Battlers που υπάρχουν εκεί έξω. Είναι εύκολο, ευχάριστο και δωρεάν. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, δεν χρειάζεται grind, δεν χρειάζεται καν να έχεις κάποια πρότερη γνώση.
Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να στήσεις την ομάδα σου, να κοουτσάρεις καλά τις παικτούρες που θα σου κάνουν το καλό damage, αυτό που είναι ευεργετικό για την υγειά σου και να κάτσεις πίσω και να το απολαύσεις. Κάθε τρίμηνο το TFT ανανεώνεται. Έχει τέσσερα modes από τα οποία μπορείς να επιλέξεις. Τι έχετε να χάσετε με το να το δοκιμάσετε για μια μέρα στο κινητό σας; Εδώ, δεν έχει σημασία ούτε η κατάταξη σας ούτε το πόσο γρήγορα κάνετε το combo σας. Σημασία έχουν η στρατηγική, η όρεξη και η τύχη.
Θετικά:
- Διατίθεται δωρεάν
- Επιλογή χρονικής διάρκειας
- Είναι cross-platform
- Μεγάλη ποικιλία χαρακτήρων
Αρνητικά:
- Που και που κρασάρει ή παρουσιάζει σφάλματα σύνδεσης
- Προβλήματα με το lag και το loading
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Σενάριο: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.5
Ίσως η καλύτερη επιλογή του «τεμπέλη» gamer. Οξύμωρο ή μη, ισχύει.
Λευτέρης Πιπέρη
NEWS VIEW ALL
Η Riot Games έκανε μήνυση σε Βιετναμέζικη εταιρεία ανάπτυξης για αντιγραφή του Teamfight Tactics
Η Riot Games μήνυσε την Βιετναμέζικη εταιρεία ανάπτυξης Imba για αντιγραφή του παιχνιδιού Teamfight Tactics, που αποτελεί League of Legends spin-off.Η Imba Network από το Βιετνάμ δημιούργησε ένα..."...Posted (24 Jan 2022)
Το Teamfight Tactics έρχεται στις φορητές συσκευές
Η Riot Games θα κυκλοφορήσει το free-to-play auto chess game Teamfight Tactics για φορητές συσκευές αυτή την εβδομάδα. Ισχυρίζεται ότι έχει 80 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως από την κυκλοφορία του ...Posted (17 Mar 2020)
League of Legends Teamfight Tactics: Auto Chess mode σαν του DotA 2
[Αρχική δημοσίευση: 16/6/19] Το League of Legends θα αποκτήσει ένα Auto Chess mode, εμπνευσμένο από το DotA 2. Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της Valve για Dota Underlords (Auto Chess mode), σει...Posted (14 Jan 2020)
Comments