Παρά λίγο ο Kratos να μην επέστρεφε στο νέο God of War
Ένας νέος χαρακτήρας θα αναλάμβανε πρωταγωνιστικό ρόλο.
Όταν άρχισε η ανάπτυξη της επανεκκίνησης της σειράς God of War, από την Sony Santa Monica, τα μέλη της ομάδας πρότειναν να μην περιλαμβάνεται πια ο πρωταγωνιστής της σειράς, Kratos.
Ο Kratos ουσιαστικά ήταν ο κύριος ήρωας του God of War, όμως η ομάδα των developers πίστευε ότι δεν πρέπει να επιστρέψει στην νέα σειρά του παιχνιδιού. Τις συγκεκριμένες σκέψεις της ομάδας αποκάλυψε ο σκηνοθέτης του παιχνιδιού, Cory Barlog, στα πλαίσια του Gamelab της Βαρκελώνης. Ο ίδιος υπενθύμισε στο κοινό την διαδικασία που έλαβε χώρα στην εταιρία ώστε το God of War να χτιστεί στα δυνατά του χαρακτηριστικά ως παιχνίδι αλλά και ως μυθολογικός κόσμος. Σε εκείνη την φάση αναπτυξης, κανένα σενάριο δεν είχε αποκλειστεί. O σκηνοθέτης ανέφερε περισσότερα επί σκηνής λέγοντας:
" Οργανώσαμε τα πλάνα μιας και περάσαμε από σημείο σε σημείο προσεκτικά, μιλώντας για το κάθε τι που θέλαμε να αλλάξουμε, του τύπου, " Εάν αφαιρέσουμε αυτό, μήπως δεν το κάνει πια God of War;"
Ένα καίριο σημείο στο υπήρξαν αρκετές διαφωνίες ήταν ο ίδιος ο Kratos, καθώς κάποιοι developers πίστευαν ότι ο αντί-ηρωικός και θυμωμένος του χαρακτήρας δεν ταιριάζει στην σημερινή εποχή, ενώ " ακομα και σε πρώτες μας συζητήσεις κάποιοι έλεγαν ότι πρέπει να ξεφορτωθούμε τον Kratos." "Κάποιοι έλεγαν ότι "δεν θέλουμε άλλο Kratos, είναι ενοχλητικός και τελειωμένος" αλλά εγώ είχα αποφασίσει σωστά από την αρχή λέγοντας " Εμένα θα μου άρεσε και θέλω να τον χρησιμοποιήσω", καθώς ήθελα να δω εάν μπορούμε να γυρίσουμε την κατασταση όσον αφορά τον χαρακτήρα και ο Kratos, είναι ένα πρόσωπο που ο κόσμος μισεί ή αγαπά να μισεί;"
Ο σκηνοθέτης επισήμανε ότι ο Kratos σημαίνει κάτι διαφορετικό για τον κάθε άνθρωπο και πως πολλοί πίστευαν ότι η ελληνική μυθολογία είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι από την ιστορία του. Ωστόσο ο ίδιος ήταν σοκαρισμένος καθώς βασική του ιδέα ήταν να ξεφύγει από την ίδια μυθολογία. Πολλές ήταν και οι συζητήσεις για την προσέγγιση της κάμερας στον εμβληματικό χαρακτήρα αλλά και τα αντικείμενα που θα χρησιμοποιεί, όπως για παράδειγμα αν θα υπήρχαν τα blades of chaos. Τέλος ο σκηνοθέτης πρόσθεσε στις δηλώσεις του:
" Νομίζω πραγματικά ότι απλά σε κάποιους δεν άρεσε ο χαρακτήρας. Νομίζω ήθελαν να δουν έναν άλλο χαρακτήρα ή τον ίδιο να αλλαζει αρκετά και γι αυτό πήρε πολύ χρόνο στο να μεταπείσουμε τους υπόλοιπους λέγοντας " Όχι, όχι, όχι πιστεύω ότι πρέπει να παραμείνουμε στον βασικό χαρακτήρα, αυτή είναι η καλύτερη ιδέα μας."