- Reviews
- Bloodborne
Bloodborne
HotΟ απόλυτος Death Simulator που θα σας βασανίσει!
Ο απόλυτος Death Simulator που θα σας βασανίσει!
Υπάρχουν ορισμένα games που σε παίρνουν από το χέρι και σου δείχνουν τον σωστό τρόπο να τα παίξεις και προς τα που να πας κάθε στιγμή. Γνωρίζουμε αρκετά καλά αυτό το είδος και ομολογώ πως το 80% των νέων games που κυκλοφορούν προσφέρουν χαμηλό επίπεδο δυσκολίας έτσι ώστε να είναι αρεστά σε ένα μεγαλύτερο εύρος από πιθανούς αγοραστές. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με αυτό το σύστημα αλλά το γεγονός ότι ολοένα και περισσότερες εταιρείες καταλήγουν σε αυτή την λύση καταντάει λίγο ενοχλητικό. Τί γίνεται όμως όταν οι developers αποφασίζουν να προσφέρουν μια πραγματική πρόκληση χωρίς να σκέφτονται ιδιαίτερα το πόσοι θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν;
Εκεί κάνει την εμφάνισή της η Ιαπωνική εταιρία From Software με το νέο της Action RPG. Το Bloodborne δεν χαρίζει σε κανέναν και δεν μας λυπάται καθόλου. Απ' τη στιγμή που θα δείτε τους τίτλους αρχής, το Bloodborne σας τραβάει απότομα στον σκοτεινό gothic κόσμο του ο οποίος είναι γεμάτος από θρησκευτικές αντιλήψεις και τρομαχτικές λεπτομέρειες. Δυστυχώς ή ευτυχώς, είστε αναγκασμένοι να μείνετε εκεί μέχρι να γίνετε ο master του κόσμου. Σε ένα σύμπαν σαν και αυτό του Bloodborne δεν υπάρχουν περιθώρια για να λυπηθείτε τον εαυτό σας, να τρομάξετε και να κρυφτείτε, παρά μόνο να γίνετε καλύτεροι. Πίσω από κάθε άμαξα ή στενό σοκάκι θα σας περιμένουν καλά κρυμμένοι εχθροί, ενώ σε πεζές περιπολίες στους δρόμους οι υπάρξεις που θα συναντήσετε θα γίνονται ολοένα και πιο τερατόμορφες και ισχυρές. Τρία χτυπήματα είναι ικανά για να δείτε τις λέξεις “You Died” και να επαναλάβετε όλη την διαδικασία από την αρχή.
Bloodborne. Ένα RPG για το οποίο έγινε μεγάλος ντόρος στους κύκλους των gamers από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε στην Ε3. Ένας αποκλειστικός τίτλος του PS4 με αρκετούς να το χαρακτηρίζουν console seller. Η εταιρία ανάπτυξης δεν είναι άλλη από την From Software η οποία μας έχει προσφέρει στο παρελθόν γνωστά games όπως τα Tenchu, Armored Core, Demon's Souls και τα δύο Dark Souls. Από το Demon's Souls το 2010, αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε πως η Ιαπωνική εταιρία ήθελε να μας δυσκολέψει την ζωή καθώς ο ρυθμός του gameplay αλλά και η δυσκολία του ήταν κάτι που δεν είχαμε συνηθίσει αλλά σιγά σιγά αποδεχτήκαμε.
Μια ωραία ημέρα έφτασε στο στούντιο του GameWorld το Press Kit του Bloodborne και καθώς θα το αναλάμβανα εγώ για review, ήξερα πως έπρεπε να αφήσω οτιδήποτε άλλο έκανα και να αφοσιωθώ μόνο στον πολυαναμενόμενο τίτλο. Έχοντας μια εταιρία σαν την From Software στο developlment, το μόνο σίγουρο σχετικά με το Bloodborne είναι πως θα μου έβγαζε το λάδι ακόμα και για να περάσω έστω από τα πιο ακίνδυνα σημεία. Τελικά οι φόβοι (και ευχές μαζί) αποδείχθηκαν αληθινοί. Το Bloodborne είναι το παιχνίδι εκείνο που αν υποτιμήσετε έστω και τον πιο απλό εχθρό και δεν κάνετε dodge την κατάλληλη στιγμή, σε μερικά μόλις δευτερόλεπτα θα είστε νεκροί.
Η From Software μας προσέφερε δύο Alpha Sessions την εμπειρία των οποίων σας μεταφέραμε μέσα από preview. Ο Παντελής μας περιέγραψε τα πάντα για την γρήγορη μάχη, την έλλειψη ασπίδας και το τσούρμο από τέρατα που έρχονται κατά πάνω μας μόλις αντιληφθούν ότι κάτι κινείται στον χώρο.Το Bloodborne συζητήθηκε, επικροτήθηκε, αμφισβητήθηκε αλλά τελικά έφτασε η ώρα να σας μεταφέρουμε από πρώτο χέρι την εμπειρία μας.
Άρρωστοι άνθρωποι και τέρατα από την κόλαση
Τα γεγονότα του σεναρίου λαμβάνουν χώρα στην κατεστραμμένη πόλη του Yharnam. Μια πανδημία έχει μετατρέψει το μέρος σε άκρως επικίνδυνη πόλη φάντασμα. Πολλοί προσπαθούν να εξερευνήσουν την Yharnam μιας και λέγεται πως εκεί μέσα βρίσκεται μια πιθανή θεραπεία. Εσείς έχετε τον ρόλο ενός Traveler-Hunter ο οποίος πρέπει να πολεμήσει διάφορα τέρατα κατά την διάρκεια της αποστολής του. Ο μοναδικός σας σκοπός είναι να βρείτε την πολυπόθητη θεραπεία και φυσικά να επιζήσετε.
Μπαίνοντας στον κόσμο του Bloodborne συνάντησα το κλασικό cutscene στη μέση του οποίου σταματάει η διήγηση και θα πρέπει να δημιουργήσω τον χαρακτήρα της επιλογής μου. Το character customization διαφέρει σε σχέση με αυτό του πιο πρόσφατου τίτλου Dark Souls II. Στην αρχή καλούμαστε να διαλέξουμε τα βασικά στοιχεία του ήρωά μας. Ανάμεσα στις επιλογές περιλαμβάνεται η δυνατότητα να διακομίσουμε τον ήρωα με τατουάζ, μούσια, ουλές και άλλες μικρές λεπτομέρειες που για να είμαστε ειλικρινείς δύσκολα θα ξαναδούμε. Ενδιαφέρον είναι το σύστημα με το χρώμα των μαλλιών και των ματιών όπου θα πρέπει να παίξετε με τις τρεις μπάρες Red, Green και Βlue. Αυξάνοντας ή μειώνοντας την ποσότητά τους, πετυχαίνετε και το επιθυμητό σας χρώμα. Ακόμα και εκεί, το Bloodborne απαιτεί ψάξιμο.
Όσον αφορά το “class”, το βάζω σε εισαγωγικά γιατί στην ουσία δεν υπάρχει αυτός ο όρος στο Bloodborne καθώς θα πρέπει να διαλέξετε ανάμεσα σε τίτλους. Εγώ για παράδειγμα επέλεξα το “Lone Survivor” το οποίο μου δίνει περισσότερο HP και Vitality. Άλλα προφίλ δίνουν για παράδειγμα περισσότερο Strength ή Skill, ενώ υπάρχουν και balanced επιλογές. Αν είστε hardcore fans της σειράς κι έχετε τερματίσει ένα από τα τελευταία games της From Software επιλέξτε το “Talentless” του οποίου η περιγραφή δηλώνει πως είστε άχρηστοι χωρίς κανένα ταλέντο και δεν θα έπρεπε καν να υπάρχετε. Γενικά, οι λίγοι κάτοικοι της Yharnam σας φωνάζουν "Hunter" οπότε μπορείτε να θεωρήσετε τον εαυτό σας κυνηγό μιας και κρατάτε πάντοτε ένα ranged και ένα melee όπλο.
Μετά το τέλος του cutscene και το Blood Transfusion που ακολουθεί βρέθηκα αντιμέτωπη με έναν τεράστιο λυκάνθρωπο τον οποίο προσπάθησα μάταια να πολεμήσω με...φάπες. Έπειτα από ένα λεπτό κατάλαβα πως δεν ήταν λάθος το ότι πέθανα αλλά η φυσική ροή του παιχνιδιού. Ναι, το Bloodborne σας σκοτώνει με το καλημέρα. Αυτή ήταν και η τελευταία φορά που ο θάνατός μου δικαιολογήθηκε. Μετά από το συγκεκριμένο γεγονός, μεταφέρθηκα σε έναν ονειρικό κόσμο όπου πεθαμένες ψυχές προσφέρθηκαν να μου δώσουν όπλα προκειμένου να πολεμήσω. Το μέρος αυτό ονομάζεται Hunter's Dream και θα αποτελέσει το μοναδικό καταφύγιό μας κατά την διάρκεια του campaign.
Το σύστημα μάχης
Η μάχη στα Dark Souls ήταν αργή και βασιζόταν στην επίθεση από πλευράς σας η οποία συνοδεύεται από dodge. Ύστερα ήταν απαραίτητο βήμα το να περιμένετε μέχρι να ξαναγεμίσει η μπάρα του focus σας για να χτυπήσετε πάλι. Το Bloodborne όμως μας παρουσιάζει ένα γρηγορότερο και αρκετά πιο ευέλικτο σύστημα μάχης. Στις μάχες συναντάμε μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση καθώς θα πρέπει κατά κύριο λόγο να αποφύγετε ή να κάνετε parry τις επιθέσεις των αντιπάλων σας, σύστημα που υιοθέτησε και το Dark Souls 3. Επίσης, τώρα πια μπορείτε να χτυπήσετε άνετα και πιο εύκολα τους αντιπάλους σας συνεχόμενα ακόμα και αν βρίσκεστε στα πρώτα levels, συνεπώς κατά μέσο όρο η δυσκολία δεν είναι τόσο μεγάλη όσο στα Dark Souls (εξακολουθεί ωστόσο να είναι υψηλή). Το ίδιο το παιχνίδι σας αναγκάζει να αλλάξετε τον τρόπο που προσεγγίζετε τις μάχες. Τα τέρατα κινούνται με γρήγορους ρυθμούς και το μέγεθός τους δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο. Αρκετοί από τους εχθρούς σας μάλιστα εκτελούν combos τα οποία τις περισσότερες φορές καταλήγουν στον θάνατό σας ενώ αν είστε τυχεροί μπορεί να ξεφύγετε με ελάχιστη ζωή και να σπαμάρετε μανιακά τα Blood Vials για να ανακτήσετε τα χαμένα HP.
Παρόλα αυτά, το Bloodborne έχει τον δικό του τρόπο για health regeneration πέρα από τα Blood Vials. Όταν σας χτυπάει ένας αντίπαλος και καταφέρετε μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα να αντεπιτεθείτε, μπορείτε να πάρετε πίσω μέρος ή όλο το ποσό του health που χάσατε. Πιστεύω πως αυτή η αλλαγή συμφέρει και είναι απαραίτητη ειδικά από την στιγμή που δεν πρόκειται να οπλιστείτε με shield στην αρχή αλλά λίγο πριν το τρίτο boss. Πέρα από το ότι τα shields δεν σας προσφέρονται τόσο απλόχερα, στην ουσία δεν έχουν κάποια πρακτική εφαρμογή γιατί σίγουρα δεν θα σας προστατέψουν όταν ο τρίμετρος δαίμονας σε μέγεθος ελέφαντα σας χτυπήσει με το όπλο του που ζυγίζει το λιγότερο έναν τόνο.
Από πλευράς χειρισμού, τα πράγματα είναι παρόμοια με ότι έχουμε δει παλαιότερα στα Dark Souls. Τώρα κουβαλάτε δύο όπλα σε κάθε χέρι. Με το L2 πυροβολείτε με το ranged weapon που επιλέξατε και με τα R1 και R2 χτυπάτε με το melee (light και heavy attack αντίστοιχα). Αν πατήσετε ωστόσο το L1, το melee weapon σας θα γίνει πιο μεγάλο και two-handed. Το αποτέλεσμα θα είναι να χτυπάει πιο δυνατά και να έχει μεγαλύτερο range αλλά να υστερεί πολύ σε ταχύτητα. Για να αποφύγετε τις επιθέσεις, κάνετε Dodge ή Roll με τον κύκλο και σε περίπτωση που χρειάζεστε γρήγορο healing, το τρίγωνο είναι εκεί για εσάς. Υπάρχει επίσης το focus (με το R3) που εστιάζει τα χτυπήματα πάνω σε έναν εχθρό και είναι άκρως απαραίτητο για τα ranged όπλα, αλλά και τα melee. Μειονέκτημα εδώ το ότι θα πρέπει να "ξε-focus-άρετε" αμέσως μετά από κάθε σας επίθεση, για να μπορέσετε να φύγετε με dodge και να αποφύγετε counter-attack. Αν δεν βγάλετε το focus θα μπορείτε να πραγματοποιήσετε μόνο sidestep και πίσω άλματα.
Άκου τα πάντα, παρατήρησε τί γίνεται
Η Yharnam αποτελείται από τρία είδη κατοίκων. Το ένα είδος είναι οι καλά κρυμμένοι και φοβισμένοι πολίτες που έχουν γλιτώσει από την κακουχία. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου θα τους συναντήσετε και αν είστε τυχερός θα σας βοηθήσουν με ότι μπορούν. Αν παρατηρήσετε καλά, αρκετοί από αυτόυς έχουν μια ιστορία να σας πουν και αν θυμάστε λεπτομέρειες, θα παίξουν σημαντικό καθοδηγητικό ρόλο μιας και δεν υπάρχει χάρτης ή κάποια εμφανής ένδειξη για το προς τα που να πάτε.
Το δεύτερο είδος αποτελεί τους ψυχοπαθείς δολοφόνους και τα τέρατα που θα κάνουν τα πάντα για να σας σκοτώσουν, εξού και η συμπεριφορά σας απέναντί τους όπου εννοείται πως θα προτιμήσετε να επιτεθείτε παρά να τους αφήσετε να σας “χαϊδέψουν” με τις λεπίδες τους ή τα δόντια στους. Στην αρχή θα πρέπει να τα βάλετε με περιπλανώμενους δαιμονισμένους ταξιδιώτες που κρατούν melee ή ranged όπλα, λύκους, κοράκια, αρουραίους, γιγάντια ogre, που σας χτυπούν με ένα….τούβλο, πανίσχυρα φαντάσματα και άλλα πολλά Ύστερα από το level 40 όμως, θα έρθετε αντιμέτωποι με γιγάντες που κρατούν staffs και wrecking balls στο ύψος των Δίδυμων Πύργων. Το τρίτο είδος έχει να κάνει με τα bosses τα οποία αναφέρουμε εκτενώς στη συνέχεια.
Σημαντική διαφορά είναι πως αντί για τα Souls των Dark Souls I & II, το Bloodborne έχει τα Blood Echoes ως resources. Σε περίπτωση που πεθάνετε, μπορείτε να βρείτε τον “τάφο” σας από το blood stain στο έδαφος, μια κόκκινη κηλίδα αίματος. Αν δεν βρείτε κάτι, τότε σίγουρα θα έχει πάρει τα Blood Echoes σας ένα τέρας και θα αναγνωρίσετε ποιο από όλα είναι από τα γυαλιστερά του μάτια ώστε να το σκοτώσετε και να τα ανακτήσετε.
Μπορεί η πόλη της Yharnam να φαίνεται εγκαταλελειμμένη αλλά παντού καραδοκεί μια απειλή. Εχθροί που κοιμούνται και σηκώνονται για να πολεμήσουν από εκεί που δεν το περιμένετε, τεράστιες πύρινες μπάλες που εξολοθρεύουν τα πάντα, οντότητες που πραγματοποιούν ταχύτατα combos και άλλα τέτοια χαριτωμένα. Αξίζει να αναφερθεί ότι υπάρχουν shortcuts, τα οποία σας βοηθούν να περάσετε πιο γρήγορα σε ορισμένα σημεία κάθε level. Τα αρχικά είναι πασιφανή και ορατά δια γυμνού οφθαλμού αρκεί να παρατηρήσετε καλά τον γύρω χώρο. Οι επόμενες παρακάμψεις όμως βρίσκονται πιο δύσκολα, καθώς ορισμένες φορές θα πρέπει να...ανοίξετε δρόμο.
Ο θάνατος στο Bloodborne καραδοκεί σε κάθε σας βήμα. Ακόμα και σε σημεία με φαινομενικά εύκολους εχθρούς, μπορεί ξαφνικά από το πουθενά να εμφανιστεί μια ενέδρα, ένας κρυμμένος εχθρός ή ένας πανίσχυρος δαίμονας που θα είναι αδύνατο να αποφύγετε αν αποφασίσετε να τον πλησιάσετε. Σε ορισμένα σημεία είναι φαινομενικά αδύνατο να ανακτήσετε τα Blood Echoes που χάσατε, λόγω της τεράστιας δυσκολίας κάποιων εχθρών (ειδικά των bosses). Η τακτική του Speed Run μέχρι το boss θα αποδειχθεί αναγκαία σε τέτοιες περιπτώσεις. Το ιδανικό σενάριο πάντως είναι να επιστρέφετε διαρκώς πίσω επενδύοντας τα Blood Echoes σας, να κάνετε level up, να αγοράζετε νέο εξοπλισμό ή να κάνετε fortify τα όπλα σας για να τα ενισχύσετε.
Όταν τα περισσότερα games γίνονται σήμερα ολοένα και ευκολότερα, η From Software συνεχίζει να αποδεικνύει ότι απευθύνεται μόνο σε hardcore gamers, με γερό στομάχι και υπομονή!
Από κάποιο σημείο και έπειτα βέβαια, το Bloodborne αρχίζει να δυσκολεύει πραγματικά μιας και οι αντίπαλοι απαιτούν περισσότερα χτυπήματα για να πεθάνουν, ενώ το heavy attack σας δεν θα αρκεί. Θα χρειαστεί δηλαδή να πατήσετε το dodge παραπάνω από μία φορά. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως η αρχή είναι εύκολη σε καμία περίπτωση. Μπορεί οι αντίπαλοι να μην αποτελούν τόσο μεγάλη απειλή αλλά το ότι είναι περισσότεροι σε αριθμό παίζει καταλυτικό ρόλο. Θυμάμαι αρκετές φορές να αντιμετώπισα πρόβλημα επειδή σκότωνα τρία τέρατα και από απέναντι σε ένα υψηλό σημείο πυροβολούσε ανενόχλητος ένας rifleman.
Upgrades και Boss Battles
Κατά την διάρκεια του gameplay σκοτώνετε αρκετά τέρατα και μαζεύετε από τα πτώματά τους Blood Vials, τυχόν σφαίρες αν είναι riflemen, pebles και Blood Echoes. Όταν μαζέψετε αρκετά Echoes τότε ταξιδεύετε πίσω στο Hunter’s Dream μέσα από τα Laterns που αποτελούν τα μοναδικά saves του παιχνιδιού. Εκεί, μιλώντας σε μια κούκλα που στέκεται στα σκαλιά θα μπορέσετε να κάνετε upgrade τα stats σας χρησιμοποιώντας τα Blood Echoes που αποκτήσατε στην μάχη. Στην αρχή είναι εύκολο να κάνετε grinding για πόντους, ειδικά αν ταξιδεύετε στο Hunter’s Realm και γυρνάτε πίσω συνέχεια, κάτι που κάνει respawn τους αντιπάλους. Όσο προχωράτε όμως, τόσο πιο ακριβά θα γίνονται τα upgrades με αποτέλεσμα να ψάχνετε ολοένα και μεγαλύτερες απειλές που δίνουν περισσότερα Echoes.
Τα στατιστικά στα οποία δίνετε πόντους είναι τα Vitality, Endurance, Strength, Skill, Bloodtinge και Arcane. Ανάλογα με το στυλ παιχνιδιού σας θα πρέπει να κατανείμετε τους πόντους αντίστοιχα. Το Strength και το Skill μεγαλώνουν το Damage ανάλογα με το είδος όπλου που κρατάτε, συνεπώς θα πρέπει να είστε κάθε φορά προσεκτικοί στο πως τα κατανέμετε. Το Vitality αυξάνει τα hit points σας, ενώ το Endurance που είναι το Stamina, είναι εξίσου σημαντικό, καθώς ξοδεύεται τόσο στα χτυπήματα όσο και στα dodges. Το Bloodtinge και το Arcade αφορούν τα υπόλοιπα όπλα, κυρίως ranged και αντικείμενα που ρίχνετε και προκαλούν μεγάλο damage.
Ο πιο σημαντικός λόγος για να αναβαθμίσετε τα στατιστικά σας είναι φυσικά τα επικά και πανδύσκολα boss fights. Δεν είναι ψέμα, ούτε υπερβολή. Για να σκοτώσετε boss στο Bloodborne θα πρέπει να πεθάνετε πολλές φορές για να αντιληφθείτε την τακτική του. Τα περισσότερα bosses έχουν διαφορετικές φάσεις και αλλάζουν την τακτική τους μετά από ένα σημείο. Ο Father Gascoigne για παράδειγμα είναι ένας Hunter σαν εσάς που μεταμορφώνεται σε λυκάνθρωπος μόλις φτάσει στο 30% της ζωής του. Σίγουρα το Bloodborne δεν χρειάζεται τα δύσκολα boss fights για να μας δυσκολέψει την ζωή, αυτό το κάνει έτσι και αλλιώς. Τα fights αυτά όμως είναι και το μυστικό συστατικό στην αντοχή του παιχνιδιού. Προκειμένου να κερδίσετε ένα boss, κάνετε απίστευτο grinding για να αναβαθμίσετε τα στατιστικά σας και να αποκτήσετε δυνατότερα όπλα. Συνολικά το campaign του Bloodborne διαρκεί περίπου 35-40 ώρες αλλά σας εγγυώμαι ότι αν δεν έχετε εμπειρία με τη σειρά θα χρειαστείτε πολύ περισσότερο χρόνο για να το τερματίσετε. Θεωρητικά το gameplay time του είναι μικρότερο, αλλά καλύτερες επιδόσεις από τις παραπάνω θα είχαν...μόνο οι ίδιοι οι developers!
Βασανιστείτε μαζί
Θέλετε να εκδικηθείτε έναν φίλο σας για οποιονδήποτε λόγο; Χαίρεστε στην ιδέα του να νευριάζετε γνωστούς και αγνώστους στο ίντερνετ; Τότε αρπάξτε την ευκαιρία με το Multiplayer mode του Bloodborne. Ευτυχώς θα μπορέσετε να συνεργαστείτε με φίλους για να ανταπεξέλθετε σε μερικά από τα πιο δύσκολα κομμάτια του παιχνιδιού. Ένα από αυτά είναι τα Chalice Dungeons. Πρόκειται για μέρη τα οποία ξεκλειδώνετε μέσα από το Hunter’s Dream με χτυπώντας το ειδικό καμπανάκι ζητάτε βοήθεια. Ο φίλος σας ανταποκρίνεται και μεταφέρεται στον δικό σας κόσμο με σκοπό να πολεμήσετε μαζί τέρατα και bosses. Προσοχή όμως γιατί κάθε φορά που ζητάτε βοήθεια, χάνετε έναν πόντο από το Insight. Τα Dungeons είναι γεμάτα με τέρατα και παγίδες για αυτό απαιτείται μεγάλη προσοχή όσο βρίσκεστε μέσα. Friend invitation πάντως δεν υπάρχει και τις πρώτες ημέρες αντιμετωπίσαμε πρόβλημα στο να συνδεθούμε με κάποιο φίλο.
Πέρα από φίλους, μπορούν να εισβάλουν στον κόσμο σας άλλοι παίκτες με σκοπό να σας σκοτώσουν! Βέβαια το PvP δεν είναι δυνατό σε κάθε περιοχή, οπότε ας πούμε ότι είστε ασφαλείς σε μερικά σημεία. Τέλος, το multiplayer σας δίνει την ευκαιρία να δείτε πως πέθαναν οι προηγούμενοι παίκτες και να αποφύγετε τα λάθη τους. Οι πεθαμένοι σύμμαχοι εμφανίζονται σαν φαντάσματα και βλέπετε ένα replay από τον θάνατό τους, ακριβώς όπως και στο Dark Souls II. Σε περίπτωση που πεθάνετε με περίεργο τρόπο και θέλετε να βοηθήσετε τους άλλους να μην πέσουν στην ίδια παγίδα, μπορείτε να αφήσετε σημείωμα χρησιμοποιώντας το Notebook. Οι φράσεις σας είναι προκαθορισμένες αλλά σίγουρα θα μεταφέρουν το μήνυμά σας.
Gothic πανδαισία
Το Bloodborne έχει ένα από τα καλύτερα level designs που έχουμε συναντήσει τα τελευταία χρόνια σε Action RPG. Ο κόσμος είναι γεμάτος μυστικές εισόδους, πόρτες, γέφυρες που περιμένουν να ξεκλειδωθούν και σκάλες στην μέση του πουθενά. Ακόμα και αν τερματίσετε δύο φορές το παιχνίδι και συνεχίσετε στο New Game + πάλι θα βρείτε νέα μέρη που δεν είχατε δει ποτέ. Τα κτήρια είναι έντονα επηρεασμένα από Gothic αισθητική και αυτό φαίνεται από τα μυτερά, πανύψηλα κτήρια και τα ρούχα των κατοίκων της Yharnam. Τα NPC models δεν παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία ενώ μερικά από αυτά φαίνεται σαν να μπήκαν στον κόσμο με copy-paste.
Η ανάλυση του Bloodborne είναι στα 1080p με σταθερά 30 frames. Μερικές φορές μέσα σε μεγάλες μάχες παρατηρήσαμε ορισμένα frame rate drops αλλά τίποτα το ιδιαίτερο. Τα οπτικά εφέ είναι εντυπωσιακά και σίγουρα προσθέτουν το κάτι άλλο στην ήδη ενδιαφέρουσα εμπειρία μας. Η αγαπημένη μου λεπτομέρεια όμως είναι η αιματοχυσία και κυρίως το αίμα που πέφτει πάνω στην κάπα σας, κάνοντάς την να γυαλίζει. Το Bloodborne περιλαμβάνει πολύ splatter για αυτό προτείνουμε να απομακρύνετε τα μικρά παιδιά από την οθονη.
Χρησιμοποιώντας headset κατάλαβα πως η εμπειρία του ήχου μόλις πέρασε σε άλλα επίπεδα. Ο κόσμος του Bloodborne είναι ζωντανός ανα πάσα στιγμή και αυτό μπορείτε να το καταλάβετε από τα κοράκια που κράζουν, τις απειλές που καραδοκούν πίσω από κάθε στροφή, ακόμα και το σύρσιμο των όπλων των εχθρών σας στο έδαφος. Τα τέρατα βγάζουν αρκετά τρομαχτικές κραυγές, σε σημείο που μερικές φορές θα νομίζετε πως παίζετε κάποιο Horror game. Το κερασάκι στην τούρτα όμως αποτελεί η επική μουσική που παίζει κατά την διάρκεια των boss fights. Συγχαρητήρια στην From Software για την άριστη επιλογή μουσικών themes που καταφέρνουν να σας πωρώσουν στο έπακρο. Το δε voice acting υφίσταται μόνο σε συγκεκριμένους NPC και δεν υποστηρίζει καθόλου τα cutscenes που συνήθως διαρκούν ελάχιστα δευτερολέπτα.
Ο απόλυτος Death Simulator
Η εμπειρία του Bloodborne είναι αξέχαστη και μοναδική μέχρι στιγμής όσον αφορά το next-gen gaming. Η From Software κατάφερε να μεταφέρει το πνεύμα της σειράς Dark Souls αλλά με μια διαφορετική και πιο διεστραμμένη χροιά. Η πόλη-φάντασμα Yharnam δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως φιλόξενη σε καμία περίπτωση. Θα συναντήσετε κάθε λογής τέρατα, άλλα ψηλά και βραδυκίνητα, άλλα γρήγορα που βγάζουν τρομακτικές κραυγές, καθώς και ύπουλα ψυχωτικά ανθρωπάκια, δαίμονες και φαντάσματα. Όλα αυτά όμως αξίζουν τον κόπο αν είστε hardcore gamers και ψάχνετε κάτι το οποίο θα τεστάρει τις δυνατότητές σας. Το Bloodborne δεν είναι μια κόπια του Dark Souls II. Αντιθέτως απαιτεί μια διαφορετική προσέγγιση και προσφέρει αξέχαστες στιγμές αγωνίας και τρόμου.
Θετικά:
- Ρεαλιστικό σύστημα μάχης
- Υψηλή πρόκληση
- Άπταιστος ηχητικός τομέας
- Μεγάλη διάρκεια
- Ατμοσφαιρικό
- Φαντασμαγορικά boss battles
Αρνητικά:
- Λίγο αδιάφορο σενάριο
- Τα textures θα μπορούσαν να έχουν λίγο καλύτερη ποιότητα
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.8
To Bloodborne αποτελεί την απόλυτη hardcore εμπειρία για να τεστάρετε και να νευριάσετε ταυτόχρονα τον εαυτό σας.
Χριστιάνα Θάνου
NEWS VIEW ALL
Bloodborne press kit
Σήμερα σας παρουσιάζουμε το press kit του Bloodborne, το οποίο μας απέστειλε η Sony. Να θυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο δεν πωλείται στα καταστήματα. Δείτε το σχετικό βίντεο: http://www.youtube.com/...Posted (24 Mar 2015)
Παίζουμε Bloodborne
Τρίτη στις 16:00 ετοιμαστείτε να ζήσετε την απόλυτη εμπειρία θανάτου με το Bloodborne. Το νέο exclusive Action RPG της Sony από την From Software, δημιουργό του Dark Souls, είναι εδώ. Το υποδεχόμαστε ...Posted (23 Mar 2015)
Bloodborne: To character customization
Σύμφωνα με την ανάρτηση στο ευρωπαϊκό PS Blog, το κεντρικό σημείο που θα χρησιμοποιούν οι παίκτες ως βάση στο Bloodborne θα είναι το Hunter’s Dream. Θα έχετε τη δυνατότητα να γυρίσετε στο Hunter’s D...Posted (19 Mar 2015)
Bloodborne: Αιμοδότες το παίρνουν δωρεάν
Η PlayStation Δανίας ξεκίνησε ένα νέο promotion, που θα παρέχει ένα δωρεάν αντίτυπο του Bloodborne, σε όσους δωρίσουν λίγο αίμα. Με την κίνηση αυτή, προσπαθούν να ενθαρρύνουν τους πολίτες να...Posted (19 Mar 2015)
Bloodborne: Tο launch trailer
Λίγες μόλις ημέρες πριν την επίσημη κυκλοφορία του πολυαναμενόμενου Action RPG, η Sony και η From Software έδωσαν στο φως της δημοσιότητας το launch trailer του Bloodborne. Το trailer έκανε την εμφ...Posted (13 Mar 2015)
Bloodborne: New Game Plus
Ο Director του Bloodborne, Hidetaka Miyazaki, ανακοίνωσε επίσημα πως το νέο πολυαναμενόμενο RPG θα περιλαμβάνει New Game Plus mode. Όπως ήδη γνωρίζουμε από προηγούμενα games της From Software, με τ...Posted (12 Mar 2015)
Bloodborne: Πάνω από 40 ώρες διάρκεια
Τα περιοδικά λαμβάνουν τα games νωρίτερα από τα sites προκειμένου να προλάβουν να τα συμπεριλάβουν στα τεύχη τους κι έτσι στο νέο τεύχος του το περιοδικό Edge ομολόγησε ότι το Bloodborne θα διαρκεί ...Posted (12 Mar 2015)
Bloodborne multiplayer modes
Η From Software ετοιμάζει multiplayer modes για το Bloodborne, όπως άλλωστε το έχουμε γνωρίσει και στα Demon's Souls και Dark Souls. Θα υπάρξει PvP και Co-Op, καθώς και ασύγχρονο multiplayer. Στο Co-O...Posted (11 Mar 2015)
Bloodborne PS4 theme
Όπως σας ενημερώσαμε χθες τα ξημερώματα μέσω Facebook, υπάρχει ένα δωρεάν Bloodborne theme για το PS4 το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε. Απλά χρησιμοποιήστε τον παρακάτω κωδικό. Ο κωδικός ισχύει για όλο...Posted (10 Mar 2015)
PS4 με Bloodborne
[Αρχική δημοσίευση: 23/1/15] Η Sony κυκλοφορεί δύο limited εκδόσεις PS4 με το skin του Bloodborne, σε λευκό και μαύρο χρώμα. Κοστίζουν 47.480 γιεν δηλαδή κοντά στα 400 δολάρια, επομένως αντίστοιχα ...Posted (30 Jan 2015)
Bloodborne: Συνέντευξη με τον Hidetaka Miyazaki
Το Bloodborne είναι ένα από τα πρώτα πολυαναμενόμενα exclusives που θα απολαύσουν οι κάτοχοι του PS4 την φετινή χρονιά και σίγουρα το ενδιαφέρον πολλών από εσάς έχει κορυφωθεί. Η εταιρεία ανάπτυξης ...Posted (21 Jan 2015)
Bloodborne gameplay videos
[Αρχική δημοσίευση: 13/6/14] Το Bloodborne, το νέο Action RPG της From Software που αναμένεται αποκλειστικά για το PS4, παρουσιάστηκε σε κλειστό κύκλο στην E3. Η καταγραφή βίντεο απαγορεύεται ...Posted (19 Jan 2015)
Bloodborne: Limited, Collector's και Nightmare Editions
[Αρχική δημοσίευση: 2/9/14 - Limited Edition] Όπως σας είχαμε ενημερώσει σε προηγούμενο άρθρο, στα πλαίσια του Tokyo Game Show η Sony ανακοίνωσε ότι το Bloodborne, το exclusive Action RPG της From S...Posted (11 Dec 2014)
Bloodborne trailers
[Αρχική δημοσίευση: 25/10/14] Πέρα από το The Witcher 3 opening cinematic trailer, στα Golden Joystick Awards παρουσιάστηκε και νέο τρέιλερ για το Bloodborne. Το νέο Action RPG που θα κυκλοφορήσει ...Posted (06 Dec 2014)
Bloodborne: 9 νέα screenshots
Μέσω του PlayStation Blog η Sony έδωσε στη δημοσιότητα 9 νέα screenshots για το Bloodborne, το πολυαναμενόμενο Action RPG που έρχεται στις αρχές του 2015. Τα περισσότερα εξ αυτών είναι artwork, ενώ η ...Posted (21 Nov 2014)
Bloodborne: Ημερομηνία κυκλοφορίας
[Αρχική δημοσίευση: 18/9/14] Στην Pre-Tokyo Game Show Press conference της, η Sony όρισε ημερομηνία κυκλοφορίας για το Bloodborne. Το Action RPG που είχε ανακοινώσει στην E3 και αποκαλύφθηκε ακόμη ...Posted (12 Nov 2014)
Bloodborne alpha preview
Μερικοί μήνες μόνο έχουν περάσει από την κυκλοφορία του Dark Souls II, αλλά όπως όλα δείχνουν η From Software δεν είναι διατεθειμένη να μας αφήσει σε ησυχία. Η ιαπωνική εταιρεία ανάπτυξης τα τελευταία...Posted (07 Oct 2014)
Bloodborne: Μία ώρα gameplay video
Μπορεί να μην προλάβατε να παίξετε την alpha του Bloodborne αλλά υπάρχουν πάντα τρόποι για να πάρετε μια ιδέα από το gameplay. Ένας χρήστης που ήταν αρκετά τυχερός να παίξει από νωρίς το πολυαναμενό...Posted (03 Oct 2014)
Bloodborne: Μόνο 40 άτομα ολοκλήρωσαν το demo
Από τα 1250 άτομα που έπαιξαν το demo του Bloodborne στο Tokyo Game Show μόνο 40 κατάφεραν να το ολοκληρώσουν. Το γεγονός αυτό δεν θα πρέπει να μας προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη, καθώς η From Software...Posted (23 Sep 2014)
Bloodborne alpha testing
Η Sony ξεκίνησε να στέλνει προσκλήσεις σε επιλεγμένους κατόχους PS4 στην Ευρώπη για την alpha έκδοση του Bloodborne. Είναι πιθανόν κάποιοι από εσάς να έχετε λάβει email που να σας προσκαλεί στο να συμ...Posted (17 Sep 2014)
Comments
Αξιζε το hype 100%...Ειναι game για να πεθανεις στην κυριολεξια πανω στην κονσολα!!!Ευτυχως που υπαρχουν και οι φιλοι και θα το τιμησουμε!!!Καλο λιωσιμο σε ολους!
Πολυ καλο review απο την Χριστιανα,ολοκληρωμενο και συμφωνω απολυτα με την βαθμολογια!
Πολύ ωραίο review Χριστιάνα!
Άποψή μου ότι κάποια στιγμή η From Software θα πρέπει να εισάγει την δυνατότητα checkpoint έστω πριν τα bosses ώστε να μην χρειάζεται να farmάρουμε ξανά και ξανά τα ίδια mobs για να βγάλουμε potions. Μπορείτε να μου πείτε ότι το θέλετε "Hardcore" αλλά είναι κουραστικό και χρονοβόρο ειδικά για κάποιον που δεν έχει χρόνο να το κάνει όπως εγώ.
Όσοι έχετε PS4 απλά αποκτήστε το.
Αυτό γίνεται απλά για λόγους αύξησης της δυσκολίας. Στην ουσία όμως είτε υπήρχε checkpoint ενδιάμεσα, είτε χρειαζόταν να επαναλάβεις ολόκληρο το level, θα ήταν ένα και το αυτό. Προφανώς βέβαια η From Software μας βάζει στο τριπάκι του να τερματίσουμε το παιχνίδι όσο το δυνατόν πιο σύντομα, να πεθάνουμε λιγότερες φορές κτλ. Είναι niche game όπως και να το κάνουμε.
Όλα είναι στην γενικότερη λογική του trial and error. Κοινώς επανάληψη μέχρι να μάθεις τι πρέπει ακριβώς να κάνεις. Από εκεί και πέρα είναι καθαρά θέμα προσωπικού γούστου. Προφανώς και κάποιους τους ενοχλεί, το game δεν είναι για όλους, όπως ούτε για όλους ήταν τα Dark Souls και Demon's Souls.
Έχεις απόλυτο δίκιο για τα παιχνίδια που γίνονται όλο και πιο εύκολα,τα hardcore games είναι μετρημένα στα δάκτυλα.....
Μπήκε ήδη στη wishlist
Οσον αφορα το παιχνιδι φαινεται καταπληκτικο,με εντυπωσιασε αρκετα η ολη ατμοσφαιρα και σιγουρα θα ειναι πιστευω μια μοναδικη εμπειρια να μπορεσει καποιος να το παιξει...μακαρι να ημουν κατοχος της κονσολας για να το δοκιμασω κι εγω αλλα ελπιζω να βγει και καποια στιγμη για PC ωστε να το δοκιμασουμε κι εμεις οι μη κατοχοι PS4.
Υ.Γ. Αγχωθηκα αρκετα βλεποντας τον Μανο να παιζει στο 1ο video του review ...αλλη μια ενδειξη νομιζω οτι το παιχνιδι αξιζει
Θα σου ελεγα Bloodborne χωρίς δεύτερη σκέψη. Μεγαλύτερη δυσκολία, μεγαλύτερη πρόκληση. Μικρότερη διάρκεια μεν αλλα πιο επιβλητικά boss fights.
Thx Μανο. Βρηκα ομως σε ιδιαιτερα χαμηλη τιμη(29.90) το Dark Souls 2(την νεα εκδοση) για PC και τσιμπισα αυτο. Συντομα ομως θα τσιμπισω και το Bloodborne :) Happy Gaming.
Αυτό ακριβώς θα έλεγα και εγώ,φαίνεται να έχει ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα,αλλά θα ήθελα να κυκλοφορήσει και σε PC.
Εμένα με πωρώνει αρκετά το περιβάλλον στο Bloodborne συγκριτικά με το Dark Souls 2 Scholar of the first sin.
Τώρα για την δυσκολία είναι και ο λόγος που θα αγοράσω το RPG.
Με ενδιαφέρει ένα παιχνίδι με το οποίο θα ασχοληθώ κάμποσες ώρες για να το τερματίσω και δεν θα είναι καθόλου εύκολο αλλά και θα βγάλω την χρονιά με αυτό το παιχνίδι.
Δεν με ενδιαφέρει να αγοράσω ένα παιχνίδι που θα το τερματίσω γρήγορα και θα το βαρεθώ μετά.
Οσοι λένε πως είναι επαναλαμβανόμενο πολύ απλά δεν είναι για την σειρά παιχνιδιών της from software.
Στο Dark Souls 2 Scholar of the first sin χρειάστηκα αρκετές φορές να εξολοθρεύσω έναν-έναν τους ίδιους αντιπάλους,επαναλαμβάνοντας 12 φορές τις ίδιες κινήσεις για να ανέβω σε ικανοποιητικό Level και το απόλαυσα πραγματικα.
Στα αρνητικά του Bloodborne είναι απ'οτι ξέρω πως δεν θα έχω την δυνατότητα να χρησιμοποιήσω μαγεία όπως στην σειρά Dark Souls κάτι που αυξάνει το επίπεδο δυσκολίας.
Πάντως με το παιχνίδι Dark Souls 2 Scholar of the first sin πέρασα αρκετές ευχάριστες ώρες,600 ώρες + μέχρι να το μάθω και να φτάσω σε ικανοποιητικό Level και να το τερματίσω.Στα DLC Crown of the Sunken King και Crown of the Old Iron King δυσκολεύτηκα αρκετά ειδικά για το Crown of the Old Iron King όπου τα βρήκα σκούρα και ελπίζω το Bloodborne στο βασικό τουλάχιστον παιχνίδι να είναι κάπως πιο εύκολο.
To Dragon Age για όσους το προτείνουν,στα σχόλια,με απογοήτευσε όσον αφορά το σύστημα μάχης και δεν το συνιστώ.Καμία σχέση με την σειρά παιχνιδιών της From Software.Μόνο στο σενάριο-υπόθεση υπερέχει.
Εμένα μου αρέσουν τα παιχνίδια που είναι χρονοβόρα.....50 ώρες δεν λέει τίποτα...στο Dark Souls 2 Scholar of the first sin έπαιξα 600 ώρες και το απόλαυσα.
Τα περί μικρότερης διάρκειας δεν μου αρέσουν αλλά ελπίζω με το expansion η διάρκεια να είναι πάνω κάτω η ίδια.