- Reviews
- Hitman - Intro Pack
Hitman - Intro Pack
HotΟι επεισοδιακές δολοφονίες του Agent 47.
Οι επεισοδιακές δολοφονίες του Agent 47.
Θα ξεκινήσω με έναν αρκετά ανορθόδοξο τρόπο το review του νέου Hitman, καθώς θέλω να αποκαταστήσω την ιστορική αδικία προς το Hitman: Blood Money, ένα από τα πιο underrated games της προηγούμενης δεκαετίας. Το τέταρτο κεφάλαιο της σειράς είχε απλά τα... πάντα, καθώς κατάφερε να αναμίξει τα καλύτερα στοιχεία των προκατόχων του, διέθετε ένα ενδιαφέρον σενάριο και παράλληλα προσέφερε την απόλυτη sandbox εμπειρία. Με άλλα λόγια μιλάμε για μια δημιουργία που ήταν έτη φωτός μπροστά από την εποχή που κυκλοφόρησε. Τουλάχιστον έστω και καθυστερημένα έτυχε της αποδοχής που του άξιζε από τους φίλους της σειράς και όχι μόνο.
Δυστυχώς η συνέχεια δεν ήταν η ανάλογη, καθώς το Hitman: Absolution προκάλεσε έντονη δυσαρέσκεια λόγω της γραμμικής ροής του. Οι πωλήσεις του μάλιστα δεν ήταν αυτές που περίμενε η Square Enix και αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι το 2013 η IO Interactive απέλυσε το μισό προσωπικό της θα λέγαμε ότι το μέλλον του Agent 47 στην βιομηχανία των video games φάνταζε εξαιρετικά δυσοίωνο. Στο ενδιάμεσο βέβαια είδαμε το Hitman GO, το οποίο αν και βάδιζε σε εντελώς διαφορετικά gameplay μονοπάτια ως turn-based puzzle game κατάφερε να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον μας. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η εν λόγω κυκλοφορία αποτέλεσε ένα από τα κορυφαία mobile games του 2014 και μάλιστα πρόσφατα μεταφέρθηκε στα PC, αλλά και στις κονσόλες της Sony.
Ερχόμαστε στο νέο κεφάλαιο της σειράς τώρα, το οποίο φέρει τον τίτλο Hitman. H νέα δουλειά της IO Interactive λειτουργεί τόσο ως prequel, όσο και ως sequel, καθώς τα γεγονότα της καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του Agent 47 ξεκινώντας από την στρατολόγησή του στην ICA (International Contract Agency). Η διπλή αυτή... ταυτότητα του Hitman βέβαια δεν είναι το μόνο παράδοξο της νέας πρότασης των Δανών developers, αφού η διάθεσή του με την μορφή μεμονωμένων επεισοδίων έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις τους τελευταίους μήνες. Αυτή την στιγμή διατίθεται το λεγόμενο Intro Pack, το οποίο περιλαμβάνει τον πρόλογο της ιστορίας και το πρώτο level (Paris), ενώ τους προσεχείς μήνες θα κυκλοφορήσουν πέντε ακόμη επεισόδια. Να σημειωθεί ότι η ολοκληρωμένη retail έκδοση αναμένεται να διατεθεί τον Ιανουάριο του 2017.
Βέβαια όποια κι αν είναι η μορφή διάθεσης του νέου Hitman, το κύριο μέλημά μας είναι τι... ψάρια πιάνει στο νευραλγικό τομέα του gameplay. Όπως θα δούμε παρακάτω η IO Interactive έλαβε σοβαρά υπόψη της το αρνητικό feedback του Hitman Absolution επιλέγοντας αυτή την φορά να ακολουθήσει την δοκιμασμένη “συνταγή” του Hitman: Blood Money, κάνοντας όμως και κάποιους πειραματισμούς που δυστυχώς δεν την δικαιώνουν.
Τι περιλαμβάνει το πακέτο;
To πρώτο επεισόδιο του Hitman, το οποίο ονομάζεται ουσιαστικά Intro Pack, κοστίζει 13 ευρώ και περιλαμβάνει τρεις συνολικά αποστολές. Οι δύο πρώτες έχουν τον χαρακτήρα tutorial, ενώ η τρίτη το λεγόμενο Showstopper level είναι πρακτικά το πρώτο main mission. H πρώτη tutorial αποστολή λαμβάνει χώρα σε ένα μικρό yacht και η δεύτερη σε μια ρωσική βάση στην Κούβα. Με την σειρά του το Showstopper level εκτυλίσσεται σε μια τεράστια έπαυλη, στην οποία διεξάγεται μια επίδειξη μόδας. Η αλήθεια είναι πως το νέο μοντέλο διάθεσης σε επεισόδια ταιριάζει γάντι στην περίπτωση του Hitman. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για μια σειρά που ανέκαθεν φημίζονταν για το replayability της, οπότε μέχρι να κυκλοφορήσει το δεύτερο επεισόδιο έχετε την ευκαιρία να ξεζουμίζετε στην κυριολεξία το ήδη υπάρχον περιεχόμενο και να εξολοθρέψετε τους στόχους σας με κάθε πιθανό τρόπο.
If it ain't broke, don't fix it
Όπως αναφέραμε παραπάνω, το Hitman σηματοδοτεί την επιστροφή της σειράς στα sandbox μονοπάτια του Blood Money, αφήνοντας στην άκρη το... αμαρτωλό παρελθόν του Hitman Absolution. Πρακτικά λοιπόν δεν υπάρχει “σωστός” ή “λάθος” τρόπος για να βγάλετε την εκάστοτε αποστολή. Για παράδειγμα, στην πρώτη tutorial αποστολή μπορείτε να πυροβολήσετε τον στόχο σας, να τον δηλητηριάσετε ή να τον καταπλακώσετε με μια σωσίβια λέμβο. Ανάλογη πληθώρα επιλογών υπάρχει και στον τρόπο με τον οποίο θα πλησιάσετε τον στόχο σας, αφού μπορείτε να μεταμφιεστείτε, να προκαλέσετε αντιπερισπασμό για να αποσπάσετε την προσοχή των φρουρών, να “σκηνοθετήσετε” διάφορα ατυχήματα κ.ο.κ.
Οι tutorial αποστολές βέβαια είναι απλά ένα μικρό ορεκτικό, καθώς η παραδοσιακή gameplay φόρμουλα που αγαπήσαμε στις προηγούμενες δημιουργίες της IO Interactive αναδεικνύεται στο Showstopper level. Στην εν λόγω αποστολή θα πρέπει να δολοφονήσετε δύο στόχους, την Dalia Margolis και τον Victor Novikov, οι οποίοι χρησιμοποιούν τον οίκο μόδας Sanguine για να καλύψουν τις βρωμοδουλειές τους.
Με βάση τα όσα έχουν δηλώσει στο παρελθόν οι developers το Showstopper level, αποτελεί το μεγαλύτερο που έχουμε συναντήσει ποτέ στην σειρά. Όπως διαπιστώσαμε οι δηλώσεις αυτές ευσταθούν πλήρως, καθώς το Showstopper καταφέρνει να ξεπεράσει το Murder of Crows level του Hitman: Blood Money. Για να σας δώσουμε μια γενική ιδέα φανταστείτε μια τεράστια έπαυλη με εξίσου μεγάλους εξωτερικούς χώρους (κήπους, ελικοδρόμιο κτλ.), με υπόγειες κατακόμβες και δεκάδες διαφορετικά δωμάτια σε κάθε όροφο. Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι στο κεντρικό σαλόνι λαμβάνει παράλληλα χώρα και μια επίδειξη μόδας, στην οποία μάλιστα μπορείτε και εσείς να πάρετε μέρος παριστάνοντας το μοντέλο! Ένας νέος μηχανισμός που συναντάμε εδώ είναι τα λεγόμενα “Opportunities”. Για παράδειγμα, στο Showstopper level μπορείτε να υποδυθείτε ένα φωτομοντέλο για να προσεγγίσετε την Dalia Margolis και να την δολοφονήσετε στο δωμάτιο σας. Αντίστοιχα, στην δεύτερη tutorial mission υπάρχει η δυνατότητα να σαμποτάρετε το eject seat ενός μαχητικού αεροσκάφους για να σκοτώσετε τον Jasper Knight, έναν σκακιστή κατάσκοπο.
Τα Opportunities αυτά βέβαια δεν βρίσκονται μπροστά στα μάτια σας, καθώς θα πρέπει να περιπλανηθείτε στον χάρτη, να κρυφακούσετε τις συνομιλίες συγκεκριμένων NPC κ.ο.κ. Όταν “ανακαλύψετε” το εκάστοτε opportunity σας δίνεται η ευκαιρία να το κάνετε “follow”. H όλη διαδικασία λειτουργεί σαν ένα άτυπο quest, στο οποίο θα πρέπει να μεταβείτε σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία και να εκτελέσετε μια χειρουργική ακρίβεια διάφορες ενέργειες. Ένα αναμφισβήτητα θετικό στοιχείο είναι το λειτουργικό pathfinding στα Opportunities, καθώς αρκεί να ακολουθήσετε τις ενδείξεις της οθόνης σας για να φέρετε εις πέρας την αποστολή σας.
100+1 τρόποι για να δολοφονήσετε τους αντιπάλους σας.
Εν τω μεταξύ, στο νέο Hitman έχει βελτιωθεί και το disguise system. Λόγου χάρη αν μεταμφιεστείτε σε έναν μηχανικό, σε ένα γκαρσόνι ή σε ένα σωματοφύλακα δεν σας υποπτεύονται όλοι οι NPC του χάρτη, όπως συνέβαινε στο Hitman Absolution. Αντίθετα εδώ υπάρχουν συγκεκριμένοι NPC που μπορούν να σας υποπτευτούν. Το A.I πάντως παρουσιάζει κάποια θέματα, καθώς υπήρξαν στιγμές που ήμασταν σίγουροι ότι δεν μας έβλεπε κανένας ενώ δολοφονούσαμε ένα φρουρό, όλως περιέργως όμως γίναμε αντιληπτοί από τους αντιπάλους μας.
Το replayability χτυπά κόκκινο
Στο δικό μας playthrough χρειαστήκαμε κάτι λιγότερο από τέσσερις ώρες για να ολοκληρώσουμε και τις τρεις αποστολές, παρόλα αυτά στο διάστημα αυτό δεν κάναμε ούτε το 1/10 από τις προαιρετικές δραστηριότητες. Ειδικά στην περίπτωση του Showstopper level υπάρχουν περισσότερα από 70 διαφορετικά challenges, καθώς θα πρέπει να δολοφονήσετε τους στόχους σας με συγκεκριμένο τρόπο ή συγκεκριμένο όπλο, να συλλέξετε συγκεκριμένα αντικείμενα, αλλά και να ολοκληρώσετε όλα τα πιθανά Opportunities. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι όλα τα γεγονότα εκτυλίσσονται σε πραγματικό χρόνο, οπότε θα πρέπει να βρίσκεστε στο κατάλληλο σημείο, την κατάλληλη στιγμή για να ολοκληρώσετε όλα τα πιθανά challenges.
Πέρα από το campaign, υπάρχει το Contracts mode, στο οποίο μπορείτε όχι μόνο να παίξετε αποστολές που έχουν δημιουργηθεί από άλλους παίκτες, αλλά να δημιουργήσετε και τις δικές σας. Επιπροσθέτως, υπάρχει και το Escalation mode που διακρίνεται για τον υψηλό βαθμό πρόκλησής του. Σε αυτό θα πρέπει να επαναλάβετε μέχρι πέντε φορές την ίδια αποστολή, ικανοποιώντας παράλληλα συγκεκριμένες συνθήκες. Λόγου χάρη, την πρώτη φορά θα πρέπει να δολοφονήσετε έναν Ρώσο στρατηγό με συγκεκριμένο όπλο και φορώντας παράλληλα την στολή ενός Ρώσου στρατιώτη. Την δεύτερη φορά υπάρχουν ακόμη περισσότεροι πιθανοί στόχοι στον χάρτη και επιπλέον συνθήκες που θα πρέπει να ικανοποιήσετε κ.ο.κ.
Μια ακόμη ενδιαφέρουσα ιδέα είναι και τα Elaborate Targets. Πρόκειται για συγκεκριμένους NPC που εμφανίζονται μια συγκεκριμένη μέρα και ώρα στο παιχνίδι. Για να αποκαλύψετε την τοποθεσία τους μάλιστα θα πρέπει να παρακολουθήσετε συζητήσεις, να βρείτε κρυμμένα στοιχεία και να αποκρυπτογραφήσετε όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες. Να σημειωθεί εδώ ότι έχετε μόνο μια ευκαιρία να εξουδετερώσετε αυτούς τους NPC, καθώς αν δραπετεύσουν δεν θα μπορείτε ποτέ ξανά να τους συναντήσετε στον κόσμο σας.
Always online
Όπως αναφέραμε παραπάνω, η IO Interactive προέβη σε κάποιους πειραματισμούς που δυστυχώς αμαυρώνουν ανεπανόρθωτα την θετική εικόνα που παρουσιάζει το Hitman στον τομέα του gameplay. Για κάποιον λόγο που μόνο οι developers μπορούν να μας εξηγήσουν αν επιλέξετε να παίξετε online το Hitman θα πρέπει να διατηρήσετε μια σταθερή σύνδεση στο internet. Αν αποσυνδεθείτε από τους servers τότε αυτόματα χάνετε όλη την πρόοδο σας στο εκάστοτε level και θα πρέπει να το ξεκινήσετε ξανά από την αρχή. Στο δικό μας playthrough φάγαμε disconnect δύο φορές και αναγκαστήκαμε να παίξουμε το Showstopper level από την αρχή. Επίσης, όταν προσπαθήσαμε να παίξουμε στο δεύτερο Xbox One μας, παρατηρήσαμε ότι τα saves μας δεν συγχρονίζονταν μέσω των cloud servers της Microsoft.
Αν θέλετε να αποφύγετε αυτά τα προβλήματα μπορείτε να παίξετε offline βέβαια, αλλά σε αυτή την περίπτωση η όλη εμπειρία είναι σαφώς υποδεέστερη, αφού δεν ξεκλειδώνουν τα challenges και τα feats, ενώ δεν αξιολογείστε με βάση τις επιδόσεις σας όταν ολοκληρώσετε ένα level. Ένα ακόμη παράδοξο είναι ότι όταν επιλέγετε να κάνετε load από manual ή auto-save χάνονται αυτόματα όλα τα challenges που ενδεχομένως να είχατε ολοκληρώσει. Το γεγονός αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για ένα game σαν το Hitman, όπου οτιδήποτε μπορεί να στραβώσει (να σας αντιληφθούν οι φρουροί, να βγάλετε κατά λάθος το όπλο σας κ.ο.κ.).
Τα τεχνικά προβλήματα επεκτείνονται και στους απόλυτα εκνευριστικούς χρόνους φόρτωσης, καθώς θα χρειαστεί να περιμένετε δύο με τρία λεπτά για να φορτώσει το εκάστοτε level ή όταν κάνετε load. Επίσης το frame rate είναι ασταθές και στις δύο console εκδόσεις του Hitman, καθώς οι πτώσεις κάτω από τα 60fps βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη. Ευτυχώς, υπάρχει η επιλογή να κλειδώσετε το frame rate στα 30fps, αλλά ακόμη και έτσι εξακολουθούν να υπάρχουν πτώσεις. Ένα επίσης παράδοξο είναι ότι στην Xbox One έκδοση υπάρχουν περισσότερα drops στην πρώτη tutorial αποστολή σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση για το PS4, ενώ αντίθετα στο Showstopper level που υπάρχουν πάνω από 200 NPC η Xbox One έκδοση έχει πολύ καλύτερη απόδοση.
Στον οπτικό τομέα επίσης περιμέναμε περισσότερα πράγματα, καθώς ουσιαστικά μιλάμε για το πρώτο next-gen Hitman, αλλά αντίθετα η IO Interactive χρησιμοποιεί εδώ την ίδια engine με αυτήν που είδαμε στο Hitman Absolution. Σαφώς το Hitman είναι ένα πιο “γυαλισμένο” προϊόν από τον προκάτοχό του, αφού τρέχει σε native HD ανάλυση σε αμφότερα τα PS4 και Xbox One, εντούτοις χρειάζονταν παραπάνω δουλειά στα animations, στον σχεδιασμό των NPC και στο anti-aliasing. Στον ηχητικό τομέα συναντάμε ένα αρκετά αξιόλογο αποτέλεσμα, όσον αφορά το soundtrack και το voice acting, εντούτοις υπάρχουν κάποια θέματα στα ηχητικά εφέ. Για παράδειγμα, οι ήχοι εκπυρσοκρότησης των πιστολιών είναι ίδιοι ακόμη κι αν χρησιμοποιείτε σιγαστήρα.
Βγάζοντας μόνος σου τα μάτια σου
Το Hitman διακρίνεται για το sandbox ύφος του και όσον αφορά το gameplay είναι δεδομένο ότι θα ικανοποιήσει τους φίλους της σειράς. Αν κρίνουμε από την Showstopper αποστολή μάλιστα στο μέλλον περιμένουμε ακόμη μεγαλύτερα levels, με περισσότερους NPC και γενικώς περισσότερη ποικιλία στον τρόπο ολοκλήρωσης της εκάστοτε αποστολής. Δυστυχώς το εμμέσως πλην σαφώς υποχρεωτικό online connectivity χαντακώνει την προσπάθεια της IO Interactive, ενώ οι υπερβολικά μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης παίζουν με τα νεύρα σας. Συν τις άλλοις, στον τεχνικό τομέα η Clacier 2 engine αδυνατεί να παρέχει ένα σταθερό frame rate, ακόμη κι αν το κλειδώσετε στα 30fps. Με άλλα λόγια το νέο Hitman θα μπορούσε να αποτελέσει το καλύτερο κεφάλαιο της σειράς, εντούτοις τα τεχνικά προβλήματα και οι άστοχες επιλογές της IO Interactive χαντακώνουν μια ομολογουμένως φιλότιμη προσπάθεια. Εάν οι Δανοί developers πάντως καταφέρουν να διορθώσουν τα ζητήματα τεχνικής φύσεως στα επόμενα επεισόδια, τότε δεν αποκλείεται να δούμε ένα πραγματικό αριστούργημα.
Θετικά:
- Δεκάδες τρόποι για να ολοκληρώσετε κάθε αποστολή
- Μοναδική sandbox εμπειρία
- Τεράστιο replayability
- Υψηλός βαθμός πρόκλησης
- Πληθώρα διαθέσιμων modes
- Άρτιος ηχητικός τομέας
Αρνητικά:
- Μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης
- Οι πτώσεις του frame rate
- Ασταθείς servers και περιττά online features
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.8
Εμφανώς βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά πάσχει από αρκετά τεχνικά προβλήματα.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
Hitman: The Complete First Season
[Αρχική δημοσίευση: 15/1/16] Η Square Enix ανακοίνωσε ότι το νέο Hitman θα κυκλοφορήσει...σε επεισόδια. Στις 11 Μαρτίου θα γίνει διαθέσιμη η πρώτη αποστολή που θα αφορά τον πρόλογο του παιχνιδιού που...Posted (06 Oct 2017)
Hitman GO: Definitive Edition
Διανύουμε τον τρίτο μήνα του 2016 και ήδη έχουν κυκλοφορήσει δύο games της σειράς Hitman μέσα στο έτος. Μπορεί το κυρίως πιάτο που ετοιμάζει η Square Enix να μας έρχεται σε επεισόδια, όμως το Hitman G...Posted (27 Mar 2016)
Real-life Hitman
Για τις ανάγκες της κυκλοφορίας του νέου Hitman, η εταιρεία ανάπτυξης IO Interactive σκέφτηκε έναν αρκετά πρωτότυπο τρόπο για να προωθήσει το παιχνίδι της. Εβαλε ορισμένους παίκτες σε ένα δωμάτιο κ...Posted (09 Mar 2016)
Hitman beta
[Αρχική δημοσίευση: 10/12/15] Η Square Enix ανακοίνωσε ότι θα διεξάγει μια beta για τα PC και PS4 τον προσεχή Φεβρουάριο για το Stealth Sandbox reboot του Hitman. Συγκεκριμένα, η beta θα ξεκινήσει ...Posted (25 Feb 2016)
Hitman preview
Από το 2000 μέχρι σήμερα, η IO Interactive έχει αναπτύξει οκτώ Hitman, τα πέντε εξ αυτών στη βασική σειρά, με τα υπόλοιπα τρία να ανήκουν σε spin-off και mobile games. Το έκτο παιχνίδι της επίσημης σε...Posted (13 Feb 2016)
Παίζουμε Hitman Beta
[Αρχική δημοσίευση: 12/2/16] Σήμερα στις 10 το βράδυ δείτε πρώτοι την beta του νέου Hitman. Το Stealth Action-Adventure της IO Interactive και της Square Enix στο μικροσκόπιο του GameWorld. Συντονι...Posted (13 Feb 2016)
Hitman: Ελάχιστες απαιτήσεις
Η Square Enix ανακοίνωσε τις ελάχιστες και τις προτεινόμενες απαιτήσεις για το νέο Hitman. Το νέο παιχνίδι με πρωταγωνιστή τον Agent 47 θα κυκλοφορήσει σε λίγες μέρες και η Square Enix, publisher τ...Posted (10 Feb 2016)
Hitman Collector's Edition
Μια νέα συλλεκτική έκδοση του Hitman είδε τα φώτα της δημοσιότητας στο Amazon και θα είναι διαθέσιμη νωρίτερα από την κυκλοφορία της απλής έκδοσης. Όσοι είστε σκληροπυρηνικοί fans της σειράς games ...Posted (15 Jan 2016)
Hitman: Ημερομηνία κυκλοφορίας
Η IO Interactive ανακοίνωσε την νέα ημερομηνία κυκλοφορίας του Hitman. Το παιχνίδι αναμενόταν στις 8 Δεκεμβρίου, ωστόσο το λανσάρισμά του μετατίθεται για τον Μάρτιο του 2016, με την διαφορά ότι τώρ...Posted (29 Sep 2015)
Hitman gameplay video
[Αρχική Δημοσίευση: 13/7/2015] Μέσα στο σαββατοκύριακο διέρρευσε gameplay video για το νέο Hitman διάρκειας 11 λεπτών. Το βίντεο αρχικά δημοσιεύθηκε στο YouTube, το οποίο το κατέβασε αμέσως μετά απ...Posted (28 Sep 2015)
E3 2015: Hitman
Οι Square Enix και Io Interactive ανακοίνωσαν το νέο κεφάλαιο της σειράς Hitman κατά τη διάρκεια της press conference της πρώτης. Ο Agent 47 επιστρέφει και αυτή τη φορά ο τίτλος του game δεν έχει κάπο...Posted (16 Jun 2015)
Next-gen Hitman από την IO Interactive
[Αρχική δημοσίευση 21/11/12] Το Hitman για τις κονσόλες νέας γενιάς βρισκόταν υπό ανάπτυξη απ' το 2012, όταν η Square Enix Montreal απασχολούσε πλάνω από 150 developers υπό την επίβλεψη του Lee Single...Posted (16 Jun 2015)
Comments
Δεν μου αρεσε τοσο η ιστορια σε καποια σημεια και το AI το περιμενα λιγο καλυτερο για τα δικα μου μετρα.Γενικα προτεινεται σιγουρα.Μην ακουτε τους haters μαλλον μπορει να μην εχουν ξαναπαιξει στη ζωη τους Hitman.