- Reviews
- Knack II
Knack II
HotΗ "δικαίωση" ενός υποτιμημένου χαρακτήρα.
Η "δικαίωση" ενός υποτιμημένου χαρακτήρα.
Οι κακές κριτικές φαίνεται να μη τρομάζουν τη Sony που αποφάσισε να κυκλοφορήσει το Knack 2, το sequel του PlayStation exclusive Knack που κυκλοφόρησε σχεδόν με το λανσάρισμα της κονσόλας στο PS4 το 2013. Αναπτύχθηκε από την Japan Studio της Sony και αποτελεί ένα Action-Platform τίτλο με στοιχεία Beat’ Em Up. Ο ερχομός του δεύτερου παιχνιδιού ανακοινώθηκε στο PlayStation Experience 2016 event. Ο Knack είναι ένας χαρακτήρας που δημιουργήθηκε από μια μυστηριώδη σφαίρα με την ικανότητα να ελκύει διάφορα relics σχηματίζοντας έτσι ένα δυνατό δίποδο. Πρόκειται για εφεύρεση ενός από τους πρωταγωνιστές του τίτλου με όνομα Dr. Vargas.
Το πρώτο game δυστυχώς έλαβε, όπως είπαμε, πολύ κακές κριτικές καθώς χαρακτηρίστηκε ως τίτλος που δεν άξιζε να ανήκει στην γενιά του PS4. Οι fans εξέφρασαν έντονα τα παράπονα τους για τα υποβαθμισμένα γραφικά, το μονότονο gameplay και άλλα πολλά στοιχεία που οδήγησαν τον Knack στο να πατώσει, ενώ πριν τη κυκλοφορία του πολλοί πίστευαν πως θα γινόταν εν τέλει η χαρακτηριστική μασκότ της κονσόλας. Κάτι τέτοιο δε συνέβη ποτέ και η Sony ετοίμασε ένα sequel με στόχο να διορθώσει τα κακώς κείμενα γύρω από το όνομα του Knack. Ήρθε η ώρα να σας εξηγήσουμε εάν τα κατάφερε ή όχι.
Εμβάθυνση στους χαρακτήρες
Το Knack 2 ξεκινά στο κέντρο της πόλης Newhaven με τον Lucas, συμπρωταγωνιστή του Knack και στο πρώτο παιχνίδι, να αντικρίζει έντρομος την καταστροφή της πόλης από κάτι γιγαντιαία ρομπότ. Το μεγαλύτερο μέρος του story εξελίσσεται μέσα από ένα flashback που εξηγεί πως βρέθηκαν σε αυτή την δύσκολη κατάσταση οι ήρωές μας. Το δίδυμο Knack-Lucas μετά τις επιτυχίες τους σαν ηρωική δυάδα ανακαλύπτουν πως υπάρχει μια αδιανόητη δύναμη που ανασταίνει τα ρομπότ-ερείπια, δημιουργήματα μιας παλαιάς γενιάς Goblins, που ξέμειναν από έναν αρχαίο πόλεμο ανάμεσα στους ανθρώπους και τα Goblins. Οι ήρωές μας συνεργάζονται με ένα μοναστήρι όπου κυβερνά ο Xander ένας άνθρωπος με γνώσεις ανάλογες του Dr. Vargas και η βοηθός του Ava που είναι το… φλερτάκι του Lucas. Όλοι μαζί αναζητούν εξηγήσεις γύρω από αυτό το μυστήριο.
Το σενάριο εξελίσσεται αρκετά ομαλά. Περιέχει πολύ έντονες στιγμές δράσης που έκαναν τον Knack να δείχνει ακόμα πιο badass, είτε βρίσκεται σε μικρόσωμη κατάσταση είτε σε γιγαντιαία. Οι ανατροπές της ιστορίας θα σας κρατήσουν σε εγρήγορση ενώ ήταν αρκετά ενδιαφέρον το γεγονός το ότι μας έδειξαν πολύ πιο έντονα ποιοι είναι οι χαρακτήρες μας, τα προτερήματα και τα αρνητικά τους, ενώ η σχέση ανάμεσα στον Knack και τον Lucas κορυφώνεται λόγω των δυσβάσταχτων καταστάσεων που συναντούν οι πρωταγωνιστές. Επίσης βλέπουμε πως υπάρχουν και άλλοι τρόποι να σχηματιστεί κάτι ανάλογο του Knack. Δεν υπάρχει περίπτωση να βαρεθείτε την ιστορία του παιχνιδιού καθώς έχει άκρως ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες ενώ είναι σαφέστατα πιο ολοκληρωμένο από αυτό του πρώτου Knack.
Μία ριζική αλλαγή
Αν υπάρχει κάτι για το οποίο η Sony αξίζει συγχαρητήρια, είναι η αλλαγή που υπέστη το gameplay του Knack. Στο Knack 2 έχουμε εμφανέστατες αλλαγές τόσο στον χειρισμό, όσο και στην ευρύτερη διαχείριση του παιχνιδιού. Ξεκινώντας από τις δυνατότητες που προσφέρει, το Knack 2 σας αναγκάζει να χρησιμοποιήσετε σχεδόν κάθε κουμπί του χειριστηρίου σας. Εκεί δηλαδή που στο πρώτο παιχνίδι είχατε απλά άλμα, χτύπημα και ορισμένα super powers, στο Knack 2 αλλάζουν όλα. Νέοι μηχανισμοί, εντελώς διαφορετικό fighting system. Η βάση των γρήγορων αποφυγών και του απλού χτυπήματος παρέμεινε, ωστόσο προστέθηκαν κινήσεις όπως δυνατές κλοτσιές, ένα είδους heavy-punch, τράβηγμα του αντιπάλου και αντικειμένων και πολλαπλές επιθέσεις. Η μάχη στο Knack 2 διαφέρει ριζικά από αυτήν του πρώτου βοηθώντας σας έτσι στο να μην βαρεθείτε με τίποτα την εξέλιξη του παιχνιδιού. Είχαμε πολλές νέες δυνατότητες για τον Knack, καθώς όχι μόνο πλάκωνε τους εχθρούς με πολλούς και νέους τρόπους, αλλά απολαύσαμε και features όπως την χρήση πολυβόλου, τανκ και ρομπότ.
Και να ‘ταν μόνο οι επιθέσεις. Το Knack 2 διαθέτει μια πιο puzzle μορφή από το πρώτο παιχνίδι, καθώς απαιτείται η χρήση αντικειμένων και η διάβαση σε κινούμενα δάπεδα. Γι’αυτό και είναι άκρως σημαντική η νέα επιλογή του να εναλλάσσεστε σε μικρό και μεγάλο Knack όποτε εσείς επιθυμείτε και να επαναφέρεστε στην αρχική σας μορφή. Μάλιστα η χρήση του μικρού Knack τόσο για αποφυγές όσο και για περιήγηση σε στενούς χώρους είναι αρκετά εκτενής. Σχετικά με το μέγεθος του Knack αλλάζει επίσης το σύστημα των relics.
Η αμήχανη στιγμή όπου ένα μάτσο πετράδια ρίχνει περισσότερες φάπες από εσένα.
Πλέον (και ευτυχώς) στο Knack 2 ανακτάτε τα relics σας ώστε να επιστρέψετε στη μέγιστη σας μορφή ανεξάρτητα από το αν χτυπηθείτε στο πεδίο της μάχης. Παραμένοντας μακριά από κάποια ζημιά για 3-4 δευτερόλεπτα η ζωή σας γεμίζει και τα relics σας μεγαλώνουν ξανά, λύνοντας έτσι το πρόβλημα του πρώτου παιχνιδιού όπου μερικοί αντίπαλοι απαιτούσαν να είσαστε αναγκαστικά μεγάλοι για να τους κοντράρετε. Επίσης άλλαξε η χρήση των χρυσών κρυστάλλων. Αντί δηλαδή να γεμίζει για κάποιο super attack, οι νέοι κρύσταλλοι, και η ποσότητα αυτών που έχετε συλλέξει, συντελούν μια ασπίδα που σας προστατεύει από damage έως ότου μηδενιστεί και πιστέψτε μας, η σημασία του είναι καίρια.
Η Sony φρόντισε να προσθέσει και νέες λεπτομέρειες που έκαναν το sequel αυτό αρκετό πιο αρεστό στα μάτια μας. Θυμάστε στο God of War για παράδειγμα στιγμές που έπρεπε να εκτελέσετε ένα combo επιθέσεων πατώντας το κατάλληλο κουμπί που εμφανίζεται για πολύ λίγο στην οθόνη; Κάτι ανάλογο συναντήσαμε στο Knack 2, και ήταν μια λεπτομέρεια που πραγματικά προσέφερε εξαιρετικές και εντυπωσιακές στιγμές στις μάχες μας. Επιπλέον στο Knack 2 μπορείτε να κρέμεστε από σκοινιά και να μεταφέρεστε με αποσύνθεση των relics σας σε δύσκολα σημεία. Αξιοσημείωτη είναι και η προσθήκη του block που προσθέτει έτσι νέα δυνατότητα αποφυγής επιθέσεων, ενώ άμα χρησιμοποιηθεί την κατάλληλη στιγμή μπορεί να αντιστρέψει την επίθεση στον εχθρό που την πραγματοποίησε. Αυτό οφείλεται στο λίγο αυξημένο επίπεδο δυσκολίας του A.I. στο Knack 2. Ειλικρινά αν το παιχνίδι επιλεχθεί σε επίπεδο Hard είναι αρκετά απαιτητικό καθώς οι πολλαπλοί εχθροί που σας μπλοκάρουν τον δρόμο μπορούν τόσο να σας αποφύγουν, όσο και να σας καταστρέψουν. Αν ψάχνετε ένα έντονο challenge, το Hard mode του παιχνιδιού ειλικρινά θα σας δώσει αυτό που αναζητάτε.
Κάτι που επίσης δεν υπήρχε στο πρώτο παιχνίδι ήταν τα skill points. Συλλέγοντας ένα μπλε relic energy, μαζεύετε διαθέσιμα skill points που σας επιτρέπουν να ενισχύσετε τις δυνάμεις του Knack σε ένα πίνακα γεμάτο αναβαθμίσεις με μορφή skill tree. Οι αναβαθμίσεις αυτές δίνουν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο gameplay, καθώς κάνουν τον Knack πιο ευέλικτο, δυνατό και δημιουργικό, διαθέτοντας πλέον κινήσεις όπως multi punch, εναέρια λακτίσματα και άλλα πολλά. Επίσης σημαντική είναι η διόρθωση των αραιών check-point. Πλέον όταν πεθαίνετε στο Knack σας επιστρέφει στο σημείο σχεδόν που πέσατε ή σκοτωθήκατε. Αν δεν μας άρεσε κάτι στο gameplay ήταν το γεγονός το ότι είχαμε πολύ λιγότερες μορφές του μεγάλου Knack, ενώ τον Ice Knack για παράδειγμα τον είχαμε δει και στο πρώτο παιχνίδι. Περιμέναμε λίγη πρωτοτυπία σε αυτό το κομμάτι, αλλά δυστυχώς για να δείτε έστω σεβαστό ποσό εξελίξεων του Knack πρέπει να συλλέξετε όλα τα collectibles που επίσης δεν άλλαξαν. Το gameplay δεν έγινε τέλειο, αλλά ήταν σαφέστατα βελτιωμένο.
Καιρός για δύο
Το multiplayer του Knack 2 είναι συναρπαστικό. Είναι μια πολύ ευχάριστη περιπέτεια για δύο παίκτες που μπορούν να συνεργαστούν για να εκτελέσουν τρομερά συλλογικά combos προς εξόντωση των αντιπάλων τους. Η αλληλεπίδραση των δύο παικτών είναι εξαιρετική, αλλά δυστυχώς αλλάζει εμφανώς την δυσκολία του παιχνιδιού. Με δύο πλέον Knack να μεγαλώνουν, είναι αρκετά πιο εύκολο να προσπεράσετε τα εμπόδια των εκάστοτε εχθρών. Ακόμα και στο Hard επίπεδο η χρήση δύο παικτών διευκολύνει κατά πολύ το έργο σας απέναντι ακόμα και στους πιο απαιτητικούς εχθρούς που παρουσιάζονται στον δρόμο σας. Ωστόσο αποτελεί στα σίγουρα ένα διασκεδαστικό co-op mode. Είναι σημαντικό το ότι η ύπαρξη του ενός παίκτη δεν εξαρτάται από του άλλου, καθώς μπορεί να προχωρούν μαζί στην ιστορία αλλά μπορεί ανά πάσα στιγμή κάποιος από τους δύο να αποχωρήσει και να συνεχίσει ο άλλος το παιχνίδι σαν solo mode.
Δε το λες και πανέμορφο
Δυστυχώς δεν έγινε η μεγάλη πρόοδος που περιμέναμε να γίνει στα γραφικά του παιχνιδιού. Το Knack 2 είναι αναβαθμισμένο οπτικά ωστόσο δεν είναι σε βαθμό που εντυπωσιάζει όπως θα θέλαμε να δούμε. Έχουμε αυτή τη φορά μια smooth απεικόνιση των κινήσεων, επιθέσεων και των cutscenes αλλά σίγουρα περιμέναμε κάτι παραπάνω αν αναλογιστεί κανείς πως η πλειονότητα των αρνητικών σχολίων του πρώτου Knack αφορούσαν τα γραφικά του. Ενώ δηλαδή έχουμε ωραίο σχεδιασμό των χαρακτήρων και τα οπτικά εφέ των συγκρούσεων είναι αρκετά όμορφα, δεν είδαμε το κάτι πολύ παραπάνω που θα ησύχαζε τα στόματα όσων το κατακρεούργησαν στις κριτικές.
Ωραίο ήταν το γεγονός το ότι η μεγάλη έκταση του παιχνιδιού μας μετέφερε σε πολλές τοποθεσίες με πολύ διαφορετικούς σχεδιασμούς που ξεκουράζουν το μάτι σε σύγκριση με το πρώτο Knack που κούραζαν οι σχεδόν ολόιδιες τοποθεσίες. Επίσης οι χαρακτήρες επιτέλους μιλούσαν και μπορούσατε να διακρίνετε στα χείλη τους την σύνδεση των λέξεων, πράγμα που στο πρώτο παιχνίδι δε συνέβαινε αφού οι χαρακτήρες πιο πολύ…ανοιγόκλειναν το στόμα τους. Συνολικά όμως η πρόοδος δεν ήταν αρκετή. Όταν η Sony επιδίωξε να εξυγιάνει το όνομα του Knack, σίγουρα θα έπρεπε να καταβάλλει περισσότερη προσπάθεια στην βελτίωση του οπτικού τομέα για να το καταφέρει. Τα γραφικά είχαν βελτίωση σε λίγους τομείς, αλλά όχι τόσο σε αυτούς που έπρεπε να την υποστούν.
Μουσική επένδυση από Relics
Ανάλογη πρόοδο είχαμε και στο ηχητικό κομμάτι του Knack 2. Συγχρονισμένοι ήχοι, που ανταποκρίνονται στα διάφορα εφέ. Το voice-acting ήταν αξιοσέβαστο, με πολύ καλές ερμηνείες ιδίως στην περίπτωση του Knack και του Ryder, ενώ όπως είπαμε και στον τομέα των γραφικών οι φωνές των ηθοποιών συμβάδιζαν με το animation όπως χρειαζόταν. Η μουσική επικάλυψη του υπόβαθρου κατά την διάρκεια του παιχνιδιού ήταν λίγο…αδιάφορη, καθώς τα εντυπωσιακά ηχητικά εφέ και οι ηχητικές δυνατότητες του Knack 2 γινόντουσαν αντιληπτά μόνο κατά τη διάρκεια κάποιας σκληρής μάχης. Και ενώ οι ήχοι της συλλογής των relics ή του relic energy ήταν κάτι ευχάριστο, το γεγονός το ότι ως έξοδος χρησιμοποιούταν και πάλι το χειριστήριο, καταντούσε κουραστικό από ένα σημείο και μετά. Ηχητικά λοιπόν ήταν ικανοποιητικό, αλλά είχε τις όποιες ατέλειες του.
Άλλαξε αλλά δεν έπεισε
Το Knack 2 είναι ένα εμφανώς καλύτερο παιχνίδι από το πρώτο. Δυστυχώς η πρόοδος στον ήχο, ή στον οπτικό τομέα ήταν μικρή και καθόλου ανάλογη της εξαιρετικής προόδου που είχε το gameplay. Ενώ δηλαδή συναντήσαμε ένα εντυπωσιακά μεταμορφωμένο gameplay που ήταν πολύ πιο ευχάριστο, τα άλλα σημεία που χρειαζόταν να υπάρξει πρόοδος για να κάνει ο Knack το μεγάλο μπαμ, δεν υπέστησαν τόσο μεγάλες αλλαγές, συνεπώς το παιχνίδι δεν εντυπωσίασε τόσο ώστε να αποτελέσει έναν τίτλο που σίγουρα θα ξεφύγει κατά πολύ από την κακή βαθμολογία του πρώτου τίτλου.
Είναι κρίμα διότι ο Knack είναι ένας πολύ καλός χαρακτήρας και άξιος να του αφιερωθεί χρόνος. Βεβαίως, η μετάλλαξη του gameplay αποδεικνύει πως ο Knack δεν είναι μια τελειωμένη υπόθεση και εφόσον υπήρξε τόσο μεγάλη πρόοδος, γιατί να μην υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη και στους άλλους τομείς σε ένα ενδεχόμενο Knack 3; Η μεγάλη διάρκεια των 16 chapters στο Knack 2 δείχνει πως υπάρχει πολύ υλικό γύρω από τον πολεμιστή των relics και πάντοτε υπάρχει περιθώριο και δυνατότητα για βελτιώσεις ειδικά τώρα που έγινε μια καλή αρχή. Το Knack 2 ήταν αρκετά καλό, αλλά χρειαζόταν το κάτι τις παραπάνω.
Θετικά:
- Ανανεωμένο, εντυπωσιακό gameplay
- Νέοι μηχανισμοί - Ενδιαφέρον σενάριο
- Προσθήκη απαραίτητων λειτουργιών
Αρνητικά:
- Δεν βελτιώθηκε ιδιαίτερα οπτικά
- Κάπως απαιτητικό gameplay
- Αναξιοποίητο hardware
Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 7
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.3
Περιέχει πολύ καλύτερο gameplay από το πρώτο, αλλά δεν υπήρξε ιδιαίτερη πρόοδος στους άλλους τομείς.
Γιάννης Σιδηρόπουλος
Comments
Καλά τα λέει ο φίλτατος Ιωάννης!