- Reviews
- Dreamfall: The Longest Journey
Dreamfall: The Longest Journey
HotΤο ταξίδι συνεχίζεται!
Το ταξίδι συνεχίζεται!
Η συνέχεια του επιτυχημένου τίτλου ‘’The Longest Journey’’ της Funcom χρειάστηκε 6 ολόκληρα χρόνια για να βγει στο προσκήνιο αποδεικνύοντας ότι ο δεύτερος κατά σειρά τίτλος δέχθηκε της απαραίτητης προσοχής και σωστής σχεδίασης που χρειαζόταν, για να γίνει για άλλη μια φορά αντικείμενο συζήτησης από πολλούς.
Με εμφανείς βελτιώσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς έχει αποδείξει την επιτυχία του σαρώνοντας κυριολεκτικά τα βραβεία ακόμα και από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του.(Παιχνίδι του μήνα σε πάνω από 35 περιοδικά παγκοσμίως, Editor’s Choice Award και πολλά άλλα ήδη από τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας!) Σίγουρα λοιπόν δείχνει ότι είναι ικανό να εκπληρώσει την υπόσχεση που έδωσε όταν ήταν ακόμα στη φάση του σχεδιασμού: ‘Να αγγίξει την κορυφή και να μην εκθρονιστεί μέχρι το 60% των gamers που το κατέχουν, να το τερματίσουν!’ Αισιόδοξο, αλλά εφικτό.
Σενάριο
Το σενάριο του Dreamfall είναι ίσως το πιο δυνατό του σημείο. Καλογραμμένο με πολλές ανατροπές και εκπλήξεις, είναι σίγουρα ένα από τα καλύτερα που έχουμε δει.
Συγκεκριμένα η ιστορία ξεκινάει με την Zoe Castillo, μια γυναίκα η οποία αρχίζει και μας περιγράφει την τρομερή ιστορία της. Βέβαια την ώρα που μας περιγράφει διαπιστώνουμε ότι βρίσκεται σε κώμα! Προσπερνώντας όμως αυτό το σημείο προχωράμε παρακάτω ή μάλλον προς τα πίσω για να δούμε τα γεγονότα που την οδήγησαν σε αυτήν την κατάσταση. Μεταφερόμαστε λοιπόν κάμποσες εβδομάδες πίσω και αφού ανακαλύψουμε τον ιδιαίτερα εσωστρεφή, βαρετό και αντικοινωνικό χαρακτήρα της Zoe αρχίζουν τα παράξενα. Εικόνες ενός κοριτσιού σε οθόνες βγαλμένες από το The Ring, περίεργες συνωμοσίες και επιθέσεις εναντίον της προκειμένου να καλυφθεί η αλήθεια, περίεργα σημάδια της μοίρας που την φέρνουν αντιμέτωπη ακόμα και με τον ίδιο της τον εαυτό, ταξίδια σε παράλληλους κόσμους στους οποίους θα βρείτε αρκετούς γνώριμους ήρωες (όπως Brian Westhouse, White Of The Draic Kin, Crow, April Ryan κ.α.) και άλλα πολλά συνθέτουν ένα παζλ το οποίο καλείστε εσείς να ενώσετε. Ένα ακόμα ενδιαφέρον aspect του παιχνιδιού είναι η δυνατότητα να επιλέγετε εσείς το σενάριο-κατά κάποιο τρόπο- μέσα από τους διαλόγους. Δηλαδή μπορείτε την ώρα που μιλάτε με κάποιον άλλο να επιλέξετε με ποιον τρόπο θα τον προσεγγίσετε, ή με το αθώο ‘Εγώ δεν ξέρω τίποτα’ ή με το πονηρό φτιάχνοντας μια ψεύτικη ιστορία, ή με το άγριο που εντέλει να καταλήξει σε ξυλίκι! Όπως και να ‘χει, η βάση του σεναρίου παραμένει η ίδια απλά αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο θα καταφέρετε να φτάσετε στα πολυπόθητα στοιχεία που χρειάζεστε για να περάσετε την πίστα.
Τέλος, ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του παιχνιδιού είναι πως σας δίνεται η δυνατότητα να ζήσετε την υπόθεση μέσα ΚΑΙ από τους 3 κύριους χαρακτήρες, την Zoe Castillo, τον Kian Alvane, και την April Ryan. Έτσι σας δίνεται αυτόματα μια ολοκληρωμένη άποψη για την ιστορία όπως φαίνεται μέσα από τα μάτια τριών διαφορετικών μεταξύ τους ανθρώπων. Ό,τι καλύτερο δηλαδή.
Gameplay – Χειρισμός & ‘Ανάπτυξη’
Στον τομέα του χειρισμού παρουσιάζονται κάποια καλά στοιχεία αλλά και κάποια άσχημα. Συγκεκριμένα, από την πρώτη κιόλας πίστα διαπιστώνεται ένα σημαντικό πρόβλημα στην τοποθέτηση και στην κίνηση της κάμερας καθώς επίσης και στην ίδια την κίνηση του χαρακτήρα. Αν και δίνεται η δυνατότητα επιλογής για χρήση ανάμεσα σε Gamepad, Πληκτρολόγιο ή Πληκτρολόγιο και ποντίκι μαζί, γρήγορα καταλαβαίνουμε ότι οι διαφορές δεν είναι και τόσο μεγάλες. Το πρόβλημα αυτό λύνεται αρχικά με την αλλαγή των default ρυθμίσεων (οι οποίες απορούμε γιατί έχουν τοποθετηθεί έτσι) αλλά και πάλι οι αλλαγές δεν είναι εντυπωσιακές. Ευτυχώς όμως, με την αλλαγή των ρυθμίσεων στα μέτρα μας, γρήγορα συνηθίζουμε τον τρόπο πορείας του παιχνιδιού και έτσι το αρχικό αίσθημα εκνευρισμού φεύγει σχετικά σύντομα. Σε αυτό βέβαια βοηθούν και τα υπόλοιπα πολύ καλά στοιχεία του game.
Όσο αναφορά την ανάπτυξη του Dreamfall τα στοιχεία είναι πιο ενθαρρυντικά. Αρχικά βλέπουμε όλες τις καλές προσθήκες που ένα κλασσικό Action-Adventure μπορεί να προσφέρει όπως ένα εύχρηστο inventory. Με το πάτημα του Tab ανατρέχουμε γρήγορα στα αντικείμενα που έχουμε μαζέψει από διάφορες γωνιές της πίστας και με τη χρήση του UP (ή όπως το έχουμε ρυθμίσει εμείς) μπορούμε να συνδυάσουμε αυτά τα items προκειμένου να δημιουργηθούν καινούρια και πιο σημαντικά για την κάθε περιοχή. Επίσης έχει τοποθετηθεί και ένα log κινητού τηλεφώνου στο οποίο μπορούμε να ανατρέξουμε κοιτάζοντας τα γραπτά μηνύματα που μας στέλνονται κατά καιρούς. Αν και έχει λίγη σημασία για το παιχνίδι, είναι άλλο ένα στοιχείο το οποίο προσθέτει αρκετά αστέρια στην όλη εικόνα του Dreamfall. Η πιο σημαντική τοποθέτηση όμως είναι αυτή ενός ημερολογίου το οποίο κρατάει όλες τις συζητήσεις και όλες τις σκέψεις του εκάστοτε ήρωα στη μνήμη του, κι έτσι δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να ξεχαστούμε σχετικά με αυτό που πρέπει να κάνουμε. Πατώντας απλά το ‘Μ ‘εμφανίζονται μπροστά μας όλοι οι διάλογοι και τα Objectives με χρονολογική σειρά.
Υπάρχει όμως κι ένα εμφανές στοιχείο το οποίο έχει προβληματίσει και διχάσει αρκετά τους gamers. Τα Cutscenes. O συγκεκριμένος τίτλος έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να λειτουργεί σαν ταινία μέσα σε παιχνίδι. Με λίγα λόγια τα video του Dreamfall είναι πάρα πολλά και μεγάλα σε διάρκεια προκαλώντας έτσι κάποιες στιγμές πλήξης. Αν και είναι πολύ καλά σχεδιασμένα κάπου στην πορεία μπερδεύεσαι σχετικά με το αν παίζεις εσύ ή όχι αφού πιο πολλές ώρες κάθεσαι και παρακολουθείς την εξέλιξη της ιστορίας παρά παίζεις εσύ ο ίδιος. Εδώ βέβαια έχουν βρει καλό πάτημα οι επικριτές του Dreamfall αλλά και πάλι το όλο concept είναι τόσο καλά φτιαγμένο που στην πορεία βρίσκεις τον εαυτό σου να απολαμβάνει τα inner videos λες και είσαι μέσα σε μία αίθουσα Cinema με ποπ-κορν και Coca-Cola.
Η καλύτερη ‘ταινία’ που έχουμε παίξει ποτέ. Άξια συνέχεια του The Longest Journey σε σενάριο και φαντασία. Αρμονικό δέσιμο μεταξύ Gameplay και Story-Telling.
Μάχες & Γρίφοι
Στους συγκεκριμένους τομείς τα πράγματα δυστυχώς δεν είναι καθόλου καλά. Οι μάχες απεικονίζονται πολύ ξερά χωρίς καθόλου εύρος κινήσεων. Με επιλογές μόνο για 2 τρόπους επίθεσης, ‘αδύναμο και γρήγορο’ ή ‘Δυνατό και αργό’ αλλά και κάποιες παραλλαγές σε αυτές τις κινήσεις (ανάλογα με το ποιο κουμπί κίνησης πατήσεις) το Dreamfall δεν έχει να προσφέρει κάτι συγκινητικό. Γρήγορα μπαίνετε στο κλίμα των μαχών χρησιμοποιώντας την κλασσική τεχνική ‘αποφυγή – επίθεση’ περιμένοντας σχεδόν πάντα για σιγουριά τον αντίπαλο να κάνει την πρώτη κίνηση για να εκτελέσετε αποφυγή. Στα συν όμως του game μπαίνει η εφαρμογή ενός training στην αρχή της πρώτης πίστας στην Casablanca όπου έχετε τη δυνατότητα να δοκιμάσετε τα fighting skills σας μέσα σε ένα γυμναστήριο με μια δάσκαλο κι έτσι καταφέρνετε να μπείτε στο κλίμα πολύ γρήγορα.
Οι γρίφοι είναι αρκετά απλοί (ίσως υπερβολικά απλοί για ένα Adventure Game). Είναι αρκετά λίγοι και αρκετά εύκολοι για κάποιον που έχει ασχοληθεί τουλάχιστον με ένα άλλο Action-Adventure στο παρελθόν. Περιορίζονται σε συνδυασμούς διαφόρων συμβόλων και αποφυγή ορισμένων εχθρών. Με λίγη υπομονή και λίγη προσοχή δηλαδή τα πράγματα γίνονται αρκετά εύκολα. Άλλωστε το κύριο ενδιαφέρον τείνει να γίνει η αναμονή για το επόμενο cutscene και όχι για τον επόμενο γρίφο.
Περιβάλλον – Γραφικά & ήχος
To Dreamfall σας δίνει τη δυνατότητα να ταξιδέψετε ανάμεσα σε 3 κύριους κόσμους καθώς και αρκετά τοπία μέσα σε αυτούς. Χρησιμοποιώντας ως κύρια μηχανή ανάπτυξης γραφικών τη ‘Shark 3D’ έχει αποδείξει ότι δεν είναι απλά ένα ακόμα Adventure Game με έμφαση στους γρίφους και το σενάριο, αλλά δίνει πολύ προσοχή και στα γραφικά και στο Gameplay και γενικά σε αυτό που ονομάζουμε Action και Stillness του παιχνιδιού(δηλαδή ‘περιγραφή’ του κόσμου, ομαλότητα στο μάτι κατά τη διάρκεια της κίνησης.. κλπ).
Τα γραφικά του συνδυάζονται πολύ αρμονικά με την ιδέα και τη φιλοσοφία του παιχνιδιού(ή αν θέλετε το theme του παιχνιδιού). Όμορφα χρώματα τα οποία αιχμαλωτίζουν το μάτι, χωρίς όμως να το κουράζουν, ομαλές ‘μεταφορές’, και βεβαίως πολλά καλοσχεδιασμένα τοπία και από πλευράς απεικόνισης και από πλευράς φαντασίας. Τα περισσότερα βέβαια τα έχουμε ήδη δει από τον προηγούμενο τίτλο, αλλά υπάρχουν αρκετά νέα καθώς και μερικές αλλαγές στα ήδη υπάρχοντα (όπως για παράδειγμα ο κόσμος στον οποίο κατοικεί ο Guardian ο οποίος έχει αλλάξει εμφανώς). Όπως και να έχει η αλλαγή των περιοχών του The Longest journey από 2D σε 3D είναι εξαιρετική.
Ακόμα κι από την πρώτη σκηνή (με την παρουσίαση ενός πολύ γνώριμου χαρακτήρα από το The Longest Journey) ήδη αναγνωρίζουμε τα πολύ καλά γραφικά του όπως επίσης και την έμφαση του παιχνιδιού να μην εστιάζει «ξερά” πάνω στον χαρακτήρα όταν αυτός μιλάει αλλά να μετακινείται όμορφα γύρω από το περιβάλλον δίνοντας μας αυτήν την αίσθηση που όλοι απαιτούμε από ένα game. Να μας κάνει να ‘μπαίνουμε’ κι εμείς –κατά κάποιο τρόπο- μέσα στο παιχνίδι ή τουλάχιστον να το ζούμε σε υψηλότερο βαθμό. Μπορεί βέβαια να μην διαθέτει τα άψογα , τελευταίας τεχνολογίας graphics, καταφέρνει όμως να παρουσιάσει ένα αρκετά αξιοπρεπές σύνολο περιβάλλοντος, χωρίς παράλληλα να απαιτεί από τον αγοραστή να διαθέτει ένα πολύ εξελιγμένο μηχάνημα για να το παίξει.
Ο ήχος είναι επίσης καλοδουλεμένος. Η Funcom φρόντισε να δώσει στον κάθε χαρακτήρα το προσωπικό του στυλ και αυτό εύκολα το αντιλαμβανόμαστε αν κοιτάξουμε τα στοιχεία τους λίγο εκτενέστερα. Για παράδειγμα ο Blind Bob διαθέτει Ιρλανδέζικη προφορά, η Zoe βρετανική και πάει λέγοντας. Έτσι καταφέρνει να μας βάλει από νωρίς στο πνεύμα του κάθε ρόλου αλλά μας δίνει και το κατάλληλο έναυσμα να τους διαχωρίσουμε τον ένα από τον άλλο. Οι διάλογοι (όπως και γενικά το στυλ του παιχνιδιού) θυμίζουν πολύ μια καλοδουλεμένη ταινία με τους ‘ηθοποιούς’ να λαμβάνουν το απαραίτητο ύφος για την περίσταση (χαρούμενο, θυμωμένο.. κλπ)
Η μουσική δεν είναι τόσο εξαιρετική αλλά ευτυχώς για αυτήν δεν χρίζει απαραίτητης προσοχής καθώς επισκιάζεται από τους πολύ καλούς διαλόγους αλλά και από τα πολύ καλά Sound Effects. Έτσι, μόνο αυτός που ψάχνει να την ακούσει θα την καταλάβει. Όσο αναφορά τα sound effects, όχι μόνο έχει γίνει και εδώ καλή δουλειά (αρκετά μεγάλο εύρος ήχων), αλλά έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να συνεισφέρουν στο παιχνίδι. Έτσι π.χ. θα πρέπει αρκετές φορές να περπατάτε αργά πάνω σε σπασμένα γυαλιά γιατί με το θόρυβο ειδοποιείτε τους γύρω φρουρούς (όχι μόνο ανθρώπους αλλά και σκυλιά, ρομποτάκια κλπ).
Επίλογος
Ίσως ένα από τα καλύτερα Action Adventures της τωρινής εποχής. Φοβερό σενάριο, πολύ καλά γραφικά, πολύ καλό gameplay. Πολλοί θα διαφωνήσουν λέγοντας ότι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κλασσικό Action Adventure αφού δεν συγκεντρώνει τα απαραίτητα στοιχεία. Προσωπικά πιστεύω ότι το Dreamfall είναι απλά ένα βήμα μπροστά από τα υπόλοιπα. Δείχνει το μέλλον. Και το μέλλον λέει: Τα επόμενης γενιάς Adventures θα είναι έτσι. 3D, με πολύ προσεγμένο σενάριο, λιγότερους γρίφους και πολλά cutscenes. Εν αναμονή βέβαια και του τρίτου μέρους της σειράς που θα κλείσει τον κύκλο του περίφημου ‘Πιο Μακρινού Ταξιδιού’ (The Longest Journey), ένα έχουμε να πούμε: Εξοπλιστείτε με πατατάκια, πορτοκαλάδες, 3D γυαλιά και πασατέμπο, γιατί πλέον η ταινία έρχεται σπίτι σας! Με κάτι λεπτά καθυστέρηση για Install και 30 περίπου ώρες διασκέδασης! Απολαύστε την.
Θετικά:
- Πολύ καλά γραφικά
- Αρμονικό και προσεγμένο voice acting
- Δυνατό gameplay
- Εξαιρετικό σενάριο που αποδίδεται άριστα
Αρνητικά:
- Δυσκολία στη χρήση της κάμερας
- Άτεχνες σκηνές μάχης
- Πολύ λίγοι γρίφοι
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 8
Το πιο όμορφο μακρινό ταξίδι της Funcom.
Μάνος Νικολόπουλος
Comments
Σε όσους αρέσουν τα arcade adventures αλλά και τα advertures τα οποία όμως είναι να μην είναι τραγικά δύσκολα είναι αυτό που ζητάνε!!
Δεν περιγράφεται... απλά....