Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

Ελλάδα: Γενική Συζήτηση/Επικαιρότητα

More
14 Aug 2017 15:45 #203842 by Aνέστης Αδαμίδης
Τι γίνεται ρε με τις φωτιές; Χαμός παντού! Θα θρηνήσουμε κάνα θύμα σε λίγο. Στερεά Ελλάδα, Κεφαλονιά και Ζάκυνθος καίγονται. Άκουγα και κάτι ανέκδοτα για κρατικό μηχανισμό και θυμήθηκα ένα βίντεο του Μητσικώστα με αυτό ακριβώς το θέμα.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 Aug 2017 16:49 #203846 by A
Δεν γνωρίζω πολλά για το νομικό κομμάτι ενάντια στους πυρομανής, αλλα το κακό έχει παραγίνει. Όχι μόνο φέτος αλλα και τις προηγούμενες χρονιές. Βαρέθηκα να ακούω για ανύπαρκτο προσωπικό, χαλασμένα καναντερ κλπ. Τιμωρία στην ατιμωρησία θέλω.

"Well, we're not here to sell cookies"
Marcus Fenix, Gears of War.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 Aug 2017 18:48 #203849 by Aνέστης Αδαμίδης
Πιάσε καρέκλα, μπες στη σειρά. Εδώ παραδέχτηκαν ότι υπεξαίρεσαν εκατομμύρια και ούτε κατασχέσεις περιουσιών γίνανε, ούτε κανείς δε μπήκε φυλακή (μάλλον μπήκε ο Τσοχατζοπουλος, πρέπει να ήταν ο μαλάκας της υπόθεσης).

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
16 Aug 2017 21:13 #203965 by Aνέστης Αδαμίδης
Tα σχέδια του Υπουργείου Οικονομικών να εκδώσει του χρόνου η Τράπεζα της Ελλάδος ένα συλλεκτικό δίευρο με τοπία της Ρόδου, έκανε γνωστά χθες ο Δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος.

Συγκεκριμένα, την περασμένη Παρασκευή ο ίδιος είχε μία τηλεφωνική επικοινωνία με δύο αρμόδιους επικεφαλής της Τράπεζας της Ελλάδος, σε συνεργασία με το αρμόδιο Τμήμα του Υπουργείου Οικονομικών και το Νομισματοκοπείο, οι οποίοι του ζήτησαν κάποια στοιχεία από το Δήμο.

Όπως έκανε γνωστό, λοιπόν, με την ευκαιρία της επετείου των 70 χρόνων από την Ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου, θα γίνει μία πρόταση να βγει ένα τρίπτυχο συλλεκτικό δίευρο νόμισμα γι’ αυτήν και ο μεγάλος στόχος είναι να μπορέσουμε, στο νόμισμα που θα κοπεί το 2018, ένα δίευρο να φέρει πάνω τοπίο της Ρόδου. Μάλιστα, αυτό θα κοπεί σε 700 χιλιάδες κέρματα.

Και είπε ο Δήμαρχος: «Θεωρώ ότι είναι πολύ σπουδαία υπόθεση να κυκλοφορήσει το κέρμα των 2 ευρώ. Είναι στους σχεδιασμούς, θεωρώ ότι θα τα καταφέρουμε γιατί με τους αρμόδιους που μίλησα είναι και αυτοί ένθερμοι υποστηρικτές αυτής της σκέψης».
Όπως είπε, το αρμόδιο Τμήμα του Υπουργείου Οικονομικών ζήτησε από το Δήμο κάποια στοιχεία, κάποια τοπία της Ρόδου για να επιλέξουν οι ίδιοι.

Ο κ. Χατζηδιάκος θεωρεί ότι η έκδοση ενός κέρματος που θα απεικονίζει κάποιο τοπίο-σημείο αναφοράς της Ρόδου θα συμβάλει ακόμη περισσότερο στην προβολή του νησιού.

Πηγή: Ροδιακή

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
17 Aug 2017 15:36 #203992 by Blood Prince
Ελεος απλά με ορισμένα ξενοδοχεία στην Ελλάδα ακόμα και "τετράστερα".....

Οργιο φοροδιαφυγής εκατ. σε ξενοδοχεία

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΑΑΔΕ μόλις ολοκλήρωσε την επεξεργασία των στοιχείων από τους πρώτους δειγματοληπτικούς ελέγχους που έγιναν κυρίως με βάση τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ του προηγούμενου μήνα και τα αποτελέσματα είναι άκρως αποκαλυπτικά, καθώς από το δείγμα των 712 μικρών και μεγάλων μονάδων- το ίδιο ακριβώς με πέρσι- εκτιμάται ότι υπάρχουν αποκλίσεις μεταξύ δηλωθέντων και εκτιμώμενων εσόδων σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, οι οποίες ξεπερνάνε το 1 εκατ. Ευρώ ανά περίπτωση και μόνο για τον Ιούνιο! Συγκεκριμένα, σε 4 ξενοδοχεία δυναμικότητας άνω των 300 δωματίων και τουλάχιστον 4 αστέρων, που βρίσκονται στην Κέρκυρα, στη Ρόδο (τα δύο) και στην Ηλεία, εκτιμάται ότι έχει στηθεί ένα απίστευτο πάρτι φοροδιαφυγής και η συνέχεια των ελέγχων αναμένεται να βγάλει κι άλλα λαβράκια.

Σε 2 άλλες περιπτώσεις μονάδων στη Σαντορίνη και στην Ανατολική Αττική, αυτό που σήμανε συναγερμό ήταν ότι οι εν λόγω επιχειρήσεις δεν δίστασαν να υποβάλουν μηδενικές περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ, παρά το ότι σε προληπτικούς ελέγχους που είχαν προηγηθεί, είχαν βρεθεί εκτεθειμένες.

Μια ακόμα περίπτωση, στη Χαλκιδική, έχει καταταχθεί, επίσης, στην ομάδα υψηλού κινδύνου, χωρίς να γίνει καν επιτόπιος ή εξ αποστάσεως έλεγχος για την αναντιστοιχία δηλούμενων- πραγματικών τιμών (άρα και τζίρου) ανά διανυκτέρευση, καθώς και σε αυτή την υπόθεση τα ευρήματα του προληπτικού ελέγχου οδηγούν σε πολύ μεγάλες αποκλίσεις άρα και σε απόκρυψη εισοδήματος μαμούθ.

Ποια είναι η μέθοδος που χρησιμοποιεί η ΑΑΔΕ για να «τσιμπήσει» τους φοροφυγάδες; Η ίδια ακριβώς με πέρσι και εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι είναι λίαν αποδοτική. Οι ελεγκτές πραγματοποιούν συγκρίσεις τιμών, αξιοποιώντας τις γνωστές ηλεκτρονικές πλατφόρμες (Booking, Trivago κ.λ.π.) όπου οι μονάδες υποχρεωτικά αναρτούν τιμοκαταλόγους για να γίνονται οι κρατήσεις, τα sites των ίδιων των μονάδων, τις πληροφορίες που αντλούν τηλεφωνικά ως πελάτες από τις μονάδες, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις επιτόπιας παρουσίας ελεγκτών ως πελάτες, πριν ζητήσουν τα φορολογικά βιβλία των μονάδων. Αν όλα αυτά τα στοιχεία αποκλίνουν σημαντικά από τα όσα δηλώνουν οι επιχειρήσεις στις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ, τότε σημαίνει συναγερμός και ξεκινά ο έλεγχος σε βάθος.

Το θετικό είναι ότι πέρα από τις ακραίες περιπτώσεις φοροδιαφυγής, η μεγάλη μάζα των μονάδων που ελέγχθηκαν πέρσι- και ξαναελέγχθηκαν φέτος- δείχνει να συμμορφώνεται. Είναι ενδεικτικό ότι τα δηλωθέντα ακαθάριστα έσοδα τους τον Ιούνιο εμφανίζουν αύξηση κατά 21% σε σχέση με πέρσι, η οποία κατά το ήμισυ οφείλεται στην αύξηση του αριθμού των επισκεπτών και των τιμών ανά διανυκτέρευση και κατά το άλλο ήμισυ στην αυτοσυμμόρφωση.

[IMG


Chaos isn’t a pit. Chaos is a ladder. Many who try to climb it fail and never get to try it again. The fall breaks them. And some are given a chance to climb. They refuse or they cling to realm or the gods or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb is all there is.
Peter Baylish

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
31 Aug 2017 19:21 #204704 by Παναγιώτης Πολυδεύκης
Παραλίγο να θρηνήσουμε νεκρούς με το Blue Star Patmos

Το πλοίο έχει υποστεί εκτεταμένη ζημία και οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για ρήγμα μήκους ογδόντα μέτρων.

«Τον έβγαλε έξω η στροφή πριν μπει στο φιορδ του λιμανιού», λένε οι συνάδελφοι του καπετάνιου του Blue Star «Patmos» που προσάραξε ξημερώματα Τετάρτης σε ξέρα, στην είσοδο του λιμανιού της Ιου, με 205 επιβάτες και 87 άτομα πλήρωμα. Ευτυχώς χωρίς θύματα και χωρίς τραυματισμούς.

«Τώρα, αν αυτό οφείλεται σε λάθος εκτίμησή του, πρόβλημα στο πλοίο ή αν κάποιο σκάφος που έβγαινε από το λιμάνι τον έκλεισε, μένει να φανεί από την προανάκριση και το “μαύρο” κουτί του πλοίου», συμπληρώνουν, μιλώντας στην "Καθημερινή".

Και ενώ τα ερωτήματα για το τι έφταιξε και παραλίγο να έχουμε μια ναυτική τραγωδία παραμένουν επί του παρόντος αναπάντητα, το σίγουρο είναι πως το πλοίο έχει υποστεί εκτεταμένη ζημία και οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για ρήγμα μήκους ογδόντα μέτρων.Εάν μάλιστα έχουν υποστεί ζημίες και οι άξονες των προπελών, κάποιοι μιλούν ακόμα και για ολική απώλεια ή CTL (Constructive Total Loss) του πλοίου.

Στα βραχώδη αβαθή

Το 145 μέτρων μήκους Blue Star «Patmos», ένα καινούργιο καράβι που ναυπηγήθηκε το 2012, βρίσκεται από χθες καθισμένο πάνω στα βραχώδη αβαθή του ανατολικού κάβου της εισόδου του λιμανιού της Ιου. Πολλοί πιστεύουν, πάντως, πως εάν δεν υπήρχαν τα βράχια πάνω στα οποία έχει «ακουμπήσει», το πλοίο θα βρισκόταν ήδη στον βυθό. «Και κατά πάσα βεβαιότητα θα είχαμε θρηνήσει και θύματα» αναφέρουν πηγές της ακτοπλοΐας.

Ολα συνέβησαν περί τη 01.30 ώρα μετά τα μεσάνυχτα της Τρίτης. Το Blue Star «Patmos» ερχόμενο από τη Νάξο και έχοντας την Ιο στα αριστερά του, λίγα λεπτά πριν προσεγγίσει το λιμάνι του νησιού και ενώ πραγματοποιούσε την αριστερή στροφή προς τα ανατολικά για να εισέλθει στο «φιορδ» του λιμανιού, όπως το λένε πολλοί καπεταναίοι της ακτοπλοΐας, βρέθηκε πολύ πιο ανατολικά από ό,τι έπρεπε. Αποτέλεσμα να προσκρούσει με ταχύτητα περί τα 17 ναυτικά μίλια στον ανατολικό κάβο.

«Εκεί έχει μεγάλη και τρανή ξέρα. Το ξέρουμε όλοι και κρατιόμαστε μακριά», αναφέρει χαρακτηριστικά συνάδελφός του με ενδελεχή γνώση του συγκεκριμένου λιμανιού. Με δεδομένο πως ο καπετάνιος του «Patmos» έμπειρος είναι και γνωρίζει το λιμάνι πολύ καλά, πιθανολογείται πως ή το πλοίο δεν «άκουσε» στους χειρισμούς ή πως κάποια λάθος εκτίμηση για κάποιο λόγο έγινε. Αυτά όμως θα διευκρινιστούν μόνον όταν γίνει η επεξεργασία των στοιχειών του Voice Data Recorder (VDR), του «μαύρου» κουτιού δηλαδή του πλοίου. Η επεξεργασία αυτή μπορεί να χρειαστεί πολύ χρόνο, καθώς δεν έχει γίνει γνωστό εάν θα απαιτηθεί η συνδρομή ξένου εξειδικευμένου κέντρου.

Για την ώρα, η προσπάθεια εστιάζεται στο να διαπιστωθεί κατά πόσον το πλοίο μπορεί να αποκολληθεί, να επιπλεύσει αυτόνομα και να μετακινηθεί με ίδια μέσα προς ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα, ή χρειάζεται ρυμούλκηση. Στην περιοχή βρίσκονται ήδη δύο ρυμουλκά, αλλά και μέσα αντιμετώπισης ενδεχόμενης ρύπανσης.

Πηγή: Καθημερινή

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
07 Sep 2017 09:23 #205045 by Παναγιώτης Πολυδεύκης
Έρευνα λέει πως η Ελλάδα είναι η χειρότερη χώρα για δουλειά κι οικογένεια

Η Ελλάδα είναι η χειρότερη χώρα ανάμεσα σε 65 παγκοσμίως σε ότι αφορά την ασφάλεια στην εργασία

Η οικονομική κρίση συμπίεσε την Ελλάδα σε λολους τους τομείς με αυτούς της εργασίας και της οικογένειας να δέχονται το μεγαλύτερο πλήγμα με τα στοιχεία να είναι σοκαριστικά ως προς το αποτέλεσμα.

Αναλυτικότερα η χώρα είναι στη χειρότερη θέση με βάση λίστα με χώρες που θεωρούνται οι καλύτερες για να εργαστεί κανείς και να κάνει οικογένεια αλλά και αυτές που κάνουν τους ξένους να νιώθουν ευπρόσδεκτοι.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η Ελλάδα είναι η χειρότερη χώρα παγκοσμίως από 65 χώρες σε ότι αφορά την ασφάλεια εργασίας.

Οι καλύτερες συνθηκες απαντώνται σε Μπαχρέιν, Κόστα Ρίκα, Μεξικό, Ταϊβάν, Πορτογαλία, Νέα Ζηλανδία, Μάλτα, Κολομβία, Σιγκαπούρη και Ισπανία.

Η Ελλάδα βρίσκεται στους χειρότερους με Κουβέιτ, Νιγηρία, Βραζιλία, Σαουδική Αραβία, Ιταλία, Ουκρανία, Κατάρ, Ινδία και Τουρκία.

Οι βασικές κατηγορίες στις οποίες εξετάζονται οι χώρες είναι οι επιλογές αναψυχής, μετακινήσεις, υγεία και ευημερία, ασφάλεια, φιλική συμπεριφορά, ευκολία να κάνεις φίλους, ισορροπία εργασίας-προσωπικής ζωής, ασφάλεια εργασίας και κόστος ζωής.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως στην κατηγορία «ασφάλεια εργασίας» η Ελλάδα καταλαμβάνει την τελευταία θέση.

Επίσης η Ελλάδα βρίσκονται στην τελευταία τριάδα τέσσερα συνεχή χρόνια.

Προβληματισμό για τους ξένους που ζουν στη χώρα προκαλεί το οικονομικό και η οικογενειακή ζωή. Οι μισοί δηλώνουν ότι το εισόδημα της οικογένειάς τους δεν είναι αρκετό για να καλύψει την καθημερινότητα με το 27% να λέει ότι δεν είναι αρκετο ούτε για τα απαραίτητα.

Η έρευνα Expat Insider Survey διενεργείται κάθε χρόνο από το InterNations, πραγματοποιήθηκε σε 13.000 εκπατρισμένους από 166 χώρες

Πηγή: thetoc.gr

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
07 Sep 2017 12:29 #205063 by κωστας
Shikabane_Hime7 λογικό μου φαίνεται αφού δεν υπάρχουν δουλείες.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 Sep 2017 11:45 #205368 by Παναγιώτης Πολυδεύκης
Μέχρι το τέλος του μήνα οι ηλεκτρονικές κάρτες και τα εισιτήρια

Οι αστικές συγκοινωνίες πιο κοντά στην ψηφιακή εποχή.

Μέχρι το τέλος του μήνα θα αρχίσει η διάθεση των προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών του ΟΑΣΑ, φέρνοντας πιο κοντά τις αστικές συγκοινωνίες στην ψηφιακή εποχή.

Οι προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες θα αντικαταστήσουν τις σημερινές κάρτες απεριορίστων διαδρομών και η έκδοσή τους καθίσταται δυνατή αφού δόθηκε το «πράσινο φως» από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Εντός του Οκτωβρίου θα ενεργοποιηθούν και οι πρώτες πύλες εισόδου στους σταθμούς του Μετρό και Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου.

Οι κάτοχοι του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ή της κάρτας θα περνούν ανέπαφα το εισιτήριό τους από τα νέα μηχανήματα που έχουν τοποθετηθεί από την περασμένη Ανοιξη σε όλους τους σταθμούς του δικτύου, τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ.

Περίοδος προσαρμογής


Η διαδικασία θα ξεκινήσει σταδιακά αλλά για κάποιο διάστημα θα παραμένουν ορισμένες πύλες εισόδου ανοικτές- δεν θα ανοίγουν δηλαδή ταυτόχρονα με το σκανάρισμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου- ώστε να περνούν όσοι έχουν χάρτινα εισιτήρια.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, όλες οι πύλες θα κλείσουν όταν ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο αλλά αυτό προϋποθέτει την πλήρη εξοικείωση του κοινού με το νέο σύστημα.

Για την εξοικείωση με τα νέα δεδομένα, ο ΟΑΣΑ προχωρά και σε εκπτωτικά προϊόντα, όπως η προσφορά δωρεάν εισιτηρίου με την αγορά δεκάδας μεμονωμένων ηλεκτρονικών εισιτηρίων.

Επίσης, προγραμματίζεται η έκδοση πακέτου προσφοράς 30 εισιτηρίων.

Πηγή: tovima.gr

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 Sep 2017 14:54 #205474 by Παναγιώτης Πολυδεύκης
Πίσσα οι παραλίες μέχρι τη Γλυφάδα
Σαλαμίνα αλλά και οι ακτές της Αττικής από την Πειραϊκή μέχρι τη Γλυφάδα. Πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται από το Λιμενικό αναφέρουν ότι το μαζούτ έχει ήδη φθάσει και στη Βούλα.

Οι εικόνες από τις κατάμαυρες ακτές της Σαλαμίνας και της Αττικής σοκάρουν, θλίβουν και οργίζουν, την ίδια ώρα που περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως η WWF Hellas κάνουν λόγο για περιβαλλοντικό έγκλημα.

Εν τω μεταξύ η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό Παναγιώτη Κουρουμπλή για ολιγωρία και ανικανότητα, ενώ όπως προκύπτει από τις δηλώσεις των δημάρχων που επλήγησαν από το... τσουνάμι πίσσας, προκύπτει και πρόβλημα συντονισμού αφού όπως λένε όλοι δεν είχαν καμία κρατική ενημέρωση για την κατάσταση, μάθαιναν ότι η πετρελαιοκηλίδα έφθασε σε παραλίες του δήμου τους σχεδόν κατά τύχη και ότι η μόνη τους πηγή πληροφοριών ήταν τα ΜΜΕ.


Η τραγωδία του Σαρωνικού

Το «Αγία Ζώνη ΙΙ» βυθίστηκε την Κυριακή τα ξημερώματα στο Σαρωνικό λίγο μετά τον απόπλου του από τα διυλιστήρια Ασπρούπργου. Ηταν έμφορτο, με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil.

Και μπορεί στο άκουσμα της είδησης οι περισσότεροι να προβληματίστηκαν, όχι, όμως, όπως φάνηκε και οι αρμόδιες αρχές.

Ούτε καν την επόμενη ημέρα, το πρωί της Δευτέρας, όταν οι κάτοικοι της Σαλαμίνας, ξύπνησαν από την οσμή του πετρελαίου: Οι παραλίες από την Κυνοσούρα έως τα Σελήνια είχαν γίνει μαύρες, ωστόσο αρμόδιοι φορείς διαβεβαίωναν πως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωνε πως «η στεγανοποίηση έχει πετύχει στο 95% και δεν υπάρχει κίνδυνος για άλλη διαρροή. Η πρώτη μας προσπάθεια ήταν να στεγανοποιηθεί το πλοίο που βυθίστηκε. Η στεγανοποίηση έχει πετύχει στο 95% και ίσως σήμερα το απόγευμα να αρχίσει η απάντληση του πετρελαίου».

Ωστόσο, την επόμενη ημέρα, το πετρέλαιο από το πλοίο που... είχε στεγανοποιηθεί έφθασε στον Πειραιά και χθες προχώρησε σε Παλαίο Φάληρο, Καλαμάκι, Ελληνικό, Αγιο Κοσμά, Γλυφάδα και δυτυχώς όπως όλα δείχνουν προχωρά προς Βούλα με πολλούς να διατυπώνουν φόβους ότι θα μπορούσε να φθάσει μέχρι τη Βουλιαγμένη.

Χθες το υπουργείο Ναυτιλίας εκτίμησε ότι θα χρειαστεί περί τον ένα μήνα για να καθαρίσει η θάλασσα, κάτι που αμφισβητείται από γνωρίζοντες που ισχυρίζονται ότι θα χρειαστούν ακόμη και πέντε μήνες και κανείς δεν γνωρίζει αν τα νερά θα επανέλθουν στην προηγούμενη κατάσταση.


Ειδικό πλοίο έστειλε η Ευρωπαϊκή Ένωση

Ενδεικτικό της σοβαρότητας της κατάστασης είναι ότι για πρώτη φορά η ΕΕ έστειλε ειδικό σκάφος για να βοηθήσει στην επιχείρηση καθαρισμού. Πρόκειται για το ΑΚΤΑΙΑ Oil Spill Response Vessel που εστάλη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ασφαλείας και Περιβάλλοντος (EMSA) στη Σαλαμίνα. Είναι ένα σκάφος που κάνει κάθε τρεις μήνες άσκηση στην Ελλάδα, είναι πλήρως εξοπλισμένο με τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα, άριστα εκπαιδευμένο προσωπικό και ραντάρ που εντοπίζει την κηλίδα σε 20 χλμ. Η ΕΕ κινητοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος του υπουργείου Ναυτιλίας.

Ανακοίνωση-«κόλαφος» για το Αγία Ζώνη ΙΙ

Για τεράστια και αναπάντητα ερωτήματα, γίνεται λόγος στην ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ ενώ καταλογίζονται σημαντικές ευθύνες στην κυβέρνηση και στο υπουργείο. Η ΠΕΝΕΝ αναφέρει πως το πλοίο ήταν 45 ετών και με πολλά μπαλώματα και τονίζει ότι απουσίαζαν τα εννιά από τα 11 μέλη του πληρώματος.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης:

«Τεράστια και αναπάντητα ερωτηματικά δημιουργεί η βύθιση του μικρού Δ/Ξ "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ" της Ναυτιλιακής εταιρίας του Θ. Κουντούρη το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο Βόρειο τμήμα του αγκυροβολίου Πειραιά.

Το πλοίο απέπλευσε έμφορτο τις πρωινές ώρες της 10/9/2017 από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου (ΕΛΠΕ) μεταφέροντας 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Στο πλοίο φέρονται να επέβαιναν 2 μέλη του πληρώματος σε σύνολο 11…..

Οι δύο Ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν την τελευταία στιγμή από ρυμουλκό που είχε προσεγγίσει την περιοχή βύθισης του πλοίου. Να σημειωθεί ότι στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες.

Να υπογραμμίσουμε επίσης ότι το πλοίο ήταν κατασκευής του 1972 χωρητικότητας 3205 τόνων. Υπερήλικο το οποίο όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!!!

Επίσης η ανακοίνωση του ΥΕΝ σχετικά με την βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως εκείνο το οποίο βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!

Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!

Ταυτόχρονα οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με την μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.

Σε ότι αφορά την βύθιση του πλοίου αποδείχτηκε περίτρανα η ανικανότητα, η ανεπάρκεια σχεδιασμού – οργάνωσης και κυρίως των μέσων για τον περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης και κατ' επέκταση της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε στην Σαλαμίνα αλλά και σε μεγάλο μέρος της ακτογραμμής του Πειραιά.

Αποτέλεσμα αυτής της ανεπάρκειας είναι το γεγονός ότι η πετρελαιοκηλίδα κατέκλυσε ακόμη και το κεντρικό τμήμα των ακτών του Πειραιά, όπως την Πειραϊκή, την Φρεαττύδα κ.λπ.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του ΥΕΝ σχετικά με τα αδιαμφισβήτητα προβλήματα που αφορούσαν την ασφάλεια του συγκεκριμένου πλοίου σε συνδυασμό με την πλήρη αποτυχία που σημειώθηκε στην μη επέκταση της πετρελαιοκηλίδας και της οικολογικής καταστροφής που συντελέστηκε δείχνουν για άλλη μια φορά πόσο μικρή σημασία δίνεται στην ασυδοσία των εφοπλιστών και μέσα από ανεπαρκείς και αναποτελεσματικούς ελέγχους διασφαλίζεται η χρησιμοποίηση πλοίων που αποτελούν κινητές οικολογικές βόμβες έτοιμες σε κάθε στιγμή να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική καταστροφή!

Ενδιαφέρον έχει και πρέπει να σημειωθεί ότι τις ημέρες της βύθισης του πλοίου και έως χθες ο υπουργός Ε.Ν παρέμεινε ακλόνητος στο ταξίδι του στο Λονδίνο και στις συναντήσεις του με τους εκεί εκπροσώπους του εφοπλιστικού κεφαλαίου για να συζητάει μαζί τους την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους και περιχαρής δήλωνε από εκεί σε ραδιοφωνικούς σταθμούς ότι «το ΥΕΝ έδρασε άμεσα και αποτελεσματικά» και ότι «έχει ελεγχθεί κατά 90 έως 95% η πετρελαιοκηλίδα» ενώ μόλις σήμερα ανακοινώθηκε ότι θα γίνει σύσκεψη με υπηρεσιακούς παράγοντες και άλλους φορείς, δηλαδή 4 μέρες μετά το τραγικό συμβάν.

Τα συμπεράσματα οφείλουν να τα βγάλουν ο λαός και οι κάτοικοι της Σαλαμίνας και του Πειραιά που ένα τριήμερο βιώνουν την δυσοσμία και την καταστροφή των ακτών τους!

Η ΠΕΝΕΝ απαιτεί να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες κυρίως για την κατάσταση στο πλοίο, τις συνθήκες και τα αίτια της βύθισής του καθώς και τους λόγους που ξέφυγε από κάθε έλεγχο η πετρελαιοκηλίδα η οποία προκάλεσε πρωτοφανή θαλάσσια ρύπανση και καταστροφή».





Πηγή: iefimerida.gr

Please Log in or Create an account to join the conversation.