- Reviews
- Star Wars: Squadrons
Star Wars: Squadrons
HotΠολεμήστε για την μοίρα του γαλαξία.
Πολεμήστε για την μοίρα του γαλαξία.
Η δεκαετία του ’90 ήταν η εποχή άνθισης των Space Sims, στην διάρκεια της οποίας κυκλοφόρησαν games-μεγαθήρια του είδους όπως η σειρά Wing Commander. Ένα σύμπαν όπως αυτό του Star Wars δεν θα μπορούσε να μείνει έξω απ’ τον χορό και όπως ήταν φυσικό, η σειρά X-Wing κατέκτησε τις καρδιές των φίλων των διαστημικών μαχών κατά το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας, ενώ το τρίτο μέρος της σειράς (X-Wing vs TΙΕ Fighter) προσέφερε άπειρες ώρες λιωσίματος στα LAN parties της εποχής. Μετά από τις αρχές του 2000 όπου κυκλοφόρησαν (μεταξύ άλλων) τα X2, Freelancer και Eve Online (αν και MMORPG, απορρόφησε μεγάλη μερίδα fans των Space Sims), για σχεδόν μια δεκαετία υπήρξε μια σχετική “σιγή” στο είδος, μέχρι που από το 2012 και μετά, με την ανακοίνωση του Star Citizen αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον για τις πτήσεις στο διάστημα και πλέον οι επίδοξοι πιλότοι έχουν ξανά εδώ και μερικά χρόνια την δυνατότητα να μπουν πίσω από τα cockpits διαστημοπλοίων.
Το Starfighter Assault mode του Battlefront 2 συνεπήρε αρκετούς παίκτες στο πνεύμα των μαχητικών διαστημοπλοίων και η αναβίωση των Space Games φαίνεται πως είχε ως φυσικό επακόλουθο το να θελήσει η EA να επανέλθει στον χώρο με ένα από τα πιο δυνατά ονόματα του χώρου. Αν και το Starfighter Assault mode αποτελεί μια καλή πρώτη ύλη, χρειαζόταν μεγαλύτερο βάθος στον τομέα της εξομοίωσης προκειμένου να προσφέρει παρόμοια εμπειρία με τα ένδοξα games της σειράς X-Wing και έτσι γεννήθηκε το Star Wars: Squadrons το οποίο υπόσχεται να ξυπνήσει τις αναμνήσεις των διαστημικών μαχών στους παλαιούς και να εισάγει τους νεότερους σε αυτές.
Η Αυτοκρατορία ζει
Η ιστορία του Single-player campaign εκτυλίσσεται χρονικά ανάμεσα στην αρχική τριλογία Star Wars και τα sequels, ύστερα από την μάχη του Endor. Μετά από την πτώση του Palpatine και την καταστροφή του δεύτερου Death Star, η Αυτοκρατορία έχει χωριστεί, καθώς διάφοροι αξιωματικοί της έχουν κρατήσει τους τομείς ευθύνης τους στα πέριξ του γαλαξία ως προσωπικά τους φέουδα. Μια εξ’ αυτών είναι και η ναύαρχος Rae Sloane, η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στην μετέπειτα δημιουργία του First Order.
Η Sloan θέλει να επαναφέρει την Αυτοκρατορία, καταστρέφοντας τους πρώην επαναστάτες (οι οποίοι έχουν πλέον ιδρύσει το New Republic). Το campaign εξελίσσεται μέσα από δύο διαφορετικές πλευρές. Ως πιλότος του New Republic βρίσκεστε υπό την ηγεσία του πρώην πιλότου της Αυτοκρατορίας Lindon Javes και προσπαθείτε να προστατέψετε το πρόγραμμα ανάπτυξης ενός νέου υπερ-όπλου το οποίο θα συμβάλλει στην αποφασιστική νίκη ενάντια στο Empire, ενώ από την άλλη πλευρά προσπαθείτε να σταματήσετε τους πρώην επαναστάτες και να χαλάσετε τα σχέδια του Javes.
Η εναλλαγή μεταξύ των New Republic και Empire βοηθάει στο να ζήσετε την οπτική γωνία των δύο αντιπάλων στρατοπέδων και η εξέλιξη της ιστορίας περιλαμβάνει όλα τα συστατικά μιας ταινίας Star Wars: “cheesy” ατάκες, ηρωισμό, plot twists, ηθικά διλήμματα και φυσικά, δράση στο διάστημα. Τα προαναφερθέντα διλήμματα είναι αρκετά ενδιαφέροντα, καθώς η αντίδρασή σας στα διάφορα συμβάντα θα κρίνει μερικές φορές το αν θα υπάρξουν απώλειες αμάχων ή όχι. Δυστυχώς όμως, οι όποιες επιλογές κάνετε δεν έχουν αντίκτυπο στην εξέλιξη της ιστορίας, κάτι το οποίο θα μπορούσε να συμβάλλει στην εξέλιξη των χαρακτήρων και να οδηγήσει και σε διαφορετικούς τερματισμούς. Το έτερο αρνητικό που αφορά το campaign είναι η διάρκειά του, η οποία με το ζόρι φτάνει τις 7 με 10 ώρες.
Μάχη για την επικράτηση του γαλαξία
Πριν από κάθε αποστολή βρίσκεστε μέσα στο hangar του Cruiser ή του Star Destroyer σας και κάνοντας κλικ σε διάφορα σημεία ή άτομα, αλληλεπιδράτε μαζί τους, σε παρόμοιο στιλ με την σειρά Wing Commander και τα point & click Adventures. Μπορείτε να μιλήσετε με άλλους χαρακτήρες, να πάτε στο briefing room ή να κάνετε αλλαγές στο σκάφος σας. Οι επιλογές σας στους διαλόγους δεν έχουν κάποιο αντίκτυπο στην έκβαση του σεναρίου, οπότε μπορείτε και να τους προσπεράσετε αν θέλετε. Τα δε briefings των αποστολών είναι λεπτομερέστατα και μπορείτε να τα επαναλάβετε αν δεν καταλάβατε κάτι.
Τα 8 διαφορετικά σκάφη (4 για κάθε πλευρά) γίνονται διαθέσιμα σιγά σιγά καθώς προχωράτε τις αποστολές και μπορείτε να τους αλλάξετε κύρια όπλα, δευτερεύοντα όπλα/συστήματα (όπως νάρκες, πύραυλοι, droid επισκευών και turrets), αντίμετρα, κινητήρες και ασπίδες. Το κάθε πλοίο έχει διαφορετικό ρόλο (γενικό μαχητικό, βομβαρδιστικό, σκάφος υποστήριξης και καταδιωκτικό) και αντίστοιχα έχει διαφορετική αίσθηση στον χειρισμό και πτητική συμπεριφορά. Οι αλλαγές στον εξοπλισμό βοηθούν στο να το φέρετε “στα μέτρα σας”. Για παράδειγμα, αν δεν είστε και οι καλύτεροι πιλότοι, μπορείτε να αυξήσετε την αντοχή του πλοίου σας ώστε να αντέχετε περισσότερα πυρά και να έχετε περισσότερο χρόνο ώστε να ανταποδώσετε, χανοντας ωστόσο ευκινησία.
Ζήστε την ανδρεναλίνη της μάχης μέσα από το cockpit.
Ο χειρισμός αρχικά φαίνεται απλός, αλλά κρύβει έναν αξιοπρεπή βαθμό customization από πίσω, πατώντας στα χνάρια του X-Wing vs TIE Fighter. Όσοι παίζετε άλλα Space Sims (πχ Elite Dangerous ή Star Citizen) θα πρέπει να χωνέψετε το ότι δεν υπάρχει strafing, κάτι το οποίο αφαιρεί την δυνατότητα πλήρους ελέγχου 6 αξόνων, αλλά απ’ την άλλη συμβάλλει στο να υπάρχει διαρκής δυναμισμός στις μάχες, όπου σε συνδυασμό με τις μεγάλες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις δίνει μια έντονη αίσθηση δράσης. Οι κινήσεις του σκάφους ανταποκρίνονται άμεσα στις εντολές και ειδικά με Joystick/HOTAS, η πτήση είναι απόλαυση.
Μπορείτε να διαχειρίζεστε την κατανομή της ενέργειας μεταξύ κινητήρων, ασπίδων και όπλων για να ανταποκριθείτε σε διάφορες καταστάσεις, ενώ μπορείτε επιπλέον να μοιράσετε το πάχος των ασπίδων σας στις διάφορες πλευρές του σκάφους, όπως για παράδειγμα να φορτώσετε παραπάνω τις μπροστινές όταν ετοιμάζεστε να κάνετε μετωπική επίθεση σε κάποιο Capital ship. Αντίστοιχα έχετε και τον έλεγχο των συστημάτων στόχευσης και εντολών προς τους συμμάχους/συμπαίκτες σας, κάτι το οποίο προσθέτει επιπλέον τακτικές επιλογές. Στο σύνολό της, η λεπτομέρεια του χειρισμού θα φανεί θα φανεί πολύπλοκη σε όσους προέρχονται από το Battlefront και δεν έχουν εμπειρία με άλλα Space Sims, ενώ αντιθέτως, σε όσους παίζετε τα πιο σύγχρονα games του είδους, μάλλον θα σας φανεί πιο “Arcade”. Το AI είναι αμείλικτο στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας, κάτι το οποίο προσφέρει ικανοποιητική πρόκληση.
Τα bugs που παρατηρήθηκαν ήταν 1-2 τυχαία crashes και μια φορά όπου δεν ενεργοποιήθηκε η συνέχεια μιας αποστολής και έπρεπε να ξαναπαιχτεί από την αρχή, ενώ επίσης σε 1-2 σημεία παρατηρήθηκαν μικρο-glitches στα γραφικά. Πέρα από τον όποιο εκνευρισμό τον οποίο μπορεί να έχουν ως συνέπεια αν σας συμβεί (δεν συμβαίνουν σε όλους), δεν είναι κάτι το οποίο δεν διορθώνεται με ένα patch. Άξιο αναφοράς είναι ότι στο Squadrons δεν υπάρχουν μικροσυναλλαγές, κάθε αντικείμενο μπορεί να ξεκλειδωθεί απλά παίζοντας και εκπληρώνοντας διάφορα εποχιακά events και ημερήσια challenges.
Συγκρούσεις μεταξύ στόλων
Το Squadrons έχει δύο Multiplayer modes σε έξι διαφορετικά maps, ενώ υποστηρίζει και crossplay μεταξύ PC, PS4 και Xbox One. Το πρώτο mode είναι ένα τυπικό 5 vs 5 deathmatch το οποίο είναι ιδανικό για να ακονίσετε τις πτητικές και μαχητικές σας ικανότητες, ενώ στο δεύτερο συγκρούονται δύο AI στόλοι και ένα πενταμελές σμήνος από κάθε πλευρά προσπαθεί να καταστρέψει το εχθρικό Flagship, προστατεύοντας ταυτόχρονα το δικό του. Εδώ είναι που πλέον κάθε τύπος σκάφους μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη νίκη ή στην ήττα. Στο απλό deathmatch βασιλεύουν τα μαχητικά και τα καταδιωκτικά, αλλά στο Fleet Battle, τα βομβαρδιστικά γίνονται επικίνδυνα καθώς μπορούν να προσβάλλουν το εχθρικό Flagship και γενικότερα μεγάλα σκάφη. Επιπλέον, σε αυτό το mode χρειάζεται επικοινωνία και τακτική προκειμένου να εξασφαλιστεί η νίκη.
Βροχή από lasers
Τα μέρη του διαστήματος στα οποία θα πετάξετε, είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένα και δεν δίνουν την εντύπωση του άψυχου διαστήματος, καθώς νεφελώματα, πλανήτες, συντρίμμια και αστεροειδείς γεμίζουν το κενό. Τα μοντέλα είναι λεπτομερή, ο φωτισμός όμορφος, τα εφέ πιστά στις ταινίες και τα animations ομαλότατα. Στο σύνολο, αν και η EA βοηθά η ίδια στο να πει κανείς “μπορούσε και καλύτερα”, καθώς οι διαφορές μεταξύ του gameplay και των cutscenes είναι εμφανής. Ωστόσο, τα ομαλά framerates αποτελούν μια καλή δικαιολογία για αυτό και ο λεπτομερέστατος σχεδιασμός των cockpit δείχνει ότι δεν υπήρξε τεμπελιά στον οπτικό τομέα.
Ουρλιάζουν οι κινητήρες
Η μουσική επένδυση του Squadrons είναι επικότατη και προκαλεί μια αρκετά κινηματογραφική αίσθηση, καθώς περιλαμβάνονται περίτεχνα και σημεία από τα επίσημα soundtracks των ταινιών. Αντίστοιχα και τα εφέ είναι πιστότατα στο σύμπαν του Star Wars. Οι κινητήρες του σκάφους σας δίνουν την αίσθηση της ταχύτητας, οι ειδοποιήσεις του cockpit είναι καθαρότατες και οι ήχοι των όπλων ακριβέστατοι σε σχέση με τους πρωτότυπους. Αντίστοιχα καλή δουλειά έχει γίνει και στο voice acting το οποίο είναι προσεγμένο και προσδίδει προσωπικότητα στον κάθε χαρακτήρα.
Θα διψάτε για περισσότερο
Η αίσθηση που αφήνει το Squadrons είναι ότι χρειάζεται επιπλέον περιεχόμενο. Με τόσο μικρό campaign (το οποίο στην ουσία είναι ένα κινηματογραφικό, μακροσκελές tutorial) και μόνο 2 Multiplayer modes, χρειάζεται το “κάτι παραπάνω”. Βρίσκεται σε μια περίεργη θέση, καθώς είναι προφανές ότι ο χειρισμός του το κάνει πιο βαθύ από το να ήταν απλά ένα DLC του Battlefront II, αλλά απ’ την άλλη, χρειάζεται είτε επιπλέον Single-player αποστολές, είτε παραπάνω Multiplayer modes προκειμένου να αντέξει στον χρόνο ως ένα ανεξάρτητο game, κάτι για το οποίο δεν υπάρχουν πολλές ελπίδες καθώς η ΕΑ δεν σκοπεύει να κυκλοφορήσει DLCs/Season Passes. Ωστόσο, οι φανατικοί των διαστημικών μαχών και των Star Wars θα περάσετε αρκετές ώρες ψυχαγωγίας και με γνώμονα αυτό, προτείνεται η αγορά του για εσάς.
Θετικά:
- Αναπαράγει την ατμόσφαιρα των ταινιών
- Περιέχει αγαπημένα σκάφη από το σύμπαν του Star Wars
- Λεπτομερής χειρισμός
- Customization των σκαφών
- Πολύ καλά δουλεμένος ηχητικός τομέας
- Απουσία μικροσυναλλαγών
Αρνητικά:
- Μικρό campaign
- Μόνο 2 Multiplayer modes
- Μερικά bugs
- "Γραμμικό" campaign χωρίς ανάπτυξη των χαρακτήρων
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8.5
Σενάριο: 8
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.7
Μια καλή γεύση του πως είναι να είσαι πιλότος μαχητικού στις ταινίες Star Wars.
Γιώργος Τζίτζιφας
NEWS VIEW ALL
Star Wars: Squadrons
[Αρχική Δημοσίευση: 15/6/20] Η Electronic Arts αποκάλυψε και επίσημα το Star Wars: Squadrons. Το νέο μέλος της σειράς Star Wars θα είναι ένα First-Person Combat Flight Simulator, το οποίο θα διαθέτει...Posted (15 Sep 2020)
Star Wars: Squadrons gameplay videos
[Αρχική δημοσίευση: 19/6/20] Η Electronic Arts παρουσίασε στα πλαίσια του EA Play το πρώτο gameplay video του Star Wars: Squadrons. Στο παιχνίδι ξεκινάτε την καριέρα σας στο single-player story, ελ...Posted (27 Aug 2020)
Comments
Όταν ανέφερα ότι "παραείναι μικρό για full game, αλλά παραείναι πολύ για DLC του Battlefront II", είναι ακριβώς επειδή η ΕΑ δεν έχει σχέδια για DLCs & Season Passes, αυτό είναι το "τελικό προϊόν". Για να είμαι ειλικρινής πάντως, τα 40 ευρώ του θα "τα πάρεις πίσω" σε εργατοώρες παίζοντας και αν σου αρέσει το Fleet Battles θα βγάλεις παραπάνω από απόσβεση.
Απλά προσωπικά ήλπιζα σε ένα πιο πλούσιο campaign, δεν νοείται στο Wing Commander: Prophecy του 1997 η απόδοση του παίκτη στις αποστολές και οι in-game επιλογές να έχουν αντίκτυπο στην εξέλιξη του σεναρίου και σε ένα game του 2020 πάνω στην υποτιθέμενη αναβίωση των Space Sims να "ξεπετάει" το campaign όταν έχει μόνο 2 multiplayer modes και 6 maps.
Γιατί έχω δει κριτικές που το απογειώνουν στο VR
Δυστυχώς φίλε μου δεν το έπαιξα με VR, οπότε δεν μπορώ να σου απαντήσω. Σχετικά σύντομα πάντως θα εξοπλιστώ με TrackIR και αν υποστηρίζεται, θα γράψω τις εντυπώσεις μου!