- Reviews
- Yakuza 0
Yakuza 0
HotΚυνηγώντας το εύκολο χρήμα.
Κυνηγώντας το εύκολο χρήμα.
H σειρά Yakuza είναι μία από τις δημοφιλέστερες της Sega στην αγορά της Ιαπωνίας, εντούτοις είναι δεδομένο ότι στη Δύση επικρατεί μια τελείως διαφορετική κατάσταση. Το γεγονός αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην καθυστέρηση κυκλοφορίας των Yakuza σε Ευρώπη και Αμερική, καθώς συνήθως μεσολαβεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα μέχρι να φτάσουν στα χέρια μας. Κάτι αντίστοιχο συνέβει και στην περίπτωση του Yakuza 0, το οποίο κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία την άνοιξη του 2015, αλλά χρειάστηκε να περάσουν δύο ολόκληρα χρόνια για να το δούμε στα μέρη μας.
Το αν θα καταφέρει βέβαια το Yakuza 0 να σημειώσει εμπορική επιτυχία στην Ευρώπη ή έστω να πουλήσει περισσότερο από τους προκατόχους του είναι κάτι που θα το δούμε σε βάθος χρόνου. Την δεδομένη χρονική στιγμή το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμη αξιόλογο exclusive του PS4 μετά τα Gravity Rush 2 και Nioh. Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικότερα τους λόγους για τους οποίους αξίζει να ασχοληθείτε με τη νέα δημιουργία της Sega.
Βίοι παράλληλοι
Ως prequel της σειράς, το Yakuza 0 λαμβάνει χώρα στα τέλη της δεκαετίας του '80 σε δύο φανταστικές περιοχές της Ιαπωνίας, το Kamurocho και το Sotenbori. Αμφότερες οι τοποθεσίες είναι εμπνευσμένες από πραγματικές περιοχές του Τόκιο (Kabukicho) και της Οσάκα (Dotonbori) αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Yakuza 0 συναντάμε δύο κεντρικούς ήρωες, τον Kazuma Kiryu (o πρωταγωνιστής της σειράς) και τον Goro Majima.
H ιστορία του Kazuma Kiryu εκτυλίσσεται κατά κύριο λόγο στην περιοχή του Kamurocho. O Kiryu βρίσκεται χαμηλά στην ιεραρχία των Yakuza και αναλαμβάνει διάφορες δουλειές για να βγάλει τα προς το ζην. Μία από αυτές είναι να εισπράττει χρήματα ασκώντας σωματική βία για λογαριασμό των τοπικών τοκογλύφων. Τα γεγονότα πέρνουν μια αναπάντεχη τροπή όταν ένας από τους οφειλέτες (τον οποίο και είχατε προηγουμένως γρονθοκοπήσει) βρίσκεται νεκρός σε μια περιοχή που ονομάζεται “The Empty Lot”. Η περιοχή αυτή αποτελεί το μήλο της έριδος για διάφορες οικογένειες των Yakuza, πλέον όμως καμία από αυτές δεν μπορεί να κάνει την κίνηση για να την αποκτήσει, αφού η αστυνομία ερευνεί τον φόνο. Όπως είναι φυσικό, ο Kiryu βρίσκεται κατηγορούμενος από τα υψηλόβαθμα στελέχη της Dojima Family για ένα έγκλημα που δεν έχει διαπράξει. Η δική σας αποστολή λοιπόν είναι να “καθαρίσετε” το όνομά σας, κάτι που δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολο, αφού θα πρέπει να έρθετε σε άμεση ρήξη με την Dojima Family και άλλες δυνάμεις του Ιαπωνικού υποκόσμου.
Ο Goro Majima, ο δεύτερος πρωταγωνιστής της ιστορίας, βρίσκεται σε μια φαινομενικά πιο εύκολη θέση, καθώς είναι διευθυντής του καμπαρέ Grand. To τελευταίο είναι το πιο διάσημο καμπαρέ του Sotenbori και αποτελεί πόλο έλξης για διάφορους “ευυπόλυπτους” επιχειρηματίες. Στην πραγματικότητα ο Majima βρίσκεται σε ένα “χρυσό κλουβί”, καθώς είναι φυλακισμένος στο Sotenbori μέχρι να συγκεντρώσει τα χρήματα που απαιτούνται για να κερδίσει και πάλι την θέση του στην οργάνωση των Yakuza. Τα δικά του προβλήματα ξεκινούν όταν ο ιδιοκτήτης του καμπαρέ του ζητά να διαπράξει ένα φόνο.
Η Ιαπωνία στα '80s
Το σενάριο του Yakuza 0 εκτυλίσσεται μέσα από 17 ξεχωριστά κεφάλαια, στα οποία αναλαμβάνετε εναλλάξ τον ρόλο του Kazuma Kiryu και του Goro Majima. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στα δύο πρώτα κεφάλαια ελέγχετε τον Kiryu, στα δύο επόμενα τον Majima κ.ο.κ. Η διάρκεια του campaign μπορεί να ξεπεράσει άνετα τις 40 ώρες, αν και ο χρόνος που θα αφιερώσετε συνολικά εξαρτάται άμεσα από την ενασχόλησή σας με τα δεκάδες διαφορετικά mini games και τα 100 προαιρετικά quests (substories). Αν θέλετε να κάνετε τα πάντα τότε είναι δεδομένο ότι θα πρέπει να αφιερώσετε 80-90 περίπου ώρες.
Οφείλουμε να σημειώσουμε εδώ ότι ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται η ιστορία και το προσωπικό δράμα των δύο πρωταγωνιστών είναι τουλάχιστον μαεστρικός. Το Yakuza 0 μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα μικρό έπος, με δεκάδες ανατροπές, ίντριγκες, παιχνίδια εξουσίας και όπως είναι αναμενόμενο θα καταφέρει να σας καθηλώσει, αλλά και να σας βυθίσει στον κόσμο του. Ένα ακόμη στοιχείο, πέρα από το εξαιρετικό σενάριο, που ευνοεί το όλο immersion είναι η πιστή αναπαράσταση της Ιαπωνίας της δεκαετίας του '80. Όπου κι αν στρίψετε το κεφάλι σας θα παρατηρήσετε πινακίδες neon και άλλες φωτεινές επιγραφές, αλλά και δεκάδες διαφορετικά καταστήματα, όπως εστιατόρια, ντισκοτέκ, μπαρ με καραόκε, σάλες με arcade, καφετέριες κ.ο.κ.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι σε αντίθεση με τα υπόλοιπα Action-Adventures της αγοράς, τα οποία περιλαμβάνουν ως επί τω πλείστον αδιάφορα side quests, το Yakuza 0 καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις με τα substories του. Καταρχήν, οι δευτερεύουσες αυτές ιστορίες είναι άκρως πρωτότυπες και αξιομνημόνευτες και κατά δεύτερο λόγο η ολοκλήρωσή τους σας ανταμείβει με διάφορα σπάνια αντικείμενα. Για παράδειγμα σε ένα από τα substories καλείστε να εκπαιδεύσετε μια dominatrix και να της μάθετε τα μυστικά του σαδομαζοχισμού, ενώ σε κάποιο άλλο θα πρέπει να σώσετε μια κοπέλα από τα κυκλώματα του burusera (πώληση χρησιμοποιημένων εσωρούχων). Προς αποφυγή παρεξηγήσεων να διευκρινίσουμε ότι δεν είναι όλα τα side quests τόσο kinky σαν κι αυτά που αναφέραμε παραπάνω, καθώς υπάρχουν αρκετές δακρύβρεχτες και άκρως συγκινητικές ιστορίες. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν βαρεθείτε και μάλιστα ουκ ολίγες φορές θα παρασυρθείτε και θα επικεντρωθείτε στα substories αδιαφορώντας -έστω και προσωρινά- για τις βασικές αποστολές.
Οι δρόμοι της οργής
Όπως είναι αναμενόμενο, οι περιπλανήσεις σας στους κεντρικούς δρόμους και στα σοκάκια του Kamurocho και του Sotenbori δεν είναι πάντα ασφαλείς και ήσυχες. Αντίθετα ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα χρειαστεί να “τακτοποιήσετε” διάφορα κακοποιά στοιχεία (hooligans, μαφιόζους, μέλη της Yakuza και άλλων συμμοριών, μεθυσμένους, αλήτες κτλ.), τα οποία δεν το έχουν σε τίποτα να... σας ξαπλώσουν στο πεζοδρόμιο.
Το Yakuza 0 διατηρεί αναλλοίωτο το beat 'em up ύφος της σειράς, όσον αφορά το σύστημα μάχης, επιτρέποντας σας να χρησιμοποιήσετε μια σειρά από απλοικά στην εκτέλεση combos για να ξυλοφορτώσετε τους αντιπάλους σας. Πρακτικά έχετε δύο τύπους επιθέσεων (normal και heavy), οι οποίες εκτελούνται με το “τετράγωνο” και το “τρίγωνο”, ενώ πατώντας τον “κύκλο” αρπάζετε από τον λαιμό τους εχθρούς σας και στη συνέχεια μπορείτε να τους γρονθοκοπήσετε ή να τους.... προσγειώσετε βίαια στο πεζοδρόμιο. Να σημειωθεί επίσης ότι τόσο ο Kiryu, όσο και ο Majima, έχουν πρόσβαση σε τρία ξεχωριστά μαχητικά styles, ενώ παράλληλα μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορα όπλα, όπως πιστόλια, ρόπαλα, taser, σπαθιά, μπαστούνια κ.ο.κ.
Σε ότι αφορά τα μαχητικά styles, o Kiryu έχει πρόσβαση στα Brawler, Rush και Beast, ενώ από την πλευρά του ο Majima χρησιμοποιεί τα Thug, Slugger και Breaker. Τα Rush και Breaker styles δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο mobility και στην ταχύτητα, ενώ τα Slugger και Beast σας επιτρέπουν να προκαλέσετε μεγαλύτερη ζημιά στους αντιπάλους σας, αλλά είστε πιο αργοκίνητοι όσο τα χρησιμοποιείτε. Υπάρχουν επίσης δύο κρυφά styles (ένα για κάθε ήρωα), αλλά για να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτά θα πρέπει να ολοκληρώσετε συγκεκριμένα substories.
Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας στην μάχη είναι το Heat σας που αποτυπώνεται στην σχετική μπάρα στην πάνω αριστερή πλευρά της οθόνη σας, η οποία και έχει τρεις διαβαθμίσεις. Όσο χτυπάτε τους αντιπάλους σας και βρίσκεστε στην επίθεση το Heat σας αυξάνεται και μάλιστα ανάλογα με το μαχητικό style σας και τον βαθμό εξοικοίωσης σας με αυτό αποκτάτε πρόσβαση σε νέες Heat Actions. Ουσιαστικά πρόκεται για συγκεκριμένες special επιθέσεις, οι όποιες εκτελούνται μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες (αν λόγου χάρη ο αντίπαλός σας βρίσκεται ξαπλωμένος στο πάτωμα), αλλά προκαλούν κατά βάση μεγάλο damage.
Μάζεψε χρήματα, παίξε ξύλο και γίνε ο απόλυτος... νονός της νύχτας.
Στο σημείο αυτό να προσθέσουμε ότι για κάθε μαχητικό style υπάρχει και το ανάλογο ability tree. Για να ξεκλειδώσετε ένα ability θα χρειαστεί να πληρώσετε το κατάλληλο χρηματικό αντίτιμο σε ιαπωνικά γιεν ή να ολοκληρώσετε ένα συγκεκριμένο substory. Αν λάβουμε υπόψη μας τα δεκάδες διαφορετικά abilities που έχει κάθε style, αλλά και το γεγονός ότι η εναλλαγή τους (πατώντας την ανάλογη κατεύθηνση στο d-pad) γίνεται άμεσα κατά την διάρκεια της μάχης φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι το σύστημα μάχης διαθέτει αρκετά μεγάλη ποικιλία. Το ζητούμενο εδώ φυσικά είναι να μην βαρεθείτε, καθώς αν χρησιμοποιούσατε ένα μόνο style και στις 40 περίπου ώρες του playthrough σας, τότε οι μάχες θα καταντούσαν ανυπόφορες.
Οφείλουμε πάντως να κάνουμε κάποιες παρατηρήσεις για το A.I., το οποίο κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ακόμη και αν αντιμετωπίζετε πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα θα διαπιστώσετε ότι σπάνια μπαίνουν στον κόπο να σας περικυκλώσουν ή να χρησιμοποιήσουν τα όπλα τους εναντίον σας. Το γεγονός αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στο συνολικό βαθμό πρόκλησης, ο οποίος είναι χαμηλότατος ακόμη και για έναν μέσο παίκτη στο Normal επίπεδο δυσκολίας. Αναγκαστικά αν ψάχνετε για λίγη παραπάνω πρόκληση θα πρέπει να ολοκληρώσετε το playthrough σας για να ξεκλειδώσετε στην πορεία το Legend επίπεδο δυσκολίας και στη συνέχεια να παίξετε σε αυτό. Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση όμως έχετε 20 slots στο inventory σας και μπορείτε να προμηθευτείτε ανάλογο αριθμό από θεραπευτικά αντικείμενα (ενεργειακά ποτά) για να γιατρέψετε τις πληγές σας μέσα στην μάχη. Η όλη διαδικασία μάλιστα δεν έχει κάποιο cooldown, αφού αρκεί να πατήσετε το κουμπί Options να μπείτε στο inventory και να πιείτε όσα ποτά θέλετε. Με άλλα λόγια αν έχετε λεφτά για να πάρετε θεραπευτικά αντικείμενα δεν πρόκειται να πεθάνετε ποτέ.
Για τα λεφτά τα κάνεις όλα
Είναι γεγονός ότι για να καταφέρετε να αναρριχηθείτε στα υψηλότερα κοινωνικά στρώματα και για να καταφέρετε κατ' επέκταση να τα βάλετε με τους Yakuza και τις άλλες συμμορίες του υποκόσμου θα πρέπει να συγκεντρώσετε μεγάλα χρηματικά αποθέματα. Συν τις άλλοις, θα χρειαστείτε δεκάδες εκατομμύρια γιεν για να καταφέρετε να ξεκλειδώσετε όλα τα abilities. Ευτυχώς στο Yakuza 0 υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικοί τρόποι για να βγάλετε χρήματα, δύο εξ' αυτών μάλιστα αξίζουν ειδικής αναφοράς. Πιο συγκεκριμένα στο μέσο περίπου της ιστορίας, ο Kazuma Kiryu ανοίγει το δικό του μεσιτικό γραφείο, ενώ ο Goro Majima αναλαμβάνει την διεύθηνση του cabaret Sunshine.
O σκοπός σας στην πρώτη περίπτωση είναι να αγοράσετε όσο το δυνατόν περισσότερα καταστήματα γίνεται στην ευρύτερη περιοχή του Kamurocho και στην πορεία να αναθέσετε managers και φρουρούς σε αυτά. Όσο μεγαλύτερη έκταση έχετε υπό την κατοχή σας, τόσο περισσότερα χρήματα κερδίζετε. Όταν ελέγχετε τον Goro Majima τώρα θα πρέπει να προσελκύσετε όσο το δυνατόν περισσότερους fans στο καμπαρέ. Για να πετύχετε τον σκοπό σας καλείστε να στρατολογήσετε διάφορες κοπέλες, να τις εκπαιδεύσετε, αλλά και να τις βάλετε να κάτσουν σε συγκεκριμένα τραπέζια για να ικανοποιήσουν τους πελάτες σας. Επιπροσθέτως, ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ικανοποιείτε τα αιτήματά τους (να φέρετε ποτήρια και πάγο, να αδειάσετε τασάκια κτλ.) και να ξεπροβοδίσετε τους πελάτες σας δίνοντας τους κάποιο αναμνηστικό δώρο ή χαιρετώντας τους ευγενικά.
Για να είμαστε ειλικρινείς οι μηχανισμοί που σχετίζονται με την διαχείριση του καμπαρέ σας έχουν τόσο μεγάλο βάθος που θα δικαιολογούσαν την κυκλοφορία ακόμη και ενός ολοκληρωμένου game! Αρκεί να αναφέρουμε ότι κάθε κοπέλα έχει συγκεκριμένα attributes (hit points, charm, beauty, love και party), τα οποία ανεβαίνουν ανάλογα με τις επιδόσεις της, ενώ μπορείτε να τους αγοράσετε φορέματα, κοσμήματα και λοιπά αξεσουάρ για να τις καλλωπίσετε. Το κλειδί της επιτυχίας, τόσο στην κτηματομεσιτική αγορά, όσο και στα καμπαρέ είναι να βρείτε τους κατάλληλους συνεργάτες για να πλαισιώσετε τις επιχειρήσεις σας. Αν έχετε αφιερώσει αρκετό χρόνο στα substories θα διαπιστώσετε ότι πολλοί από τους NPC που βοηθήσατε είναι πρόθυμοι να σας βοηθήσουν με τις επιχειρήσεις σας. Προσθέστε λοιπόν έναν ακόμη ουσιαστικό λόγο ενασχόλησης με τις προαιρετικές αποστολές του Yakuza 0.
Tokyo Nights
Πέρα από τις δύο παραπάνω δραστηριότητες που περιγράψαμε, υπάρχουν δεκάδες ακόμη τρόποι για να βγάλετε χρήματα. Καταρχήν όποτε μονομαχείτε κερδίζετε χρήματα από τους αντιπάλους σας και κατά δεύτερον υπάρχουν τα mini games. Για παράδειγμα μπαίνετε σε ένα μπαρ και αρχίζετε να βάζετε στοιχήματα παίζοντας βελάκια ή μπιλιάρδο. Υπάρχουν επίσης αίθουσες για να παίξετε mahjong ή τα catfights, στα οποία μονομαχούν πανέμορφες κοπέλες. Αν θέλετε να βγάλετε χρήματα ακονίζοντας παράλληλα το μυαλό σας, μπορείτε να επιδοθείτε στο shogi, το ιαπωνικό σκάκι. Μια ακόμη ευχάριστη ασχολία είναι το ψάρεμα, καθώς με λίγη υπομονή και τα κατάλληλα δολώματα μπορείτε να ψαρέψετε σωλομούς, τόνους και άλλα ψάρια με μεγάλη μεταπωλητική αξία. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά υπάρχουν τα karaoke bars, dance fights στις ντίσκο με επίδοξους Τραβόλτα, αλλά και το κυνήγι του high score σε κλασικά games της Sega, όπως το Space Harrier, το Hang-On και το Out Run.
Στο δικό μας playthrough ασχοληθήκαμε με όλα τα mini games και τις λοιπές προαιρετικές δραστηριότητες και μπορούμε να πούμε ότι το διασκεδάσαμε με την ψυχή μας. Τα μόνα μας παράπονα αφορούν το μοντέλο χειρισμού σε κάποια mini games (τηλεφωνικά ραντεβού, baseball), καθώς δεν υπάρχει η απαραίτητη ακρίβεια. Αρνητικές εντυπώσεις μας άφησε επίσης και το mahjong, αφού παρότι αφιερώσαμε αρκετή ώρα διαβάζοντας τα σχετικά tutorials ήταν αδύνατο να μάθουμε να παίζουμε.
Να σημειώσουμε εδώ ότι υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά grinding challenges για όλες τις δραστηριότητες του Yakuza 0. Η ολοκλήρωση των challenges σας ανταμείβει με CP (Completion Points), τα οποία και μπορείτε να εξαργυρώσετε σε συγκεκριμένες τοποθεσίες του χάρτη (Shrines) για να αποκτήσετε πρόσβαση σε διάφορα perks (πιο γρήγορο τρέξιμο, περισσότερα χρήματα μετά από μια επιτυχημένα μάχη, special items κ.ο.κ). Καλώς ή κακώς αν είστε τελειομανείς -όπως ο γράφοντας- και θέλετε να ολοκληρώσετε όλα τα challenges θα χρειαστεί να κάνετε κάποιες εξωπραγματικές επιδόσεις σε κάποια mini games και όπως είναι φυσικό όπου δεν υπάρχει η απαιτούμενη ακρίβεια στα controls ή επαρκή tutorials (mahjong) το έργο σας είναι εξαιρετικά δύσκολο.
Η λογική των δύο ταχυτήτων
Σε ότι αφορά το οπτικό κομμάτι, το Yakuza 0 παρουσιάζει ένα πολύ καλό πρόσωπο, παρά το γεγονός ότι πρόκεται για ένα next-gen port από το PS3. Θυμίζουμε εδώ ότι στην Ιαπωνία κυκλοφορεί και στο PS3. H ποιότητα των cutscenes είναι σχεδόν εξωπραγματική, αφού οι χαρακτήρες αποδίδονται με τεράστια λεπτομέρεια, ενώ ανάλογη προσοχή έχει δοθεί και στις εκφράσεις των προσώπων τους. Υπάρχουν στιγμές που είστε σε θέση να παρατηρήσετε ακόμη και τους πόρους του δέρματος των χαρακτήρων ή να διακρίνετε τις φίρμες των ρούχων που φορούν. Ναι υπάρχει τόσο μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια που διακρίναμε την φίρμα της Avirex στο bomber jacket ενός NPC ονόματι Lee Hun.
Αν εξαιρέσουμε τα cutscenes είναι φανερό ότι έχει χρησιμοποιηθεί μια γερασμένη μηχανή γραφικών (τη νέα engine της Sega θα την δούμε στο Yakuza 6) και ως εκ τούτου η συνολική ποιότητα των textures παραπέμπει σε τίτλο του PS3. Το πλεονέκτημα από τη χρήση αυτής της engine πάντως είναι ότι το Yakuza 0 τρέχει στα 1080p με 60fps, χωρίς να παρατηρείται καμία απολύτως πτώση του frame rate. Όσους εχθρούς κι αντιμετωπίζετε, όσα particle effects συνοδεύουν τις επιθέσεις σας και όσοι NPC κι αν υπάρχουν στις περιπλανήσεις σας στο Kamurocho και το Sotenbori το frame rate δεν λέει να πέσει κάτω από τα 60fps. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και σε ότι αφορά το level design, καθώς αποδίδεται σωστά το κλίμα των ΄80s και γενικώς κάθε μαγαζί έχει διαφορετική εξωτερική και εσωτερική διακόσμηση. Θα μπορούσε πάντως να υπάρχει λίγη παραπάνω ποικιλία στις ενδυμασίες των NPC και των εχθρών σας, καθώς μοιάζουν υπερβολικά μεταξύ τους.
Σε ηχητικό επίπεδο ξεχωρίζει αναμφισβήτητα το voice acting. Όπως είναι αναμενόμενο όλα τα voice overs είναι στην ιαπωνική γλώσσα, κάτι που ευνοεί το immersion και σας βυθίζει ακόμη περισσότερο στο κλίμα της περιπέτειας. Θετικές εντυπώσεις μας άφησε και το soundtrack με τις μουσικές συνθέσεις να απαρτίζονται από techno, japanese rock και pop κομμάτια. Μάλιστα αρκετά εξ' αυτών κατάφεραν να μείνουν χαραγμένα στη μνήμη μας, καθώς βρεθήκαμε να σιγοτραγουδάμε τον σκοπό τους ακόμη και όταν κλείσαμε το PS4 μας.
Ιδανική πρόταση τόσο για νέους, όσο και για βετεράνους παίκτες
Με δεδομένο ότι το Yakuza 0 αποτελεί prequel της σειράς, είναι ένα ιδανικό entry-point για να γνωρίσετε τον Kazuma Kiryu και να μπείτε στον κόσμο της Ιαπωνικής μαφίας. Από την άλλη πλευρά οι βετεράνοι παίκτες έχουν την ευκαιρία να εμβαθύνουν ακόμη περισσότερο στο lore της σειράς, εν αναμονή της ευρωπαικής κυκλοφορίας των Yakuza 6 και Yakuza Kiwami. Σε όποια κατηγορία κι αν ανήκετε, ο κοινός παρανομαστής είναι ότι μιλάμε για ένα άκρως αξιόλογο Action-Adventure που δεν θα πρέπει να λείπει από την συλλογή κανενός λάτρη του συγκεκριμένου genre. Αν μη τι άλλο ελάχιστα games μπορούν να σας κρατήσουν για 40 τουλάχιστον ώρες απλά και μόνο με το σενάριο τους και την καθηλωτική πλοκή τους.
Θετικά:
- Πιστή αναπαράσταση της Ιαπωνίας στα ΄80s
- Εκρηκτικό σενάριο γεμάτο με ίντριγκες και αλλεπάλληλες ανατροπές
- Πρωτότυπα και άκρως αξιομνημόνευτα side quests
- Τα δεκάδες mini games δίνουν ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία στο gameplay
- Τεράστια διάρκεια
- Σταθερό frame rate και cutscenes εξωπραγματικής ποιότητας
- Άρτιος ηχητικός τομέας
- Τα διάφορα μαχητικά styles δίνουν το απαραίτητο βάθος στο σύστημα μάχης
Αρνητικά:
- Χαμηλό Α.Ι.
- Ελάχιστη πρόκληση
- Προβληματικός χειρισμός σε κάποια mini games
- Ορισμένα απαρχαιωμένα textures
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 9
Σενάριο: 7
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.1
Αποτελεί το καλύτερο κεφάλαιο της σειράς και μια κορυφαία κυκλοφορία στον χώρο των Action-Adventures.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
Yakuza 0
[Αρχική δημοσίευση: 24/8/14] Σύμφωνα με το Polygon, η Sega αναπτύσσει ένα νέο Yakuza με την ονομασία Yakuza Zero. Το Βρετανικό game site γνωρίζει ότι η ιαπωνική εταιρεία θα αποκαλύψει περισσότ...Posted (24 Jan 2017)
Comments
Λοιπόν πολλοί απο εσάς θα με μισήσετε αλλα ποτε δεν ήμουν φαν των Ιαπώνων, γενικά ήρωες/χαρακτήρες κλπ., πάντα μπέρδευα τα ονόματά τους η και τα ξεχνούσα.
Όμως όταν πρόκειται για δεκαετία του '80 , με μαφία της τότε δεκαετίας, και με ίντριγκες στο σενάριο, ε τότε είναι το απόλυτο ερέθισμα για μένα.
Μοιάζει εύκολο, αλλά αν τα secondary quest's είναι έξυπνα, πρωτότυπα ,φαντάζομαι τι ενδιαφέρον θα έχει το σενάριο. τότε αξίζει την αγορά!
Θα στείλω το σχόλιο σου στην Sega για να δουν από που προέρχονται οι αγοραστές του Yakuza 0. Καταλαβαίνω και εγώ ότι δεν είναι όλοι φίλοι των Ιαπωνικών δημιουργιών, αλλά υπάρχουν κάποια games που αποτελούν εξαιρέσεις.