- Reviews
- Dishonored 2
Dishonored 2
HotΗ προδοσία ξεπλένεται με αίμα.
Η προδοσία ξεπλένεται με αίμα.
Η βιομηχανία των video games είναι κατά βάση προσανατολισμένη στην λογική των sequels, αφού όπως είναι φυσικό η ανάπτυξη ενός νέου IP εμπεριέχει πάντα ένα μεγάλο ρίσκο. Η Arkane Studios δεν δίστασε να πάρει αυτό το ρίσκο το 2012, όταν και μας παρουσίασε το Dishonored. Η συγκεκριμένη κυκλοφορία κατάφερε να ξεχωρίσει έστω κι αν στην ουσία δανείζονταν στοιχεία από άλλες δημιουργίες (Thief, BioShock, Deus Ex). Κάποια από τα στελέχη βέβαια της Arkane Studios είχαν εργαστεί τόσο στο Thief: The Dark Project, όσο και στο Deus Ex, οπότε οι όποιες επιρροές ήταν απολύτως δικαιολογημένες.
Εν τέλει, το Dishonored μπορεί να χαρακτηρίστικε ως ένα Thief με... Plasmids, αλλά το γεγονός αυτό δεν το εμπόδισε να σημειώσει σημαντική εμπορική επιτυχία και να κερδίσει την εκτίμηση μιας μεγάλης μερίδας παικτών. Ο στόχος των developers πάντως όταν μας παρουσίασαν το Dishonored δεν ήταν να δημιουργήσουν μια νέα σειρά. Το concept ενός sequel άρχισε πολύ αργότερα να στριφογυρνά στο μυαλό τους και συγκεκριμένα όταν εργάζονταν πάνω στα DLC του δημοφιλούς Action/Adventure.
Κάπως έτσι φτάσαμε στην κυκλοφορία του Dishonored 2, το οποίο εκ πρώτης όψεως δείχνει αρκετά διαφορετικό από τον προκάτοχό του. Αν μη τι άλλο αυτή την φορά έχουμε δύο playable χαρακτήρες, ενώ οι περιπέτειές σας λαμβάνουν χώρα σε καινούργιες τοποθεσίες. Πάμε να δούμε λοιπόν αναλυτικότερα τι ακριβώς προσφέρει η νέα δημιουργία της Arkane Studios και αν καταφέρνει να σταθεί αντάξια του προκατόχου της.
Μια νέα ιστορία προδοσίας και εκδίκησης
Από χρονικής πλευράς βρισκόμστε 15 χρόνια μετά τα γεγονότα του Dishonored και στον θρόνο του Dunwall κάθεται η Emily Kaldwin, η κόρη του Corvo Attano. H πόλη του Dunwall ανθεί οικονομικά μέσα σε αυτή την δεκαπενταετία και η αυτοκράτειρα Emily είναι αγαπητή από την μεγαλύτερη μερίδα των κατοίκων. Στο διάστημα αυτό η Emily εκπαιδεύεται από τον πατέρα της και πλέον είναι σε θέση να προστατεύσει τον εαυτό της από οποιονδήποτε επίδοξο δολοφόνο. Η εκπαίδευση αυτή αποτυπώνεται μέσα από ένα σύντομο μεν, επεξηγηματικό δε tutorial που θα μυήσει στους βασικούς stealth μηχανισμούς και στο σύστημα μάχης του Dishonored 2.
To θετικό κλίμα που επικρατεί στο Dunwall έχει αρχίσει τον τελευταίο καιρό να αλλάζει εξαιτίας μιας σειράς περίεργων δολοφονιών, οι οποίες είναι στοχευμένες στους πολιτικούς αντιπάλους της Emily και του Corvo. Υπεύθυνος για αυτά τα εγκλήματα είναι ένας κατά συρροήν δολοφόνος που αποκαλείται “Crown Killer”. Η ταυτότητα του δολοφόνου παραμένει άγνωστη, παρόλα αυτά οι υποψίες πέφτουν κυρίως στην αυτοκράτειρα και τον πατέρα της, καθώς όπως προαναφέραμε τα θύματα αποτελούσαν τους πολιτικούς αντιπάλους τους.
Η πλοκή παίρνει μια αναπάντεχη τροπή κατά την διάρκεια της δεκαπεντικονταετούς επετείου από τον θάνατο της Jessamine Kaldwin, όταν ο Luca Abele (o Δούκας του Serkonos) εμφανίζεται στο παλάτι παρέα με την Delilah Coppersppon. H τελευταία υποστηρίζει ότι είναι ετεροθαλής αδελφή της Jessamine και ως εκ τούτου της ανήκει ο θρόνος του Dunwall. Στην επικείμενη σύγκρουση που ακολουθεί η Delilah κλέβει τις δυνάμεις του Corvo και τον πιάνει αιχμάλωτο, ενώ οι στρατιώτες του Δούκα φυλακίζουν την Emily. Από το σημείο αυτό και μετά έχετε την δυνατότητα να ξεκινήσετε το playthrough σας, επιλέγοντας όποιον από τις δύο χαρακτήρες επιθυμείτε (Emily ή Corvo).
To σενάριο δεν αφήνει τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις από θέμα πρωτοτύπιας, καθώς είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό του Dishonored. Κοινώς έχουμε να κάνουμε με μια ιστορία προδοσίας και εκδίκησης. Παρόλα αυτά, η συνολική αίσθηση που μας άφησε ήταν αναμφισβήτητα θετική. Σε αυτό το κομμάτι συντέλεσε ο τρόπος με τον οποίο είναι δομημένος ο κόσμος του παιχνιδιού, καθώς σε κάθε γωνιά του κρύβονται πολλές μικρότερερες ιστορίες που περιμένουν από εσάς να τις ανακαλύψετε. Ως εκ τούτου το εξαιρετικά πλούσιο lore καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό να καλύψει τις όποιες σεναριακές αδυναμίες και να σας κάνει για μια ακόμη φορά να βυθιστείτε στον γοητευτικό steampunk κόσμο της σειράς.
Οι δύο ήρωες
Το gameplay δεν έχει αλλάξει ριζικά σε σχέση με τα όσα είχαμε δει στο Dishonored και ουσιαστικά τα νέα στοιχεία εντοπίζονται κυρίως στις υπερφυσικές δυνάμεις των ηρώων. Όπως αναφέραμε παραπάνω, αυτή την φορά έχουμε δύο playable χαρακτήρες, την Emily Kaldwin και τον Corvo Attano. Όποιον κι αν επιλέξετε από τους δύο βέβαια η ιστορία δεν αλλάζει. Κάθε χαρακτήρας πάντως έχει πρόσβαση σε ξεχωριστά supernatural powers και ως εκ τούτου η όλη εμπειρία αλλάζει ανάλογα με το αν έχετε αναλάβει του έλεγχο του Corvo ή της Emily. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το skill tree του Corvo είναι πάνω κάτω το ίδιο με αυτό που είχαμε συναντήσει στο Dishonored. Για παράδειγμα με το Blink μπορείτε να τηλεμεταφερθείτε σε κοντινές αποστάσεις, ενώ με το Possesion δύναται να “καταλάβετε” το σώμα διαφόρων ζώων ή ανθρώπων.
Όσον αφορά την Emily τώρα θα λέγαμε ότι τα powers της έχουν έναν σαφή stealth προσανατολισμό. Λόγου χάρη το Doppelganger σας επιτρέπει να δημιουργήσετε ένα ομοίωμά σας για να αποσπάσετε την προσοχή των εκάστοτε φρουρών, ενώ με το Shadow Walk μπορείτε να μετατραπείτε σε σκιά. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα νέα abilities είναι το λεγόμενο Domino, το οποίο σας δίνει την δυνατότητα να κάνετε link δύο ή περισσότερους εχθρούς. Στην περίπτωση αυτή αν σκοτώσετε τον έναν από τους δύο θα πεθάνει και ο άλλος. Το γεγονός ότι τα supernatural powers μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους με διάφορους τρόπους σας ωθεί να πειραματιστείτε μαζί τους. Παράλληλα, κάθε power μπορεί να αναβαθμιστεί διαφορετικά ανάλογα με το playstyle σας (lethal ή non lethal).
Απόλυτη ελευθερία
Το Dishonored 2, όπως και ο προκάτοχός του, μπορεί να παιχτεί με δύο διαφορετικούς τρόπους. Από την μία πλευρά έχουμε την κλασική... βουρ στον πατσά προσέγγιση, όπου εκμεταλλεύεστε το οπλοστάσιο σας και τις υπερφυσικές δυνάμεις για να σκοτώσετε ότι κινείται. Στον αντίποδα, έχουμε την stealth προσέγγιση, η οποία με την σειρά της χωρίζεται σε lethal και non lethal. Αξίζει να σημειωθεί ότι μπορείτε να ολοκληρώσετε το Dishonored 2 χωρίς να σκοτώσετε ούτε έναν εχθρό, αν και όπως είναι φυσικό σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί να αφιερώσετε πολύ περισσότερο χρόνο.
Ένα στοιχείο που μας προκάλεσε θετική εντύπωση είναι ότι πλέον η non lethal προσέγγιση είναι πιο viable από ποτέ, καθώς σας δίνετε η δυνατότητα να κάνετε non lethal takedowns αν πέφτετε από ψηλά πάνω σε κάποιον αντίπαλο ή ακόμη και κατά την διάρκεια της μάχης. Αν για παράδειγμα κάνετε block την κατάλληλη χρονική στιμή, ο αντίπαλος σας θα αποπροσανατολιστεί δίνοντας σας την ευκαιρία να τον αποτελειώσετε ή να τον αφήσετε αναίσθητο. Το playstyle σας καθορίζει σημαντικά την όλη εμπειρία του Dishonored 2 με βάση τον Chaos μηχανισμό. Αν για παράδειγμα σκοτώνετε συνεχώς όποιον βρείτε μπροστά σας αυξάνεται το Chaos και οι NPC είναι πιο επιθετικοί εναντίον σας. Να σημειωθεί ότι υπάρχει και ενα ξεχωριστό ending, ένα για το Low Chaos και ένα για το High Chaos.
H δημιουργία της Arkane Studios φλερτάρει έντονα με το να χαρακτηριστεί sandbox καθώς μπορείτε να προσεγγίσετε το εκάστοτε objective με δεκάδες διαφορετικούς τρόπους.
H διάρκεια των βασικών αποστολών κυμαίνεται στις 10-15 ώρες ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο παίζετε και παράλληλα υπάρχουν αρκετές προαιρετικές αποστολές και δεκάδες collectables που αυξάνουν αισθητά την συνολική αντοχή του τίτλου στον χρόνο. Το replayability με την σειρά του είναι πραγματικά τεράστιο, αφού έχουμε δύο playable χαρακτήρες, ένα ending για το Low και ένα για το High Chaos, ενώ η συνολική εμπειρία είναι τελειώς διαφορετική αν πάτε για full stealth χωρίς να σκοτώσετε κανένα εχθρό. Συν τις άλλοις, υπάρχει και η δυνατότητα να παίξετε χωρίς supernatural powers. Ως εκ τούτου, αν θέλετε να παίξετε με όλους τους τρόπους θα χρειαστεί να κάνετε τρία ή και περισσότερα playthroughs. To save system του Dishonored 2 βοηθά την όλη κατάσταση, καθώς υπάρχουν επαρκή save slots, ενώ οι επιλογές Quick Save και Quick Load σας σώζουν πολύτιμο χρόνο. Αν δοκιμάσετε ένα full stealth και non lethal playthrough θα καταλάβετε ακριβώς τι εννοούμε.
Ο βαθμός πρόκλησης εξαρτάται κατά βάση από το playstyle σας, καθώς αν επιχειρήσετε την stealth προσέγγιση θα τα βρείτε σκούρα είτε παίζοντας στο Regular ή στο Hard επίπεδο δυσκολίας. Σε όλες τις περιπτώσεις πάντως ο βαθμός πρόκλησης είναι ικανοποιητικός, χωρίς ποτέ να γίνεται απαγορευτικός για τον μέσο παίκτη. Σε ότι έχει να κάνει με την AI πάντως υπάρχουν κάποια παράπονα, καθώς η συμπεριφορά των αντιπάλων σας είναι σε κάποιες περιπτώσεις αλλοπρόσαλη και εξωπραγματική, καθώς ακούν τα βήματα σας ή σας βλέπουν ακόμη κι αν βρίσκεστε σε μεγάλη απόσταση από αυτούς.
Κερδίζει πόντους στο art direction
Σε αντίθεση με το Dishonored, στο οποίο είχε χρησιμοποιηθεί η Unreal Engine 3, οι developers επέλεξαν την Void engine για να δώσουν σάρκα και οστά στο όραμά τους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μια custom μηχανή γραφικών που έχει στηριχθεί πάνω στην id Tech 5 της id Software. To συνολικό οπτικό αποτέλεσμα παρουσιάζει αρκετές ατέλειες σε ότι έχει να κάνει με το texture filtering, καθώς τα textures απεικονίζονται αρκετά θολά. Για να είμαστε ειλικρινείς το Dishonored 2 θα μπορούσε κάλλιστα να κυκλοφορήσει και στα PS3, Xbox 360 με το κατάλληλο downgrade στην ανάλυση. Με άλλα λόγια το Dishonored 2 δεν κερδίζει σε καμία περίπτωση τις εντυπώσεις, όσον αφορά τον τεχνικό τομέα του, πόσο μάλλον στα PC εκεί όπου είχαμε και ένα τραγικό λανσάρισμα.
Ευτυχώς δεν συμβαίνει το ίδιο και με το art direction, το οποίο είναι με μια λέξη εξαιρετικό. Με εξαίρεση το πρώτο κεφάλαιο της ιστορίας που λαμβάνει χώρα στο Dunwall, η πλειοψηφία του Dishonored 2 λαμβάνει χώρα σε μια νέα τοποθεσία, την φανταστική πόλη Karnaca, της οποίας ο σχεδιασμός παραπέμπει σε μεσογειακές παραθαλλάσιες πόλεις της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Ελλάδας. Στον ηχητικό τομεά ξεχωρίζει το soundtrack του έμπειρου συνθέτη Daniel Licht και το πειστικό voice acting, καθώς όλοι οι voice actors δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους στην ερμηνεία των ρόλων τους.
Άξιος συνεχιστής της σειράς
Το Dishonored 2 μπορεί να μην πρωτοτυπεί ιδαίτερα, αφού στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην gameplay φόρμουλα του προκατόχου του, αλλά εν τέλει αυτό δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία, καθώς το τελικό αποτέλεσμα είναι αντάξιο των προσδοκιών μας. Η απόλυτη ελευθερία που σας χαρίζει το δημιούργημα της Arkane Studios είναι πραγματικά αξιοσημείωτη και εγγυάται ότι θα αφιερώσετε πολλαπλά playthroughs στον μοναδικό steampunk κόσμο της Karnaca. Τα μόνα παράπονα μας αφορούν το τεχνικό κομμάτι, καθώς το Dishonored 2 απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί next-gen.
Θετικά:
- Δύο playable χαρακτήρες με ξεχωριστό skill tree
- Ικανοποιητική διάρκεια και τεράστιο replayability
- H ελευθερία προσέγγισης των αποστολών
- Άρτιος ηχητικός τομέας
- Μοναδικό art direction
- Η non lethal προσέγγιση είναι πιο βιώσιμη από ποτέ
Αρνητικά:
- Θολά textures, δεν εντυπωσιάζει τεχνικά
- Προβληματικό launch στα PC
- Κοινότυπο σενάριο
- Ελάχιστα νέα στοιχεία στο gameplay
- Αφύσικο Α.Ι.
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 9
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.5
Διστάζει να καινοτομήσει, αλλά εγγυάται μια συγκλονιστική εμπειρία.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
User reviews
Μετά την επιτυχία του πρώτου τίτλου η Bethesda Softworks αποφασίζει να μας χαρίσει το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς, εν έτη 2016, το οποίο ανέπτυξε η Arkane Studios.
Σενάριο
Η αρχή του ταξιδιού μας, μας βρίσκει στο Dunwall όπου γίνεται η απαραίτητη προετοιμασία για την απόδοση φόρου τιμής στην Jessamine Kaldwin, μητέρα της Emily και πρώην Βασίλισσα η οποία δολοφονήθηκε 15 χρόνια πριν από τον δολοφόνο Daud. Μετά την στέψη της Emily η αυτοκρατορία βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση αλλά μια σειρά φόνων και συγκεκριμένα όλων των πολιτικών αντιπάλων της Emily ,από τον λεγόμενο “Crown Killer”, έχουν δημιουργήσει πολλές αμφιβολίες για το ποιόν της νέας Βασίλισσας. Κατά την διάρκεια της τελετής κάνει την εμφάνιση της η Delilah Copperspoon, ετεροθαλής αδερφή της Jessamine και θεία της Emily. Η Delilah όμως μόνο για καλό δεν έχει έρθει καθώς έχει οργανώσει πραξικόπημα με σκοπό να κλέψει τον θρόνο από την Emily. Σε αυτή τη φάση επιλέγετε με ποιόν χαραχτήρα θέλετε να παίξετε (Emily ή Corvo). Ανάλογα με την επιλογή σας η Delilah θα πετρώσει τον άλλο χαραχτήρα.
Έτσι ξεκινάτε το ταξίδι σας φεύγοντας από το Dunwall και κατευθύνεστε στο νησί Serkonos με σκοπό να ανακαλύψετε ποιός είναι ο Crown Killer, να μάθετε διερευνήσετε για το ποιοί είναι οι σύμμαχοι της Delilah και τελικώς να μάθετε περισσότερα για την μάγισσα η οποία κρύβει πολλά μυστικά όπως θα δείτε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού και φυσικά να πάρετε πίσω τον θρόνο και να σώσετε τον Corvo/Emily (ανάλογα με τον ποιόν χαραχτήρα έχετε επιλέξει).
Για όσους δεν έχουν παίξει το DLC “The Brigmore Witches” του πρώτου Dishonored σας προτείνω να το παίξετε ή έστω να δείτε κάποιο σχετικό video γιατί συνδέεται η ιστορίας τους μέσω κάποιον γραμμάτων και audio logs που βρίσκετε στη “βάση” των επιχειρήσεων σας για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της ιστορίας χωρίς να είναι απαραίτητο για να την ακολουθήσετε.
Οπτικός Τομέας
Το Dishonored 2 χρησιμοποιεί την μηχανή γραφικών της Arkane Studios με την ονομασία Void Engine. Τα γραφικά του είναι σαφώς ανώτερα σε σχέση με το πρώτο κεφαλαίο το οποίο χρησιμοποιούσε την Unreal Engine 3. Φυσικά το “καρτουνίστικο” αλλά και σκοτεινό του ύφος παραμένει και είναι πιο όμορφο και έντονο από ποτέ. Δυστυχώς όμως αν και η Arkane Studios έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στον οπτικό τομέα υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στον τεχνικό. Στην έκδοση του PC (την οποία έχω και με βάση αυτή κάνω το συγκεκριμένω review) δεν έχει γίνει καθόλου καλό optimize με αποτέλεσμα πάρα πολλοί χρήστες με πολύ δυνατά μηχανήματα να έχουν πολύ χαμηλά FPS σε οποιαδήποτε settings ή ακόμα χειρότερα να μην μπορούν να παίξουν καθόλου. Μέχρι τώρα έχουν βγεί τρία μεγάλα updates τα οποία δεν κατάφεραν να φτιάξουν τα προβλήματα για το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών.
Όσον αφορά τα animations, θα σας δώσουν μια αίσθηση ικανοποίησης καθώς είναι πολύ προσεγμένα και πολύ βίαια (αποκεφαλισμοί, ακρωτηριασμοί και πολλά άλλα). Το αιματοβαμμένο playthrough δεν υπήρξε ποτέ πιο απολαυστικό καθώς έχετε πολλούς διαφορετικούς τρόπους να εκτελέσετε τους εχθρούς σας και ο κάθε ένας προσφέρει μια μοναδική εμπειρία.
Ηχητικός Τομέας
Το soundtrack του παιχνιδιού είναι εξαιρετικό και συνάδει εκπληκτικά με την εποχή και την ατμόσφαιρα. O συνθέτης και πάλι είναι ο Daniel Licht ο οποίος έκανε καταπληκτική δουλειά. Από τους μουσικούς που θα συναντήσετε στα γραφικά σοκάκια του Serkonos μέχρι και τη μουσική του menu. Κάπου εδώ όμως ξεκινάει η κατακόρυφη πτώση για τον ήχο του Dishonored 2.Το voice acting των πρωταγωνιστών (Emily και Corvo) είναι απογοητευτικό τουλάχιστον για το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού. Πέρα από ελάχιστες ατάκες οι Erica Luttrell (Emily) και Stephen Russell (Corvo) δυστυχώς δεν καταφέρνουν να πείσουν. Πολλές φορές το πρώτο πράγμα που θα σκεφτείτε καθώς τους ακούτε να εκφράζουν τις σκέψεις τους είναι ότι απλά διαβάζουν το σενάριο χωρίς κανένα ίχνος συναισθήματος.
Το κακό είναι ότι και το υπόλοιπο cast βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με ελάχιστες εξαιρέσεις που δεν είναι αρκετές για να σώσουν την κατάσταση. Τα προβλήματα όμως δεν σταματάνε εδώ μιας και πολλοί χρήστες έχουν παρατηρήσει διακοπές και τρεμόπαιγμα στον ήχο είτε πρόκειται για cinematic είτε για πιο γενικούς ήχους του παιχνιδιού (βήματα,μπουκάλια κτλπ) αλλά και στη μουσική.
Gameplay/Chaos Theory
Το gameplay έχει βελτιωθεί αισθητά σε σχέση με το πρώτο Dishonored. Ειδικά η stealth προσέγγιση είναι πιο βιώσιμη από ποτέ καθώς μπορείτε να αναισθητοποιήσετε τους αντιπάλους σας κατά την διάρκεια της μάχης. Η απόλυτη ελευθερία είναι και εδώ παρούσα και ίσως πιο έντονη από τον προηγούμενο τίτλο. Στο χέρι σας είναι αν θα επιλέξετε τον αιματηρό δρόμο προς την διεκδίκηση του θρόνου ή αν θα κρατήσετε τα χέρια σας καθαρά και θα παραμείνετε στις σκιές. Φυσικά εφόσον το επιλέξετε θα έχετε και όλες τις υπερφυσικές δυνάμεις με χάρις στο mark του Outsider για να σας βοηθήσουν στην αποστολή σας και λέω εφόσον το επιλέξετε γιατί υπάρχει η επιλογή να τελειώσετε το παιχνίδι χωρίς υπερφυσικές δυνάμεις. Για όσους έπαιξαν το πρώτο καλύτερα να παίξετε με την Emily αφού έχει καινούρια και διαφορετικά abilities ενώ του Corvo είναι σχεδόν ίδια. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει το σύστημα χάους που γνωρίσαμε στο πρώτο κεφάλαιο. Οι επιλογές σας μετράνε από το τι θα συναντήσετε στους δρόμους του Serknos/Dunwall μέχρι και σε τι κατάσταση θα βρεθεί η αυτοκρατορία στο τέλος του παιχνιδιού.
Ανάλογα με το επίπεδο χάους θα συναντήσετε περισσότερα bloodfly nests καθώς και ποντίκια κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Οι επιλογές σας δεν θα έχουν ιδιαίτερο αντίκτυπο κατά την διάρκεια του playthrough σας. Οι μόνες αλλαγές που θα παρατηρήσετε είναι κάποιες πιο κυνικές ατάκες από τους χαραχτήρες. Εκεί όμως που πραγματικά οι επιλογές σας θα μετρήσουν είναι το τελευταίο chapter όπου κάποιοι σύμμαχοι μπορεί να μην σας αποκαλύψουν κάποια μυστικά τους ή ακόμα να φύγουν από δίπλα σας.
Αξίζει να αναφερθεί πως αν θέλετε το πιο σκοτεινό ending θα πρέπει πρωτίστως να σκοτώνετε τα πάντα και αφετέρου πάρετε τον θρόνο για τον εαυτό σας (δηλαδή να επιλέξετε να μην σώσετε τον εκάστοτε πετρωμένο χαραχτήρα). Αν θέλετε να πάρετε το συγκεκριμένο ending θα πρότεινα να επιλέξετε τον Corvo διότι από τα 4 playthrough που έκανα, μόνο με τον Corvo μου έδωσε αυτή την επιλογή ενώ με την Emily με ανάγκαζε να τον σώσω. Το λέω με κάθε επιφύλαξη γιατί κάθε φορά είχα διαφορετικό επίπεδο χάους οπότε υπάρχει μεγάλη περίπτωση να γίνεται και με την Emily.
Τέλος να αναφέρω ότι υπάρχουν τρία επίπεδα χάους, Low, High και Very High Chaos.(όπου παίρνετε και το ending που αναφέρθηκε πιο πάνω)
Level Design
Η Arkane Studios έδωσε ρέστα στο στήσιμο των πιστών που θα περιηγηθείτε. Η απόλυτη ελευθερία και η πληθώρα επιλογών που σας δίνονται για να επιτύχετε στην αποστολή σας εκτοξεύουν το replay value στα ύψη. Ακόμα και στο 4ο playthrough μου ανακαλύπτω καινούριους και διαφορετικούς τρόπους για να πετύχω τον σκοπό μου. Κάθε φορά θα βρω μια καινούρια μυστική είσοδο ή κάποιο άλλο δρόμο ή κάποιο side quest που δεν είχα ανακαλύψει τις προηγούμενες φορές. Το στοιχείο της εξερεύνησης λοιπόν είναι έντονο και το ίδιο το παιχνίδι σε ωθεί να ψάξεις τριγύρω είτε για runes/bonecharms είτε για εναλλακτικούς τρόπους για να ολοκληρώσεις την εκάστοτε αποστολή εκτός από τους προκαθορισμένους.
Επιπροσθέτως σε περίπτωση που επιλέξετε να τελειώσετε το παιχνίδι χωρίς υπερδυνάμεις δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα απολύτως πρόβλημα στο να εξερευνήσετε τον εκάστοτε χάρτη καθώς είναι πολύ καλά φτιαγμένες όλες οι πίστες έτσι ώστε να μην χρειάζεστε τις υπερφυσικές σας δυνάμεις. Φυσικά υπάρχουν και κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις όπου θα χρειαστείτε blink\far reach ή έστω διπλό άλμα για να φτάσετε σε κάποια σημεία.
Α.Ι
Το A.I στην προκειμένη είναι ολίγον τι περίεργο. Ανάλογα με την δυσκολία που έχετε επιλέξει αντιστοίχως προσαρμόζεται και το A.I και δεν αναφέρομαι μόνο στο πως συμπεριφέρονται οι αντίπαλοι κατά την διάρκεια της μάχης. Όσο πιο υψηλό το επίπεδο δυσκολίας τόσο οξύνονται και οι αισθήσεις και το κατά πόσο γίνεστε αντιληπτός από τους εχθρούς σας. Παραδείγματος χάρη αν στέκεστε έξω από ένα παράθυρο και ένας εχθρός ακριβώς απέναντι σας (κοιτάζοντας σας) σε σχετικά μικρή απόσταση στο επίπεδο δυσκολίας Normal δεν πρόκειται να αντιληφθεί την παρουσία σας (εκτός προφανώς αν έρθει πολύ κοντά ή κάνετε κάποια περίεργη κίνηση) ενώ στο hard και στο very hard θα γίνεται αντιληπτοί πολύ γρήγορα. Ειδικά στο very hard οι αντίπαλοι σας βλέπουν από αρκετά μεγάλη απόσταση και πολλές φορές, ακόμα και αν βρίσκεστε σε υψηλότερο όροφο/επίπεδο σας βλέπουν με αποτέλεσμα να καλούν ενισχύσεις και να αρχίσουν να σας επιτίθενται.
Στη προσπάθεια του όμως να γίνει ρεαλιστικό χάνει λίγο την μπάλα καθώς οι εχθροί υπερβολικά μακριά από εσάς ακούνε ήχους από κάποια πόρτα που ανοίξατε ή από κάποιο παράθυρο που σπάσατε και γενικότερα αντιλαμβάνονται πράγματα που κανονικά δεν θα έπρεπε. Τις περισσότερες φορές που συμβαίνει αυτό η σχετική ένδειξη δεν κοκκινίζει αμέσως (δηλαδή δεν είναι σίγουροι για την ύπαρξη απειλής) αλλά αρχίζουν να ψάχνουν την γύρω περιοχή. Παρ’ όλα αυτά δεν θα σας επηρεάσει ιδιαίτερα στο να απολαύσετε το παιχνίδι ούτε θα σας δημιουργήσει προβλήματα στο playthrough σας (εκτός αν κυνηγάτε κάποια achievements όπου θα συνιστούσα τακτικά saves).
Συμπερασματικά είναι μια πάρα πολύ καλή συνέχεια του πρώτου χωρίς να πρωτοπορεί. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν προσφέρει μια μοναδική εμπειρία. Το σενάριο του είναι μέτριο χωρίς κάποια ιδιαίτερη συγκίνηση ειδικά με το εξίσου μέτριο voice acting αλλά η ατμόσφαιρα, gameplay και υπόλοιπος ηχητικός τομέας υπόσχονται ότι δεν θα σας απογοητεύσουν και θα σας κρατήσουν στο παιχνίδι για πολλές ώρες.
Comments
Καλά το A.I. είναι γελοίο σε πολλά σημεία.Ημιτελές παιχνίδι παρέδωσαν.