- Reviews
- The Outer Worlds
The Outer Worlds
HotΕιρωνεία και χιούμορ σε ένα δυστοπικό μέλλον.
Ειρωνεία και χιούμορ σε ένα δυστοπικό μέλλον.
Η Obsidian έχει μακρόχρονη πορεία στα RPG από πριν καν ιδρυθεί, καθώς πολλά ιδρυτικά στελέχη της έχουν δουλέψει στην Interplay και την θυγατρική της Black Isle Studios. Από τα ονόματα αυτά, αν ανατρέξει κανείς θα βρει πως τα πρώτα Fallout αναπτύχθηκαν από αυτές και η ανάμειξη της εταιρείας στα “καινούρια” Fallout μέσω της ανάπτυξης του Fallout: New Vegas δείχνει το μεράκι που υπάρχει ακόμα συσσωρευμένο. Το The Outer Worlds είναι ένα νέο franchise το οποίο κάνει την απόπειρα να εδραιώσει έναν νέο κόσμο ως καμβά και να εξελίξει το gameplay των Fallout όπως το οραματίζονται οι δημιουργοί της σειράς και όχι η Bethesda. Έτσι, η ομοιότητα των δύο franchises δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να εκληφθεί ως “αντιγραφή”. Παρακάτω θα δούμε αν τελικά το The Outer Worlds καταφέρνει να ξεφύγει από την “σκιά” των Fallout ως ένας νέος κόσμος, ή αν οι developers επαναπαύτηκαν στις δάφνες τους και πούλησαν το “όνομα”.
Η κεφαλαιοκρατία σε όλο της το μεγαλείο
Το The Outer Worlds διαδραματίζεται στον "πραγματικό" κόσμο, αλλά σε ένα εναλλακτικό timeline το οποίο αλλάζει από την πραγματική ιστορία κάπου στην αρχή του 20ου αιώνα, όπου γίνονται τεράστια άλματα στην επιστήμη και οι άνθρωποι αποικούν πλανήτες από τον 21ο κιόλας αιώνα. Τα γεγονότα του παιχνιδιού εκτυλίσσονται στο έτος 2355, όπου πλέον κουμάντο κάνουν οι μεγάλες εταιρείες, των οποίων το διοικητικό συμβούλιο στην ουσία κυβερνά την ανθρωπότητα. Εσείς είστε ένας από τους επιβάτες ενός πλοίου αποίκησης, το οποίο λόγω βλάβης αναγκάστηκε να ταξιδέψει για 30 χρόνια, κάτι το οποίο δημιούργησε επιπλοκές σε εσάς και τους υπόλοιπους επιβάτες που βρισκόσασταν σε cryosleep όλο αυτό το διάστημα, καθώς η κάθε απόπειρα ξεπαγώματος προκαλούσε θάνατο. Έτσι, τα “αφεντικά” αποφάσισαν να αφήσουν το πλοίο να αιωρείται στα πέριξ της αποικίας, ανακοινώνοντας στο κοινό ότι χάθηκε.
Ένας επαναστάτης επιστήμονας όμως δεν θέλει να το αφήσει αυτό να περάσει έτσι και με μια χημική ουσία δικής του επινόησης καταφέρνει να σας ξυπνήσει με ασφάλεια. Δεν υπάρχει πολύς χρόνος για εξηγήσεις όμως και ενεργοποιεί το escape pod σας, το οποίο προσγειώνεται σε έναν άγνωστο σε εσάς πλανήτη και εκεί ξεκινούν όλα. Ο κόσμος του The Outer Worlds είναι ένα δυστοπικό μέλλον, όπου έχει γίνει τόση πλύση εγκεφάλου στους ανθρώπους, ώστε να μιλούν με εταιρικά slogans και να μην φαντάζονται καν μια αξιοπρεπή ζωή. Οι developers το έχουν τραβήξει ακόμα παραπέρα με το χιούμορ και το αποτέλεσμα θυμίζει αρκετά την ταινία idiocracy. H πλοκή καθεαυτή είναι σχετικά ανάλαφρη, αλλά μαζί με τα “μικροσενάρια” της κάθε περιοχής που επισκέπτεστε, το αποτέλεσμα είναι ένας “ζωντανός” κόσμος, από τον οποίο επίσης δεν λείπουν και τα easter eggs και οι αναφορές (πχ το σφυρί “Maxwell” που είναι αναφορά σε τραγούδι των Beatles).
Περιπλανηθείτε από πλανήτη σε πλανήτη
Η δημιουργία χαρακτήρα είναι απλή και εύχρηστη. Πρώτα διαλέγετε το πόσο καλοί είστε στα Attributes σας: Body (Strength, Dexterity), Mind (Intelligence, Perception) και Personality (Charm, Temperament). Τα stats αυτά δεν αλλάζουν στην πορεία και επηρεάζουν τα Skills σας, τα οποία μαζί με τα Perks θα καθορίσουν το ακριβές σας build. Παίζοντας, μαζεύετε Xp και ανεβαίνετε levels (maximum 30). Το κάθε ένα από τα επτά Skills σας (Melee, Ranged, Defense, Dialogue, Stealth, Tech, Leadership) περιέχει υποκατηγορίες στις οποίες μπορείτε αργότερα να ειδικευτείτε. Επιπλέον, οι επιλογές που έχετε από 42 Perks θα σας βοηθήσουν να φέρετε τον χαρακτήρα σας ακριβώς στα μέτρα σας. Τέλος, αν πάθετε κάτι κακό αρκετές φορές, αποκτάτε αρνητικά perks, που όμως συνήθως έχουν και ένα bonus. Αν και φαίνεται πολύπλοκο, πρόκειται για ένα απλό και ευθύ σύστημα με το οποίο χτίζετε σε το στιλ παιχνιδιού που σας ταιριάζει.
Ο χειρισμός είναι ανταποκρίσιμος, το User Interface απλό και το FPS σύστημα θυμίζει εκείνο των Fallout. Υπάρχει ένα mechanic παρόμοιο με το V.A.T.S., το TTD (Tactical Time Dilation) το οποίο αποκτάτε ως το πρώτο σας perk και στην ουσία κάνετε τις αισθήσεις σας πιο έντονες, βλέποντας όλα γύρω σας κινούνται σε slow motion. Σε αντίθεση με το V.A.T.S., δεν σημαδεύετε αυτόματα καίρια σημεία των εχθρών, απλά έχετε περισσότερο χρόνο για να σκοπεύσετε εσείς το που θέλετε να τους χτυπήσετε. Τα όπλα που θα χρησιμοποιήσετε χωρίζονται σε έξι κατηγορίες (1-Handed Melee, 2-Handed Melee, Handguns, Long Guns, Heavy και Science) και δεν έχουν και την μεγαλύτερη ποικιλία. Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι damage (shock, plasma, fire, corrosion, physical και N-ray), αλλά αυτό που σας ενδιαφέρει κυρίως είναι το DPS, καθώς οι προβλέψιμοι εχθροί δεν προτρέπουν την χρήση “υψηλής στρατηγικής” στις μάχες.
Με την ζωντάνια του κόσμου του, σίγουρα δεν θα βαρεθείτε.
Οι τύποι εχθρών ανήκουν σε τρεις κατηγορίες: Ρομπότ, ζώα και άνθρωποι. Υπάρχουν μικροκατηγορίες, όπως πχ σαύρες και πίθηκοι, αλλά η ποικιλία είναι πραγματικά μικρή. Πέρα από την όποια πρώτη εντύπωση πιθανόν σας κάνει κάθε εχθρός την πρώτη φορά που τον βλέπετε, το μέτριο AI και η ακολουθία των κινήσεών τους θα σας κουράσει σύντομα. Γενικά στον τομέα μαχών, το The Outer Worlds δεν έχει να προσφέρει πολλά, φαίνεται σαν να υπάρχουν “επειδή πρέπει”. Αυτή την εντύπωση δίνει και το σύστημα crafting, στο βρίσκετε υλικά και τα ξοδεύετε μαζί με bits για να αναβαθμίσετε τα αντικείμενά σας (γεμιστήρες και σκοπευτικά για τα πυροβόλα όπλα σας, λαβές και κεφαλές για τα melee και εμπλουτισμό για το armor σας), μια διαδικασία που γίνεται επαναλαμβανόμενη και βαρετή.
Υπάρχει πολύ πράμα να εξερευνήσετε, η κάθε τοπική κοινωνία έχει έναν δικό της “χαρακτήρα” και δεν υπάρχει έλλειψη σε NPCs με προσωπικότητα. Ανάλογα με το πώς θα φερθείτε και πως θα πράξετε στα μάτια του καθενός, αυξομοιώνεται και το reputation σας με το αντίστοιχο faction. Αν, για παράδειγμα, τραπουκίζετε συχνά, θα καταφέρνετε μεν τον σκοπό σας στο αντίστοιχο quest, αλλά θα χάνετε reputation. Η διπλωματική οδός είναι ίσως λιγότερο άμεση, αλλά θα έχει ως αποτέλεσμα την συμπάθεια της εκάστοτε ομάδας ανθρώπων. Έχει ληφθεί υπόψη ακόμα και ο θάνατος του κάθε NPC και το πώς
ο κόσμος θα προσαρμόζεται στην απώλεια προκειμένου να καλυφθεί το κενό, οπότε μην νιώσετε τύψεις αν σκοτώσετε κάποιον (εκτός αν τον συμπαθούσατε).
Έχει γίνει καταπληκτική δουλειά στις επιλογές διαλόγων και τις αντιδράσεις, μπορείτε να κάνετε μεγάλες και εκτενείς συζητήσεις με τους NPCs, μαθαίνοντας πράγματα για εκείνους, για τον κόσμο και για την αποστολή σας. Τα side quests δεν είναι κάτι πολύπλοκο, αλλά χρωματίζουν όμορφα την συνολική εμπειρία. Στο ταξίδι σας θα συναντήσετε διάφορους NPCs οι οποίοι θα θελήσουν να γίνουν μέλη του πληρώματός σας. Μπορείτε ανά πάσα στιγμή να έχετε 2 από αυτούς μαζί σας, αν και δεν είναι αναγκαίο λόγω της ευκολίας των μαχών. Ωστόσο, έχουν ωραίες προσωπικές ιστορίες, χρήσιμα abilities και απορροφούν επιθέσεις των εχθρών, οπότε δεν είναι κακό να έχετε την συντροφιά τους.
Μπορεί οι μεγάλες περιοχές του The Outer Worlds να σας ξεγελάσουν και να δώσουν την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα Open-World game σαν τα Fallout & Elder Scrolls, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Οι πλανήτες που επισκέπτεστε δεν συνδέονται μεταξύ τους, απλά ταξιδεύετε απ' τον έναν στον άλλο. Παρόλαυτά, δεν θα μείνετε απογοητευμένοι από την διάρκειά του, καθώς εκείνη προσαρμόζεται στο πως θέλετε εσείς να παίξετε. Αν τρέξετε να κάνετε μόνο το main quest, θα σας πάρει μόλις 15 ώρες, ενώ μια μέση εμπειρία είναι κάπου στον διπλάσιο χρόνο. Αν όμως είστε τύποι που θέλουν να μιλήσουν με κάθε NPC, να ολοκληρώσετε κάθε side quest και να εξερευνήσετε κάθε μέρος, τότε μπορεί να ξεπεράσετε και τις 70 ώρες ενασχόλησης.
Χρώματα και ζωντάνια
Ο character creator έχει μια ποικιλία από καλοσχεδιασμένα πρόσωπα και χαρακτηριστικά για να δώσετε στον χαρακτήρα σας την μορφή που εσείς επιθυμείτε. Μέσα στο παιχνίδι, πρώτο που θα παρατηρήσει κανείς είναι η ζωντάνια των χρωμάτων που έρχεται σε αντίθεση με την “μουντίλα” των Fallout. Η σχεδόν καρτουνίστικη σχεδίαση πολλών μοντέλων φέρνει στο νου εξώφυλλα από video games των 90s. Τα μοντέλα είναι αρκετά καλοσχεδιασμένα, τα animations δείχνουν φυσικά, τα εφέ δείχνουν όμορφα και ο φωτισμός δεν υστερεί. Τα τοπία είναι πολύ όμορφα, αν και παρατηρήθηκαν κάποια διάσπαρτα low-res textures που ίσως “χαλάσουν” λίγο μια σκηνή που θα αποτελούσε ένα τέλειο screenshot. Τα πρόσωπα και οι εκφράσεις των χαρακτήρων κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, ενώ δεν παρατηρήθηκαν μεγάλα σκαμπανεβάσματα στο framerate. Τέλος, σε αντίθεση με την “παράδοση” της Bethesda, δεν παρατηρήθηκε κάποιο σημαντικό glitch.
Θα θέλατε να σας ενημερώσουμε για τα νέα μας πακέτα;
Το κυρίως soundtrack δεν είναι κάτι αξιομνημόνευτο, αλλά έχει καλή ποιότητα παραγωγής. Αυτό βοηθά στο να διαφοροποιείται το The Outer Worlds από την σειρά Fallout, αλλά τα slogans των NPCs και οι μουσικούλες των αυτόματων πωλητών, μαζί με τις αφίσες που θα δείτε, “κλείνουν το μάτι” στην γνώριμη vintage αισθητική. Τα ηχητικά εφέ είναι όσο ρεαλιστικά χρειάζεται (ειδικά αυτά των ζώων είναι πολύ καλά) και υπάρχει πολύ καλή αίσθηση απόστασης και κατεύθυνσης του ήχου. Στον τομέα του voice acting έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, οι φωνές των χαρακτήρων ταιριάζουν με τα πρόσωπά τους, οι φράσεις τους ακολουθούν το κατάλληλο συναίσθημα και προσθέτουν στην ζωντάνια του κόσμου. Ξεχωριστή αναφορά αξίζουν τα slogans που λένε οι εργαζόμενοι των εταιρειών, προσπαθόντας να δείξουν χαρά ενώ όμως καταλαβαίνετε ότι νιώθουν την απόλυτη μιζέρια.
Ίσως η βάση για μια νέα μεγάλη σειρά
Εν κατακλείδι, το The Outer Worlds δεν καταφέρνει να επισκιάσει την σειρά Fallout, καθώς είναι ακόμα ένα νέο franchise και δεν έχει “ξεδιπλωθεί” ακόμα. Ωστόσο, αποτελεί μια πολύ καλή εισαγωγή στον νέο κόσμο της Obsidian και τυχόν sequels και spin-offs να συμπληρώσουν το παζλ και να μιλάμε για ένα νέο setting-“μεγαθήριο”. Ένα επιπλέον “μπράβο” ίσως να αξίζει στους developers που αρνούνται κατηγορηματικά να προσθέσουν μικροσυναλλαγές. Το The Outer Worlds έχει όλα όσα χρειάζεται ένα καλό RPG και πάντα μπορείτε να το ξαναπαίξετε για να δείτε διαφορετικούς διαλόγους και εκβάσεις της ιστορίας. Θα ψυχαγωγήσει και τους φίλους των Fallout, αλλά και τους νέους παίκτες και σίγουρα αξίζει η ενασχόληση με αυτό.
Θετικά:
- Μεγάλη δόση χιούμορ και ειρωνείας
- Ενδιαφέροντες χαρακτήρες
- Λεπτομερές και ευνόητο character building
- Ζωντανός κόσμος με ποικιλία γεγονότων και sub-plots
- Άνετος χειρισμός
- Μπορεί να διαρκέσει μέχρι πάρα πολλές ώρες
- Μπορείτε να το ξαναπαίξετε και να πάρετε άλλες αποφάσεις
Αρνητικά:
- Βαρετό Crafting
- Οι μάχες δεν έχουν δυσκολία
- Μικρή γκάμα εχθρών
- Μέτριο, προβλέψιμο AI
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Σενάριο: 7.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8
Θα σας κρατήσει στον κόσμο του για πολλές ώρες διασκέδασης.
Γιώργος Τζίτζιφας
NEWS VIEW ALL
Speedrunner τερμάτισε το The Outer Worlds σε 30 λεπτά
Ενας speedrunner κατάφερε να τερματίσει το The Outer Worlds μέσα σε 30 λεπτά. Σίγουρα έχουμε δει πιο εντυπωσιακά επιτεύγματα αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ο τίτλος έχει κυκλοφορήσει εδώ και μόλις τέσσερι...Posted (30 Oct 2019)
The Outer Worlds
[Αρχική δημοσίευση: 9/11/17] Η Obsidian Entertainment αναπτύσσει ένα νέο game, το οποίο θα αποτελεί μεγαλύτερο project από το Pillars of Eternity II: Deadfire. Η Obsidian στο παρελθόν έχει εργαστεί...Posted (18 Oct 2019)
The Outer Worlds gameplay videos
[Αρχική δημοσίευση: 8/12/18] Η Obsidian Entertainment παρουσίασε το πρώτο gameplay video του The Outer Worlds. Πρόκειται για έναν τίτλο που ανακοινώθηκε στα The Game Awards από την Obsidian En...Posted (16 Sep 2019)
Comments