Diablo III beta full preview
Με την ίδια συνταγή με ακόμα πιο casual χαρακτήρα!
Στα πλαίσια της
κλειστής beta του Diablo III
, η Blizzard μας παρείχε από τις πρώτες μέρες ένα serial number, με το οποίο μπορέσαμε να δοκιμάσουμε όλους τους χαρακτήρες και να βγάλουμε τα πρώτα συμπεράσματά μας. Επειδή όμως λάβαμε μόνο ένα serial, όπως αντιλαμβάνεστε sήμερα στη στήλη Critical Hit δεν βλέπετε την φάτσα του Μπάμπη, αλλά την δικιά μου, καθότι μετά από τόση αναμονή δεν υπήρχε περίπτωση να περιμένω ούτε μέρα παραπάνω!
Στις προηγούμενες εκθέσεις όπου η Blizzard μας φιλοξένησε στο περίπτερό της, είχαμε αναλάβει τον Witch Doctor (απόγονο του Necromancer) και την Demon Hunter. Τώρα, με αφορμή την ησυχία που μας παρείχε το ζεστό γραφειάκι μας, ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δούμε όλες τις classes προσεκτικά. Πέρα από τον Witch Doctor και την Demon Hunter, τα άλλα τρία classes είναι οι γνώριμοι Barbarian και Wizard (Sorceress στο Diablo II), αλλά και ο Monk, ο οποίος είναι βετεράνος των πολεμικών τεχνών, που συνδυάζει όμως κι ορισμένα spells και buffs. Ιδιαίτερα customizations κατά την δημιουργία των πέντε χαρακτήρων δε συναντήσαμε. Μπορείτε απλά να τους ορίσετε όνομα, ενώ μία βασική διαφορά από τα προηγούμενα Diablo είναι ότι πλέον μπορείτε να καθορίσετε και το φύλο του ήρωα που θα επιλέξετε.
Μια βραδιά στο Tristram
Θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τα spoiler και απλά θα σας αναφέρουμε ότι η beta είναι πάρα πολύ σύντομη σε διάρκεια και λαμβάνει χώρα στο νέο Tristram, απ’ όπου θα ξεκινήσουν και οι περιπέτειές σας στην τελική έκδοση. Πρόκειται για την περίφημη πόλη του πρώτου Diablo. Τότε δεν υπήρχε άλλη πόλη άλλωστε, καθότι το σενάριο διαδραματιζόταν στην καταραμένη εκκλησία με τα 15 πατώματα, που οδηγούσε κατευθείαν στην είσοδο της κολάσεως.
Από εκεί, καταφέραμε να συναντήσουμε διάφορους ήρωες από τα προηγούμενα Diablo και μάλιστα τα voice-over τους τα έχουν επιμεληθεί οι ίδιοι ηθοποιοί, κάτι που μας χαροποίησε ιδιαίτερα. Τα quests είναι πολύ απλά, καθώς οι NPC σας δίνουν εντολή να πάτε σε συγκεκριμένες τοποθεσίες, οι οποίες συμβολίζονται με βελάκι στο χάρτη σας, ώστε να μην χαθείτε ποτέ. Και η ζωή κυλάει όμορφα…με μπόλικο splatter.
[youtube:3itnj791]
[/youtube:3itnj791]
Gameplay
Η σειρά Diablo έγινε επιτυχημένη για έναν πολύ βασικό ρόλο. Ότι μπορούσε να την παίξει ένας οποιοσδήποτε gamer χωρίς να έχει ιδιαίτερες γνώσεις πάνω στο αντικείμενο. Πρακτικά έχουμε να κάνουμε με ένα 2D Action RPG που δίνει την πλήρη αίσθηση του χώρου χάρη στην ισομετρική κάμερα, ενώ βασίζεται σε hack ‘n’ slach επιθέσεις. Δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε κάτι πιο απλό στο χειρισμό. Οι περιπλανήσεις σας είναι σε ανοιχτούς ή κλειστούς χώρους, όπως επίσης και σε dungeons στα οποία πηγαίνετε υποχρεωτικά ή προαιρετικά. Πέρα από το κεντρικό quest, το επίπεδο εξερεύνησης που θα ακολουθήσετε έγκειται καθαρά και μόνο στην κρίση σας.
Στο Diablo III, ο χειρισμός συνεχίζει να είναι απλός και μάλιστα...στον υπερθετικό βαθμό. Τα level up είναι αυτόματα, ενώ το mana των χαρακτήρων φέρει διαφορετική ονομασία, όπως επίσης το regeneration του διαφέρει, ανάλογα με την class που έχετε επιλέξει (περισσότερα αναφέρω παρακάτω). Όσο για τα skills, αυτά ξεκλειδώνουν αυτόματα με το που φτάσετε στο επιθυμητό level. Το ίδιο ισχύει και για τα slots. Όταν φτάσετε κάποια συγκεκριμένα levels τότε θα ξεκλειδώσετε επιπλέον slots για να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε περισσότερα skills.
Skills και Mana regeneration
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, κάθε class έχει τις ιδιαιτερότητές της. Τα τρία από τα πέντε classes και συγκεκριμένα ο Wizard, ο Witch Doctor και ο Demon Hunter, έχουν κανονικό mana regeneration. Η μόνη διαφορά είναι ότι στον Wizard το mana ονομάζεται τυπικά “Arcane Power” και στον Demon Hunter χωρίζεται σε δύο μέρη, το “Hatred” που αναπληρώνεται γρήγορα και το “Discipline” που αναπληρώνεται αργά.
Όπως προαναφέραμε, ο Wizard είναι απόγονος της Sorceress άρα δεν έχουμε και πολλά να αναφέρουμε επ’ αυτού. Χρησιμοποιεί spells κάθε είδους για να επιτίθεται από απόσταση, άρα η χρήση του είναι λίγο “run and gun”. Το ίδιο ισχύει και για τον Witch Doctor, ο οποίος χρησιμοποιεί περισσότερο τα αντίστοιχα summons του Necromancer, απ’ ότι τα spells. Κάνει summon λύκους, βατράχια, ζόμπι, μεγαλύτερα ζόμπι, νυχτερίδες κι αράχνες (γλυκιά μου) και γενικά ότι μπορεί να βάλει ο νους σας. Σαφώς είναι class «της υπομονής». Δηλαδή αμολάτε τους δαίμονές σας, πίνετε μια γουλιά καφέ και περιμένετε να δράσουνε!
Η Demon Hunter είναι η πιο δύσκολη στο χειρισμό class, καθώς θα πρέπει να έχετε διαρκώς στο νου σας τα δύο mana bars που διαθέτει. Ο χαρακτήρας κατά βάση χρησιμοποιεί τόξα, χειροβομβίδες ή buffάρει την δύναμη των χτυπημάτων του και την ταχύτητα των επιθέσεών του. Το mana bar στα δεξιά χωρίζεται σε δύο ημισφαίρια. Το αριστερό κόκκινου χρώματος είναι το Hatred, το οποίο γεμίζει γρήγορα. Με αυτό χρησιμοποιείτε τα skills των όπλων, όπως φλεγόμενα βέλη, μαχαίρια, αστεράκια, βόμβες και άλλων ειδών εκρηκτικά. Το δεξί ημισφαίριο μπλε χρώματος είναι το Discipline, το οποίο γεμίζει πιο αργά και χρησιμοποιείται για τα tactical skills. Με αυτό για παράδειγμα τοποθετούμε παγίδες, κάνουμε ακροβατικούς ελιγμούς ή σε ανώτερα επίπεδα γινόμαστε μέχρι και αόρατοι. Γενικά ο Demon Hunter είναι περισσότερο tactical και stealth χαρακτήρας, φέρνοντας κάτι από τον Rogue class ενός τυπικού RPG.
Ο Barbarian είναι το λεγόμενο «ζώο» της υπόθεσης, καθώς παίζει melee και κόβει φέτες ότι βρεθεί μπροστά του. Ακόμα και στα δύσκολα bosses είναι ζήτημα αν 3-4 φορές χρειάστηκε να πιούμε κάποια potions. Βέβαια ακριβώς επειδή δεν είχαμε healing, έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε το health regeneration από το loot, το οποίο ευτυχώς είναι συχνό. Φυσικά υπάρχουν και potions-αντικείμενα, για health, καλύτερη απόδοση στη μάχη κτλ. Τα συγκεκριμένα τα χρησιμοποιείτε όποτε θέλετε, με το ανάλογο όμως cooldown μέχρι να μπορέσετε να πιείτε το επόμενο.
Το mana του Barbarian είναι ουσιαστικά το Fury. Όσο χτυπάτε τους εχθρούς σας τόσο ανεβαίνει η δεξιά σφαίρα του Fury, κάτι που σας επιτρέπει να εκτελέσετε skills. Θα πρέπει λοιπόν να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στο ποια skills θα επιλέξετε για να ανεβάσετε το Fury και ποια για να το χρησιμοποιήσετε, ώστε να υπάρχει κάποιου είδους ισορροπία. Όλα τα skills εδώ πάντως αφορούν κυρίως melee επιθέσεις ή buffάρισμα του χαρακτήρα σας σε armor, όπλα κτλ.
[youtube:3itnj791]
[/youtube:3itnj791]
Τέλος, ο Monk είναι μια ιδιόμορφη class. Χρησιμοποιεί πολεμικές τέχνες για να επιτίθεται melee και με αυτό τον τρόπο ανεβάζει το Spirit, το οποίο λειτουργεί ακριβώς όπως το Fury του Barbarian. Δηλαδή υπάρχουν skills που κάνουν regenerate το Spirit και άλλα skills που το ξοδεύουν. Η διαφορά με τον Barbarian είναι ότι ο Monk έχει αρκετά αδύναμα χτυπήματα, τα οποία προσπαθεί να ισοσκελήσει με τα spells, ένα εξ αυτών και το healing spell. Το πρόβλημα όμως είναι ότι το Spirit ξοδεύεται πολύ γρήγορα κι αν δεν έχετε εύκολους στόχους για να ξεσπάσετε τα χτυπήματά σας και η μπάρα σας αδειάσει, τότε ουσιαστικά μένετε ξεκρέμαστος.
Quests και A.I.
Ένα εύλογο ερώτημα που δημιουργείται στους παλιούς παίκτες είναι το εξής: "Αφού έχω παίξει τα πρώτα δύο Diablo γιατί να ασχοληθώ με το τρίτο μέρος;" Ίσως η απάντηση βρίσκεται στις αλλαγές των skills που προαναφέραμε αλλά και στο σενάριο της νέας έκδοσης. Εκτός του ότι συναντάτε μορφές του παρελθόντος, η διαφορά είναι ότι αλληλεπιδράτε αρκετά συχνά με NPC –μάλιστα καλείστε ακόμα και να αναζητήσετε ή να σώσετε κάποιους- ενώ δίπλα σας βρίσκονται ανά διαστήματα διάφοροι σύντροφοι (companions), δηλαδή πολεμιστές που σας συντροφεύουν στη μάχη.
Ο εκάστοτε πολεμιστής που θα δώσει μάχη στο πλευρό σας δεν είναι απλά διακοσμητικός, αλλά μπορείτε και σε αυτόν να δώσετε οδηγίες για τα skills που θα χρησιμοποιεί. Πέραν αυτού, ανά διαστήματα αναπτύσσονται μέσα στη μάχη κανονικοί διάλογοι για διάφορα θέματα. Δεν υπάρχουν δηλαδή μόνο τα τυποποιημένα παράθυρα διαλόγων όπου οι NPC σας αφηγούνται την ιστορία τους, αλλά έχουμε κι αυτό το στοιχείο. Γενικά στους διαλόηους η Blizzard καταφέρνει να σας εξάψει το ενδιαφέρον, αποφεύγοντας τα τεράστια κείμενα που στο Diablo II κρατούσαν επί ώρες και σας ανάγκαζαν να διακόψετε τον διάλογο και να πορευθείτε, χωρίς να ξέρετε ποιος είναι ο στόχος σας.
Η τεχνητή νοημοσύνη των δαιμόνων που θα κυνηγήσετε είναι μέτρια και θυμίζει…κλασικό Diablo. Οι εχθροί σας «ενεργοποιούνται» με το που θα τους πλησιάσετε, ενώ δεν απομακρύνονται όταν πέφτει η ενέργειά τους αλλά σας χτυπούν μέχρι θανάτου, δηλαδή απλά εκτελούν την τυποποιημένη επίθεσή τους προς εσάς. Τα μόνα σημεία που θα πρέπει να προσέξετε είναι οι εχθροί που εκρήγνυνται, καθώς και οι ειδικές ικανότητες, όπως η φωτιά ή ο ηλεκτρισμός, που ως γνωστόν κάνουν αρκετό έχτρα damage.
Η μετάβαση από το ένα σημείο του χάρτη στο άλλο γίνεται με teleport, μέσω των καθιερωμένων κυκλικών portals, τα οποία είναι πλέον ακόμα πιο συχνά. Η αποθήκευση της προόδου σας γίνεται μέσω checkpoints, ενώ για να παίξετε το παιχνίδι θα πρέπει να είστε μονίμως συνδεδεμένοι στο Internet. Αυτό έχει το αρνητικό του lag, αλλά το θετικό ότι ακόμα κι αν ο σκληρός σας δίσκος «τινάξει τα πέταλα», απ’ τη στιγμή που η πρόοδός σας σώζεται στους servers δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα. Σε όποιο PC κι αν εγκαταστήστε το Diablo III μπορείτε να συνεχίσετε το save σας.
Crafting
Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού θα έχετε μονίμως πάνω σας δύο εργαλεία, με τα οποία μπορείτε αφενός μεν να μετατρέψετε σε gold ότι αντικείμενο βρείτε κι αφετέρου (η δεύτερη εναλλακτική) να το «σπάσετε» στα υλικά του. Κάθε πόλη στο Diablo III έχει τον Blacksmith της. Με το Nephalem Cube εσείς μπορείτε οποιοδήποτε άχρηστο όπλο ή πανοπλοία, να το κάνετε υλικό. Επίσης, κάθε 2-3 αντικείμενα που σπάτε θα αποκτάτε και μία συνταγή. Εν τέλει, για να σας φτιάξει ο Blacksmith όπλο ή armor σας ζητάει έναν αριθμό από υλικά, συνταγές, αλλά και το απαιτούμενο gold. Όταν τα συγκεντρώσετε, του δίνετε την εντολή και το νέο σας δημιούργημα είναι έτοιμο!
[youtube:3itnj791]
[/youtube:3itnj791]
Ο Blacksmith μπορεί επίσης να επισκευάσει υλικά, αλλά και να ανέβει level για να craftάρει καλύτερα αντικείμενα. Αν θέλετε λοιπόν μπορείτε πολύ απλά να τον εκπαιδεύσετε προς όφελός σας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Η τελική beta δείχνει αντίστοιχα και την τελική εικόνα του Diablo στον τεχνικό τομέα. Τα γραφικά έχουν το στυλ του Diablo ΙΙ, αλλά διαθέτουν σύγχρονα και πολύ καλύτερα σχεδιασμένα pixels. Τα οπτικά εφέ της φωτιάς και του ηλεκτρισμού έχουν το κλασικό retro στυλ, με τον ηλεκτρισμό να διαχέεται στην ατμόσφαιρα για κάποια δεύτερα, σε αντίθεση με πριν όπου απλά επεκτεινόταν διαγώνια. Οι φωτισμοί είναι αξιοθαύμαστοι, ενώ η λειτουργία της hotbar και οι οπτικές ενδείξεις έχουν επίσης μείνει πιστά στις παραδόσεις της σειράς.
Τα ηχητικά εφέ παρουσιάζονται σαφώς βελτιωμένα και στην μουσική όπως μπορείτε να δείτε κι από το βίντεο, βρήκαμε γνώριμα κομμάτια από προηγούμενα Diablo. Στα voice-overs η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε το κάτι παραπάνω. Κι αυτό διότι οι διάλογοι με τους NPC θυμίζουν περισσότερο αφήγηση από έτοιμο κείμενο, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, ενώ οι ερμηνείες των ηθοποιών στους διαλόγους την ώρα της μάχης διαφέρουν. Για παράδειγμα, ο Barbarian έχει μια βαριεστημένη προφορά σε φάση “να τα πούμε να τελειώνουμε”, ο Monk περισσότερο μια ξενόφερτη ασιατική, ενώ ο Demon Hunter έχει υφάκι τύπου Johnny Depp κι ίσως φανεί ιδιαίτερα συμπαθής σε κάποιους από εσάς.
The Hell awaits us…
Υπάρχουν τρία είδη παικτών αυτή τη στιγμή. Αυτοί που δεν έχουν ξαναπαίξει το Diablo και θα το βρουν ενδιαφέρον, αυτοί που το έχουν ξαναπαίξει και δεν θα ήθελαν μία από τα ίδια και τέλος εκείνοι που ανυπομονούν να το πιάσουν στα χέρια τους. Θέλω να πιστεύω ότι η πλειοψηφία των RPGάδων ανήκουν στην τρίτη κατηγορία.
Το αν θα πετύχει το Diablo III ή όχι δεν χωράει αμφιβολία. Η Blizzard δεν "άρμεξε απλώς την αγελάδα", αλλά έβαλε μέσα όλη τη μαεστρία της και παρά τις ομοιότητες στα γραφικά και ιδίως στο HUD και στον τρόπο εκτέλεσης των quests, έχουμε κάποια θετικά που αξίζουν της προσοχής σας. Αυτά είναι οι διαφορές στα skills, στο crafting και κυρίως στην online αλληλεπίδραση (σ.σ. μέχρι και στο PvP). Το αν θα κάνουν την διαφορά θα το δούμε στο τελικό αποτέλεσμα, το οποίο θυμίζω ότι θα κριθεί και στη διάρκεια ζωής του campaign, για το οποίο η Blizzard κρατάει κλειστά τα χαρτιά της.
Προς το παρόν συνδεθείτε στο
eu.battle.net
και αναμείνατε για την δική σας πρόσβαση στην beta. Περιμένουμε τις εντυπώσεις σας. Περισσότερα βίντεο για το Diablo III θα ανεβαίνουν διαρκώς αυτές τις μέρες στο
κανάλι του GameWorld στο YouTube
.
Το Diablo III θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2012 για PC και Mac. Αργότερα αναμένεται να ακολουθήσουν και οι εκδόσεις για κονσόλες, παρότι η Blizzard δεν το έχει επιβεβαιώσει επίσημα.
Μάνος Γρυπάρης