Sony: "Δεν μπορούμε να προστατευτούμε απέναντι στην απώλεια του Call of Duty"
Απευθυνόμενη προς την Βρετανική Επιτροπή Εμπορίου.
Η Sony απευθύνθηκε προς την Επιτροπή Προστασίας Καταναλωτή της Μ. Βρετανίας και της είπε ότι δεν μπορεί να προστατευτεί απέναντι στην απώλεια του Call of Duty από την Microsoft.
Ενώ Sony και Microsoft περιμένουν την Μ. Βρετανία να αποφασίσει στις 26/4, μία ημέρα μετά την Ευρώπη, η Sony
λέει
ότι δεν μπορεί με τα games που φτιάχνει να ανταγωνιστεί ένα Call of Duty που ανήκει στη Microsoft και είναι Xbox exclusive ή ότι θα πρέπει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για να φτιάξει τα δικά της exclusives.
Η Sony δήλωσε: "Η πρόσφατη εμπειρία ανάπτυξης παιχνιδιών Shooter/Battle royale της Sony είναι περιορισμένη και το κύριο ενεργό franchise shooter της είναι σημαντικά λιγότερο επιδραστικό από το Call of Duty. Το Destiny, το κύριο ενεργό franchise Shooter πρώτου προσώπου του SIE, είχε μόνο [αναδιατύπωσε το ποσοστό] των ωρών παιχνιδιού και το [αναθεώρηση ποσοστού] των δαπανών σε σχέση με το Call of Duty το 2021."
Όπου βάλαμε αγκύλη σημαίνει ότι οι πληροφορίες που κατέθεσε αρχικά η Sony άλλαξαν.
Η Microsoft έχει τη δική της απάντηση, η οποία σε μεγάλο βαθμό επιδιώκει να αντικρούσει και (κατά την άποψή της) να διορθώσει τα προσωρινά πορίσματα της CMA που κατέληξαν με την πρόταση με την οποία η Microsoft μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει δομικά τη συμφωνία προκειμένου να εγκριθεί. Όπως ήταν αναμενόμενο, η Microsoft επαναλαμβάνει τη δήλωση ότι δεν θα επιδιώξει να εμποδίσει ή να απαγορεύσει την πρόσβαση στο Call of Duty στο PlayStation με κανέναν τρόπο. «Η θέση της Sony πρέπει να φανεί ως έχει: μια προσπάθεια αυτοεξυπηρέτησης να προστατεύσει τη δεσπόζουσα θέση της στην αγορά, αντί να βασίζεται σε ανησυχίες σχετικά με τη συνέχιση της πρόσβασής της στο Call of Duty, την οποία θα μπορούσε να είχε εξασφαλίσει εδώ από μήνες», έγραψε η Microsoft.
Η απάντηση της Sony, εν τω μεταξύ, επιδιώκει να ενισχύσει σε μεγάλο βαθμό αυτό που έχει ήδη πει η CMA, συμπεριλαμβανομένης της προηγούμενης διαπίστωσης της ρυθμιστικής αρχής ότι υπήρχαν "λίγα franchises τόσο διαρκή και τόσο σημαντικά όσον αφορά τα έσοδα και το χρόνο παιχνιδιού του PlayStation" όσο το Call of Duty, και ότι οποιαδήποτε προσπάθεια η δημιουργία ενός φρέσκου αντιπάλου θα είχε «χαμηλές πιθανότητες επιτυχίας».
Το μπάτζετ ανάπτυξης του God of War Ragnarök έχει διαγραφεί δυστυχώς από τη δημόσια έκδοση της κατάθεσης της Sony, αν και φαίνεται να αναφέρεται σε τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων - και μάλλον από τους πιο χαμηλούς, καθώς η Sony λέει ότι αυτό επιτεύχθηκε με μια ετήσια επένδυση (η οποία φαίνεται να είναι διψήφιων εκατομμυρίων) για πολλά χρόνια.
"Γενικότερα", κατέληξε η Sony, "σε όλους τους εννέα πιο πρόσφατα δημοσιευμένους και επερχόμενους τίτλους μας [του PlayStation] (οι οποίοι είτε έχουν πουλήσει είτε αναμένεται να πουλήσουν περισσότερα από [αναθεωρημένα, μονοψήφια ψηφία] αντίγραφα συνολικά) κατά μέσο όρο το ετήσιο κόστος ανάπτυξης ήταν περίπου [αναθεωρημένο, διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων]. Αντίθετα, η Activision έχει ξοδέψει περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια για κάθε ετήσια κυκλοφορία του Call of Duty."
Η σημερινή δημοσίευση των απαντήσεων από την Επιτροπή Εμπορίου της Μ. Βρετανίας περιλαμβάνει απαντήσεις από άλλες έξι εταιρείες στον κλάδο των παιχνιδιών - όλες εκείνες που είναι υπέρ της συμφωνίας της Microsoft. Οι ταυτότητες αυτών των εταιρειών έχουν διατηρηθεί δημόσια ανώνυμες, εκτός από αυτήν της 4J Studios - της σκωτσέζικης ομάδας που συνεργάστηκε με τη Microsoft για την κυκλοφορία εκδόσεων κονσόλας του Minecraft.
Σύμφωνα με τον Tom Warren, από το The Verge, η Microsoft δήλωσε ότι: "Η Sony προσπαθεί να προστατέψει την κυρίαρχη θέση της στην αγορά και η CMA (Αρχή Ανταγωνισμού Μ. Βρετανίας) έχει κάνει ένα θεμελιώδες και προφανές λάθος στο αντίκτυπο των υπολογισμών".
Microsoft has submitted responses to the CMA's preliminary findings, and says Sony's position is "a self-serving attempt to protect its dominant market position." Microsoft also claims the CMA has made a "fundamental and obvious error" in its impact calculations
pic.twitter.com/v7wMKrTXjV
— Tom Warren (@tomwarren)
March 16, 2023
Παράλληλα, η Sony απάντησε ότι πιστεύει ότι "Το Game Pass είναι κατά πολύ μπροστά σε σχέση με το
PlayStation Plus
όσον αφορά το μερίδιο και επαναλαμβάνει ότι η Microsoft θα μπορούσε να έχει κίνητρα για να αυξήσει την τιμή του Call of Duty, να υποβαθμίσει το Call of Duty στο PlayStation σε σύγκριση με το Xbox και να κάνει το Call of Duty διαθέσιμο μόνο στο Game Pass".