- Reviews
- Maquette
Maquette
HotΈνας μικροσκοπικός και ταυτόχρονα τεράστιος κόσμος.
Ένας μικροσκοπικός και ταυτόχρονα τεράστιος κόσμος.
Η Annapurna Interactive τα τελευταία πέντε χρόνια που υπάρχει, καθώς αποτελεί τομέα της Annapurna Pictures, έχει προωθήσει αρκετούς indie τίτλους, οι οποίοι δεν θα είχαν αλλιώς ευκαιρία να φανούν στον κόσμο. Δείχνει να είναι αρκετά ανοιχτή σε ιδέες όσο περίεργές και αν ακούγονται. Το αποτέλεσμα είναι να έχουν κυκλοφορήσει αρκετά διαμαντάκια όπως τα What Remains of Edith Finch και The Pathless, που προσφέρουν μικρότερες, αλλά εξίσου ευχάριστες εμπειρίες με ΑΑΑ τίτλους και σε αρκετά πιο προσιτές τιμές. Η ποικιλία των τίτλων που εκδίδει, είναι αρκετά μεγάλη και ο καθένας αρκετά διαφορετικός από τον προηγούμενο, σε όλους τους τομείς.
Μία από αυτές τις εταιρείες που βοήθησε η Annapurna είναι και η Αμερικάνικη Graceful Decay, η οποία ιδρύθηκε από τον Hanford Lemoore στο Σαν Φραντζίσκο, ενώ έχει και εργαζόμενους από όλο τον κόσμο. Το Maquette, το πρώτο της παιχνίδι, αποτελεί passion project του Lemoore και του ήρθε ως ιδέα πριν μία δεκαετία, όταν άρχισε να χρησιμοποιεί μηχανές physics. Ο συγκεκριμένος τίτλος δείχνει ότι έχει μερικές αρκετά πρωτότυπες ιδέες στο gameplay του.
Η συγκινητική πορεία μίας σχέσης
Η ιστορία του Maquette μας αφηγείται την πορεία της σχέσης ενός ζευγαριού ,του Michael και της Kenzie, από όταν ξεκίνησε μέχρι και που τελείωσε. Η ιστορία εξελίσσεται παράλληλα με τα puzzles στο παιχνίδι, και σε πολλές επιφάνειες εμφανίζονται κείμενα που μας αφηγούνται τις σκέψεις της Kenzie, ακριβώς όπως και στο What Remains of Edith Finch. Ίσως λίγο ενοχλητικό είναι ότι τα γράμματα εμφανίζονται χωρίς κάποια ηχητική αφήγηση και πρέπει κάθε φορά να σταματάμε και να τα διαβάζουμε. Σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχουν επίσης κάποια cutscenes, τα οποία μας δείχνουν ζωγραφιές και σχέδια, ενώ ακούμε διαλόγους του ζευγαριού σε σημαντικές στιγμές της σχέσης τους, όπως για παράδειγμα στην γνωριμία τους. Το σενάριο σαν σύνολο είναι σχετικά προβλέψιμο και δεν δένει πάντα 100% με το gameplay της κάθε στιγμής, όμως κάνει την δουλειά του, ενώ σε κάποια σημεία είναι και συγκινητικό.
Ότι κάνουμε έχει…τεράστιες επιπτώσεις
Στο Maquette βρίσκεστε σε ένα κόσμο, όπου στο κέντρο του υπάρχει μία μακέτα ή ο οποία είναι μικρογραφία του. Ότι τοποθετείτε στην μακέτα εμφανίζεται σε πολύ μεγαλύτερο μέγεθος στον πραγματικό κόσμο και το ίδιο ισχύει με ότι αφαιρείτε. Έτσι για παράδειγμα αν βγάλετε ένα εμπόδιο από την μακέτα, θα εξαφανιστεί και από τον πραγματικό κόσμο και θα μπορέσετε να συνεχίσετε τον δρόμο σας. Επίσης όταν βλέπε μία κατεστραμμένη γέφυρα θα πρέπει να τοποθετήσετε το κατάλληλο αντικείμενο στην μακέτα ώστε να φτιάξετε μία τεχνητή. Σε κανένα σημείο δεν υπάρχουν οδηγίες και ίσως χρειαστούν κάποιοι πειραματισμοί. Ακόμα και όταν έχετε βρει το σωστό αντικείμενο και το σωστό μέρος να το τοποθετήσετε, θα πρέπει να προσέξετε να υπάρχει μεγάλη ακρίβεια διαφορετικά δεν θα μπορέσετε να περπατήσετε επάνω του στον πραγματικό κόσμο.
Σε αυτό και μόνο το σημείο, το Maquette χρησιμοποιεί τα adaptive triggers του Dualsense, τα οποία σκληραίνουν, ώστε να μπορέσετε να επιλέξετε με ακρίβεια το σημείο που πρέπει να ακουμπήσετε το κάθε αντικείμενο. Όσο προχωράτε, τα puzzles γίνονται όλο και πιο περίπλοκα. Ένα παράδειγμα είναι ότι σε κάποια puzzles θα χρειαστεί να τοποθετήσετε ένα αντικείμενο στον κανονικό κόσμο και να το πάρετε από την μακέτα σε πολύ μικρότερο μέγεθος. Γενικώς κάθε puzzle χρειάζεται λίγη σκέψη, όμως ποτέ δεν γίνονται ιδιαίτερα δύσκολα. Σε άλλη περίπτωση θα πρέπει να κουνήσετε ολόκληρη την μακέτα και συνεπώς ολόκληρο τον κόσμο γύρω σας.
Σύντομα ανακαλύψαμε ότι και πραγματικός για εμάς κόσμος, είναι και αυτός μινιατούρα ενός ακόμα μεγαλύτερου. Έτσι χρειάστηκε να μπούμε και σε ένα κόσμο όπου είμασταν εμείς οι ίδιοι μινιατούρες και πρέπει να φτάσουμε αντικείμενα πολύ μεγαλύτερα από εμάς. Αφού ολοκληρώσαμε το Maquette, το οποίο μας πήρε γύρω στις 4 ώρες, υπήρχε η αίσθηση ότι θα μπορούσαν να έχουν γίνει περισσότερα πράγματα με το συγκεκριμένο concept ώστε να έχει λίγο μεγαλύτερη διάρκεια. Εκτός από το να λύνετε puzzles δεν υπάρχει κάτι άλλο να κάνετε, πέρα από αρκετό περπάτημα. Το θετικό είναι ότι ο χαρακτήρας περπατάει αρκετά γρήγορα, οπότε δεν επιθυμήσαμε κάποιο sprint button.
Τα γραφικά του Maquette είναι όμορφα χωρίς να είναι κάποιο υπερθέαμα. Η Graceful Decay έχει χρησιμοποιήσει την μηχανή γραφικών Unity. Τα πλαστικά κτήρια που βλέπουμε είναι καλοφτιαγμένα και ας μην έχουν μεγάλη λεπτομέρεια. Αυτό που δίνει στο συγκεκριμένο παιχνίδι το δικό του μοναδικό στυλ, είναι ο συνδυασμός των πολλών χρωμάτων που έχει. Τα περιβάλλοντα έχουν αρκετή ποικιλία και αλλάζουν σε κάθε πίστα ενώ μπορεί να αλλάξει αισθητά και ο τόνος τους, αναλόγως την πίστα και το θέμα της. Τα λίγα cutscenes που βλέπουμε θυμίζουν ζωγραφιές φτιαγμένες στο χέρι. Τα physics του παιχνιδιού που είναι και πολύ βασικά, είναι αρκετά προσεγμένα, όμως ήθελαν λίγη παραπάνω δουλειά. Για παράδειγμα σε κάποια σημεία τα αντικείμενα δεν μπαίνουν στην σωστή θέση και ας μην υπάρχει εμπόδιο.
Χολιγουντιανές ερμηνείες
Ο ηχητικός τομέας του Maquette είναι αρκετά προσεγμένος και δεν αφήνει ιδιαίτερα παράπονα. Όταν τοποθετείτε ένα αντικείμενο στην μακέτα, ακούγεται και ο ήχος που κάνει πάνω στις μινιατούρες και ο τεράστιος και διαπεραστικός ήχος που κάνει στον πραγματικό κόσμο σε πολύ μεγαλύτερο μέγεθος. Καθώς προχωράτε τις πίστες και ειδικά όταν μάθετε κάποιο σημαντικό γεγονός για την σχέση του ζευγαριού, ξεκινάνε να ακούγονται διάφορα τραγούδια, σχεδόν ολόκληρα, τα οποία είναι αρκετά ταιριαστά σε κάθε περίσταση. Τα τραγούδια αυτά ερμηνεύονται από διάφορους καλλιτέχνες, όπως οι Meredith Edgar και Jay Som.
Αρκετά καλές είναι οι ερμηνείες των σχετικά γνωστών ηθοποιών Seth Gabel (American Horror Story) και Bryce Dallas Howard (Jurassic World) που υποδύονται τους Michael και Kenzie, και είναι και στην πραγματική ζωή ζευγάρι. Αυτό δείχνει να βοηθάει αρκετά στην χημεία τους. Βεβαίως την δουλειά τους την ακούμε αποκλειστικά στα cutscenes και ίσως θα τους θέλαμε και λίγο παραπάνω, όμως είναι αρκετά καλοί στο να κάνουν τους χαρακτήρες τους πιστευτούς.
Αξίζει τον λιγοστό χρόνο που ζητάει
Συνοπτικά το Maquette είναι ένα αρκετά ιδιαίτερο Puzzle game, το οποίο αν και έχει ωραίες ιδέες, φαίνεται ότι δεν τις αξιοποιεί πλήρως. Όλες οι δοκιμασίες που συναντάμε χρειάζονται σκέψη και σίγουρα οι λίγες ώρες που διαρκεί το παιχνίδι, περνάνε ευχάριστα. Το σενάριο του είναι συγκινητικό, χωρίς όμως να προσφέρει κάποια καινοτομία. Τέτοιοι τίτλοι είναι καλό να κυκλοφορούν, διότι δείχνουν ότι πάντα υπάρχουν νέες ιδέες και ας μην είναι πάντα τέλειοι στην εκτέλεση τους. Σε αυτό βοηθάει και η Annapurna Interactive που τα υποστηρίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει να το κάνει. Η Graceful Decay παρότι νέα στο χώρο δείχνει να έχει αρκετές φρέσκες ιδέες και προοπτικές. Το Maquette το προτείνουμε αυστηρά στους λάτρεις των puzzles και ειδικά αν το πετύχουν σε ακόμα χαμηλότερη τιμή.
Θετικά:
- Όμορφος και ιδιαίτερος αισθητικός τομέας
- Puzzles που χρειάζονται σκέψη
- Οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών
Αρνητικά:
- Μικρή διάρκεια
- Κάποιες ιδέες δεν αξιοποιήθηκαν πλήρως
- Κάποια θέματα στα physics
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 7.5
Σενάριο: 7
Αντοχή: 4
Γενικά: 6.8
Ένα σύντομο puzzle game που θα ικανοποιήσει του fans του είδους.
Ερμής Δερβίσης
NEWS VIEW ALL
Maquette: Ημερομηνία κυκλοφορίας
Η εταιρεία ανάπτυξης Graceful Decay και ο publisher Annapurna Interactive ανακοίνωσαν της ημερομηνία κυκλοφορίας του Maquette. Το Maquette είναι ένα First-Person Puzzle Adventure στο οποίο υπάρχουν π...Posted (17 Feb 2021)
Maquette
[Αρχική δημοσίευση: 29/2/20] Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν, το Puzzle game Maquette παρουσιάστηκε στο Game Developers Conferece 2011, οπού και είχε κάνει εντύπωση. Σύμφωνα με το Gamasutra, η π...Posted (01 Jul 2020)
Comments