- Reviews
- Paladins: Champions of the Realm
Paladins: Champions of the Realm
HotΤο Overwatch των φτωχών.
Το Overwatch των φτωχών.
Η Hi-Rez_Studios έχει δέιξει μέχρι σήμερα ένα καλό δείγμα γραφής, ωστόσο καταφέρνει να εμπνέεται κατ' επανάληψη από άλλα online games και σύμφωνα με αυτά ν δημιουργεί τα δικά της. Ξεκίνησε με το MMORPG Shooter Global Agenda, συνέχισε με το Tribes: Ascend και η μόνη πρωτότυπη απόπειρά της ήταν το Smite, μιας και αποτελεί αξιοσημείωτο συνδυασμό MOBA με Third-Person Action κάμερα.
Το Paladins από την άλλη είναι μία από τις πιο δημοφιλείς εναλλακτικές επιλογές του Overwatch. Αντί να πληρώσετε το Online Shooter της Blizzard, μπορείτε να το δοκιμάσετε ως free-to-play λύση, όπως αντίστοιχα και τα Gigantic, Team Fortress 2 και Battleborn. Γενικά αυτού του είδους τα Online Shooters απευθύνονται σε όσους δεν θέλουν ένα Third-Person MOBA τύπου Smite, αλλά κάτι πιο απλό και διασκεδαστικό.
Πως να “σκοτώσεις” την ώρα σου
Στο Paladins μπορείτε να παίξετε 5v5 matches, σε κλασικά modes τα οποία έχουμε ξαναδεί και σε άλλα Online Multiplayer Shooters. Το Team Deathmatch που απαιτεί 40 kills ή τα περισσότερα μέχρι να λήξει ο χρόνος δεν χωράει σχολιασμό. Στο Siege, δύο ομάδες δίνουν πόνο για να καταλάβουν το κεντρικό capture point του χάρτη και –αν τα καταφέρουν- οδηγούν ένα όχημα προς την βάση του εχθρού. Κάθε επιτυχές push-άρισμα ή capture αντίπαλου οχήματος δίνει έναν πόντο. Κερδίζει όποια ομάδα πιάσει πρώτη τους τέσσερις πόντους.
Στο Onslaught mode οι ομάδες δίνουν μάχη για να καταλάβουν control points σε μία περιοχή, όπως επίσης και όποτε σκοτώνουν εχθρούς. Κάθε kill δίνει 5 πόντους και κάθε παραμονή σε ζώνη capture point 1 πόντο. Κερδίζει όποια ομάδα φτάσει πρώτη τους 400 πόντους ή αν παραμείνει πρώτη σε πόντους στα 10 λεπτά παιχνιδιού.
Καλά όλα αυτά μέχρι εδώ, αλλά η Hi-Rez Studios δεν φρόντισε να μας δώσει το κάτι παραπάνω στο θέμα των modes. Το Paladins είχε ένα Survival mode, ένα Co-Op mode όπου μια ομάδα πέντε παικτών αντιμετώπιζε εχθρούς από την A.I. με υψηλό health και damage, ολοκληρώνοντας objectives και το Paladins: Battlegrounds, ένα Battle Royale mode. Τα τρία αυτά modes αφαιρέθηκαν και η μόνη λέξη που μου έρχεται στο μυαλό είναι ένα μεγάλο “Γιατί;”
Η Hi-Rez Studios σκοπεύει να κυκλοφορήσει το Paladins: Battlegrounds ως ξεχωριστό παιχνίδι. Πρακτικά δηλαδή, αντί να λειτουργήσει όπως η έμπειρη Epic Games με την λογική “Όλα σε ένα” του Fortnite, η οποία και πέτυχε, θα πάει με την λογική του H1Z1, εκεί όπου η Daybreak επέλεξε να λανσάρει δύο διαφορετικές κυκλοφορίες, που πρακτικά διασπάνε τον κόσμο. Αυτό το “έμπα-βγες” από το ένα παιχνίδι στο άλλο ειλικρινά δεν ωφελεί σε κάτι. Είναι η ίδια engine και απλά “σπάμε” τα modes χωρίς λόγο και τους δίνουμε ένα διαφορετικό όνομα; Δεν υπάρχει λογική σε αυτό.
Γνώριμες φάτσες
Φτάνοντας στην οθόνη επιλογής champion, θα συναντήσετε φάτσες ηρώων που σίγουρα κάτι σας θυμίζουν. Εδώ η Hi-Rez δείχνει ότι δεν έχει και τόση έμπνευση, αφού επέλεξε να αντιγράψει ήρωες από άλλα online games! Οι Barik (Gragas), Zhin (Xin Zhao, είναι και ολόιδιος), Moji (Veigar) θυμίζουν League of Legends. Ακόμα όμως και σε άλλους, όπως οι Inara (Poison Ivy;), Fernando, Ash, Lian και Lex, κάτι δεν πάει καλά είτε με το όνομα, είτε με το πρόσωπο κάθε χαρακτήρα. Οι περισσότεροι champions ασφαλώς και είναι πρωτότυποι, απλά τα πανομοιότυπα στοιχεία στους συγκεκριμένους χτυπάνε άσχημα, όπως και να έχει.
Οι διαθέσιμοι champions που επιλέγετε χωρίζονται στις κατηγορίες Front Line, Damage, Support και Flank. Οι Front Line ήρωες λειτουργούν ως tanks. Διαθέτουν υψηλό health και χρησιμοποιούν ασπίδες στα skills τους. Οι Damage τους οποίους και προτιμώ, είναι οι κλασικοί Assault Champions, μιας και χρησιμοποιούν δυνατά πολυβόλα για να επιτεθούν και είναι άκρως αποτελεσματικοί στο 1v1. Οι Support παίζουν στα μετόπισθεν και healάρουν, ενώ οι Flank είναι ιδανικοί για πλαγιοκοπήσεις. Διαθέτουν δε αξιόλογα abilities, αλλά το health τους είναι μικρό και αποτελούν ευάλωτους στόχους.
Υπάρχουν συνολικά 36 champions στο Paladins και οι 8 εξ αυτών είναι διαθέσιμοι από την αρχή. Επίσης, μπορείτε να διαλέξετε 4 champions κάθε εβδομάδα οι οποίοι γίνονται rotate ανά δύο εβδομάδες. Για να αποκτήσετε έναν champion σε μόνιμη βάση απλά τον αγοράζετε με το in-game νόμισμα του παιχνιδιού. Αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο για το replayability του παιχνιδιού που σας δίνει κι ένα αίσθημα επιβράβευσης. Αποτελεί ωστόσο ένα από τα λίγα αξιόλογα.
Φτωχό στα modes αλλά αξιοπρεπές ως προς το build κάθε χαρακτήρα.
Σύστημα μάχης
Κάθε champion διαθέτει τα δικά του αποκλειστικά skills, καθένα εκ των οποίων έχει και ένα cooldown. Υπάρχει επίσης και το ultimate skill που έχει το μεγαλύτερο cooldown απ’ όλα. Αν έχετε επιλέξει Damage champion τότε στο Ultimate skill θα προκαλέσετε αντίστοιχα υψηλό damage, ενώ άλλοι champions έχουν Ulti που κάνει crowd control και damage ή stun και damage. Οι Support champions έχουν συνήθως Ulti με healing, ενώ υπάρχουν και ήρωες που συνδυάζουν δύο classes μαζί, όπως για παράδειγμα ο Jenos που έχει στο ένα χέρι μια μαγική σφαίρα και στο άλλο ένα πολυβόλο, αλλά στην ουσία είναι Support με Damage. Κοινώς, με ένα καλό ψάξιμο θα παρατηρήσετε ότι υπάρχει πολύ καλό balancing στους χαρακτήρες και σίγουρα θα βρείτε αυτόν που σας ταιριάζει.
Μέσα στη μάχη σκοτώνετε εχθρούς και κερδίζετε credits. Με αυτά μπορείτε να αποκτήσετε αντικείμενα από το shop, τα οποία σας δίνουν bonus. Έχουμε συνολικά 16 αντικείμενα, τα οποία χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες, τα Defense, Utility, Offense και Healing. Τα Offense δίνουν επιπλέον damage, ενώ αυτά του healing δίνουν για παράδειγμα life steal ή heal ανά kill οπότε μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε σε οποιοδήποτε champion. Γενικά το τι θα αγοράσετε εξαρτάται κυρίως από την class του χαρακτήρα σας, χωρίς να αποκλείονται επιπλέον αγορές από άλλες κατηγορίες, ανάλογα με το πώς παίζετε. Αν για παράδειγμα έχετε εχθρό που έχει feedαριστεί και διαθέτει καλές crowd control επιθέσεις, μπορεί να επιλέξετε ένα Defense skill. Επίσης, καθένα από τα 16 αντικείμενα, μπορεί να δεχθεί δύο upgrades, με τα Tier II και Tier III να απαιτούν περισσότερα in-game credits.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο για το gameplay είναι τα talents. Πριν ξεκινήσει η μάχη διαλέγετε ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα talents, τα οποία δίνουν ουσιαστικά ένα % bonus σε συγκεκριμένα skills σας, στο health κτλ. Κάθε champion έχει ξεχωριστά talents, αλλά στα πρώτα levels του προφίλ σας έχετε μόνο το ένα εξ αυτών διαθέσιμο, με τα άλλα τρία να ξεκλειδώνουν όσο ανεβαίνετε level. Ανάλογα με το στυλ παιχνιδιού σας διαλέγετε και το αντίστοιχο talent.
Το τελευταίο αξιόλογο στοιχείο του gameplay είναι οι κάρτες. Κάθε champion διαθέτει μια συλλογή από κάρτες. Στην αρχή κάθε ματς επιλέγετε το loadout σας ανάμεσα σε 6. Κάθε loadout έχει 5 κάρτες και 15 πόντους, ενώ κάθε κάρτα φτάνει μέχρι το level 5. Θα μπορέσετε ωστόσο να λάβετε όλες τις κάρτες ενός champion μόνο αν τον αγοράσετε. Οι cards δίνουν μηχανισμούς όπως μείωση cooldown στα skills, περισσότερο health, μεγαλύτερη ταχύτητα κτλ. Μπορείτε επίσης να αποκτήσετε και Legendary cards όσο κάνετε level up και κερδίζετε xp.
Γενικά το gameplay είναι κατά μία έννοια διασκεδαστικό, μιας και τα matches διαρκούν λίγα λεπτά και προσφέρουν γρήγορη δράση. Η επαναφορά μετά από ένα kill διαρκεί λίγα δεύτερα και η μετάβαση των champions στο χάρτη γίνεται με mount ώσπου να μπουν στη μάχη. Από την άλλη, μέσα στο παιχνίδι σας δίνεται μόνο η επιλογή αγοράς αντικειμένων μέσω credits, τα οποία και είναι ελάχιστα. Οτιδήποτε άλλο επιλέξετε, όπως talents και cards είναι εξ αρχής προκαθορισμένο. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τα ελάχιστα modes, μειώνουν κατά πολύ την όρεξή σας να ασχοληθείτε με το Paladins.
Γενικά το balancing των ηρώων ανήκει στα θετικά. Κάποιοι έχουν δυνατά πυρά, άλλοι αντέχουν στο ξύλο κι ορισμένοι παντρεύουν περίτεχνα κάθε συνδυασμό από δύο classes. Ορισμένοι έχουν και επιπλέον ικανότητες, όπως το double jump. Η Hi-Rez έχει εισάγει μέχρι και κανόνες για AFK (αν δεν μετακινηθείτε μέσα σε ένα λεπτό τότε το παιχνίδι σας πετάει έξω και αργείτε να ξανασυνδεθείτε) και γενικά έχει δείξει διάθεση να υλοποιήσει μια ευχάριστη εμπειρία για τους χρήστες. Από εκεί και πέρα το παιχνίδι στερείται βάθους και πρωτοτυπίας που διαθέτουν άλλα games.
Μια αξιόλογη free-to-play πρόταση
Τα γραφικά του Paladins είναι low-poly και για τον σκοπό αυτό το frame rate διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, ενώ στα PC αρκούν μόλις 2GB RAM και κάρτα γραφικών 512MB για να το τρέξετε. Οι απαιτήσεις του είναι αρκετά χαμηλές και τρέχει στα περισσότερα PC. Στον τομέα του ήχου, η μουσική δεν παρουσιάζει κάτι το ιδιαίτερο, ενώ στο voice acting έχουμε ορισμένες υποτονικές ερμηνείες.
Αν κάποιοι μπορεί να μην διαθέτετε τα χρήματα για να αποκτήσετε ένα αξιοπρεπές Online Shooter, τότε η Hi-Rez σας δίνει την λύση με την δωρεάν διάθεσή του. Το Paladins ξεχωρίζει από το σύνολο και διαθέτει πολλά καλά στοιχεία. Οι fans του βέβαια, καθώς επίσης και οι υποψήφιοι μελλοντικοί παίκτες του, θα εκτιμούσαν ακόμη περισσότερο αν διέθετε μια σημαντική ποικιλία από modes και καλύτερο σύστημα ανταμοιβών ώστε να μπορούν να διατηρηθούν σε αυτό για ακόμη μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Θετικά:
- Εύκολο στην εκμάθηση
- Σύντομη διάρκεια στα matches
- Είναι free-to-play
- Χαμηλές απαιτήσεις
Αρνητικά:
- Τα ελάχιστα modes κάνουν το παιχνίδι βαρετό
- Champions που…κάτι μας θυμίζουν
- Χρειαζόταν περισσότερα in-game αντικείμενα
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7
Αποτελεί μία αξιόλογη δωρεάν λύση, αλλά δεν έχει να προσφέρει κάτι αξιοσημείωτο συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS VIEW ALL
Paladins
[Αρχική δημοσίευση: 25/11/15] H Hi-Rez Studios, δημιουργός των Tribes: Ascend και Smite, ετοιμάζει ένα multiplayer First-Person Shooter με την ονομασία Paladins. Το gameplay του Paladins θα απαιτεί...Posted (08 Jan 2018)
Το Paladins σε Android και iOS
[Αρχική δημοσίευση: 29/8/17] Η Hi-Rez Studios σκοπεύει να επεκταθεί σε μεγάλο βαθμό στην αγορά των φορητών συσκευών, καθώς ανακοίνωσε το Paladins Strike. Πρόκειται για την φορητή έκδοση του γνωστ...Posted (06 Jan 2018)
Paladins Battlegrounds
[Αρχική δημοσίευση: 4/1/18] Με τα Battle Royale games να ξεπετάγονται το ένα μετά το άλλο, η μόδα επεκτάθηκε αυτή τη φορά και στο Paladins. Το free-to-play Hero Shooter θα αποκτήσει Battle Roy...Posted (05 Jan 2018)
11 εκατομμύρια παίκτες για το Paladins
Η εταιρεία ανάπτυξης Hi-Rez Studios ανακοίνωσε ότι το free-to-play Shooter/MOBA Paladins, έφτασε τα 11 εκατομμύρια παίκτες. Το παιχνίδι μπήκε στο Steam Early Access τον Σεπτέμβριο του 2016 και δύο ...Posted (21 May 2017)
Paladins preview
Μπαίνοντας για πρώτη φορά στον κόσμο του Paladins: Champions of the Realm, περίμενα ότι θα βρεθώ μπροστά σε ένα ακόμα MOBA. Το νεότερο -και υπό ανάπτυξη- πόνημα της Hi-Rez Studios όμως, μου θύμιζε μ...Posted (18 Mar 2016)
Comments
Τα του gameplay τα ανέλυσα όπως όφειλα.
Από εκεί και πέρα δεν συνάντησα κάποια bugs. Αν συνάντησες κάποια συγκεκριμένα μπορείς να τα αναφέρεις.
Το ότι είναι υποκατάστατο του Overwatch οφείλεται στο γεγονός αντιγραφής πολλών στοιχείων του gameplay που αφορούν τον ρόλο κάθε χαρακτήρα, συγκεκριμένους χαρακτήρες αλλά και το πως έχουν στηθεί οι πίστες. Μπορεί ως fan του παιχνιδιού να έχεις αντίρρηση αλλά όφειλα να γράψω τι θεωρώ ότι ισχύει ως ουδέτερος.