Castlevania

Hot
Όπου ακούς πολλά βαμπίρ, κράτα και μακρύ μαστίγιο.

Όπου ακούς πολλά βαμπίρ, κράτα και μακρύ μαστίγιο.

Όπου ακούς πολλά βαμπίρ, κράτα και μακρύ μαστίγιο.

Όταν η Konami ανέθεσε στον εκκεντρικό director Hitoshi Akamatsu την δημιουργία του Castlevania, σίγουρα δεν περίμενε αυτό που θα ακολουθήσει. Η ιαπωνική εταιρεία πραγματικά τάραξε τα νερά όταν κυκλοφόρησε αυτό το, θρυλικό πλέον, Platform, που εκτόπισε τον ανταγωνισμό και έγινε παράγοντας σύγκρισης για πολλά games που το ακολούθησαν. Η εξέλιξη είναι πλέον γνωστή. Το Castlevania έχει μετατραπεί σε υπερπολύτιμο franchise για την εταιρεία και οι fans αναμένουν εναγωνίως τον επόμενο τίτλο της σειράς.

To Castlevania κατατάσσεται πολύ συχνά, δικαίως, σε υψηλές θέσεις σε λίστες για τα καλύτερα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν για το NES. Αυτό διότι κατάφερε να παντρέψει κινηματογραφική εμπειρία με διασκεδαστικό, αληθοφανές gameplay. Τα περισσότερα Platform της εποχής και ιδιαιτέρως όσα είχαν μεγάλο budget από πίσω τους, έδιναν βάση κυρίως στο gameplay και τους μηχανισμούς μάχης, παρά στην αισθητική ή στη μουσική. Το Castlevania αντιθέτως δίνει μεγάλη έμφαση στην παλέτα των χρωμάτων και ήχων που χρησιμοποιεί, ενώ διαφοροποιεί το gameplay του με μικρές αλλά σημαντικές τροποποιήσεις για να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές.  

castlevania 1

Επιχείρηση: Σκοτώστε τον Δράκουλα
O Simon Belmont έχει μία και μοναδική αποστολή. Να διεισδύσει στο κάστρο του Δράκουλα και να τον εξοντώσει, μαζί με όλους τους κατώτερους δαίμονες που τον προστατεύουν. Στο χέρι του κραδαίνει το μαγικό μαστίγιο που έχει περάσει από γενιές και γενιές της οικογένειας Belmont, ειδικών στην εξολόθρευση των βαμπίρ. Ο Simon ξεκινάει το ταξίδι του ανοίγοντας την βαριά πύλη που οδηγεί στην καρδιά του κακού. Στο βάθος, δεσπόζει το φρούριο του Δράκουλα και ο ψηλός πύργος στον οποίο κατοικεί.

Πριν προλάβει καν να μπει στην είσοδο του κάστρου, αρχίζει η επέλαση των υπηρετών του Άρχοντα του Σκότους. Ζόμπι, λεοπαρδάλεις και νυχτερίδες είναι τα πρώτα τέρατα που θα αντιμετωπίσει. To Castlevania αποτελείται από 6 Stages, καθένα εκ των οποίων έχει τρία Levels και ένα boss στο τέλος του τρίτου Level. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μετάβαση από το ένα level στο επόμενο είναι εντελώς ομαλή, καθώς χωρίζονται μόνο από μία πόρτα, την οποία ο Simon διαβαίνει χωρίς να υπάρχει ανάγκη για loading, πράγμα πρωτοποριακό για την εποχή. Τρεις ζωές, ένα μαστίγιο και πέντε καρδιές είναι τα εφόδιά σας πριν κατεβείτε στην κόλαση. Καλή τύχη.

Η νίκη θα σας κοστίσει ακριβά
To Castlevania ακολουθεί πιστά την παράδοση της δυσκολίας των πρώτων Platform του NES και με το παραπάνω. Φαινομενικά, οι εντολές είναι απλές: υπάρχει μόνο ένα κουμπί άλματος και ένα κουμπί χτυπήματος. Ωστόσο, κρύβουν από πίσω τους τεράστια περιπλοκότητα. Αυτό συμβαίνει διότι οι εχθροί έρχονται από πολλές κατευθύνσεις ταυτόχρονα και συχνά από τον αέρα. Άρα, θα πρέπει να συγχρονίσετε τα άλματα και τα χτυπήματα σε τέλειο βαθμό για να μην σας πετάξει καμία νυχτερίδα από τον γκρεμό. Εκτός από τους κλασικούς εχθρούς, ένας άλλος μεγάλος εχθρός είναι η... βαρύτητα. Αν πιέσετε το κουμπί άλματος καθώς κινείστε, θα πηδήξετε ακριβώς δύο «τετραγωνάκια». Συνεπώς, αν δεν συγχρονίσετε σωστά το άλμα σας, ή βρεθεί μία νυχτερίδα στον δρόμο σας, είναι πολύ πιθανό να βρεθείτε σε ελεύθερη πτώση προς τον θάνατό σας.

To βασικό σας όπλο είναι το θρυλικό μαστίγιο του Simon Belmont. Είναι σίγουρα επαρκές για να εξολοθρεύσετε τα πεζά zombies και τις νυχτερίδες που σας επιτίθενται στο πρώτο επίπεδο του Castlevania με ένα χτύπημα, αλλά πρέπει να φροντίσετε σύντομα να το αναβαθμίσετε. Το μαστίγιο χτυπά σε ευθεία ακριβώς μπροστά σας και αν δεν σκοτώσει κατευθείαν τον εχθρό, τον παγώνει στην θέση του για μερικές στιγμές. Η αναβάθμισή του γίνεται με το κατάλληλο power-up, το οποίο βρίσκετε σπάζοντας τα κηροπήγια με το μαστίγιο σας ή σκοτώνοντας εχθρούς. Είναι μακράν το πιο σύνηθες power-up που θα βρείτε και φροντίστε να το αξιοποιήσετε στο έπακρο, καθώς στα τελευταία επίπεδα του Castlevania χρειάζεστε τα buffs στην δύναμη και στο range για να ελέγξετε τις ορδές εχθρών που έρχονται καταπάνω σας και να καταφέρετε ουσιαστικά χτυπήματα στα bosses. Η κατανόηση των μηχανισμών πίσω από τη χρήση του μαστίγιου είναι βασική για να προχωρήσετε, αφού είναι το όπλο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε με την μεγαλύτερη συχνότητα και ευκολία και χωρίς κανένα κόστος.

castlevania 3

Τα sub-weapons (πέντε σε αριθμό) είναι ένα άλλο σημαντικό κομμάτι του Castlevania. Σας επιτρέπουν να χτυπήσετε τους εχθρούς σας από απόσταση, αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο ένα τη φορά και τα χάνετε αν πεθάνετε. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε θυσιάζοντας καρδίες, οι οποίες επανακτώνται σπάζοντας τα κηροπήγια. Κάθε ένα από αυτά έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που σας βοηθούν σε διαφορετικές καταστάσεις. Το Dagger πετάγεται σε μία ευθεία μπροστά σας. Το Axe πετάγεται σε καμπύλη, σκοτώνοντας όποιον εχθρό συναντήσει. Το Cross είναι boomerang, το οποίο χτυπά τους εχθρούς δύο φορές πριν επιστρέψει σε εσάς. Τα δύο πιο χρήσιμα sub-weapons με διαφορά είναι το Holy Water, το οποίο πετυχαίνει καταστροφικό damage σε εχθρούς και bosses και τους παγώνει εκεί που στέκονται επιτρέποντας σας να τους ξαναχτυπήσετε και το Stopwatch, το οποίο παγώνει ότι κινείται στην οθόνη εκτός από εσάς για δύο δευτερόλεπτα. Η χρήση των sub-weapons κοστίζει μία καρδιά, εκτός του stopwatch, που κοστίζει πέντε.

To Platform της Konami έχει μία εντυπωσιακή παλέτα εχθρών, δεδομένων των περιορισμών του hardware του NES. Ορισμένοι εχθροί, όπως τα zombies, οι άνθρωποι-ψάρια και τα φαντάσματα δεν θα σας προβληματίσουν ιδιαίτερα, καθώς οι κινήσεις τους είναι προβλέψιμες και η εξόντωσή τους εύκολη. Ωστόσο εχθροί όπως οι νυχτερίδες, οι λεοπαρδάλεις, τα κεφάλια μέδουσας και οι hunchbacks θα σας προβληματίσουν ιδιαίτερα, καθώς κινούνται σε ακανόνιστες τροχιές και αν δεν φροντίσετε να μελετήσετε τις κινήσεις τους σε σχέση με τις δικές σας, μπορούν εύκολα να σας τραυματίσουν ή να σας ρίξουν στον θάνατό σας. Όταν περικυκλώνεστε από εχθρούς, πρέπει με δοκιμή και σφάλμα να καταλάβετε πότε πρέπει να τους εξοντώσετε και πότε πρέπει απλώς να τους προσπεράσετε και να προχωρήσετε στο επόμενο level. Τα bosses είναι εντελώς διαφορετική υπόθεση. Κάθε ένα είναι εμπνευσμένο από ένα τέρας της λογοτεχνίας και των ταινιών τρόμου (Frankenstein, Grim Reaper, Mummy) και κάθε ένα επιτίθεται με τον δικό του τρόπο. Το κλειδί είναι να ανακαλύψετε τα αδύνατα σημεία του καθενός (ή να φροντίσετε να έχετε άπλετο απόθεμα holy water).

Δεν υπάρχουν checkpoints στο Castlevania, αλλά σίγουρα δεν σας αφήνει στην χειρότερη θέση αν τελειώσουν όλες σας οι ζωές. Αν πεθάνετε έχοντας ζωές, το Castlevania σας επιστρέφει στην αρχή του level με πέντε καρδιές και χωρίς δευτερεύον όπλο και αναβαθμίσεις του μαστίγιου. Αν χάσετε όλες σας τις ζωές, σας επιστρέφει στην αρχή του stage, με τρεις ζωές. Η συνολική διάρκεια του Castlevania εξαρτάται από την εμπειρία σας και κυμαίνεται από μία ώρα για έμπειρους gamers έως άνω των δέκα ωρών για αρχάριους. Αν τελειώσετε το normal mode και νιώσετε ότι δεν έχετε πονέσει αρκετά, μπορείτε να συνεχίσετε κατευθείαν στο hard mode, στο οποίο οι εχθροί είναι πολλαπλάσιοι, κινούνται πιο γρήγορα και σας κάνουν διπλή ζημιά. To Castlevania δεν έχει saves, οπότε αν θέλετε να παίξετε στο hard mode, πρέπει να ξανατερματίσετε το normal mode. 

 

Ένα αγωνιώδες Platform που θα σας εκνευρίσει, θα σας σκοτώσει ξανά και ξανά, αλλά θα ανταμείψει την επιμονή σας

 

Περιήγηση στο κάστρο του σκότους
Το Castlevania διαθέτει μερικά από τα πιο εντυπωσιακά γραφικά της εποχής του. Η καινοτομία δεν βρίσκεται στα σκηνικά και στο design των εχθρών καθαυτά, αλλά στην τοποθέτησή τους στον χώρο. Η προοδευτική τοποθέτηση των stages σε κάνει πραγματικά να νιώθεις σαν να προχωράς στα διαφορετικά μέρη του κάστρου του Δράκουλα με τρόπο που βγάζει νόημα, σε αντίθεση με άλλα Platform της εποχής στα οποία ο ήρωας σας προχωρά από ένα κάστρο σε ένα υποβρύχιο level για παράδειγμα. Ο Simon ξεκινά στους κήπους, προχωρά στην είσοδο, έπειτα στο εσωτερικό του κάστρου και τέλος σκαρφαλώνει τα γρανάζια του πύργου του ρολογιού. Το πάτωμα είναι διαλυμένο και ο κίνδυνος να πέσετε μεγάλος, δίνοντας την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα κάστρο που έχει αφεθεί στην μοίρα του εδώ και αιώνες, έρμαιο της μοχθηρίας του αθάνατου ιδιοκτήτη του.

castlevania 6

Το μαστίγιο θα σφυρίξει τρεις φορές
Η μουσική και τα ηχητικά εφέ είναι σίγουρα ένα από τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού. Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι την δεκαετία του 1980, ο τομέας του soundtrack των games ήταν συνήθως δευτερεύον κομμάτι του development. Οι περισσότερες εταιρείες ανάπτυξης απλώς ζητούσαν «μουσική για συνοδεία», δηλαδή αδιάφορα κομμάτια που «παίζουν» με τον ρυθμό για να δημιουργήσουν διάφορα συναισθήματα. Ωστόσο, η ομάδα των Kinuyo Yamashita και Satoe Terashima δεν έμειναν στους τύπους και προχώρησαν στην δημιουργία ενός soundtrack που ταιριάζει τέλεια στην gothic αισθητική του Castlevania και στην σειρά των stages. Κομμάτια με αργό ρυθμό δίνουν τη θέση τους σε γρήγορες μελωδίες εμπνευσμένες από το μπαρόκ, ενώ δεν λείπουν και προσθήκες εμπνευσμένες από την jazz. Τα ηχητικά εφέ από την άλλη είναι «γεμάτα». Τα χτυπήματα, ο ήχος του μαστίγιου που σκίζει τον αέρα και ιδιαιτέρως ο ήχος της γυάλινης φιάλης του Holy Water που σπάει στο έδαφος τυλίγοντας τους εχθρούς σε φλόγες είναι εντυπωσιακά για την εποχή τους.  

Μία ωδή στο μεστό game design
Το Castlevania είναι ένα λαμπερό αριστούργημα των NES games της δεκαετίας του '80. Από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του αναγνωρίστηκε δικαίως ως ένα πρωτοποριακό παιχνίδι και ένα από τα πρώτα που προσπάθησε να ενσωματώσει μία κινηματογραφική εμπειρία στους σκληρούς περιορισμούς της κονσόλας. Πάνω απ’ όλα, αποτελεί μία τέλεια επίδειξη μηχανισμών σε επίπεδο μικρογραφίας που καθόρισαν το design των games που ακολούθησαν πολλά χρόνια μετά. Τι διαφορά έχει άλλωστε το γεγονός ότι το χτύπημα του μαστίγιου παίρνει ορισμένα frames για να χτυπήσει τον εχθρό από το ότι στο Dark Souls το πάτημα του κουμπιού χτυπήματος παίρνει κάποιο χρόνο ώστε να μετατραπεί σε χτύπημα; Και όλα αυτά ως μέρη μίας συμφωνίας του τρόμου, που δεν σας αφήνει να ηρεμήσετε ούτε για ένα λεπτό. Σίγουρα θα ενθουσιάσει τόσο βετεράνους των platforms όσο και αρχάριους.  

Θετικά:
- Ανταμείβει την αφοσίωση
- Εντυπωσιακό 8-bit soundtrack
- Πλούσιο και ασυνήθιστο level design
- Γενναιόδωρο σύστημα saves  

Αρνητικά:
- Αδίκως άνισα boss battles
- Δύσκολος χειρισμός
- Περιορισμένες επιλογές όπλων
- Δύσληπτο για gamers ανεξοικείωτους σε Platform games

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 10
Gameplay: 8.5
Σενάριο: 9
Αντοχή: 6
Γενικά: 8.5

Ένα διαμάντι του πρώιμου Platform gaming.

Ελισάβετ Μαλέση

NEWS   VIEW ALL

Η μουσική του Castlevania στο Spotify

Η Konami Europe αποφάσισε να δημιουργήσει ένα account στο Spotify, στο οποίο πρόσθεσε μια ευρεία συλλογή από τα εμβληματικά soundtracks του Castlevania. Η Ιαπωνική εταιρεία μοιράστηκε την συγκεκριμ...
Posted (20 May 2020)

Castlevania-Contra Anniversary Collection και Arcade Classics

[Αρχική δημοσίευση: 14/3/19] Το Classification board της Αυστραλίας έχει μια νέα προσθήκη με το όνομα Castlevania Anniversary Collection. Πρόκειται για μια collection που δεν έχει ανακοινωθεί προς τα...
Posted (28 May 2019)

Αφιέρωμα: 30 Χρόνια Castlevania

Η απόλυτη σειρά της Konami που ξεκίνησε ως Platform και μετεξελίχθηκε ως Action–Adventure, συμπλήρωσε τρεις δεκαετίες ζωής. Η Nintendo και η περίφημη κονσόλα της, το NES είχαν την τιμητική τους το ...
Posted (15 Oct 2016)

Ο επικεφαλής του Castlevania αποχωρεί απ' την Konami

Το Σάββατο 15 Μαρτίου ήταν η τελευταία ημέρα εργασίας του Koji Igarashi στην Konami, lead designer της σειράς Castlevania. "Αποφάσισα να κάνω ένα διάλειμμα ώστε να έχω την ελευθερία του να φτιάχνω ...
Posted (17 Mar 2014)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Score  8.5
8 User Score
(2  votes)
User Reviews 0
Genre: Platform
Developer: Konami
Publisher: Konami
Διάθεση: Zegetron (210-6856000)
Players: 1
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 1988-12-19
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)