- Reviews
- Hotline Miami 2: Wrong Number
Hotline Miami 2: Wrong Number
HotΘα (ξανά)«κυτεί» αίμα!
Θα (ξανά)«κυτεί» αίμα!
Όσοι είχατε παίξει το πρώτο Hotline Miami του 2012 σίγουρα θα θυμάστε το κάφρικο, ρετρό και σκοτεινά ψυχεδελικό ύφος του που το έκανε να ξεχωρίσει ως ένα από τα πιο ιδιαίτερα indie των τελευταίων χρόνων. Η Dennaton Games των Jonatan Söderström και Dennis Wedin επιστρέφει λοιπόν φέτος με το sequel του εν λόγω πραγματικά «αρρωστημένου» παιχνιδιού και παραδόξως καταφέρνει να μας παραδώσει έναν εξίσου πωρωτικό, ενδεχομένως βελτιωμένο σε επιμέρους μηχανισμούς και ξανά στυλιζαρισμένης μοναδικής νέο-ρετρό αισθητικής τίτλο, ο οποίος αν χάνει κάπου, είναι στο γεγονός ότι αυτή τη φορά δεν μας πιάνει και τόσο… απροετοίμαστους!
Από το 1985 μέχρι το 1991
Το Hotline Miami 2: Wrong Number έπρεπε κάπου να φανεί πιο «εξελιγμένο» από τον προκάτοχό του (καθότι sequel) και ο πρώτος τομέας που αναλαμβάνει τη δύσκολη δουλειά είναι αυτός του σεναρίου. Τα γεγονότα του παιχνιδιού διαδραματίζονται σε ένα χωροχρονικό… τουρλουμπούκι που περιστρέφεται γύρω από τα δρώμενα του πρώτου μέρους, όπου ο τότε πρωταγωνιστής μας Jacket ξεκλήρισε ολόκληρη την Ρώσικη μαφία λαμβάνοντας εντολές μέσω μυστηριωδών μηνυμάτων στον τηλεφωνητή του.
Στο sequel λοιπόν μεταφερόμαστε τόσο πριν όσο και μετά από αυτά τα γεγονότα (κυρίως μετά) και μάλιστα χειριζόμαστε όχι έναν, ούτε δύο, αλλά δεκατρείς (!) παρακαλώ διαφορετικούς χαρακτήρες ανά περίσταση. Ο συνδετικός κρίκος των ιστοριών που θα παρακολουθήσετε είναι ο "Richard", η μυστηριώδης περσόνα με την μάσκα πετεινού που εμφανιζόταν ενίοτε και στον Jacket στο πρώτο game, ο οποίος «στοιχειώνει» με την παρουσία του όλους αυτούς τους τύπους που κάπως εμπλέκονται με το προηγούμενο μακελειό και παίζει με το μυαλό τους…
Οι ιστορίες είναι αλληλοσυνδεόμενες ή παράλληλες και σχετίζονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με τον Jacket και το δολοφονικό του ξέσπασμα, αλλά πραγματικά οι Jonatan Söderström και Dennis Wedin βάλθηκαν να μας… κάψουν τον εγκέφαλο! Από έναν κάφρο ντετέκτιβ του Miami PD, έναν συγγραφέα που γράφει βιβλίο για τους φόνους του Jacket, μια συμμορία από copycat killers, μέλη της οργάνωσης 50 Blessings, έναν φίλο του Jacket που είχαν υπηρετήσει μαζί σε μια επίλεκτη ομάδα με το όνομα "Ghost Wolves", τον γιό του αρχηγού της Ρώσικης μαφίας που σκοτώθηκε στο πρώτο μέρος μέχρι διάφορους άλλους αρρωστημένους τύπους, το σενάριο του Hotline Miami 2: Wrong Number είναι ένα παρανοϊκό μη γραμμικό μπέρδεμα που πραγματικά θα σας «χαώσει»! Φυσικά το ύφος παραμένει κινηματογραφικά cult, μόνο 80's, σουρεάλ, κάφρικο και ψυχεδελικό, ενώ στις ταινίες που χαρακτήριζαν την ατμόσφαιρα του πρώτου Hotline Miami (πχ. Lost Highway, Drive) θα προσέθετα και το Memento λόγω του χρονικού μπάχαλου.
Φάτε τους πριν προλάβουν
Περνώντας τώρα στο gameplay του Hotline Miami 2: Wrong Number, δεν θα έλεγα πως υπάρχουν «τρελές» διαφορές στον πυρήνα του σε σχέση με τον προκάτοχό του. Πρόκειται ξανά για ένα top-down shooter με ρετρό αισθητική και εκατοντάδες pixels… αίματος να διαχέονται στην οθόνη! Υπάρχουν διάφορα όπλα στην διάθεσή σας, τόσο ranged όσο και melee, το οποία είναι είτε συγκεκριμένα και fixed για τον χαρακτήρα που ελέγχετε είτε έχετε την δυνατότητα να σηκώσετε όποιο θέλετε από τους πεσμένους εχθρούς. Εναλλακτικά, μπορείτε πατώντας δεξί κλικ να πετάξετε το όπλο που κρατάτε σε κάποιον αντίπαλο χτυπώντας τον και ρίχνοντάς τον κάτω, ενώ ξανά χρησιμοποιείτε και τις πόρτες για να κοπανήσετε τους ανυποψίαστους που βρίσκονται από πίσω ανοίγοντάς τες απότομα.
Οι ρυθμοί της δράσης είναι και πάλι καταιγιστικοί, καθώς αρκούν ένα-δύο χτυπήματα για να πέσετε νεκροί και φυσικά το ίδιο ισχύει και για τους εχθρούς σας. Έτσι όλα κρέμονται σε μια λεπτή κλωστή και θα πρέπει οι αντιδράσεις σας να είναι ταχύτατες, καθώς η γραμμή ζωής και θανάτου διέρχεται από κλάσματα του δευτερολέπτου. Το Hotline Miami 2: Wrong Number διακατέχεται από την hardcore trial-and-error λογική του προκατόχου του και το old-school σκαλωματικό gameplay που γνωρίσαμε, με ορισμένα νέα δεδομένα να δίνουν το στίγμα του sequel.
Η cult, κάφρικη και ακόμα πιο «καμμένη» συνέχεια του Hotline Miami!
Ο νόμος της ζούγκλας
Οι δύο πιο βασικές προσθήκες στο Hotline Miami 2: Wrong Number είναι τόσο η δυνατότητα να ελέγξετε δεκατρείς διαφορετικούς χαρακτήρες στην πορεία των διαφόρων μίνι ιστοριών που αφηγείται, αλλά και ο σχεδιασμός αυτή τη φορά ορισμένων μεγαλύτερων και πιο ανοικτών περιοχών που ξεφεύγουν κάπως από την λογική των κλειστών διαδρόμων-δωματίων-κτιρίων.
Ειδικά σε αυτά τα levels δεν αρκούν τα γρήγορα αντανακλαστικά πάντα, αφού το πέσιμο μπορεί να συμβεί από σημεία της οθόνης που δεν έχετε προβλέψει. Για παράδειγμα, ένας κλασικός τρόπος «καθαρίσματος» των εχθρών που βλέπουμε και στο Hotline Miami 2 είναι να περιμένετε σε μια γωνία να έρθουν οι εχθροί σε εσάς και να τους «φάτε» συνοπτικά και διαδικαστικά όσο σκάνε μπροστά σας. Στις ανοικτές περιοχές αυτό γίνεται πιο δύσκολο, καθώς μπορεί να σας την πέσουν από πίσω σας ή από κάποιο μέρος που δεν είχατε υπολογίσει (ακόμα και από έναν πυροβολισμό off-screen!). Έτσι, θα λέγαμε πως χρειάζεται ένας καλύτερος στρατηγικός σχεδιασμός των κινήσεων σας για να «καθαρίσετε» την εκάστοτε περιοχή.
Ποιος είμαι τελικά;
Όσον αφορά τους playable χαρακτήρες, εδώ κρύβεται –παρά το μπέρδεμα που ίσως σας προκαλέσει το σενάριο- ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του Hotline Miami 2: Wrong Number. Εκτός από το γεγονός ότι δρουν ορμώμενοι από διαφορετικά κίνητρα και η ιστορία του καθενός προσθέτει βάθος και νόημα στις πράξεις σας, καθένας από τους δεκατρείς έχει κάποιο διαφορετικό ability ή perk που αλλάζει κάπως την προσέγγιση στην δράση κάθε φορά. Για παράδειγμα, ο Mark (μέλος μιας ομάδας copycat killers του Jacket) κρατάει δύο machine guns σε dual wield, έχοντας τη δυνατότητα μάλιστα να ανοίξει τα χέρια του και να πυροβολήσει σε δύο αντίθετες κατευθύνσεις, αν και αυτό δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό βέβαια -πιο πολύ για την πόζα!
Ο Soldier/Beard, του οποίου το timeline εξελίσσεται στην Χαβάη το 1985, είναι ένας «ραμποειδής» κομάντο που μπορεί να χρησιμοποιήσει ταυτόχρονα rifle και μαχαίρι, αλλά δεν έχει την δυνατότητα να σηκώσει άλλα όπλα. Υπάρχει ένα level όπου ένας χαρακτήρας μας δεν σκοτώνει κανέναν, απλά τους καθιστά αναίσθητους και μάλιστα εάν προσπαθήσετε να σηκώσετε κάποιο όπλο, θα τον δείτε απλά να το αφοπλίζει. Σε γενικές γραμμές το Hotline Miami 2: Wrong Number προσπαθεί και καταφέρνει να «αναμοχλεύσει» λίγο τα πράγματα, προσφέροντας μας διαφορετικές προσωπικότητες και playing styles που προσδίδουν μια ευχάριστη ποικιλία χωρίς να αλλάζουν ουσιαστικά την βασική ιδέα του gameplay. Σε κάθε level ουσιαστικά ελέγχετε έναν διαφορετικό χαρακτήρα (ή σε λίγες περιπτώσεις υπάρχουν μερικοί για να διαλέξετε) ενώ ακολουθείτε παράλληλα την δική του πτυχή της ιστορίας.
Killing is my business
Περεταίρω επιλογές στο playing style δίνουν φυσικά και οι γνωστές μάσκες ζώων που κάνουν την εμφάνισή τους και στο Hotline Miami 2. Σε κάποιες αποστολές το παιχνίδι σας ζητάει να επιλέξετε μια μάσκα ή ένα αξεσουάρ που καθένα σας χαρίζει ένα ξεχωριστό trait (πχ. να σκοτώνετε κατευθείαν με τις μπουνιές σας και μόνο!). Εδώ επιστρέφουν ορισμένες μάσκες γνωστές από το πρώτο παιχνίδι, αλλά έχουμε και την προσθήκη διαφόρων καινούριων.
Επίσης αξίζει να αναφέρουμε πως ολοκληρώνοντας το story ξεκλειδώνετε ένα νέο hard mode, στο οποίο οι εχθροί είναι περισσότεροι, πεθαίνουν πιο δύσκολα και χάνετε ορισμένα abilities, όπως τον μηχανισμό enemy-locking με τον οποίο lock-άρετε τον στόχο σας. Σε γενικές γραμμές, για να ολοκληρώσετε το normal επίπεδο θα σας πάρει γύρω στις 8 ώρες, χρόνος που φυσικά μπορεί να διαφοροποιηθεί όσο περισσότερο «σκαλώνετε» σε κάποιο δύσκολο σημείο! Τέλος υπάρχει μια πρώιμη εκδοχή του map editor που αναμένεται να προστεθεί 100% σύντομα (εάν δεν έχει ήδη συμβεί αυτό όσο διαβάζετε τις γραμμές αυτές) ο οποίος σας δίνει την δυνατότητα να φτιάξετε τα δικά σας levels, κάτι που όπως αντιλαμβάνεστε απευθύνεται στο community του παιχνιδιού και μπορεί να αυξήσει την διάρκεια ζωής.
Από το χρονοντούλαπο
Στον οπτικό τομέα δεν έχουμε μεγάλες διαφορές από το πρώτο Hotline Miami, έτσι ξέρετε τι μπορείτε να περιμένετε με τον πήχη των τεχνικών προσδοκιών να είναι πολύ χαμηλά. Το παιχνίδι αξιοποιεί μια μετατροπή θα λέγαμε του GameMaker 7 και το αποτέλεσμα είναι το ρετρό «πιξελιασμένο» απλό στυλ που γνωρίσαμε στον προκάτοχό του με την ψυχεδελική αισθητική, την εντελώς 80ίλα ατμόσφαιρα και την cult καφρίλα και βία που αγαπήσαμε.
Εκεί που το Hotline Miami 2: Wrong Number δίνει εκ νέου ρέστα είναι στον ηχητικό τομέα και ειδικά σε αυτόν της μουσικής επένδυσης. Το soundtrack είναι για μια ακόμη φορά ψαγμένο και εκπληκτικό, με 80΄s «σύνθια», δυνατά μπάσα και 100% πωρωτικό και εντός ατμόσφαιρας, με νέο-ρετρό καλλιτέχνες όπως οι Pertubator, MegaDrive, Light Club κ.λ.π. να δίνουν το στίγμα και να μας συνοδεύουν ιδανικά στο μακέλεμά μας! Όπως και στο πρώτο παιχνίδι πάντως, το voice acting είναι… περιττό ενώ τα εφέ είναι τα απολύτως απαραίτητα σε ένα λιτό μα λειτουργικό σύνολο.
Έχετε ξανά μια εισερχόμενη κλήση
Το Hotline Miami 2: Wrong Number μοιάζει η ιδανική και φυσική συνέχεια του πρώτου παιχνιδιού και όσοι λατρέψατε το ύφος της δημιουργίας της Dennaton Games θα πωρωθείτε και με το εν λόγω sequel. Το σενάριο είναι εντελώς… mindf@ck, το αίμα ρέει άφθονο, η ατμόσφαιρα και η μουσική είναι 80ίλα και cult όσο δε πάει, το gameplay είναι λιτό αλλά hardcore, εθιστικό και πλήρως fun ενώ οι μικρές διαφοροποιήσεις (όπως τα πιο open λογικής levels) λειτουργούν υπέρ της δράσης, χωρίς να αφαιρούν από τον χαρακτήρα του παιχνιδιού. Όσοι πιστοί προσέλθετε χωρίς ενδοιασμούς!
Θετικά:
- Γρήγορο και διασκεδαστικό old-school gameplay
- Soundtrack που… βγάζει γούστα!
- Σενάριο που θα σας «κάψει», πολλοί χαρακτήρες
- Βία, αίμα, cult-ίλα
- Όλα τα στοιχεία που λατρέψαμε στο πρώτο μέρος είναι παρόντα
Αρνητικά:
- Απλό από τεχνικής άποψης
- Ίσως λίγο υπερβολικό trial-and error σε ορισμένες περιπτώσεις
Βαθμολογία
Γραφικά: 5
Ήχος: 9
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.5
Στα ίδια επίπεδα με το πρώτο Hotline Miami, αν όχι λίγο καλύτερο σε επιμέρους σημεία. Απλώς ξέραμε τι να περιμένουμε αυτή τη φορά!
Γρηγόρης Βούλγαρης
Comments