- Reviews
- ReCore
ReCore
HotΗ Joule και τα ρομπότ της.
Η Joule και τα ρομπότ της.
Λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του Mighty No.9, η Comcept επιστρέφει με τη νέα της δημιουργία που φέρει τον τίτλο ReCore. Για να είμαστε πιο ακριβείς αυτή την φορά η εταιρεία του ταλαντούχου Ιάπωνα developer Keiji Inafune ενώνει τις δυνάμεις της με τις Armature Studio και Asobo Studio (Fuel). Με άλλα λόγια έχουμε να κάνουμε με ένα συλλογικό project, το οποίο έχει υλοποιηθεί από βετεράνους της βιομηχανίας των video games. O Keiji Inafune δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς εργάστηκε για περισσότερα από 20 χρόνια στην Capcom (Dead Rising, Onimusha, Lost Planet, Mega Man). Από την άλλη πλευρά, στο δυναμικό της Armature Studio συναντάμε developers που είχαν εργαστεί πάνω στην σειρά Metroid Prime και συγκεκριμένα στο Metroid Prime 3: Corruption. Στα credits συναντάμε επίσης και το όνομα του Joseph Staten (Halo, Destiny), o οποίος και ανέλαβε την συγγραφή του σεναρίου.
Η κυκλοφορία του ReCore σηματοδοτεί επίσης και την έναρξη του προγράμματος Xbox Play Anywhere υποστηρίζοντας cross-play, αλλά και cross-buy στα Xbox One και Windows 10 PC. Αγοράζοντας λοιπόν την ψηφιακή έκδοσή του στο Xbox One αποκτάτε εντελώς δωρεάν την αντίστοιχη για τα PC και αντίστροφα. Το κύριο ζητούμενο βέβαια είναι κατά πόσο το ReCore είναι σε θέση να σταθεί αντάξιο των προσδοκιών μας, οι οποίες για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας είναι υψηλότατες. Αυτό φαίνεται άλλωστε και από τους developers που υπογράφουν το νέο IP της Microsoft Studios.
Δημιουργώντας έναν καινούργιο κόσμο
Το ReCore εκτυλίσσεται σε ένα sci-fi setting και όπως αναφέραμε παραπάνω την συγγραφή του σεναρίου την έχει αναλάβει ο Joseph Staten. O τελευταίος έχει εργαστεί στην σειρά Halo και στο Destiny παρουσιάζοντας εξαιρετικά δείγματα γραφής. Διαπιστώσαμε με μεγάλη χαρά ότι οι developers μπήκαν στον κόσμο να στήσουν από το μηδέν ένα αρκετά ενδιαφέρον setting και γενικώς η ιστορία του ReCore μας άφησε τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις. Στον ρόλο της κεντρικής πρωταγωνίστριας συναντάμε την Joule, μια νεαρή μηχανικό, η οποία αποτελεί έναν από τους πρώτους αποίκους του πλανήτη Far Eden.
Με βάση το σενάριο μια ανίατη ασθένεια ονόματι Dust Devil Plague ανάγκασε την ανθρωπότητα να εγκαταλείψει την Γη και να αναζητήσει καταφύγιο σε ένα νέο πλανήτη. Η οργάνωση Mandate με την σειρά της έστειλε τους πρώτους αποίκους στον Far Eden, αλλά και μια σειρά από ρομπότ, γνωστά και ως Corebots με στόχο να διαμορφώσουν το περιβάλλον του πλανήτη, ώστε αυτό να καταστεί βιώσιμο για τους ανθρώπους. Τα Corebots θα έπρεπε να ολοκληρώσουν το έργο τους (terraforming) μέσα σε 200 χρόνια και στη συνέχεια να “ξυπνήσουν” τους πρώτους αποίκους του πλανήτη από τους κρυογενετικούς θαλάμους τους.
Κάτι βέβαια φαίνεται ότι πήγε στραβά, καθώς όταν η Joule ξυπνά διαπιστώνει ότι η διαδικασία του terraforming δεν έχει ολοκληρωθεί και παράλληλα τα Corebots έχουν μια επιθετική συμπεριφορά εναντίον της. Το μόνο Corebot που φαίνεται να έχει φιλικές διαθέσεις είναι ο Mack, ένα σκυλί-ρομπότ που ακολουθεί πίστα την ηρωίδα της ιστορίας στις νέες τις περιπέτειες. Από την πλευρά σας καλείστε να αναλάβετε τον έλεγχο της Joule και να την βοηθήσετε να ανακαλύψει ποιος ευθύνεται για την επιθετική συμπεριφορά των Corebots, αλλά και τι απέγινε με τους υπόλοιπους αποίκους του Far Eden.
Μαρτυρά τις καταβολές του
Από πλευράς gameplay, η δημιουργία των Comcept και Armature Studio μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα Action-Adventure/Platform με μπόλικα RPG στοιχεία. Η μίξη αυτή των διαφορετικών genres γίνεται μάλιστα με απόλυτη επιτυχία. Για να φέρετε εις πέρας την αποστολή σας λοιπόν θα χρειαστεί να εξερευνήσετε τον κόσμο του ReCore, να πολεμήσετε με εκατοντάδες Corebots, άλλα και να αξιοποιήσετε τους companions σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το μοντέλο χειρισμού είναι εύκολο στην εκμάθηση, ακριβέστατο και ιδιαίτερα λειτουργικό. Η ακρίβεια των controls καταφέρνει να αναδείξει το Platform στοιχείο σε ένα πρωτόγνωρο βαθμό.
Το σύστημα μάχης εκ πρώτης όψεως δείχνει αρκετά απλοϊκό, παρόλα αυτά έχει αρκετό βάθος και θα χρειαστεί να αφιερώσετε κάποιο χρόνο για να αφομοιώσετε όλους τους μηχανισμούς του. Η λογική που ισχύει εδώ είναι ότι κάνετε lock-on με το LT πάνω στους εχθρούς σας και τους πυροβολείτε ανελέητα, ενώ παράλληλα προσπαθείτε να αποφύγετε τις επιθέσεις τους. Όσο περισσότερους εχθρούς χτυπάτε σε αλληλουχία, τόσο αυξάνεται και ο μετρητής του combo σας με άμεσο αντίκτυπο την αύξηση της ζημιάς που προκαλείτε και παράλληλα στο τέλος της μάχης κερδίζετε περισσότερα xp. Στο σημείο αυτό να προσθέσουμε ότι από κάποιο σημείο και μετά έχετε πρόσβαση σε τρεις διαφορετικές μορφές πυρομαχικών (μπλε, κόκκινα και κίτρινα). Το χρώμα του κάθε εχθρού που αντιμετωπίζετε αποτελεί και το σημείο αναφοράς για το ποιο πυρομαχικό θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε, ώστε να έχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στην μάχη. Αν ο εχθρός σας είναι για παράδειγμα ένα κίτρινο Corebot καλείστε να τον πυροβολήσετε με τα κίτρινα πυρομαχικά.
Στις μάχες βέβαια δεν είστε μόνοι σας, καθώς έχετε την βοήθεια του Mack του πιστού σας Corebot. Μάλιστα στην πορεία αποκτάτε πρόσβαση σε δύο ακόμη companions, τον Duncan (ρομπότ-γορίλλας) και τον Seth (ρομπότ-αράχνη). Καθένα από αυτά μάλιστα έχει έναν περιορισμένο αριθμό lethal επιθέσεων (ενεργοποιούνται με το κουμπί Υ). Οι ιδιότητες των φιλικών Corebots δεν περιορίζονται μόνο στην μάχη, καθώς για παράδειγμα ο Mack μυρίζεται και ξεθάβει χρήσιμα αντικείμενα από την άμμο του Far Eden, ενώ ο Duncan μπορεί να σπάσει συγκεκριμένες πέτρες. Από τους τρεις companions πάντως ο Seth είναι ο πιο χρήσιμος, καθώς μπορεί να σκαρφαλώσει σε συγκεκριμένα σημεία. Μπορείτε μάλιστα να γαντζωθείτε και εσείς πάνω του για να αποκτήσετε πρόσβαση σε πλατφόρμες που βρίσκονται σε μεγαλύτερο ύψος.
Μαζεύοντας “πυρήνες”
Για κάθε εχθρό που αντιμετωπίζετε καλείστε να πάρετε μια σημαντική απόφαση. Η πρώτη εκδοχή είναι να τον αποτελειώσετε με το όπλο σας ή με τις lethal επιθέσεις του εκάστοτε συμμάχου σας. Σε αυτή την περίπτωση το loot που κερδίζετε από την μάχη είναι διάφορα crafting parts, με τα οποία μπορείτε να συνθέσετε διάφορα blueprints. Η δεύτερη εκδοχή είναι να εκτοξεύσετε τον γάντζο σας πάνω στον εχθρό και να προσπαθήσετε να του αποσπάσετε τον ενεργειακό πυρήνα του (core). Η όλη διαδικασία υλοποιείται με ένα minigame που θυμίζει διελκυστίνδα, καθώς από την μια πλευρά τραβάτε εσείς τον πυρήνα προς τα έξω, ενώ από την άλλη ο αντίπαλος σας προσπαθεί να κρατηθεί στη ζωή.
Κάντε extract όσα περισσότερα cores μπορείτε για να αυξήσετε τα στατιστικά των Corebots σας.
Να προσθέσουμε εδώ ότι τα cores που κάνετε extract από τους αντιπάλους σας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να κάνετε αυξήσετε τα στατιστικά των Corebots σας (attack, defense, energy). Όσο μεγαλύτερο μάλιστα είναι το level του εχθρού, τόσο πιο “ισχυρός” είναι και ο ενεργειακός πυρήνας του. Οι αντίπαλοι σας πάντως κάνουν respawn ανά τακτά χρονικά διαστήματα, οπότε μπορείτε να κάνετε farming για parts και cores, κερδίζοντας παράλληλα xp. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα πάντως υπάρχει περίπτωση να συναντήσετε και elite mobs, τα οποία έχουν συγκεκριμένα resistances οπότε απαιτείται και η ανάλογη στρατηγική για να τα νικήσετε.
Ώρα για upgrades
Όπως προαναφέραμε σας δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιήσετε τα parts και τα cores που έχετε στην διάθεσή σας για να αναβαθμίσετε τα Corebots σας. Στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να βρείτε διάφορα blueprints (ανοίγοντας σεντούκια λόγου χάρη). Για να κατασκευάσετε τώρα αυτό το blueprint θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε συγκεκριμένα parts. Με δεδομένο ότι υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά blueprint για κάθε Corebot είναι φανερό ότι θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο κάνοντας farming. Στην δεύτερη περίπτωση “ξοδεύετε” τα cores που έχετε αποκτήσει για να αυξήσετε τα στατιστικά των companions σας.
Το όλο leveling system μας άφησε θετικές εντυπώσεις, οφείλουμε να διατυπώσουμε πάντως την ένσταση μας για το γεγονός ότι περιορίζεται αποκλειστικά στα Corebots σας. Με άλλα λόγια δεν υπάρχουν upgrades για την Joule. Η μόνη ουσιαστική αλλαγή είναι ότι κάθε φορά που ανεβαίνετε level αυξάνεται η ζημιά του όπλου σας.
Οι Metroidvania επιρροές
H διάρκεια του ReCore κυμαίνεται στις 8-10 ώρες, ενώ είναι εφικτό να ολοκληρώσετε τo playthrough σας και πιο σύντομα αν ασχοληθείτε αποκλειστικά με τις βασικές αποστολές. Στην τελευταία περίπτωση βέβαια τόσο το δικό σας level, όσο και αυτό των Corebots θα είναι μικρότερο από αυτό των αντιπάλων και δεν αποκλείεται να τα βρείτε σκούρα στα τελευταία levels, καθώς και στα boss fights. Οι developers προσπαθούν να αυξήσουν με τεχνητό τρόπο την αντοχή του ReCore στο χρόνο αναγκάζοντάς σας να συλλέξετε συγκεκριμένο αριθμό αντικειμένων (τα λεγόμενα prismatic cores) για να μπείτε σε ένα dungeon. Ο αριθμός που απαιτείται για τις βασικές αποστολές είναι μικρός, αλλά υπάρχουν και προαιρετικά dungeons που απαιτούν να έχετε συλλέξει όλα τα prismatic cores για να μπείτε μέσα.
Το κατά πόσο βέβαια θα ασχοληθείτε με το ReCore έγκειται στην δική σας κρίση. Οφείλουμε να επισημάνουμε πάντως ότι η διάρκεια του main story είναι αρκετά μικρή. Μικρός είναι και ο κόσμος του παιχνιδιού, αν και υπάρχουν πολλές κρυφές περιοχές με σεντούκια, health pick-ups (ανεβάζουν τα hit points σας) και collectables (audio logs). Τα προαιρετικά dungeons με την σειρά τους είναι επιμελώς σχεδιασμένα και θα λέγαμε ότι απευθύνονται στους παίκτες που ψάχνουν την απόλυτη πρόκληση, καθώς τα περισσότερα εξ' αυτών θα πρέπει να ολοκληρωθούν σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Εδώ αρχίζουν τα προβλήματα
Το ReCore έχει όλα τα φόντα για να αποτελέσει μια εξαιρετική προσθήκη στην βιβλιοθήκη τίτλων σας, παρόλα αυτά μια σειρά τεχνικών προβλημάτων το καταδικάζει στην αφάνεια. Στο κομμάτι αυτό να διευκρινίσουμε ότι οι ευθύνες όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι πέφτουν κυρίως στην Armature Studiο. Σε πρώτη φάση έχουμε τα loading times, τα οποία για να είμαστε ειλικρινείς δεν μας είχαν απασχολήσει ιδιαίτερα στις πρώτες ώρες του playthrough μας. Σε αυτό το διάστημα είχε τύχει να πεθάνουμε πέφτοντας από μεγάλο ύψος και να συνεχίσουμε την πρόοδο μας από το ίδιο ακριβώς σημείο, στο οποίο βρισκόμασταν. Όταν αρχίσαμε να πεθαίνουμε στην μάχη όμως διαπιστώσαμε ότι θα έπρεπε να υποστούμε ένα αρκετά μεγάλο loading screen (60-90 δευτερόλεπτα). Ευτυχώς οι χρόνοι φόρτωσης είναι μικρότεροι όταν κάνετε fast travel, εντούτοις με δεδομένο ότι θα πρέπει να πηγαίνετε συνεχώς στην βάση σας για να κάνετε upgrade τα Corebots σας, εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι η ροή της δράσης διακόπτεται συνεχώς.
Κατά την διάρκεια του playthrough μας παρατηρήσαμε επίσης πτώσεις του frame rate και φαινόμενα όπως clipping. Δυστυχώς δεν είχαμε την δυνατότητα να δοκιμάσουμε τα ReCore στα PC εξαιτίας των υψηλών ελάχιστων απαιτήσεων του, έτσι ώστε να δούμε αν τα προβλήματα αυτά αφορούν αποκλειστικά την έκδοση για την κονσόλα της Microsoft. H γενικότερη εικόνα που αποκομίσαμε είναι ότι πρόκειται για μια βιαστική κυκλοφορία, κάτι που αποτυπώνεται και στα Achievements του ReCore, καθώς αρκετά εξ' αυτών είναι glitched και δεν κάνουν σωστά track την πρόοδο σας. Ένα άλλο στοιχείο που θέλουμε να θίξουμε αφορά το level design, καθώς δεν υπάρχει ιδιαίτερη ποικιλία στις τοποθεσίες.
Το τελικό οπτικό αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αναδεικνύει το hardware του Xbox One ή να δικαιολογεί τα minimum specs στα PC (8GB RAM, κάρτα γραφικών 2GB). Υπάρχουν βέβαια και κάποια θετικά στοιχεία, όπως το draw distance που έχει πραγματικά τεράστιο βάθος και τα lighting effects. Στον ηχητικό τομέα ξεχωρίζει το soundtrack του Chad Seiter, ο οποίος στο παρελθόν είχε εργαστεί στην σειρά The Legend of Zelda. To voice acting είναι αρκετά πειστικό, ενώ τα ηχητικά εφέ αποτελούνται κυρίως από ρομποτικούς ήχους και θα λέγαμε ότι δένουν με το όλο sci-fi setting.
Συνοψίζοντας
Το νέο πνευματικό παιδί του Keiji Inafune αντλεί στοιχεία από τις προηγούμενες δουλειές της Comcept και της Armature Studio (Mega Man, Metroid Prime, Soul Sacrifice) και προσφέρει μια ικανοποιητική Metroidvania εμπειρία. Δυστυχώς, το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι αντάξιο των προσδοκιών μας και αυτό είναι κάτι που οφείλεται κατά κύριο λόγο στον τεχνικό τομέα. Ενδεχομένως αν η διαδικασία του development είχε διαρκέσει 2-3 μήνες παραπάνω θα είχαμε τώρα στα χέρια μας ένα εξαιρετικό game, το οποίο θα διατίθετο σε μια ιδιαίτερη προσιτή τιμή (40 ευρώ). Πιθανόν στο μέλλον με κάποια patches να διορθωθούν τα όποια προβλήματα, για την ώρα όμως το ReCore αδικεί τον ίδιο του τον εαυτό.
Θετικά:
- Ακριβέστατο μοντέλο χειρισμού
- Όμορφο soundtrack
- Ενδιαφέρον σενάριο
- Αρμονική συνύπαρξη Action, Platform και RPG στοιχείων
- Πλήθος προαιρετικών dungeons
- Τεράστια ποικιλία από upgrades
- Υψηλός βαθμός πρόκλησης
- Χαμηλή τιμή διάθεσης, cross-buy στα PC και Xbox One
Αρνητικά:
- Έλλειψη ποικιλίας στο level design
- Πτώσεις του frame rate και αρκετά glitches
- Τα loading times
- Οι βασικές αποστολές διαρκούν ελάχιστες ώρες
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7.2
Μια αξιόλογη δημιουργία που δυστυχώς αμαυρώνεται από τον προβληματικό τεχνικό τομέα της.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
ReCore: Ελάχιστες απαιτήσεις
Η Microsoft ανακοίνωσε τις ελάχιστες και τις προτεινόμενες απαιτήσεις του ReCore. Με τα σημερινά δεδομένα τα 8GB RAM αρχίζουν να φαίνονται στάνταρ προϋπόθεση στα περισσότερα games. Κάτι αντίστοιχο ισχ...Posted (07 Sep 2016)
ReCore
[Αρχική δημοσίευση: 15/6/15] Η Microsoft ανακοίνωσε στα πλαίσια της E3 το Recore, ένα νέο IP, το οποίο θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά για το Xbox One. Δείτε το σχετικό τρέιλερ: http://www.youtube.co...Posted (17 Aug 2016)
Comments