Μπορεί η Nintendo να έχει το πάνω χέρι στην αγορά, τόσο στις πωλήσεις κονσολών, όσο και στις πωλήσεις παιχνιδιών, αλλά συγκριτικά με την περυσινή χρονιά, το 2009 την βρήκε να έχει μια πολύ σημαντική πτώση.
Συγκεκριμένα, για το πρώτο τρίμηνο του 2009, η Nintendo σημείωσε πτώση πωλήσεων κατά 40%, συγκριτικά πάντα με το πρώτο τρίμηνο του 2008. Από τα 4,45 δισσεκατομμύρια δολάρια, ο τζίρος έπεσε στα 2,33 δισσεκατομμύρια δολάρια. Το κύριο πλήγμα ήταν στις πωλήσεις της Nintendo μέσω Internet, οι οποίες σημείωσαν 60% πτώση. Από 1,12 δισσεκατομμύρια δολάρια έπεσαν μόλις στα 442 εκατομμύρια δολλάρια.
Κύριος λόγος της παραπάνω πτώσης, σύμφωνα με την Nintendo, είναι οι ελάχιστοι τίτλοι που κυκλοφόρησαν μέσα στο 1ο τρίμηνο του 2009. Ο μόνος επιτυχημένος τίτλος θεωρήθηκε το Pokemon Platinum. Πέρυσι, στο ίδιο 1ο τρίμηνο, είχανε το Mario Kart Wii και το Wii Fit.
Τέλος, η Nintendo μέσα στο 1ο τρίμηνο του 2008 είχε πουλήσει 5,17 εκατομμύρια κονσόλες Wii, ενώ φέτος οι πωλήσεις έπεσαν στα 2,23 εκατομμύρια κομμάτια. Παρά την κυκλοφορία του DSi, ακόμα και η φορητή κονσόλα της Nintendo έχασε έδαφος. Το DS είχε πουλήσει πέρυσι στο 1ο τρίμηνο 6,94 εκατομμύρια κομμάτια. Φέτος, στο ανάλογο διάστημα, DS και DSi πούλησαν 5,97 εκατομμύρια κομμάτια.
Πλέον, χωρίς να υπάρχει κάτι ουσιαστικό στα σκαριά από πλευράς hardware, η Nintendo βασίζεται σε τίτλους όπως τα Metroid: Other M (Wii), Super Mario Galaxy 2 (Wii) και New Super Mario Bros (Wii), The Legend of Zelda: Spirit Tracks (DS) και Modern Warfare: Mobilized (DS), οι οποίοι ευελπιστεί ότι θα ανεβάσουν τις πωλήσεις της.