Cyber Shadow

Hot
Ένα σύγχρονο 8-bit Ninja Gaiden.

Ένα σύγχρονο 8-bit Ninja Gaiden.

Ένα σύγχρονο 8-bit Ninja Gaiden.

Όταν η δημιουργική φωνή μέσα στο κεφάλι ενός ανθρώπου καταντά αφόρητα πιεστική, το… θύμα της δημιουργικής επίθεσης είναι ικανό να φέρει εις πέρας περίπου υπεράνθρωπα κατορθώματα. Το Cyber Shadow είναι δημιούργημα της εταιρείας ανάπτυξης Mechanical Head Studios, μιας μονοπρόσωπης νομικής οντότητας πίσω από την οποία “κρύβεται” ο Aarne Hunziker. Η καριέρα του επίδοξου δημιουργού ξεκίνησε από τα χαμηλά, πολύ χαμηλά λέμε. Το χακάρισμα των video games της κλασικής εποχής με σκοπό την τροποποίηση των γραφικών τους θυμίζει... ψυχάκερ. Έτσι όμως άρχισε ο Hunziker να μαθαίνει τα μυστικά του κώδικα των 8μπιτων αριστουργημάτων και να αντιλαμβάνεται πως, η δημιουργία ενός τίτλου ανάλογης ποιότητας, είναι εντός των δυνατοτήτων του.

Μαθαίνοντας καλά την “ξένη γλώσσα” του προγραμματισμού, προσπάθησε να φτιάξει ένα δικό του video game μοχθώντας επί μια τετραετία, στην συνέχεια όμως πέταξε στα σκουπίδια ότι δημιούργησε και ξεκίνησε από την αρχή το project που έμελε να εξελιχθεί στο Cyber Shadow. Ο Hunziker δεν είχε την παραμικρή πρόθεση να προωθήσει το game του με την συνδρομή κάποιου developer η θεά τύχη όμως του χαμογέλασε όταν τράβηξε την προσοχή της εταιρίας διανομής του Shovel Knight, Yacht Club Games. Η μικρή αλλά εξαιρετική ομάδα της εν λόγω εταιρείας διακατέχεται από βαθιά αγάπη για την pixel art αισθητική καθώς και μεγάλη εμπειρία μετά τον χειρισμό και την τελειοποίηση του Shovel Knight. Στα χέρια τους, ο Hunziker είδε το δημιούργημά του να προωθείται στο ευρύ κοινό, αποσπώντας τα καλύτερα λόγια από παίκτες και δημοσιογράφους. Ας εξετάσουμε το κατά πόσο τα αξίζει.

cyber shadow 1

Βομβαρδισμένη πόλη
Το Cyber Shadow σας ταξιδεύει σε άγνωστο χρόνο αλλά γνώριμο χώρο, γνώριμο από τις φουτουριστικές μετά-αποκαλυπτικές ιστορίες που έχετε καταναλώσει με το τσουβάλι. Μια άλλοτε περήφανη πόλη του μέλλοντος, η Mekacity, είναι σωριασμένη σε ερείπια κατόπιν μιας έκρηξης τρομακτικής ισχύος. Τα συνθετικά όντα που υπηρετούσαν και φρόντιζαν την πόλη έπαθαν κλακάζ και άρχισαν να σκορπούν την καταστροφή σε ότι απέμεινε, δεχόμενα μάλιστα οδηγίες από τον τρελάρα επιστήμονα Dr. Progen. Την πόλη προστάτευε μια αδελφότητα από νίντζα, η οποία αποδεκατίστηκε από την έκρηξη. Ένας από τους λίγους επιζώντες της αδελφότητας, το ρομπότ L-Gion , αποφασίζει να ξυπνήσει πρόωρα από την “χειμερία νάρκη” του τον Shadow, ένα από τα πιο ταλαντούχα μέλη της αδελφότητας. Τοποθετημένος μέσα σε ένα συνθετικό κορμί που δεν έχει μεγάλη διάρκεια ζωής, ο γενναίος νίντζα πρέπει να θερίσει μια στρατιά από ρομπότ, να καθαρίσει τον μανιακό ηγέτη τους και να σώσει τους συμπολεμιστές του και την αρχηγό της αδελφότητας που βρίσκονται σε θανάσιμο κίνδυνο.

Οι καλύτερες ιστορίες επιστημονικής φαντασίας της τηλεόρασης και του σελιλόιντ έχουν καθιερώσει ότι η παρουσία ενός χαριτωμένου ρομποτικού τσιρακιού χαρίζει μια χιουμοριστική νότα στην ιστορία και βοηθά τον θεατή να επενδύσει συναισθηματικά σε αυτή. Ο L-Gion είναι ο R2-D2 του Cyber Shadow, το ρομποτάκι που συντροφεύει τον ήρωα και τον πληροφορεί αδιάκοπα για το gameplay. Το φορητό αυτό... tutorial δεν είναι απλά συμπαθές αλλά χρησιμοποιείται από τον game designer για να σας απαλλάξει από την κλασική “φαγούρα” των gamers που τους βάζει να κάνουν... ζαβολιές. Το παιχνίδι σας επιτρέπει να χτυπήσετε τον L-Gion και να τον κάνετε σκόνη, δοκιμάζοντας έτσι τα όρια που σας επιτρέπει η αλληλεπίδραση.

Θα μείνετε έκπληκτοι με το κατόρθωμά σας και θα σκεφτείτε ότι κάνατε τραγικό λάθος που τον διαλύσατε, υποσχόμενοι στον εαυτό σας να μην δοκιμάσετε άλλη ανοησία. Μερικά λεπτά αργότερα, σε επόμενη ενότητα της περιπέτειας, θα δείτε τον L-Gion να επιστρέφει ανέπαφος τονίζοντας πως, ότι και να συμβεί, θα είναι κοντά για να σας καθοδηγεί. Με μια πανέξυπνη κίνηση, ο designer σας έκοψε τον βήχα για περιττούς πειραματισμούς και ενίσχυσε την συμπάθειά σας προς τον χρήσιμο NPC. Τοποθετώντας τον L-Gion στην άκρη αντιμετωπίζετε ένα σενάριο εξελισσόμενο με απολαυστικά cutscenes και μπόλικα κείμενα προς διάβασμα σε ένα σωρό τερματικά και σε τσακισμένα κορμιά που βρίσκετε καθ’ οδόν. Η προσεκτική μελέτη της πλοκής αποδίδει ερωτικά ψήγματα, συγκινητικές ενδοοικογενειακές ιστορίες, φανταστικές τεχνολογικές ανακαλύψεις γαρνιρισμένες με μυστικιστική άχνη. Έχει ενδιαφέρον το σενάριο όμως σβήνει εντελώς μπροστά στον πυρήνα της εμπειρίας, το άρτιο gameplay.

Η δύναμη της απλότητας
Το Cyber Shadow είναι ένα video game που αξιοποιεί το φίνο όσο και απλοϊκό σύστημα χειρισμού για να υποστηρίξει τα εξαιρετικά game mechanics του. Δύο βασικά κουμπιά και ένας μοχλός είναι ότι χρειάζεται ο επίδοξος κυβερνονίντζα για να υπερπηδήσει όλα τα εμπόδια που συναντά στο διάβα του. Το ένα κουμπί εξαπολύει το χτύπημα και το άλλο ενεργοποιεί το άλμα για το δρασκέλισμα των χασμάτων στα οποία ελοχεύει πάντοτε ο θάνατος του avatar σας. Ο μοχλός υποδεικνύει στον χαρακτήρα την κατεύθυνση που θέλετε να πάρει όμως, στην πορεία, αποκτά περισσότερες “αρμοδιότητες”.

cyber shadow 2

Η πορεία του Shadow από chapter σε chapter είναι ανηφορική και αποσκοπεί στην μετατροπή του σε τέλεια πολεμική μηχανή. Η σημαντική βελτίωση των ικανοτήτων του πηγάζει από τα abilities που τον περιμένουν κάθε φορά που ανακαλύπτει ένα κατατσακισμένο μέλος της φατρίας του. Τα abilities αποκτώνται πάντοτε την κατάλληλη στιγμή, δηλαδή όταν ο σχεδιασμός των επερχόμενων levels επιβάλλει την ισχυροποίηση του χαρακτήρα. Η τελειότητα του σχεδιασμού των abilities γίνεται φανερή όταν διαπιστώσετε ότι δεν ξεπερνιούνται ποτέ στην διάρκεια του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, το rising fire που αποκτήσατε στο chapter Χ εξακολουθεί να είναι εξίσου χρήσιμο στο ξεπάστρεμα ενός μικρότερου boss στο chapter Ψ καθώς και στην αντιμετώπιση λιγότερο σημαντικών απειλών.

Το level design είναι τέλεια δομημένο ώστε να ευνοεί το ξεδίπλωμα όλων των δυνάμεων που θα συλλέξετε στην πορεία. Στα προχωρημένα chapters, το sprint θα αποτελέσει μονόδρομο για το γεφύρωμα μεγάλων αποστάσεων οι οποίες δεν διανύονται με το παραδοσιακό single ή double jump. Τρέχοντας προς την άκρη μιας πλατφόρμας, πηδώντας και πατώντας το fire, ο κυβερνονίντζα ξεχύνεται στους αιθέρες και κόβει κάθε εμπόδιο σαν βούτυρο με μια αστραπιαία κίνηση. Το εντυπωσιακό σκίσιμο του αέρα σας εκτοξεύει σε μεγάλες αποστάσεις, αγνοώντας ή καταστρέφοντας τα φυσικά εμπόδια και έτσι φτάνετε στον προορισμό σας, αποφεύγοντας τις θανάσιμες πτώσεις. Ένα εκπληκτικό ability είναι και το parry. Σε καταστάσεις bullet hell, όταν η οθόνη σκεπάζεται από βολές τις οποίες δεν μπορείτε να αποφύγετε με επιδέξια άλματα, πιέζετε τον μοχλό προς την κατεύθυνση ενός βλήματος, ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου προτού σας χτυπήσει. Το βλήμα μετατρέπεται έτσι σε ενεργειακή σφαίρα την οποία επιστρέφετε στον αποστολέα της, καταστρέφοντας τον με τα ίδια του τα όπλα.

Το game mechanic του sprint θα αποκτούσε όλα τα χαρακτηριστικά μιας “αχίλλειου πτέρνας” αν δεν το είχε προβλέψει ο designer, παραχωρώντας του το right button του gamepad για shortcut. Στα τελευταία chapters το sprint και το slash που δημιουργεί η πίεση του fire button ενεργοποιούνται ασταμάτητα γιατί δεν γίνεται αλλιώς. Η πυκνότητα των εχθρών και η απόσταση των πλατφορμών που σας προστατεύουν από το κενό επιβάλλουν το αστραπιαίο πέρασμά τους. Ανεξάρτητα από την ευαισθησία του gamepad που χρησιμοποιείτε είναι μαθηματικά βέβαιο ότι δεν θα καταφέρετε να σπρώξετε την μπροστινή κατεύθυνση του μοχλού εις διπλούν για πέντε και δέκα συνεχόμενες φορές δίχως να κάνετε ένα λάθος. Το λάθος, δηλαδή η ανεπαρκής ποσότητα πίεσης στον μοχλό ή η μη ανταπόκρισή του στο “ερέθισμα” που δίνετε, καταλήγει σε θανάτωση του Shadow και επιστροφή στο πλησιέστερο checkpoint.

Το φανταστικό gameplay σκορπίζει την σκιά των παλιομοδίτικων γραφικών και μετατρέπει μια τυπική περιπέτεια σε καθαρή απόλαυση.

Δεν θα ξανασυναντήσετε “αντικειμενικότερο” νίντζα στην ζωή σας από τον Shadow. Ο σκοτεινός ήρωας τείνει να βασίζεται στην ισχύ των σπέσιαλ αντικειμένων που του παρέχουν τα μηχανήματα των checkpoints έναντι πενιχρής αμοιβής. Χάρη στην συνδρομή τους, ο Shadow μπορεί, μεταξύ άλλων, να περιφέρεται αποκρούοντας τις εχθρικές βολές με την ενεργειακή του ασπίδα, να μοιράζει θάνατο με το αιωρούμενο λέιζερ του και να κάνει φέτες άψυχα αυτόματα με την περιστρεφόμενη λεπίδα του. Το χρησιμότερο αντικείμενο είναι ο απορροφητήρας των spirit points ώστε ο Shadow να μην βασανίζεται διαρκώς από το άγχος ότι θα ξεμείνει από SP εν τω μέσω μιας άγριας μάχης.

Όλα τα αντικείμενα είναι γενικά χρήσιμα αλλά είναι και πολύ ευάλωτα, τουτέστιν, αν δεχτούν τρία εχθρικά χτυπήματα συντρίβονται. Τα μηχανήματα που τα προσφέρουν τα ανανεώνουν κιόλας αυτόματα άρα θα πιάσετε συχνά τον εαυτό σας να επιστρέφει στο πλησιέστερο checkpoint για να επανακτήσει το αντικείμενο που θα του εξασφαλίσει την νίκη σε μια δύσκολη δοκιμασία. Το σύστημα της απόκτησης αντικειμένων παρουσιάζει δύο... αντικειμενικά προβλήματα. Κάποια μηχανήματα δεν παρέχουν αντικείμενα αποδυναμώνοντας έτσι τον ήρωα και δυσκολεύοντας την στράτα του. Το χειρότερο από όλα είναι ότι τα μηχανήματα προσφέρουν συγκεκριμένα αντικείμενα αντί να έχετε την δυνατότητα επιλογής και αγοράς εκείνου που θεωρείτε καταλληλότερου.

Ο designer “έσφιξε” το λειτουργικό game mechanic του με το σκεπτικό ότι θα αγοράζατε συνέχεια το αντικείμενο που σας βολεύει περισσότερο, αχρηστεύοντας όλα τα υπόλοιπα. Κακώς, έπρεπε να σας επιτρέψει να αποφασίσετε εσείς τι θέλετε να κουβαλάτε και τι όχι. Με την απόφασή του αυτή κατέστησε αδιάφορο και το κυνήγι του Essence, του χρήματος στο Cyber Shadow. Όσο Essence και αν μαζέψετε είναι υπεραρκετό για να ενεργοποιήσετε όλες τις λειτουργίες των checkpoints-service pods, δηλαδή να αγοράσετε το διαθέσιμο αντικείμενο και να ανανεώσετε άμεσα τα HP και SP σας.

cyber shadow 3

“Ρομπότ σας γράφω στα φρύδια μου”
Αντικείμενα και abilities συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους και με το περιβάλλον, προσφέροντάς σας έναν τεράστιο αριθμό από μεικτούς τρόπους χρήσης τους. Στρέψτε το charge blaster προς την μια κατεύθυνση για να θερίσει ότι σας πλησιάζει από εκεί και ραντίστε τους εχθρούς στην αντίθετη κατεύθυνση με το shuriken, εξαφανίζοντας κάθε απειλή από την οθόνη. Αναμειγνύοντας δυνατότητες και πειραματιζόμενοι με τα mechanics θα νιώσετε την πολλαπλή χρησιμότητα τους και θα εκτιμήσετε την κορυφαία δουλειά που έγινε στον σχεδιασμό και της παραμικρής λεπτομέρειας. Το Cyber Shadow δεν είναι video game για άτομα που επιθυμούν αποκλειστικά να ακονίσουν την ευφυΐα τους ή δεν γουστάρουν γενικότερα τις ψηφιακές εμπειρίες που δίνουν έμφαση στα αντανακλαστικά. Απευθύνεται σε σκεπτόμενους users με καλά αντανακλαστικά και υψηλό skill level όσον αφορά τα Action.

Η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα της αυξημένης δυσκολίας είναι τα πρώτα chapters και κάποια bosses που προσφέρονται σαν βορά των επιθέσεων σας με σκοπό να μάθετε το παιχνίδι και να εξοικειωθείτε με τους μηχανισμούς του. Στα επόμενα chapters τα “πυγμαχικά γάντια” του Cyber Shadow αφαιρούνται και η τεχνητή νοημοσύνη σε συνδυασμό με το περιβάλλον σας σφυροκοπούν αλύπητα. Θα ισορροπήσετε μεταξύ γέλιου και κλάματος σε levels που απαιτούν συγκεκριμένες κινήσεις εκτελεσμένες με συγκεκριμένη ταχύτητα. Εδώ αντιλαμβάνεστε πόσο άξια θαυμασμού είναι η ανταπόκριση του avatar στις εντολές μέσω gamepad. Ο χειρισμός είναι ενστικτώδης σε σημείο να νιώθετε πόσο πρέπει να πιέσετε το jump button για να προσγειωθείτε ακριβώς στο σημείο που θέλετε και όχι σε ένα “χαλί” από καρφιά που βρίσκεται ένα χιλιοστό αριστερότερα.

cyber shadow 4

Ο θαυμασμός μεγεθύνεται παρατηρώντας ότι τα όργανα του A.I. κινούνται σε περίεργες τροχιές προσπαθώντας να σας πιάσουν στον ύπνο. Υπάρχουν και οι στατικοί αντίπαλοι με τις ασπίδες τους, τα εντοιχισμένα οπλικά συστήματα, οι εχθροί που διαγράφουν διαρκώς την ίδια πορεία, καθιστώντας προβλέψιμο το τέλος τους. Η μίξη των στατικών με τους κινούμενους εχθρούς, τους διώκτες του Shadow, σας αναγκάζει να μελετάτε σαν στρατηγός το πέρασμα από την μια οθόνη στην επόμενη. Αυτοσχέδιες στρατηγικές προκύπτουν όπως είναι η επιστροφή σε προηγούμενο checkpoint όταν η health bar σας είναι στραπατσαρισμένη από τα χτυπήματα. Καμία στρατηγική δεν είναι τέλεια όμως, όλες ενέχουν ρίσκο. Επιστρέφοντας σε ένα checkpoint ίσως αποτύχετε στο άλμα σας και προσγειωθείτε φαρδιά πλατιά στο κενό, χάνοντας ούτως ή άλλως όλη την πρόοδο που πετύχατε στο συγκεκριμένο τμήμα του chapter.

Η αντιμετώπιση των bosses ενσωματώνει όλα τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά. Ο θερισμός τους δεν είναι εύκολος παρότι όλοι τους ακολουθούν μια συγκεκριμένη ρουτίνα την οποία μαθαίνετε και αναπτύσσετε τα αντίστοιχα αντίμετρα. Τα bosses είναι υπεράριθμα και πάνοπλα, ανθεκτικά και πολύμορφα. Είναι καταχωνιασμένα σε τεράστιους χώρους, δυσκολεύοντας τις μανούβρες. Θα διαπιστώσετε πως ορισμένα abilities λειτουργούν καλύτερα στις διάφορες μορφές τους. Η κατάδυση στα levels του κυβερνοχώρου εμπλουτίζει την αισθητική του Cyber Shadow με σκηνικά τύπου Tron και είναι μια ευχάριστη αλλαγή από το υπόλοιπο κλίμα. Αντίστοιχες εκπλήξεις που τροποποιούν την εμπειρία του παιχνιδιού σας περιμένουν στα τελευταία στάδια της περιπέτειας. Προς αποφυγή spoiler σας λέω απλά ότι ο χαρακτήρας σας θα ενισχυθεί τρομακτικά από ένα σημείο και μετά, η νεότευκτη ισχύς του όμως δεν τον καθιστά ανίκητο, απλά ικανό να ανταπεξέλθει ευκολότερα στις τρομακτικές δοκιμασίες. Μεγάλη συγκίνηση θα κυριέψει τους λάτρεις των old school απολαύσεων μόλις ο Shadow αλλάξει είδος για πολύ μικρό χρονικό διάστημα, μεταπηδώντας απρόσμενα στο Shoot ‘Em Up μετερίζι. Η αλλαγή γίνεται με φυσικό τρόπο και σαγηνεύει θυμίζοντας ανάλογες εμπειρίες της 8μπιτης και 16μπιτης εποχής.

Η διάρκεια των έντονων συγκινήσεων που βιώνει ο Shadow και εσείς μαζί του φαντάζει απειροελάχιστη σε μια εποχή που μετράτε τις ώρες έως τον τερματισμό ενός τίτλου σε δεκάδες και εκατοντάδες. Επτά και οκτώ ώρες ίσα που αρκούν να πάρετε μια μυρωδιά από την δράση και είναι ανεπαρκέστατες αν ο στόχος σας είναι να χορτάσετε ψηφιακή απόλαυση. Για να προεκτείνει τεχνητά την διάρκεια ζωής του, το Cyber Shadow σας προτρέπει να επιστρέψετε σε ολοκληρωμένα chapters και να δοκιμάσετε τις νεοαποκτηθείσες ικανότητές σας, αποκτώντας πρόσβαση σε μπλοκαρισμένες περιοχές και ενδιαφέροντα bonuses.

Τα μεγαλύτερα βραβεία που κυνηγάτε είναι οι μυθικές σφαίρες, φυλακισμένες σε ειδικά δοχεία, οι οποίες κρύβονται σε δυσεύρετες περιοχές. Τις έχετε απόλυτη ανάγκη για να μεγεθύνετε τις health και spirit μπάρες σας ώστε ο Shadow να είναι ανθεκτικότερος σε όλες τις μάχες. Το πισωγύρισμα θα σας εκπλήξει ευχάριστα γιατί θα νιώσετε ότι ο χαρακτήρας σας έχει πραγματικά δυναμώσει χάρη στις προσπάθειές σας, δικαιώνοντας τες. Ένας δεύτερος λόγος επιστροφής σε πεπατημένες περιοχές είναι η ολοκλήρωση των achievements εν ονόματι feats που αναμένουν να τα ολοκληρώσετε. Σε γενικές γραμμές, κανένα από τα δύο κίνητρα που αναφέρθηκαν δεν είναι αρκετά δυνατό για να εξασφαλίσει το replayability είναι θετική όμως η παρουσία τους.

cyber shadow 5
Καλό θα είναι να απορροφήσετε όλη την ακουστική του Cyber Shadow με τα ηχεία ή τα ακουστικά στην διαπασών. Από το μουσικό θέμα της αρχικής οθόνης το παιχνίδι φωνάζει ότι είναι φόρος τιμής στα 8μπιτα ψηφιακά αριστουργήματα της δεκαετίας του 1980. Προσωπικά ανατρίχιασα απολαμβάνοντας το διότι μου θύμισε το soundtrack του Shadow of the Beast, με τις απαλές του νότες που σπρώχνουν το μυαλό σε ονειρικές περιπλανήσεις. Η συνέχεια είναι στολισμένη από ζωηρές chiptune μελωδίες που θα σας αναγκάσουν να κουνιέστε ρυθμικά στην θέση σας, δίνοντας έξτρα ρυθμό και ζωντάνια στην καταιγιστική δράση επί της οθόνης.

“Μμμ, εδώ μυρίζει εϊτίλα”
Στο Cyber Shadow οι λάτρεις του old school gameplay και αισθητικής θα αισθανθούν σαν να ανταμώνουν ξανά με έναν παλιό τους φίλο, φορέα αμέτρητων συγκινήσεων από τις πιο ηλιόλουστες μέρες της ζωής τους. Για αυτούς και μόνο, τα γραφικά του παιχνιδιού θα μυρίσουν “καινουργίλα”, σταλμένη από το χρονοντούλαπο των αναμνήσεων τους. Για τους νέους gamers το Cyber Shadow αισθητικά βρωμάει ναφθαλίνη και φτώχεια των μέσων παραγωγής. Στο gameplay και οι δύο παρατάξεις των gamers θα υποκλιθούν στο καταπληκτικό σύστημα χειρισμού και στα game mechanics που συνεργάζονται με απειράριθμους τρόπους, ποικίλλοντας την δράση. Η δυσκολία είναι αυξημένη αλλά δίκαιη, έχει λόγο ύπαρξης και αυτός δεν είναι άλλος από το να βελτιώσει τις ικανότητές σας. Πετυχαίνοντας το θα σας γεμίσει με θαυμασμό για τα κατορθώματά σας. Η τιμή των 20 ευρώ στο Steam θα μπορούσε να είναι χαμηλότερη αν ο διανομέας συνυπολόγιζε την περιορισμένη διάρκεια και τα απαρχαιωμένα γραφικά, εντούτοις δεν είναι απαγορευτική.

Θετικά:
- Απλός και ενστικτώδης χειρισμός
- Κορυφαία game mechanics που συνεργάζονται άψογα
- Εξαιρετικό level design
- Αρμόζων soundtrack που ταξιδεύει σε εποχές αλλοτινές
- Γραφικά που ξυπνούν την νοσταλγία στους βετεράνους παίκτες

Αρνητικά:
- Ελάχιστη διάρκεια με ισχνό replayability
- Δείκτης δυσκολίας που θα αποθαρρύνει αρκετούς gamers
- Αισθητική περασμένων δεκαετιών που εκτιμάται από συγκεκριμένο κοινό

Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Σενάριο: 7
Αντοχή: 5
Γενικά: 7.7

Δράση και ακονισμένα gaming skills vs. φτωχή παραγωγή σημειώσατε ένα.

Γιάννης Μοσχονάς

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

1 review
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
8.0(1)
To write a review please register or
Ξανά επιστροφή στην 8-bit εποχή
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
8.0
Αν και δεν φτάνει τα επίπεδα ποιότητας του ShovelKnight και δεν έχει το υπέροχο χιούμορ και τις gameplay ιδέες του TheMessenger, το CyberShadow καταφέρνει να γίνει μία άκρος συμπαθητική προσθήκη στην βιβλιοθήκη όλων όσων αγαπούν την πιο απλή και αγνή εποχή του NES.

 

Η δυσκολία κάνει την εμφάνισή της αλλά ποτέ δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα καθώς τα checkpoints είναι κατανεμημένα κάθε 3-4 screens, αν και το μέγεθος των εν λόγο screens είναι κάποιες φορές μεγάλο.

 

Τα γραφικά έχουν την αισθητική των παλιών NinjaGaiden (με λίγο Contra μέσα) και είναι ένα απευθείας ταξίδι στην δεκαετία του 80.

 

Το CyberShadow είναι ένας σύντομος αλλά ποιοτικός φόρος τιμής σε ένα είδος που δεν έλαβε την αντίστοιχη αγάπη από τους indie developers που έλαβαν τα metroidvania ή τα 2D platformers. Θα μπορούσε να ήταν και 5 ευρώ φθηνότερο.



Report this review Comments (0) | Was this review helpful? 0 0

Comments  

#1 +1 Kadaz (Level24) 04/02/2021 22:26
Νοσταλγική ατμόσφαιρα :-)
#2 +1 ashbringer (Level25) 06/02/2021 19:27
Εξαιρετικός τίτλος .Πάει για λιώσιμο .Μπράβο στον Γιάννη για το άρθρο.
Score  7.7
7.08 User Score
(12  votes)
User Reviews 8
Genre: Action, Platform
Developer: Mechanical Head Studios
Publisher: Yacht Club Games
Διάθεση: Yacht Club Games
Players: 1
Requirements: 1GB RAM, Επεξεργαστής Intel Pentium 4 2.0GHz ή AMD Athlon MP, Κάρτα γραφικών Nvidia GeForce 6600 GT ή AMD Radeon X1300 256MB, Χώρος στο σκληρό δίσκο 250MB, Λειτουργικό σύστημα Windows XP/7/10
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2021-01-26
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)