- Reviews
- Dark Souls III
Dark Souls III
HotΟ σαδισμός στο απόγειό του.
Ο σαδισμός στο απόγειό του.
H έλευση του Demon's Souls το 2009 αποτέλεσε μια πραγματική κοσμογονία στον χώρο των Action RPG. To πνευματικό παιδί της From Software καθιερώθηκε στην συνείδηση εκατομμυρίων παικτών, ενώ ανάλογη απήχηση γνώρισε και ο πνευματικός απόγονός του, το Dark Souls. To τελευταίο καθιέρωσε ουσιαστικά την μέχρι τότε άσημη ιαπωνική εταιρεία σε ένα μεγαθήριο της βιομηχανίας των video games και παράλληλα ώθησε αρκετές ακόμη εταιρείες στο να προσπαθήσουν να την αντιγράψουν με πρόσφατο παράδειγμα το Lords of the Fallen της Deck13 Interactive.
Ο υψηλός βαθμός πρόκλησης αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της σειράς και ενδεχομένως το πιο χαρακτηριστικό, εντούτοις οι δημιουργίες της ιαπωνικής εταιρείας δεν βασίστηκαν μόνο σε αυτό το κομμάτι για να κερδίσουν την εκτίμησή μας. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η From Software μας παρουσίασε στο παρελθόν την σειρά King's Field, η οποία φημίζονταν για τον βαθμό δυσκολίας της, αλλά από πλευράς gameplay δεν διαφοροποιούνταν σημαντικά σε σχέση με τα αντίστοιχα dungeon crawlers της δεκαετίας του '90. Όσο κι αν ακούγεται υπερβολικό πάντως αρκετοί παίκτες εξέφρασαν κάποια παράπονα για τον δείκτη δυσκολίας του Dark Souls II. To feedback αυτό έφτασε στα... αυτιά της From Software, η οποία πήρε την απόφαση να σηκώσει τον “πήχη” στο Dark Souls III, όπως θα δούμε και παρακάτω.
Το κύριο ερώτημα βέβαια στην περίπτωση του Dark Souls III αφορά την συνολική ποιότητά του. Η ιαπωνική εταιρεία τα τελευταία χρόνια είναι άκρως παραγωγική, αφού από τον Μάρτιο του 2014 και μετά μας έχει παρουσιάσει τα Dark Souls ΙΙ (και την μεταφορά του στα PC), το Bloodborne και το Dark Souls II: Scholar of the First Sin. Έντεκα μήνες μετά τη next-gen έκδοση του δεύτερου Dark Souls επιστρέφει και πάλι στο προσκήνιο. Καταφέρνει άραγε να μας χαρίσει ένα ακόμη αριστούργημα ή παρουσιάζεται κατώτερη των προσδοκιών; Κάντε upgrade το σπαθί σας με ένα titanium shard, πιείτε μια γερή τζούρα από το Estus Flask σας και πάμε να δούμε παρέα αν το Dark Souls III αποτελεί άξιο απόγονο της βαριάς κληρονομιάς της σειράς.
Η κατάρα του απέθαντου
Το νέο πόνημα των ταλαντούχων Ιαπώνων developers λαμβάνει χώρα σε έναν διαφορετικό κόσμο σε σχέση με το Dark Souls II. Εσείς από την πλευρά σας αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός Unkindled, ενός απέθαντου πολεμιστή, ο οποίος θα πρέπει να εξολοθρεύσει τους Lords of Cinder για να αποτρέψει την καταστροφή του κόσμου. Ο σκοπός λοιπόν είναι εξ' αρχής ξεκάθαρος, καθώς θα πρέπει να εξερευνήσετε το βασίλειο του Lorthic και να εξοντώσετε μια σειρά από bosses.
Σε γενικές γραμμές το σενάριο ιντριγκάρει, καθώς το εντυπωσιακό εισαγωγικό cutscene είναι αρκετό για να σας βάλει στο κλίμα της περιπέτειας, εντούτοις η συνέχεια δεν είναι η ανάλογη. Η μινιμαλιστική αφήγηση κρατά το immersion σε χαμηλά επίπεδα και κατ' επέκταση το role playing στοιχείο περνά σε δεύτερη μοίρα, έστω κι αν υπάρχει ένα ομολογουμένως πλούσιο lore. Κάτι αντίστοιχο βέβαια είχαμε συναντήσει και στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς, οπότε αν ανήκετε στους εκατομμύρια φίλους της το “ρηχό” σενάριο είναι το τελευταίο πράγμα που θα σας απασχολήσει.
Πριν ξεκινήσετε την περιπέτειά σας καλείστε να δημιουργήσετε τον χαρακτήρα σας και να επιλέξετε το class του. Οι επιλογές που συναντάμε στο character customization είναι για μια ακόμη φορά περιορισμένες, καθώς υπάρχουν ελάχιστες διαφορετικές κομμώσεις, αν και το γεγονός αυτό δεν προβληματίζει ιδιαίτερα με δεδομένο ότι τα χαρακτηριστικά σας καλύπτονται συνήθως από την πανοπλία και το κράνος που φοράτε. Ο αριθμός των διαθέσιμων classes έχει αυξηθεί σε σύγκριση με το Dark Souls II, καθώς αυτή την φορά υπάρχουν 10 classes όπως στο πρώτο κεφάλαιο της σειράς. Τα classes αυτά ονομάζονται Knight, Mercenary, Warrior, Herald, Thief, Assassin, Sorcerer, Pyromancer, Cleric και Deprived.
Οι διαφορές των classes περιορίζονται κυρίως στον αρχικό εξοπλισμό και στο level με το οποίο ξεκινάτε, όπως είχαμε δει και στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Τόσο ο Knight, όσο και ο Pyromancer αποτελούν εξαιρετικές επιλογές για τους αρχάριους παίκτες, ενώ αν επιθυμείτε ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση μπορείτε να επιλέξετε τον Deprived, ο οποίος ξεκινά χωρίς εξοπλισμό. Ως Deprived βέβαια ξεκινάτε από το πρώτο level, κάτι που σημαίνει ότι έχετε ακόμη περισσότερη ελευθερία στην εξέλιξη του χαρακτήρα σας και στο πώς θα κατανείμετε τις “ψυχές” των αντιπάλων σας για να αυξήσετε τα attributes σας. Μια σημαντική αλλαγή στο κομμάτι των attributes είναι ότι πλέον έχει καταργηθεί το adaptability, οπότε ο μοναδικός τρόπος για να αυξήσετε το poise σας (ένα στατιστικό που καθορίζει το πόσο καλά μπορείτε να αμυνθείτε) είναι να εξοπλιστείτε με το κατάλληλο gear.
To Bloodborne συναντά το Dark Souls
Όσον αφορά το μοντέλο χειρισμού και το σύστημα μάχης δεν συναντάμε σημαντικές διαφορές σε σχέση με τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς και κατ' επέκταση αν είχατε ασχοληθεί μαζί τους στο παρελθόν δεν θα χρειαστεί να αφιερώσετε πολύ χρόνο για να εγκλιματιστειτε. Αυτό που έχει αλλάξει σε σχέση με το Dark Souls II είναι ότι υπάρχει μια επιπλέον μπάρα, η focus bar (λειτουργεί παρόμοια με την mana bar από το Demon's Souls) που σχετίζεται με την χρήση της μαγείας και με τα “skills” των όπλων σας. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι κάθε όπλο στο Dark Souls έχει ένα ξεχωριστό “skill” το οποίο καταναλώνει ένα συγκεκριμένο ποσοστό των focus points σας για να ενεργοποιηθεί. Η προσθήκη αυτή δίνει μια νέα διάσταση στην μάχη και σας ωθεί στο να πειραματιστείτε με ακόμη περισσότερα όπλα.
Για παράδειγμα, αν ενεργοποιήσετε το Warcry του Hand Axe σας αυξάνεται η ζημιά που προκαλεί το συγκεκριμένο όπλο ή εναλλακτικά με άλλα skills ο χαρακτήρας σας πραγματοποιεί ορισμένες ειδικές κινήσεις. Να σημειωθεί ότι πέρα από τα Estus Flasks που αναπληρώνουν τα hit points σας (δεν υπάρχουν άλλα healing potions), στο Dark Souls III υπάρχουν και τα Ashen Estus Flasks που αναπληρώνουν τα focus points. Μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα να καθορίσετε πόσα ακριβώς flasks θα κουβαλήσετε από κάθε κατηγορία.
Στις μάχες τώρα συναντάμε μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση και αυτό γιατί θα πρέπει κατά κύριο λόγο να αποφύγετε ή να κάνετε parry τις επιθέσεις των αντιπάλων σας, όπως ίσχυε και στο Bloodborne. Σαφώς και μπορείτε να μπλοκάρετε χρησιμοποιώντας την ασπίδα σας, έντουτοις αυτή την φορά κάθε επιτυχημένο block δεν καταναλώνει απλά ένα πόσο του stamina σας, αλλά και ένα ποσοστό από τα hit points σας. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις που η ασπίδα σας μπλοκάρει το 100% της physical ζημιάς. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την απουσία θεραπευτικών αντικειμένων (πλην των Estus Flasks) καθιστά το Dark Souls III, ως ένα από τα πιο δύσκολα κεφάλαια της σειράς.
Ελαφρώς πιο linear
O κόσμος του τρίτου κεφαλαίου της σειράς είναι σε γενικές γραμμές πιο γραμμικός σε σχέση με τον προκάτοχό του, στον οποίο ανά πάσα στιγμή υπήρχαν δύο ή και περισσότερες διαθέσιμες τοποθεσίες για να εξερευνήσετε. Για να μην παραξηγηθούμε προφανώς και ο κόσμος του Lothric είναι τεράστιος και κρύβει δεκάδες μυστικά, εντούτοις η διαδρομή που θα ακολουθήσετε σε αυτόν είναι κατά κύριο λόγο προδιαγεγραμμένη. Εν τω μεταξύ, σε αντίθεση με το Dark Souls II, οι εχθροί σας δεν παύουν να κάνουν respawn, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να “καθαρίσετε” μια περιοχή, δημιουργώντας λόγου χάρη ένα ασφαλές πέρασμα μεταξύ ενός bonfire και ενός boss fight. Υπάρχει πάντως fast travel μεταξύ των bonfires, όπως είχαμε δει στο προηγούμενο Dark Souls.
Το πιο σκληροπυρηνικό κεφάλαιο της σειράς είναι εδώ, οπότε ετοιμαστείτε να πεθάνετε ξανά και... ξανά.
To μέγεθος του κόσμου είναι και πάλι τεράστιο, εντούτοις δεν υπάρχει η ποικιλία που είχαμε δει στο Dark Souls II. Ουσιαστικά εδώ υπάρχουν πολύ λιγότερες περιοχές, οι οποίες βέβαια είναι πιο “πολύπλοκες” στον σχεδιασμό τους. Για παράδειγμα, το πρώτο κάστρο που θα εξερευνήσετε έχει δεκάδες διαφορετικούς πυργίσκους, κατακόμβες και αρκετά επίπεδα. Για να ολοκληρώσετε το Dark Souls III πάντως θα χρειαστεί να αφιερώσετε τουλάχιστον 35-40 ώρες, αν βέβαια εδώ έχετε την πρώτη σας επαφή με την σειρά είναι δεδομένο ότι θα πρέπει να παίξετε πολύ περισσότερες ώρες για να δείτε τα credits.
Το Α.Ι των αντιπάλων σας κινείται σε υψηλότατα επίπεδα και επιπλέον αυτή την φορά χρησιμοποιούν ακόμη περισσότερες διαφορετικές επιθέσεις. Το γεγονός αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στον βαθμό πρόκλησης που προσφέρουν τα boss fights, καθώς πλέον δεν αρκούνται σε 2-3 επαναλαμβανόμενα μοτίβα επιθέσεων, αλλά αλλάζουν συνεχώς την στρατηγική τους κατά την διάρκεια της μάχης. Να σημειωθεί επίσης ότι ακόμη και κάποιοι φαινομενικά εύκολοι εχθροί μπορεί να μεταμορφωθούν σε μια γλοιώδη μαύρη μάζα από πλοκάμια που μοιάζει σαν να έχει ξεπηδήσει από το διεστραμμένο μυαλό των συγγραφέων του υπερφυσικού τρόμου.
Στο multiplayer μπορείτε να επιλέξετε αν θα παίζετε online δεχόμενοι…επισκέψεις από άλλους χρήστες ή offline. Για να καλέσετε άλλους παίκτες χρησιμοποιείτε Ember. Μπορείτε για παράδειγμα να φέρετε 1-3 άτομα για Co-Op, αν και σε αυτή την περίπτωση η δυσκολία αυξάνει. Οποιοσδήποτε παίκτης μπορεί να παίξει και ως Covenant λαμβάνοντας το σχετικό αντικείμενο (και τοποθετώντας το στο μενού Equipment). Σε αυτό το ενδεχόμενο μπορεί είτε να βοηθήσει είτε να επιτεθεί σε άλλους παίκτες, κάνοντας την κατάσταση εντελώς PvP. Τέλος, υπάρχουν και τα Invasions τα οποία ενεργοποιούνται με τα Red Eye Orbs. Μέσω αυτών υπάρχει απευθείας εισβολή σε games άλλων χρηστών, εκεί όπου περιμένετε μόνο ξύλο και τίποτε άλλο.
Ένας υπέροχος μεσαιωνικός κόσμος
Το Dark Souls III αποτελεί το πρώτο κεφάλαιο της σειράς που αναπτύχθηκε εξ' ολοκλήρου για τις κονσόλες όγδοης γενιάς και όπως είναι φυσικό αυτή την φορά υπάρχουν περισσότερες απαιτήσεις από την From Software. H ιαπωνική εταιρεία βέβαια είχε την ευκαιρία να εξοικοιωθεί με το hardware του PS4 στο Bloodborne και ενδεχομένως για αυτό τον λόγο υπάρχει και η απόκλιση στο resolution που παρατηρείται μεταξύ των δύο console εκδόσεων. Πιο συγκεκριμένα το Dark Souls III τρέχει στα 1920x1080p στο PS4 και στα 1600x900p στο Xbox One. Η έκδοση για την κονσόλα της Microsoft παρουσιάζει επίσης shadows χαμηλότερης ανάλυσης, εντούτοις στους υπόλοιπους τομείς όπως το draw distance και τα lightning effects δεν διάφερει σε σύγκριση με την PS4 έκδοση. Η χαμηλότερη ανάλυση της Xbox One έκδοσης γίνεται αντιληπτή κυρίως στα textures της βλάστησης, ενώ παραδόξως στα 900p γίνεται render και το HUD κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να “θολώνουν” ελαφρώς οι μπάρες των life, stamina και magic points σας.
Παρά την σημαντική διαφορά στο resolution o κόσμος του Lothric παραμένει υπέροχος και στην κονσόλα της Microsoft. O σχεδιασμός των εχθρών είναι σαφώς εμπνευσμένος, καθώς τα bosses και οι εχθροί που θα συναντήσετε παρουσιάζουν ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία. Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για το level design, το οποίο χωρίς να είναι κακό δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει κι' αυτό γιατί υπάρχει μια συνεχής “ανακύκλωση” τοποθεσιών. Οι εξωτερικοί χώροι μάλιστα είναι πολύ λιγότεροι σε σύγκριση με το προηγούμενο κεφάλαιο της σειράς.
Οι όποιες ενστάσεις μας εντοπίζονται κυρίως στο performance, καθώς τόσο η PS4, όσο και η Xbox One έκδοση τρέχουν στα 30fps. Στην τελευταία παρατηρούνται πτώσεις της τάξεως των 2-5fps που κατ' επέκταση προκαλούν κάποια μικρά προβλήματα στην απόκριση του χειρισμού. Βέβαια το βασικό πρόβλημα στις console εκδόσεις του Dark Souls III είναι ότι δεν τρέχουν στα 60fps. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας ότι το Dark Souls II στo Xbox 360 έτρεχε στα 30-40fps, είναι σαφές ότι οι developers θα μπορούσαν να κάνουν καλύτερο optimization. Με άλλα λόγια αν θέλετε να απολαύσετε τη νέα δημιουργία της From Software στα 60fps θα χρειαστεί να προμηθευτείτε την PC έκδοσή του.
Στον ηχητικό τομέα δεσπόζει για μια ακόμη φορά ένα άκρως επιβλητικό soundtrack, το οποίο και έχουν επιμεληθεί οι Yuka Kitamura (Dark Souls II, Bloodborne), Motoi Sakuraba (Dark Souls, Dark Souls II), ενώ υπάρχουν και guest συμμετοχές από τους Tsukasa Saitoh και Nobuyoshi Suzuki (αμφότεροι είχαν εργαστεί στο Bloodborne). Εν τω μεταξύ, η εκτέλεση των μουσικών συνθέσεων γίνεται από την φιλαρμονική ορχήστρα του Tokyo. Το εξαιρετικό soundtrack έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το “ξύλινο” voice acting, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις. Αντίθετα τα ηχητικά εφέ στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, καθώς οι κλαγγές των όπλων είναι υπέρ του δεόντος ρεαλιστικές, ενώ οι ήχοι και οι κραυγές των εχθρών είναι ικανές να παγώσουν το αίμα σας.
Έφτασε το τέλος;
To Dark Souls III μπορεί να περιγραφεί ως το απόσταγμα των εμπειριών που αποκόμισε η From Software από την ανάπτυξη του Demon's Souls το 2009 μέχρι και σήμερα. Ως εκ τούτου αναμιγνύει όλα εκείνα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στις δημιουργίες της ιαπωνικής εταιρείας παρουσιάζοντάς τα μέσα από ένα ακόμη πιο... σαδιστικό πρίσμα, με αρκετά υψηλή δυσκολία. Οφείλουμε πάντως να σημειώσουμε ότι η σειρά κινδυνεύει περισσότερο από ποτέ να πέσει στο τέλμα της επανάληψης, καθώς οι βασικοί μηχανισμοί του gameplay είναι ίδιοι εδώ και επτά χρόνια περίπου. Με άλλα λόγια αν στο μέλλον υπάρξει ένα ακόμη sequel η From Software θα πρέπει να προβεί σε ριζικές αλλάγες.
Μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο όμως μπορούμε να απολαύσουμε ένα ακόμη αξιόλογο Action RPG, καθώς παρά τα όποια ελλατώματά του, το Dark Souls III υπόσχεται μεγάλες συγκινήσεις. Λόγω του υψηλού βαθμού πρόκλησης πάντως θα λέγαμε ότι απευθύνεται κατά κύριο λόγο στους φανατικούς φίλους της σειράς, καθώς ο μέσος παίκτης δύσκολα θα βρει το ψυχικό σθένος να συνεχίσει.
Θετικά:
- Υψηλό Α.Ι.
- Τεράστια ποικιλία εχθρών και bosses
- Επιβλητικό και άκρως μεγαλοπρέπες soundtrack
- Μεγάλη διάρκεια
- Τα “skills” των όπλων δίνουν μια νέα διάσταση στην μάχη
- Εξαιρετικά ηχητικά εφέ
Αρνητικά:
- Ελάχιστες προσθήκες στην βασική gameplay φόρμουλα της σειράς
- Ελαφρώς πιο γραμμικό από τον προκάτοχό του
- 900p στο Xbox One με πτώσεις του frame rate
- "Ρηχό" σενάριο και “ξύλινο” voice acting
Βαθμολογία:
Γραφικά: 8
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.4
Ένα ακόμη σκληροπυρηνικό Action RPG από την From Software που θα ενθουσιάσει τους λάτρεις του είδους.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
Dark Souls 3 walkthrough
[Αρχική δημοσίευση: 30/3/16] Έφτασε η στιγμή να πεθάνετε ξανά στο νέο Action RPG της From Software, το οποίο κυκλοφορεί στις 12 Απριλίου. Σήμερα στο GameWorld περνάμε την πρώτη μας ώρα μαζί του στο...Posted (26 Oct 2016)
Dark Souls III preview
Τα τελευταία χρόνια η From Software έχει βαλθεί να...τεστάρει τις αντοχές μας με την σειρά Dark Souls. Κυκλοφορώντας ουσιαστικά ένα video game ανά έτος, το Dark Souls II το 2014, to Bloodborne το 2015...Posted (20 Dec 2015)
Comments
To 2o και ειδικά η έκδοση scholar of the first sin δεν είναι τόσο απαράδεκτο port. Μπορώ να πω ότι το απόλαυσα κιόλας. Ένας αμετανόητος PCας, επίσης :Ρ
Το storyline είναι πολύ πιο βαθύ απ'ότι αφήνει το παιχνίδι στον μέσο παιχτη να καταλάβει. Αν δεν έχεις παιξει τα προηγούμενα δεν είναι ότι δεν θα καταλάβεις τι παίζει, απλά δεν θα σε συγκινήσει το ίδιο. Η συμβουλή μου είναι να παιξεις Dark Souls και Dark Souls 2:SotFS και μετά το 3.
Έχοντας παίξει την έκδοση για PS4 πιστεύω ότι είναι μια καλή επένδυση αλλά κυρίως για τους fans της σειράς. Όσοι τυχεροί το τερματίσετε όταν θα βγει στα καταστήματα θα έχετε να το λέτε. Θέλει περισσότερη υπομονή από κάθε άλλο προηγούμενο παιχνίδι της From Software.
Μακράν.Ακόμα πιο δύσκολο κι από το Bloodborne μπορώ να σου πω.
Δηλαδή τα παρατάω όλα μόλις βγεί! Δεν έπαιξα Bloodborne δυστυχώς γιατί ακόμα δεν έχω PS4....
Αναλυτικότατο το Review πάντως!!
Στο ίδιο επίπεδο με το Bloodborne είναι πάνω κάτω Εύη στο PS4, η Xbox One έκδοση είναι υποδεέστερη τόσο στο resolution, όσο και στο frame rate. Το βασικό πρόβλημα πάντως είναι το frame rate, καλώς ή κακώς όλα τα Dark Souls απαιτούν 60fps για να τα απολαύσεις.
Μάλλον ήρθε η ώρα να τα λιώσω και τα τρία...
Αν κάποιος ασχοληθεί για πρώτη φορά με το Dark Souls 3 το οποίο είναι δυσκολότερο απο το Scholar of the first sin (χωρίς να έχει ιδέα απο Dark Souls ή και Bloodborne) θα μετανιώσει πικρά.
Πάλι καλά που το Scholar of the first sin είναι συγκριτικά πιο εύκολο και έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς απο την μια μπορείς να αποφύγεις κάποια bosses απο την άλλη έχει ποικιλία καθώς μπορείς να παίζεις διάφορες περιοχές παράλληλα και το έχω κάψει.