- Reviews
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
HotOpen world αποθέωση.
Open world αποθέωση.
Οι launch τίτλοι, οι κυκλοφορίες δηλαδή που συνοδεύουν μια κονσόλα κατά το λανσάρισμά της στην αγορά έχουν μια ιδιαίτερη βαρύτητα. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων τα games αυτά προσπαθούν απλά να αναδείξουν τα χαρακτηριστικά της κονσόλας και να λειτουργήσουν ως “κράχτες” για να μας πείσουν να την αποκτήσουμε. Ας πάρουμε για παράδειγμα το Uncharted: Golden Abyss, όπου είχαμε δει εκτενή χρήση του γυροσκοπίου, της οθόνης αφής και του touchpad του PS Vita. Δύο ακόμη χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι τα Nintendo Land και το ZombiU, τα οποία αξιοποιούσαν και αναδείκνυαν σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες του GamePad του Wii U. Σε βάθος χρόνου βέβαια όλοι πάνω κάτω οι launch τίτλοι “ξεφτίζουν”, όπως ακριβώς συνέβη στις παραπάνω περιπτώσεις, αλλά και στα Killzone: Shadow Fall, Ryse: Son of Rome κ.ο.κ.
Κάθε κανόνας όμως έχει και τις εξαιρέσεις του. Εάν ανατρέξουμε στο παρελθόν λοιπόν θα δούμε ότι υπήρξαν κάποιες κυκλοφορίες που όχι μόνο συντρόφευαν ιδανικά το λανσάρισμα μιας κονσόλας, αλλά κατάφεραν να στιγματίσουν τη μετέπειτα πορεία της και να μείνουν χαραγμένες στη μνήμη μας. Ορισμένα ενδεικτικά παραδείγματα είναι το Super Mario Bros., το Tetris και το Halo: Combat Evolved. Στη μικρή αυτή λίστα έρχεται να προστεθεί και το The Legend of Zelda: Breath of the Wild, το νέο αριστούργημα της Nintendo.
Για να είμαστε ειλικρινείς, το 19ο κεφάλαιο της σειράς είχε... δείξει τα δόντια του αρκετούς μήνες πριν την κυκλοφορία του. Στη δική μας μνήμη έχει μείνει αλησμόνητη η παρουσίασή του στην περσινή Ε3, όπου και πήραμε το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα από το gameplay του. Όπως ήταν φυσικό αναμέναμε με τεράστια αγωνία την επίσημη κυκλοφορία του, για να βυθιστούμε στον τεράστιο open world κόσμο του και να τον εξερευνήσουμε σπιθαμή προς σπιθαμή. Πάμε να δούμε παρέα λοιπόν τους λόγους για τους οποίους έχουμε να κάνουμε με μια πραγματικά αξιόλογη κυκλοφορία.
“Open your eyes, wake up Link...”
Οι παραπάνω λέξεις, οι οποίες συνοδεύονται από μια γλυκιά γαλάζια λάμψη σηματοδοτούν το ξεκίνημα της περιπέτειάς σας στον κόσμο του The Legend of Zelda: Breath of the Wild. O Link ξυπνά σ' έναν αρχαίο ναό (Shrine of Resurrection) και εξαρχής γίνεται αντιληπτό ότι πάσχει από αμνησία. Το πρώτο πράγμα που ανακαλύπτετε είναι ένα περίεργο αντικείμενο ονόματι Sheikah Slate και στην πορεία μια απαλή φωνή σας ωθεί να βγείτε από τον ναό και να σώσετε την Hyrule. Η έξοδός σας από το Shrine of Resurrection γίνεται με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο, καθώς ο ήλιος σας τυφλώνει προσωρινά και στην πορεία αποκαλύπτεται μπροστά σας με πανοραμικό τρόπο ο αχανής κόσμος της Hyrule.
Εάν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι ο Link ξυπνά από έναν λήθαργο, όπως δηλαδή έχει συμβεί αρκετές φορές στο παρελθόν, το The Legend of Zelda: Breath of the Wild μαρτυρά από πολύ νωρίς την πρόθεση του Eiji Aonuma (o υπεύθυνος παραγωγής) να επαναπροσδιορίσει το ύφος της σειράς. Από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα βγείτε στον ανοιχτό κόσμο του θα νιώσετε ένα πραγματικό δέος να σας κυριεύει. Το δεύτερο συναίσθημα που θα σας πλημμυρίσει είναι η επιθυμία να εξερευνήσετε την Hyrule, να περπατήσετε στα καταπράσινα λιβάδια της, να αναρριχηθείτε στα βουνά της και να κολυμπήσετε στα ποτάμια και στις λίμνες της.
Οι βετεράνοι της σειράς θα υποστούν με το... καλημέρα ένα “πολιτισμικό” σοκ, καθώς ο Link για πρώτη φορά μπορεί να κάνει άλματα και να σκαρφαλώσει σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Το στοιχείο αυτό βέβαια το γνωρίζαμε από την παρουσίαση του παιχνιδιού στην περσινή E3, εντούτοις άλλο να βλέπεις κάτι και άλλο να το ζεις. Θυμάστε άραγε τα πρώτα σας παιδικά χρόνια, τότε που θέλατε να εξερευνήσετε και να αντιληφθείτε τον κόσμο που σας περιβάλλει; Προσπαθήστε λόγου χάρη να θυμηθείτε τι νιώσατε την πρώτη φορά που βρεθήκατε στην εξοχή, στη θάλασσα ή σε κάποιο ποτάμι. Εάν καταφέρετε να ανατρέξετε με επιτυχία στη μνήμη σας και να φέρετε στο νου σας αυτές τις στιγμές θα διαπιστώσετε ότι δεν διαφέρουν και πολύ από το αντίστοιχο συναίσθημα που σας χαρίζει απλόχερα το The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Το συναίσθημα που θα αποκομίσετε από την εξερεύνηση του κόσμου είναι μαγικό και συνάμα πλημμυρισμένο από παιδική αθωότητα.
Βλέπετε για παράδειγμα ένα δέντρο, μπορείτε να σκαρφαλώσετε σε αυτό και να συλλέξετε τους καρπούς του από τα κλαδιά του. Είστε στους πρόποδες ενός βουνού; Έχετε την δυνατότητα να αναρριχηθείτε όσο ψηλά σας επιτρέπει το stamina σας. Χωρίς ίχνος υπερβολής δεν θα συναντήσετε ούτε ένα τεχνητό εμπόδιο στην open world Hyrule. Κάθε λιβάδι, κάθε οροπέδιο, κάθε λίμνη και κάθε οροσειρά μπορεί να εξερευνηθεί σπιθαμή προς σπιθαμή. Το μόνο όριο, όπως προαναφέραμε, είναι το stamina σας, αλλά ακόμη κι αυτό μπορεί αναπληρωθεί ανά πάσα στιγμή με τα κατάλληλα φαγητά και ελιξήρια.
Τα ιερά τέρατα και ο Calamity Ganon
Στο ξεκίνημα της ιστορίας και στα πρώτα βήματά σας στον κόσμο της Hyrule ο Link πάσχει από αμνησία και ως εκ τούτου ούτε εσείς γνωρίζετε τι ακριβώς συνέβη στο παρελθόν. Πολύ σύντομα όμως ένας μυστηριώδης κουκουλοφόρος γέρος σας αποκαλύπτει ότι πριν από έναν αιώνα είχατε προσπαθήσει να σώσετε τον κόσμο, παρέα με την πριγκίπισσα Zelda και με μια σειρά αρχαίων πολεμικών μηχανών, από τον Calamity Ganon. Οι μηχανές αυτές ονομάζονταν Guardians και ανάμεσά τους υπήρχαν τέσσερα γιγάντια μηχανικά πλάσμα, τα λεγόμενα Divine Beasts. Με βάση το lore o Calamity Ganon κατάφερε να “διαφθείρει” τους Guardians και τα Divine Beasts, παίρνοντας εν τέλει τις πολεμικές αυτές μηχανές με το μέρος του και να σας πληγώσει θανάσιμα.
Έχοντας αναγεννηθεί λοιπόν στο Shrine of Resurrection o Link καλείται να επανακτήσει τον έλεγχο των Divine Beasts, να βρει το παλιό σθένος του και να κατατροπώσει μια για πάντα τον Calamity Ganon. H μοχθηρή αυτή οντότητα βρίσκεται -προσωρινά- φυλακισμένη στο κάστρο της Hyrule από τα μάγια της πριγκίπισσας Zelda, αλλά εξακολουθεί να “μολύνει” με την παρουσία της το ειρηνικό βασίλειο. Αντίστοιχα τα Divine Beasts, που έχουν διαφθαρεί και “εμποτιστεί” με την κακία και την μοχθηρία του Calamity Ganon, σκορπούν τον τρόμο σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές της Hyrule.
To σενάριο είναι κάπως τετριμμένο και στηρίζεται στην ίδια ακριβώς “σώσε τον κόσμο” λογική που έχουμε δει και στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Ο Calamity Ganon άλλωστε, έστω κι αν εδώ συναντάται με μια διαφορετική μορφή, αποτελεί εδώ και δεκαετίες τον παραδοσιακό villain του The Legend of Zelda. Οφείλουμε να επισημάνουμε πάντως ότι ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται η ιστορία αφήνει θετικές εντυπώσεις. Για πρώτη φορά στη σειρά υπάρχουν μακροσκελή και άκρως επικά cutscenes, στα οποία μάλιστα υπάρχουν και voice overs. O Link εξακολουθεί να μην βγάζει μιλιά, εντούτοις οι αφηγήσεις των NPC είναι αρκετά πλούσιες και σας βάζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο κλίμα της περιπέτειας.
Μας δόθηκε επίσης η εντύπωση τόσο στο σεναριακό κομμάτι, όσο και στον τρόπο με τον οποίο αποδίδεται ο κόσμος και οι χαρακτήρες του The Legend of Zelda: Breath of the Wild, ότι οι developers προσπαθούν να συνθέσουν ένα... ποτ πουρί, χρησιμοποιώντας διάφορα στοιχεία από τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Για παράδειγμα, συναντάμε τους Rito από το The Wind Waker, τις Gerudo από το Majora's Mask, τα χαριτωμένα koroks, αλλά και νέα races, όπως την Yiga Clan που αποτελείται από πρώην μέλη των Sheikah, τα οποία αποφάσισαν να ορκιστούν υποταγή στον Calamity Ganon.
Οι ομοιότητες επεκτείνονται και στα mobs που θα αντιμετωπίσετε, αφού θα συναντήσετε και πάλι bokoblins, moblins, lizalfos, octoroks κ.ο.κ. Στο κομμάτι αυτό οφείλουμε να διατυπώσουμε κάποιες ενστάσεις, αφού περιμέναμε να συναντήσουμε πολύ περισσότερες διαφορετικές κατηγορίες εχθρών και κυρίως νέους αντιπάλους. Δυστυχώς οι νέες προσθήκες περιορίζονται στους assassins της Yiga Clan και στους Guardians, οι οποίοι μοιάζουν με μηχανικές αράχνες και εκτοξεύουν ακτίνες λέιζερ κατά πάνω σας. Από την άλλη πλευρά όμως η έλλειψη ποικιλίας στους εχθρούς αντισταθμίζεται από το γεγονός ότι υπάρχουν διαφορετικές παραλλαγές τους. Λόγου χάρη πέρα από τους “απλούς” lizalfos (σαυροειδή πλάσματα) έχουμε και τους thunder lizalfos που έχουν την δυνατότητα να προκαλέσουν ηλεκτρικές εκκενώσεις γύρω τους. Αν βρεθείτε λοιπόν στο πεδίο βολής τους θα πάθετε ηλεκτροπληξία και θα σας πέσει το σπαθί και η ασπίδα που ενδεχομένως κουβαλάτε.
Επιβιώνοντας στην Hyrule
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να προσθέσουμε ορισμένα ακόμη δεδομένα στην ανάλυση του κόσμου του The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Όσο κι αν ακούγεται οξύμωρο, ο κόσμος μοιάζει και είναι φανταστικός και παραμυθένιος, από την άλλη όμως σε αυτόν επικρατούν άκρως ρεαλιστικές συνθήκες. Λόγου χάρη η θερμοκρασία στην έρημο Gerudo είναι ιδιαίτερα υψηλή την ημέρα και πολύ χαμηλή τη νύχτα. Επίσης στα μεγαλύτερα υψόμετρα επικρατούν συνθήκες πολικού ψύχους. Οι θερμοκρασιακές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε περιοχή αποτελούν έναν παράγοντα που θα πρέπει να λάβετε πολύ σοβαρά υπόψη σας, αφού θα δείτε τα hit points (οι παραδοσιακές “καρδιές”) σας να μειώνονται με ρυθμό γεωμετρικής προόδου αν βρεθείτε εκτεθειμένοι και χωρίς την κατάλληλη προστασία απέναντι στο κρύο και στη ζέστη.
Κατόπιν αυτού, αν δεν φοράτε τα κατάλληλα ρούχα, θα πρέπει να κάνετε craft τα κατάλληλα αντικείμενα που θα σας επιτρέψουν να επιβιώσετε στις πιο αφιλόξενες περιοχές. Για παράδειγμα αν μαγειρέψετε ένα κομμάτι κρέας με τα κατάλληλα μπαχαρικά, θα δημιουργήσετε μια μπριζόλα που αυξάνει το cold resistance σας για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ένας ακόμη τρόπος για να προστατευτείτε από το κρύο είναι να φροντίσετε να κουβαλάτε μαζί σας έναν πυρσό ή να φτιάξετε αυτοσχέδια campfires (απαιτούνται καυσόξυλα και ένα τσακμάκι).
Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις που ακόμη κι αν έχετε κάνει την καλύτερη δυνατή προετοιμασία θα βρεθείτε εκτεθειμένοι στα ακραία καιρικά φαινόμενα. Λόγου χάρη αν αρχίζει να βρέχει ή να χιονίζει όταν βρίσκεστε σε ένα βουνό η θερμοκρασία πέφτει ακόμη περισσότερο, οπότε δεν αρκεί να φοράτε τα κατάλληλα ρούχα ή να έχετε φάει το κατάλληλο φαγητό για να αυξήσετε το cold resistance σας. Να σημειωθεί πάντως ότι ανά πάσα στιγμή μπορείτε να δείτε την θερμοκρασία που επικρατεί, μέσω ενός θερμομέτρου που υπάρχει στο user interface. Κατ' επέκταση αν δείτε ότι δεν... σας παίρνει να ανεβείτε σ' ένα βουνό με τις υπάρχουσες καιρικές συνθήκες δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να σπαταλήσετε πολύτιμες προμήθειες.
Εν τω μεταξύ, οι καιρικές συνθήκες, αλλά και η μορφολογία του εδάφους επηρεάζουν και αυτές την περιπέτειά σας μέσω ενός εξελιγμένου physics model. Λόγου χάρη αν θελήσετε να χρησιμοποιήσετε το τόξο σας ενώ φυσάει, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας και την κατεύθυνση του ανέμου, καθώς σε αντίθετη περίπτωση το πιο πιθανό είναι ότι θα αστοχήσετε. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση που προσπαθείτε να πετάξετε μια βόμβα και μάλιστα ο τρόπος με τον οποίο αυτή θα κυλίσει στο έδαφος μετά την πτώση εξαρτάται άμεσα από τη μορφολογία του. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται και όταν επικρατούν καταιγίδες αφού αν κουβαλάτε μεταλλικά αντικείμενα, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα σας χτυπήσει κεραυνός και θα πεθάνετε.
Όσον αφορά του τρόπους μετακίνησής σας στο περιβάλλον να προσθέσουμε ότι πέρα από το παραδοσιακό σκαρφάλωμα και το τρέξιμο, μπορείτε να εξημερώσετε άλογα και διάφορα ακόμη mounts όπως ελάφια και θαλάσσιους ελέφαντες της άμμου. Επίσης μετά τα πρώτα quests ξεκλειδώνετε και ένα μικρό αλεξίπτωτο, το οποίο σας επιτρέπει να αιωρηθείτε στον αέρα.
Ξεχάστε όσα ξέρατε στο παρελθόν
Το The Legend of Zelda: Breath of the Wild διαφοροποιείται από τους προκατόχους του και στο κομμάτι της μάχης, αφού τα όπλα, οι ασπίδες και τα τόξα σας έχουν συγκεκριμένο durability. Ακόμη κι αν βρείτε λοιπόν ένα όπλο με μεγάλο damage δεν θα πρέπει να δεθείτε.. συναισθηματικά μαζί του, αφού στην καλύτερη των περιπτώσεων θα μπορέσετε να σκοτώσετε με αυτό 4-5 αντιπάλους. Οι ασπίδες και τα τόξα φθείρονται πιο δύσκολα, αλλά και πάλι είναι δεδομένο ότι κάποια στιγμή θα σπάσουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο hit με το κάθε όπλο, αυτό δηλαδή που λαμβάνει χώρα ακριβώς πριν σπάσει προκαλεί critical damage. Επίσης, ακόμη και τα melee όπλα μπορούν να εκτοξευτούν σε κάποια απόσταση.
O μοναδικός, τεράστιος και συνάμα ανοιχτός προς εξερεύνηση κόσμος είναι το στοιχείο που κλέβει αδιαμφισβήτητα την παράσταση.
Οι παραπάνω παράγοντες δίνουν μια ακόμη διάσταση στο σύστημα μάχης, αφού σας ωθούν να χρησιμοποιήσετε τον εξοπλισμό σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το γεγονός ότι δεν υπάρχει τρόπος να επιδιορθώσετε τα όπλα σας, όπως για παράδειγμα στο Dying Light, αλλά ούτε και δυνατότητα για crafting ενδεχομένως να ξενίσει κάποιους. Εντούτοις, υπάρχει η δυνατότητα να συλλέξετε τα όπλα των εχθρών σας, οπότε είναι πρακτικά αδύνατο κάποια στιγμή να ξεμείνετε. Μπορεί ο οπλισμός των αντιπάλων σας να μην είναι ο καλύτερος δυνατός, αλλά τουλάχιστον πάντα θα έχετε κάποιο πρόχειρο όπλο για να πολεμήσετε. Μάλιστα σε αρκετά σημεία υπάρχουν διάφοροι απλοί γρίφοι που σας ανταμείβουν με korok seeds. Στην πορεία δύναται να ξοδέψετε αυτά τα αντικείμενα στους κατάλληλους NPC για να αποκτήσετε επιπλέον slots στο inventory σας, άρα και πρόσβαση σε περισσότερα διαθέσιμα όπλα.
Σε ότι αφορά το σύστημα μάχης να προσθέσουμε ότι απαιτούνται και καλά αντανακλαστικά, αφού μπορείτε να κάνετε counter τις επιθέσεις των αντιπάλων σας αν κάνετε το dodge ή parry με την ασπίδα σας την κατάλληλη χρονική στιγμή (ακριβώς πριν δεχθείτε ένα χτύπημα). Υπάρχουν δε και περιπτώσεις σε κάποια boss fights που είστε υποχρεωμένοι να εκτελέσετε τους παραπάνω ελιγμούς για να νικήσετε. Στην εξίσωση μπαίνει και ο παράγοντας stealth, αφού αν πλησιάσετε αθόρυβα έναν εχθρό μπορείτε να τον αποτελειώσετε με ένα μόλις χτύπημα, ανεξαρτήτως από το damage του όπλου σας ή τα hit points του. Στο HUD σας υπάρχει η σχετική ένδειξη των decibels, οπότε ανά πάσα στιγμή γνωρίζετε την ένταση του ήχου που προκαλούν οι πατημασιές σας. Αν μάλιστα βρέχει, ο θόρυβος της βροχής σας επιτρέπει να πλησιάσετε ακόμη πιο εύκολα τους εχθρούς σας χωρίς να γίνεται αντιληπτοί.
Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι δεν υπάρχει scaling στα mobs, κοινώς το “level” τους μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερο από το δικό σας. Λόγου χάρη στις πρώτες κιόλας ώρες του playthrough σας μπορεί να συναντήσετε έναν Guardian με 1500 hit points που είναι ικανός να σας σκοτώσει με μόλις ένα hit. Ως εκ τούτου υπάρχουν κάποιες άκρως απότομες διακυμάνσεις του βαθμού πρόκλησης που ενδεχομένως να σας προκαλέσουν εκνευρισμό. Εκεί που σίγουρα θα εκνευριστείτε είναι όταν ένα τιποτένιο bokoblin των 50 hit points σας αφήνει με... μισό hit point με ένα μόλις χτύπημα επειδή δεν κάνατε block εγκαίρως. Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι το lock-on σύστημα δεν δουλεύει πάντα σωστά, αν για παράδειγμα ο αντίπαλος σας αλλάξει απότομα θέση θα πρέπει να πατήσετε εκ νέου το κουμπί ZL για να “κλειδώσετε” πάνω του και να μπορέσετε να αμυνθείτε με επιτυχία. Δυστυχώς η μόνη ενδεδειγμένη λύση για να τα βγάλετε πέρα είναι να αποθηκεύετε συχνά την πρόοδο σας (γίνεται παράλληλα και auto-save ανά τακτά χρονικά διαστήματα).
Οι απότομες διακυμάνσεις του βαθμού δυσκολίας επηρεάζουν αρνητικά το gameplay και με έναν ακόμη τρόπο. Από τη στιγμή που τα όπλα σπάνε ή μπορεί να πέσουν από τα χέρια σας αν δεχθείτε μια επίθεση με ηλεκτρικό elemental effect και λαμβάνοντας υπόψη μας το γεγονός ότι 1-2 hits αρκούν για να βρεθείτε... έξι πόδια κάτω από το χώμα φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει σε κάθε μάχη να κάνετε συνεχώς pause για να αλλάζετε τον εξοπλισμό σας και να καταναλώνετε διάφορα φαγητά για να αναπληρώσετε τα hit points σας. Ως εκ τούτου ο ρυθμός της μάχης διακόπτεται συνεχώς, κάτι που δεν είναι σε καμία περίπτωση προς όφελος του gameplay.
Όσον αφορά το A.I, οι βασικοί εχθροί επιδεικνύουν πολύ μεγαλύτερη νοημοσύνη από τα bosses. Γενικώς μπορούν να σας εντοπίσουν από σχετικά μακρινή απόσταση αν δεν κινείστε με stealth και προσπαθούν να σας περικυκλώσουν με την πρώτη ευκαιρία. Αντίθετα τα bosses έχουν μια απόλυτα scripted συμπεριφορά και χρησιμοποιούν 2-3 διαφορετικά μοτίβα επιθέσεων. Ένα ακόμη στοιχείο που μας στεναχώρησε είναι ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως ελευθερία στον τρόπο αντιμετώπισης των bosses. Για παράδειγμα όταν χρειάστηκε να πολεμήσουμε ένα boss για να απελευθερώσουμε ένα Divine Beast έπρεπε σε πρώτη φάση να κάνουμε άμυνα και μετά να επιτεθούμε, σε δεύτερη φάση να προκαλέσουμε ηλεκτροπληξία και σε τρίτη φάση να κάνουμε dodge την κατάλληλη στιγμή και να αντεπιτεθούμε. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτή τη συμπεριφορά δεν ήταν αποδεκτή. Σε ένα σημείο δοκιμάσαμε για παράδειγμα εκρηκτικά βέλη, τα οποία γενικώς προκαλούν τεράστιο damage μόνο και μόνο για να διαπιστώσουμε ότι κατά κάποιον περίεργο τρόπο το συγκεκριμένο boss ήταν άτρωτο σε αυτά.
Ώρα να ακονίσετε το μυαλό σας
Τα διάφορα environmental puzzles ανέκαθεν αποτελούσαν ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της σειράς The Legend of Zelda και ως εκ τούτου δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το νέο κεφάλαιό της. Οι γρίφοι αυτοί εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στα λεγόμενα Shrines, μια σειρά από αρχαία κτήρια της φυλής των Sheikah. Η εξερεύνηση των πρώτων Shrines σας ανταμείβει με μια σειρά από χρήσιμα runes, τα οποία ονομάζονται: round bomb, square bomb, magnesis, stasis και cryonis. Με τα round bomb και square bomb μπορείτε να εκτοξεύσετε είτε κινούμενες, είτε στατικές βόμβες για να σπάσετε τοίχους ή να ανατινάξετε εκρηκτικά βαρέλια. Το magnesis αντίστοιχα σας επιτρέπει να μετακινήσετε διάφορα μεταλλικά αντικείμενα. Λόγου χάρη δύναται να ανασηκώσετε ένα σεντούκι από το βάθος μιας λίμνης. Με την σειρά του το stasis σας επιτρέπει να σταματήσετε προσωρινά την πάροδο του χρόνου, ενώ το cryonis σας δίνει την δυνατότητα να δημιουργήσετε κολώνες πάγου σε οποιαδήποτε υδάτινη επιφάνεια.
Κατά κύριο λόγο στα Shrines θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε με τον κατάλληλο τρόπο τα runes σας για να λύσετε τους γρίφους. Για παράδειγμα, καλείστε να δημιουργήσετε σκαλοπάτια πάγου για να “ανεβείτε” έναν καταρράκτη με το cryonis rune. Σε άλλες περιπτώσεις θα πρέπει να βάλετε σε μια σειρά διάφορα μεταλλικά αντικείμενα, έτσι ώστε να διαβιβαστεί ηλεκτρικό ρεύμα από μέσα τους και να ενεργοποιηθεί μια πόρτα. Συνολικά υπάρχουν 120 Shrines και για κάθε ένα από αυτά που ολοκληρώνετε ανταμείβεστε με ένα spirit orb. Τα spirits orbs μπορούν να “εξαργυρωθούν” για να αποκτήσετε μια επιπλέον “καρδιά” ή να αυξήσετε το stamina bar σας (απαιτούνται τέσσερα spirit orbs για την όλη διαδικασία). Φυσικά για να ολοκληρώσετε και τα 120 Shrines θα χρειαστεί να αφιερώσετε 90-100 ώρες, αφού θα πρέπει να εξερευνήσετε ολόκληρο τον χάρτη του παιχνιδιού. Εξερευνώντας πάντως 30-40 Shrines διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μεγάλη ποικιλία στα puzzles, δεν γίνετε δηλαδή “ανακύκλωση” στον τρόπο επίλυσής τους.
Να σημειωθεί ότι υπάρχουν και αρκετά “κρυφά” Shrines, τα οποία αποκαλύπτονται στον χάρτη μόνο αν εκπληρωθούν κάποιες συγκεκριμένες συνθήκες. Για παράδειγμα, θα πρέπει να καβαλήσετε ένα ελάφι και να κατευθυνθείτε σε μια ορισμένη τοποθεσία, να χτυπήσετε τα μάτια ενός αγάλματος με το τόξο σας, να ακολουθήσετε τη νοητή γραμμή που χαράζουν τέσσερις κέδροι πάνω σε μια οροσειρά κ.ο.κ. Με άλλα λόγια αν υπάρχει όρεξη για εξερεύνηση το The Legend of Zelda: Breath of the Wild θα καταφέρει να σας κρατήσει συντροφιά για δεκάδες ώρες, πέρα από τις 40 περίπου που απαιτούνται για τα υποχρεωτικά quests. Όσο περισσότερες ώρες αφιερώνετε μάλιστα τόσο πιο ισχυρός γίνεται ο Link και ως εκ τούτου έχετε πιο εύκολο έργο. Κατά την άποψη μας όλη η ομορφιά κρύβεται στην εξερεύνηση του κόσμου, οπότε από το να κάνετε συνεχώς save και να παλεύετε για να τα βγάλετε πέρα στις μάχες με ελάχιστα hit points μόνο και μόνο για να ολοκληρώσετε τα main quests όσο το δυνατόν πιο σύντομα, είναι καλύτερο να αφιερωθείτε με όλη σας την ψυχή στις προαιρετικές αποστολές και να ενδυναμώσετε όσο τον δυνατόν περισσότερο τον χαρακτήρα σας.
Ώρα για μαγείρεμα
Όπως προαναφέραμε, κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα φαγητά ή ελιξήρια για να αναπληρώσετε τα hit points σας, αλλά για να αποκτήσετε διάφορα χρήσιμα buffs (αντοχή στο κρύο ή στην ζέστη, αυξημένο stamina ή damage κτλ.). Συνολικά υπάρχουν τέσσερις βασικές κατηγορίες από materials, οι οποίες είναι εξής: τροφές κάθε είδους, όπως λαχανικά, φρούτα, ψάρια και κρέας, τα monster parts (δόντια, φτερά, ουρές κτλ.), ζώα όπως βατράχια, σαύρες και ακρίδες και τέλος τα guardian parts (βίδες, γρανάζια, μπουλόνια κ.ο.κ.).
Οι διάφορες εδώδιμες πρώτες ύλες μπορούν να μαγειρευτούν αναμεταξύ τους ή και ξεχωριστά. Λόγου χάρη ένα ψητό μήλο θεραπεύει περισσότερα hit points από ένα ωμό. Επίσης αν ψήσετε 4-5 μανιτάρια φτιάχνετε ένα υπέροχο... σουβλάκι. Γενικώς απαιτείται πειραματισμός, καθώς υπάρχουν δεκάδες διαφορετικές συνταγές. Με παρόμοιο τρόπο φτιάχνετε και τα λεγόμενα elixirs. Η διάφορα είναι ότι σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να μαγειρέψετε τα monster parts μαζί με διάφορα έντομα ή αμφίβια. Αν ρίξετε λοιπόν στην κατσαρόλα ένα boko fang παρέα με ένα βατράχι θα φτιάξετε ένα ωραιότατο ελιξήριο που αυξάνει το mobility σας για κάποια λεπτά. Τα μόνα materials που δεν μαγειρεύονται ή τουλάχιστον δεν δοκιμάσαμε να μαγειρέψουμε είναι τα guardian parts, καθώς υπάρχει ένα συγκεκριμένος NPC που τα παίρνει από εσάς και ως αντάλλαγμα αναβαθμίζει τα runes σας. Να σημειώσουμε επίσης ότι μέσω του Sheikah Slate σας, μπορείτε να ανιχνεύσετε διάφορα materials, αλλά ακόμη και τα Shrines.
Σημασία έχει το ταξίδι και όχι ο προορισμός
Στην μακρά λίστα των προαιρετικών δραστηριοτήτων σας έρχονται να προστεθούν τα λεγόμενα side quests, τα οποία και αναλαμβάνετε από διάφορους NPC, αλλά και τα Memories. Τα τελευταία χρήζουν ιδιαίτερης αναφοράς, καθώς αποτελούν τις αναμνήσεις του Link από την προηγούμενη αναμέτρησή του με τον Calamity Ganon. Για να ξεκλειδώσετε αυτές τις αναμνήσεις θα πρέπει να μεταβείτε σε συγκεκριμένες περιοχές του χάρτη και να φωτογραφίσετε διάφορα τοπία. Το Sheikah Slate μπορεί να χρησιμοποιηθεί γενικώς και ως φωτογραφική μηχανή με στόχο να ολοκληρώσετε την λεγόμενη Hyrule Encyclopedia. Αν φωτογραφίσετε ένα όπλο, έναν εχθρό, ένα ζώο τότε μέσω της άτυπης αυτής εγκυκλοπαίδειας μπορείτε να μάθετε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα τι buffs μπορεί να σας δώσει ένα μανιτάρι αν μαγειρευτεί και ποια είναι τα καλύτερα υλικά για να το συνδυάσετε.
Όσον αφορά τα side quests, πέρα από κάποιες τυπικές αγγαρείες του στυλ “βάλε 10 κότες στο κοτέτσι” ή “δώσε μου 10 γρύλους” υπάρχει αρκετά μεγάλη ποικιλία. Πολλές από αυτές τις αποστολές μάλιστα εμπεριέχουν με τη σειρά τους διάφορους γρίφους, αφού θα πρέπει να αποκρυπτογραφήσετε τα λεγόμενα των NPC για να εντοπίσετε σεντούκια ή άλλα αντικείμενα.
Η απόδοση ενός πραγματικά μαγευτικού τοπίου
To The Legend of Zelda: Breath of the Wild παρά το γεγονός ότι αποτελεί launch τίτλο με ότι αυτό συνεπάγεται αξιοποιεί στο έπακρο τις hardware δυνατότητες τόσο του Switch, όσο και το Wii U. Η έκδοση για τη νεότερη κονσόλα της Nintendo τρέχει στα 900p/30fps όταν η κονσόλα είναι docked και στα 720p/30fps όταν τη χρησιμοποιείτε ως φορητή, ενώ στο Wii U η ανάλυση είναι στα 720p και το frame rate παρουσιάζει διακυμάνσεις μεταξύ των 20 και 30 fps. To παράδοξο στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι όταν παίζετε στην οθόνη της τηλεόρασης σας απολαμβάνετε την δημιουργία της Nintendo σε υψηλότερη ανάλυση και με καλύτερο texture filtering, εντούτοις παρατηρούνται πιο συχνές πτώσεις του frame rate.
Για να είμαστε ειλικρινείς όσο παίζαμε αναρωτιόμασταν συνεχώς πόσο πιο όμορφο θα ήταν το 19ο κεφάλαιο της σειράς αν έτρεχε σε native 1080p ανάλυση, αλλά από την άλλη πλευρά δεν έχουμε δει πιο εντυπωσιακό game σε φορητή κονσόλα. Προσωπικά δεν έχω ακόμη καταλήξει ως προς το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίσω το Switch, αλλά η πρώτη εικόνα που έχω σχηματίσει δίνει προβάδισμα στην φορητή και όχι στην οικιακή φύση της.
Αφήνοντας στην άκρη τους τεχνικούς και μη προβληματισμούς δεν μπορούμε παρά να αισθανθούμε δέος μπροστά στο μέγεθος, αλλά και στη λεπτομερή απεικόνιση του κόσμου του The Legend of Zelda: Breath of the Wild. H cel-shaded απεικόνιση των χαρακτήρων στα πρότυπα του The Wind Waker ταιριάζει γάντι με το ύφος της δημιουργίας και την παραμυθένια αισθητική σας. Αξίζει να αναφερθούμε για μια ακόμη φορά στα εξαιρετικά physics, αλλά και στην δυναμική εναλλαγή ημέρας/νύκτας που συνοδεύεται και από την αντίστοιχη εναλλαγή των καιρικών φαινομένων που επηρεάζει με τον τρόπο που αναλύσαμε προηγουμένως σημαντικά το gameplay, δίνοντας εμμέσως πλην σαφώς μια survival διάσταση.
Στο ηχητικό κομμάτι γίνεται για πρώτη φορά εκτενής χρήση voice acting, αλλά ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες παρατηρούνται προβλήματα. Το πρώτο και σημαντικότερο αφορά το lip sync, καθώς ο συγχρονισμός έχει γίνει με βάση τα ιαπωνικά voice overs. To δεύτερο στοιχείο είναι ότι οι περισσότεροι NPC δεν έχουν πλήρως ηχογραφημένους διαλόγους και ως εκ τούτου όταν ξεστομίζουν μια ατάκα ακούγεται μονίμως ένα “χμμ” ή ένα “μμμ” που καταντά γελοίο και εκνευριστικό. Στον αντίποδα το soundtrack μας ικανοποίησε πλήρως και οφείλουμε να αποδώσουμε τα εύσημα στους Manaka Kataoka και Yasuaki Iwata, οι οποίοι αναπληρώνουν επάξια το κενό του Koji Kondo που με την σειρά του έχει εργαστεί στα περισσότερα κεφάλαια της σειράς.
Ο τολμών νικά
Η Nintendo μπορεί να έχει τη φήμη της εταιρείας που δεν διστάζει να πρωτοπορήσει στον χώρο του hardware, αλλά σε ότι αφορά τα games της αναμασούσε συνεχώς τις ίδιες ιδέες τα τελευταία χρόνια. Το The Legend of Zelda: Breath of the Wild είναι ένα από πιο τολμηρά projects του ιαπωνικού κολοσσού και αποδεικνύει ότι όσοι τον είχαν ξεγράψει μετά την αποτυχία του Wii U καλά θα κάνουν να αναθεωρήσουν. Οι Ιάπωνες developers γενικώς έχουν ξεκινήσει αντεπίθεση, αν λάβουμε υπόψη μας και το Final Fantasy XV και το μόνο σίγουρο είναι ότι προσπαθούν μετά από πολλά χρόνια να καινοτομήσουν. Αυτό ακριβώς κάνει εδώ και ο Eiji Aonuma, αφού τα στενά όρια μέσα στα οποία είχε οριοθετηθεί η σειρά The Legend of Zelda σπάνε και το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αριστουργηματικό Action-Adventure που σέβεται αλλά δεν προσκολλάται στο παρελθόν της σειράς. Αντίθετα μας ταξιδεύει μ' έναν μοναδικό τρόπο στο παραμυθένιο βασίλειο της Hyrule.
Θετικά:
- Τεράστιος κόσμος χωρίς τεχνητά εμπόδια
- Ρεαλιστικά physics και weather effects
- Υπέροχα cel-shaded γραφικά
- Απαιτητικό σύστημα μάχης
- Τεράστια ποικιλία στις προαιρετικές αποστολές
- Λειτουργικό σύστημα crafting
- Ιλιγγιώδης διάρκεια
- Δεκάδες διαφορετικοί γρίφοι
- O survival χαρακτήρας του
- Όμορφη απόδοση της ιστορίας και εξαιρετικά πλούσιο lore
- Κορυφαίο soundtrack
Αρνητικά:
- Χαμηλό Α.Ι. στα bosses και μονοδιάστατος τρόπος αντιμετώπισής τους
- Ελλιπές voice acting και θέματα με το lip sync
- Απότομες διακυμάνσεις του βαθμού δυσκολίας
- Δεν τρέχει σε native 1080p
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 9
Αντοχή: 10
Γενικά: 9
Η Hyrule δεν ήταν ποτέ τόσο γοητευτική.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
Τhe Legend of Zelda: Breath of the Wild: Season Pass και DLC
[Αρχική δημοσίευση: 14/2/17]Το πρώτο Season Pass στην ιστορία των βασικών παιχνιδιών Ζelda είναι γεγονός. Σήμερα, η Nintendo μέσω ενός βίντεο στο επίσημο κανάλι της στο Youtube ανακοίνωσε ένα day one ...Posted (02 May 2017)
The Legend of Zelda: Breath Of The Wild: Φιγούρες Link
[Αρχική δημοσίευση: 16/1/17] Η εταιρεία First 4 Figures δημιούργησε τον Link από το The Legend of Zelda: Breath Of The Wild. Ο συμπαθέστατος ήρωας ύψους 25 εκατοστών είναι μια πανέμορφη φιγούρα...α...Posted (27 Apr 2017)
Το The Legend of Zelda: Breath of the Wild στα PC μέσω emulator
[Αρχική δημοσίευση: 7/3/17] Ο CEMU emulator του Wii U φαίνεται να βελτιώνεται ολοένα και περισσότερο. Οι προγραμματιστές πίσω από τον συγκεκριμένο emulator, έχουν ήδη καταφέρει να τρέξουν το The Leg...Posted (04 Apr 2017)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild gameplay videos
[Αρχική δημοσίευση: 14/6/16] Κατά την διάρκεια του Nintendo Treehouse Live είδαμε μια ζωντανή παρουσίαση του νέου The Legend of Zelda, η οποία μας έδωσε ακόμη περισσότερες πληροφορίες για τους μηχαν...Posted (14 Mar 2017)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild: Collector’s Editions
[Αρχική δημοσίευση: 13/1/17] Αποκαλύφθηκαν οι Special και Master Editions του The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Πέρα από την κλασική retail έκδοση, η Nintendo θα διαθέσει και δύο Collector’s...Posted (22 Feb 2017)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
[Αρχική δημοσίευση: 10/6/14] H Nintendo φρόντισε να κερδίσει τις εντυπώσεις στο καθιερωμένο Direct της ρίχνοντας ένα δυνατό χαρτί στην μάχη. Το Zelda για το Wii U λοιπόν αποκαλύφθηκε με εντυπωσ...Posted (27 Jan 2017)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild: Nintendo Switch vs Wii U
Ο youtuber Arekkz Gaming δημοσίευσε βίντεο στο οποίο δείχνει τις διαφορές του The Legend of Zelda: Breath of the Wild μεταξύ των εκδόσεων του Nintendo Switch και του Wii U. Δείτε την απεικόνιση στο Sw...Posted (16 Jan 2017)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild: Ημερομηνία κυκλοφορίας
[Αρχική δημοσίευση: 28/3/15] Μέσω ενός νέου βίντεο που δημοσίευσε η Nintendo, ο γνωστός παραγωγός της σειράς The Legend of Zelda, Eiji Aonuma, αποκάλυψε πως το επέρχομενο Zelda για το Wii U πρόκειτα...Posted (05 Jan 2017)
Ρολόγια The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Η Nintendo σε συνεργασία με την Taito θα κυκλοφορήσει στην αγορά δύο ρολόγια The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Το ένα έχει μπλε επιφάνεια και την εικόνα του Link στο φόντο. Το άλλο έχει μαύρη ε...Posted (07 Dec 2016)
Comments
Πολύ ωραίες οι νέες προσθήκες που βάλανε, μιας και για να τερματίσεις το παιχνίδι θα πρέπει να διαχειριστείς σωστά τα resources ώστε να μη πεθάνεις. Αυτό καθιστά περισσότερες ώρες gaming μιας και ο κάθε παίκτης παίζει με τον δικό του τρόπο.
Αν αμφιβάλλεις ότι τα Zelda ανήκουν στην Action κατηγορία τότε απλά θα σε ενημερώσω ότι όλα τα sites παγκοσμίως το χαρακτηρίζουν "Action-Adventure" όπως και η ίδια η Nintendo στις ανακοινώσεις της. Αν θες να έχεις την δικιά σου διαφορετική άποψη κανένα πρόβλημα. Εμείς πηγαίνουμε by the book.
Αν αμφιβάλλεις ότι τα Zelda ανήκουν στην Action κατηγορία τότε απλά θα σε ενημερώσω ότι όλα τα sites παγκοσμίως το χαρακτηρίζουν "Action-Adventure" όπως και η ίδια η Nintendo στις ανακοινώσεις της. Αν θες να έχεις την δικιά σου διαφορετική άποψη κανένα πρόβλημα. Εμείς πηγαίνουμε by the book.[/quo
οντως action εχεις δικιο τωρα που ειδα αλα δεν μου κανει καθολου για action ..μανο αυτα λες και μετα μου κανεις να γραπσο σχολιο εκτος και αν το κανεις επειτιδες χαχα ..πρην το μαριο τιποτα αξιολογο λες οποτε fifa nba rime soul of heaven δεν ειναι κατι που πρεπει να περιμενουμε?? περιμενε μεχρι την ε3 και μετα βγαζουμε συμπερασματα για τη χρονια